Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

zsakfos írta:
nova001155 írta:Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
Ezt gondold át mégegyszer :-k
Úgy értem még mielőtt elhamarkodná a hegesztéssel eb*szni vegyen egy másik agyat és rakja fel rendesen ne mókoljon összevissza abból nem szokott jó kijönni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nova001155 írta:Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
Ezt gondold át mégegyszer :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Egyébként még a jó hegesztést is hamar széttöri és lepörög a kuplung (akkor már inkább fémragasztó :-" ), az utángyártott kuplungaggyal azonban vigyázz, ha terveznéd, én már megszívtam vele. Egyébként nekem is Bambi oldotta meg a problémát véglegesen.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

punisher írta:Nos ezelőtt 6 órával székaptam a blokkot és igen a kuplung forgott meg :evil: .
Most szépen újból lepucoltam (olajtalanítás) 4000-as papírral megdörzsöltem a főtengelyt és kuplungot majd ismét pucolás, 50-50% vagy jó lesz vagy nem. :lol:
DE, ahogy észrevettem a fordulatszámmérő csavarja (ami a főtengely végén van) fel volt lazulva, szerintem ettől csúszott le. :-k
Következtetés: Fellazult csavar miatt a durvabeállítónál lévő csapágy kijebb került így nem nyomta a kuplungot és az leforgott. :-"
Most bikából meghúztam, majd valami lesz :-# .
Ha így sem lesz jó akkor ráheggesztem a kuplungot=D> #-o ](*,) :-# .
Ha ennyire nem tudod mi a helyes megoldása ennek a problémának,akkor miért nem viszed el Bambihoz a motort.Nem vagy messze tőle.Inkább kisérletezgetsz?Lehet hogy jó lesz egy darabig,de kisérteni fog mindig hogy mikor adja meg magát újra.
Hegesztés ](*,) :smt021 ????Na ne!!!!!Ne tedd!!! :smt021 :smt068 :smt071

VIDD BAMBIHOZ!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

A heggesztés elött még van egy kevésbé durva megoldás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem a megcsúszás miatt lazult le a csavar... Mivel fogyott anyag a kuplungagyból, így az feljebb tudott csúszni a kúpon, és így olyan mintha az anya lazult volna le... Utána meg mivel nem volt előfeszítve a felpörgés-lassulásból adódóan is lazulhatott...

Bár eleve is lehetett laza... de kétlem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Nos ezelőtt 6 órával székaptam a blokkot és igen a kuplung forgott meg :evil: .
Most szépen újból lepucoltam (olajtalanítás) 4000-as papírral megdörzsöltem a főtengelyt és kuplungot majd ismét pucolás, 50-50% vagy jó lesz vagy nem. :lol:
DE, ahogy észrevettem a fordulatszámmérő csavarja (ami a főtengely végén van) fel volt lazulva, szerintem ettől csúszott le. :-k
Következtetés: Fellazult csavar miatt a durvabeállítónál lévő csapágy kijebb került így nem nyomta a kuplungot és az leforgott. :-"
Most bikából meghúztam, majd valami lesz :-# .
Ha így sem lesz jó akkor ráheggesztem a kuplungot=D> #-o ](*,) :-# .
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Amikor rugásra csúszik,berakod 1.seb-be,és hátra megtolod(kuplung behúzás,és gyújtás nélkül).Utána rugásra indul,akkor kuplungagy lelazulás.Nem tartós az eredmény,de legalább haza tudsz vele menni.Velem egyszer történt ilyen,és hónapokig használtam utána(kb.15éve).Persze a következő blokk széthúzás elég drága volt(főtengely;kuplungagy csere).
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
punisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
Szerintem a kuplung forgott le ha szétszed meglátod:D hogy tényleg az vagy esetleg valami más.
Ez egy korábbiakhoz kapcsolódó kérdés lesz, mert valószínűleg eddig tévedésben éltem :D Szóval, ha leforog a kuplung attól még lehet úgy-ahogy használni? Eddig úgy tudtam, hogy ha az egyszer megforog akkor kész, az már nem megy ha fel nem rakják újra rendesen...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

punisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
Szerintem a kuplung forgott le ha szétszed meglátod:D hogy tényleg az vagy esetleg valami más.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

punisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
Az a hang nálam is van, Bambi azt mondta még anno, hogy az normális. Már ha ugyanarról a hangról beszélünk :D
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

punisher írta:Szervusztok!
Kezdeném az elejével. Tegnap elmentem dolgozni (két hét után először motorral), melóhely előtt megálltam egy egézségügyi szünetre :) majd indulnék amikor is berugásnál mintha húztam volna a kuplungot 4x :shock: így megcsúszott majd beindult, bementem a portán majd leálítottam, Délután na mondom megnézem mi van, kimentem és próbáltam beindítani , hát nem jött össze :evil: . Laza fél óra után egyik kollégámmal összebűvészkedtük hogy be lehessen rúgni. Este elindultam haza felé és útközben (nekem ilyennel még nem volt dolgom) de szerintem vagy megforgott a kuplungom a tengelyen vagy a lamellák bizgeráltak valamit 3x is útközben #-o .
A kérdésem az lenne hogy melyik a valószínűbb a főtengelyen forgás vagy a lamellák rosszak?
Ha megforgott a főtengelyen (tudom hogy én legyek már a milliomodik aki megkérdezi) :roll: akkor mit tudok tenni? [-o<
Jobb esetben a főtengely szokott forogni ha nem akkor már igen nagy a gáz:D
Viccet félretéve ha berugásnál leszalad a kar többször is akkor az valószínű hogy leforgott a kuplungod mivel még mentél is vele "x" km-ert csinálhatott csúnya dolgot belül főtengelykúp illetve a kuplungagy. Mikor hazaértél akkor is ugyanez volt leszaladt a kar? Menet közben hogy ment ugrándozott mintha megmeg csúszna vagy nagy gáz és forog a gép te meg állsz ugye a lamellánával lenne a gond akkor kis gázzal haza tudtál volna menni megcsúszás nélkül másikpedig a lamella nem fogy el ien hirtelen :D.
Szereléshez kis segítség. http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... MZ/Kuplung
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Nekem ugyanígy járt, leforgott akkor a főtengőről. Én főtengelyt fogok cserélni, meg kuplungot is cserélem, de első megforgás esetén még fel szokták tenni (mint ahogy a volt gazdák közül is megtette egy az esetemben, és ahogy mi is megpróbáltuk), esetleg felragasztani/hegeszteni. De az kókány.

Persze ettől még lehet szerencséd, és lamellás. Bele kell hallgatni a blokkba, a hang alapján már talán jobban el lehet dönteni, mire készülj :)
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!
Kezdeném az elejével. Tegnap elmentem dolgozni (két hét után először motorral), melóhely előtt megálltam egy egézségügyi szünetre :) majd indulnék amikor is berugásnál mintha húztam volna a kuplungot 4x :shock: így megcsúszott majd beindult, bementem a portán majd leálítottam, Délután na mondom megnézem mi van, kimentem és próbáltam beindítani , hát nem jött össze :evil: . Laza fél óra után egyik kollégámmal összebűvészkedtük hogy be lehessen rúgni. Este elindultam haza felé és útközben (nekem ilyennel még nem volt dolgom) de szerintem vagy megforgott a kuplungom a tengelyen vagy a lamellák bizgeráltak valamit 3x is útközben #-o .
A kérdésem az lenne hogy melyik a valószínűbb a főtengelyen forgás vagy a lamellák rosszak?
Ha megforgott a főtengelyen (tudom hogy én legyek már a milliomodik aki megkérdezi) :roll: akkor mit tudok tenni? [-o<
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Köszi!
Nem is értettem. Oké, hogy bejön a hűtőlevegő, de hol megy ki...
Talán akkor ezért kellett annyira áttérnem elektronikus gyújtásra :-k
Legutóbb az olajterelő lemezt fedeztem fel, mint új alkatrészt.
És még ki tudja mi hiányzik a gépemből...egy marék cuccot kihagytak belőle szerintem a derék szerelők.
Nemhiába mondják, hogy 10ezrenként generálozni kell a TZ-ket...
Mindegy, vázra hegesztett plusz dűbelek kárpótolnak mindenért \:D/
Atilla írta:A generátor állórész alatt van pár lyuk amin át a blokkfeleket összetartó csavarokat éred el.
Ezek a külvilágba nyílnak és le vannak dugózva, mert egyébként bemenne a víz/por amit a generátor sem szeret, a gyújtás meg kifejezetten utál.
Kép
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

A generátor állórész alatt van pár lyuk amin át a blokkfeleket összetartó csavarokat éred el.
Ezek a külvilágba nyílnak és le vannak dugózva, mert egyébként bemenne a víz/por amit a generátor sem szeret, a gyújtás meg kifejezetten utál.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Valaki homályosítson már fel, hogy ez milyen dugó. Lehet, hogy az én motoromban is kéne lennie ilyennek?
Hujber írta:
gabsic írta:
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

gabsic írta:
Hujber írta:Sziasztok!

A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?

Erről a dugóról van szó:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Az a dugó csak a piszok, víz, por, sár bejutása ellen véd a gyújtásnál, azon olaj nem folyhat.
Ha a gyújtástól folyik az olaj, az valószínűleg főtengelyszimering lesz.
De folyhat a kislánckeréktől is (szintén szimering, vagy szimerongház-tömítés), esetleg az üresjárati kapcsolónál is szivároghat.
Blokkban olajszintet a bal oldalon lévő nívócsavarnál tudsz ellenőrizni, ha kicsavarod egyenesen álló motornál, sszivárognia kell az olajnak.
Köszi a segítséget.
Piros MZ ETZ 250
UDX
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Sziasztok!

A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?

Erről a dugóról van szó:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Az a dugó csak a piszok, víz, por, sár bejutása ellen véd a gyújtásnál, azon olaj nem folyhat.
Ha a gyújtástól folyik az olaj, az valószínűleg főtengelyszimering lesz.
De folyhat a kislánckeréktől is (szintén szimering, vagy szimerongház-tömítés), esetleg az üresjárati kapcsolónál is szivároghat.
Blokkban olajszintet a bal oldalon lévő nívócsavarnál tudsz ellenőrizni, ha kicsavarod egyenesen álló motornál, sszivárognia kell az olajnak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?

Erről a dugóról van szó:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Perec írta:Én úgy vettem észre, hogy a kék, zöld és társai is működnek egy ideig, de ha kiveszem meg van üvegesedve, égve a tömítőajak, mozgatásra megrepedezik (főleg a száraz oldalon). Nem is ez olt a fő gond, hanem, hogy a főtengelyen is nyomott hagy...annak az árából meg kijön pár szimering, akkor is ha viton, barna és 1500-2500 Ft darabja.

http://etbike.com/index.php?productID=3589
ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D:D
Pont a minap néztem ezeket én is, a gondom csak annyi, hogy a két darab 3000-ft a posta meg 1500még rá :D:D az aránytalanság nem tetszik benne :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én úgy vettem észre, hogy a kék, zöld és társai is működnek egy ideig, de ha kiveszem meg van üvegesedve, égve a tömítőajak, mozgatásra megrepedezik (főleg a száraz oldalon). Nem is ez olt a fő gond, hanem, hogy a főtengelyen is nyomott hagy...annak az árából meg kijön pár szimering, akkor is ha viton, barna és 1500-2500 Ft darabja.

http://etbike.com/index.php?productID=3589
ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D:D
Kép
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nálunk Dabason boltban 1000Ft a viton.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D:D
Én is a vitonra esküszöm:D simsonba az van semmi gond nem volt vele meg az etz egyike is az azzal sem volt még gond igaz 1900 ft volt 1 db

Akkor jó olcsón vetted. Ha jól emlékszem nekem 6000 ért kínálták darabját :shock: Pedig elég jó boltban kérdeztem rá.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hm..ideje lesz akkor annak is utánanézni :)

Itt találtam valami érdekeset: http://etbike.com/index.php?productID=8251 Ilyen van a 251es ETZ ben?? :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D:D
Én is a vitonra esküszöm:D simsonba az van semmi gond nem volt vele meg az etz egyike is az azzal sem volt még gond igaz 1900 ft volt 1 db
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vitonos szimmerringet vegyél, azzal tuti nem lesz gondod... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D:D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden.. :?:
Az lehet hogy leesett...
Esetleg a cső végéről a műanyag bovdenfelvevő darab?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

nova001155 írta:
Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden.. :?:
Az lehet hogy leesett...
Lent is van egy spanoló nem esett az ki véletlen? Vagy másik tipp a durvabeállító elfordult a fordulatszám kihajtás alatt tudod ellenőrizni.
Szerintem az a lenti spanoló lesz a ludas..
köszi a segítséget!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden.. :?:
Az lehet hogy leesett...
Lent is van egy spanoló nem esett az ki véletlen? Vagy másik tipp a durvabeállító elfordult a fordulatszám kihajtás alatt tudod ellenőrizni.
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden.. :?:
Az lehet hogy leesett...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

Gazdi írta:Sziasztok!

Ma, gondoltam megolajozom a kuplung bowdent és kiakasztottam felül a karnál. Viszont mikor vissza akartam rakni nem sikerült, mert legalább 5 centivel "hosszabb" volt, mint mikor levettem. :shock: Valószínűleg lent akadt ki valami, de ezt hogyan tudnám visszacsinálni legegyszerűbben?
Ja és mit csinálhattam, hogy ez lett? :-k
Előre is köszi a segítséget,
Gazdi
A kuplung másik vége akadhatott ki a blooknál. Ahova bemegy a bowden egy hengeres cső van. Azt tekerd ki és vissza tudod akasztani a bowden másik végét. Könnyen kiakad a vége ha nincs eléggé feszítve.
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Sziasztok!

Ma, gondoltam megolajozom a kuplung bowdent és kiakasztottam felül a karnál. Viszont mikor vissza akartam rakni nem sikerült, mert legalább 5 centivel "hosszabb" volt, mint mikor levettem. :shock: Valószínűleg lent akadt ki valami, de ezt hogyan tudnám visszacsinálni legegyszerűbben?
Ja és mit csinálhattam, hogy ez lett? :-k
Előre is köszi a segítséget,
Gazdi
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

OFF =D> ON
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Kedves zsakfos!

Egyátalán nem vettem kötekedésnek, és igazatok van, ha nem közlök részletes adatokat, akkor nem tudtok megfelelően segíteni. Nem hinném, hogy a piszkálódási szándék vezérelne itt bárkit is. Ha már külvilág olyan, amilyen, akkor legalább itt, magunk között tiszteljük meg a másikat.

gezaf
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gezaf írta:Köszönöm a sok segítő szándékot!
Egyébként már egyszer feltöltöttem az űrlapomat adatokkal, fényképpel stb., de egyszercsak eltűnt minden...
ETZ 250-es a gépem, nem megszakítós, hanem elktronikus gyújtással!
Ha még valami részlet kell, kérem jelezzétek!
Gondolom akkor tűnhettek el az adataid amikor költözött az oldal.
Viszont most pótoltad és ez a lényeg. :smt023 Remélem nem kötekedésnek vetted,mert nem annak szántam hogy szóltam. :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Köszönöm a sok segítő szándékot!
Egyébként már egyszer feltöltöttem az űrlapomat adatokkal, fényképpel stb., de egyszercsak eltűnt minden...
ETZ 250-es a gépem, nem megszakítós, hanem elktronikus gyújtással!
Ha még valami részlet kell, kérem jelezzétek!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gezaf!


Ha már a profilodon nem tüntetted fel a motorod típusát,legalább a kérdésedben leirhatnád.
Miből gondolod hogy itt távolbalátó csodaguruk vannak?
Bár a hibajelenséged megoldásának lehetőségei minden tipusra vonatkoztathatóak,de mégis.Azért nem mindegy hogy 6V vagy 12V,illetve hogy megszakitós vagy más gyújtású.
Karbikban is vannak tipúsonként különbségek.
Szóval lehetne azért több adatot is megadnod,ha azt akarod hogy érdemi segitséget kapj.
Amúgy meg ird be a fórum/felhasználói vezérlőpult/profil/profil szerkesztése helyre a motorod típusát és akkor aki segiteni akar,az csak rápillant oldalt az avatarodra és már látja is hogy milyen gép.

A hibajelenségre meg már leirták az általánosságban előforduló hibákat.
Csak emlékeztetőül mit érdemes megnézni elsősorban:
-trafó helyesen van-e bekötve?trafón 15-ös pont gyújtáskapcsolótól,1-es pont megszakitótól(vagy fekete doboz elektronikus gyujtásnál)
-benzinsapka szellőző furat(legegyszerűbb ellenőrzés ha lekapod a sapkát akkor amikor kezd megállni a gép,na persze nem a legforgalmasabb helyen),ha erőre kap akkor furat eltömődés esete áll fenn.
-benzinszűrő eltömődés,tűszelep nem nyit ki rendesen(megakad)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

gezaf írta:Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.
Ez simán lehet üzemanyag, méghozzá úgy, hogy folyik ugyan, de kevés, ahogy mész, többet használ fel kicsivel mint amennyi utánfolyik, és szép lassan leürül a karbi, és leáll. Megállsz, 15 p alatt feltölti, mehetsz tovább.

Amit a helyedben tennék:
- Üzemanyagvezeték: 12 l / h a gyári adat, ha ennél kevesebb folyik, az rossz. 5 percig folyasd valamibe aminek tudod a térfogatát, és mérd le.
- Gyújtás: ez azért egyszerű mert érd el hogy leálljon. Ekkor állj félre, és nézd meg van-e szikra. Mehetsz éjjel is kis utakon, így kevesebb a kocsi és jobban látod.

Ahogy kiszsebi mondta, lehet hogy kondi. Ez kis befektetés, 2-300 ft körüli, vegyél egyet, cseréld ki (ugye megszakítós a gyújtás, nem valami egyéb?), ha fennmarad a hiba, és közben a benzin is folyik rendesen, akkor marad a trafó. Ezért kérdeztem h hogy van bekötve, fordítva bekötés pont ezt okozza. Meg az is, ha már lepihent szegény, ha felforrósodik annak ellenére hogy jól van bekötve, csere itt is segíthet. Nálam amúgy is mindig van tartalék trafó :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gezaf írta:Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.
1. milyen motor?
2. lehetséges okok: kondenzátor, trafó, üzemanyag (ahogy már említették előttem).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.


Alfa írta:Ezt már nem is írtam, mert annyira egyértelmű hogy ha a tankból nem jön a benzin, akkor nem fog menni a motor... :mrgreen: de jogos :!:
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

gezaf írta:Sziasztok!

Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Esetleg retek az uszóházban.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ezt már nem is írtam, mert annyira egyértelmű hogy ha a tankból nem jön a benzin, akkor nem fog menni a motor... :mrgreen: de jogos :!:
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

gezaf írta:Köszi!

1.A trafónak milyen a normális hőmérséklete?
2.A lyuk nem azért van, hogy áteressze a levegőt? Letakarjam?
Alfa írta: Gyújtótrafó túlmelegedése?
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?

Első körben kb ennyi :D

Ismerős probléma... Én is gyanakodtam mindenre, mire rájöttem, megtanultam, hogy mi a probléma. Tisztítsd ki az üzemanyag szűrőt ill ellenőrizd, hogy folyik e rendesen a benzin.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

De a lyuk azért van, de ha eltömődik alakulhatnak ki ilyen tünetek.

A trafó meg ha forró, az rossz. Hogy van bekötve? van rajta egy 1 és egy 15. melyiken milyen színű a drót?
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Köszi!

1.A trafónak milyen a normális hőmérséklete?
2.A lyuk nem azért van, hogy áteressze a levegőt? Letakarjam?
Alfa írta:
gezaf írta:Sziasztok!

Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Gyújtótrafó túlmelegedése?
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?

Első körben kb ennyi :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

gezaf írta:Sziasztok!

Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Gyújtótrafó túlmelegedése?
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?

Első körben kb ennyi :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 60 vendég