Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Máté írta:sziasztok!
visszatérve a kuplung témára hol érdemes kuplung bowdent venni? érdemes a hosszút amit árulnak vagy elég a rövid?
köszi
Máté
A hosszú az még elég jó minőségű,azt kell lerövidíteni 20cm-rel.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
visszatérve a kuplung témára hol érdemes kuplung bowdent venni? érdemes a hosszút amit árulnak vagy elég a rövid?
köszi
Máté
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

xxgabikaxx írta: Köszi szépen Kiszsebi a segítséget!
Sajna a nyelestengely görbe úgyhogy szerezhetek egyet #-o
nincs mit. részvétem :(
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák

Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Köszi szépen Kiszsebi a segítséget!
Sajna a nyelestengely görbe úgyhogy szerezhetek egyet #-o
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

DrV írta:Üdv!

A nagy ETZbe a gyertyát alátéttel vagy anélkül kell betenni?
Szerintem alátéttel.. Én mindenbe úgy rakom :) És még baj nem volt.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

van olyan egyaltalan amibe alatet nelkul kell? :shock:
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

A nagy ETZbe a gyertyát alátéttel vagy anélkül kell betenni?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Köszi mindenkinek!! :) :smt023
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Én a 125-ösömbe KOYO-t vettem, itt naggyából egy árban vannak.FAG se rossz,de maradok a japán cuccnál.Bár sztem mind 1 milyet veszel a 2 legtutibb márka,sok ismerősöm csak ezeket használja és sehol egy rossz vélemény.SKF-et SOSE!!!!!!!!!!!!!az mindenki szerint KUKA
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Szerintem normálnál nagyobb radiális csapágyhézagú FAG lesz..
Csak az menyit bír sport-túra használattal..??
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Fireblade írta:Helló mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy KOYO-t vagy FAG csapágyakat vegyek?
Előre is köszi a választ!
Üdv.: Fireblade

Puskin is megmondta, Anyegin múlik minden.
FAG kicsit drágább. A radiális csapágyhézag se mindegy.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Köszönöm a segítséget, láttam több mindenkit megmozgatott a téma.
Én egyszerűen felháborítónak tartom, ezeknek a bowdeneknek, a minőségét és pontosságát. Most kicseréltem egy másikra, az pedig túl hosszú, és már nem tudok annyit állítani rajta, hogy kiemelje. Az előzőnél mint ahogy írtam pedig letört a csuklóm. A Szigetszentmiklósi börzén veszek majd vagy 3 emberkétől, remélem egy csak jó lesz.
Azon már Én is gondolkodtam, hogy azért lehet az alapjárat nem egyenletes, mert a karbi falsot szív. Az lehet attól is hogy a súber vagy a súbertű kopott?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Máté írta:
Krepp írta:Alfa
Tavaly kecskeméten cseréltem kuplungbovdent A (rövidet, kb 40cm..nagy ívbe) azt hiszem mofából..
Azon az olaj se segített, pedig kézbe jónak tűnt...

Le kellet vennem mert 10 perc után ketté akart törni a csuklóm....
Utána mit tudtál csinálni? Van valami jó ötleted?
kuka..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem KOYO-t vegyél, de mindkettő jó minőségű, amilyet sikerül.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Helló mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy KOYO-t vagy FAG csapágyakat vegyek?
Előre is köszi a választ!
Üdv.: Fireblade
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

Krepp írta:Alfa
Tavaly kecskeméten cseréltem kuplungbovdent A (rövidet, kb 40cm..nagy ívbe) azt hiszem mofából..
Azon az olaj se segített, pedig kézbe jónak tűnt...

Le kellet vennem mert 10 perc után ketté akart törni a csuklóm....
Utána mit tudtál csinálni? Van valami jó ötleted?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Alfa
Tavaly kecskeméten cseréltem kuplungbovdent A (rövidet, kb 40cm..nagy ívbe) azt hiszem mofából..
Azon az olaj se segített, pedig kézbe jónak tűnt...

Le kellet vennem mert 10 perc után ketté akart törni a csuklóm....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Dénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)

Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam. :) De átmérőre is kisebb mint a gyári.

Bambi:

Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza). :) Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)

Vegyél tőlem Szigetszentmiklóson a börzén, Samu, illetve Melák is az általam gyártottat használja a clubból.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák

Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Nálam is csúszik a kupplung, viszont feltűnően könnyen jár a kar....(???)

Most 15w-40-es kommersz (Q8) sima motorolaj van benne (nem akartam 80w-90-es hajtóműolajat bele, mert olvastam, hogy volt akinek ez okozott csúszást). Vajon az én esetemben kizárható, hogy az olaj miatt csúszik?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Villakiflit azért én nem furkálnám.... :-"
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)

Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam. :) De átmérőre is kisebb mint a gyári.

Bambi:

Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza). :) Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Láttad az én kuplungomat, láttad hogy kb rá kell lehelni és behúzódik, és mégsem csúszik meg. Kiválasztasz egy mofás bowdent, ami úgy ahogy ott van, nem jár túl nehezen, szépen csúszkál a házban. Ezután mondjuk barna ragasztóból (a recsegős) összeizélsz egy tölcsért, ráragasztod az egyik végére. felakasztod a bowdent függőlegesre, és a tölcsérebe kis hajtóműolajat töltesz. Húzogatod amíg meg nem jelenik az alján (át nem folyik). Na ekkor be lehet építeni úgy, hogy a lehető legnagyobb ívben menjen, nekem van kis lyuk a villakifli ellentétes oldalán neki (gyári lyuk, de nem hal bele ha kifúrod 10essel). A kiemelő szerkezetet gyémántpasztával felpolírozod (azt a részét ami elcsúszik egymáson, ahol a "lejtő" van), hogy magában könnyen és akadásmentesen járjon. Egyedi bowdennel persze még erre is rá lehet tenni egy lapáttal :mrgreen:

És hopp kész a fasza kuplung :) 2 fő pontja van: elvezetés íve, és olajozás.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)

Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam. :) De átmérőre is kisebb mint a gyári.

Bambi:

Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza). :) Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Egyedi gyártás :)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)

Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam. :) De átmérőre is kisebb mint a gyári.

Bambi:

Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza). :) Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

sanyez írta:Segítséget kérnék: Etz 250-m van:
1. A kuplungot olyan nehéz kiemelni, hogy alig bírom behúzni a kuplung kar, ez mitől lehet? Jól, be van állítva, kiemel rendesen, és nem is csúszik, a bowden is új.
2. Az alapjáratot beállítottam, 1500 ford/min körül van, de ha húzok egy gázt, akkor nagyon lassan, vagy nem is akar vissza esni erre a szintre, olyan 2200 körülire megy vissza. Mi lehet a baj? Bowdenek újak. Falsot nem szív, le van tömítve rendesen minden.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Bowdent cserélj vissza a régire ha még meg van,a motor meg valószínű,hogy falsol vagy kopott a karbi nagyon. Szerintem.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Segítséget kérnék: Etz 250-m van:
1. A kuplungot olyan nehéz kiemelni, hogy alig bírom behúzni a kuplung kar, ez mitől lehet? Jól, be van állítva, kiemel rendesen, és nem is csúszik, a bowden is új.
2. Az alapjáratot beállítottam, 1500 ford/min körül van, de ha húzok egy gázt, akkor nagyon lassan, vagy nem is akar vissza esni erre a szintre, olyan 2200 körülire megy vissza. Mi lehet a baj? Bowdenek újak. Falsot nem szív, le van tömítve rendesen minden.
Előre is köszönöm a válaszokat.
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: htg182 »

kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák

Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).

Hát akkor megnézem a nyeles tengelyt hátha az van elgörbülve bár a láncot azt tuti cserélem meg a kuplung agyat is
köszi a segítséget
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák

Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

htg182 írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Mint mindig nálam,kuplungproblémám van.Már vagy 4-5 hónapja szenvedek vele.Nem akar rendesen kiemelni,ha egyesbe beváltok a motor lefullad.Próbáltam már minden féle verziót,...


Hali
Nekem is ilyen gondom van, szóval ha valaki tudja a megoldást azt én is meg köszönném! Bár nekem inkább az a gondom, hogy 3asban kb. 4500asfordulaton megcsúszik a kuplung negyedikben és ötödikben kb. 5000res fordulat után csúszik meg a kuplungom viszont egyesben meg kettesben nem csúszik ja és ha hirtelen adok nagy gázt akkor is megcsúszik szerintetek mi lehet a baja? Mert én arra gondoltam hogy a fém lamellákat kicserélem mert talán azok picit kopottak, meg a lánc is eléggé megvan már nyúlva de nem hiszem hogy a lánc az befolyásolja azt h mennyire csúszik a kuplung vagy igen?
Igen,nekem is hasonlókat csinál.Egyesbe ki se emel,de pl 5.-be meg elcsúszik a kuplung,ezt sehogyan sem értem.
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: htg182 »

[quote="xxgabikaxx"]Sziasztok!

Mint mindig nálam,kuplungproblémám van.Már vagy 4-5 hónapja szenvedek vele.Nem akar rendesen kiemelni,ha egyesbe beváltok a motor lefullad.Próbáltam már minden féle verziót,...


Hali
Nekem is ilyen gondom van, szóval ha valaki tudja a megoldást azt én is meg köszönném! Bár nekem inkább az a gondom, hogy 3asban kb. 4500asfordulaton megcsúszik a kuplung negyedikben és ötödikben kb. 5000res fordulat után csúszik meg a kuplungom viszont egyesben meg kettesben nem csúszik ja és ha hirtelen adok nagy gázt akkor is megcsúszik szerintetek mi lehet a baja? Mert én arra gondoltam hogy a fém lamellákat kicserélem mert talán azok picit kopottak, meg a lánc is eléggé megvan már nyúlva de nem hiszem hogy a lánc az befolyásolja azt h mennyire csúszik a kuplung vagy igen?
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Mint mindig nálam,kuplungproblémám van.Már vagy 4-5 hónapja szenvedek vele.Nem akar rendesen kiemelni,ha egyesbe beváltok a motor lefullad.Próbáltam már minden féle verziót,a hézaglemezekkel állítani rajta, a kábelen állítottam stb stb.
A kérdésem az,hogy én egyszer szétszedtem és a kuplunglamellák széthullottak,ezt úgy értem,hogy ugye 6 lamella van és 6 fémlamella amiből egy legbelülre kell mert az másfajta.Na én ezek sorrendjét összekevertem és hogy az mennyire befolyásolja a kuplungot? Az alap séma maradt a régi azt tudom,tehát egy sima lamella egy fém,egy sima,egy fém stb. Csak pl ami eddig első helyen állt az átkerült pl a 3.-ra.Sajna hülye fejemmel nem jelölgettem be és ezért nem tudom hogy eddig melyik hol volt.Lehet,hogy ez miatt nem emel ki rendesen?Vagy a mindegy,hogy a régen 6. helyen álló lamella most X-edik helyen van?Annyi mindent próbáltam már,olajat is cseréltem,sehogy sem jó.

Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Szia! Bár ezzel nem hiszem hogy segitek de ha jól tudom ugynevezett fémházas szimering volt ezekbe.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gery írta:üdv. 150-es tz nél ha az elsö lánckereket kicserélem nagyobbra (nagyobb végsebesség elérése érdekében) akkor a kilométerorám nemfog kevesebbet/ többet mutatni igaz?
Gery
Az óra kerékfordulatot számol át, lánckerékcsere nem befolyásolja. De a gumi mérete (kerékkerület) igen!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Gery írta:üdv. 150-es tz nél ha az elsö lánckereket kicserélem nagyobbra (nagyobb végsebesség elérése érdekében) akkor a kilométerorám nemfog kevesebbet/ többet mutatni igaz?
Gery
Dehogynem! Amennyivel nagyobb a végsebesség, annyival fog többet mutatni 5.ben :D:D:D (ha a Simsonoknál előforduló problémára gondolsz, olyat nem tapasztalsz, mivel a hátsó kerékről megy a kilométer óra meghajtása)
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

üdv. 150-es tz nél ha az elsö lánckereket kicserélem nagyobbra (nagyobb végsebesség elérése érdekében) akkor a kilométerorám nemfog kevesebbet/ többet mutatni igaz?




Gery
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

sziasztok
MZ TS 250/1 váltó nics kihézagolva mijen bajkok lehetnek belőle??
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Szia ismerős a problémád én is jártam már így de azt tudni kell elvileg van egy alú fedél amibe a szimering lenne három csavar tartja,gondolom neked az már elveszett de a 125 150 TS é jó hozzá érdemes szerezni egy régi blokkot és abból kiszerelni(ha jól emlékszem elég pici a gyári szimmering) a TS 125-150 mérete jó kell hogy legyen teljesen egyformák és csereszabatosak kell hogy legyenek a trophy val.De ha nem tudsz a megoldás egyszerű: veszel egy olyan szimeringet"ami jó a főtengelyre leméred a külső átmérőjét és esztergáltatsz pl rézből-alubol egy közdarabot bekened szerelő pasztával benyomod a helyére három csavar be és kész.Én már kb 10 éve így csináltam meg egy ismerösöm szétbarmolt motorját és azóta is megy.De pl a T-5 ,P10 Pannóniákat is sokan így oldják meg(ezekbe nem fedél van hanem nagy szimmering de nem kapni már ilyent csak ritkán).De szerintem egy fedél egyszerűbb és tuti jó rá..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Mérd meg a tengely átmérőjét, az a belső mérete. De a főoldalon nézz szét, ott vannak szerelési kézikönyvek.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
aprooka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.04.06. 22:41
MZ-d típusa: mz trophy

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aprooka »

sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

szétbombáztam a gépet alig bírtam lecsupálni a kuplungot a helyéről sikeresen felhúztam előzőleg :D
Kicseréltem 2 lamellát rugókat megnyújtottam csak a primer fogaskerék elég gány szét van kopva lötyög erre is arra is :S azzal kell valamit mókolni még.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

festékes írta:Sziasztok!
Azért írom ide a gondom mert nem tom melyik lenne az alkalmas topic!
Visszatérő problémám van tavaly már küzdöttem ezzel,aztán hidegebb időben úgy ahogy javult a gond,de akkor sem volt tökéletes.

Szóval országúton ha 100 felé megyek,letorpan a motor! Gáz kicsit vissza ismét jó majd húzom neki,nyélgáz vagy kicsit kevesebb és a gond ugyanaz.Roppant kellemetlen,mert ha 85-el megy előttem valaki,hát meggondolom ,hogy kielőzzem-e.
Gyergyakép jó,mondjuk tartós városi közlekedésnél nem annyira,de sztem ez másnál is igy van,de ha jól meghúzatom,szép világosbarna.
Minden gyergyával,ngk,brisk,stb ugyanaz van. Gyújtás,megszakító jó helyen van.
Kipuffot is visszatettem próbára a,gagyirezót amivel vettem,és akkor 125-öt ment,helyzet ugyanaz,egyébként 251-es utángyártott van rajta,durván 2000 km-t mentem vele,újonnan vettem.
Karbiban fúvókákat cserélgettem,helyzet változatlan!Fogyasztás kicsivel több mint 5 liter,lehetne kevesebb is.
Ma egész délután ezzel szórakoztam,de megállt a tudományom!
Még egy motorommal sem volt ilyen gondom,pedig volt már egy jó pár:perkóm,és etz-m is.
Lehet az is,hogy valami szarság,de egyszerüen nem tudok rájönni!
Ha valaki járt már hasonlóképpen,vagy van valami ötlete,hogy mit próbáljak meg,szívesen venném.
Ja és még valami,még sosem ragadt meg alattam motor,de nem hiszem,hogy ilyesmire utalna,mert mint írtam,ha visszaengedem a gázt,vagy visszakapcsolok,akkor nincs gond,nahát ennyi dióhéjban :(
Folytatom az üa topicban......
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Hunter008 írta:Hello!

Megtudná valaki nekem azt mondani hogy hogyan kel szétszedni egy mz ts 125 ös kuplungját?

Mert nem old ki teljesen, hiába tökre betekertem a csavart meg a bowdent is max ra állítottam. akkor sem old ki mindig fog.

Megtudná valaki mondani hogy mi lehet a baja?

Előre is Köszi!
http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Ser ... asi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Hunter008
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.04.05. 15:18
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hunter008 »

Hello!

Megtudná valaki nekem azt mondani hogy hogyan kel szétszedni egy mz ts 125 ös kuplungját?

Mert nem old ki teljesen, hiába tökre betekertem a csavart meg a bowdent is max ra állítottam. akkor sem old ki mindig fog.

Megtudná valaki mondani hogy mi lehet a baja?

Előre is Köszi!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

KILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan... :?

3 újat kell betenni és 2 legjobbat a régiből.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta:
nova001155 írta: Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :S
Lamellákat kicserélem a rugót meg majd megnyújtom ha kell.
Ha megnyújtod a rugót nem kell cserélni a lamellát.... 8)
gyanus nekem hogy azok már menthetetlenek mikor szétszedtem legutoljára kb 1 éve akkor már nem sok kellett hogy a kopásjelző összérjen.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
KILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan... :?
Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :S
Lamellákat kicserélem a rugót meg majd megnyújtom ha kell.
Ha megnyújtod a rugót nem kell cserélni a lamellát.... 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan... :?
Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :S
Lamellákat kicserélem a rugót meg majd megnyújtom ha kell.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
kugi írta:Sziasztok! Valakinek van tapasztalata a mofaker-es kuplung lamellárkól??
van :(
~ 2000 km-t bírt ki a kisTZ-be való, mielőtt lekopott volna a külső fül.
És a nagy Tz-s el ? mennyit bír TW-na meg adnak 1-2 helyen németországból származót 4k körül az milyen lehet? :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kugi írta:Sziasztok! Valakinek van tapasztalata a mofaker-es kuplung lamellárkól??
van :(
~ 2000 km-t bírt ki a kisTZ-be való, mielőtt lekopott volna a külső fül.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kugi »

Sziasztok! Valakinek van tapasztalata a mofaker-es kuplung lamellárkól??
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég