Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

oldhercules

poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik :!:

egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.

ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu

ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.

pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.

ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük ](*,) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyurmooo írta:Szép munka! :!:
Mennyibe jön ki egy ilyen, ha esetleg csinálsz eladót is? :roll: :mrgreen:
Üdv!
Kicsit nehézkes az anyag beszerzése hozzá 8) (ugye egy tábla 5-ös lemezzel nem igen tudok mit kezdeni, darabban kell, ennek az árától függ), egyeztetek az illetékessel és írom a kalkulált árat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
oldhercules

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: oldhercules »

Sziasztok!

Csapágy vásárlásban kérnék segítséget: tudtok Bp-en olyan boltot, ahol meg tudnék venni minden csapágyat az ETZ 250-es blokkhoz?
pl. 6306/C4-et szinte sehol sem találok, a poliamid kosárról lassan nem is álmodom..
Minőségit szeretnék venni (ésszerű határok között).
oldhercules

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: oldhercules »

A szerelési könyv azt írja, hogy fúrás után "le kell törni" a felömlők széleit, mert különben _terheletlenül_ ronda hangja lesz...

E.István írta:Hali Srácok!

Segítséget kérnék!
Kis ETZ-n fúrás után azonnal elkezdett csörögni-kopogni valami a blokkban.
Olyan,mintha beleverne a dugó a hengerfejbe.
Tűgörgő csere-a hang maradt.
Robbanási rés 0.8 mm.-a hang maradt.
Robbanási rés 1.4 mm.-a hang maradt.

Alapjáraton és motorféknél hallani-terhelés alatt NEM!

A gép megy rendesen de ez a hang nagyon zavar.
Félek előbb-utóbb valami törik!

Ha van ötlet vagy tapasztalat és megosszátok velem-megköszönöm!

Üdv!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Szép munka! :!:
Mennyibe jön ki egy ilyen, ha esetleg csinálsz eladót is? :roll: :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Sziasztok! Ma elkészült a blokkszerelő híd. Teszteltem egy tartalék blokkon, "kicsit" jobb mint a feszítővas meg a kalapács!
Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Primerlánc?
Lehet eddig elnyomta a henger hangja, és csak most vetted észre....
Nézd meg a dekni alját, ha levetted. Nekem volt, hogy annyira megnyúlt, hogy belevert a dekni aljába, és belemart.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali Srácok!

Segítséget kérnék!
Kis ETZ-n fúrás után azonnal elkezdett csörögni-kopogni valami a blokkban.
Olyan,mintha beleverne a dugó a hengerfejbe.
Tűgörgő csere-a hang maradt.
Robbanási rés 0.8 mm.-a hang maradt.
Robbanási rés 1.4 mm.-a hang maradt.

Alapjáraton és motorféknél hallani-terhelés alatt NEM!

A gép megy rendesen de ez a hang nagyon zavar.
Félek előbb-utóbb valami törik!

Ha van ötlet vagy tapasztalat és megosszátok velem-megköszönöm!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Zozy Alfa

Kössz! Remélem ennyivel megúszom. Lehet hogy össze kevertem a dolgokat. Megláttam az olajat, és eszembe jutott, hogy hallottam (talán Bambitól) ha szimeringes a kuplung bovdennél nyomja az olajat. De ez nem az ](*,)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.

A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.

Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.

Mit lehet ilyenkor tenni?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

horhaus: valóban a kisdekni alatti gumigyűrű lesz az oka, ami idővel összenyomódik. Cseréld ki és rendben lesz
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Van a fsz mérő fedél alatt egy gumigyűrű ami tömít, lehet h meghalt. Sőt, egészen biztos.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Ma azt vettem észre hogy a fordulatszámmérő kihajtásnál nyomja ki az olajat. Ez nem tűnik jó jelnek. Talán szimeringes? Alapjárat van rendesen, a gázreakció is szokásos.
Ha van ötlet vagy tapasztalat szívesen veszem.
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Okés köszi, csak még nem vagyok olyan jártas az oldalon, ezért kérdeztem itt:)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

quadfreerider írta:Sziasztok.

Mz etz 150 szimering és csapágy számaira lennék kiváncsi és hogy melyik hol van. Aki segiteni tud, annak köszönöm.
Töltsd le a főoldalról a szerelési kézikönyvet, abban minden benne van.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok.

Mz etz 150 szimering és csapágy számaira lennék kiváncsi és hogy melyik hol van. Aki segiteni tud, annak köszönöm.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Kösz a tippeket megoldódott lentebb emlitett gondom.Isolátor kidob csere ngk-ra Zenélni lehet a külömbséget. :-({|= Üdv mindenkinek! \:D/
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nyakas: Szimmeringház nem is kell oda, a megmunkált felületig gondoltam én is, de nehezen jön ki a 33mm :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kösz Mr Dok megnézem ezt is.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

csikin írta:Mindkettő 33mm Nyakas már felhomályosított. De nekem sehogy se jön ki:(.
/1-nél 19csapágy+2gyűrű+7szimmering+2gyűrű+3hely=33
ts250 10szimmering+xgyűrű+17csapágy és kilóg a csapágy a síkból. Ez hogy jön ki 33ra? ha 1mm-t lóg ki akkor is van még 7mm a gyűrűnek...

Kép
a maradek mm,ek a meg munkalasig ertendo , a TS 250 ,4 sebessegesnel nincs beleszamolva a szimeringfedel kulso pontja
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

festékes írta:
MrDok írta: Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?
Mintha kihagyna a gyujtás,ha gáz picit vissza,egyből jó, ha megint gyorsitok a helyzet ugyanaz. :-k
Így látatlanban azt mondom elszegényedik a keveréked -> méghozzá a főfúvóka miatt (ha jól értem 3/4 gázállás felett). Nézd meg a benzinszintet, tűállást, és ha minden jó akkor nagyobb fúvóka kéne....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

MrDok írta:
festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?
Mintha kihagyna a gyujtás,ha gáz picit vissza,egyből jó, ha megint gyorsitok a helyzet ugyanaz. :-k
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Mindkettő 33mm Nyakas már felhomályosított. De nekem sehogy se jön ki:(.
/1-nél 19csapágy+2gyűrű+7szimmering+2gyűrű+3hely=33
ts250 10szimmering+xgyűrű+17csapágy és kilóg a csapágy a síkból. Ez hogy jön ki 33ra? ha 1mm-t lóg ki akkor is van még 7mm a gyűrűnek...

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

horhaus írta:
csikin írta:Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.
Ma délelőtt raktam össze. :?
Van valahol egy bontott megkeresem.

33 mm, ha arra gondolsz amire én
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

csikin írta:Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.
Ma délelőtt raktam össze. :?
Van valahol egy bontott megkeresem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Trophy, ETS, TS, TS/1 henger majdnem ugyanaz, két felömlő, régebbi ES-eken más a vezérlés (?). ETZ hengerek négy felömlősek, és volt jónéhány variáció vezérlésre. Szerintem nem lehet egyértelműen megállapítani, csak méréssel. Amiknek nem látszik ki a tőcsavar, azok a régebbiek, de egyformák. Aminek kilátszik és EM250-es azok már voltak 250 és 251-en is de ezek eltérnek. Nem teljeskörű a tájékoztatás, és nem biztos hogy ez mind így van de én így rendszereztem magamnak :D
Szerintem nem érdemes fúratni, már így is túl van a kockán.
Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Bambi vagy aki tudja :)

Múltkor a hengerekről már kaptam infót Bambitól pár HSZ-szel lentebb de pár dolog még nem világos:

ts250/1 és etz 250,etz301 dugattyúk átmérőn kivűl miben térnek el?
Bambi írtad,hogy a 250es felfúrható 77re de a 250 alatt melyik hengert értetted?
TS vázba bemegy az etz blokk?(ezt a blokkot nem akarom szétcseszni és etz blokk sűrűbben van eladó mint ts/1)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Lehet nem ide kéne írnom de nemtudok máshova.
Az lenne a kérdésem hogy nem tud valaki Suzuki Eco-hoz kezelési,szerelési kézikönyvet vagy valami ilyesmit?
Ez olyan mint a babetta csak azért másabb. Alkatrész szempontjából kéne.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

festékes írta:Ja gyergyára én is gondoltam,isolator 260-as az egyik még gyári a másikat nemrég vettem ez már nem eredeti,de mindkettővel ugyanaz a helyzet.Milyet használtok?kipróbálnám hátha valóban megoldódna a gond ez is egy lehetőség.
Probald ki brisk n17y asszem.
Ha meg nem a gyertya akkor valami gyujtasproblema lesz ez nem karburator stb gond.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ja gyergyára én is gondoltam,isolator 260-as az egyik még gyári a másikat nemrég vettem ez már nem eredeti,de mindkettővel ugyanaz a helyzet.Milyet használtok?kipróbálnám hátha valóban megoldódna a gond ez is egy lehetőség.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz!

Már töltöm is.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

horhaus írta:
Lehet hogy alaposabban meg kellett volna néznem mielőtt felteszem a költői kérdésem. :D Vagy hiányzik az enyémből. Nem csodálkoznék.

A dinamó alatti szimering és a csapágy közt találtam egy vas lemezt. Ez gyárilag van ott? Vissza rakjam? Mert nem tűnik profi megoldásnak. :?:
Nem hiányzik a tiedből távtartó,mert nincs is a tiedben.Maga a lánckerék van úgy kialakitva hogy egyben a szimmering futófelülete is.
A kis Etz-nél van távtartó,ugyhogy nyugi :D
Vaslemez:olajterelő lemez,ami a főtengelycsapágy és a zégergyűrű közt van.
A kis kitüremkedés ami van rajt,az a zéger két vége közt kell legyen.
Egyszerűbb ha letöltöd az oldalról az Etz 251 szerelési videót azt végignézed.Ugyanaz mint a te motorod szerelés szempontjából.Ott láthatod a lemezt is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kiszsebi írta:
horhaus írta: ...A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.
Van egy "távtartó" gyűrű is a tengelyen, amin a szimmering fut. Ez alatt pedig nem tud kifolyni az olaj, mert egyik fele a fogaskeréken, másik fele pedig a lánckeréken fekszik fel.
Lehet hogy alaposabban meg kellett volna néznem mielőtt felteszem a költői kérdésem. :D Vagy hiányzik az enyémből. Nem csodálkoznék.

A dinamó alatti szimering és a csapágy közt találtam egy vas lemezt. Ez gyárilag van ott? Vissza rakjam? Mert nem tűnik profi megoldásnak. :?:
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

KrisszETZ251 írta:
festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.

Tank, benzincsap, beznizszűrő tiszta?
Gyertyát nézted?
Én arra tippelnék még akkor is ha új van benne...
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Szerintem tiszta,erre nem gondoltam,mert minden más esetben az alapjáraton át a gyorsulásig tökéletes ,nagyon jól huz,de azért megnézem.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.

Tank, benzincsap, beznizszűrő tiszta?
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

horhaus írta: ...A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.
Van egy "távtartó" gyűrű is a tengelyen, amin a szimmering fut. Ez alatt pedig nem tud kifolyni az olaj, mert egyik fele a fogaskeréken, másik fele pedig a lánckeréken fekszik fel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

conus írta:a hidegen megforog a fészkében a csapágy akkor blokkfélcsere. ott már a csapágy ragasztó sem segít. :-({|= :mrgreen:

Ami számomra érthetetlen az hogy az új csapágy pedig rendesen szorul a fészekben. Ha megszorult és megforgott gondolom nem a csapágy kopik meg hanem az alu.
A Zsakfos féle széthúzó jól működött. Először nem akart szétjönni, de amikor megtaláltam az utolsó megbujt csavart, már ment. :D Jó hogy széthúztam, mert a váltóban volt egy hiányos fogaskerék. Kicseréltem =D>
A lánckerék alatti csapágy szintén laza volt. Simán kézzel kihúztam még mielőtt széthúztam volna a blokkot.
A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

a hidegen megforog a fészkében a csapágy akkor blokkfélcsere. ott már a csapágy ragasztó sem segít. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

A bajt csak tetézi, hogy a szimering kiszedése után láttam meg, hogy a csapágy megforog a házban.

A megfordult csapágyra gyógyír lehet a csapágyragasztó!Akkor sajnos nekem több ötletem nincs.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

daranyi68 írta:Szerintem nem kell széthúzni a blokkot.Még nem csináltam de már hallottam hogy ki lehet húzni szészedés nélkül is.

Csinált valaki már ilyet?
Szia!Kicsit utánna jártam a dolognak:tehát csinálni kell célszerszámot.Két lékony gömbvas végét meghajtod detékszögbe.a srétkosarat szétcseszed,a kér vasat bedugod és elfordítod hogy beakadjon.A másik végén egy lapos vas van rajtuk.középen egy csavar mint a csapágy lehúzókon.Látni nem láttam a szerszámot,de tulajdonképp ez is csak egy gyári csapágylehúzó mintájára késszült hászi szerszám.[/quote]


Próbálkoztam hasonlóval, de a kampó hajlítás nem jutott eszembe. Helyette én két nagy csavart csavartam be a golyók közé, és a lehúzóval ki húztam. A bibi csak az hogy ezt egy tartalék blokkon próbáltam ki, A siker örömétől ittasan neki ugrottam a motoron is, de a csapágyban műanyag kosár van és az szarrá tört az első mozdulatnál. A bajt csak tetézi, hogy a szimering kiszedése után láttam meg, hogy a csapágy megforog a házban.
tilla16hun
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.05.20. 12:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tilla16hun »

KILL3R etz írta:Üdv a klubban! 8)

Súbered nem szorul? Próbáld ki leállított motornál, hogyha elengeded a gázkart akkor lekoppan-e a karbiban.

Ha csak lassan esik vissza a fordulat, akkor az szimering problémára utal általában. Bár akkor valószínű, hogy alapjárat se lenne normálisan...
Leállított motornál igaz, hogy nyélgázt húzva kicsit beragad a gázkar, de ha visszanyomom koppan a súber. Pont ezért nem értjük a dolgot. :)

Szimeringek most lettek cserélve kb. két hete. Szakember szerelte be.

Viszont, akkor valóban a karbinál a szívócsonk a ludas. Ugyanis ott tömítés van, mert az előző tulaj valószínűleg annyit szerelte le és föl, hogy elkopott.
Holnap ha az idő is kegyes lesz, megnézzük a szívócsonkot és jelentem mi a helyzet!

Köszi srácok! :)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Hasonló problémám van nekem is, a motoron beálitva az alapjárat 1300 -1400 körüli de ha kipörgetem 1300 ig visszaesik rendesen, majd jár úgy tíz másodpercet és utána leesik 1100 körülre . Úgy ketyeg tovább akár estig ,nem tudom normálisan beálitani hengertalptömítésem jó szivócsonké színtén ,ha leveszem a gyujtásoldali deknit a szimering is jónak tünik mert semmi piszok benzinszag nem jön ki .A levegőcsavarom 3/4 fordulatra van nyitva ha bárhova máshova állítom csak rosszabb a helyzet ,ha kifele tekerem nem esik le a fordulat ha befele akkor már túl dús mert nehezebben pörög ki valami ötletet vagy tanácsot szivesen fogadnék.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szia! A fordulatnemvisszaesős tünet az lehet fals levegőtől. Tehát olyan helyen kap Zoxigént a motor ahol gyárilag nem kéne. Főtengelyszimmering (gyújtás oldal), szívócsonk, hengertalp..ilyesmi.

Hátsófék beragadás meg kopott fékkulcs ésvagy fékpofa.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv a klubban! 8)

Súbered nem szorul? Próbáld ki leállított motornál, hogyha elengeded a gázkart akkor lekoppan-e a karbiban.

Ha csak lassan esik vissza a fordulat, akkor az szimering problémára utal általában. Bár akkor valószínű, hogy alapjárat se lenne normálisan...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.05.21. 19:10-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
tilla16hun
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.05.20. 12:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tilla16hun »

Sziasztok!

Ati vagyok, újon itt a fórumon (a Club honlapján még azelőtt regisztráltam, mielőtt meglett volna a drágám :) )

Szóval egy kis elméleti segítségre lenne szükségem. Még január végén vettük faterral a 250-es ETZ-met, '85-ös évjáratút. Ott úgy tűnt minden oké a géppel. Aztán jöttek a gondok. Nem sorolom őket. A lényeg az, eddig bárhova nyúltunk (gondoltuk átnézzük, üzembiztos-e), találtunk valami gebaszt. :S

A legnagyobb probléma a következő volt:

Teljesen hideg indítás után, a motor egy bizonyos ideig (kb. 2-3 percig) teljesen jól járt. Aztán nagyjából három perc után (mire bemelegedett), 4-5ezer fölé nem akart pörögni, hiába húztuk neki, valamint kopogott is :S (álló motornál, valamint menet közben is ezt produkálta)
Átnéztük, kiderült, hogy a hengerfejből esztergálva lett. Potom pénzért szereztünk másikat, felraktuk. Most úgy néz ki remekül pörög 5ezer fölé...viszont most meg a következő a hiba:
nem akar EGYÁLTALÁN visszaesni a fordulatszám. Marad úgy, ameddig húztam. Ha megpiszkáljuk az alapjárati csavart, akkor visszaesik. Járó motornál nem próbáltuk meg, hogy fentragad-e, mert közben kiderült, a hátsófék valamiért beragad :D (így meg életveszélyes kipróbálni menet közben...)


Nagyon el vagyunk keseredve, mert már a szezon eleje óta, nagyjából másfél hónapja szenvedünk vele, és már nagyon mennék. :) Imádom ezt a motort, annak ellenére is, hogy folyamatosan szívat minket.

Szóval ha esetleg tudtok valami ötletet adni miért nem esik vissza a fordulatszám, annak nagyon örülnénk!

Előre is köszönjük szépen!

Ati
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szerintem nem kell széthúzni a blokkot.Még nem csináltam de már hallottam hogy ki lehet húzni szészedés nélkül is.

Csinált valaki már ilyet?[/quote]

Szia!Kicsit utánna jártam a dolognak:tehát csinálni kell célszerszámot.Két lékony gömbvas végét meghajtod detékszögbe.a srétkosarat szétcseszed,a kér vasat bedugod és elfordítod hogy beakadjon.A másik végén egy lapos vas van rajtuk.középen egy csavar mint a csapágy lehúzókon.Látni nem láttam a szerszámot,de tulajdonképp ez is csak egy gyári csapágylehúzó mintájára késszült hászi szerszám.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég