Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.12. 21:14

Kopog? Pontosabban? Számomra furcsa, mert elvileg nem nagy az előgyújtás :| passz

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2011.09.12. 19:47

affaire írta: A rendes ugye 3mm tehát az előgyújtás olyan 2.8 körül van. De a 3mm a legjobb a gyári!
Most 2.5 re van állítva. Jól megy rendesen húz de sajnos kopog a dugattyú és ez eléggé zavaró!

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.12. 15:22

Előgyújtást nem tól-ig adják meg? ETZnél 2,5-3 mm közötti az ideális. Ezen határok között meg érzésre szoktam beállítani. 25re, majd ha nem elég erős akkor több. 250/1nél is így van?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire » 2011.09.12. 15:17

Slarin írta:Üdv!
250/1 nél mekkora az előgyújtás?
Köszönöm!
A rendes ugye 3mm tehát az előgyújtás olyan 2.8 körül van. De a 3mm a legjobb a gyári!

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2011.09.12. 14:34

Üdv!
250/1 nél mekkora az előgyújtás?
Köszönöm!

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2011.09.11. 22:23

Üdv mz ts 125 ös hengert fel lehet fúratni 150 esre vagy a 150 esbe nagyobb a persely is? Mert van egy hengerem és van benn egy elég mély bemarás viszont jó minőségbe csak 150 es hez vakló dugót tudok szerezni.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2011.09.11. 22:11

... Még jó hogy beállt az alsó hajtókar csapágyam.
Most nézegettem a széthúzott blokkban a váltóm állapotát. És :smt119

A hármas fogaskereke elszabadult. ... leugrott a zéger.
ott klaffogott a tengelyen.
Az a legszebb, hogy nem éreztem az egészből semmit !
Egyébként is akartam egy váltó felújítást, most meglesz! ...tengely csere,fogaskerekek csere (meglévő használt anyagból) :smt001
Pontosan nem tudom mennyit futott ez a váltó, de nem többet 20-30ezernél.
Szögletes,éles körmök, kis lógású kerekek. \:D/

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.11. 13:26

Én is úgy raktam össze két blokkfelet ,semmi gond nincs ,henger alatt stimmeljem .
Ki volt vagy 4 menet szakadva régiben,összepróbáltam a két felet nyersen forgattyús ház belűről henger alatti rész minden stimmelt.
Igaz ez ETZ 250-volt.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.11. 00:11

Pötyee írta:Thorwald:

Szikszai mester, Cserei utca a stadionoktól nem messze. Profi az öreg, nekem mindent ő fúr, centiroz.
Köszönöm, megkeresem. Sajnos nem én szereztem a főtengelyt, hanem hozták, így nem tudom kitől származik.

Gexxx, kis TS, 125-ös.

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.10. 23:15

Ha korban 10 év különbség is van a két fél közt, és mindkettő gyári, akkor sem lesz különbség. Akkor pontosan dolgoztak.
Szerintem is így van. Azóta mentem már vele pár ezer km-t és semmi baja nem volt. Egyedül az a rész nem stimmelt ahol a henger felült, így azt síkba kellett csiszolni. De ezt a gyárban is megtették miután összeillesztették a két blokkfelet. =D>

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.10. 20:59

nfefe írta:Én nem szeretem ezt a félblokkos dolgot, legalábbis Simsonnál nem ajánlotta eddig senki. Elvileg a csapágyhelyek nem úgy lesznek ahogy eredetileg kellene. A két nem ősszeillő félnél lehet eltérés elvileg.
Aztán a fene tudja, én nem kockáztatok. Persze ha nincs jobb akkor muszáj...
Ha korban 10 év különbség is van a két fél közt, és mindkettő gyári, akkor sem lesz különbség. Akkor pontosan dolgoztak.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2011.09.10. 20:33

Én nem szeretem ezt a félblokkos dolgot, legalábbis Simsonnál nem ajánlotta eddig senki. Elvileg a csapágyhelyek nem úgy lesznek ahogy eredetileg kellene. A két nem ősszeillő félnél lehet eltérés elvileg.
Aztán a fene tudja, én nem kockáztatok. Persze ha nincs jobb akkor muszáj...

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.10. 20:23

Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!
Én Simsonnál már csináltam és nem volt semmi gond, szerintem az MZ-nél is simán megoldható.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.10. 19:10

ZsoleszHC írta:Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!

Szerintem sincs akadálya.

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.09.10. 18:18

Thorwald:

Szikszai mester, Cserei utca a stadionoktól nem messze. Profi az öreg, nekem mindent ő fúr, centiroz.

ZsoleszHC
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.09.05. 08:09
MZ-d típusa: MZ ES250/2 Trophy

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ZsoleszHC » 2011.09.10. 18:11

Olyan kérdésem lenne, hogy egy ES 250/2-es motorblokknak a berúgó oldali blokkközépnél elvan törve ahova a berúgótengely megy be.
Pont nem ebben a blokkfélben van a motorszám.
A kérdés pedig az hogy másik motorblokk-kal összelehet házasítani?
Mert már kaptam választ ismerősöktől, hogy lehetséges, de már olyat is hogy sem.
köszönöm a segítséget!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2938
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2011.09.10. 17:52

ha nagy TS, akkor szerintem beszélj bambival

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.10. 16:46

Van Budapesten olyan műhely, ahol rendesen tudnak TS főtengelyt felújítani?
Ma eljutottam odáig, hogy végre ki tudtam próbálni a mocit, de ezzel a főtengellyel is nagyon csörög, magas fordulaton meg erősen vibrál a blokk. :( :(

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.10. 09:38

DrV írta:Próbáld ki nyugodtan. Ha nem megy jobban akkor tedd vissza az első állásba, úgy kevesebbet eszik. Nézd meg a gyertyaképet is, az is segít a döntlsben, h hol jobb (próba előtt, majd után)
(az ilyen kérdés nyugodtan mehet az üzemanyagos topikba)

Értettem. Valóban kicsit eltértem a témától. Betettem a 2.ba, elmúlt a kopogás magas fordulaton. \:D/

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.10. 07:29

Próbáld ki nyugodtan. Ha nem megy jobban akkor tedd vissza az első állásba, úgy kevesebbet eszik. Nézd meg a gyertyaképet is, az is segít a döntlsben, h hol jobb (próba előtt, majd után)
(az ilyen kérdés nyugodtan mehet az üzemanyagos topikba)

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.10. 06:58

zsakfos írta: Erre én is gondoltam,de nem megoldható.
Pont azért imbusz csavar van ott,mert be van süllyesztve.Nagyobb menetű imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője. :(

Nekem hatlapfejű csavarom van,de amikor a deknit visszatettem nem vettem észre hogy eléri és ma amikor levettem a deknit lánccsere miatt,akkor láttam hogy aluforgácsok vannak a dekni alján.Elérte a csavarfej a deknit és elforgácsolta ](*,)
Na szóval ezért kellene imbusz.Ha nem lesz,akkor a mostani csavarfejből esztergáltatok vissza 2-3 mm-t,ami belesüllyed a lyukba és akkor már nem éri el a deknit,viszont még megfogható lesz kulccsal.
Amúgy megoldom majd így a dolgot,de akkor is elmehetnek a sunyiba a kitalálói a 7-es csavarnak. :smt021

Ja értem... Talán még ide tartozik, a súbertűt mikor kivettem nem néztem meg, hányadik rovátkában van a lemez, gondoltam biztos a 2.ba, de most nézem, hogy nekem az első van úgy kikopva, hogy tuti abban volt. Romlani fog, ha úgy teszem vissza, hogy a másodikban van? (természetesen felülről)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.09. 21:30

Hujber írta: Nagyobb menetű imbuszfejest visszaesztergálni?
Erre én is gondoltam,de nem megoldható.
Pont azért imbusz csavar van ott,mert be van süllyesztve.Nagyobb menetű imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője. :(

Nekem hatlapfejű csavarom van,de amikor a deknit visszatettem nem vettem észre hogy eléri és ma amikor levettem a deknit lánccsere miatt,akkor láttam hogy aluforgácsok vannak a dekni alján.Elérte a csavarfej a deknit és elforgácsolta ](*,)
Na szóval ezért kellene imbusz.Ha nem lesz,akkor a mostani csavarfejből esztergáltatok vissza 2-3 mm-t,ami belesüllyed a lyukba és akkor már nem éri el a deknit,viszont még megfogható lesz kulccsal.
Amúgy megoldom majd így a dolgot,de akkor is elmehetnek a sunyiba a kitalálói a 7-es csavarnak. :smt021

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.09. 20:05

Ez jó ötlet.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.09. 19:51

DrV írta:7es csavart még lehet esztergáltatni, imbusz fej már keményebb dolog...
Nagyobb menetű imbuszfejest visszaesztergálni?

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.09. 19:36

7es csavart még lehet esztergáltatni, imbusz fej már keményebb dolog...

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.09. 18:12

Most mondjátok meg mi vezérelhette azt a volt NDK-s mérnököt,aki kitalálta hogy 7-es csavarral kell megoldani a forgórész felfogatást,ráadásul imbuszcsavarral az elektronikus gyújtású Etz-knél.
A csavarboltban amikor előadtam mi kellene,hát majdnem megvertek hogy mit idegesitem őket.
Miért nem 8-as csavarral oldotta meg az az istenverte mérnök? ](*,) :smt067

Most honnan a fenéből szerezzek?
Na persze találtam a neten,de 1500 ft.Hát én annyit nem fizetek egy szaros csavarért az tuti.

Na mindegy majd csak lesz valahogy.Hú de felidegeltem magam rajta.7-es csavar.ÁÁÁÁÁÁÁÁ
:smt093 :smt097 :smt096

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.09. 18:02

Srácok ha az orsós kuplung kiemelő tengely és a kuplung kiemelő hengert másik blokkból valóval társítottam az adhat kis hangot ,én úgy láttam orsós kuplung kiemelő tengely jobb állapotú mint az eredeti kicseréltem de azóta pici hangja van a kuplungnak.a cseredarab is használt esetleg hogy nincsenek összekopva ?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.09. 11:33

Hujber írta: Csak nem tudom, hogy utángyártott-e :)
Ha nem az, bele van írva h C6 kb a közepén, egymás alatti C és 6 ossal, kicsit egy kínai írásjelre hasonlít így :mrgreen:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.09. 09:25

KILL3R etz írta::mrgreen: Úgy érted amikor még esztergályos bojtár voltál? :D :D :-" :D

De mostmár fejezzük abba,
mert meg leszünk b.... :mrgreen:
Ugyanmár, ez nem holmi "ügyvéd szak" ahol nem tudják megtanítani a szakmát 5 év alatt sem, tehát itt nincsenek bojtárévek hanem egyből mélyvíz. :D :D

Jó, tudom, tudom Moderátor Úr.........

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.09. 06:13

MrDok írta: Az utángyártottat befogod fúrógépe, és szépen megadod neki a megfelelő alakot egy finom csiszolópapírral. :wink:

Csak nem tudom, hogy utángyártott-e :)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.08. 22:57

RR_ZOZY írta:Hajdan esztergályos ipari tanuló voltam a Kaposvári Hűtő- és Villamosgépjavító Kisszövetkezetnél, ahol ki volt írva a műhelyben a köszörű fölé egy táblára:

"Aki alumíniumot, rezet, fát, műanyagot köszörül, az b_zi!"
Ja valóban, de hát ha egyszer az a legjobb módszer... :mrgreen:

Nekem is mindig azzal jönnek, hogy eltömíti a követ. De mit cisnáljak hogy akárhányszor csinálom, sosem tömíti el, és utána vasat is tökéletesen lehet vele csinálni? :twisted:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.08. 22:56

:mrgreen: Úgy érted amikor még esztergályos bojtár voltál? :D :D :-" :D

De mostmár fejezzük abba,
mert meg leszünk b.... :mrgreen:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.08. 22:46

Hajdan esztergályos ipari tanuló voltam a Kaposvári Hűtő- és Villamosgépjavító Kisszövetkezetnél, ahol ki volt írva a műhelyben a köszörű fölé egy táblára:

"Aki alumíniumot, rezet, fát, műanyagot köszörül, az b_zi!"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.08. 21:57

Én értem, csak azt hittem hogy a tű vörösréz ötvözet...

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.08. 21:45

KILL3R etz írta:Hm... :oops: #-o :roll:
Látom, nem nagyon érted, h miről beszélünk :) Sebaj, én az anyagismerettel vagyok így, köszönhetően a tanár stílusának, ill nem enged órán jegyzetelni...
Mit nem értesz?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.08. 21:06

Hm... :oops: #-o :roll:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.08. 20:58

nemúúúgy

Eleve sárgaréz, nem vörös :mrgreen:

Úgy csináljuk a súbertűt, hogy a kéziköszörűhöz befogjuk a kúp félszögével elforgatva (a forgatható készülék elkészítése a nehéz, bár annyira nem is), majd kis előtolással addig toljuk rá amíg a vége meg nem lesz a kellő vastagság. Ekkor automatikusan ráköszörültük a kúpot.

Mint az AWI hegesztőkhöz való wolframköszörű, ha valaki már látott ilyet.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.08. 20:51

Azért a tű végén lévő rádiusz eszergálását megnézném egy tanonctól... :D Főleg ugye vörösréz...

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.08. 20:48

Elméletileg meg lehet esztergálni, de meg kell támasztani, különben letörik és elég nagy fordulaton kell nagyon kicsi előtölással csinálni, utánna köszörülni, h jó legyen a felületi érdessége. Lehetőleg hűtéssel csináld. Legegyszerűbb, ha van ott cnc gép, odaadod egy tanoncnak a munkadarabot és a műszaki rajzot. Elvileg meg kéne tudnia írni a programot, nagyon egyszerű munkadarab :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.09.08. 20:39

Hujber írta: Most elmegyek futni, ha hazaértem szétkapom és megmérem. Amúgy autószerelőnek tanulok, de egy helyen van a tanműhelyem a gépi forgácsolókkal, próbált már valaki esztergálni súbertűt? Érdemes?
Az utángyártottat befogod fúrógépe, és szépen megadod neki a megfelelő alakot egy finom csiszolópapírral. :wink:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.08. 10:31

flusze írta:Szevasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy 2.-ban rángat a 250-es ETZ. Két motor is van nálam ami ezt csinálja. Megfigyeltem az enyémnél, ha 1-esből 2-esbe kapcsolok, de erősebben húzom meg a váltót felfelé akkor nem csinálja, 3.-ból vissza 2-be finom gáz nem csinálja, de kövérebb gázadásra igen. Én arra tippelek, hogy az üres reteszelésére szolgáló golyó és rugó nem megfelelő és ez okozza a hibát! Vagy esetleg lenne más tippetek? Ja és csak 2.-ban csinálja ezt!
Köszi!
Tehát a pontosság kedvéért: olyan hogy kidobja_a_sebességet-visszaugriksebességbe-kidobja_a_sebességet-visszaugriksebességbe?
Akkor valószínűleg a kapcsolókörmök kopottak, az az előírt ékelés nincs már meg, emiatt dobálja ki. Ez esetben megoldás: fogaskerékPÁR+léptetővilla csere.
(Csendben jegyzem meg, hogy én úgy jöttem haza a Tátrából, hogy a sebességfokozat rögzítőkarja ki volt akadva, de így SEM dobált ki fokozatot (csak néha nem váltott de ez más kérdés), mivel a kapcsolókörmök ékes kialakítása tartja összezárva a kapcsolatot) A léptetővillának nem az a feladata hogy erő ellenében kapcsolatban tartsa a fogaskerekeket, hanem hogy váltáskor tologassa őket!
Az üresjárati golyónak szvsz köze nincs ehhez.

flusze
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.09.08. 09:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: flusze » 2011.09.08. 10:04

Szevasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy 2.-ban rángat a 250-es ETZ. Két motor is van nálam ami ezt csinálja. Megfigyeltem az enyémnél, ha 1-esből 2-esbe kapcsolok, de erősebben húzom meg a váltót felfelé akkor nem csinálja, 3.-ból vissza 2-be finom gáz nem csinálja, de kövérebb gázadásra igen. Én arra tippelek, hogy az üres reteszelésére szolgáló golyó és rugó nem megfelelő és ez okozza a hibát! Vagy esetleg lenne más tippetek? Ja és csak 2.-ban csinálja ezt!
Köszi!

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.07. 19:09

Extremeblast írta:Köszi Hujber. Ezek szerint az én tűm rohadt hosszú (81 mm bakker). Be kell szereznem egy egy normális tűt, mert valszeg emiatt nem tudom rendesen beállítani a karbimat.

Most hogy kivettem, észrevettem, hogy az enyém meg már nem is teljesen egyenes :D

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.07. 18:35

Melyik a legjobb gyártmány dugattyú szett terén szerintetek?

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2011.09.07. 18:35

Köszi Hujber. Ezek szerint az én tűm rohadt hosszú (81 mm bakker). Be kell szereznem egy egy normális tűt, mert valszeg emiatt nem tudom rendesen beállítani a karbimat.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.07. 18:24

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Meg is jöttem.
Az enyémbe hosszra valamivel több mint 69,85 mm, szélességre meg 2,45 mm. De zsaki táblázatától mindegyik érték elüt. Lehet hogy az enyém sem gyári? :x

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.09.07. 17:39

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Most elmegyek futni, ha hazaértem szétkapom és megmérem. Amúgy autószerelőnek tanulok, de egy helyen van a tanműhelyem a gépi forgácsolókkal, próbált már valaki esztergálni súbertűt? Érdemes?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.07. 09:28

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Az hosszúnak tünik,legalábbis a szocimotoroson közzétett rajz alapján.Neked a C6 tű kellene.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gif

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2011.09.07. 08:06

Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.06. 20:38

Extremeblast írta:Sziasztok. Nemrég kicseréltem a súbertűt, mert rosszul ment a motor. Most megy jól, húz, hamar felpörög, viszont eléggé füstöl éz ez idegesít. Főtengely szimeringekkel nincs baj, ellenőriztem, amikor szédszedtem a blokkot.Fúvókák, benzinszint rendben. Lehet, hogy rossz pozícióban van a súbertű, lentebb kelleneállítsam, egyáltalán a tű miatt füstöl?
utángyártott tű? mert akkor kuka.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 8 vendég