Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

dkari írta:Üdv mindenkinek!

Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz [-o<
nem biztos, hogy az utángyártott alkatrész segíteni fog. Nekem annak idején kis etz-nél volt olyan gondom, hogy felújítás után az 5.et kidobálta, de egyből vissza is vette. Azt csináltam vele, hogy a lánckerék oldali csapágyat benteb ütöttem kicsit és egy hézagoló gyűrűt tettem be. Többet nem is volt gondom vele többet :)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Üdv mindenkinek!

Továbbra is fenn áll a kérdésem miszerint a 150-es Ts-em kidobálja a 4. sebességet. Nincs ötlete senkinek? Megrendelek hozzá újonnan egy 2-4 es váltofogaskereket plusz egy lánckeréktengelyt(száraskereket) és remélem jó lesz [-o<
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

xxgabikaxx írta:Helló!

Kuplunggal kapcsolatban lenne egy kérdésem.Etz 125-ös paripámnak megnéztem a kuplunglamelláit és érdekes dolgot vettem észre.A lamellák oldalán erős kopást vettem észre. http://kepfeltoltes.hu/110321/kopas_www ... es.hu_.jpg
A képen pirossal bejelöltem hogy pontosan hol.Mid a hat helyen el van kopva ha oldalra fordítom a lamellát.És az összes lamella ugyan úgy,ugyan azon a helyen.Mitől lehet ez? Melyik alkatrésszel van a bibi?
véleményem szerint semmi baja sincsen, általában simson lamellákat szoktak beletenni, mert a mérete szinte ugyan az. Le szokták vágni minden második fület, mert az etzben kevesebb van, valószínű ezeknek a nyomát látod a lamellákon.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Kuplunggal kapcsolatban lenne egy kérdésem.Etz 125-ös paripámnak megnéztem a kuplunglamelláit és érdekes dolgot vettem észre.A lamellák oldalán erős kopást vettem észre. http://kepfeltoltes.hu/110321/kopas_www ... es.hu_.jpg
A képen pirossal bejelöltem hogy pontosan hol.Mid a hat helyen el van kopva ha oldalra fordítom a lamellát.És az összes lamella ugyan úgy,ugyan azon a helyen.Mitől lehet ez? Melyik alkatrésszel van a bibi?
jagerka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.10.06. 15:01
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jagerka »

én eddig 1:40-el jártam de most 1:33-al fogok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem túlfordul, és összeér a két fogaskerék...
Sunbim tudna erről mesélni... :-" :D :D :-#
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Matyifi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2009.11.27. 18:25
MZ-d típusa: Honda Transalp

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matyifi »

Üdv Urak! Pénteken viszem műszakira a motort gondoltam picit megmozgatom. Minden pöpec rajta de valami zavaró hangot hallottam és a következő derült ki: mikor jár a motor surrogó hang jött belőle, amint a berúgónál megigazitottam a gumit elmúlt.Kihúztam egy picit és már szép hangja volt. Vajon mire utalhat ez a hang? Ha hülyeséget kérdeztem nyugodtan írjátok le Üdv Matyifi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

jagerka írta:üdv

lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
A persely hejére nem lehet tűgőrgőt tenni.nincs ott edzve,és méretre köszörűlve.nem értem a gépműhelyeseket,lehet kapni tűgőrgős hajtókart is.aÉn mivel kérik azt rakok bele a sonkába.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

A tűgörgőssel a gyárilag előírt 1/50 el de szerintem a persely az kicsit több olajat kíván ha jól emlékszem tanulmányaimra"(de csak mértékkel).Volt egy Es 125 öm is az könyve szerint 1/30 ast irt az gyárilag volt perselyes igaz akkoriba még csak arol 2 volt elterjedve a mostani szintetikus olajakkal szerintem 1/40 is elég.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
jagerka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.10.06. 15:01
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jagerka »

köszönöm a gyors válaszokat gyárilag tügörgös igen és valóba szinte csak perselyest lehet kapni 1:40? régebben mennyivel jártál akkor?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

jagerka írta:üdv

lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
Szia nekem is perselyes már vagy 5 éve és semmi baj vele,eleinte én is idegenkedtem tőle(eredetileg nekem már tűgörgős volt gyárilag is) de már ha jól tudom TS hez csak ilyent kapni.Én annyit csinálok,hogy 1/40 est keverek a csere óta természetesen jó minőségű olajból és nekem bírja .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

jagerka írta:üdv

lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
Szerintem hagyhatod perselyesnek. Régebbi megoldás meg talán nem is olyan tartós de legalább nem zörög és a kapható "jó minőségű" taiwani tügörgövel szemben nem tud széthullani és tönkrevágni a hengert meg a dugót.
jagerka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.10.06. 15:01
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jagerka »

üdv

lenne egy kérdésem sajnos fötengelyes lett a mocim elvittem megcsináltatni és a hajtókar amit beletettek az lent tügörgős de fent pedig perselyesre csinálták! előtte utánajártam szinte mindenhol perselyesre csinálják fent szerintetek maradjon perselyes vagy inkább vegyek bele tügörgőt azért gondolkodok ilyesmin mert ugye az mzk pörgösebbek mint ugye a jawak és a pancsik amiknél perselyt használtak elvileg. rosszul gondolom? szerintetek?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Elnézést!

Mz-ts 150 tipus.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Sziasztok! Szeretnék segitséget illetve véleményeket kérni tőletek. Nemrég hozzájutottam egy Mz-ts tipusú motorkerékpárhoz. A motor totál leharcolt állapotban került hozzám. "91 óta nem volt forgalomba. Én az utolsó csavarig felújitottam, gyakorlatilag restauráltam. Szürke forgalmis régi rendszámos volt. Egy honapja kapott új forgalmit rendszámot friss műszakit. Eddig minden rendben is volna. De! Mivel nemrég volt csak motorozásra alkalmas idő (egy hete) tudtam kipróbálni hosszab uton. Ekkor tapasztaltam a bajt! Sajnos a 4. sebességet 65-70km/h-nál kidobja főleg emelkedőnél. A helyzet hogy azóta már egyszer szétszedtem a blokkot, mivel 3 garnitura váltohoz valo alkatrészem volt a legjobb állapotunak vélt alkatrészekből ujra összeraktam de a jelenség maradt. Nem tudom mi lehet a gond. Mindenben a legnagyobb körültekintéssel jártam el, megvan a gyári szerelési könyv beállitási,kopásértéki paraméterekkel mégse akar jó lenni. Most már csak az esetleges új alkatrészekben és a Ti tapasztalataitokban bizok, hátha meglesz az ok!
Ha tudtok segitsetek ötletekkel vagy hogy egyáltalán hol kapok 3-4 es fogaskereket meg száraskereket amire a lánckerék van felrakva.
Az ötleteket előre is köszönöm!
250ccm? 125ccm?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok! Szeretnék segitséget illetve véleményeket kérni tőletek. Nemrég hozzájutottam egy Mz-ts tipusú motorkerékpárhoz. A motor totál leharcolt állapotban került hozzám. "91 óta nem volt forgalomba. Én az utolsó csavarig felújitottam, gyakorlatilag restauráltam. Szürke forgalmis régi rendszámos volt. Egy honapja kapott új forgalmit rendszámot friss műszakit. Eddig minden rendben is volna. De! Mivel nemrég volt csak motorozásra alkalmas idő (egy hete) tudtam kipróbálni hosszab uton. Ekkor tapasztaltam a bajt! Sajnos a 4. sebességet 65-70km/h-nál kidobja főleg emelkedőnél. A helyzet hogy azóta már egyszer szétszedtem a blokkot, mivel 3 garnitura váltohoz valo alkatrészem volt a legjobb állapotunak vélt alkatrészekből ujra összeraktam de a jelenség maradt. Nem tudom mi lehet a gond. Mindenben a legnagyobb körültekintéssel jártam el, megvan a gyári szerelési könyv beállitási,kopásértéki paraméterekkel mégse akar jó lenni. Most már csak az esetleges új alkatrészekben és a Ti tapasztalataitokban bizok, hátha meglesz az ok!
Ha tudtok segitsetek ötletekkel vagy hogy egyáltalán hol kapok 3-4 es fogaskereket meg száraskereket amire a lánckerék van felrakva.
Az ötleteket előre is köszönöm!
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a véleményeket, és a tanácsokat. Üdvözlet Mindenkinek.
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kobra írta:Nekem is ez volt a 250-nél. Bambi rezóval helyre állt. Nincs elgyengülés ha jön egy szél.Nincs visszaváltás.
Nekem is az oldotta meg :mrgreen:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

"De függ az alkatodtól, a testtartásodtól. 5555 rpm a kicsinek meg "normális"."

Anno én is 6000ig szoktam használni, egy időben 7000, de az már nem jó a gyári kis ETZnek :)
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nekem is ez volt a 250-nél. Bambi rezóval helyre állt. Nincs elgyengülés ha jön egy szél.Nincs visszaváltás.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Nekem akkor volt ilyen, amikor el volt dugulva a kipuff, és kopott volt a henger. Szélcsendben oké, kis szembeszélben döglik.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Szia
Ha a géped OK pl:gyújtás,karbi, kipuf...és ahogy a többiek is mondták van még kompressziód is akkor már csak azt teheted amit egyik 120kg-os barátom:egy foggal kisebb első fogaskerék.Sőt ha a géped most veted az is lehet nem a gyári van rajta(elöl)azért is gyengusz.A 125 amúgy sem egy erőgép ezt tudomásul kell venni,viszont hálaképpen nem ehet sokat kb:2,5-3,5 litert/100km en (kb mind egy simson ami tuningos).Ha minden Ok bele kell törődni nem szabad erőltetni úgy sem lesz jobb csak max kinyírod .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Le kell hajolni. Én nagynál is előszeretettel használom ezt a tuningot. Sokat tud érni...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

takzol írta:A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Ha a beállítások rendben és a kompresszió is normális, akkor:
a 125-ös ilyen... De függ az alkatodtól, a testtartásodtól. 5555 rpm a kicsinek meg "normális".

de én így szeretem a Kicsit!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

A segítségeteket kérem! A 125-ös ETZ-m rendkívül érzékeny a legkissebb szélre is . Ha van szembefuvallat, az 5. sebességet nem nagyon tudom használni. Én kezdő MZ-s vagyok, így szívesen fogadom a tanácsaitokat. azt is mondjátok meg, hogy 4. sebességi fokozatban 5200-5600 fordulatot tarthatok-e huzamosabb ideig./ az 70-75km/h/ Szél mentes időben a motor 5. sebességben 90-fölé is eljutok könnyen, de szélben szinte azonnal elgyengül. Várom az észrevételeiteket. Üdv.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Atilla írta:
nova001155 írta:Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
Két különböző fél főtengely összerakva soha nem lesz jó sajnos. :?
Az gáz mivel most nincs pénz se újra se használtra meg heroltomsem hogy szétszedjem megy ameddig megy alapon lesz csak ne az árok szélén rohadjak le vele valahol a világ végén.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

plunk írta:A mai tanulás után most jutott egy kis időm átgondolni a dolgot. Nem ismerem a belső lelki világát a gépnek (csak a szerelési videóból meg könyvből ami most rámragadt), így lehet hülyeségeket beszélek, de az lehet hogy a megjelölt 17-es kinyomócsapágy (?) az állítás folyamán ferdén fekszik fel és ez adja a hangot? Sajna ránézni csak következő hétvégén tudok.

Kép
Én inkább a (képen 15-ös) csapágyra gyanakodnék. Ha nagyon ráállítod, akkor kicsit nyomja a csapágyat és így terhelve folyton forog, amitől hamar kikészül.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

nova001155 írta:Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
Két különböző fél főtengely összerakva soha nem lesz jó sajnos. :?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Blokkfelújítás után most lett összerakva a gépem (kis ETZ). Jó lett, de kihúzatva kb. 4-5000-es fordulatszámnál érezhető egyfajta remegés. Esetleg ötlet, hogy ez mitől lehet? Lehet ez bármilyen kiegyensúlyozatlanság a blokkon belül, vagy inkább pl. blokk felfüggesztési probléma? Lehet, hogy ez így túl általános kérdés, de ha bármilyen ötletetek, tapasztalatotok van, megköszönöm!
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: plunk »

A mai tanulás után most jutott egy kis időm átgondolni a dolgot. Nem ismerem a belső lelki világát a gépnek (csak a szerelési videóból meg könyvből ami most rámragadt), így lehet hülyeségeket beszélek, de az lehet hogy a megjelölt 17-es kinyomócsapágy (?) az állítás folyamán ferdén fekszik fel és ez adja a hangot? Sajna ránézni csak következő hétvégén tudok.

Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Én is erre tippeltem sajnos bejött a tippem lehet ettől csörög a gép nincs kicentírozva esetleg normálisan?
Dugattyú úgy álla hengerbe mint Katiba a gyerek csapszeg nem tötyög tűgörgő ép az sem lötyög alsó felső azokkal szerintem nincs baj. De mégis van egyfajta csörgése ami terhelés mellett jelentkezik. Pl.: 90 5.ben elkezdem húzni neki akkor már csörög is de a többi fokozatban is mikor terhelést kap.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

nova001155 írta:Sikeresen kijött a hengerfejemből a menet javítás közben levettem a hengert hogy körül nézzek arra is kicsit meglepett a látvány ha valaki tud erre valami magyarázatot adni hogy miért olyan amilyen az ossza meg velem szerintem látható lesz a képen igaz telós.
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00038.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00037.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00035.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00034.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00033.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00032.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00031.html

Remélem lesz aki tud valamit erről mondani kössz.
szerintem valamikor rozsda marta és nem az eredeti párja,lehet a kuplungfelölit cserélték, mert valószinü a kúp bekakált :-k
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Sikeresen kijött a hengerfejemből a menet javítás közben levettem a hengert hogy körül nézzek arra is kicsit meglepett a látvány ha valaki tud erre valami magyarázatot adni hogy miért olyan amilyen az ossza meg velem szerintem látható lesz a képen igaz telós.
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00038.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00037.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00035.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00034.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00033.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00032.html
http://kepgep.hu/2011/03/15/main/DSC00031.html

Remélem lesz aki tud valamit erről mondani kössz.
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: plunk »

Sziasztok!

A kuplungot akartam beállítani mert az új utángyártott kuplungkarral nagyon kint fogott és rövid úton (utolsó 5-8mm), csúszni nem csúszott, de finoman indulni nehéz volt. A kormányon az állítócsavar így is teljesen bent volt. A durva beállítón fordítottunk egy keveset, most már normális helyen kezd fogni a kuplung, de egy furcsa surrogó hang jelentkezik amikor a kart behúzom, kiengedve semmi. Csúszni nem csúszik, az előírt 11mm kb megvan (mérőszalaggal :P ) a húzóorsó és a blokk közt. A hang hasonlít a kávéfőzőre amikor kifogy belőle a víz. A telefonos felvételen egész jól hallatszik.

Kerestem a topikban minden kuplungos kérdésre, de nem volt hasonló. :( Nem tudom ha eredeti helyre visszaállítva jó lenne e.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.
plunk

SZERK

Rövidebben: Okozhat e bajt a durva beállító rossz pozícióba állítva, ha igen mit tehet tönkre?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bluerider írta:Üzemanyag nélkül a tank száraz lesz, de akkor hogy fog járni a motor? :P 8)
;)
arra gondolnak, hogy miután kifogy a nafta, még párat pörög a motor, főleg, ha nagy sebességgel haladt ebben a pillanatban.
:-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Üzemanyag nélkül a tank száraz lesz, de akkor hogy fog járni a motor? :P 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

feri220 írta:Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
Az a csapágy,amit 350-500Ft között árulnak a boltok,szerintem semmire nem jó.Az anyag többe kerül,amiből készítik.Hol marad az előállítás,szállítás,kereskedelmi haszon...Reálisan kell gondolkodni amikor alkatrészt veszünk,ami gyanúsan olcsó,az nem lehet jó.A FAG,KOYO, teljesen jó,az SKF aránytalanul drága(felesleges többletköltség).
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Matee86 írta:
feri220 írta: Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?
Nem tudom pontosan,mindenki máshogy csinálja a bejáratást.De sztem is 500km alatt biztos összecsiszolódnak a dolgok! :wink:
Valamilyen könyvben olvastam,hogy 800-1000km a kétüteműmotor bejáratása.Ez idő alatt ügyelni kell,hogy az üzemanyag ne fogyjon ki,mert ugye ebben van a kenőanyag is,és károsodást okoz a surlódó alkatrészek felületén a "száraz"járás.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

feri220 írta: Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?
Nem tudom pontosan,mindenki máshogy csinálja a bejáratást.De sztem is 500km alatt biztos összecsiszolódnak a dolgok! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Matee86 írta:
feri220 írta:Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.
Akkor azért.... össze kell még kopnia :P :!:
Ez világos, kb. hány kilóméter míg összekopik?
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

feri220 írta:Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.
Akkor azért.... össze kell még kopnia :P :!:
Mert azért az Mz a király....!:)
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Üdv, valakinek van valami ötlete hogy 6km megtétele után mért melegszik nagyon fel a henger.
Tavaly volt fúrva, azóta 70kilómétert mentem vele összesen.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Gery írta:üdv kis ETZ fötengely csapágy bol c3 as KOYO -t 1300ft ért vettem \:D/ :mrgreen: .(bontatlan csomagolás) jó ár érte? amugy mien árban mozognak?
Szia!

Szerintem jó árban vetted. A FAG ára a következő:

CSAPÁGY 6304 C3 FAG


Ár: 1.925 Ft + Áfa (Br. 2.406 Ft)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv Mesterek!

Felújításkor a 3 gyűrűs dugattyúmra csak kettőt rakott a mester, mondván jó minőségű és elég. Nem fog gondot okozni, esetleg jobban billegni a dugó? ES 250/2

köszi!

kr
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv mindenkinek.
Ma érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb:motorozás közben észrevettem,hogy mindig gyengében emel ki a kuplungom a TS 125 MZ-n.Gondoltam a bovden adja meg magát de amikor hazaérve szétszedtem látom azzal semmi baj nincs,kis keresgélés után látom is a bűnöst.A kuplungpálca"vége (ami a kinyomó csigába megy bele)szabályosan kettéhasadt!Nem semmi ilyent még ne láttam de ezek szerint a német acél tűrése is véges(alig bírt ki 26 évet és közel 130 000km -ert).Még szerencse hogy volt bontott cseredarabom gondolom ilyent már nem kapni. Minden kis MZ és ETZ s kollégának ajánlom időnként ezt a jelentéktelen alkatrészt is ellenőrizni érdemes mivel nagyon kellemetlen tudna lenni bizonyos helyzetekben.Ja és a kis csapágygolyó is lényeges aminek felütközik nekem az is lapos volt már!Remélem tudok segíteni és más nem esik bele az én hibámba bocs a sok szövegért.
Kép

Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

KARY írta:Csak azért nem értem ezt a fogaskerékzörgést, mert ugye a kuplung alatt ott van az a rugós alátéttárcsa, azért az nem gyengén feszíti, alig tudtam feltenni a kuplungot.
Igen ottvan, de a hézagolók felfekszenek a főtengely vállain és ezek között játszik a menesztő.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
balumz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.03.09. 22:29
MZ-d típusa: ES 150/1, ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balumz »

Sziasztok!
ETZ 250-es kuolungal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mégpedig az, hogy miért szorul :?: [-o<
Már darabokra szedtem a kuplungot és nem találtam benne látható hibát. Miután összeraktam még mindíg szorult, ezután kicseréltem a inyomó szerkezetét de ez sem volt megoldás. ](*,)
Mi a hiba? A segítségeteket előre is köszi :)
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gery »

üdv kis ETZ fötengely csapágy bol c3 as KOYO -t 1300ft ért vettem \:D/ :mrgreen: .(bontatlan csomagolás) jó ár érte? amugy mien árban mozognak?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

feri220 írta:Sziasztok, van valakinek tapasztalata a KBS csapággyal?
Van olyan mint az skf?
KBS fogd meg dobdel ha blokkba akarod nem sokat ér nekem az előző gazdija simómnak köpte a markát mikor megvettem 1 éve semmi baja megy mint az állat ugye 1 éve lett felújítva szeptemberben szétkaptam 1 éves használat után nem volt benne 2 azonos márkájú csapágy na mind1 volt benne kbs az szét volt hullva teljesen csoda hogy nem tört össze.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!
Találtam valakit aki csinál rezókat ETZ-re is, na most már csak egy dolog kéne, elvileg az én hengerem teljesen gyári, tud nekem valaki egy metszeti palást ábrát linkelni a hengerről(amin adatok is vannak) ami alapján tudna dolgozni a faszi?
Előre is köszi.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég