Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.27. 13:25

nova001155 írta:
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.
Szerintem egyszerűen sokat kap. Mikor visszacsapod a gázt, akkor csak az alapjárati rendszer működik, mivel akkor kopog én kezdetnek egy kisebb alapjárati fúvókát próbálnék.
Illetve tesztelésnek a levegőcsavarral is utánamehetsz kicsit, de akkor lehet, hogy az a stabil alapjárat rovására fog menni. Azért egy próbának az is jó.
A gyertyád egyébként milyen?

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.27. 12:46

Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.06.27. 06:33

nova001155 írta: Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?
Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.25. 11:48

MrDok írta: A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!
Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.06.24. 23:00

nova001155 írta:
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.
A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.24. 21:25

csoka írta: Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.06.24. 20:09

nova001155 írta:Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.
Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.24. 18:08

Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.06.24. 10:19

Nandor írta:Lehet valahol megfelelő minőségű kuplung bowdent venni?
Amit itt Komáromban legutóbb a fékhez vettem az egy hetet bírt.
Ez engem is érdekelne ETZ hez.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.06.24. 09:52

Lehet valahol megfelelő minőségű kuplung bowdent venni?
Amit itt Komáromban legutóbb a fékhez vettem az egy hetet bírt.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.23. 09:17

POINTER írta: Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. :D Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. :D :D Köszi!
Pointer
Igen, elég jól kitalálták. Ha túrázni használod szerintem nem is érdemes nagyon tuningolni, mert a használhatóság rovására megy.
Amit szerintem érdemes megcsinálni, az eltérő benzin miatti módosítások, (Hengerfej módosítás, gyújtás- karburátor hozzá állítás)
esetleg 300ccm-re fúrás.
A többi már drága és sok munkával jár.

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2011.06.22. 15:04

Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.[/quote]

Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. :D Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. :D :D Köszi!
Pointer

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.21. 22:23

Dénes írta:
A főoldalon a cikkeknél ott van az olvasnivaló!
Köszi! :smt023

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.21. 22:22

POINTER írta:
Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. :D :D :evil: Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. :roll: :-" Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.

Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i » 2011.06.21. 20:38

Sziasztok!
Valaki tudja hogy a váltót MZ TS 125-ös gép esetében hogy kell kihézagolni azt tudom hogy hézagolólapokkal de mit kell figyelembe venni hogy jó legyen? Aki tud az lécci segítsen.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2732
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.06.20. 23:27

Atilla írta: Mi ez a 77000km? Még nem is hallottam róla. Mindig lemaradok minden jóról! :(
!
A főoldalon a cikkeknél ott van az olvasnivaló!

dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid » 2011.06.19. 21:35

köszi szépen :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.06.19. 20:40

Kell venni egy 250-est... :-" :D

Egyébként a berugótengelybe kell munkálni egy O-gyűrű pályát, és akkor tudsz rakni a két tengely közé egy O-gyűrűt.
De ha ezt elhárítod akkor a kuplungpálcánál kezd majd el folyni, majd az üresjelzőnél.... Tapasztalat... :evil:

dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid » 2011.06.19. 20:02

Üdv!
Az lenne a problémám, hogy csöpög a motorból az olaj a váltótengely és a berúgótengely között. Ilyenkor mi a teendő? Egyáltalán van rá valami megoldás? (ETZ 125-m van)

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.06.19. 18:20

dkari írta:Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.
Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?[/quote]

filckarika :roll: az enyémben az nem is volt,a méretét nemtom pont akkora volt hogy a tengelyen szorult.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2011.06.17. 22:47

Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.[/quote]

Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2011.06.17. 22:44

festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D
Az igazság hogy igy is ugy is felujitom a jawat. Igazából már 90 százalékban megvan hozzá minden cuccom. Csak néha lelomboz hogy a sok munka nem jár igazi eredménnyel és nem találok a közelben olyan embert aki lelkiismeretesen megcsinálná a blokkot. Most hogy a láncon lazitottam egyébként nem dobja ki a 4. et. De ez se normális meg az se hogy a váltó és berugótengely közti olajfojást nem tudom megszüntetni.Régen kb 20 éve volt jawam igaz 6v-os de én nagyon szerettem. Pont azért mert olyan nyers.Van egy 750-es Kawasaki Zephyr-em is kis helyen vagy városban azzal se lehet könnyedén lavirozni pedig nem lomha. Ezért ha a városban van elintézni valom akkor a kis ts-el megyek mert azt azért szeretem mert könnyed és mozgékony. =D>
festékes írta:
dkari írta:

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2011.06.17. 22:05

[/quote]
Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret![/quote]

Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. :D :D :evil: Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. :roll: :-" Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.06.17. 21:39

Ezt én is olvastam valahol,a pilóta elrongyolt rajta egy pár gumit,viszont a motorhoz nem kellett nyúlni \:D/

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.17. 21:35

Perec írta:Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.

Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?

Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.

(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Mi ez a 77000km? Még nem is hallottam róla. Mindig lemaradok minden jóról! :(

Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.06.17. 21:39-kor.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.17. 21:10

Alfa írta:Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz :D Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.

Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.

Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
Mondom én hogy a lánc a vacak :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.06.17. 21:00

Talán üzemanyag ellátásba illene, de fene se tudja. Tegnap egy igen meglepő jelenséget produkált a karbim. Egy csak azt vettem észre hogy húzom a gázt, és valami szorul. Mondom magamban, hogy ez mi a bánat, de mivel épp egy több sávos úton voltam nem ritka forgalomban, ezért annyira nem tudtam foglalkozni vele. Lekanyarodtam egy kisebb útra, mendegélek, de érzem hogy valami nem stimmel, mintha így szorulna az egész, ahogy húzom. Egyszer csak BUMM. Felpörög mint az őrült. Aztán megint mocorog tovább. Mondogattam neki, hogy "oké öreg, még 500m-t ballagj el nekem..." (mert épp Bambihoz igyekeztem, egyébként baromi mák, hogy pont előtte történt), de megint felpörgött, de most már nagyon, úgyhogy hirtelen kuplungoznom kellett, és leállítani a gyújtást. Félreálltam az út szélén, húzogattam, nem igen megy. Kikaptam a karbit [közben két rendőr megállt mellettünk és a közelben lévő csöviket igazoltatta, de hozzánk sem szóltak - ez egy szociális kitérés - ]. Emberek, én ilyenről még nem is hallottam: a súber beragadt. De úgy ahogy volt. Nem tudtam lejjebb tolni a félnyitott állásnál, vagy pedig kihúzni nem tudtam. Nem azért mert melegedett vagy ilyesmi, hanem egyszerűen bent elfordult, vagy fene se tudja, de a kis vezetővályút megzömítette a bent kiálló pöcök, de még így is be kellett volna férnie, és mégse. Megszorult és kész. No, nagy nehezen visszatologattam, aztán alapjáraton elpöfögtem Bambihoz, aki egy félórányi mesterkedés után varázsolt vele valamit és most épp teljesen jól működik.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.06.17. 20:52

Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz :D Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.

Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.

Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.06.17. 20:46

Nekem is kattogó hangja van... Hátsó lengővillának van oldal irányú mozgása?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.06.17. 20:39

nova001155 írta: Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?
Hát :-k az könnyen meglehet.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.17. 20:35

Nandor írta:Sziasztok!

Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.06.17. 20:18

Sziasztok!

Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.06.17. 16:31

Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.

Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?

Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.

(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Atilla írta: A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.06.17. 14:39

Máté írta:Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.
Ja igen! A dobfékek hatásfokát el is felejtettem :D Én mondjuk az első féket jól meghúztam, a hátsó amúgy is jó volt, szóval most már nincs akkora gond, de az ETZ-n ugyebár tárcsafék jobb esetben. Dobfékes MZ se sokkal jobb. :)

És valóban. 350 két henger maximum jobb nyomatékot ad, de nem erősebb a motor.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.06.17. 11:59

Mindez szépen hangzik, a valóság pedig az, hogy az MZ kompresszióviszonyát nem úgy kell értelmezni, mint egy 4T kompresszió viszonyát.
Szóval a kompresszióviszony lehet, hogy jól mutat papíron, de DDR-ben máshogy számoltak mint manapság.
A lényeg amúgy is a végnyomás a hengerben, az pedig elég kevés az MZ esetében.
Ráadásul mivel résvezérlésről beszélünk, ha teszem azt a nagyobb fordulatszám elérésének érdekében emelsz picit a kipufogónyíláson, akkor valójában csökkentettél a végnyomáson. Például ezért kell leszedni a hengerfejből, hogy ezt korrigáld.
Megjegyzem, hogy a gyári értéket is érdemes emelni, mivel elég kevéske és azóta a benzin kompressziótűrése nagyban javult. Illetve az égéstér alakjának változtatása sem halott ötlet, mivel a mai benzin sokkal lassabban ég mint a jó öreg 86-os!
A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.06.17. 10:08

Semmi, ha a tömítéseket szilikonra cseréled máris jól megnövelted a kompressziót :)
Állítólag kisebb préssáv: nagyobb elérhető fordulatszám és teljesítmény, nagyobb: nagyobb nyomaték ráadásul ez változatlan kompresszió mellett értendő. Tehát a hengerfej átalakítással is minimálisan az igényeid szerint hangolhatod a gépet.
Egy meggondolatlan lépéssel viszont drasztikusan tudod csökkenteni a tűgörgők és a főtengely élettartamát...Én mire az Adriáról hazaértem a szimeringes gépemmel (1-2 ezer km, vastag kokszlerakódás az égéstérben és a dugótetőn) kuka lett a tűgörgő, kisvártatva berágott a főtengely is.
Ha azt kérdezted volna: van-e értelme csökkenteni a kompressziót és az növeli-e az élettartamot akkor azt mondanám: igen, az MZ gyárilag kicsit ki van hegyezve, sok 2010-es motornak kisebb a kompressziója, pedig az üzemanyagok javultak.

POINTER írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy hengerfej síkoltatásnak milyen hátrányai vannak? Mennyit csökkent a motor élettartamán? Ha már itt tartunk előnye is van?
Üdv!
Pointer

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.06.17. 08:51

Seclusion írta:Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawa :)
Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné :)), viszont lomhább gép egyértelműen.
Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.
egy 350-es Jawa nem megy úgy mint egy 250 ETZ? :shock: :roll: Nemtom mert még nem mentem 350-el, csak azért az 350ccm meg 2 henger, :roll:

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.06.17. 08:47

festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D
Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.06.17. 05:53

Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.06.16. 23:21

festékes írta:Ha lehet ne tedd [-o<
Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz [-X
Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawa :)
Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné :)), viszont lomhább gép egyértelműen.
Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2011.06.16. 21:07

dkari írta: Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz ](*,)
Ha lehet ne tedd [-o<
Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz [-X

Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest » 2011.06.16. 21:01

Sziasztok
Egy széria Trophy 250/2 kb. mennyit forog 90-km/h-nál?

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2011.06.16. 20:45

Én legjobb tudásom szerint a javitási könyvnek megfelelően probáltam össze rakni. Hézagoltam is a csapágyat. A gagyimüves fogaskerék előtt kétszer próbáltam használt fogaskerekkekkel is összerakni. Gondolom mindig ugyanazt a hibát követem el. A gond hogy fogalmamsincs mit!
Volt akinél ugyanezt a problémát a kapcsolotengely állitása megoldotta. Nálam csak rosszabra sikerült jobbra nem. Sajnos.
Azért köszönöm a hozzászólást.
kr írta:Dkari,

ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2011.06.16. 16:20

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy hengerfej síkoltatásnak milyen hátrányai vannak? Mennyit csökkent a motor élettartamán? Ha már itt tartunk előnye is van?
Üdv!
Pointer

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2011.06.16. 12:21

Valóban a trafó(DDR felirat világít rajta :) elég jól birja) körül volt a baj. Egyik vezeték mozgot a saruban pedig átnéztem párszor de valahogy ne vettem észre. Most úgynézki tökéletes lett megy szépen.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.06.15. 23:29

Dkari,

ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.06.15. 20:20

dkari írta:Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2011.06.15. 20:06

Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
A motor már 150-e ft ba van felujitás miatt. Szépre sikerült és többnyire jóra. De vannak visszatérő problémák ami miatt már néha inkább eladnám a francba. Ez is ilyen pedig már új filckarika is van a váltótengelyen. Megvan a hozzávaló alkatrészkatalogus az se ir máshová tömitést. Korábban volt itt már másnak ugyanilyen gondja de nem találtam a megfejtést.
A másik hogy a 4. sebességet két személy alatt kidobálja pedig vadiuj a fogaskerék meg a száraskerék is. A blokk összerakásánál minden ugy működik mint az álom a hézagok is a gyári javitási könyv adatainak megfelelőek. Emiatt is már háromszor szedtem és raktam össsze a blokkot mindig más alkatrészt próbálva hátha azzal jó lesz.
Legutóbb ugytünt megoldodott a dolog mert két személyel is birta a 4.-et.
Erre gondoltam utánnahuzok a láncnak. Mi történt? Már egy személlyel is kidobta a 4-et.
Az utolsó esély aztán eladom.
Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz ](*,)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.06.15. 14:16

hell!

Ja hogy arra gondolsz... :-k
Nekem is olyan van a kicsiben, azzal még nem volt gondom...

De egy próbát megér. Egy vezetéket kell cserélni. :D

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2011.06.15. 13:58

Az üres pozícionáló golyóját egy valag gépzsírral és sok kézügyeséggel be lehet játszani.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég