Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv MZ ts 125 hengert fel lehet fúrni 150 esre? 150 eshez való hengerfejem is van csak rendelkezek egy gyári bontatlan alapméretes 150 es dugóval és nem szeretném hogy kárba menjen. Van 24- es karburátorom is.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az én 140-em az tényleg az..csevegő? zúzda? :D
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Az enyém 135-öt megy.......persze hamar a végére jártam a dolognak hogy bizony ez "csak" 127..:DE olyan jó volt elhinni mégis :-)
Ritkán mérnek jól az MZ műszerei, vagy ahogy Bambi hívja: "kalimpátorok".

Mz és a 240km/h.... :) Az ég nem szakadt rá arra aki ezt mesélte? :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az igazából 120 max. Én a széria 250-essel Galgamácsán lefelé kiakasztottam a 0-ás pöcökig... :lol: És forgott 6000-et a motor max. Az a 130 kb...

Gyári órának ne higgyünk! Nekem 3-ból 3 mért szarul.... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

nekem az első dugóm ezzel a motorral 140 fölött ragadt meg. Nem tudom pontosan mennyi lehetett, lefelé állt függőlegesen a mutató, de még ment volna ha nem ragad meg. :)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

totti0614 írta:A szerelőm is anno csinált hasonlókat, volt egy 250es ETZ amihez úgy hozzá nyúltak, hogy 200 fölött ment(aszem 240km/h). Igaz csak egy menetet bírt ki mert utánna a hajtókar kijött a hengeren.

Mi megy itt! :D
Ilyen sztorikat utoljára tizenévesen hallottam, egy sör mellett a helyi kocsmában. :mrgreen:
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Thorwald írta: Nem lehet, hogy nagyon kokszos a hengerfej és az okozza utógyújtásszerűen a robbanásokat? Az első kis TS-em csinált ilyet, lánytól vettem nem húzta nagyon neki. Nálam egy idő múlva eltűnt ez a hang, én nem féltettem ennyire.
Még járatós állapotban van, annyira nem szeretném neki húzni. :D Szerelő barátommal megnézzük a gyújtást állítunk rajt egy picit remélem sikerül valamit összehozni.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A 240km/h egy kicsit erős.Ezt csak egy motorblokk cserével tudom elképzelni.Az ETZ váltó áttétel számai erre alkalmatlanok,ha meg a motor forogna tizen-ezreket,akkor a kuplung repülne szét.Ilyen fordulatot még a Japán gépek kuplungja sem visel el,mert ugye Ők,nem a főtengely végére teszik a kuplungot,hanem a váltó tengelyére,és ott már csak néhány ezer a fordulatszám az áttétel miatt.A kormány meg kb.:180km/h körül becsapkodna,és ez lenne az utolsó dolog,amit a motoros még földi életében látna.Nyugodtan hülyézd le azt,aki ilyet mondott neked,ha nem mered,regisztráltasd be a fórumba,majd mi lehülyézzük.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

totti0614 írta:De ha már az ilyen tuningoknál tartunk akkor mi van a Twin blokkos 2x250es ETZ-vel? Én tudok egy ilyen blokkot ami tökéletesen megy csak kell hozzá egy erősített váz. Soros 2hengeres 500as MZ :D Ilyennel a németek szórakoztak egy időbe de nemigazán látni belőle egyet sem. De előnyösebb mert a két főtengely 1 kuplungal és egy gyujtással ugy meg tudja pörgetni, hogy leforog 10-12ezret is simán
Vagyis inkább annyinak hallani a két henger robbanásai összesen (2*6000=12000 :D)
Az hogy mit forog az a vezérléstől, a kipufogótól, az alternáló tömegek nagyságától, és még millió dologtól függ. De az, hogy hány egyforma 250es henger van egymás mellett attól nem igazán.
totti0614 írta: Most épp az enyémhez nyúl hozzá, de meghagytam neki, hogy menjen 160at alattam 30kiló cuccal és tartós legyen. Kap egy más csapolású dugót,erősített hajtókart, a henger ablakait is átszabja, kap valami pörgősebb motorról karbit.
Ez még tán hihetőnek is tűnik,ha szét lesz rajt faragva minden, bár "jó" meló lesz használhatóra beállítani rajta mindent. Más kérdés hogy mennyit fog enni. Kezdhetsz összeflekkelni két tankot, sok anyag kell majd, hogy egyik kúttol eljuss a másikig :twisted: Meg hogy tartós nem lesz az a blokk, na az is tuti.
A TARTÓS ETZ blokk az 243cm3, 21 lóerő. esetleg 293cm3, 23 ló.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

zsakfos írta: Na ne má ez most komoly?????

Elég komoly. A szerelő most a Kawasakinál versenyszerelő:)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

totti0614 írta:A szerelőm is anno csinált hasonlókat, volt egy 250es ETZ amihez úgy hozzá nyúltak, hogy 200 fölött ment(aszem 240km/h). Igaz csak egy menetet bírt ki mert utánna a hajtókar kijött a hengeren. Most épp az enyémhez nyúl hozzá, de meghagytam neki, hogy menjen 160at alattam 30kiló cuccal és tartós legyen. Kap egy más csapolású dugót,erősített hajtókart, a henger ablakait is átszabja, kap valami pörgősebb motorról karbit. Lényegibe csak a blokkhoz nyúl hozzá. Én meg megerősítem a váz azon részeit amik tudom hogy gyengék.
Na ne má ez most komoly?????
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

De ha már az ilyen tuningoknál tartunk akkor mi van a Twin blokkos 2x250es ETZ-vel? Én tudok egy ilyen blokkot ami tökéletesen megy csak kell hozzá egy erősített váz. Soros 2hengeres 500as MZ :D Ilyennel a németek szórakoztak egy időbe de nemigazán látni belőle egyet sem. De előnyösebb mert a két főtengely 1 kuplungal és egy gyujtással ugy meg tudja pörgetni, hogy leforog 10-12ezret is simán
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

Még tank se volt, csak egy üveg volt ráfogatva. Fapados volt :D Mondjuk szerintem elég vicces lehet mikor a lábadközött feljön a hajtókar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:lol:
És volt rajta egy kapcsoló, alatta egy felirat: "fénysebesség" :mrgreen: #-o :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

A szerelőm is anno csinált hasonlókat, volt egy 250es ETZ amihez úgy hozzá nyúltak, hogy 200 fölött ment(aszem 240km/h). Igaz csak egy menetet bírt ki mert utánna a hajtókar kijött a hengeren. Most épp az enyémhez nyúl hozzá, de meghagytam neki, hogy menjen 160at alattam 30kiló cuccal és tartós legyen. Kap egy más csapolású dugót,erősített hajtókart, a henger ablakait is átszabja, kap valami pörgősebb motorról karbit. Lényegibe csak a blokkhoz nyúl hozzá. Én meg megerősítem a váz azon részeit amik tudom hogy gyengék.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Slarin írta: Ezt inkább hallani kéne! Alapjáraton néha egy ilyen kottyanó hangot vagy nem is tudom hogy írjam le és ha visszaengedem a gázt kuplungolásnál akkor erőteljesebben kopog! Folyamatos gáznál nem észlelhető.
Nem lehet, hogy nagyon kokszos a hengerfej és az okozza utógyújtásszerűen a robbanásokat? Az első kis TS-em csinált ilyet, lánytól vettem nem húzta nagyon neki. Nálam egy idő múlva eltűnt ez a hang, én nem féltettem ennyire.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

arra gondolok ahol a hengertalp találkozik a blokkal, ott a felömlőknél szokott lenni egy lépcső, ami kissé ugyan de beleszól az áramlásba. Azokat össze kell dolgozni, jobban fog menni a gép.

Még nagyon régen megtúrtunk egy 150-es ETZ-t, 1-esben 0-ig átforgatta a fordulatszámmérőt, 2esbe jött kerékre, a 25 lovas endurot nagyon szorongattam vele.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Pötyee írta: ...
Blokkot nem illeszted a hengerhez? Új dugóhoz milyen gyűrűket adtak? ha csak pályázni akarod használni, egyik gyűrűt bele se tedd, jóaz 1 gyűrűvel is.
Átömlő csatornák igazítására gondolsz? Azt valószínűleg azért összehozom.
Gyűrű az gyári, öntvény. Hogy milyen öntvény, az passzolom. Ha érdekel utánanézek.

Nyílásokat mennyire élezzem le? 1mm x 15-20fok elég lesz gondolom.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Akkor biztos nem gyújtás. Az gázállástól független.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

És még annyit, hogy a henger fúrva volt nem tudom hogy mennyiben befolyásolja ez.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

DrV írta:Kopog? Pontosabban? Számomra furcsa, mert elvileg nem nagy az előgyújtás :| passz
Ezt inkább hallani kéne! Alapjáraton néha egy ilyen kottyanó hangot vagy nem is tudom hogy írjam le és ha visszaengedem a gázt kuplungolásnál akkor erőteljesebben kopog! Folyamatos gáznál nem észlelhető.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

illesszed 5 századra, akkor tuti nem ragad meg. Nekem is 5 századra lett illesztve, mondjuk nekem meg is van piszkálva.

Blokkot nem illeszted a hengerhez? Új dugóhoz milyen gyűrűket adtak? ha csak pályázni akarod használni, egyik gyűrűt bele se tedd, jóaz 1 gyűrűvel is.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Ha jól emlékszem TS150 hengert 0,03-ra kell illeszteni könyv szerint.

Ha kizárólag hobbi pályázásra kell, akkor mennyire kell illeszteni? 0,04-0,05??
Gyári, új dugó. Vezérléshez nem nyúlok -egyelőre.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Kopog? Pontosabban? Számomra furcsa, mert elvileg nem nagy az előgyújtás :| passz
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

affaire írta: A rendes ugye 3mm tehát az előgyújtás olyan 2.8 körül van. De a 3mm a legjobb a gyári!
Most 2.5 re van állítva. Jól megy rendesen húz de sajnos kopog a dugattyú és ez eléggé zavaró!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Előgyújtást nem tól-ig adják meg? ETZnél 2,5-3 mm közötti az ideális. Ezen határok között meg érzésre szoktam beállítani. 25re, majd ha nem elég erős akkor több. 250/1nél is így van?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Slarin írta:Üdv!
250/1 nél mekkora az előgyújtás?
Köszönöm!
A rendes ugye 3mm tehát az előgyújtás olyan 2.8 körül van. De a 3mm a legjobb a gyári!
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Üdv!
250/1 nél mekkora az előgyújtás?
Köszönöm!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv mz ts 125 ös hengert fel lehet fúratni 150 esre vagy a 150 esbe nagyobb a persely is? Mert van egy hengerem és van benn egy elég mély bemarás viszont jó minőségbe csak 150 es hez vakló dugót tudok szerezni.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

... Még jó hogy beállt az alsó hajtókar csapágyam.
Most nézegettem a széthúzott blokkban a váltóm állapotát. És :smt119

A hármas fogaskereke elszabadult. ... leugrott a zéger.
ott klaffogott a tengelyen.
Az a legszebb, hogy nem éreztem az egészből semmit !
Egyébként is akartam egy váltó felújítást, most meglesz! ...tengely csere,fogaskerekek csere (meglévő használt anyagból) :smt001
Pontosan nem tudom mennyit futott ez a váltó, de nem többet 20-30ezernél.
Szögletes,éles körmök, kis lógású kerekek. \:D/
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Én is úgy raktam össze két blokkfelet ,semmi gond nincs ,henger alatt stimmeljem .
Ki volt vagy 4 menet szakadva régiben,összepróbáltam a két felet nyersen forgattyús ház belűről henger alatti rész minden stimmelt.
Igaz ez ETZ 250-volt.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Pötyee írta:Thorwald:

Szikszai mester, Cserei utca a stadionoktól nem messze. Profi az öreg, nekem mindent ő fúr, centiroz.
Köszönöm, megkeresem. Sajnos nem én szereztem a főtengelyt, hanem hozták, így nem tudom kitől származik.

Gexxx, kis TS, 125-ös.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Ha korban 10 év különbség is van a két fél közt, és mindkettő gyári, akkor sem lesz különbség. Akkor pontosan dolgoztak.
Szerintem is így van. Azóta mentem már vele pár ezer km-t és semmi baja nem volt. Egyedül az a rész nem stimmelt ahol a henger felült, így azt síkba kellett csiszolni. De ezt a gyárban is megtették miután összeillesztették a két blokkfelet. =D>
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nfefe írta:Én nem szeretem ezt a félblokkos dolgot, legalábbis Simsonnál nem ajánlotta eddig senki. Elvileg a csapágyhelyek nem úgy lesznek ahogy eredetileg kellene. A két nem ősszeillő félnél lehet eltérés elvileg.
Aztán a fene tudja, én nem kockáztatok. Persze ha nincs jobb akkor muszáj...
Ha korban 10 év különbség is van a két fél közt, és mindkettő gyári, akkor sem lesz különbség. Akkor pontosan dolgoztak.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Én nem szeretem ezt a félblokkos dolgot, legalábbis Simsonnál nem ajánlotta eddig senki. Elvileg a csapágyhelyek nem úgy lesznek ahogy eredetileg kellene. A két nem ősszeillő félnél lehet eltérés elvileg.
Aztán a fene tudja, én nem kockáztatok. Persze ha nincs jobb akkor muszáj...
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!
Én Simsonnál már csináltam és nem volt semmi gond, szerintem az MZ-nél is simán megoldható.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ZsoleszHC írta:Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!

Szerintem sincs akadálya.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Thorwald:

Szikszai mester, Cserei utca a stadionoktól nem messze. Profi az öreg, nekem mindent ő fúr, centiroz.
ZsoleszHC
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.09.05. 08:09
MZ-d típusa: MZ ES250/2 Trophy

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ZsoleszHC »

Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

ha nagy TS, akkor szerintem beszélj bambival
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Van Budapesten olyan műhely, ahol rendesen tudnak TS főtengelyt felújítani?
Ma eljutottam odáig, hogy végre ki tudtam próbálni a mocit, de ezzel a főtengellyel is nagyon csörög, magas fordulaton meg erősen vibrál a blokk. :( :(
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

DrV írta:Próbáld ki nyugodtan. Ha nem megy jobban akkor tedd vissza az első állásba, úgy kevesebbet eszik. Nézd meg a gyertyaképet is, az is segít a döntlsben, h hol jobb (próba előtt, majd után)
(az ilyen kérdés nyugodtan mehet az üzemanyagos topikba)

Értettem. Valóban kicsit eltértem a témától. Betettem a 2.ba, elmúlt a kopogás magas fordulaton. \:D/
Piros MZ ETZ 250
UDX
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Próbáld ki nyugodtan. Ha nem megy jobban akkor tedd vissza az első állásba, úgy kevesebbet eszik. Nézd meg a gyertyaképet is, az is segít a döntlsben, h hol jobb (próba előtt, majd után)
(az ilyen kérdés nyugodtan mehet az üzemanyagos topikba)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta: Erre én is gondoltam,de nem megoldható.
Pont azért imbusz csavar van ott,mert be van süllyesztve.Nagyobb menetű imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője. :(

Nekem hatlapfejű csavarom van,de amikor a deknit visszatettem nem vettem észre hogy eléri és ma amikor levettem a deknit lánccsere miatt,akkor láttam hogy aluforgácsok vannak a dekni alján.Elérte a csavarfej a deknit és elforgácsolta ](*,)
Na szóval ezért kellene imbusz.Ha nem lesz,akkor a mostani csavarfejből esztergáltatok vissza 2-3 mm-t,ami belesüllyed a lyukba és akkor már nem éri el a deknit,viszont még megfogható lesz kulccsal.
Amúgy megoldom majd így a dolgot,de akkor is elmehetnek a sunyiba a kitalálói a 7-es csavarnak. :smt021

Ja értem... Talán még ide tartozik, a súbertűt mikor kivettem nem néztem meg, hányadik rovátkában van a lemez, gondoltam biztos a 2.ba, de most nézem, hogy nekem az első van úgy kikopva, hogy tuti abban volt. Romlani fog, ha úgy teszem vissza, hogy a másodikban van? (természetesen felülről)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta: Nagyobb menetű imbuszfejest visszaesztergálni?
Erre én is gondoltam,de nem megoldható.
Pont azért imbusz csavar van ott,mert be van süllyesztve.Nagyobb menetű imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője. :(

Nekem hatlapfejű csavarom van,de amikor a deknit visszatettem nem vettem észre hogy eléri és ma amikor levettem a deknit lánccsere miatt,akkor láttam hogy aluforgácsok vannak a dekni alján.Elérte a csavarfej a deknit és elforgácsolta ](*,)
Na szóval ezért kellene imbusz.Ha nem lesz,akkor a mostani csavarfejből esztergáltatok vissza 2-3 mm-t,ami belesüllyed a lyukba és akkor már nem éri el a deknit,viszont még megfogható lesz kulccsal.
Amúgy megoldom majd így a dolgot,de akkor is elmehetnek a sunyiba a kitalálói a 7-es csavarnak. :smt021
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ez jó ötlet.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

DrV írta:7es csavart még lehet esztergáltatni, imbusz fej már keményebb dolog...
Nagyobb menetű imbuszfejest visszaesztergálni?
Piros MZ ETZ 250
UDX
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

7es csavart még lehet esztergáltatni, imbusz fej már keményebb dolog...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Most mondjátok meg mi vezérelhette azt a volt NDK-s mérnököt,aki kitalálta hogy 7-es csavarral kell megoldani a forgórész felfogatást,ráadásul imbuszcsavarral az elektronikus gyújtású Etz-knél.
A csavarboltban amikor előadtam mi kellene,hát majdnem megvertek hogy mit idegesitem őket.
Miért nem 8-as csavarral oldotta meg az az istenverte mérnök? ](*,) :smt067

Most honnan a fenéből szerezzek?
Na persze találtam a neten,de 1500 ft.Hát én annyit nem fizetek egy szaros csavarért az tuti.

Na mindegy majd csak lesz valahogy.Hú de felidegeltem magam rajta.7-es csavar.ÁÁÁÁÁÁÁÁ
:smt093 :smt097 :smt096
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ha az orsós kuplung kiemelő tengely és a kuplung kiemelő hengert másik blokkból valóval társítottam az adhat kis hangot ,én úgy láttam orsós kuplung kiemelő tengely jobb állapotú mint az eredeti kicseréltem de azóta pici hangja van a kuplungnak.a cseredarab is használt esetleg hogy nincsenek összekopva ?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 59 vendég