Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Én tudom javasolni a Koyo márkájú csapágyakat. Az Uralomba a mûanyagkosaras kivitelût raktam be (blokk,váltó,kardán). Jól mûködnek. Nem is túl drágák.
conus írta:Emberek!

Jövõ 7végi blokkhúzás elõkészítõ munka gyanánt tegnap meg ma leszereltem azokat a dolgokat amiket le tudok szerelni egyedül is, és megdöbbenve láttam h a blokkban mûanyag kosaras csapágyak vannak! :shock: szabad ilyet bele tenni egy blokkba? további aggodalomra ad okot az hogy a fõtengely miután levettem a primer fogaskereket kuplunggal lánccal együtt, kb fél centire szambázik oda-vissza :(
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Köszi a segítséget! Akkor nincs baj.
bambi írta:
Melák írta:Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?
A belsõ kuplungkosár zöröghet.De ettõl még el megy 20-30000 km-et :D
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Melák írta:Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?
A belsõ kuplungkosár zöröghet.De ettõl még el megy 20-30000 km-et :D
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

conus: gyárilag van benne mûanyag kosaras. Az legbitangosabb olyat vadászok ZVL-be csak nem találtam még. Nekem tuti hogy a fõtengely csapágyam is mûanyagkosaras lesz. Sokkal csendesebb és eleddig még semmi bajom se volt vele.
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Azt már cseréltem én is és nálam megszünt ez a csörgés, 3ezer km megtétele után ujra elöjött!! már nem foglalkozom vele!! majd ha legközelebb szétkell szednem a blokkot kicserélem.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Jövõ 7végi blokkhúzás elõkészítõ munka gyanánt tegnap meg ma leszereltem azokat a dolgokat amiket le tudok szerelni egyedül is, és megdöbbenve láttam h a blokkban mûanyag kosaras csapágyak vannak! :shock: szabad ilyet bele tenni egy blokkba? további aggodalomra ad okot az hogy a fõtengely miután levettem a primer fogaskereket kuplunggal lánccal együtt, kb fél centire szambázik oda-vissza :(
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Ja még valami mivel szûz a gép lehet tényleg begyogyult"és gondolom nem akarod széthuzni ezért,ha a szimeringet ki sikerült óperálni (szagatni)már fél siker még melegités+célszerszám (egy darab gõmbvas)segitségével meg probálhatod(a szerszám:kb 25cm mind két vége hajlitva elentétes irányba az egyik csak anyira,hogy beférjen (mõgé) a szimering helyén esetleg el is lapithatod )és ha benn van kicsit kalapácsal kifelé lehet biztazni ugy,hogy a másik végét kifelé ütögeted finoman.Talán ez még jóbb de ha esetleg eltörne se agodj lehet esztergáltatni vagy kiprobálhatod a gyujtás szimeringet is.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia én ismerem a problémád nekem is ilyen gépem van és ez az alkatrész amugy is gázos"de mért akarod kiszedni?A szimeringet igy is ki lehet cserélni de a csapágyat azt már nem,egyébként a széthuzott blokot egy puha deszkára fekteted a forgatyusház felével felfelé és réz-bronz tüske v rud (a vége kicsit kihajtva mind a pályszeré)+kalapács segitségével körkörösen finoman ütögetve ki kell jönie esetleg a házat kicsit hõlégfuvoval meg lehet melengetni az segit kicsit.Engem ez szivatott meg vagy hat éve az olaj átszivárgot alata és mindig fogyot én meg cserélgetem a szimeringeket mire rájötem a dologra most kicsit be van ragasztva igy tuti.De csak akkor veszem ki ha muszály,ja én esztergáltatam rézböl és az maszivabb (üthetöbb)igy és ha ugy csinálják akár más méretü szimering is használható.Még valami érdekeség:az ES 125-125 (Tropi)pl nem tartalmaz gyárilag ilyen vackot ott a szimering a nagy (mind a gyujtásnál ami van )azt hiszem tök egyformák is igaz én nem mertem megvariálni de lehet igy is müködne.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Sziasztok füstölõk:)! MZ TS 125-de-luxe-om van. van benne gyári 15800km. most szántam el magam szimeringcserére, a bontatlan blokkon. élmény volt elvenni a szüzességét a csavaroknak egy 25éves gépen. minden ment zökkenõmentesen. és pont a célba akadtam el. a primerlánckerék alatt a kiscsúzliba beraktak a csapágyházba egy szimeringházat, amit egy zeeger gyûrû tart. a zeeger gyûrû már kijött. de ezt a szimeringházat hogy lehet kivenni? hogy bányásszam ki? akár a blokk, ez is aluminiumbol van, és félek hogy tönkrevágom. próbáltam már sokféleképpen: fogóval, csavarhúzóval ovatosan feszegetve, csavarhúzó és kalapács segítségével finoman körbekocogtatva, stb. de nem haggya magát, szakirodalmam sajnos nincs:( legyenszives, valaki segítsen! mértéktelenül hálás lennék.:) elõre is köszönöm:)!!!!!!!!!!!!
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

oks akkor megnyugodtam 6-ért jó vétel . köszi szépen!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

8-10 attól többet semmiképp
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Sziasztok! Kilátásban van megvételre egy 250 etz blokk kompletten. Szerintetek mennyit ér egy ilyen mostanság??? A blokk elõéletét ismerem és jó állapotu! elöre is köcce!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Kösz Gexxx ezekután így fogok tenni. :twisted: adok a szemétládának. A különbség csak annyi hogy ez 80as gép.....de 3 évet lefaragok a kuplungagyból :D
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Én is szívtam anno a kupplungleszedéssel (83-as a gép és nem volt róla elõtte leszedve 8) )

Nekem is fogytak a lehúzócsavarok meg a fõtengely vége is forgácsolódott...
Ekkor kértem segítséget!

Megoldás: új csavar a lehúzóba, felteker, meghúz, 5 kilós kalapács segítségéver ráb@szni a csavar fejére kettõt, újra húz egy kicsit, kalapács... Úgy lecuppant, mint a huzat! De ezt csak blokkgenerál esetén ajánlom, mert utána azért a fõtengelyt centírozni kell, a csapágyaknak sem tesz jót... 8)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

szabog, mûszaki ember vagyok, a kuplungot felmelegítettem de az se használt neki fene vinné el. :evil: maaajd ha minden törik akkor az is fog....de tuti hogy nekem nem fog elforogni a kuplungom :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

joci61 írta:Én még arra is gondoltam hogy esetleg le lehetne marni 5mm-t(mert annyival magasabb ) és megejteni két furatot még és akkor a 4 felfogatású is felmenne...kivitelezehtõ lenne?
Ha van jó gépmûhely ,igen
joci61

Hozzászólás Szerző: joci61 »

Én még arra is gondoltam hogy esetleg le lehetne marni 5mm-t(mert annyival magasabb ) és megejteni két furatot még és akkor a 4 felfogatású is felmenne...kivitelezehtõ lenne?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

joci61 írta:Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsõre..mindenhogy.A Problálmám a következõ:az elõzõ gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a fõtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdõdik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévõ csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom õszintén élõben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen fõtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána-esetleg arró vélemények hogy összerakhatom e másik forgattyúsházzal8mert ugye az nem a számos oldal) :?: :?:
Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok.Köszönöm!
Kép
Megpróbálhatod,a fõ furatok biztos vonalban vannk,esetleg a más furatok és illesztéseknél lehet baj.Vagy egy másik párt kell szerezni,és át ütni a számot szépen.( reklám: 4000ft-ért van)
joci61

Hozzászólás Szerző: joci61 »

Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsõre..mindenhogy.A Problálmám a következõ:az elõzõ gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a fõtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdõdik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévõ csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom õszintén élõben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen fõtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána-esetleg arró vélemények hogy összerakhatom e másik forgattyúsházzal8mert ugye az nem a számos oldal) :?: :?:
Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok.Köszönöm!
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

szabog írta:Balázs! És hõlégfúvóval nem próbáltad meg felforrósítani a fõtengely és a kuplung "összegyógyulását"?

Bambi mágus! A melegítés esetleg segíthetne az ilyen problémán? :roll:

Máté! Nagyon kíváncsi vagyok hogy sikerül megjavítani a blokkot... :o
de lélekben veled vagyok :wink:
Ha jó a lehúzó,akkor igen
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Az a baj a hõlégfúvós megoldással hogy nem elég hirtelen melegedik fel és a tengely együt tágul a kuplungal. Ergo nem nyersz vele szinte semmit...
Nekem is ez volt a bajom, a megoldás az lett hogy a tengely végére raktunk egy fém pogácsát hogy ne legyen több baja, aztán mindent összehegesztettünk hogy elég erõs legyen.
Így végül sikerült leszedni.

Ez elvileg csak akkor állhat elõ ha a "leforgott" kuplungot addig járatják amíg annyira fel nem hevülnek az alkatrészek hogy összegyógyulnak!

Ehez elég primitívnek kell lenni!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Etusdriver írta:Motormanner!

Így tudom a legjobban elmagyarázni:
A berugó kar végül is egy bordás tengely, amin a kis fogaskerék csúszkál.
Kép
A bordástengely végre, ha egy kicsit is megkopik, vagy sorjás a fogaskerék megakadhat.
Nálam már ki van kopva egy picit szegényke :oops:
Az egész úgy jelentkezik, hogy a berugó kart ellenállás nélkül le tudod nyomni és nem hajtja meg semmit. Így a motor se fog elindulni max betolással.
Ha egy kalapáccsal ráütsz a berugókar tengelyére tengely irányban, akkor a kis fogaskerék visszaugrik a helyére.
Nekem azt mondták, ha ez egyszer elõfordult a gépemmel, akkor többször is megeshet majd ugyan ez, ha blokk javításra kerülne a sor, akkor nézzem meg mi a baja a tengelynek.... /esetleg cseréni kell-e/
Remélem érthetõ voltam :oops:


Így már ok!

És köszi!
:D

Jó tudni az ilyen olgokat, legalább nem sz@rik be egybõl az ember ...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Most már én is látom, hogy jól lehet látni. Az én monitorom elég öreg (sötét), anyámé tökéletes.
bambi írta:jól látni.amit cam aro írt,az egy jó megoldás
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Balázs! És hõlégfúvóval nem próbáltad meg felforrósítani a fõtengely és a kuplung "összegyógyulását"?

Bambi mágus! A melegítés esetleg segíthetne az ilyen problémán? :roll:

Máté! Nagyon kíváncsi vagyok hogy sikerül megjavítani a blokkot... :o
de lélekben veled vagyok :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.02.16. 21:47-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Basszus Máté nekem is van lehúzóm, de amkor már a 3. csavar tekeredett S-alakba akkor megunta a fõtengely és letört a végébõl egy dARABka, aztán meg én untam meg és nem bontottam tova. Majd ha már fúrni kell akkor neki engedem sarokcsiszolót és kész. A cseredarabok már megvannak. Sok sikert a további szerelgetéshez, innen már gyerekjáték csak pézpézpézidõidõidõ :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

jól látni.amit cam aro írt,az egy jó megoldás
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Csináltam jobb képet. Ha eláll a szél, kitolom, és kint is csinálok még (több fény), csak most nem akarom, nehogy porszem kerüljön a gépezetbe. :-)

Kép

Kép

Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Balázs írta:Máté!
Egy piszok mázlista vagy hogy le bírtad szedni a kuplungagyat! Ha az lejön akkor már félig megnyerted a csatát. Nekem azt majd vágni kell :?
Fel van hegesztve?
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nem kellett sokat küzdeni vele (van lehúzóm).
Balázs írta:Máté!
Egy piszok mázlista vagy hogy le bírtad szedni a kuplungagyat! Ha az lejön akkor már félig megnyerted a csatát. Nekem azt majd vágni kell :?
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

"Hiányosan rakták össze" - Mi hiányzik belõle?
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Máté!
Egy piszok mázlista vagy hogy le bírtad szedni a kuplungagyat! Ha az lejön akkor már félig megnyerted a csatát. Nekem azt majd vágni kell :?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:Délután leszedtem a bal oldali deklit.
A nyíllal jelölt seegernél elrepedt a blokk. A seeger megnyomta kivelé, a vékony tartórész elrepedt, de nem törött le. Majd holnap csinálok jobb képet. Továbbá a fõtengely is lóg, azokat a csapágyakat is lehet cserélni.
Hiányosan rakták össze
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Délután leszedtem a bal oldali deklit. Képek:

Kép
Olajleeresztõ. Ajaj...

Kép
Eddig jó...

Kép
Egy kis rozsda. Van jelentõsége?

Kép
Még mindig jó...

Kép
Lehet, hogy megúsztam?

Kép
Vagy mégsem? :-( A nyíllal jelölt seegernél elrepedt a blokk. A seeger megnyomta kivelé, a vékony tartórész elrepedt, de nem törött le. Majd holnap csinálok jobb képet. Továbbá a fõtengely is lóg, azokat a csapágyakat is lehet cserélni.
Etusdriver
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
Tartózkodási hely: Tb.

Hozzászólás Szerző: Etusdriver »

Motormanner!

Így tudom a legjobban elmagyarázni:
A berugó kar végül is egy bordás tengely, amin a kis fogaskerék csúszkál.
Kép
A bordástengely végre, ha egy kicsit is megkopik, vagy sorjás a fogaskerék megakadhat.
Nálam már ki van kopva egy picit szegényke :oops:
Az egész úgy jelentkezik, hogy a berugó kart ellenállás nélkül le tudod nyomni és nem hajtja meg semmit. Így a motor se fog elindulni max betolással.
Ha egy kalapáccsal ráütsz a berugókar tengelyére tengely irányban, akkor a kis fogaskerék visszaugrik a helyére.
Nekem azt mondták, ha ez egyszer elõfordult a gépemmel, akkor többször is megeshet majd ugyan ez, ha blokk javításra kerülne a sor, akkor nézzem meg mi a baja a tengelynek.... /esetleg cseréni kell-e/
Remélem érthetõ voltam :oops:
By. Mészy
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Megtakarítottam a lánckerék alatti részt, íme:

Kép

Kép
Etusdriver
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
Tartózkodási hely: Tb.

Hozzászólás Szerző: Etusdriver »

Mákod volt bakimate!
Sajna, hogy szétesett a géped!
És kitartás, jobb lesz, mint újj korában! :wink: :o
By. Mészy
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Ahha akkor megnyugodtam, nekem a motorba összesen van 18000 km.....soxerencsét a javításhoz!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Csak alattam kb. 18000 került bele. Azelõtt meg ki tudja... :-S
Balázs írta:Hány km volt abba a csapágyba? csakhogy tudjak számítgatni az enyém még mennyit viselhet el :? Vegyél bele jó kis ZVL-t, mostanában arra esküsznek az eladók (hiába hogy tróger szlovák vagy cseh vagy mittomén szóval szláv, de a nagy mezõgazdi gépekbe mind ilyet tesznek és negyed annyiért megkapod).
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Bakimate!

Oszinte reszvetem!
Nekem is volt egy hasonlo sztorim, de ott az ontveny meguszta...
EEEeeeeezviszont nagyon durva!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Etusdriver írta:motormanner
HozzászólásElküldve: 20071217 19:10 Hozzászólás témája:
Erõl még nem hallottam!
De azért jó tudni...
Pontosabban is letudnád írni hogy mi is volt akkor a baj?
Köszi





Ezt nekem írtad? :$
Lemaradtam egy pár képkockával:$:P

Ja ja neked irtam...
Nem egeszen ertem a dolgot :) Hogyan is utottel meg hova?
Pontosan mi is volt akkor a baj?
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Hány km volt abba a csapágyba? csakhogy tudjak számítgatni az enyém még mennyit viselhet el :? Vegyél bele jó kis ZVL-t, mostanában arra esküsznek az eladók (hiába hogy tróger szlovák vagy cseh vagy mittomén szóval szláv, de a nagy mezõgazdi gépekbe mind ilyet tesznek és negyed annyiért megkapod).
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Részvétem... :(
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok én élöbe is látam nem semmi a tengely szabályosan log,ilyent még nem látam elöte de remélem nem is fogok töbett. Egy biztos marha nagy mákod volt, hogy nem estél el szerencse és persze a tudás!Hiába az MZ-s az igazi motoros"sok türelmet a javitáshoz.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Balázs írta:Fúú ember ez elég durvára sikerült, nem a lánc marhult a dologba és az szaggatta fel a szimmering házat? Csak ötlet.....isten mentsen engem ilyentõl.... :(
Nem, tuti, hogy nem a lánc, mert az rendesen a helyén volt. Jobb oldali csapágy adta meg magát. Még az eredeti volt benne. Itt egy kép a csapágyházról és a szimmeringrõl:

Kép
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Fúú ember ez elég durvára sikerült, nem a lánc marhult a dologba és az szaggatta fel a szimmering házat? Csak ötlet.....isten mentsen engem ilyentõl.... :(
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

z25z írta: innye b...... :( mondjuk nekem is ment man szarra a kislanckerek alatti csapagy, de szerencsere az ontveny nem serult egy uj csapagy megoldotta
:-( Hát itt lehet hogy komolyabb a szitu... Lánckerék alatti szimeringház összetörött, ez még a kisebbik gond mert kemény 243 forintért lehet kapni újat. A csapágy belsõ gyûrûje a síkján kívül került, a csapágygolyók talán beleestek a váltóba... Aztán hogy ott milyen hisztit rendeztek, azt még nem tudom... :(
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

bakimate írta:Sziasztok!
Szomorú vagyok, nem kicsit, nagyon. Ma délután elmentem egy körre, hát ugye a tél után nem lehet kihagyni ezt a szép idõt. Kb. 15 kilóméter után azt éreztem, hogy mintha a gépem nem igazán akarna menni 5-ben. Rá fél percre, irtózatos csörgéssel-csörömpöléssel a blokk beállt. Menet közben blokkolt a hátsó kerék, még jó hogy nem estem el. Elõször láncszakadásra gondoltam, de mint kiderült, annál sokkal nagyobb a baj. Szerencsére egy autós megállt segíteni, mint kiderült õ is MZ Clubos. Köszönet az önzetlen segítségért Kupi!


Kép

Kép

innye b...... :( mondjuk nekem is ment man szarra a kislanckerek alatti csapagy, de szerencsere az ontveny nem serult egy uj csapagy megoldotta
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Szomorú vagyok, nem kicsit, nagyon. Ma délután elmentem egy körre, hát ugye a tél után nem lehet kihagyni ezt a szép idõt. Kb. 15 kilóméter után azt éreztem, hogy mintha a gépem nem igazán akarna menni 5-ben. Rá fél percre, irtózatos csörgéssel-csörömpöléssel a blokk beállt. Menet közben blokkolt a hátsó kerék, még jó hogy nem estem el. Elõször láncszakadásra gondoltam, de mint kiderült, annál sokkal nagyobb a baj. Szerencsére egy autós megállt segíteni, mint kiderült õ is MZ Clubos. Köszönet az önzetlen segítségért Kupi!


Kép

Kép
Etusdriver
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
Tartózkodási hely: Tb.

Hozzászólás Szerző: Etusdriver »

motormanner
HozzászólásElküldve: 20071217 19:10 Hozzászólás témája:
Erõl még nem hallottam!
De azért jó tudni...
Pontosabban is letudnád írni hogy mi is volt akkor a baj?
Köszi





Ezt nekem írtad? :$
Lemaradtam egy pár képkockával:$:P
By. Mészy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég