Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Köszönöm a válaszokat " csöves szar " témában....
még csak egy két csepp jelenik meg néha így Gyurmára még úgy megyek...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Hello! Már említették előttem a súbert, csapszeget, tűgörgőt, de csöröghet a dugattyúban a 2 csapszegbiztosító zéger/(rugós rögzítőgyűrű) is (saját tapasztalat).
Gazdi írta:Határozottan a henger felől hallom a hangot, bár tényleg lehet a súber is... van egy másik karbim, majd abból átrakom a súbert és hátha jó lesz...
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: csoka »

Gazdi írta:Határozottan a henger felől hallom a hangot, bár tényleg lehet a súber is... van egy másik karbim, majd abból átrakom a súbert és hátha jó lesz...
Én simsonnál húztam a gáztű tövére egy vezeték szigetelést(akkor még nem lehetett zsugorcsövet kapni minden elektromos boltban),és megszünt a csörgőhang.
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Határozottan a henger felől hallom a hangot, bár tényleg lehet a súber is... van egy másik karbim, majd abból átrakom a súbert és hátha jó lesz...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gazdi írta:Sziasztok!

Pár napja vettem egy ETZ 250-est. Minden rendben van a motorral, csak egy dolog nem stimmel, mégpedig, hogy bizonyos fordulaton(3500 környékén) terheletlenül, zörgő hangot hallok a hengerből. Én egyből a felső tűgörgőre gondolnék, véleményetek szerint az lehet? Ha terhelés alatt van a motor, akkor nincs ez a hang. Érdemes kicserélnem a csapszeget+tűgörgőt?
köszönettel: Gazdi
Csinálj róla videot, a terheletlen zörgés tök simán lehet súberzörgés is, nekem úgy kelepel éppen elemelt súbernél h öröm hallgatni :mrgreen:
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Az előző tulaj elmondása szerint kb 2000 km van a motorban 1. túlméretre fúrás óta.(Megbízható tulaj véleményem szerint) Nem hiszem, hogy a henger lenne vállas, nagyon szépen húz, kipróbáltam 2 személlyel 4.ben dombon felfele se gyengül.
Azt hiszem kicserélem a tűgőrgőt+csapszeget, azzal kárt nem okozok. :D
Egyébként a görgő ki van hézagolva alátéttel itt is, mint a szinyóknál?
Gazdi
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gazdi írta:Sziasztok!

Pár napja vettem egy ETZ 250-est. Minden rendben van a motorral, csak egy dolog nem stimmel, mégpedig, hogy bizonyos fordulaton(3500 környékén) terheletlenül, zörgő hangot hallok a hengerből. Én egyből a felső tűgörgőre gondolnék, véleményetek szerint az lehet? Ha terhelés alatt van a motor, akkor nincs ez a hang. Érdemes kicserélnem a csapszeget+tűgörgőt?
köszönettel: Gazdi
Esetleg vállas a henger, és az zörög...... terhelés alatt ez feljebb jelentkezik, 4000-4500-tól akár hirtelen motorgyengülés is lehetséges a felütköző gyűrű miatt.
De ez csak egy tipp.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Hengerből zörgés

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Sziasztok!

Pár napja vettem egy ETZ 250-est. Minden rendben van a motorral, csak egy dolog nem stimmel, mégpedig, hogy bizonyos fordulaton(3500 környékén) terheletlenül, zörgő hangot hallok a hengerből. Én egyből a felső tűgörgőre gondolnék, véleményetek szerint az lehet? Ha terhelés alatt van a motor, akkor nincs ez a hang. Érdemes kicserélnem a csapszeget+tűgörgőt?
köszönettel: Gazdi
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zsakfos írta: Hát én nem tudom azt milyen csavarral csinálták,de nekem még sosem okozott gondot a gyertyamenetnél behajtott dugótámasz.
Hozzáteszem nekem esztergált támasz van teljes gyertyamenet átmérővel(felfekszik rendesen a dugón),nem pedig mittudomén 8-as vagy 10-es csavarból készült.
Amúgy meg ha már leveszi a hengerfejet valaki,akkor már a hengert sem nagy dolog levenni és akkor egy bakelitből készült villával alulról meglehet támasztani a dugót.Bár szerintem ez annyira felesleges + munka.
Amúgy meg természetesen mindenki úgy csinálja ahogy neki a legmegnyugtatóbb.
Na és persze a saját felelősségére.

Mondjuk ebben a kérdésben kiváncsi lennék Bambi mester hozzáállására,hisz az ember nem akar kárt okozni se magának se másnak és ha valaki tudja hogy mit szabad és mit nem az a Mester!
A leírt eset egy Danuvia blokkal történt, már úgy hozták át hogy sikerült behorpasztani a dugót, szal nem tudom mekkora átmérőjű támasztócsavarjuk volt. De nem kicsit csodálkoztam mikor levettem a hengerfejet :) És miután ott szenvedtem, fúrtam-faragtam vagy 3 óra hosszát mire sikerült kiverni a dugó maradékát a hengerből, ezért már inkább óvatosabb vagyok. (lehet túl óvatos?)
Mondjuk én marhán féltem a hengerfejemet is, mert ugye 300-ashoz az is fel van esztergálva, szal ha baj van nem tudnék másikat csak úgy rátenni, és bizony már sajnos ebben is javított a gyertyamenet.
Hengert azért nem veszem le szívesen, mert egyrészt kipuff utána jó eséllyel kifújhat, másrészt meg szopás egyedül felrakni a hengert, tartani is, meg közben gyűrűket is igazgatni, stb. 300asnál ugye minimális a persely alján a letört 45°os rész, így nagyon pontosan össze kell nyomni a gyűrűket, hogy rácsusszanjon a henger, tehát szarabb meló mint egy sima 250esnél.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta: Én sajnos már láttam olyat, hogy a kipufogón bedugott fadarab megnyomta a dugattyú élét, az picit deformálódott, és a felső gyűrű megszorult a gyűrűhoronyban.

Nagyobb szopás volt, mikor a gyertya helyére behajtott csavar behorpasztotta a dugattyú tetejét, a dugó megszorult a hengerben, 2 kilós kalapáccsal vertük de nem mozdult meg. Szét kellett fúrni a dugó tetejét, aztán vasfűrészlappal bűvészkedve szévágni a dugót hogy ki lehessen szedni a hengerből.

Igaz egyik sem ETZ-nél volt, de ugye az ördög nem alszik, szóval én inkább esztergáltattam műanyagból egy pogácsát (30mm magas, a hengerfuratnál 1mm-el kisebb átmérőjű (nekem 74mm mivel 300as vagyok), a teteje letörve 4*45°ban, alulról pedig 15°szögben ki lett szedve belőle úgy, hogy egy 10mm-es élszalag maradt meg az alján ami felfekszik körben a dugattyún). Ha kuplungot kell ráhúzni, akkor csak lekapom a hengerfejet, bedobom a pogácsát a dugó fölé, hengerfej vissza, és már lehet is húzni. Hengerfejet lekapni nem nagy idő, és sem a gertyamenetet, sem pedig a dugattyút nem kockáztatom. \:D/ :-({|=
Hát én nem tudom azt milyen csavarral csinálták,de nekem még sosem okozott gondot a gyertyamenetnél behajtott dugótámasz.
Hozzáteszem nekem esztergált támasz van teljes gyertyamenet átmérővel(felfekszik rendesen a dugón),nem pedig mittudomén 8-as vagy 10-es csavarból készült.
Amúgy meg ha már leveszi a hengerfejet valaki,akkor már a hengert sem nagy dolog levenni és akkor egy bakelitből készült villával alulról meglehet támasztani a dugót.Bár szerintem ez annyira felesleges + munka.
Amúgy meg természetesen mindenki úgy csinálja ahogy neki a legmegnyugtatóbb.
Na és persze a saját felelősségére.

Mondjuk ebben a kérdésben kiváncsi lennék Bambi mester hozzáállására,hisz az ember nem akar kárt okozni se magának se másnak és ha valaki tudja hogy mit szabad és mit nem az a Mester!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Krepp írta:Asszem ferdén hajtottam be a blokkba a kuplungbovdenél lévő hengeres csöves szart :lol: és kicsit jön az olaj...
olyankor mi van?
Mit tehetek?
Teflonszalag? kóc?kuka?
Teflonszalag szerintem nem igazán jó olajnál,legalábbis nekem nem jött be eddig sosem.
Inkább akkor valamilyen olajálló paszta a menetre.
A legjobb megoldás viszont ha van ilyen méretű Helicoil.
Bambit kérdezd meg.
Ha nincs ilyen méretben,akkor nagyobb menet a dekniben és új cső esztergálás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

balintmz írta:hello. igen, a primer lánckeréknél rögzitettem.A kuplung közepét nyomtam ahova a lehuzó is menne. Gondolod, hogy a kuplung közepe együtt forgott el a fötengellyel? Lehetséges....
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni? hogy lehetne meghuzni? Bálint
Én sajnos már láttam olyat, hogy a kipufogón bedugott fadarab megnyomta a dugattyú élét, az picit deformálódott, és a felső gyűrű megszorult a gyűrűhoronyban.

Nagyobb szopás volt, mikor a gyertya helyére behajtott csavar behorpasztotta a dugattyú tetejét, a dugó megszorult a hengerben, 2 kilós kalapáccsal vertük de nem mozdult meg. Szét kellett fúrni a dugó tetejét, aztán vasfűrészlappal bűvészkedve szévágni a dugót hogy ki lehessen szedni a hengerből.

Igaz egyik sem ETZ-nél volt, de ugye az ördög nem alszik, szóval én inkább esztergáltattam műanyagból egy pogácsát (30mm magas, a hengerfuratnál 1mm-el kisebb átmérőjű (nekem 74mm mivel 300as vagyok), a teteje letörve 4*45°ban, alulról pedig 15°szögben ki lett szedve belőle úgy, hogy egy 10mm-es élszalag maradt meg az alján ami felfekszik körben a dugattyún). Ha kuplungot kell ráhúzni, akkor csak lekapom a hengerfejet, bedobom a pogácsát a dugó fölé, hengerfej vissza, és már lehet is húzni. Hengerfejet lekapni nem nagy idő, és sem a gertyamenetet, sem pedig a dugattyút nem kockáztatom. \:D/ :-({|=
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta:tengelykapcsolóvonóhuzalfelvevőcső
Ennek a kis csöves szarnak ez a hivatalos megnevezése? #-o :-k
De durva! ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dugótámasz vs kipufogónyilás???
Szerintem mindegyik jó,de ha szavaznom kellene,akkor inkább a dugótámasz.
Márcsak azért is,főleg a te esetedben,mert egyszerűbb.A kipufogómenetet én személy szerint csak a legvégső esetben bontom.
Egyrészről könnyen elmehet a menet,másrészről a tömitettség is rámehet és akkor lesz egy újabb gond.
Szerintem!
Te döntesz.
Ja és a dugótámasz tutira bírja!Mindig azt használok és még sosem volt gond belőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Krepp írta:Asszem ferdén hajtottam be a blokkba a kuplungbovdenél lévő hengeres csöves szart :lol: és kicsit jön az olaj...
olyankor mi van?
Mit tehetek?
Teflonszalag? kóc?kuka?
Az előző gazda áldásos ténykedésének hála nekem is ferdén volt benn a tengelykapcsolóvonóhuzalfelvevőcső ("csöves szar" \:D/ ), így szar a menet a dekniben. Választhattam: új dekni, vagy kitalálok valamit.
Esztergáltattam nagyobb átmérőjű csöves szart, a dekniben pedig fel lett fúrva a menet nagyobbra. Sajnos nem sikerült pont merőlegesen fúrni a menetet, így kicsit (kb 5°-ban) ferdén van benn a csöves szar, szóval kis szilikon nekem is kell a menetre hogy ne szivárogjon, de így mégsem kellett másik deknivel szenvednem (vaterán keresgélés, festés, stb). =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Köszönöm a tanácsokat, jó ötlet a kipufogón keresztül. Nekiállok amint lesz idöm és megirom a fejleményeket.

Krepp: mennyire jön az olaj? Ömlik? vagy csak szivárog?nem volt nehéz betekerni? ha nincs nagy gond akkor szerintem zsirtalanitsd,tegyél piros szilikont a menetre, tekerd be egyenesen! :D várj mig megszárad, ilyenkor egy kicsit ki is tágulhat a szilikon. Utána próbáld meg.
Igy kb-ra ennyi jut eszembe
Bálint
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Krepp írta:Asszem ferdén hajtottam be a blokkba a kuplungbovdenél lévő hengeres csöves szart :lol: és kicsit jön az olaj...
olyankor mi van?
Mit tehetek?
Teflonszalag? kóc?kuka?
Elsőnek is tekerd ki és nézd meg, hogy mi lett a menettel, hátha menthető még.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Asszem ferdén hajtottam be a blokkba a kuplungbovdenél lévő hengeres csöves szart :lol: és kicsit jön az olaj...
olyankor mi van?
Mit tehetek?
Teflonszalag? kóc?kuka?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KrisszETZ251 írta:
MrDok írta: Nem rossz! De szerintem nem fogtok örülni mikor a következő sült csirke, malac, vagy almáspite olajízű lesz.
Az a jó kis MZ olaj szag, az ám az igazi! Kicsi benzinnel keverve..........MMMMMMMM :wink:

Kipucoltam a sütőt, hamarabb lesz tisztítószer szagú. :-DDD
Kikell pucolni nem lehet csak úgy a blokkot belerakni még a végén valami kacsazsír ráég :D
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

MrDok írta:
KrisszETZ251 írta:Ha már szerelgetünk :D
a mai alkotásom :roll:
Be a blokkot a sütőbe, 100 fok és szépen finom ütögetésre szét is jön a drága. =D>
Nem rossz! De szerintem nem fogtok örülni mikor a következő sült csirke, malac, vagy almáspite olajízű lesz.
Az a jó kis MZ olaj szag, az ám az igazi! Kicsi benzinnel keverve..........MMMMMMMM :wink:

Kipucoltam a sütőt, hamarabb lesz tisztítószer szagú. :-DDD
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KrisszETZ251 írta:Ha már szerelgetünk :D
a mai alkotásom :roll:
Be a blokkot a sütőbe, 100 fok és szépen finom ütögetésre szét is jön a drága. =D>
Nem rossz! De szerintem nem fogtok örülni mikor a következő sült csirke, malac, vagy almáspite olajízű lesz.
Az a jó kis MZ olaj szag, az ám az igazi! Kicsi benzinnel keverve..........MMMMMMMM :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

balintmz írta:hello. igen, a primer lánckeréknél rögzitettem.A kuplung közepét nyomtam ahova a lehuzó is menne. Gondolod, hogy a kuplung közepe együtt forgott el a fötengellyel? Lehetséges....
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni? hogy lehetne meghuzni? Bálint
Ha egészben van a motor, a legegyszerűbb a kipufogónyíláson keresztül megfogni a dugót, mondjuk egy kalapácsnyéllel, oszt tépheted. Ha szétszedett állapotban szereled a blokkot, akkor a gyári mintájára készült fa támasztóvilla a legmegfelelőbb szerszám.
A gyertyamenetet szerintem ne akard kiszedni a helyéről. Jó az ott!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Cickány írta:Nem tudom, ki hogy van vele, de az almás pite valahogy finomabb :D
Almás pite.... =D> =D>
Ide egy tepsivel...de izibe...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cickány »

Nem tudom, ki hogy van vele, de az almás pite valahogy finomabb :D
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Ha már szerelgetünk :D
a mai alkotásom :roll:
Kép



Kép

Be a blokkot a sütőbe, 100 fok és szépen finom ütögetésre szét is jön a drága. =D>
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

balintmz írta:arra gondoltem hogy lehetne támasztógyertyával, csak félek hogy kitépi a hengerfejböl a gyertyamenetet. szerinted?
Kibirja :D ha megfelelő nyomatékkal húzod fel a kuplungot akkor ki fogja bírni én azzal húztam fel.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azt nem tudom hogy kibírja-e, én nem próbálnám meg :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

arra gondoltem hogy lehetne támasztógyertyával, csak félek hogy kitépi a hengerfejböl a gyertyamenetet. szerinted?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Mi a hajtókar felső szemnél szoktuk megfogni egy dugattyútámasz fával. Úgy ahogy a könyvekben van, csak dugattyú nélkül. De elvileg a szerelési videóban is a primernél fogja meg a fickó, nem tudom miért forgott meg.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. igen, a primer lánckeréknél rögzitettem.A kuplung közepét nyomtam ahova a lehuzó is menne. Gondolod, hogy a kuplung közepe együtt forgott el a fötengellyel? Lehetséges....
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni? hogy lehetne meghuzni? Bálint
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

balintmz:
Biztos, hogy a kuplung forgott a főtengelyen? Hol rögzítetted? Ha a primernél, akkor csúszhatott a lamelláknál.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hali. Hát a szlilkonpasztán meg a teflenszallagon nagyon nekem sincs jobb, kipróbált ötletem.(pl:höállo csavarragasztó de nem próbáltam még)

Lenne nekem is egy kérdésem:
mivel olajcsere elött gondoltam kicserélem a berugó és a váltó gumigyürüit aminek mostmár tudom a méreteit (köszi a válaszokat) levettem az olajos deknit. Mivel mostmár van nyomatékkulcsom ugy voltam utánahozok a kuplungnak hogy a megfelelö (100Nm) -el legyen meghuzva. amikor huztam egyszer csakelfordult a kuplung a fötengelyen :shock: :shock:
na most mitévö legyek? amikor engedtem meg az anyát még akkoris jött fele egy kicsit. Nem lesz ettöl baja a fötengelynek vagy a kuplungnak? (szerintem nem szabadna)
Mit kéne csinálnom hogy meg tudjam huzni a kuplungot? gondoltam arra is hogy leveszem, lezsirtalanitom és ujra felteszem. Remélem tudtok segiteni mert jó lenne egyet gurulni vele.
Köszi, Bálint

Ja és kell a kuplungot melegiteni feltétel elött?
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Egyébként valszeg megtaláltam a gyógymódot,holnap meló után megcsinálom!

Szóval találtam egy olyan csavart aminek a feje jóval nagyobb ,27 es kulcs fogja,apósom szerint robur tgk alkatrészé,na szóval mielőtt betekerem kétkomponensű fémragasztóval bekenem a csavar lapját ahol felfekszik a blokkra aztán hali :D
A lényege hasonlít Kill ötletéhez,csak ezt egy festő is megtudja csinálni :mrgreen:

Ha bontani kell,max csavarcsere.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

KILL3R etz írta:Festékes!

Szerintem hegesztesd körbe a gyári csavar fejét. Akkor talán bontható lesz még, és idővel meg lehet meneteztetni. A kuplungdekni alsó csavarjánál simán le lehet engedni az olajat....
De ha bekendácsolod, és épp megszorul, akkor az melegen, rezegve, stb., már nem biztos hogy tartani fog... :?
És ha folyik akkor vagy azért veszed észre mert fejre állsz a saját olajodon, vagy beáll a váltó mint a szög. Nagy tempónál szintén nem pici zakó. :(

Én nem kísérteném a sorsot... 8-[ :D
Ja én sem akarom egyszer már jártam így,szerencsére akkor a láncvédőre meg a hátsó sárvédőre verte az egészet a hátsó gumi velem együtt megúszta,meg a váltó is, mert az úticélomtól úgy egy km.re történt,az olajcsík szerint,mivel visszamentem megkeresni a csavart ami persze már ki tudja hova lett....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Festékes!

Szerintem hegesztesd körbe a gyári csavar fejét. Akkor talán bontható lesz még, és idővel meg lehet meneteztetni. A kuplungdekni alsó csavarjánál simán le lehet engedni az olajat....
De ha bekendácsolod, és épp megszorul, akkor az melegen, rezegve, stb., már nem biztos hogy tartani fog... :?
És ha folyik akkor vagy azért veszed észre mert fejre állsz a saját olajodon, vagy beáll a váltó mint a szög. Nagy tempónál szintén nem pici zakó. :(

Én nem kísérteném a sorsot... 8-[ :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sajna Druszám a menetrögzítő nem jött be :(

Az alap baj az közben rájöttem,mivel már nincs perem a blokk alján ezért ha picit hosszabb csavart teszek be,akkor fogja jól,viszont beleér a léptető villába ez gáz,ha rövidebb akkor nem szorul meg #-o
Úgyhogy most elszórakozgatom vele alátétezgetek némi köszörülgetés flexel a csavarvégen,akócot még nem próbáltam,de az is sorra kerül még ma,ha lehet. :-k
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Szia én is így jártam az ETZ-vel. ugye az olajleeresztőcsavar eléggé kicsike és a menet elég hosszú a blokkba. nemtudom a TS-nél hogy van, de én vettem bele egy hosszú csavart elvágtam erre tekertem egy anyát átfúrtam rárögzítettem az anyát a tőcsavarraés úgy hajtottam be mert készen nem kaptam ilyen csavart ilyen menettel.

a lényeg nézd meg hogy van-e még menet a blokkba

a probléma annyi hogy az új csavaron ugye nincsen mágnes.. :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

festékes írta:Hali!

Reggel nézem a mocit csöpög az olaj a leeresztőcsavarnál! :(
Megnézem,hát le van lazulva,mondom meghúzom.Ja csak nem jött össze mert megvan szakadva a menet! #-o
Hogy miért azt nem tom de nem is ez a lényeg,hanem az hogy csavarrögzítővel bekentem aztán becsavartam addig amíg úgy ahogy megszorult egy kicsit.
Na most ha nem jön össze akkor mi légyen a megoldás szerintetek?
Új menet csináltatására most nincs lehetőségem időhiányban szenvedek,a fémragasztót brutálnak tartom,szóval valami frappáns ötlet kellene,köszi!
ekem volt hogy ilyen esetben nem a teflonszalag hanem az elődje a kóc amit a vizszerelők használnak jött be.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Egy sima, egy fordított. Mi az? ... Köt a menetrögzítő! :smt023 Remélem beválik Druszám.

...Én meg főtengely szimeringet cseréltem. Bal oldalon. Ugyanis okádta ki az olajat a betöltő gumidugón keresztül! Kivezettem egy gumislagon keresztül, oldalra hogy ne közvetlenül a gumira locsolja, de " ..ez íígy neemmmehet továább ...,, :mrgreen: :lol:
Csere. VITON be. :smt023
Ma este lettem kész vele. Kapott a TZ másik kuplungcsigát, másik oldaldeklit, szálrahúzva, korracél imbusz csavarokat.
Az ,,új" (csak ennek a motornak új, 1ébként egy másik tz-é volt :wink: ) kuplungcsigának és a félszinti Castrol Actevo váltóolajnak köszönhetően olyan lett a kuplung mint a RAMA , ... vaj ! :D :smt026 :smt045

..eszembe jutott egy vicc.

A gyerek feltépi a hűtőszekrélyt, mert kajás. Az anyja rászól: - Kisfiam óvatosan nyisd ki a hűtőajtót mert rád esik a vaj!
Erre a gyerek: RÁM,A margarin ?

:mrgreen: :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

festékes írta:Értem köszi,reggel meglátom ha megkötött a menetrögzítő.Az a gáz,hogy ki volt törve egy darab a peremből ezért télen mikor szét volt húzva a blokk behegesztettem egy szakival és új menet ment bele eggyel kisebb.
De úgy látszik mégsem vált be,ha nem lesz jobb otlet akkor tényleg marad a ragasztás egyenlőre :-k
A lényeg olyan ragasztót használj ami azért bírja is az olajat és legalább 120 C' is ha aztán egyszer úgy érzed megcsinálod akkor le lehet melegíteni óvatosan az egészet saját tapasztalatom szerint nem okoz gondot deformációt ha óvatosan melegítik de a ragaszó az enged.De tálam már ilyen csavart autó gittel is beragasztva...De a motor szerelő paszta is megteszi vastagon de előtte jól zsírtalanítsd lel.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Értem köszi,reggel meglátom ha megkötött a menetrögzítő.Az a gáz,hogy ki volt törve egy darab a peremből ezért télen mikor szét volt húzva a blokk behegesztettem egy szakival és új menet ment bele eggyel kisebb.
De úgy látszik mégsem vált be,ha nem lesz jobb otlet akkor tényleg marad a ragasztás egyenlőre :-k
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

festékes írta:Ja azt elfelejtettem mondani,a teflonszalag az nem jött össze próbáltam :(
Igen így kezdődik..Aztán vagy menetjavítás vagy ragasztás...Én a következő felújításra tervezem a ragasztás megszüntetését persze valami extra megoldással pl:esztergálok egy bele illő betéret és egy kisebb csavart varázsolok bele pl egy fűnyíróét...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ja azt elfelejtettem mondani,a teflonszalag az nem jött össze próbáltam :(
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Máté írta:
festékes írta:Hali!

Reggel nézem a mocit csöpög az olaj a leeresztőcsavarnál! :(
Megnézem,hát le van lazulva,mondom meghúzom.Ja csak nem jött össze mert megvan szakadva a menet! #-o
Hogy miért azt nem tom de nem is ez a lényeg,hanem az hogy csavarrögzítővel bekentem aztán becsavartam addig amíg úgy ahogy megszorult egy kicsit.
Na most ha nem jön össze akkor mi légyen a megoldás szerintetek?
Új menet csináltatására most nincs lehetőségem időhiányban szenvedek,a fémragasztót brutálnak tartom,szóval valami frappáns ötlet kellene,köszi!
Esetleg próbáld meg hogy teflonszalagból, vagy zsinegből tekersz a menetre vagy a menetárokba. Talán megszorul.
Szia nem kell megijedni nekem már 15 éve van fixre ragasztva én szerencsétlenül túlhúztam akkor,szerencsére ki lehet máshogy is (önteni"engedni az olajat).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

festékes írta:Hali!

Reggel nézem a mocit csöpög az olaj a leeresztőcsavarnál! :(
Megnézem,hát le van lazulva,mondom meghúzom.Ja csak nem jött össze mert megvan szakadva a menet! #-o
Hogy miért azt nem tom de nem is ez a lényeg,hanem az hogy csavarrögzítővel bekentem aztán becsavartam addig amíg úgy ahogy megszorult egy kicsit.
Na most ha nem jön össze akkor mi légyen a megoldás szerintetek?
Új menet csináltatására most nincs lehetőségem időhiányban szenvedek,a fémragasztót brutálnak tartom,szóval valami frappáns ötlet kellene,köszi!
Esetleg próbáld meg hogy teflonszalagból, vagy zsinegből tekersz a menetre vagy a menetárokba. Talán megszorul.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali!

Reggel nézem a mocit csöpög az olaj a leeresztőcsavarnál! :(
Megnézem,hát le van lazulva,mondom meghúzom.Ja csak nem jött össze mert megvan szakadva a menet! #-o
Hogy miért azt nem tom de nem is ez a lényeg,hanem az hogy csavarrögzítővel bekentem aztán becsavartam addig amíg úgy ahogy megszorult egy kicsit.
Na most ha nem jön össze akkor mi légyen a megoldás szerintetek?
Új menet csináltatására most nincs lehetőségem időhiányban szenvedek,a fémragasztót brutálnak tartom,szóval valami frappáns ötlet kellene,köszi!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Köszi szépen. én is levettem ezt az ábrát de nem volt kivehetö hogy mit hogy, de most hogy jobban rábambultam ... :D
és az ábrán 2 es számu tömités milyen méretü lehet szerintetek? Bálint
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Kép

14x2, 17x2,5 ha jól látom. :-k
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hellosztok.
Meg tudnátok adni hogy mekkora gumitömités kell a fordulatmérö kihajtáshoz, a berugohoz (a deklibe) meg a váltóhoz (a deklibe)
Csikin multkor irtad de csak most érek rá elmenni venni és multkor nem irtam fel :D

Ha vki tudja hogy milyenek vagy van vmi amiben le vannak irva(néztem az oldalon de nem találtam meg) légyszi irja meg. Köszi
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cickány »

Bowden-ügyben van egy másik lehetőség- ha nem akarsz vele dolgozni.
Biatorbágyon van egy kisöreg, aki mindenféle bowdent készít, javít, házat vagy csak huzalt cserél.
Tel: 0670/266-16-10
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég