Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi, máshol sem találkoztam vele, vagy ami a szimeringházban van gumitömtés az az ?, de az meg ezen a képen is rajta van, csak egy lapos vaskör volt benne
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

smate írta:Kép
helló szétszedtem a kis TS-em blokkját,mert szivárgot a hengerbe a váltóolaj, mikor teljesen szétnyitottam a gyújtás felöli csapagy mellet nem volt olyan bigyó amit a nyilak jelölnek, az mi akar lenni ? A kuplung felöli oldalon lévő dupla lánckereket hogy lehet levenni illetve a láncot ? a középső rész köré ahol a főtengely van lehet kapni tömítést ?, nekem valami gumiszerű cucc volt benne. köszi
A képen a régi TS blokk van,amibe a főtengelyszimmeringek belül vannak.A tied valószínű,hogy már új verzió,és abban kivül vannak a szimmeringek,azért nem találkoztál ott vele.A főtengelyről lehúzóval lehett levenni a lánckereket,mert kúposan van fent .A blokk közé nincs tömítés,csak paszta.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

Kép
helló szétszedtem a kis TS-em blokkját,mert szivárgot a hengerbe a váltóolaj, mikor teljesen szétnyitottam a gyújtás felöli csapagy mellet nem volt olyan bigyó amit a nyilak jelölnek, az mi akar lenni ? A kuplung felöli oldalon lévő dupla lánckereket hogy lehet levenni illetve a láncot ? a középső rész köré ahol a főtengely van lehet kapni tömítést ?, nekem valami gumiszerű cucc volt benne. köszi
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Sziasztok!

Nem szaladt oda több nullával, százharmincháromezerhatszáz a megtett kilóméter. A henger alapméretes, a blokk még
nem volt széthúzva. De ezek az adatlapomon is ott vannak.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Enyémben már utángyártot lamellák voltak, de ugye mivel azok vastagabbak, kisezdtek belőlle egy csúszólamellát(pff).
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

nyakas írta:A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!! :lol:
Akkor minden elismerésem,komolyan! :wink:
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!! :lol:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Seri19 írta:
revlimit írta:Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?
Enyémben is a gyári szimeringek meg csapágyak voltak 109300km nél, mondjuk nem tom hányszór cseréltek benne dugót, de fúrva biztos volt mert a henger alján volt írás, + széthúzva is volt meg vki sziloplasztal rakta össze, jah meg faragot egy éket a kuplungba, amin még mindíg nem tok kiigazodni.
Sztem véletlen több szaladt oda egy nullával :D
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

revlimit írta:Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?
Bagolyferi írta:Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.

Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
Enyémben is a gyári szimeringek meg csapágyak voltak 109300km nél, mondjuk nem tom hányszór cseréltek benne dugót, de fúrva biztos volt mert a henger alján volt írás, + széthúzva is volt meg vki sziloplasztal rakta össze, jah meg faragot egy éket a kuplungba, amin még mindíg nem tok kiigazodni.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?
Bagolyferi írta:Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.

Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csipu írta:Ma még megnéztük de nincs gyújtás. Biztosíték jó. Ennyit tudok.
Nincs gyujtás akkor ez az elektronikai topic nem a Blokk.
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csipu »

Ma még megnéztük de nincs gyújtás. Biztosíték jó. Ennyit tudok.
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.

Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csipu írta:Hello!

Nekem egy etz 250-esem van. Mikor letettem akkor még semmi baja nem volt max 1 hónapot állt és nem bírtam be indítani. Cseréltem benne gyertyát, kipucoltam a karbit és utána sem. valakinek van ötlete?

Köszönöm
Ebből amit leírtál még a biztosítéktól kezve a kuplungleforgásik minden lehet szerintem kicsit konkrétebban írd le a jelenséget.
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csipu »

Hello!

Nekem egy etz 250-esem van. Mikor letettem akkor még semmi baja nem volt max 1 hónapot állt és nem bírtam be indítani. Cseréltem benne gyertyát, kipucoltam a karbit és utána sem. valakinek van ötlete?

Köszönöm
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

festékes írta:
nfefe írta: Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magát :)
Igen anno én is ilyennel vettem kezelésbe a rakoncátlan blokkcsavarokat!Olyan nagy volt,hogy a haverok röhögve kérdezték van e rá fegyvertartási engedélyem :lol:
Igen ezek mind jó tanácsok!
De mondanék még párat!
Belerakod a csavarhúzót és megütögeted kalapáccsal hogy kicsit lazuljon lehet oldalrol is kicsit, nem baszod szét de csak finoman de mégis határozottan érted.
Nem érdemes csavarlazítóval fújkálni csak pazarlod sztem!
Ha meg ugy alakult hogy szetment a csavar feje furd le nyugodtan és rakj bele imbuszt azt utána biztos kitudod lazítani.
Sok sikert!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

nfefe írta:
smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magát :)
Igen anno én is ilyennel vettem kezelésbe a rakoncátlan blokkcsavarokat!Olyan nagy volt,hogy a haverok röhögve kérdezték van e rá fegyvertartási engedélyem :lol:
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

gulyesz írta:Sziasztok!

Valaki le tudná írni, hogy hogyan kell Etz 250-en kicserélni a motor rezgéscsillapító gumijait. Leginkább az alsó érdekelne.

Köszi

Tamás

Mire is gondolsz pontosan? Azok amik a blokktartóban vannak alul?

Ha arra gondolsz, akkor ki kell venni a blokktartó csavarokat, lehúzni a blokktartót és a lengővilla csövén van két peremes gumi, egyszerűen lehúzod. Vagy benne marad a blokktartóban, akkor meg kézzel kinyomod.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Seri19 írta:
smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Sztem sehogy, amúgy megfúrod és törtcsavar kihajtóval ki tod szedni, én is azzal szedtem ki annó. 500 forint a készlet, szóval nem egy nagy pénz.

Szia!

Hőlégfúvóval is melegítsd meg, ha van, ha nincs akkor hajszárító is megteszi, csak jó sokáig és tartsd közel.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

kiszsebi írta:
smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Axiális irányba meg kell ütögetni a csavart...
Tehát: üthető csavarhúzót beleilleszted a csavar fejébe, majd néhány határozott ütést rámérsz kalapáccsal. Ez meg szokta indítani.
Szia!
Kiszsebi módszere mellé ajánlanám még a villanyrezsós, vagy a hőlégfúvós melegítést a problémás részen. Ezenkívül létezik még fagyasztó spray 1000-1500 forint körül, ami -50 Celsius fokra képes fagyasztani a megszorult alkatrészt.

Üdv.

tibi
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magát :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Axiális irányba meg kell ütögetni a csavart...
Tehát: üthető csavarhúzót beleilleszted a csavar fejébe, majd néhány határozott ütést rámérsz kalapáccsal. Ez meg szokta indítani.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Sztem sehogy, amúgy megfúrod és törtcsavar kihajtóval ki tod szedni, én is azzal szedtem ki annó. 500 forint a készlet, szóval nem egy nagy pénz.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Valaki le tudná írni, hogy hogyan kell Etz 250-en kicserélni a motor rezgéscsillapító gumijait. Leginkább az alsó érdekelne.

Köszi

Tamás
Tamás
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szaké »

hekus írta:De nekem az alkatrészekből még úgy tűnik, hogy erős derékszögelési problémákkal küzdött az a szerencsétlen dugó.
Ha nem lett volna "kiderékszögellve", akkor a dugó valamelyik OLDALÁNAK kellett volna bemaródni és nem az elejének ill. hátuljának. előre-hátra szabadon billen. Látszik, hogy a sérülés előtt körbe, egyenletesen volt világos barna a gyűrű alatt. (bár "gépkönyv" szerint annak sem lehetne lenni-nem volna szabad átfújni)
SZERINTEM!
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

De nekem az alkatrészekből még úgy tűnik, hogy erős derékszögelési problémákkal küzdött az a szerencsétlen dugó.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

szaké írta:Ha keveset kap a motor, az is elégtelen kenéshez vezet. A gyertya milyen volt?
A gyertya vadi új volt, nem volt benne 100 km. De a színéről ítélve nem éppen dús keveréket kapott. Szóval inkább fehérbe hajlott a barna, mint feketébe.
z25z írta:hekus! ez mekkora sebessegnel tortent? legutoljara 110 nel ragasztottam meg de az en dugom kutyafasza ehez kepest......amugy nalam is az elegtelen keverek (70%-ban) es a turelmetlensegem (30%-ban bejaratas vege fele) tortent.
Pontos adatot nem tudok. 5-ben, amit leforgott a motor. 130-140-re tippelek.
MrDok írta:Szia! Mennyi a kilométer ebben a hengerben? Rendesen összeolvadt........ én a helyedben elgondolkodnék azon az olajon amit eddig használtál.
Szerintem olyan 10e km lehetett benne.

Én is gyanúsítom az olajat, de az egyéb körülmények miatt nem vagyok benne biztos. Rekkenő hőség, nyélgáz, szegény keverék (nem olaj)....

Ott a csapszegnél lesz a titok nyitja, mert az nem hiszem, hogy ugyanakkor ment ennyire szét, mint a dugó.

A felső hajtókarszemben semmiféle furat nincsen, ahol olajat kaphat. Normális ez?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hekus írta:Üdv!

Na megmutatom, mit műveltem.

Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.

De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.



A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.

Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
Szia! Mennyi a kilométer ebben a hengerben? Rendesen összeolvadt........ én a helyedben elgondolkodnék azon az olajon amit eddig használtál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hekus! ez mekkora sebessegnel tortent? legutoljara 110 nel ragasztottam meg de az en dugom kutyafasza ehez kepest......amugy nalam is az elegtelen keverek (70%-ban) es a turelmetlensegem (30%-ban bejaratas vege fele) tortent.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

zonafa írta:
tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Szia!
Annak idelyén én se találtam,és nélküle raktam össze,de azóta láttam itt:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 21&count=3

Jááááj! Ne is mond, pár napja raktam össze a blokkot és kihagytam, de aztán elkezdett enni a fene, hogy csak nem jó az anélkül, szóval én inkább beleraktam, ahogy néztem az ott kétfelé tereli a keveréket, hogy mindkét csapágy egyenletesen kapjon kenést.
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szaké »

hekus írta:Üdv!

Na megmutatom, mit műveltem.

Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.

De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.

Na, íme a képek:

Csapszeg:

Kép

Csapszeg 2.

Kép

A dugó is érdekes:

Kép

A csúnyábbik fele:

Kép

A henger szerintem egy hónolással rendben is lenne:

Kép


A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.

Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
Úgy gondolom egyértelműen kenés miatt ment gallyra, mivel jól látszik hogy a dugó előre ill. hátra eső része van megmarva. Ha tágulás miatt szorul meg, akkor körbe, viszonylag egyenletesen maródik meg (a dugó terhelése leginkább elől ill. hátul van a főtengely forgásiránya miatt, ezért ott a kenés hiánya jobban megmutatkozik). A tűgörgők esete még inkább alátámasztja a fentieket. Az olajjal soha ne spórolj!!! (full synt) Lehet, hogy jó volt az olaj, csak nem elég! Ha keveset kap a motor, az is elégtelen kenéshez vezet. A gyertya milyen volt?
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

Üdv!

Na megmutatom, mit műveltem.

Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.

De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.

Na, íme a képek:

Csapszeg:

Kép

Csapszeg 2.

Kép

A dugó is érdekes:

Kép

A csúnyábbik fele:

Kép

A henger szerintem egy hónolással rendben is lenne:

Kép


A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.

Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

Sziasztok ! Köszönöm az ötleteket a gumikoroggal kapcsolatban.
zonafa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.08.02. 19:13
MZ-d típusa: Etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zonafa »

tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Szia!
Annak idelyén én se találtam,és nélküle raktam össze,de azóta láttam itt:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 21&count=3
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
klingeritből bőrlyukasztóval vágsz oda egy korongot :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Parafa dugóból levágsz egy olyan vastag szeletet amekkora a fészek mélysége.Egy kicsivel lehet vastagabb is,úgyis rugalmas és összenyomódik.Majd ebből a korongból bőrlyukasztóval kiütöd a megfelelő átmérőt,és kész.Én is így oldottam meg az enyémnél.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Olaj rendben, talán egy kicsit még több is van benne mint kellene. Holtjáték is rendben, de a durvabeállítót nem ellenőriztem. Köszi az ötletet Perec, majd holnap megpróbálom.

Üdv.

tibi84
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Olaj, kuplungholtjáték, durvabeállító megvoltak ?
tibi84 írta:Sziasztok!
Gyanús zaj nem hallatszik. Esetleg kinyomócsapágy?
tibi84
Kép
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon. :mrgreen:[/quote]

Mikor szét van húzva szépen végig tudom pakolni oda vissza.A léptető villa és a henger újszerűnek tünik.A kapcsoló köröm rugója tünt kicsit gyengének,de akkor miért csak a 3-ikkal bohóckodik?
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!

A Sástó túra óta van egy olyan problémám, hogy a kupplung mintha nem emelne ki rendesen. Egyesben behúzott kupplunggal járó motornál vinni szeretné a bringát. Szinte elindulok ha kiengedem a féket. Üresbe ki sem tudom tenni csak ha leállítom. Ami még érdekesebb, hogy álló motornál egyes fokozatban, behúzott kupplunggal a berugókart mozgatva nem érzek semmi ellenállást, illetve csak nagyon minimálisat. Gyanús zaj nem hallatszik. Esetleg kinyomócsapágy?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.

tibi84
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Elmegy nélküle
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok. Korábban írtam a kuplungoldali csörgésemről. Nehéz volt pontosan elmagyarázni hogy hogyan csinálja...ezért készítettem videót, hátha így könnyebb lesz megállapítani. A csörgés független a kuplungkar állásától. Előre is köszi a segítséget.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MiszterQ 2010.08.03. 14:19-kor.
Relax, don't do it
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

daranyi68 írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!

Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

daranyi68 írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!

Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
Üdv Nekem is hasonló a gondom csak nekem a 4. et veszi kicsit nehezen olyan hogy 1-2-3 és akarom tenni a negyediket és mintha nemfogna meg valamit és nem húzza a fogaskereket akár kuplung nélkül is feltudom húzni akkor sem történik semmi de valamikorm szépen veszi mindet ez mitől lehet? Ja és mennyi olaj kell a blokkba 1lit vagy több?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!

Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Igazából nem mivel meg lett nézve mindegyik léptetővilla hogy nem-e kopott vagy ilyesmi azt nem mondom 100%-ra hogy nem volt megégve :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Andrá$ írta:sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem, ugye van ez a "mezei" ETZ körbelül nyár elején lett széthúzva a blokk mert nem volt benne sebesség csak 1 meg 2 akkor lettek benne cserélve kapcsolókörmök meg a 3. fogaskerék ami rirpityára tört.Most van egy olyan érzésem hogy vmi megint elment a váltóba de ennyi idő alatt? :roll: először csak a 3. sebességbe csinálta hogy mintha elugrana a lánc olyasmi volt de nem ugrott el mintha a váltóba vmi nem akadt volna össze rendesen vagy nem tudom és húztam neki és csak darált meg vmi nem ugrott össze rendesen aztán neki állta csinálni többi fokozatba de szerencsére vhogy hazaértem azóta nem is néztem feléje.
valakinek vmi ötlet?megint szét kéne húzni :? :roll: vagy ez mitől lehet de nagyon idegesít ennyit nem bírna ki....
Sztem esélyes egy újboli széthúzás. A 10es villa nem volt megégve amikor széthúztad?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem, ugye van ez a "mezei" ETZ körbelül nyár elején lett széthúzva a blokk mert nem volt benne sebesség csak 1 meg 2 akkor lettek benne cserélve kapcsolókörmök meg a 3. fogaskerék ami rirpityára tört.Most van egy olyan érzésem hogy vmi megint elment a váltóba de ennyi idő alatt? :roll: először csak a 3. sebességbe csinálta hogy mintha elugrana a lánc olyasmi volt de nem ugrott el mintha a váltóba vmi nem akadt volna össze rendesen vagy nem tudom és húztam neki és csak darált meg vmi nem ugrott össze rendesen aztán neki állta csinálni többi fokozatba de szerencsére vhogy hazaértem azóta nem is néztem feléje.
valakinek vmi ötlet?megint szét kéne húzni :? :roll: vagy ez mitől lehet de nagyon idegesít ennyit nem bírna ki....
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég