Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Kis segitsegre lenne szuksegem. Szoval a blokkot rendbe rakattam, kuplung,valto,dugo,gyuru s tarsai.... Az oregem lement es hazahozta szervizbol, azt mondta nincs semmi gond jol megy, es masnap el is vitte verifikalasra. 2 nap pihenoje volt a motornak, es mire en hazaertem meg se roffen. Fater mondta hogy pocroff volt. Toltam, rugtam, gyertyat kivettem, mindent elkovettem de meg se roffen. Aram van es szikra is. Ja es benzin is :D Otletek?
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

henger perselyt kár hogy nem lehet kinyomatni, mert akkor könnyen megoldanám a kipuff menetet ..de a hengerfejet már rég leesztergálta nekem haverom .. nem kopog nemtom mennyit vett le de jobb sem lett tőle ..esetleg elképzelhető az hogy egy ilyen miatt nem nagyonn marad nyomatékom 4esbe?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Rocksoldier írta:hali! nem ide tartozik a téma. de valaki nem tudja esetleg hogy 250 ts nél javítja a teljesítményt. ha leesztergálom a hengerfejet vagy rontja?és hogy a hengerből a perselyt ki lehet e nyomatni?köszi!
a perselyt nemtudod kinyomni, a hengerfejjel ovatosan a konnyen kopogossa valik az eges ha tul nagy a kompresszio es azt saccra necsinald :!:kobolni kell!!!
A viz szalad, a kő marad!
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali! nem ide tartozik a téma. de valaki nem tudja esetleg hogy 250 ts nél javítja a teljesítményt. ha leesztergálom a hengerfejet vagy rontja?és hogy a hengerből a perselyt ki lehet e nyomatni?köszi!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nem bírtam ki megnéztem próbáltam állítgatni kuplungon de így sincs semmi változás semmit nem vesz be :cry: üresbe se lehet :( rakni talán 2-be 3-ba lehet :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta: Egyszerű a javítás. Ha amúgy minden jó (hézagok, beállítások), de mégis csúszik, elfáradhattak a rugók a kuplungban. Kuplung szétszed, rugókat 2- 3 mm-el megnyújtod (lényeges hogy egyformák legyenek, összeszereléskor kiemeléspróba! ne emeljen ferdén!). ETZ 250, TS 125-150 kuplungját már csináltam így.
Rugó nyújtás: egy csípőfogóval (nem homlokcsípő) a rugómenetek közé feszítesz, közben a rugót forgatva, hogy egyenletesen táguljon.
Hmm köszi, ez sem rossz ötlet :) Én TS125-nél alátétet raktam még a rugóhoz felülről.
Majd szétszedem és megnézem, de most semmi időm erre, talán pár hét múlva, addig majd óvatosan előzök 8-[
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Nekem is csúszik a kuplung... ha kb 3800 felett hirtelen csavarok egy nagy gázt felpörög a motor.
Csak azt nem értem miért...
levettem a bal oldali deknit, lamella elkopva nincs, még jó 2mm van a nyomólap és az agy között. Blokk szétszedve még soha nem volt, a dekni visszarakása után 105Nm-el húztam meg az anyát.
amíg 80w-90 olaj volt benne nem csúszott, viszont váltásnál recsegett, csattogott.
lecseréltem hogy ne recsegjen, 10w-40-re erre elkezdett csúszni.
csere ismét, 15w-40-re még mindig csúszik.
Kezdem unni a dolgot...
Ha így folytatja kap megint hykomolt aztán hadd recsegjen, de legalább nem csúszik.
Esetleg más ötlet?

Ja... 251-esről van szó, 300as hengerrel...
Egyszerű a javítás. Ha amúgy minden jó (hézagok, beállítások), de mégis csúszik, elfáradhattak a rugók a kuplungban. Kuplung szétszed, rugókat 2- 3 mm-el megnyújtod (lényeges hogy egyformák legyenek, összeszereléskor kiemeléspróba! ne emeljen ferdén!). ETZ 250, TS 125-150 kuplungját már csináltam így.
Rugó nyújtás: egy csípőfogóval (nem homlokcsípő) a rugómenetek közé feszítesz, közben a rugót forgatva, hogy egyenletesen táguljon.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

tudom, hogy nem ide tartozik, de nem találok megfelelő topicot.

ilyen km órája van valakinek?

http://www.youtube.com/watch?v=Aae9-Vt2gF4

régi TS óra de 80ig skálázva... hiányzik még a gyűjteményemből.
Bokodi Áron- WARESZ
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

KILL3R etz írta:gabsic!

Én most értem haza a Mestertől. Ugyanez a problémám, valószínű púposak a lamellák. Jövő héten megy kuplung cserére....
Píha, annak nem örülnék... most nem nagyon hiányozna ilyen...
Egyelőre marad ilyen, végülis csak előzéskor szokott gondot okozni, de akkoris picit visszább veszem a gázt aztán megszűnik a csúszás.
Egyébként normál esetben mikor csúszna meg a 250-esé?
Mert ugye kicsinél (125) kb fél centit húztam a karon és akkor lehetett hallani hogy gázadásra megcsúszik. Itt ha elkezdeném húzni a kart, ha megfeszül a bowden (holtjáték eltűnik), és húzni nem húzok rajta, csak éppen annyira feszesen tartom a bowdent hogy picit erősebben húzva már kezdene kiemelni, na szal már ilyen feszesen tartott bowdennél is csúszkál.
Álló motornál ha behúzom a kart majd kiengedem, és hirtelen, egy másodpercen belül rárúgok akkor csúszik a kuplung, nem fordítja a főtengőt, de utána 1-2 másodperccel megszűnik a csúszás. Próbáltam álló helyben ötödikben féken állva kiengedni a kuplungot hogy csúszik-e, de akárhogy pörgettem vagy húztam is a gázt, egyből lefulladt. Akkor nem csúszott
Szal én ezt már nem értem...
Maximum kap 80w-90-es olajat, mert azzal nem csúszkált, csak hidegen csattogott, meg míg hideg volt, álló helyben nem lehetett üresbe tenni.Azt meg úgyis mindig kiveszem még gurulás közben szal nem olyan vészes...
Majd nyáron szétszedem, addig csak kibírja így is...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gabsic!

Én most értem haza a Mestertől. Ugyanez a problémám, valószínű púposak a lamellák. Jövő héten megy kuplung cserére....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem is csúszik a kuplung... ha kb 3800 felett hirtelen csavarok egy nagy gázt felpörög a motor.
Csak azt nem értem miért...
levettem a bal oldali deknit, lamella elkopva nincs, még jó 2mm van a nyomólap és az agy között. Blokk szétszedve még soha nem volt, a dekni visszarakása után 105Nm-el húztam meg az anyát.
amíg 80w-90 olaj volt benne nem csúszott, viszont váltásnál recsegett, csattogott.
lecseréltem hogy ne recsegjen, 10w-40-re erre elkezdett csúszni.
csere ismét, 15w-40-re még mindig csúszik.
Kezdem unni a dolgot...
Ha így folytatja kap megint hykomolt aztán hadd recsegjen, de legalább nem csúszik.
Esetleg más ötlet?

Ja... 251-esről van szó, 300as hengerrel...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

:wink: ha valakinekmégis van vmi ötlete az jól jönne.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

A könyv szerint lett ,de nem vezet érdemleges eredményre :? .
Köszönöm szépen a segítséget mindenkitől!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

fenkri írta:
bambi írta: Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előtt
kihézagoltam de így sem jó :( .vagy a lamellák lehetnek kopottak vagy az alumínium fedlap a tányérrugó alatt lehet elcsempülve.Szerintetek mi lehet?Előre is kösz!!
A könyv szerint lett beállítva?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

zsakfos írta: Arra gondolsz ami a blokk bal oldalánál van a 2 tengelykimenetnél a dekniben?
Az mindkettő gumigyűrű.Méreteik:14x2,ill 17x2,5.
Köszönöm az infót így már tudom kérni a boltban.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

bambi írta:
fenkri írta:hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!
Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előtt
kihézagoltam de így sem jó :( .vagy a lamellák lehetnek kopottak vagy az alumínium fedlap a tányérrugó alatt lehet elcsempülve.Szerintetek mi lehet?Előre is kösz!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Valaki tudna abban segíteni, hogy hol találom meg azt hogy a 4-sebes. ts-be milyen méretű váltó és berúgó tengely szimering kell?

Ja és köszönöm conus a tömítőpasztás tanácsot. :D
Arra gondolsz ami a blokk bal oldalánál van a 2 tengelykimenetnél a dekniben?
Az mindkettő gumigyűrű.Méreteik:14x2,ill 17x2,5.
A jobb oldalon ahol a kis lánckerék tengelye van ott pedig szimmering található:25x37x7
Amúgy itt találsz alkatrészjegyzéket:
http://www.ostmotorrad.de/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Valaki tudna abban segíteni, hogy hol találom meg azt hogy a 4-sebes. ts-be milyen méretű váltó és berúgó tengely szimering kell?

Ja és köszönöm conus a tömítőpasztás tanácsot. :D
vaddarázs
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.02.24. 18:02
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vaddarázs »

sziasztok érdeklödnék hogy:van egy 250-es etz -m most vettem azt mondták hogy váltot cseréltek benne nos... az elöbb mentem vele és tökéletesen veszi mind az 5-sebességet,de a 3.-ba olyan mintha szalajtana....valaki tud nekem tanácsot adni hogy mit kellen benne kicserélni vagy mi lehet a baja?
Elöre is köszönöm ....
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Nem a karburátor az ha pici gázt húzok is csöndes a gép de mihelyt eljő a 3000 :D szép lassan ahogy emelem a fordulatot nő a csörgés is... amugy a karbit nemrég vettem egy bácsitól gyári ndk még nem volt motoron... kösz Üdv!
KILL3R etz írta:Üdv!

Esetleg lehet karbi is. Bár az folyamatosan csörög, egyedül alapjáraton csöndesebb picit. Próbáld meg hogy alapjáraton hallgatod és csak egy pici gázt húzol, hogy éppen elemelje a súbert. Ha akkor változik a csörgés akkor megvan a bűnös. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Esetleg lehet karbi is. Bár az folyamatosan csörög, egyedül alapjáraton csöndesebb picit. Próbáld meg hogy alapjáraton hallgatod és csak egy pici gázt húzol, hogy éppen elemelje a súbert. Ha akkor változik a csörgés akkor megvan a bűnös. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Üdv! Amikor télen megvettem a motort 3000-res fordulat felett elkezdett csörögni a hengerbe valami na elvittük megfurattuk első túlméretre és csak egy kicsit csöndesedett de még mindig elég hangos főleg 4000-től felfele. Azt beszéltük apuval, hogy valószínű a hajtókar kophatott ki, és hogy majd télen megperselyezzük. Erről szeretném a véleményeteket kérni, vagy esetleg okozhatja e más a csörgést. Köszönöm előre is Üdv /bocs ha ez már "lerágott csont" :) /
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

kb 1 mm vastagon vidd fel a mutató ujjaddal arra a blokkfélre amibe beleraktad a főtengyelt, váltót stb majd a felmelegített blokkfelet ráteszed.
száradási idő kb 15-20 perc, onnan fogod tudni hogy ha hozzáérsz az ujjaddal már nem ragad rá a felkent paszta, de még érzed h puha.
papírtömítés fölösleges és tilos is ilyenkor használni, de legyen alapos a felületi zsírtalanítás :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok
Vettem egy ilyen tömítő pasztát de sajnos csak lengyel használati utasítás van hozzá.
http://ifa.realdream.hu/de/tartalom/rag ... e-pro-seal
Valaki tudna segíteni a használatát illetően? Ilyesmire gondolok mint pl. száradási idő vagy hogy a papír tömítést bent kell-e hagyni stb.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

fenkri írta:hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!
Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előtt
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Rocksoldier írta:hali! nemtudja valaki hogy a 250 ETZ henger tőcsavar egyezik e a 250 ts el? hogyha enm akkor hol kapok ts tőcsavart?köszi !
nem egyeznek az ETZ 10-es aTS 8mm es ha szetnezek valoszinu van bontott \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali! nemtudja valaki hogy a 250 ETZ henger tőcsavar egyezik e a 250 ts el? hogyha enm akkor hol kapok ts tőcsavart?köszi !
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

köszi a válaszokat! Ma meglestem, nem a rugó tört el, hanem a váltótengelyen már a blokkon belül levő kampó forog el a tengelyen, amibe bele van akasztva a rugó. Már szerelő asztalán pihen.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Kuti!
Ideiglenesen így is lehet:

http://www.postimage.org/image.php?v=gx3M0M9

(Majd sz.gépről rendesen beírom a kódot, mobil nem engedi v.miért...)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát kuti nekem már volt ilyen problémám. Az a lényege hogy az ollósrugó egyik szára letörött (valószínű hogy neked is). Ezt az előttem szóló mondta jól szét kell cincálni a blokkot. Nem nagy meló egy délelőtt megvan. De egy alap felszereltség nélkül szipi szopedli. Sajna és azt is figyelni kell hogyan és hova kell akasztani én előszőr nem találtam el a "rengetegbe".
Mindenesetre jó munkát. :twisted:
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

köszi! De ma láttam egy szétbontott kistz blokkot. A berugószerkezet alatt van a rugó. Elméletben odaférek. Holnap meglesem.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kuti!

