Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.11. 13:11

young boys írta: Úgy nézted a csapszeg tűgörgőt hogy benne volt a hajtókarban?
Vagy csak simán kézben húztad rá?
Én a leírtak alapján arra gondolok hogy a hajtókarban lóg a csapágy...
Igen, bent néztem a hajtókarban:
használt csapszeg + alapméretű új tűgörgő: kotyogásmentesen illeszkedik, kis ellenállással forgatható
új csapszeg + alapméretű használt tűgörgő: nem lehet összerakni
új csapszeg + alapméretű új tűgörgő: nem lehet összerakni
használt csapszeg + túlméretes tűgörgő: nem lehet összerakni
Tehát ahogy most van (használt csapszeg+ új alapméretes tűgörgő) jónak kellene lennie.

Igazából kínomban arra gondoltam hogy megint szétszedem, és behozom melóba a dugót meg a hengert, és megmérem mikróval, hátha az új dugó lenne mérethibás?

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.11. 11:51

gabsic írta:Üdv Urak!
Általában akkor kérek itt tanácsot amikor már ötletem nincs...
Na most ez a helyzet...
Tehát: a második 300as blokkommal szívok.
Nem rég lett összerakva, 75.50-re lett felfúrva egy 250es henger. Lengyel dugóval lett összerakva, a csapszeg használt volt, mivel a tajvani csapszeg túl vastag...de ettől függetlenül gyönyörű hangja volt.
Aztán nem bírtam magammal. 900km-nél megragasztottam. Megragadás után mentem még 150km-t, hangja ekkor is szép volt.
Viszont éreztem olyat, hogy vékony a hengerfejtömítés, gondoltam rakok alá vastagabbat, hengerfejet levettem. Láttam hogy a hengerfalra fel van kenődve kis alu, gondoltam oké akkor henger is le.
Lecsiszoltam a dugó oldalát és a hengerfalra felkenődött anyagot is.
Összeraktam, egy nagyon kis ciripelés volt benn, de még mindig jó hangja volt.
Viszont mivel elég sokat le kellett szedni a dugóból, inkább vettem bele még egy lengyel dugót.
Az új dugóval összerakáskor a csapszeg benyomásakor sajnso sikerült megnyomni a tűgörgőt, ezért ismét új tűgörgőt kellett betennem.
Ekkor összerakva viszont borult a bili.
Valami boooorzalmasan csörög… Mintha csapszeg hang lenne, de hát azt megnéztem, passzentos, az nem szólhat.
De akkor vajon mi? Hihetetlen ronda hangja van… És már nagyon ötletem sincs mit kellene vele tenni.
De már közeledik ennek a blokknak a költsége az 50000hez (összes csapágy koyo 20E, fúrás 6E, dugó 2x7.5=15E, tűgörgők 2E, kuplung 5E), és bár marha jól megy, nem merek vele utcára menni olyan hangja van… És kezdem is unni, hogy az elmúlt 2 hétben mentem 80km-t, és ez alatt 4x szedtem szét a blokkot…
Ötlet?
Úgy nézted a csapszeg tűgörgőt hogy benne volt a hajtókarban?
Vagy csak simán kézben húztad rá?
Én a leírtak alapján arra gondolok hogy a hajtókarban lóg a csapágy...

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.11. 06:56

Üdv Urak!
Általában akkor kérek itt tanácsot amikor már ötletem nincs...
Na most ez a helyzet...
Tehát: a második 300as blokkommal szívok.
Nem rég lett összerakva, 75.50-re lett felfúrva egy 250es henger. Lengyel dugóval lett összerakva, a csapszeg használt volt, mivel a tajvani csapszeg túl vastag...de ettől függetlenül gyönyörű hangja volt.
Aztán nem bírtam magammal. 900km-nél megragasztottam. Megragadás után mentem még 150km-t, hangja ekkor is szép volt.
Viszont éreztem olyat, hogy vékony a hengerfejtömítés, gondoltam rakok alá vastagabbat, hengerfejet levettem. Láttam hogy a hengerfalra fel van kenődve kis alu, gondoltam oké akkor henger is le.
Lecsiszoltam a dugó oldalát és a hengerfalra felkenődött anyagot is.
Összeraktam, egy nagyon kis ciripelés volt benn, de még mindig jó hangja volt.
Viszont mivel elég sokat le kellett szedni a dugóból, inkább vettem bele még egy lengyel dugót.
Az új dugóval összerakáskor a csapszeg benyomásakor sajnso sikerült megnyomni a tűgörgőt, ezért ismét új tűgörgőt kellett betennem.
Ekkor összerakva viszont borult a bili.
Valami boooorzalmasan csörög… Mintha csapszeg hang lenne, de hát azt megnéztem, passzentos, az nem szólhat.
De akkor vajon mi? Hihetetlen ronda hangja van… És már nagyon ötletem sincs mit kellene vele tenni.
De már közeledik ennek a blokknak a költsége az 50000hez (összes csapágy koyo 20E, fúrás 6E, dugó 2x7.5=15E, tűgörgők 2E, kuplung 5E), és bár marha jól megy, nem merek vele utcára menni olyan hangja van… És kezdem is unni, hogy az elmúlt 2 hétben mentem 80km-t, és ez alatt 4x szedtem szét a blokkot…
Ötlet?

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2011.05.10. 21:47

Most hétvégén végre sort tudtam keríteni az olajcserére,és a tömítés cserére,ami már igencsak esedékes volt.....
Ilyen ,,szép,, volt az olaj:

Kép


Kép

Máskor szerintem előbb kellett volna...
Emellett ajánlom mindenkinek,hogy ne legyen olyan balf@sz mint én.Ugyanis voltam olyan béna,hogy háromszor kellett szétszednem,majd összeraknom a blokk bal oldalát,a végén már az agyvérzés kerülgetett :twisted: Tapasztalatlanságom,ugyanis ez volt az első ilyen típusú műtétem, megbosszulta magát,először a kuplung akadt valahogy ki,majd a berugókar rugója nem stimmelt...szóval mindenki ellenőrizze le inkább kétszer,mert úgy jár mint én! #-o :oops: :wink:

Üdv:Máté

dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid » 2011.05.10. 20:01

Üdv!
Az a kérdésem lenne, hogy ETZ 125-be milyen típusú BOSH gyertya az ideális?
Válaszotokat előre is köszönöm.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.10. 16:43

Ma rámerészkedtem és lassan mentem vele néhányszáz métert, de semmi különöset nem tapasztaltam... igazán érdekelnek a vélemények, hogy merhetek-e közlekedni vele...
Köszönöm!

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.09. 14:16

Üdv!
Hát nehézkesen megy ez a motorfelújítás; azt hittem hogy végre készen vagyok, de úgy látszik mégsem, ugyanis az alábbi igen meglepő jelenséget tapasztaltam:
(Előzmény, hogy a blokk kb egy éve lett felújítva, új SKF csapágyakkal, szimmeringekkel, kuplunggal (gyári agy) főtengely kiméretve stb; Bambi rakta össze, teljesen jó volt és minden szuper, így már csak az elektronika volt hátra).
Elmentem beállítani a levegőcsavart, így mentem a motorral kb 3km-t és ott állítgattam; kb 10-20 percet járt alapjáraton, mire nagyjából sikerült. Leállítottam. Megfordultam és újra elindítottam, de ekkor a henger környékéről valami furcsa csiszatolós hangot hallottam. Néha teljesen elhallgatott néha meg olyan volt mintha a dugattyú surlódna. Persze leállítottam. De a hang nem olyan fémes sipákoló valami volt, hanem csak olyan súrlódó, kicsit nyekergő. Állt kb 10 percet, mert addig gondolkoztam h na ha ez most túlmelegedett akkor mi a bánatot csinálok, no ekkor véletlenül megfogtam a kipuffogót és tök hideg volt, bár a henger elég meleg, noha valószínűleg ez nem számít, de azért meglepett. Ekkor megint elindítottam, megint sipárogott amikor behúzott kuplunggal egyesbe tettem (meg üresben is).
Gondoltam, így aztán el nem indulok haza, mert fejreállok, de végülis eldöntöttem h így vagy úgy úgyis haza kell jutni és a motor nélkül nem megyek. Tehát megint elindítottam. Kicsit és halkabban nyöszörgött, majd abbahagyta. Azért gyanús volt, ezért hazáig inkább csak 40el jöttem de nem hallottam újra a hangot. Mintha néha- néha valami kopogást hallottam volna, de az könnyen lehet h máshonnan jött, és csak azért figyeltem fel rá, mert nagyon figyeltem a hangot. Itthon üresben kicsit felpörgettem (azért 4000fölé nem mertem) de megint nem hallottam. Szóval most itt állok. Szivat a motorom...

daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2011.05.08. 22:24

conus írta:
daranyi68 írta:
Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincs hogy a gumikorong hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon. :mrgreen:
Szia!
Sikerült a váltót megbütykölni :D !! A VÁLTÓ KAR TENGELY csere volt a megoldás!

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.08. 21:41

beci58 írta:
Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, .....

Én többször meghallgattam a hangját az alapjárat lehetne alacsonyabb, szegény a keverék azért nem pattogósabb a hangja.
A dugó hangja a hengerben laza illesztés esetén is lehet. De ennek a motornak jó hangja van használni kell nem szerelni örülnék
ha az enyém így szólna: :-" üdv Béla :-" :-"
Köszönöm a pozitív hozzászólások. Szegénykeverék? súbertűm a legfelső helyzetben van így is...mind1, mondtás is már a kollégáim bennt, hogy agyonra szerelem, és hozzá teszik hogy MZ-ez.. próbálok figyelni rá, minden rezzenését, és ezért is jöttem ide, kérdezni, tanácsot gyüjteni, nem pedig barmolni és felesleges kár csinálni benne.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólását és tanácsát!!!!

beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 » 2011.05.08. 20:27

[quote="Zael86"]Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, .....

Én többször meghallgattam a hangját az alapjárat lehetne alacsonyabb, szegény a keverék azért nem pattogósabb a hangja.
A dugó hangja a hengerben laza illesztés esetén is lehet. De ennek a motornak jó hangja van használni kell nem szerelni örülnék
ha az enyém így szólna: :-" üdv Béla :-" :-"

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.05.08. 20:20

Alfa,
Elég fickósan veszi a fordulatot :D :smt023 8)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.06. 22:26

Hát ehhez a részéhez igazából nem értek, de sztem beállítási hiba is simán lehet. Dúsítsd a keveréket (rakd afentebb a tűt), és próbáld ki úgy...

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.06. 21:56

Alfa írta:
Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI
Ez sztem nem azért rázza. Mintha a sajátomat hallanám, van benne némi súberzörgés (akkor hallható amikor meghúzod neki a gázt, a csörgés), ezen kívül pedig rengeteg falsot szív valahonnan, például szimmeringes, vagy valami más helyről. A rázás szerintem ütemkimaradás miatt van, amit szintén a falsszívás miatti bizonytalanság okozhat.

Köszike, de a fene egye meg a mocimat...2010 áprilisban mind2 főtengely szimeringet kicseréltem, blokk peremzárása szemmel rendben, a szívócső és a karbi csatlakozását Locite5920 szerelőpasztával(+tömítésekkel) rakatam össze, visszafele a levegőszűrőig minden rendben!...igaz azt mindig is figyeltem, hogy az enyémnek valahogy nincs az az igaz kopogós EZThangja, mint a többi városi kétkerekűeknek!

Köszönöm az előző tanácsot; tippet...Még valakinek esetleg jó ötlete, mielőtt ripityára szedném!?

Hogy én mennyit jártam Bambihoz ezzel :mrgreen: mármint a kelepeléssel. A végén már úgy zavart el :twisted:

Amúgy sztem a hangja szép, egy kis kuplungkosár akad benne (kelepelés szintén), de ez már csak ilyen :mrgreen: az enyém sokkal ilyenebb, itt van:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q53egMSMyHQ[/youtube]

Ja és igen, most tényleg világkörüli úton voltam, nem csak úgy néz ki :mrgreen: Szegedről való visszaérkezés után pár órával lett felvéve, épp hagytam hűlni picit.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.06. 21:32

Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI
Ez sztem nem azért rázza. Mintha a sajátomat hallanám, van benne némi súberzörgés (akkor hallható amikor meghúzod neki a gázt, a csörgés), ezen kívül pedig rengeteg falsot szív valahonnan, például szimmeringes, vagy valami más helyről. A rázás szerintem ütemkimaradás miatt van, amit szintén a falsszívás miatti bizonytalanság okozhat.

Hogy én mennyit jártam Bambihoz ezzel :mrgreen: mármint a kelepeléssel. A végén már úgy zavart el :twisted:

Amúgy sztem a hangja szép, egy kis kuplungkosár akad benne (kelepelés szintén), de ez már csak ilyen :mrgreen: az enyém sokkal ilyenebb, itt van:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q53egMSMyHQ[/youtube]

Ja és igen, most tényleg világkörüli úton voltam, nem csak úgy néz ki :mrgreen: Szegedről való visszaérkezés után pár órával lett felvéve, épp hagytam hűlni picit.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2011.05.06. 21:27

Ott van egy köpésre Székkutas ott lakik Horváth Pali (annó nagy krosszmotoros bajnok volt) és csapata mindenféle motorhoz értenek ha az esetleg közelebbnek találod és nem akarsz sokat szórakozni a géppel ajánlom figyelmedbe. Persze ha te akarod megjavítani akkor nem szoltam!

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.06. 20:44

Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.06. 10:07

Kipuff könyök tartó bilincs? :-k

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.06. 10:00

Köszi srácok, én is így gondoltam, máshol nincs 8s csavar...
De a doboz (szerintem) üres volt mikor nekiálltam...
És jellegzetes kadmiumonott (sárgás) MZ anya, és jellegzetes hullámos alátét...
Az a baj sokáig vártam a kuplungalkatrészekre, de nem rémlik hogy a szétszedés óta eltelt 1 hétben hogy mást is bontottam volna.
Vagy 3x végignéztem a motort, de nem jövök rá honnan maradt ki.

Túlbonyolítva sztem nem lett a dolog, mindig így csinálom, támasztógyertyában nem bízok...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.05.06. 00:01

gabsic írta:TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)
Ugyan nem írtad milyen motor, de a 251-esre tippelek. Csak a blokktartónál és a dudánál van 8-as anya és alátét. Egyébként az MZ ilyen. Mindig marad valami. 8)
Amúgy nem bonyolítottad túl a kuplung szerelést?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2011.05.05. 22:24

tipp: már benne volt a dobozban amikor szétszedted :)
összesen 3darab 8as anyával találkozhattál közben 2db blokktartó, 1db duda

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.05. 22:09

TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.05.05. 15:57

Csabeeeka147 írta:Szevasztok!
Egy ETZ 125-ös motorom van !
Miért van az hogy ha megállok leszívja az aksimat?
Sőőt menet közben is nem hogy tölti, hanem zabálja az áramot az aksiból!
Mitől van ez?
Segítségeteket előre is Köszi!
Üdv. Széles Utat
sok minden lehet. többnyire zárlat. hogy hol? bárhol :(
látni kéne, mérni kéne...
ha esetleg tudnánk, hogy merre laksz, tudnánk segíteni abban, hogy ki lakik közel Hozzád.

Csabeeeka147
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.05.05. 15:44
MZ-d típusa: MZ-ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Csabeeeka147 » 2011.05.05. 15:48

Szevasztok!
Egy ETZ 125-ös motorom van !
Miért van az hogy ha megállok leszívja az aksimat?
Sőőt menet közben is nem hogy tölti, hanem zabálja az áramot az aksiból!
Mitől van ez?
Segítségeteket előre is Köszi!
Üdv. Széles Utat

Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: SV
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs » 2011.05.04. 20:52

Zael86 írta:Köszi srácok az eddigi segítséget...holnap lemegyek a garázsomba készítek egy videó a hibajelenségről!

(Hódmezővásárhelyen lakom, sajna elég messze pesstől! Van szerelési könyvem, bontott ábrák...stb. jobbnak láttam kérdezni, mint hülyeséget csinálni)

Még egyszer köszike!
Szia Zael,

a helyedben semmiképpen nem használnám a gépet tovább; ha bármi is ott rezeg, ugrál, kotyog benne, az dinamikus terhelést ad a szomszédos alkatrészeknek, amelyek ennek egyáltalán nem örülnek, meg is rongálódnak szépen,kikotyogósodnak, sérülnek és elkezdenek dinamikus terhelést adni a szomszédos további alkatrészeknek... úgyhogy egy kicsörgősödött csapágyból így lett nekem is főtengely-, hajtókar- félblokkcserés generál :smt096 :smt022 (nem idegesíteni akartalak :roll: )
Bambi javította, :idea: mindenképpen próbálj kapcsolatba lépni Vele, hihetetlenül önzetlen és segítőkész :smt059 , elképesztően sok tapasztalattal.
Azért a videót tedd csak föl, még ha EZT 250-es is az a gép, nem ETZ :wink:

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.04. 19:33

Köszi srácok az eddigi segítséget...holnap lemegyek a garázsomba készítek egy videó a hibajelenségről!

(Hódmezővásárhelyen lakom, sajna elég messze pesstől! Van szerelési könyvem, bontott ábrák...stb. jobbnak láttam kérdezni, mint hülyeséget csinálni)

Még egyszer köszike!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2011.05.04. 19:08

Ha küldesz videót akkor könnyebb okot tippelni.

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.04. 18:49

young boys írta:
Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...

Ez nekem is fejemben volt, mikor komolyabban kezdődött a hang...viszont félek hogy csapágy olyanszinten ment szét, hogy eszi a házat belölről (vagy ez durva célzás lenne?)Ez egy nem ritka jelenség ha össze áll a csapágy.Nekem a kicsin a főtengelyt ette meg(nem a házban forgott meg a csapágy) de durván(Kiszsebi és Hekus a megmondhatója hogy mennyire).Épp most raktam be a blokkot a mociba csere után...Én nem feszegetném már a tövábbi inditást nehogy blokk csere legyen belőle...Nem tudom hol laksz de ha pesthez közel javasolnám Bambi Mestert...Nála jobb MZ szerelőt nem igen találsz kis országunkban......minden eshetőségre nem úszom meg, és hamarabb kell megtennem a bontást,Én már 1 métert se mennék vele... mint hogy szabad utat kapjon a hibás alkatrész és rendesen lerombolja a váltót belölről vagy éppen ki is kukucskáljon a ház oldalán(vagy ez is túlzás?!?!)Ilyenről még nem hallottam..

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.04. 18:40

young boys írta:
Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...

Ez nekem is fejemben volt, mikor komolyabban kezdődött a hang...viszont félek hogy csapágy olyanszinten ment szét, hogy eszi a házat belölről (vagy ez durva célzás lenne?)...minden eshetőségre nem úszom meg, és hamarabb kell megtennem a bontást, mint hogy szabad utat kapjon a hibás alkatrész és rendesen lerombolja a váltót belölről vagy éppen ki is kukucskáljon a ház oldalán(vagy ez is túlzás?!?!)

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.04. 18:22

Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...

Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 » 2011.05.04. 17:57

Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2011.05.04. 17:33

young boys írta:
affaire írta: Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..
De akkor már kevés az 50-es keverék... :-k
Minimum 40-es kell...vagy 33-as...Mint régen... :(
Ki lehet cserélni, de az 40 év vissza az időben. Szerintem amennyibe a plusz olaj kerül ami bele kell, hamar eléred egy új hajtókar árát! És akkor a bronz persely tartósságáról már ne is beszéljünk.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.04. 16:05

gabsic írta:
nova001155 írta:Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?
Elég visszahúzni, de megfelelő nyomatékkal (80-100Nm)!!!!
Nyomatékról van szó akkor én bármilyen csavart megszakítok ha kell :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.04. 16:02

nova001155 írta:Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?
Elég visszahúzni, de megfelelő nyomatékkal (80-100Nm)!!!!

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.04. 14:11

Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?

Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz » 2011.05.03. 22:13

Köszönöm a gyors válaszokat.
Mekkora illesztési hézag legyen a hajtókar és a persely valamint a persely és a csapszeg között?

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.03. 22:02

affaire írta:
Baka Mz írta:Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..
De akkor már kevés az 50-es keverék... :-k
Minimum 40-es kell...vagy 33-as...Mint régen... :(

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire » 2011.05.03. 21:52

Baka Mz írta:Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..

Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz » 2011.05.03. 21:38

Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.03. 20:05

csoka írta:
ambrusviktor írta:Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.
Én SKF-éknél vettem.Léteznek meghatározott forgásirányú,olajterelő szimeringek is,sajna a nekünk szükséges méretben nem gyártanak :-( .
Hm..akkor igyekszem utánajárni, köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.05.02. 08:55

ambrusviktor írta:Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.
Én SKF-éknél vettem.Léteznek meghatározott forgásirányú,olajterelő szimeringek is,sajna a nekünk szükséges méretben nem gyártanak :-( .

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.02. 08:42

Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.

kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kovakos20 » 2011.05.01. 22:13

kupi írta:
csoka írta: Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.
Igen valóban C4 van írva a nagykönyvbe de a C3 is jó bele nekem is ilyen van már régóta .De ajánlhatom a Koyo csapágyakat is olcsóbb és nagyon bírja és persze japán".

köszönöm segítséget de a főoldalon nem lelem a letöltésekben a MZ TS 125 alkatrész katalógusát így se a simmering se a csapágy valaki még kérem abba segítsen ES ét leltem csak nem TS kérlek még ebben segítsetek köszi

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi » 2011.05.01. 21:35

csoka írta:
kovakos20 írta:HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.
Igen valóban C4 van írva a nagykönyvbe de a C3 is jó bele nekem is ilyen van már régóta .De ajánlhatom a Koyo csapágyakat is olcsóbb és nagyon bírja és persze japán".

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.05.01. 20:35

kovakos20 írta:HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.

kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kovakos20 » 2011.05.01. 18:32

HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.04.30. 18:53

zsakfos írta: Bakker te miből látod a képen hogy nincs a helyén?Röntgen szemed van? :D
Szerintem ha erről a képről beszélsz,erről tutira nem látható a malomkerék lyukon keresztül még kinagyitva sem.

Ettől függetlenül a diagnózis jó,a rugó lehet hogy nincs a helyén és ez okozza a fokozatok keresgetését,de szerintem a képről nem látható.
Bocsi a kötekedésért :oops: :-"
Jól mondod, röntgenszem! 8) Távröntgen szem! :smt107
Már nem jól látok, elnéztem a pöcköt....... ilyen messziről lehet nem? :twisted:
Igazad van, nem látszik. :wink:

rongykobold
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.04.28. 21:34
MZ-d típusa: csacsi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rongykobold » 2011.04.30. 14:10

Szóval akkor kuplung lehúz, malomkerék levesz és mögötte kotorásszak. Lehet, hogy akkor már egyszerűbb lesz egy új kuplungot feltenni?
Köszönöm a segítséget.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.04.30. 13:09

Akkor tévedtem. :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.04.30. 12:36

És akkor lássuk mi is van a kerék mögött amik szerintem nem láthatók:

Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.04.30. 12:34

Seclusion írta:
De látható :D - ha nem tévedek ;) - ott lóg a kis rugó a kuplungkerék mögött, és a pöcök is látható.
A régi blokkomat pont most rakom össze.Megpróbáltam ugyanolyan helyzetben lefotózni mint a képen levő.Nem tudom te milyen pöcökre gondolsz,de ahova a rugót akasztjuk az totál a kerék mögött van,úgyhogy az biztosan nem látható.
Az enyémen biztosan be van akasztva rendesen.Az igaz hogy ez /1 blokk,de aki ismeri az tudja hogy ezen része megegyezik az Etz-vel.


Kép

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 13 vendég