Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Seclusion írta:Ez, ami bent van. Kitörött egy darab belőle, így a rossz blokkon kísérleteztem tovább (később jutott eszembe)
...
Ez pedig amiből kiszedtem a műanyagot. Igen, a kosár műanyag. A másik cserés lesz szerintem.
...
A kosár tartja egymástól megfelelő távolságra a golyókat. Ha sérül, akkor könnyen egymásra szaladhatnak a golyók, így biztosítva a tuti beállást.
Csak akkor cseréld ki a csapágyakat, ha használni is szeretnéd a motorodat és nem akarsz elesni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok

Vettem még egy MZ-t(150 TS) a jövő héten hozzuk el, a motor úgy volt lerakva ahogy használtak egyik-napról a másikra.Vittem aksit megpróbáltuk ad szikrát meg be is lehet rúgni(bár néha megakadt mintha foghegyre ment volna) karbi híján nem indítotuk el.
Kérdésem mennyi az esélye hogy a szimeringek "kiszáradtak" hogy cserélni kell őket?? :roll: .sok kedvem nincs széthúzni a blokott.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:Ez, ami bent van. Kitörött egy darab belőle, így a rossz blokkon kísérleteztem tovább (később jutott eszembe)
Kép
Ez pedig amiből kiszedtem a műanyagot. Igen, a kosár műanyag. A másik cserés lesz szerintem.
Kép
Jé, ez nekem tök érdekes...és egyébként miért jobb a műanyag mint a fém? Egyébként mért van így megrohadva? beázott?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ez, ami bent van. Kitörött egy darab belőle, így a rossz blokkon kísérleteztem tovább (később jutott eszembe)
Kép
Ez pedig amiből kiszedtem a műanyagot. Igen, a kosár műanyag. A másik cserés lesz szerintem.
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Maga a kosár a műanyag? Ilyenről még nem is hallottam... az úgy vagy valami überkülönleges műanyag vagy fém... vagy a fantáziám és anyagismeretem nagyon gyönge...
Kifutok megnézem, mert kezdek bizonytalanná válni a témában... :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:
Ami itt fémből van, az nekem műanyag - a kosár. Ha csak mögé nem rejtették a fémet :D Azt sose próbáltam kiszedni.
Maga a kosár a műanyag? Ilyenről még nem is hallottam... az úgy vagy valami überkülönleges műanyag vagy fém... vagy a fantáziám és anyagismeretem nagyon gyönge...

Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:http://www.google.hu/imgres?q=etz+f%C5% ... 9,r:7,s:24

így kéne kinéznie (csak más méretben)
Ami itt fémből van, az nekem műanyag - a kosár. Ha csak mögé nem rejtették a fémet :D Azt sose próbáltam kiszedni.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:
A műanyag porvédőt már kiszedtem. Ez még az mögött van. :/
http://www.google.hu/imgres?q=etz+f%C5% ... 9,r:7,s:24

így kéne kinéznie (csak más méretben)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Hát ha ugyanarról beszélünk akkor a műanyag mögött a csapágygolyókat találod...mármint a porvédő műanyag mögött. És elvileg annak nyitottnak kellene lennie.
A műanyag porvédőt már kiszedtem. Ez még az mögött van. :/
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:
Tehát ha jól értem, a műanyag vezető mögött fémet találok. Mert zárt csapágyak voltak, leszedtem a zárókarikát, ki a zsírt belőle, és e mögött van a műanyag. Hál' Istennek, akkor van jó hír is... Köszi!
Hát ha ugyanarról beszélünk akkor a műanyag mögött a csapágygolyókat találod...mármint a porvédő műanyag mögött. És elvileg annak nyitottnak kellene lennie.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.07.23. 13:03-kor.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:A főtengelycsapágy golyós kosarának nyitottnak kell lennie, ezért azt a műanyagot szedd ki nyugodtan. Ha a szervizkönyvben megnézed, ott nincs rá utalás hogy zártnak kellene lennie, csak arra, hogy "CC" ami utóbbi egész fontos, továbbá ha meglesed a feltett összeszerelős képeket és videókat akkor is láthatod, hogy nyitott csapágyakat tesznek fel.
Tehát ha jól értem, a műanyag vezető mögött fémet találok. Mert zárt csapágyak voltak, leszedtem a zárókarikát, ki a zsírt belőle, és e mögött van a műanyag. Hál' Istennek, akkor van jó hír is... Köszi!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:Sziasztok!

Ha a főtengelycsapágy golyókosara műanyagból van, és az a hőlégfúvótól megolvadt egy oldalt egy helyen (a csapágy hangtalanul fut továbbra is, és nem lötyög) használható még? Vagy igen hamar megadja így már magát, tehát ne kísértsem az ördögöt?
(Hogy miért is olvadt meg: a főtengely szorult, mikor összehúztam a blokkot a csavarokkal, és megpróbáltam felmelegíteni annyira, hogy valahogy a helyére tudjam húzni. Aztán már csak utólag láttam, mi történt. Mondanom se kell, a helyrehúzás sem sikerült...)

Kép

Sz.
A főtengelycsapágy golyós kosarának nyitottnak kell lennie, ezért azt a műanyagot szedd ki nyugodtan. Ha a szervizkönyvben megnézed, ott nincs rá utalás hogy zártnak kellene lennie, csak arra, hogy "C4" ami utóbbi egész fontos, továbbá ha meglesed a feltett összeszerelős képeket és videókat akkor is láthatod, hogy nyitott csapágyakat tesznek fel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.07.23. 13:40-kor.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Ha a főtengelycsapágy golyókosara műanyagból van, és az a hőlégfúvótól megolvadt egy oldalt egy helyen (a csapágy hangtalanul fut továbbra is, és nem lötyög) használható még? Vagy igen hamar megadja így már magát, tehát ne kísértsem az ördögöt?
(Hogy miért is olvadt meg: a főtengely szorult, mikor összehúztam a blokkot a csavarokkal, és megpróbáltam felmelegíteni annyira, hogy valahogy a helyére tudjam húzni. Aztán már csak utólag láttam, mi történt. Mondanom se kell, a helyrehúzás sem sikerült...)

Kép

Sz.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Krepp írta:A levegőcsavar, finomhangolóvá lép elő....
kicsavarva is hagyhatod attól még a helyén marad..vagy egy rövid csavart teszel be...
Ollé! Köszönöm!
De egyébként így is megkapja megfelelő kenés visszaengedett gáznál? Mert gyakorlatilag így úgy tűnik, hogy semmiféle kenése nincsen akkor...ez nem készíti ki a hengert és a dugattyút? Vagy tulajdonképpen hogy működik ez a gyakorlatban? Mert érzésre olyan az egész, mint amikor kiemelt kuplunggal gurulok... egyébiránt nekem nagyon tetszik így kipróbálva :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A levegőcsavar, finomhangolóvá lép elő....
kicsavarva is hagyhatod attól még a helyén marad..vagy egy rövid csavart teszel be...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Krepp írta:Pedig, DE..
És a levegőcsavarral mit csinálok? nem szedhetem ki az alapjárati csavart, és tehetek helyére egy kisebb másikat?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Pedig, DE..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Ez lehet hogy rossz topikválasztás, de a kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet a karburátoron beállítani, hogy alapjárat nélkül tudjam használni? Többen ajánlották már hogy ki kellene így próbálni, de felteszem nem elég, ha lecsavarom az alapjárati csavart.
Köszi.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

:D :D Holnap akkor szétkapom ÚJBÓL a gépet, de jó hogy imádok bütykölni! :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A lánc spray gyártók meg elszegényednek!Ne legyetek ilyen szívtelenek :P
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Legalább olyan helyre folyik, ahol nem látható :P
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

DrV írta:
Marógépet neki :D olajcsatornákat kialakítani, a forgás és az ebből fakadó erők eljutattják a láncra az olajat :D
Oké... :D én azért igyekszem olajmentesen tartani... fenének sem hiányzik, hogy minden vacak beleragadjon :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

ambrusviktor írta:A baj, hogy az olaj nem spriccel, csak szivárog többnyire, így pedig elfolyik és nem ken :S
Marógépet neki :D olajcsatornákat kialakítani, a forgás és az ebből fakadó erők eljutattják a láncra az olajat :D
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dénes írta:
UPDATE: bár asszem a tengely mellől eredményesebb a lánckenés, az üresjelző a lánc alatt van....
A baj, hogy az olaj nem spriccel, csak szivárog többnyire, így pedig elfolyik és nem ken :S
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:UPDATE: bár asszem a tengely mellől eredményesebb a lánckenés, az üresjelző a lánc alatt van....
a kicsin ezt már orvosolták :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Dénes írta:És akkor mi keni a láncot? Mások drága pénzért vesznek lánckenő tubusokat meg csepegtető szarokat, drága németeink meg gyárilag megoldották....ti meg tekeregtek itt teflonszalaggal. :)

Nálam nem folyik. :S Kenni is kell a láncomat! Csere?! :lol:
UPDATE: bár asszem a tengely mellől eredményesebb a lánckenés, az üresjelző a lánc alatt van....
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

És akkor mi keni a láncot? Mások drága pénzért vesznek lánckenő tubusokat meg csepegtető szarokat, drága németeink meg gyárilag megoldották....ti meg tekeregtek itt teflonszalaggal. :)

Nálam nem folyik. :S Kenni is kell a láncomat! Csere?! :lol:
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:Sziasztok!

Már voltam itt az olajeresztős problémámmal, meg is oldódott, hogy az üres visszajelző kapcsolónál jön az cuccos. Ezt hogy lehet megszüntetni? Akár ki is kötöm, nem kell az oda, csak ne eressze az anyagot...
Ti hogy oldottátok meg?
Én teflonszalaggal, de ha nem kell akkor helyettesítsd sima csavarral + pasztával.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Már voltam itt az olajeresztős problémámmal, meg is oldódott, hogy az üres visszajelző kapcsolónál jön az cuccos. Ezt hogy lehet megszüntetni? Akár ki is kötöm, nem kell az oda, csak ne eressze az anyagot...
Ti hogy oldottátok meg?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:... Amugymeg szombat reggel 9 kor Tbánya Shell kút! Zsebi nem mondta?
de, viszont sajnos aznap verseny is van...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném hogy MZ TS 150-es blokkba mijen fajta és tipusú csapágyak a legjobbak szóval hogy kinek mijen vált be.
A válaszokat előre is köszönöm.
LaZeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.07.04. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 150

Kuplung

Hozzászólás Szerző: LaZeee »

Üdv mindenkinek :)

Szerintetek miért kalapál a kuplung alapjáraton?? Ha behúzom a kuplungkart elhallgat.
Ennyire laza lenne a kuplunglánc?? (ETZ 150) ](*,)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem volt véletlenül nagy hátszél? Én ilyenkor szoktam csodálkozni nagyon, hogy hogy megy... :D De most komolyan. 8)

Egyébként kibaszottul jól megy most a motorom, szóval megnézem én azt. Még 125 km/h feletti tartományt kéne belőni, mert ott vmi elfogy. Szerintem a Zoxigén, úgyhogy kevesebb benzint fogok neki adni.
Szóval bármikor jöhetsz Frici. ;) Amugymeg szombat reggel 9 kor Tbánya Shell kút! Zsebi nem mondta?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Azt nem kötöm az orrodra, minimum elértem a benzines teljesítményt..de szerintem túl is léptem... Mivel sose ment még így...
Dénes verő lesz :smt066
De sajnos érzem hogy van még dolog vele :smt073
Ez csak egy kis lökést adott hogy folytassam..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Krepp írta:Ma megvolt az első igen pozitív élményem etanollal :!: , teszt után leszálltam a motorról és azt mondtam :mrgreen: : "Tyű-ha" \:D/ :-"
Kalinka? Fütyülős? :mrgreen:

Amúgy mit újítottál?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Ma megvolt az első igen pozitív élményem etanollal :!: , teszt után leszálltam a motorról és azt mondtam :mrgreen: : "Tyű-ha" \:D/ :-"
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
FortY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.07.11. 21:40
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FortY »

Üdv mindenkinek.
Keresek ETZ 250-hez gyári 300-as dugattyút + gyűrűt. Tudtok segíteni, kinél hol érdeklődjek?
Köszi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

ETZ-250 -be ezek a csapágyak kellenek? 6203 (2db),6306 (2db), 6204, 6304, 6302

Koyo-t tervezek, C3-as illesztéssel. Ez így rendben van?

Tibi!
1.: Nem emel ki a kuplungod rendesen. Próbáld meg fent a karnál csökkenteni a holtjátékot, de minimum 2-3 mm maradjon.
Ha ez nem elég, akkor a fordulatszám kihajtás alatt tudsz a durvaállítón is csavarni.

2.: Fel kell újítani a telót. Kitudja milyen, mikori olaj, tömítések vannak benne... Ha ezután is felüt, akkor a rugó tetejére kell tenni egy nagyobb méretű anyát, és úgy összehúzni, hogy kicsit felkeményedjen a rugó.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tibi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:17
MZ-d típusa: MZ EZT 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi »

Sziasztok/Üdv! Körülbelül 2hónapja megvettem első MZ ETZ 250es motoromat, minden nagyon pöpec rajta megy, indul ahogy kell mégis két dolog zavar és nemtudom mitöl van...
1.:hidegen vagy melegen mikor üresböl berakom egyesbe a motor egy kicsit megugrik előre és olyan hangja van mintha kuplungot nemis használtam volna, pedig utána alapjáraton elpöfög.Kuplungal lehet valami?
2.:nem blokkproblémákhoz illik de nemakartam másik topicba is beírni. Olyan problémám van hogy komolyabb gödrögnél (próbálom kerülni őket,de tudjuk milyenek az utak..) koppan a teleszkópom, ami fogalmam nincs mitöl lehet mert olajat megnéztem és sztem elég kell hogy legyen...
Előre is köszönöm a válaszokat!
"Born to be Wild" :)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

festékes írta:A hosszabb csavarral vigyázz Hujber kollega,épp csak egy kicsivel bír el többet,különben hozzáér a léptetővillához,és nehézkes lesz az egyes,kettes,főleg a viszakapcsolás.
Legalábbis én így jártam egyszer úgyhogy csak óvatosan!

Igen, éreztem mikor nyúlkáltam benne. Köszi a figyelmeztetést!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

A hosszabb csavarral vigyázz Hujber kollega,épp csak egy kicsivel bír el többet,különben hozzáér a léptetővillához,és nehézkes lesz az egyes,kettes,főleg a viszakapcsolás.
Legalábbis én így jártam egyszer úgyhogy csak óvatosan!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

petrvs írta: Szia Hujber!

Először megbillentve sztenderre tenném a masinát úgy, hogy a kipuff oldal legyen mélyebben (mondjuk falap a sztender bal lába alá) és letörölném alul, hogy lássam: honnan jön az oil. Ha a dekni alól, akkor szóba jöhet még az üresfokozat jeladója is (láttam a galériádban, hogy van fordszámmérőd, akkor DeLuxe, akkor van ilyen jeladód is, gondolom). Ez a tetű alkatrész, hiába tömíted, képes saját magán is átereszteni az olajat. Szimmeringcsere ügyében nem tudok segíteni, sajna.
Leeresztőcsavar-megszakadásra: ha még eredeti, akkor egy túlméretes menet megoldja a gondodat ;-)

Remélem segítettem!
Sok sikert!

Nincs gáz, köszi. Ma leeresztettem az olajat, belenyúltam a menetbe, de az alsó 1 cm van csak széthajtva, szóval valami maszek csavarból hosszabb jó lesz bele. Mivel most nincs ilyenem, ezért ipari ragasztóval betekertem a régit (igen gyári) meglátjuk mi lesz holnap. Ha így sem jó akkor jön a hosszabb csavar, úgy már tökéletesnek kell lennie. Meglesem holnap a jeladót is. Mégegyszer köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

dudi írta:SZIASZTOK. őszre tervezek motorfelujitást és kérdezném hogy kivel csináltassam és mennyibe fog kerülni. kb. összeg érdekelne. ja és hosszútávra gondolkodom tehát minőségi alkatrészek és minőségi munka kell. előre is köszönöm.ETZ 250 -ES.. ÜDV. DUDI
Kép

Szia Dudi!

Ezeknek a feltételeknek Bambi maradéktalanul megfelel! Ha tudja mit kell csinálnia, valszeg összegszerűen is tud majd nyilatkozni.
Sok sikert!

p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

dudi írta:SZIASZTOK. őszre tervezek motorfelujitást és kérdezném hogy kivel csináltassam és mennyibe fog kerülni. kb. összeg érdekelne. ja és hosszútávra gondolkodom tehát minőségi alkatrészek és minőségi munka kell. előre is köszönöm.ETZ 250 -ES.. ÜDV. DUDI
Kép
Bambit tudom javasolni :mrgreen:
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dudi »

SZIASZTOK. őszre tervezek motorfelujitást és kérdezném hogy kivel csináltassam és mennyibe fog kerülni. kb. összeg érdekelne. ja és hosszútávra gondolkodom tehát minőségi alkatrészek és minőségi munka kell. előre is köszönöm.ETZ 250 -ES.. ÜDV. DUDI
Kép
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Hujber írta:Sziasztok!

Nagy bajban vagyok olaj téren. Csöpög, de nagyon durván, mivel tudnám eltömíteni annyira az amúgy szerintem szakadt menetű olajleeresztő nyílást? Vagy még az is lehet, hogy a lánckerék felőli oldalon az egyik szimering megadta magát, azt hallottam, hogy azt a blokk széthúzása nélkül is ki lehet cserélni. ez igaz?

Mivel tudnám jól eltömíteni?
Szia Hujber!

Először megbillentve sztenderre tenném a masinát úgy, hogy a kipuff oldal legyen mélyebben (mondjuk falap a sztender bal lába alá) és letörölném alul, hogy lássam: honnan jön az oil. Ha a dekni alól, akkor szóba jöhet még az üresfokozat jeladója is (láttam a galériádban, hogy van fordszámmérőd, akkor DeLuxe, akkor van ilyen jeladód is, gondolom). Ez a tetű alkatrész, hiába tömíted, képes saját magán is átereszteni az olajat. Szimmeringcsere ügyében nem tudok segíteni, sajna.
Leeresztőcsavar-megszakadásra: ha még eredeti, akkor egy túlméretes menet megoldja a gondodat ;-)

Remélem segítettem!
Sok sikert!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Nagy bajban vagyok olaj téren. Csöpög, de nagyon durván, mivel tudnám eltömíteni annyira az amúgy szerintem szakadt menetű olajleeresztő nyílást? Vagy még az is lehet, hogy a lánckerék felőli oldalon az egyik szimering megadta magát, azt hallottam, hogy azt a blokk széthúzása nélkül is ki lehet cserélni. ez igaz?

Mivel tudnám jól eltömíteni?
Piros MZ ETZ 250
UDX
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

attila941228 írta:Üdv! Lenne egy ojan problémám hogy van egy etz 150-esem és eltört benne a dugyttyú,raktam bele másikat a méret megeggyezett mindkettő 56.47-es volt de beraktam és csak tolásra indúlt nemakart kipörögni pedig gyujtásonis probáltam álítani , De az eggyik ismerősöm mondta: hogy a dugó amit tettem bele az mz ts 150-esé
és kivettem kivülröl látszik hogy a dugó rövidebb mint az eredeti ijenkor mit tehetek vegyek bele új dugót vagy jó bele a ts-é is?? :-k
A kisTS és kis-ETZ dugók nem csereszabatosak!
ETZ dugót kell bele venned!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Üdv! Lenne egy ojan problémám hogy van egy etz 150-esem és eltört benne a dugyttyú,raktam bele másikat a méret megeggyezett mindkettő 56.47-es volt de beraktam és csak tolásra indúlt nemakart kipörögni pedig gyujtásonis probáltam álítani , De az eggyik ismerősöm mondta: hogy a dugó amit tettem bele az mz ts 150-esé
és kivettem kivülröl látszik hogy a dugó rövidebb mint az eredeti ijenkor mit tehetek vegyek bele új dugót vagy jó bele a ts-é is?? :-k
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello.
Nekem lenne egy kérdésem a kuplunggal kapcsolatban. Most raktam össze, mert tömitést cseréltem a berugónál meg a váltónál a dekniben. beállitottam a kuplungot ahogy kell és mikor el akarok indulni teszek 1est és elkezd siplni a kuplung. az elindulás után meg nehéz rakni a sebességeket.
Mielött szétszedtem nem volt semmi ilyen probléma. a szltszedés és az összerakás közt mondjuk eltelt 2 hónap mivel nem volt idöm. addig nem volt fent a dekni és a kuplung sem kapott olajat. arra is gondoltam hogy kiszáradhatott. Most hogy összeraktam tettem bele olajat biztam benne hogy változik de nem akar. nincs vmi ötletetek hogy mi lehet a gond?
Köszönöm, Bálint
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 62 vendég