Ollórugó, sajnos szét kell húzni a blokkot hozzá. :(
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Segítség! :) Ma a váltókarom egy gyors váltás után nem ugrott vissza a helyére. Működik, de nem ugrik vissza. Erről a dekni levétele után látható csigaszerű spirál gondoskodik? Vagy az csak a berugókaré? Ha bonyolult, akkor nem döntöm szét a hétvégi motorostalálkozó előtt. :) Köszi! Ja és kis TZ :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Varga1488 írta:Bocsi hogy hülyeséget írtam, én még régebben hallotam ezt... de legalább pár embernek feldobtam a kedvét!:D :-({|= \:D/
ÉN kérek elnézést, nem beszólni akartam vagy hasonló csak eszembe jutottak érdekes dolgok a suliból és inkább azon röhögtem. :oops: Te csak szimplán rosszul hallottad valakitől és kész, van ez így mindenkivel. ](*,)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Bocsi hogy hülyeséget írtam, én még régebben hallotam ezt... de legalább pár embernek feldobtam a kedvét!:D :-({|= \:D/
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta: Bocsi Varga1488, de azt a megszorul a dugó, ne legyen baja a váltónak dolgot ne mondd el senkinek:)
Ha ezt nálunk a suliban zh-ban írta volna, felkerült volna ide: http://rs1.sze.hu/~szauter/arany.html

No nem megsérteni akarok senkit, de tényleg jót mosolyogtam rajta :) A linken az aranyköpéseket is érdemes megnézni! :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bela700 írta: Én húsz évvel ezelőtt vettem a /1-et és ugyanezeket eljátszottam vele.Először hajtómű olaj,de az sűrű volt.Álló helyben nem lehetett üresbe tenni és egyesbe kapcsoláskor ugrott egyet.Utána jó gazdája lévén tettem bele minőségi motorolajat,gondoltam megérdemli,de ezzel meg csúszott a kuplung.Ekkor egy régi MZ-és tanácsolta,hogy a legolcsóbb 15w40-es motorolajat tegyem bele és azzal jó lessz.Ugyanis a drága minőségi olajokban olyan adalékok vannak ami a csúszást könnyíti,hogy minnél tartósabb legyen a motor.Azóta én ilyet használok és semmi gond a kuplungommal.Most például a melóhelyről szereztem munkagépekbe való olajat és azzal is jól működik.De jó a tescós gagyi olaj is.
Köszi, az infót, kb én is így voltam :)
Még a 125ös TS-nél szoptam a hykomollal, aztán abba utána teszkós 15W40 került.
MEgvettem a 251-et, gondoltam ebbe rakok valami normálisabb olajat. Erre puff neki.
Holnap megyek egy kört a vassal hogy meleg legyen a blokk és leeresztem, aztán megy bele teszkós...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A kúposság miatt kialakuló erőzáró kötés viszi át a nyomatékot. A csavaranya a szükséges előfeszítőerőt biztosítja.
Bocsi Varga1488, de azt a megszorul a dugó, ne legyen baja a váltónak dolgot ne mondd el senkinek:) Azért jó mert erős, és olcsó, nem arra lett kitalálva, hogy otthon bárki is szerelje, ezt szervizekben szerelték, és ott megfelelő körülmények voltak. Persze már nincsenek MZ márkaszervízek :D és otthon is lehet megfelelő körülményeket teremteni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

nfefe írta:Anya is fogja, de a kúptól marad a helyén.

Majd valami gépészmester elmondja miért is így van pontosan. Azt tudom, hogy ez a kúpos kötés elég erős.
Hát a kúpos rendszer azért van ha megszorul a dugó és a lefordul a kuplung és a váltónak nem lesz semmi baj am jó megoldás még lenem fordul és felnem marja a felületeket... szerintem az anya is sokat számít...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Anya is fogja, de a kúptól marad a helyén.

Majd valami gépészmester elmondja miért is így van pontosan. Azt tudom, hogy ez a kúpos kötés elég erős.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

nfefe írta:
Varga1488 írta:Hallottam olyat hogy úgy csinálta meg az egyik srác ahogy a simsonon van megoldva annyit tudok hogy ahhoz ki kellett szabályoztatni...
Pontosan mire is gondolsz? Simson főtengely is kúpos. Az ék, ami igazából ívesretesz, csak pozícionál. Lendkerék, pontosan ugyanoda kerüljön ahol előtte volt stb.
Ott egy anya is odafogja nem? vagyis úgy tudom hogy anyásra csinálta meg...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Varga1488 2010.05.02. 21:47-kor.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Varga1488 írta:Hallottam olyat hogy úgy csinálta meg az egyik srác ahogy a simsonon van megoldva annyit tudok hogy ahhoz ki kellett szabályoztatni...
Pontosan mire is gondolsz? Simson főtengely is kúpos. Az ék, ami igazából ívesretesz, csak pozícionál. Lendkerék, pontosan ugyanoda kerüljön ahol előtte volt stb.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Én a /1 be a 0,9-et öntöttem és a nívón bőven folyt volna, ha hagyom. Aztán az idők során csöpögött aztán leengedtem, vissza töltöttem, aztán csöpögött, aztán a gyurma túrán volt egy laza csavar és szinte folyt. Mindenhol ott hagytam egy jókora foltot. Attól féltem, hogy száraz váltóval érek haza, de másnap megnéztem és a nívón még mindig folyik. Szerintem a nívó a minimum szintet mutatja, a 0,9l pedig az optimális. (gondolom)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

gabsic írta:
Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Ha jól tudom a sima ts-be 750ml olaj való, a peregybe kell 900...

Más: mióta (2 hete) CHALLOILS Comp.GT4 10W40 olaj van benne néha csúszik a kuplungom.
Előtte hykomol volt benne mikor megvettem, de azzal recsegett váltáskor és ragadtak a lamellák, üresbe csak gurulás közben lehetett kivenni, álló helyzetben nem.
Ezért ment bele a hígabb.
Azóta azt csinálja, hogy ha mondjuk 4.ben 4500 fölött hirtelen harmadgázról teljes gázt rántok (előzés) akkor a fordulat feljebb ugrik 500al, de a motor nem gyorsul.
Berúgáskor szintén érdekes... Alapból minden rendben, be lehet rúgni, nem csúszik meg. DE ha behúzom a kuplungot és kiengedem a kart, utána pár másodpercig ha rárúgok akkor csúszik, a főtengely alig fordul. Szorulni nem szorul semmi, olajcsere előtt ilyeneket nem csinált.
Arra gondoltam talán a 15W40 segíthet?
Én húsz évvel ezelőtt vettem a /1-et és ugyanezeket eljátszottam vele.Először hajtómű olaj,de az sűrű volt.Álló helyben nem lehetett üresbe tenni és egyesbe kapcsoláskor ugrott egyet.Utána jó gazdája lévén tettem bele minőségi motorolajat,gondoltam megérdemli,de ezzel meg csúszott a kuplung.Ekkor egy régi MZ-és tanácsolta,hogy a legolcsóbb 15w40-es motorolajat tegyem bele és azzal jó lessz.Ugyanis a drága minőségi olajokban olyan adalékok vannak ami a csúszást könnyíti,hogy minnél tartósabb legyen a motor.Azóta én ilyet használok és semmi gond a kuplungommal.Most például a melóhelyről szereztem munkagépekbe való olajat és azzal is jól működik.De jó a tescós gagyi olaj is.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Arany szabály: Ha jó ne nyúlj hozzá! :D
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy közel 60.000km-nél (58.746 km), érdemes a MZ-t kuplungozni? Különösebb baja nincs, csak érdekelne, hogy saccra mennyi km-t tud egy gyárilag beszerelt kuplung.

Köszi a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez úgy szokott működni, hogy a fogaskerekek alja ér csak bele, és a fogak felkapják és elosztják az olajat :D
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nem akarok akadékoskodni de számomra rejtély, hogy fér el ide 0.75l olaj.
Kép

Ha el is fér hogy látja el kenőanyaggal a láthatóan magasabban levő kuplungot vagy váltót?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta: Hát ha ez így van akkor az mindent megmagyaráz. Esetleg nincs valakinek 4sebes ts kezelési útmutatója?
Nekem a 125ös kezelésije maradt meg, de az is csak a peregyről ír.
Közben leellenőriztem, valóban 0,75l kell a sima TS-be, az MZ hogyan tovább könyvben benne van ( ha neked nincs meg ez a könyv, akkor főoldal-letöltések).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 49 vendég