Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

gabsic írta:Ó, ha már légszűrő a téma...
Lehet gyári méretűt is kapni?
Mert múltkor mofától rendeltem, azóta néztem a helyi motoros boltban is, de az ETZ-hez árult légszűrő enyhén túlméretes :S
van mind a 2 végén egy kiemelkedő váll (ilyen váll a kiszedett gyári szűrőn NEM volt), emiatt a légszűrőházfedél nem megy rá rendesen, eláll kb 3-4 mm-t a légszűrőháztól, még a fedél rögzítőanyáját is alig lehet rákapatni a csavarra.
Normális méretű cuccot gyártanak egyáltalán? Hol lehetne venni???
fingom sincs. én ezelőtt motoros bótban vettem utángyártott légszűrőt, vasrácsosat kívül belül, narancssárga habszivacsba ültetve, belül sima sárga kartonpapír. 800 ft-ért. gond nélkül ment a 22 éves gyhári helyéhre :P :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Mester illetve aki tudja!

Azt csiripelik a madarak,hogy etz250 és ts250/1 főtengely "azonos" csak az alsó csapszeg átmérő más.

Kérdésem mi a tartósabb?
első verzió: 250/1 főtengő TW hajtókarral
második verzió: etz főtengő török hajtókarral (ha télleg csere szavatos)
harmadik verzio: régi német sehol nincs? :(((

Alsó-felső tűgörgős kosarat honnan és milyet?(snr, ina, fag, skf előnyben)



u.i.: Bambi várom a mailt, remélem van pöpec főtengőd is meg 22es lánckereked :)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csikin írta:Én jobban örülnék kopott lamelláknak ;) Ha szerencséd van akkor se főtengelyt se kuplungagyat nem kell cserélni, nem tudom mennyit ment így.
remélem nem sokat majd minnyá szétszedem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én jobban örülnék kopott lamelláknak ;) Ha szerencséd van akkor se főtengelyt se kuplungagyat nem kell cserélni, nem tudom mennyit ment így.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

daranyi68 írta:
nova001155 írta: Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.
Szia!Akkor több mint valószínű hogy leforgott a kuplungod!
Végre valami "jóhír" akkor csak visszakell rakni jóráhuzni és áldás rá?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

nova001155 írta:
csikin írta:Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.
Szia!Akkor több mint valószínű hogy leforgott a kuplungod!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csikin írta:Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:
nova001155 írta:
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?
Ha ennyire csúszik akkor tényleg más lehet a gond... Ennyire nem igazán lehet elkoptatni.... Mennyire jelentkezett hirtelen a dolog?
Mert ahogy csikin is mondja, valszeg leforgott a kuplungod....
Mivel nem rég vettem ezért nemtudom hogy volt e elötte ilyen baj de a próbakör alatt nemvolt vele semmi baj ma faterral mentünk ketten 10-10 km-ert első 10 után semmi baj nemvolt bár mikor meg akart állni fater behuztra a kuplungot és megált de utána nemcsúszott kb 1-másfél után akartunk indulni és rárugtam akkormégforgott utána csak leszaladt a berugó csekéj ellenállással besikerült tolni és hazajött 10km -ert itthon megint rendesen fogta a kuplung nemcsúszott de kb 2 óra után beakartam indítani és akkor már se így se úgy nemtudtam.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?
Ha ennyire csúszik akkor tényleg más lehet a gond... Ennyire nem igazán lehet elkoptatni.... Mennyire jelentkezett hirtelen a dolog?
Mert ahogy csikin is mondja, valszeg leforgott a kuplungod....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:Én is most csináltam meg a kuplungomat a 251-en.
Berúgni be lehetett, de menet közben sokszor megcsúszott. Gyakorlatilag csak 4000 alatt, és max harmad gázt húzva tudtam csak közlekedni.
Nekem a hiba oka az volt, hogy valószínűleg az előző tulaj valamikor rosszul állíthatta be, és csúszott neki folyamatosan. A lamellák nem voltak kopottak (2.85-2,90mm), de üvegesre voltak égve, az acéllamellák pedig elkékülve és meghullámosodva :evil:
Szóval nekem minden lamellát cserélni kellett (acélt is), így elég húzós volt.
De ha már lent volt a kuplungom, egyúttal becsiszoltam az alátéteket is, így a rettenetes kerregést okozó 0.28mm-es belsőmenetsző-holtjátékomat levittem 0.07mm körülre :lol:
Úgyhogy most állat, végre nem csúszik, meg nem is kerreg =D>

Ár: "ferodolos" lamella szett 1200 Ft, nem rossz csak be kellett csiszolni méretre (kb fél óra)
acéllamella 1000/db, 4 kellett belőle.
Kell még egy kuplunglehúzó is, ha még nincs ilyened az 7-800Ft körül van.
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem biztos, hogy az a baja, majd ír más is. Feltételezem jó a holtjáték és nincs "túlállítva" a fordulatmérő alatt.
Azt hiszem z25z csinált mostanában kuplungot, a boltiból le kell csiszolni, hogy 3mm vastagok legyenek, úgy emlékszem ennyi.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én is most csináltam meg a kuplungomat a 251-en.
Berúgni be lehetett, de menet közben sokszor megcsúszott. Gyakorlatilag csak 4000 alatt, és max harmad gázt húzva tudtam csak közlekedni.
Nekem a hiba oka az volt, hogy valószínűleg az előző tulaj valamikor rosszul állíthatta be, és csúszott neki folyamatosan. A lamellák nem voltak kopottak (2.85-2,90mm), de üvegesre voltak égve, az acéllamellák pedig elkékülve és meghullámosodva :evil:
Szóval nekem minden lamellát cserélni kellett (acélt is), így elég húzós volt.
De ha már lent volt a kuplungom, egyúttal becsiszoltam az alátéteket is, így a rettenetes kerregést okozó 0.28mm-es belsőmenetsző-holtjátékomat levittem 0.07mm körülre :lol:
Úgyhogy most állat, végre nem csúszik, meg nem is kerreg =D>

Ár: "ferodolos" lamella szett 1200 Ft, nem rossz csak be kellett csiszolni méretre (kb fél óra)
acéllamella 1000/db, 4 kellett belőle.
Kell még egy kuplunglehúzó is, ha még nincs ilyened az 7-800Ft körül van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csikin írta:Szerintem igen.
Na :S mi pézek szoktak lenni a kuplungalmellák? Gondolom az utángyártott "nagyon jóminőségű".
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem igen.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csikin írta:Elkopott.
Mármint a lamellák?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elkopott.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Hello mindenki szerintem csúszik a kuplungom ha meleg a motor mert berugó leszalad és tolásra sem lehet valami ötlet hogy mi a kuplung csuszásának legvalószínűbb oka?
válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igen nekem is otthon a polcon pihen az új légszűrő, mert nem megy bele, faragni meg nem volt kedvem:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ó, ha már légszűrő a téma...
Lehet gyári méretűt is kapni?
Mert múltkor mofától rendeltem, azóta néztem a helyi motoros boltban is, de az ETZ-hez árult légszűrő enyhén túlméretes :S
van mind a 2 végén egy kiemelkedő váll (ilyen váll a kiszedett gyári szűrőn NEM volt), emiatt a légszűrőházfedél nem megy rá rendesen, eláll kb 3-4 mm-t a légszűrőháztól, még a fedél rögzítőanyáját is alig lehet rákapatni a csavarra.
Normális méretű cuccot gyártanak egyáltalán? Hol lehetne venni???
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

ha már vastag szürke porlerakódás van rajta akkor érdemes cserélni. egyébként a gyár szerint 20e km-enként kell cserélni. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
A minap nézegettem a légszűrőt a 251-esemben és azon gondolkozok, hogy cserélni kellene, de kézbefogva pumpával fújkálva teljesen makulátlannak tűnik, úgy 10-15ekm van benne. Lenne haszna ha kicserélném?
üdv
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csdani írta:
bambi írta: Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.

És akkor milyen kart vegyen az ember, ha nem 20 Ekm-t akar vele menni?
kicsit kockáztat az ember,és vesz tajvanit
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

bambi írta:
Gyurmooo írta:Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát. :!:
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér. :evil:
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos. :evil:
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is. :mrgreen:
Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.

És akkor milyen kart vegyen az ember, ha nem 20 Ekm-t akar vele menni?
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

bambi írta:
Kawabiker írta:ts250/1 főtengelyről kérnék infót!

Kép
Itt van egy 50 km-t ment hengerszett 8000ft-ért ha érdekel

Bambi kérlek vedd fel velem a kapcsolatot e-mailon,mert nincs telefonom és a nagy távolság miatt elsősorban utánvétel érdekelne.
Henger,hengerfej,dugattyún kivűl még van sok alkatrész amit szeretnék beszerezni ezért ha adnál egy mail címet megírnám a listát mikre fáj a fogam és te meg küldenél egy árat és ami belefér e havi keretbe akkor azokat utánvétellel megvenném ha megoldható,ha az utánvétel nem okés akkor lehet vasárnap felmennék Pestre de ez még csak 20-30%,hogy ráérek vasárnap.
Előre is köszönöm ha dobsz egy mail címet.

marko.szabolcs@freemail.húú a címem

Tisztelettel: Kawabiker
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Lóri írta:Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!

Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!

Lóri
szevasz földim!
prosintet én használtam 2 évig de mióta piros színű lett nem annyira jó. régen kék színű volt és jó sűrű. nemrég átálltam a prista 2T extra -ra a prosint után, ugyanúgy 1:45-ös keveréssel, és az égvilágon semmi különbséget nem érzek. ugyanúgy szépen jár a motor, hidegen is csak kicsit füstöl. ja és fele annyi mint a prosint.
szerintem a petőfibányai benzinkúton ami a forsza trade kft-é tudsz venni. gypatán kemény 1270 Ft/liter :P
privát üzenetben kűdd már el a számod a múltkor véletlenül kitöröltem :? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurmooo írta:Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát. :!:
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér. :evil:
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos. :evil:
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is. :mrgreen:
Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lóri írta:Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!

Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!


Lóri
Hali
Szerintem nem ragadt meg,esetleg valamiért kihagyott a gyújtás.
A sima olajokhoz képest általában jobb az úgynevezett félszintetikus.
Ez a saját véleményem.
üdv bambi
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát. :!:
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér. :evil:
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos. :evil:
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is. :mrgreen:
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!

Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!


Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én már kérdeztem kb 25e körül van prox hajtórúd szett. De felső tűgörgős csapágy csak 2840Ft/db :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csdani írta:Mester!

Engem is érdekel, hogy létezik-e Prox hajtókar
Nézted már a katalógusban?
ProX Racing Parts for MZ MZ 250 ETZ All years
PROX partno. : Connecting Rod Kit*: 03.5316
* Connecting rod kit consists of connecting rod, small end bearing, big end bearing,big end pin and thrustwashers.

Eszerint a válasz röviden: van. :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Mester!

Engem is érdekel, hogy létezik-e Prox hajtókar
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kawabiker írta:ts250/1 főtengelyről kérnék infót!

shhr van a hajtókaromra írva kérdés ez milyen?
Hajtókar hol van hézagolva(alul v. felül mint a simson),mert kb. 2mm szélesebb az alsó tűgörgőskosár mint a hajtókar és a kosár után jön 1-1hézagoló lemez a sonka mellett de kb. 0,5-1mm t tud mozogni az is.



Pro-x vagy egyéb minőségi hajtókar valahol kapható?(Majd rákérdek Tatabányán Pinknél)
Alsó tűgörgős kosár méreteit valaki megtudja adni?(felsőt letudom mérni bontás nélkül)
Alsó-felső csapszegből mi az ami jó?(pro-x?)
Tűgörgős kosárból majd megérdeklődöm,hogy fag,skf,ina,koyo,stb kapható e...


ts250/1 gyári hengert(ne legyen szétfurkálva,faragva) illetve új hajtókart tud valaki?
Kép
Itt van egy 50 km-t ment hengerszett 8000ft-ért ha érdekel
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

ts250/1 főtengelyről kérnék infót!

shhr van a hajtókaromra írva kérdés ez milyen?
Hajtókar hol van hézagolva(alul v. felül mint a simson),mert kb. 2mm szélesebb az alsó tűgörgőskosár mint a hajtókar és a kosár után jön 1-1hézagoló lemez a sonka mellett de kb. 0,5-1mm t tud mozogni az is.



Pro-x vagy egyéb minőségi hajtókar valahol kapható?(Majd rákérdek Tatabányán Pinknél)
Alsó tűgörgős kosár méreteit valaki megtudja adni?(felsőt letudom mérni bontás nélkül)
Alsó-felső csapszegből mi az ami jó?(pro-x?)
Tűgörgős kosárból majd megérdeklődöm,hogy fag,skf,ina,koyo,stb kapható e...


ts250/1 gyári hengert(ne legyen szétfurkálva,faragva) illetve új hajtókart tud valaki?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Hali! Újjabb probléma akadt 30 km megtétele után erős motorhang(mint ha szét csúszott volna a kipufogó) utána pedig szép leállás mint ha kitankoltam volna vagy levetem volna a gyertya pipát utána nem indult sehogy se majd egy hosszu lejtön bepöfent de elégé érdekesen ment... szerintetek mi lehet a probléma? benzint kap szikra van... megszakítóra gyanakszok.. Előre is köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Olyan kérdésem lenne nem tudom ez természetes jelenség-e, eddig nem tünt fel az évek alatt csak ma lettem rá figyelmes. A henger egy kicsi kerülő után (25km) olyan meleg volt, hogy vizes kézzel hozzáértem gözölt a víz és majdnem sistergett is. Valakinek hasonló tapasztalat ez természetes jelenség?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bg írta: ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
Szia! ETZ 250- en az első lánckeréken 1 fog 5 km/h-t jelent sebességben, adott fordulatszámon. De ugye ha gyorsabb, akkor gyengébb lesz. Pl.: 4000-es fordulat mellett 18-assal 90Km/h, 21-essel 105 Km/h , de ha meglát egy emelkedőt mindjárt kéri a 4. -et, amiben 90-et megy :lol: .
Hosszú távra nem nagyon pakolt motorral jó a nagyobb lánckerék, de terhelve, 2 személlyel, hegyvidékre, inkább a kisebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

és a tapasztalatok milyenek a 300 as hengerrel?
érdemes beruházni, akár megvenni? sok.sok, persze hogy sok, lehet hogy fúrással is eredményes. tehát valamelyik verzióban tételezzük fel hogy 300 as a gép.
a menetteljesítményben, érezhető a különbség? nem cseszi szét a blokkot? mert azért mégiscsak nem arra van tervezve..
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bg!
Egy ETZ 301 komplett henger több, mint 45 e. Ft!!! ](*,)
Kép
>>itt láttam<<
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én inkább a 19-est javaslom. Ha jó erőben van a gép, akkor simán elviszi, szépen kiforog, és sokáig lehet huzatni. 100 ról 4 es brutális. :wink: 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem 20 fogoas kerék van elöl. Szinte ugyan az mint a 19. Minimális a különbség nálam legalábbis.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

bg írta:azt kérdezném hogy etz 250 re, 300 as hengert hol lehet kapni? sok embertől halottam hogy halott valakiről aki látott már olyat.
tud tehát valaki helyet ahol bemegyek és megveszem?
ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
dugo megvesz es megfur es kesz a haromszazas vagy lengyel vagy torok gyartasu dugok leteznek de lehetgyartatni meg nagyobbat is :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

azt kérdezném hogy etz 250 re, 300 as hengert hol lehet kapni? sok embertől halottam hogy halott valakiről aki látott már olyat.
tud tehát valaki helyet ahol bemegyek és megveszem?
ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

E.István írta:Hali!
Köszi a segítséget!
A felömlők széleit mivel és hogyan tudom "letőrni"?
Hozzá lehet férni rendesen?

Üdv!
türeszelo, sabel az az hantolo :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Köszi a segítséget!
A felömlők széleit mivel és hogyan tudom "letőrni"?
Hozzá lehet férni rendesen?

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csikin írta:Mr.Dok: Tegyél bele egy új csapszeget, meg egy prox tűgörgős csapágyat és semmi hangja nem lesz. Persze ezen kívül kb mindennek van hangja, ami nem egy anyagból van:)
Üdv!
Felújított főtengelyem van, a Gyurm@ túra előtt lett fúrva a henger. Akkor láttam egy kis hibát a felső szemben, a tűgörgőből pedig 1 ! db görgő elég csúnya volt. Cseréltem újra a csapszeget, és a tűgörgőt, de szerintem nem lesz ez így jó....... Igaz azóta közeledik a 2000. Km
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Mr.Dok: Tegyél bele egy új csapszeget, meg egy prox tűgörgős csapágyat és semmi hangja nem lesz. Persze ezen kívül kb mindennek van hangja, ami nem egy anyagból van:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

MrDok írta:Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
A régebbi tschopaui modellek mind bronzperselyesek voltak, bár majdnem mind a KGST piacon (Riga, Jawa, Tatran, Balkan). Azért kellett a 33-as keverék...
A gördülőcsapágyak talán legnagyobb hátránya a siklókkal szemben a zajosságuk, viszont tartósabbak (de az előállításuk is magasabb költséggel jár!).
A dúsabb olaj pedig a kipuff. átka, mint tudjuk.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég