Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Bagett
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.04.26. 16:12
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagett »

Üdv Motorosok!

Nagy az én gondom és ettől már csak a bánatom nagyobb. 250es etzm alatt vmeik nap egy olajfoltot véltem felfedezni. Problémát megállapítottuk h valszeg a tömítés mondta fel a szolgálatot. Neki is ugrottam, hogy kicserélem. Igen ám de a csavarokat nem tudtam kivenni a dekniből akármennyire szerettem volna. Kérdésem az, hogy mit tegyek? Nem csak én próbálkoztam szóval a csavarok csúnyán néznek ki. Segítsetek!!!!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Ne foglalkozz vele. Valószínű a gyújtás gondod miatt öblítettél egy pár decit a kipuffba. És mivel az a legmélyebb pontja, ott gyűlik össze, és onnan csöpög ki.
Egyszer bemelegszik normálisan, akkor ki fogja fújni onnan....
Szóval, ha most jó gyújtással motorra ülnék és mennék néhány km-t 5-6ezres fordulaton, akkor az barátságosan elköszönne és vissza sem jönne? Ez jól hangzik... Ezt csak azért kérdeztem, hogy érdemes-e aggódnom, hogy megint valami hisztije van, vagy tényleg csak a gyújtás miatt lehet a csöpögés? (mármint a rossz égés miatt?) Ez utóbbi rendben lenne, és nekem nincs is más ötletem, hogy mi miatt lehet még hasonló, de itt mérföldekkel jobban értenek hozzá... ezért hátha tud valaki valamit mondani, mint 'b' opciót.

Köszönöm!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ne foglalkozz vele. Valószínű a gyújtás gondod miatt öblítettél egy pár decit a kipuffba. És mivel az a legmélyebb pontja, ott gyűlik össze, és onnan csöpög ki.
Egyszer bemelegszik normálisan, akkor ki fogja fújni onnan....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Én ezt nem értem... az előző kommentelőhöz hasonló problémám van... folyik az olaj ... oké régen folyt a blokkból alulról. De annyira, hogy Bambi megtömítette és még úgy is kegyetlenül csöpögött, erre egyetlen megoldás volt amit esetleg barbár módszernek ajánlani tudok: a gyurma fémragasztó... alulról felteszed és akkor nem folyik sehol... csak épp 1 nap lesz levakarni.

Az én problémám egzaktabb: a kipufogó csonknál folyik. Minden letörölgettem tisztára hogy lássam, és ott folyik, de sok csöppecske... ha jól tudom akkor ott csak akkor folyik ha az égés rossz, és olaj marad nem?? Vagy mikor ereszt ott a dolog? Mik a hibalehetőségek?
Mert már kissé komolytalan, hogy ha nem jár a gép 2 napig, akkor is éjszaka után néhány csöppet látok alatta. És mindenhol máshol tiszta. (Legalábbis oda nem folyik máshonnan).

Köszi!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

E.István írta:Üdv,Klubtársak!
Segítséget kérnék!
ETZ 125! Ahol csak lehet-folyik belőle az olaj!!
Kis lánckerék alatt nem rég volt csapágy-és szimmering csere,mégis folyik!
Berugó tengely már a sokadik gumi "O" gyűrűt kapja,mégis a bal lábam bokáig olajos.

Semmi bajom nincs a géppel,soha nen hagyott ott sehol,de ezt a ....... olajfolyást nem tudom megszüntetni!Nem akarok olajcseppeket látni!!A 3. Gyurma-túrára nem tudok elmenni az olajfolyás miatt!!

Kérlek Titeket,segítsetek,mert már ott tartok,hogy árokba tolom és felgyújtom!!

Előre is köszi!!

E.István
1. Kislánckerék olajfolyás: bronzpersely csere
2. Berúgó tengely: nem ott folyik, hanem a váltó és a berúgó tengely között. Szar ügy, raktam be én is több O gyűrűt már, mégis folyik. Gondolkozom a jobb (blokk széthózás nélküli) megoldáson.

Esetleg Prolong... Azzal állítólag több ezer km-t elmegy, csak homokkal kell szórni és vízzel locsolni. Persze lőtte le kell engedni az olajat.

:-"
:mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:Ott azért van lyuk, hogy hozzáférj a csavar fejéhez szerelésnél. Ha alulról megnézed a blokkot, akkor a csavar feje, és a gumi közt van egy 2 centis távolság.

Ahogy MrDok írta... :roll:
Hmm rendben, akkor jobban megvizsgálom holnap.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ott azért van lyuk, hogy hozzáférj a csavar fejéhez szerelésnél. Ha alulról megnézed a blokkot, akkor a csavar feje, és a gumi közt van egy 2 centis távolság.

Ahogy MrDok írta... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

MrDok írta:
ambrusviktor írta:Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
Szerintem ismerkedj jobban össze a motoroddal!
A csavart lefedő tömítőgumi alól nem folyik semmi, mivel a másik oldalán a külvilág található. Viszont a főtengely szimeringtől jöhet anyag.
Vagyis nem korrekt megoldás a sziloplaszt és társai.
A főtengeszimeringtől biztosan nem jön, azt ellenőriztem. A blokkot én tettem össze még régen, csak már nem igazán emlékszem, hogy mi van a gumi alatt, de szerintem a csavar, ami összehúzza a blokkot. A hely: a generátor alatt de még a dekliben, méghozzá a generátor oldali elválasztásnál, tehát az első felében, alul.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
Szerintem ismerkedj jobban össze a motoroddal!
A csavart lefedő tömítőgumi alól nem folyik semmi, mivel a másik oldalán a külvilág található. Viszont a főtengely szimeringtől jöhet anyag.
Vagyis nem korrekt megoldás a sziloplaszt és társai.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:Mitől lehet az, hogy 3. fokozatban csörgő, kicsit csapkodó hangot hallatt a hajtómű? Mindez gyorsításnál halkul, állandó fordulaton és motorféknél felhangosodik. A többi fokozatban nem hallatszik semmi rendellenes zaj.
Valószinű.hogy a 3.fokozat egymásba kapcsolodó fogai közöt a felületen sérülések vannak.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Mitől lehet az, hogy 3. fokozatban csörgő, kicsit csapkodó hangot hallatt a hajtómű? Mindez gyorsításnál halkul, állandó fordulaton és motorféknél felhangosodik. A többi fokozatban nem hallatszik semmi rendellenes zaj.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

bambi írta:
MrDok írta: Ok, a lényeg marad változatlan.
lehet perselyezni
És milyen csapágy megy rá utána?
Vagy hogyan megy ez?
Mert az odáig oké hogy kisebb a főtengely csap a szükséges méretnél...
De 0,2-0,3 mm-es persely??? #-o
Bár ha a főtengelyen köszörülik fel... :-k :-k még lehetséges lehet... :-k :-k
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:
young boys írta: Elirtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
Ok, a lényeg marad változatlan.
lehet perselyezni
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

m-tom írta:Sziasztok,

Lsz segítsetek: mi lehet a probléma, ha a kis ETZ-m kidobálja az 5.-et? Lábbal rásegítve bent marad, de így nem az igazi....

Köszi,
Váltóban fogaskerék- kapcsolóköröm kopás. Ezzel párban jár a léptetővilla kopása.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

young boys írta: Elirtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
Ok, a lényeg marad változatlan.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Lsz segítsetek: mi lehet a probléma, ha a kis ETZ-m kidobálja az 5.-et? Lábbal rásegítve bent marad, de így nem az igazi....

Köszi,
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

MrDok írta:
young boys írta:Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...

Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy JOBB oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?

Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB

UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
A 2-3 tized az nagyon sok, de ettől még nem szabadna 2-3 helyen is szikrának lennie, főleg mivel a bal oldal kopott! Nem ártana központosíani a megszakítóbütyköt: a nyitás időtartama alatt egyenletes hézag legyen (csavarra kiskalapács ráfog, másikkal kocogtat a megfelelő irányba). Már 2 napja küzdök vele
A főtengelyre tennék a helyedben pár pontot ívvel, de csak módjával, nehogy kilágyuljon. Amúgy érdemes lehet valami jóféle csapágyragasztóval is kísérletezni, hátha.
Viszont ha szimeringnél is kopott, akkor nem tudod hegeszteni.Ott teljesen jó!Azért szeretném javítani és nem kidobni

Elírtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2011.04.23. 22:13-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

young boys írta:Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...

Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy bal oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?

Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB

UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
A 2-3 tized az nagyon sok, de ettől még nem szabadna 2-3 helyen is szikrának lennie, főleg mivel a bal oldal kopott! Nem ártana központosíani a megszakítóbütyköt: a nyitás időtartama alatt egyenletes hézag legyen (csavarra kiskalapács ráfog, másikkal kocogtat a megfelelő irányba).
A főtengelyre tennék a helyedben pár pontot ívvel, de csak módjával, nehogy kilágyuljon. Amúgy érdemes lehet valami jóféle csapágyragasztóval is kísérletezni, hátha.
Viszont ha szimeringnél is kopott, akkor nem tudod hegeszteni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ezt érdemes megvenni?

http://www.futarmotorosbolt.hu/popup_image.php?pID=1451

Nem szeretnék használtat mert azzal is lehet olyan gond mint a mostanival....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Sziasztok!
Tudom, hogy nagy kérés, de valaki le tudná mérni nekem egy MZ TS 150-es (ha MZ TS 125-ös van kéznél, akkor az is jó) blokk hengerének és hengerfejének a méreteit? Nem kell nagyon pontosan, csak valami támpontot adjon.
Előre is köszönöm!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Fémporszórás.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...

Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy bal oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?

Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB

UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Az van, hogy tobbet toltottel bele, ugyanis joember elkezdi tolteni az olajat es akkor hagyja abba mikor elkezd a nivonal megjelenni, de ekkor mar tul van toltve. Ugyanis kell par perc mire az olaj foleg hideg olaj szetterul egyenletesen feltoltodik es eleri a nivoszintet.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Érdekes ez az olaj téma!

Lejjebb írtam,hogy a leeresztő csavarral küszködtem,ezért egy két deci elfolyt. Mikor a maradékot visszaöntöttem,később nívónál megnéztem,és folyik az olaj,pedig majdnem kétdecivel kevesebb van az előírtnál!
Most ilyenkor mi a helyzet? :-k
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egy tipp: nem ontotted tul olajjal? A multkori Gyurma turara menet elfosta magat a fotengelyszimmeringem, ezert megalltunk bambi mesternel egy gyors cserere. Krepp epp az olajfolyasat probalta elharitani mert neki is dolt kifele mindenhonnan, tomitgetett stb. Emlekszem egyutt indultunk gyurmaekhoz olyan 90-100 as tempoval vettuk be az Arpad hidat, majd a hevnel pirosat kaptunk, megnezte a gumit sik tiszta olaj volt, szoval csoda hogy nem szallt el a hidon.
Na de masnapra megszuletett a megoldas klikk ide:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink
A nivonal ennyi plusz jott le :twisted: ha jol tudom azota nem folyik :twisted:
es ha jol emlekszem azert sikerult tultolteni, mert az ember elkoveti azt a hibat, hogy folyast lat utanatolt de tobbet mint ami kifolyt es aprankent tul lehet tolteni.
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Üdv,Klubtársak!
Segítséget kérnék!
ETZ 125! Ahol csak lehet-folyik belőle az olaj!!
Kis lánckerék alatt nem rég volt csapágy-és szimmering csere,mégis folyik!
Berugó tengely már a sokadik gumi "O" gyűrűt kapja,mégis a bal lábam bokáig olajos.

Semmi bajom nincs a géppel,soha nen hagyott ott sehol,de ezt a ....... olajfolyást nem tudom megszüntetni!Nem akarok olajcseppeket látni!!A 3. Gyurma-túrára nem tudok elmenni az olajfolyás miatt!!

Kérlek Titeket,segítsetek,mert már ott tartok,hogy árokba tolom és felgyújtom!!

Előre is köszi!!

E.István
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Lazulásnak nem nagyon van nyoma és szakadásnak. Akkor fordítás lesz! A lamelláknak az élettartama nagyvonalakban mennyi lehet?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Lenne egy apró kérdésem a kuplungal kapcsolatban. Mi lehet a gond ha az utobbi időben folyamatosan kellett állítanom mert álló helyzetben sebességbe téve gurul? Menet közben is nagyon keményen vált. Már se alul se felül nem tudok állítani. Esetleg valakinek valami ötlet?
Ötlet: fellazult a fordulatszámmérő kihajtás (durvaállító) kis deknije, nyúlik, vagy szakad a bovden, fellazult kupungszerkezet (na ez nem valószínű, már csörömpölnének a csavarok a blokkban).
Lehetőség: ellenőrzés után a durvaállító lemezt meg tudod fordítani, így újra tudsz állítani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Lenne egy apró kérdésem a kuplungal kapcsolatban. Mi lehet a gond ha az utobbi időben folyamatosan kellett állítanom mert álló helyzetben sebességbe téve gurul? Menet közben is nagyon keményen vált. Már se alul se felül nem tudok állítani. Esetleg valakinek valami ötlet?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem katasztrófa nem lesz, de hamarabb kinyírja a csapágyakat mintha jó lenne.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Dugattyúcsere nem volt.
Hát előtte is volt baja mert berágódott a csap és ezért kellett cserélni a hajtókarral együtt.

Most mit csináljak nem fogja szétverni a csapágyakat?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Ma beszélgettem egy öreg szakival. Elmeséltem neki, hogy 3500-as fordulattól felfelé egyre erősebben vibrál a motor és mindez terhelésnél fel is erősödik.
Erre ö: -Volt mostanában főtengely csap cserélve?
:shock: Mondom - igen!
- Akkor nem lettek rendesen szinkronizálva a sonkák. - mondta.
:shock: - Hoppá! -mondtam, én erre nem is gondoltam.

Ez elég valószínűnek tűnik, és bajjóslatúnak. :(
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Szerintem mindenki akinek nem Bambi csinálja a főtengelyt, nem hiszem hogy máshol sokat vacakolnak vele, összenyomják aztán cső, fizess......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha szétszedés előtt nem csinálta és azóta igen akkor több mint valószínű hogy ez a baja. 3századon belül kell lennie az egytengelyűségnek. Ha dugattyút cseréltél és sokkal könnyebb/nehezebb a gyárinál akkor az is lehet, de az nem olyan vészes.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Ma beszélgettem egy öreg szakival. Elmeséltem neki, hogy 3500-as fordulattól felfelé egyre erősebben vibrál a motor és mindez terhelésnél fel is erősödik.
Erre ö: -Volt mostanában főtengely csap cserélve?
:shock: Mondom - igen!
- Akkor nem lettek rendesen szinkronizálva a sonkák. - mondta.
:shock: - Hoppá! -mondtam, én erre nem is gondoltam.

Ez elég valószínűnek tűnik, és bajjóslatúnak. :(
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csoka írta:ETZ 125 főtengelyhez Prox hajtókar kerülhet 30 000Ft-ba?Van közöttünk olyan,aki ezzel újjította a főtengelyét?Milyen véleménye van,aki ismeri ezt a márkát?Csak azért kérdezem,mert a boltos is így akarta újjítani a főtengelyét,és az első ajánlata 14 000Ft volt.Már nem akarja a sajátját újjítani,de az enyémre 31 800Ft-ot mondott.Ez így nekem kicsit gyanús!Vagy elkalkulálta volna az árat?Én elég bizalmatlan ember vagyok a boltosokkal szemben.(sok esetben élősködő rohadékok)
A prox régen jó volt, de már jó pár éve ugyanazt a tajvani hajtókart kapod mint bárhol, csak prox csomagolásban.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csoka:

Szerintem reális a 30ezer, de nem ér annyit. Ha kevesebből akarod megúszni akkor tajvani szett vagy például ez: Vatera link
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ETZ 125 főtengelyhez Prox hajtókar kerülhet 30 000Ft-ba?Van közöttünk olyan,aki ezzel újjította a főtengelyét?Milyen véleménye van,aki ismeri ezt a márkát?Csak azért kérdezem,mert a boltos is így akarta újjítani a főtengelyét,és az első ajánlata 14 000Ft volt.Már nem akarja a sajátját újjítani,de az enyémre 31 800Ft-ot mondott.Ez így nekem kicsit gyanús!Vagy elkalkulálta volna az árat?Én elég bizalmatlan ember vagyok a boltosokkal szemben.(sok esetben élősködő rohadékok)
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Ha már csörgésnél tartunk!
Nekem 3000 alatt csörög valami de pontosan felette meg semmi.
Ez lehet a súber? :-k
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Köszi a javaslatokat, "mindent" átnézek majd, de szerintem sem lehet komoly gond, mert menet közben csendesen jár és ez a lényeg :lol: .
Szombaton vettem a vasat és inkább még ismerkedem vele, viszonyítási alapom nincs, lehet, hogy más ETZ-nek is ilyen hangja van. Magából a blokkból(váltó, stb..) Semmilyen hang nem jön, szépen "fütyül", még a leömlő csonk és a kipuff találkozásánál egy kicsit lehet, hogy kifúj, azt mintha hallanám, de amúgy nagyon korrekt a gép.
Ha ráülök az ülésre kigyullad a töltésvisszajelző, lehet, hogy sikerült ráraknom a feszszabályzóra, leszállok vagy felállok egyből kialszik. \:D/
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kr írta:Gazdi, ha csak terheletlenül csörög, az természetes. Ez kétütemű motor, terheletlenül ide-oda rángat. Próbáld ki azt hogy behúzod a kuplungot, sanszos hogy elhallgat, szintén le kell szarni. Főtengelycsapágyakat nem kell hézagolni, a hajtókar is alul van megvezetve.

Dugótámasznak meg a seprűnyél ami nekem bevált, persze csak levett hengerfejnél, ugyanis faforgács kerülhet a hengerbe. Amúgy a legfaszább ha alulról támasztod meg a dugót két egyenlő(!) vastagságú fadarabbal.

Amúgy, ha 3 gyűrűs dugattyúba raksz két jó minőségű gyűrűt az elég? Nem emlékszem már kitől, de valaki nagytudásútól hallottam. Csak nem tudom nem-e billeg tőle a dugattyú??

KR
A dugattyú billegését a a dugattyú palástja akadályozza meg 2t nél meg a vezérlés is ráhárul egy gyűrűvel kevesebbet teszel bele érzésem szerint eredmény lassabban kopó hengerfal viszont az a két gyűrű hamarabb elengedi majd a kpmressziót.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Gazdi, ha csak terheletlenül csörög, az természetes. Ez kétütemű motor, terheletlenül ide-oda rángat. Próbáld ki azt hogy behúzod a kuplungot, sanszos hogy elhallgat, szintén le kell szarni. Főtengelycsapágyakat nem kell hézagolni, a hajtókar is alul van megvezetve.

Dugótámasznak meg a seprűnyél ami nekem bevált, persze csak levett hengerfejnél, ugyanis faforgács kerülhet a hengerbe. Amúgy a legfaszább ha alulról támasztod meg a dugót két egyenlő(!) vastagságú fadarabbal.

Amúgy, ha 3 gyűrűs dugattyúba raksz két jó minőségű gyűrűt az elég? Nem emlékszem már kitől, de valaki nagytudásútól hallottam. Csak nem tudom nem-e billeg tőle a dugattyú??

KR
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gazdi írta:
Gazdi írta:Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul [-o<
G
Kicseréltem a tűgörgőt, bár nem volt semmi baja a benne lévőnek, de ha már szétkaptam...
A hang még mindig megvan.. ](*,) . A hajtókarnak nincs lógása, nem vállas a henger, csapágyak nagyon szépen gördülnek... Valakinek esetleg ötlete, hogy mit cseréljek ki?? A gyertya alátét egy kicsit már el van deformálódva, de nem hinném, hogy amiatt zörög. A gyertya szép őz barna. Még a fordulatszám-mérő kihajtásra gondolok... A gyújtást még nem néztem meg, hogy 3mm-re van -e állítva, de több, mint valószínű..
Hallani kellene már azt a zörgést... lehet csak a kupungod zörög, azzal meg nem kell foglalkozni, az már csak olyan... :twisted:

Off: jeee, ezzel a hsz-el NAGY ETZ-s lettem \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Gazdi írta:Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul [-o<
G
Kicseréltem a tűgörgőt, bár nem volt semmi baja a benne lévőnek, de ha már szétkaptam...
A hang még mindig megvan.. ](*,) . A hajtókarnak nincs lógása, nem vállas a henger, csapágyak nagyon szépen gördülnek... Valakinek esetleg ötlete, hogy mit cseréljek ki?? A gyertya alátét egy kicsit már el van deformálódva, de nem hinném, hogy amiatt zörög. A gyertya szép őz barna. Még a fordulatszám-mérő kihajtásra gondolok... A gyújtást még nem néztem meg, hogy 3mm-re van -e állítva, de több, mint valószínű..
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

na nagynehezem megtalaltam, szoval en epitettem mar dugattyutamaszt, de nem mertem az etz-hez hasznalni, a simsonomhoz gond nelkul, jol bevalt
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

inkabb kalapacsnyel a kiomlonyilasba, amugy szerintem a hosszumenetes nincs olyan hosszu hogy megtamassza a dugattyut ott van ugye egy szep nagy egester....
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Sziasztok. volt szo rola hogyan tanasztjuk ugy meg a dugót hogy ne legyen baja. Mi a véleményetek arrol hogy a hosszumenetes gyertya végéröl leflexelni a kontaktot és betenni a gyertya helyére. Na mit szóltok hozzá? szerintetek kárt tenne a hengerben vagy inkább esztergáltatni kellene egy gyertya vastagságu támasztocsavart?
Nekem amugy tetszik az ötlet egyszerü és megoldhato. Szerintetek?
Bálint
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavarral vívott harcom következtében itt ott elcsorgattam egy kis olajat.

Mikor feltöltöttem számításon szerint olyan szűk 8 deci lehet visszaöntöttem ami benne volt,nemrég cseréltem.szép tiszta.
Gyárilag 9 deci kell,viszont a nívónál már csorog rendesen.
Ezért ha nem muszály nem veszek még egy flakont emiatt az egy deci miatt,viszont ha kell akkor első utam a boltba vezet.
Köszi a válaszokat!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: z25z »

Gazdi írta: Egyébként a görgő ki van hézagolva alátéttel itt is, mint a szinyóknál?
Gazdi
nincs hal' Istennek :D nem is ertem, hogy miert kellett a simonal olyan b.zi megoldasal megalkotni, mindig annyit szopom vele a f.szt mire sikerul beloni, na meg legeloszor nem tomtem be ronggyal a hajtokar mellett es szepen beleesett a blokkba a hezagolo....na mindegy mar rutinosabb vagyok :evil:
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul [-o<
G
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég