Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Az MZ-k blokkfelei nincsenek összeszámozva mint pl.a simsoné abból kifolyólag,hogy bármelyiket lehet cserélni külön külön is. Amikor még árultak NDK-s alkatrészeket a boltokban az MZ blokkfeleit külön is árulták míg pl.a simsonét csak párban.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A kupplungbovden a deklibe megy bele nem a blokkfélbe.
Amúgy meg a kérdezőnek:
nyugodtan megveheted,az hogy ott van sziloplaszt nyom az nem jelent feltétlenül hibát.
Valószinűleg tútltöltötte olajjal a gépet,azt kiverte kicsit az olajat neki,ezért nyomott oda szilót!
Szerintem!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

tyborman írta:
Seclusion írta: Erre azt tudom mondani, anno a 150es ETZ-met rossz kuplunggal hoztuk el. Megpróbálta a srác megjavíttatni, nem jött össze. Aztán szétszedettük, mert minden baja volt. Kuplung és dekni fémragasztózva... Később láttuk, hogy a blokkban le vannak törve alu darabok... Etc. Ahol egy gányolás van, ott több is lesz, hacsak nem lelkiismeretes az eladó (ez elég ritka) és el nem mondja minden általa ismert baját.

Mindenesetre a dekni hiba a legkisebb. Azt lehet cserélni, ahogy írták. :)
Köszönöm a válaszaitokat!
A dekni cseréjével kapcsolatban azt hallottam, hogy nem egy egyszerű történet. Ugyanis - egy másik fórumon írták - "fél blokkokat nem lehet cserélgetni, mert úgy gyártják őket hogy a két darab egymáshoz van fúrva. Sem a csavarok furatai, sem a csapágy helyek meg efélék nem stimmelnének csere után."
Ez esetben tehát ha valami miatt hozzá kell nyúlni a kuplunghoz, lehet, hogy ez a teljes blokk cseréjét maga után vonzza, amit nem szívesen vállalnék be. Mi a véleményetek a kérdésről?
Nekem is régen arról mesélt Bambi, hogy megy ezen mindig az aggódás, de hogy a friccek olyan pontosan dolgoztak, hogy ha egy 1975 és egy 85ben gyártott blokkfelet egymáshoz illesztesz tökéletesen passzolni fognak egymáshoz. (Már ha ugyanarról a sorozatról van szót jelen esetben ETZ ről).
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

tyborman írta: Köszönöm a válaszaitokat!
A dekni cseréjével kapcsolatban azt hallottam, hogy nem egy egyszerű történet. Ugyanis - egy másik fórumon írták - "fél blokkokat nem lehet cserélgetni, mert úgy gyártják őket hogy a két darab egymáshoz van fúrva. Sem a csavarok furatai, sem a csapágy helyek meg efélék nem stimmelnének csere után."
Ez esetben tehát ha valami miatt hozzá kell nyúlni a kuplunghoz, lehet, hogy ez a teljes blokk cseréjét maga után vonzza, amit nem szívesen vállalnék be. Mi a véleményetek a kérdésről?
SZVSZ: Igen, ez az elmélet. Gyakorlatilag már több esetben is kellett cserélnem blokkfelet (Pannónia T5, Jawa 250, MZ TS 125), de soha nem volt ebből gond. Tény, hogy a blokkot úgy munkálják meg, hogy össze van rakva a két fél, de a csavaroknál hülyeség az eltérés, de mivel sorozattermékről van szó, ezért 99.99% valószínűséggel a csapágyhelyeknél sem jelentkezik olyan mértékű egytengelyűségi hiba ami problémát jelentene.
Szóval ha a szükség úgy hozza akkor deknit is, meg blokkfelet is lehet cserélni. (egyszerűbb mint komplett blokkcsere esetén papírokra költeni, vagy motorszámot átütni)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tyborman írta:
Köszönöm a válaszaitokat!
A dekni cseréjével kapcsolatban azt hallottam, hogy nem egy egyszerű történet. Ugyanis - egy másik fórumon írták - "fél blokkokat nem lehet cserélgetni, mert úgy gyártják őket hogy a két darab egymáshoz van fúrva. Sem a csavarok furatai, sem a csapágy helyek meg efélék nem stimmelnének csere után."
Ez esetben tehát ha valami miatt hozzá kell nyúlni a kuplunghoz, lehet, hogy ez a teljes blokk cseréjét maga után vonzza, amit nem szívesen vállalnék be. Mi a véleményetek a kérdésről?
A dekli, és a fél blokk nem ugyanaz..... a deklit cserélheted, a blokkfeleket csak együtt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
tyborman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.05.30. 21:10

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tyborman »

Seclusion írta:
tyborman írta:Sziasztok!

A következő kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.
Egy MZ ETZ 250 vásárlása előtt állok. A motoron, ahol a kuplungbowden bemegy a blokkba, szilikonos "gányolás-nyomok" vannak. Mennyire ijedjek meg ettől szerintetek? Szerelhető ez? Cserélhető a blokk bal deklije külön, ha emiatt arra kerülne sor?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibor
Erre azt tudom mondani, anno a 150es ETZ-met rossz kuplunggal hoztuk el. Megpróbálta a srác megjavíttatni, nem jött össze. Aztán szétszedettük, mert minden baja volt. Kuplung és dekni fémragasztózva... Később láttuk, hogy a blokkban le vannak törve alu darabok... Etc. Ahol egy gányolás van, ott több is lesz, hacsak nem lelkiismeretes az eladó (ez elég ritka) és el nem mondja minden általa ismert baját.

Mindenesetre a dekni hiba a legkisebb. Azt lehet cserélni, ahogy írták. :)
Köszönöm a válaszaitokat!
A dekni cseréjével kapcsolatban azt hallottam, hogy nem egy egyszerű történet. Ugyanis - egy másik fórumon írták - "fél blokkokat nem lehet cserélgetni, mert úgy gyártják őket hogy a két darab egymáshoz van fúrva. Sem a csavarok furatai, sem a csapágy helyek meg efélék nem stimmelnének csere után."
Ez esetben tehát ha valami miatt hozzá kell nyúlni a kuplunghoz, lehet, hogy ez a teljes blokk cseréjét maga után vonzza, amit nem szívesen vállalnék be. Mi a véleményetek a kérdésről?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

tyborman írta:Sziasztok!

A következő kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.
Egy MZ ETZ 250 vásárlása előtt állok. A motoron, ahol a kuplungbowden bemegy a blokkba, szilikonos "gányolás-nyomok" vannak. Mennyire ijedjek meg ettől szerintetek? Szerelhető ez? Cserélhető a blokk bal deklije külön, ha emiatt arra kerülne sor?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibor
Erre azt tudom mondani, anno a 150es ETZ-met rossz kuplunggal hoztuk el. Megpróbálta a srác megjavíttatni, nem jött össze. Aztán szétszedettük, mert minden baja volt. Kuplung és dekni fémragasztózva... Később láttuk, hogy a blokkban le vannak törve alu darabok... Etc. Ahol egy gányolás van, ott több is lesz, hacsak nem lelkiismeretes az eladó (ez elég ritka) és el nem mondja minden általa ismert baját.

Mindenesetre a dekni hiba a legkisebb. Azt lehet cserélni, ahogy írták. :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

tyborman írta:Sziasztok!

A következő kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.
Egy MZ ETZ 250 vásárlása előtt állok. A motoron, ahol a kuplungbowden bemegy a blokkba, szilikonos "gányolás-nyomok" vannak. Mennyire ijedjek meg ettől szerintetek? Szerelhető ez? Cserélhető a blokk bal deklije külön, ha emiatt arra kerülne sor?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibor
Dekliket találsz vaterán párezer forintért... szerintem ha nem drágán veszed a motort, és szeretnéd majd átnézni és feljavítgatni, akkor nézd meg jobban, és számíts rá, hogy lesz mit javítanod...ha csak nem teljesen TOP állapotban veszed. Én pl. szeretek legozni vele, csak nem nagyon értek hozzá :S
De szerintem ha jobban megnézed lesznek gányolásnyomok több helyen is :DD
De minden esetre azért az mák, hogy szinte minden cserélhető, és jó esetben még találni gyári használt alkatrészt is... (utángyártottakkal ne nagyon számolj...)
tyborman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.05.30. 21:10

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tyborman »

Sziasztok!

A következő kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.
Egy MZ ETZ 250 vásárlása előtt állok. A motoron, ahol a kuplungbowden bemegy a blokkba, szilikonos "gányolás-nyomok" vannak. Mennyire ijedjek meg ettől szerintetek? Szerelhető ez? Cserélhető a blokk bal deklije külön, ha emiatt arra kerülne sor?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibor
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

yofo írta:
Hujber írta:Sziasztok!

Ma egy rövidebb túra alkalmával megijesztett a gép... Jöttem hazafelé egy emelkedőn, és egyszer csak vesztett az erejéből, és csattant néha néha egyet, és rángatózott. Megálltam, majd újra berúgtam. Üresben, és behúzott kuplunggal nem csinálja, akkor ketyeg rendesen. De amint elindultam vele, megint kezdte, így szinte végig csúsztatni kellett a kuplungot, akkor nem rángatott. Lementünk a garázshoz, és kivettem a gyertyát. Állítottam a hézagon, megtisztítottam az elektródákat, és visszatettem. Utána kis távon kipróbáltam, és a csattogást már nem csinálta, de ki-kihagy a motor ereje, rángatva húz kicsit. Mik lehetnek a lehetséges problémák? 260as Isolator gyertya van benne.
Na nekem akkor tett ilyet a gép , amikor a kipufogóban belül levált egy vastag kokszréteg és keresztebefordult a kipufogóban . Hirtelen jött a dolog úgyhogy nem gondoltunk kipufogó hibára , csak Bambi mester tanácsi után jöttünk rá a gubancra .

Kösz az ötletet, holnap lekapom!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: yofo »

Hujber írta:Sziasztok!

Ma egy rövidebb túra alkalmával megijesztett a gép... Jöttem hazafelé egy emelkedőn, és egyszer csak vesztett az erejéből, és csattant néha néha egyet, és rángatózott. Megálltam, majd újra berúgtam. Üresben, és behúzott kuplunggal nem csinálja, akkor ketyeg rendesen. De amint elindultam vele, megint kezdte, így szinte végig csúsztatni kellett a kuplungot, akkor nem rángatott. Lementünk a garázshoz, és kivettem a gyertyát. Állítottam a hézagon, megtisztítottam az elektródákat, és visszatettem. Utána kis távon kipróbáltam, és a csattogást már nem csinálta, de ki-kihagy a motor ereje, rángatva húz kicsit. Mik lehetnek a lehetséges problémák? 260as Isolator gyertya van benne.
Na nekem akkor tett ilyet a gép , amikor a kipufogóban belül levált egy vastag kokszréteg és keresztebefordult a kipufogóban . Hirtelen jött a dolog úgyhogy nem gondoltunk kipufogó hibára , csak Bambi mester tanácsi után jöttünk rá a gubancra .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Ma egy rövidebb túra alkalmával megijesztett a gép... Jöttem hazafelé egy emelkedőn, és egyszer csak vesztett az erejéből, és csattant néha néha egyet, és rángatózott. Megálltam, majd újra berúgtam. Üresben, és behúzott kuplunggal nem csinálja, akkor ketyeg rendesen. De amint elindultam vele, megint kezdte, így szinte végig csúsztatni kellett a kuplungot, akkor nem rángatott. Lementünk a garázshoz, és kivettem a gyertyát. Állítottam a hézagon, megtisztítottam az elektródákat, és visszatettem. Utána kis távon kipróbáltam, és a csattogást már nem csinálta, de ki-kihagy a motor ereje, rángatva húz kicsit. Mik lehetnek a lehetséges problémák? 260as Isolator gyertya van benne.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

sziasztok! megoldódott a problémám.mz ts 150. mint korábbanirtam kereszteződésekben leállt. eleinte egy rugásra ujra indult aztán egyikalkalommal már nem. nemtudom hogyan de a megszakitóra de csak oda! olaj került és emiatt nem volt gyujtásom. lehet a kenőfilcre tettem sok olajat? se a dinamó forgórészén se az állórészen nemtaláltam olajat.

Más:a berugotengely és a váltótengely között csöpög az olaj. ha egy új filckarikát belefaragog megjavulhat? vagy van esetleg valami trükkje hogy jó legyen :?:
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Atilla írta:
ambrusviktor írta: Köszi! Akkor nagyon rosszul tudtam, hogy a 135ös a gyári... köszönöm!
Neked egyébként mennyire van kitekerve a levegőcsavar? Csak hogy viszonyítani tudjak majd, mert tudom hogy ezek már nem sablonkarbik :)
Köszönöm még egyszer!
Nem tudod rosszul, 135-ös a gyári. Annyi minden befolyásolja, hogy az adott motornak mekkora főfúvóka kell, hogy regényt lehetne belőle írni.
Szóval, ha jót akarsz ne tegyél bele 125-ös fúvókát csak azért mert másnak az a jó és a levegőcsavart se annyira tekerd ki mint ahogy az másnak jó.
A levegőcsavart nyilván csak a miheztartás végett kérdeztem, de a lentebb mellékelt linken
( http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg ) valóban 125ös van megjelölve fúvókának, és a 135ösöm nagyon nagynak tűnik, legalábbis a motor erőszakosan jár kis gázzal, 5000fölött pedig dadog már. A 115ös próbával: kis gázzal inkább rángatott, de 6000fölé is könnyen pörgött sebességben is. Tehát esélyes hogy a 135 nél sok, a 115nél kevés a benzin, ezért gondoltam, hogy a kettő közti értéket lövöm be, ha tudom :S
(Szerintem egyébként ez már nem "blokk"-os téma, így ha van folyt. akkor inkább a másiknál, mert még a moderátorbácsik megdorgálnak)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

ambrusviktor írta: Köszi! Akkor nagyon rosszul tudtam, hogy a 135ös a gyári... köszönöm!
Neked egyébként mennyire van kitekerve a levegőcsavar? Csak hogy viszonyítani tudjak majd, mert tudom hogy ezek már nem sablonkarbik :)
Köszönöm még egyszer!
Nem tudod rosszul, 135-ös a gyári. Annyi minden befolyásolja, hogy az adott motornak mekkora főfúvóka kell, hogy regényt lehetne belőle írni.
Szóval, ha jót akarsz ne tegyél bele 125-ös fúvókát csak azért mert másnak az a jó és a levegőcsavart se annyira tekerd ki mint ahogy az másnak jó.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta: Értem, és akkor ennek adna kedvező esélyt a 125ös főfúvóka? Egyébként a fent látott csúnyaságot, hogy tudod elkerülni? a karbi beállításon kevesebb levegővel, vagy a benzinben az 1:50es keverés betartásával?
Megfelelő minőségű olaj min 1:50 be keverve Nagyon tuti olajjal lehet még hígítani de ezen szerintem nem érdemes spórolni. 125 ös főfúvóka szerintem elég anyagot ad neki mivel nekem is annyi van benne és voltam már vele 40 fokban motorozni mikor még járatás végén járt és nem szorult meg szerintem neked sem fog Itt van ez a kép ezt a szerelési könyvből vettem ki etz 250 -es karbi
http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg
Köszi! Akkor nagyon rosszul tudtam, hogy a 135ös a gyári... köszönöm!
Neked egyébként mennyire van kitekerve a levegőcsavar? Csak hogy viszonyítani tudjak majd, mert tudom hogy ezek már nem sablonkarbik :)
Köszönöm még egyszer!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:
nova001155 írta: Megragadás mikor nem megfelelő a kenés a motornak dugattyú henger csapágyak na ezeknek ha nincs megfelelő kenése akkor a hőtágulás és a nem megfelelő kenés miatt beleragad a dugattyú a hengerbe ha gyorsan kuplungolsz megúszhatód fél óra várással az út mellett ha meg nem akkor tolod. Itt egy kép nem a legnagyobb de kitudod venni az eseményt belőle.
http://s2.postimage.org/2qm5ya290/image.jpg
Értem, és akkor ennek adna kedvező esélyt a 125ös főfúvóka? Egyébként a fent látott csúnyaságot, hogy tudod elkerülni? a karbi beállításon kevesebb levegővel, vagy a benzinben az 1:50es keverés betartásával?
Megfelelő minőségű olaj min 1:50 be keverve Nagyon tuti olajjal lehet még hígítani de ezen szerintem nem érdemes spórolni. 125 ös főfúvóka szerintem elég anyagot ad neki mivel nekem is annyi van benne és voltam már vele 40 fokban motorozni mikor még járatás végén járt és nem szorult meg szerintem neked sem fog Itt van ez a kép ezt a szerelési könyvből vettem ki etz 250 -es karbi
http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

A párban való cserének nem nagyon örülök :? A másik tengelyen a fogak is siralmas állapotban vannak, azt a tengellyel együtt cserélem bontottra, azon szemmel láthatóan megvan a dőlése az oldalaknak. Viszont amelyikből kiszedem, azon a másik tengely fogaskerekei közt van olyan, ami meg van repedve, amiket áttennék, annak viszont semmi baja. Legalábbis szemre.
A másik tengelyen viszont akkor szívás van... A léptetővillák közül 2-t mindenképpen cserélek, mert szép vállasra marta már, a 3.-on agyalok, mivel azon csak kis mértékű a kopás.
Na ezt még emésztenem kell...
Köszi a válaszokat!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Szilárd,

kézzel nem tudod egyforma pontosan visszareszelni mind a három körmöt. Felületkezelt alkatrész esetén ráadásul nem is tudom mennyit alakíthatsz rajta.Ráadásul ennek az ellendarabja (ablakok) is meg vannak kopva. Úgyhogy csere, méghozzá párban.

kr
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Sztem csere. Ezt én is cseréltem blokk felújításnál pedig ennyire el sem volt kopva.
Nem érdemes szarozni vele mert elég jó minőségüek az utángyártottak is. Jah és villával együtt cseréld.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Korábban említettétek, hogy a kapcsolókörmök kopása miatt szórhatja ki a sebességeket. Ha jól sejtem, ez a sebváltó fogaskerekeken van (már amelyiken). Csináltam pár képet az egyikről:

http://postimage.org/image/1271hzrdw/
http://postimage.org/image/12735j3vo/
http://postimage.org/image/1274t2gdg/
http://postimage.org/image/1276glsv8/

A kérdésem a következő. Azzal elszúrom, ha megpróbálom visszareszelni 3°osra, ahogy a szerelési könyv írja az értéket, vagy cseréljem mindenképpen?

Szilárd
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Mi az a megragadás? Mármint az MZ vel kapcsolatban, amiről többször beszéltetek már...
Megragadás mikor nem megfelelő a kenés a motornak dugattyú henger csapágyak na ezeknek ha nincs megfelelő kenése akkor a hőtágulás és a nem megfelelő kenés miatt beleragad a dugattyú a hengerbe ha gyorsan kuplungolsz megúszhatód fél óra várással az út mellett ha meg nem akkor tolod. Itt egy kép nem a legnagyobb de kitudod venni az eseményt belőle.
http://s2.postimage.org/2qm5ya290/image.jpg
Értem, és akkor ennek adna kedvező esélyt a 125ös főfúvóka? Egyébként a fent látott csúnyaságot, hogy tudod elkerülni? a karbi beállításon kevesebb levegővel, vagy a benzinben az 1:50es keverés betartásával?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:Mi az a megragadás? Mármint az MZ vel kapcsolatban, amiről többször beszéltetek már...
Megragadás mikor nem megfelelő a kenés a motornak dugattyú henger csapágyak na ezeknek ha nincs megfelelő kenése akkor a hőtágulás és a nem megfelelő kenés miatt beleragad a dugattyú a hengerbe ha gyorsan kuplungolsz megúszhatód fél óra várással az út mellett ha meg nem akkor tolod. Itt egy kép nem a legnagyobb de kitudod venni az eseményt belőle.
http://s2.postimage.org/2qm5ya290/image.jpg
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Nekem a kompresszióval voltak gondjaim. Most a hengertalpnál piros paszta van tömítésnek felül pedig egy 0,2mm-es alu tömítés a hengerfejnél. És a résméret így is túllépi az 1.2 megadott legnagyobb méretet. Mit lehet ilyenkor tenni? Valamelyik felületből kellene lemunkálni?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Mi az a megragadás? Mármint az MZ vel kapcsolatban, amiről többször beszéltetek már...
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: operable »

MrDok írta:
operable írta:Köszönöm a válaszokat!
Fel raktam a kuplungot, de már egyből újabb akadályba ütköztem. :)

1.: Berugó rugót hogyan kell feltekerni?? Találtam egy módszert, de akkor vissza ugrik, ha nincs rajta berugókar.

2.: Ha lefogom a nagy fogaskereket, akkor tudom pörgetni a főtengelyt. Befog gondolom a kuplung. Dekni még nincs rajta, csak a kuplung van fent. Mitől foghat be??
1.: Miért szedted le?
2.: Ahogy leszedted!
3.: Mivel pörgeted a forgattyút? Mit mitől?
Honlap főoldal- letöltések- ETZ berúgókar szerelése le, fel.......
Bocs.

Köszi a "válaszokat". TS-em van, nem tudom hogy egyezik-e a TZ-vel. Nem én szedtem le, és nem tudom, hogy hogyan kell feltekerni, mert nem én akasztottam ki. Nem rég vettem a motort és ezért érdeklődöm... A nagy fogaskereket lefogtam, a kuplungot meg elkezdtem forgatni. Főtengely forgott, de a fogaskerék pedig nem, ami a váltón van. Tehát olyan mintha be lenne húzva a kuplung.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

operable írta:Köszönöm a válaszokat!
Fel raktam a kuplungot, de már egyből újabb akadályba ütköztem. :)

1.: Berugó rugót hogyan kell feltekerni?? Találtam egy módszert, de akkor vissza ugrik, ha nincs rajta berugókar.

2.: Ha lefogom a nagy fogaskereket, akkor tudom pörgetni a főtengelyt. Befog gondolom a kuplung. Dekni még nincs rajta, csak a kuplung van fent. Mitől foghat be??
1.: Miért szedted le?
2.: Ahogy leszedted!
3.: Mivel pörgeted a forgattyút? Mit mitől?
Honlap főoldal- letöltések- ETZ berúgókar szerelése le, fel.......
Bocs.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: operable »

Köszönöm a válaszokat!
Fel raktam a kuplungot, de már egyből újabb akadályba ütköztem. :)

1.: Berugó rugót hogyan kell feltekerni?? Találtam egy módszert, de akkor vissza ugrik, ha nincs rajta berugókar.

2.: Ha lefogom a nagy fogaskereket, akkor tudom pörgetni a főtengelyt. Befog gondolom a kuplung. Dekni még nincs rajta, csak a kuplung van fent. Mitől foghat be??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

vazsika írta:Hello!
31n3 tipusu karbi beállitásáról van valakinek infója?Ez 1 250es eztben van.Még azt kérdezném h a levegő keveréket és az alapjáratot hogy kell belőni?Köpi a gyertyát a moci.Tudom h szar de kiprobáltam isolátorral és briskel
Mi a véleményetek?
Kösz előre is!
Vazsika!
A kompresszió rendben van? Mert attól is köpheti a gyertyát ha gyenge a kompresszió. :?: :!:
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dénes írta:Levegő:

Ahogy a legjobban veszi a lapot a motor, nem fulladozik, szépen felpörög alapjárattól, illetve egyéni igényeknek megfelelően.

Alapjárat:

Ahol már éppen folyamatos töltés van, ill. ahol magabiztosan pöfög, nem áll le. (1200-1300)
Ettől eltekintve egyéni, milyen rezonancia nem zavar épp.
Vagy leveszed és sokkal jobban motorozható, kezesebb lesz alapjárat nélkül.
Gyakorlatilag tehát ugyanúgy mint a másik BVF-et?
köszi!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Levegő:

Ahogy a legjobban veszi a lapot a motor, nem fulladozik, szépen felpörög alapjárattól, illetve egyéni igényeknek megfelelően.

Alapjárat:

Ahol már éppen folyamatos töltés van, ill. ahol magabiztosan pöfög, nem áll le. (1200-1300)
Ettől eltekintve egyéni, milyen rezonancia nem zavar épp.
Vagy leveszed és sokkal jobban motorozható, kezesebb lesz alapjárat nélkül.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Segítsetek neki, kérlek, mert holnap együtt szereljük a karbiját :-" , és nekem fogalmam sincs, hogy hogy kell :lol: :lol: :lol: :lol:
vazsika
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.04.26. 18:31
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vazsika »

Hello!
31n3 tipusu karbi beállitásáról van valakinek infója?Ez 1 250es eztben van.Még azt kérdezném h a levegő keveréket és az alapjáratot hogy kell belőni?Köpi a gyertyát a moci.Tudom h szar de kiprobáltam isolátorral és briskel
Mi a véleményetek?
Kösz előre is!
Vazsika!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Bocs, én is elnéztem, most látom hogy TS ről van szó... annak fingom sincs milyen a kuplungja :D bár a pucolás annak sem árt az biztos :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

És még egy apróság, amikor csinálod, minden legyen steril :D ha olajos a főtengelyed vége akkor aztán húzkodhatod... szóval érdemes szerintem szépen lepucolni, olajtalanítani a művelet előtt. Oké, hogy olajat utána fog érni, de a kúp úgy illeszkedik és "tapad" tökéletesen. Egyébként néhol a melegítéses felhúzást is szokták javasolni, én is tettem úgy fel régen az is jó volt, de nekem Bambi utoljára simán melegítés nélkül tette fel (a könyvben is így van) és így is tökéletes.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem figyeltem eléggé, beelőztek.
Legalább látható, hogy mindketten ugyanazt írtuk.
Most már szinte biztos, hogy ez a tuti módszer :mrgreen:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

operable írta:Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy 250-es TS-re a kuplungot hogyan üssem fel, hogy ne csesszek szét semmit??
Ne üsd, még véletlenül se!
A főtengelyt hosszirányban ütni nem bölcs dolog! [-X
Először is csiszold össze a két kúpot, hogy 100%-ban felfeküdjenek egymásra. (Némi tusírózással és csiszolással nem egy bonyolult feladat.)
Mikor tuti a kúp, akkor tedd a helyére a kuplungot, majd egy közdarabbal a saját anyájával told föl a kúpra.
Ha nincs lehetőséged ilyen közdarabot csinálni, akkor vedd le a kislánckereket és azt használd közdarabnak, pont az a méret ami kell!
Mikor meghúztad kész, az anya leteker, közdarab levesz és a kuplung fennmarad örökre! \:D/
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

operable írta:Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy 250-es TS-re a kuplungot hogyan üssem fel, hogy ne csesszek szét semmit??
Felütni???? Te jóóóóóóóóóóóóég!!!!

1. megnézed jól illeszkedik-e a kúp, ha monden ok, akkor
2. felrakod a kuplungot kézzel
3. rátolsz a főtengelyre egy távtartót, ez célszerűen lehet egy 6302-es csapágy is
4. ráhajtod az anyát
5 meghúzod 80-90 Nm-el (főtengelyt elfordulás ellen biztosítani!!!!)

leveszed az anyát, és a távtartót (csapágyat), felrakod a deknit, újra meghúzod nyomatékkal az anyát, és kész. =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: operable »

Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy 250-es TS-re a kuplungot hogyan üssem fel, hogy ne csesszek szét semmit??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Köszi a válaszokat! A kapcsolókörmöket ugyan nem néztem meg, csak a fogaskerekek fogait... Majd holnap arra is sort kerítünk. :S
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Seclusion írta: Igen, tudom. :S Görbeinél 6300 a 3 db, ha minden igaz... Az enyémekbe van szemmel is jól látható mélyedéses kopás, gondolom ezért szórta ki a sebességeket...
A sebességeket a kapcsolókörmök kopása miatt dobálja, ez koptatja, töri a léptetővillákat is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

gabsic írta:
xxgabikaxx írta: Köszi szépen a segítséget! És ha kotyog a súber akkor csere? Az utángyártott is jó hozzá? Vagy mit tudok csinálni vele?
Igen, ha kopott, akkor csere.
Ha nagyon megkopott a súber, akkor már a karburátorház is gyatra lehet.
Ha úgy érzed h cserés, akkor fogod a karbit és viszed magaddal motorosboltba, és megkéred a boltost, hogy az utángyártottat hadd próbáld bele.
Amúgy... alapjáratoddal nincs gond? Ha nagyon kopott a súber akkor már nem tudsz normálisan alapjáratot sem állítani.
De bizony. Az alapjárat elmászik.Melegen egyszer belövöm 1500-as fordulatra,nagyon szépen pöfög,megyek vele két kört,megállok,visszaesik alapjáratra és lefullad.Ugrál rendesen,valamikor meg 2ezer fölé is megy.
Szóval akkor csere.Csak azt ne mond,hogy karbit is kell cserélni mert a súber kikoptatta a falát. #-o
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

xxgabikaxx írta:
gabsic írta: nem a tű, hanem maga a súber.

szerintem.

vedd le a karbit
nyúlj be 2 oldalról a karbiba (miközben benn a súber)
mozgasd meg ide-oda a súbert. valószínűleg kotyogni fog.
Köszi szépen a segítséget! És ha kotyog a súber akkor csere? Az utángyártott is jó hozzá? Vagy mit tudok csinálni vele?
Igen, ha kopott, akkor csere.
Ha nagyon megkopott a súber, akkor már a karburátorház is gyatra lehet.
Ha úgy érzed h cserés, akkor fogod a karbit és viszed magaddal motorosboltba, és megkéred a boltost, hogy az utángyártottat hadd próbáld bele.
Amúgy... alapjáratoddal nincs gond? Ha nagyon kopott a súber akkor már nem tudsz normálisan alapjáratot sem állítani.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

gabsic írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy etz 125-öm és nem egyszerű a helyzetem.Még tavaly zörgést hallottam a blokkból (legalább is én onnan) azt hittem hogy főtengely,szidtam is az eget.gyűjtöttem kis pénzt és felújítattam a főtengely és a 3 rajta lévő csapágyat is kicseréltem.Akkor nem múlt el a zörgés.Télen nem foglalkoztam vele,most tavasszal gondoltam egyet meg itt fórumokon is olvasgattam és azt hittem,hogy a gyűrűk zörögnek,megint gyűjtöttem kis pénzt és kompletten megfurattam.Új dugó,csapszeg,tűgörgő stb stb.A múlthéten összedobtam és mit hallok...?! ugyan az a zörgés ismét.A zörgést akkor lehet hallani mikor kicsit húzom a gázt neki,alapjáraton nem zörög.ha hozzáérek a gázkarhoz akkor egyből csörög.Olvastam,hogy a súbertűvel is lehet gond,azt is vettem és kicseréltem,úgy sem jó.Az a gyanúm,hogy a karburátorban zöröghet valami. Kérlek segítsetek. Előre is köszönöm.
nem a tű, hanem maga a súber.

szerintem.

vedd le a karbit
nyúlj be 2 oldalról a karbiba (miközben benn a súber)
mozgasd meg ide-oda a súbert. valószínűleg kotyogni fog.
Köszi szépen a segítséget! És ha kotyog a súber akkor csere? Az utángyártott is jó hozzá? Vagy mit tudok csinálni vele?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:Üdv Urak!

Utángyártott léptetővillákról véleménye/tapasztalata van valakinek? Vagy eleve elítéljem őket? :) Úgy néz ki, hogy mind a hármat cserélnem kell, bontottat meg nem biztos, hogy tudok, vagy szerencsés szereznem.
Nekem az utángyártott 10-es léptetővilla szabályosan eltört párszáz km után.
Ez nem jeleni azt hogy minden utángyártott eltörik.Lehet kifogtam egy hibás öntést.
Azt hallottam(majd az anyagismerettudósok megerősitik,vagy ellenkezőleg)hogy ha ledobod járólapra mondjuk,akkor szépen csilingelő hangot kell adnia,akkor jó.Hacsak egyszerűen koppanik,akkor öntéshibás és kuka.
Nem tudom ez mennyire jó vizgálati módszer,de én ezt hallottam.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Andrá$ írta:
Seclusion írta:Üdv Urak!

Utángyártott léptetővillákról véleménye/tapasztalata van valakinek? Vagy eleve elítéljem őket? :) Úgy néz ki, hogy mind a hármat cserélnem kell, bontottat meg nem biztos, hogy tudok, vagy szerencsés szereznem.
Én használt léptetővillát tettem bele, annyi a hátránya hogy ugye már eleve kopottak :roll: valamennyire, utángyártotat még nem használtam de nem olcsó :roll: :?
Igen, tudom. :S Görbeinél 6300 a 3 db, ha minden igaz... Az enyémekbe van szemmel is jól látható mélyedéses kopás, gondolom ezért szórta ki a sebességeket...
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Seclusion írta:Üdv Urak!

Utángyártott léptetővillákról véleménye/tapasztalata van valakinek? Vagy eleve elítéljem őket? :) Úgy néz ki, hogy mind a hármat cserélnem kell, bontottat meg nem biztos, hogy tudok, vagy szerencsés szereznem.
Én használt léptetővillát tettem bele, annyi a hátránya hogy ugye már eleve kopottak :roll: valamennyire, utángyártotat még nem használtam de nem olcsó :roll: :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Üdv Urak!

Utángyártott léptetővillákról véleménye/tapasztalata van valakinek? Vagy eleve elítéljem őket? :) Úgy néz ki, hogy mind a hármat cserélnem kell, bontottat meg nem biztos, hogy tudok, vagy szerencsés szereznem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy etz 125-öm és nem egyszerű a helyzetem.Még tavaly zörgést hallottam a blokkból (legalább is én onnan) azt hittem hogy főtengely,szidtam is az eget.gyűjtöttem kis pénzt és felújítattam a főtengely és a 3 rajta lévő csapágyat is kicseréltem.Akkor nem múlt el a zörgés.Télen nem foglalkoztam vele,most tavasszal gondoltam egyet meg itt fórumokon is olvasgattam és azt hittem,hogy a gyűrűk zörögnek,megint gyűjtöttem kis pénzt és kompletten megfurattam.Új dugó,csapszeg,tűgörgő stb stb.A múlthéten összedobtam és mit hallok...?! ugyan az a zörgés ismét.A zörgést akkor lehet hallani mikor kicsit húzom a gázt neki,alapjáraton nem zörög.ha hozzáérek a gázkarhoz akkor egyből csörög.Olvastam,hogy a súbertűvel is lehet gond,azt is vettem és kicseréltem,úgy sem jó.Az a gyanúm,hogy a karburátorban zöröghet valami. Kérlek segítsetek. Előre is köszönöm.
nem a tű, hanem maga a súber.

szerintem.

vedd le a karbit
nyúlj be 2 oldalról a karbiba (miközben benn a súber)
mozgasd meg ide-oda a súbert. valószínűleg kotyogni fog.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy etz 125-öm és nem egyszerű a helyzetem.Még tavaly zörgést hallottam a blokkból (legalább is én onnan) azt hittem hogy főtengely,szidtam is az eget.gyűjtöttem kis pénzt és felújítattam a főtengely és a 3 rajta lévő csapágyat is kicseréltem.Akkor nem múlt el a zörgés.Télen nem foglalkoztam vele,most tavasszal gondoltam egyet meg itt fórumokon is olvasgattam és azt hittem,hogy a gyűrűk zörögnek,megint gyűjtöttem kis pénzt és kompletten megfurattam.Új dugó,csapszeg,tűgörgő stb stb.A múlthéten összedobtam és mit hallok...?! ugyan az a zörgés ismét.A zörgést akkor lehet hallani mikor kicsit húzom a gázt neki,alapjáraton nem zörög.ha hozzáérek a gázkarhoz akkor egyből csörög.Olvastam,hogy a súbertűvel is lehet gond,azt is vettem és kicseréltem,úgy sem jó.Az a gyanúm,hogy a karburátorban zöröghet valami. Kérlek segítsetek. Előre is köszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég