Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Kérdés! Ki hol venne csapágyakat és szimringeket milyet? Csapágyboltba vagy motorosboltba? itt csak 2 csapágyról érdeklődők ami a főtengelyre megy a 6306-os számot viseli meg a másik ami a fordulatszámérő kihajtásnál lévő csapágy 1500kmt se bírt látszik hogy vmi olcsó, elégé kotyog...
Köszönöm előre is a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Peti ETZ250 írta:Szeva Mindenki!

Kis segítség kellene!!!

250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!

Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.

Ismerős probléma, de kilehet küszöbölni de nem akarom elrontani az üzleteket meg ha nincs szerszám meg idő akkor tényleg érdemes egy jó állapotút keresni...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Írtam privibe.
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

[quote="KrisszETZ251"]Szia!

Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.

Nekem az a három menet a lényeg hogy tip-top legyen.
Hova valosi vagy?
Mit kérsz a dekniért?
Milió alkatrészem van, kivéve ezt!!!
Cserében is benne vagyok!
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Szia!

Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.

Krissz
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Szeva Mindenki!

Kis segítség kellene!!!

250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!

Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

arovado írta:
Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Üdv!
Én kb 3hónapja csináltam csapágycserét, mindenhová SKF csapágyat tettem. Kb 13-17e közé fog kijönni, de érdemes sok helyen árajánlatot kérni mert volt ahol 22ért adták volna... szóval tényleg érdemes :)
Sok sikert!
csapágy, szimering, dugó, gyűrűk, csapszeg, 1liter olaj, és tömítőkészlet és paszta akkor ezek összesen 20-25 ezer ft összesen igaz? fuh hát csapágyakból én is SKF-et akarok meg szimeringegből is a drágábbakat... fuh remélem ezek után nem lesz probléma a blokkal...
Ja a kuplungot is úgy akarjuk felteni hogy légkulcsal ráhúzatni mivel van egy szűz(amibe nincs kár) főtengely meg 3 kuplung azokból összelehet tenni 1 normálisat na még kb 2-3 hét mert a szerelő srácnak nem sok ideje van...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Üdv!
Én kb 3hónapja csináltam csapágycserét, mindenhová SKF csapágyat tettem. Kb 13-17e közé fog kijönni, de érdemes sok helyen árajánlatot kérni mert volt ahol 22ért adták volna... szóval tényleg érdemes :)
Sok sikert!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Lord Mersant
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lord Mersant »

Sziasztok!

Szét kell szedni a 250-es Trophy-m blokkját, mert beállt a főtengely, sajno berozsdált a 17 évi állá alatt. Kell bele új hajtókar, tűgörgők, stb. Ha jól tudom, szetben lehet kapni. Tudja valaki mennyibe kerül? Honnan érdemes venni? Én Debrecenben lakom, illetve jövő héten megyek Bp-re.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

OK Louie
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

bambi írta:
louie írta: 3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne :) .
Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.
Kosz az infot Mester Ur, akkor szerintem meglatogatlak valamikor a kozeljovoben, amugy is menni akartam mar, de igy surgetobb lett a dolog :) .
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

nekem is ez van, szerintem szétkopott a motor..
Még arra kíváncsi lennék hogy mitől zümmög a kuplungom. De jó hangosan, és főleg üresben.
Relax, don't do it
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Ez nekem is ismerős, egy korábbi ETZ-mel jártam így. Terhelésnél magas fordulaton hirtelen megtorpant olyasmi zajjal kísérve mintha a dugattyú jobbra balra csapkodna a hengerben.
Amikor elvittem a szerelőhöz azt mondta hogy annyira kopott volt a motor, hogy nagy fordulaton a dugattyú szoknyája berezonálva felverődött a hengerfalon.
Fúrás /és persze megfelelő bejáratás/ után a probléma megszűnt és a motor is jóval erősebb lett.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem is hasonló dolog van, de én inkább olyan leszabályzás félének érzem. Üresben nincs, de ha terhelésen van, 4000től berezonál az egész és baromi hangos lesz, és nem is akar pörögni. A teljesítmény érezhetően eltolódott lefelé, 2500-3500 közé.

Ez is csapágy lenne? Gyújtás tökéletes, megnéztem, kimértem. Karbi tök tiszta, gyertyakép tökéletes. Nem lennék boldog, alig 4000 km van benne :evil:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hejj de ismeros ez nekem :evil: ugyanez volt nalam anno 4000 f/p valasztovonal volt alatta semmi, felette iszonyat hangos lett: hajtokar
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

louie írta:
csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne :) .
Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne :) .
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

arovado írta:
louie írta:Sziasztok!

Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Elég olaj van benne? :D
Van benne olaj, bar a beontonel valoszinuleg nem tomit jol a gumi dugo, es utana kell neha onteni.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

louie írta:Sziasztok!

Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Elég olaj van benne? :D
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

Sziasztok!

Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:A gyárival megegyező szerelőhidat sem olyan nehéz megcsinálni.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Köszönöm hozzászólásodat! Mivel nem olvastam még szerelési könyvet, így nem tudhattam hogy ott le van írva a szerszámok mérete. Bepótoltam a hiányosságot!
Legalább nem kell mindent leméricskélve kitalálni.
Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Más a vezérlésük, többek között a 250esnek magasabban van a kipuffnyílása, tovább van nyitva.
Utángyártottat még nem láttam.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Csak érdeklődés szintjén kérdezem, igazából gondolkozok egy ETZ-250 építésén, és még újonc vagyok a témában (150-esem van) Szóval lehet, hogy még lesznek gyépés kérdéseim...

Szóval mi a különbség a 250-es henger és a 251-es hengere között?

Illetve mi a véleményetek az utángyártott hengerekről?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nfefe írta:A blokkelválasztót, valahogy úgy tudnám elképzelni, mint amilyen Simsonhoz is kell.

http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg

Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar :)
Ez is jó megoldás
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

A blokkelválasztót, valahogy úgy tudnám elképzelni, mint amilyen Simsonhoz is kell.

http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg

Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bambi írta:
MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Mert?
Mert gondoltam megcsinálom őket..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A gyárival megegyező szerelőhidat sem olyan nehéz megcsinálni.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Így igaz! Az a legtutibb, ha nem próbálok meg alternatív (rosszabbul használható) eszközökkel nekilátni a blokk széthúzásásának. Igaza van Bambinak is, de szerintem én azt az univerzális szerszámot nem tudom (és nem is akarom) megfizetni. =;

Amúgy a "repülőiparban" megtanultam, hogy mindig az arra kialakított szerszámot használjam, ha speciális szerelésről van szó. :!:
Nálunk nem engedhető meg, hogy egy helytelenül választott szerszám miatt egy drága alkatrész sérüljön, vagy tönkre menjen.
(Ez az "utángyártott" blokk széthúzó azért tetszik. :wink: )
kuzsi87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.16. 18:51
MZ-d típusa: TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuzsi87 »

Megvolt a műtét :) Tank le, retek ki. Karbi le, szintúgy. Csatlakozók tisztítva, aksi be --> 2. rúgásra gyönyörűen elindult. Úgyhogy visszatért az öreg :) Szimmeringhez biztos nem szeretnék nyúlni amíg valami olyan baj be nem üt, amiért így szét kell robbantani a motort. Hát mondjuk alapjárat az éppen nekem sincs, de egyenlőre annak is örülök, hogy váltóolaj csere után lehetett egy kicsit motorozni az öregfiún.
Köszönöm szépen egyébként a tanácsokat!
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dodi »

És milyen szép a kimarás a generátorhoz :P
Sokan kérdezték hogy néz ki. Hát így.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

De szép ETZ főtengely van benne :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem ördöngösség gyártani sem széthúzó szerszámot:


Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Azért segítek,ha már nem a kalapács és véső közös használatával szeretne dolgozni,és nincs gyári szétszedő szerszám,vannak többfunkciós szerszámok,pl a suzukinak a szerelő szerszáma,legalább még 20-30 tipushoz is alkalmazható.Beleértve az MZ-t is.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurmooo írta:
bambi írta: Mert?
Már én is kerestem, de senki nem válaszolt. :-k
Addig nem állok neki szétszedni a blokkot, amíg nincs hozzá célszerszámom. :!:
Szétszedéshez vannak már univerzális szerszámok is.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bambi írta:
MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Mert?
Már én is kerestem, de senki nem válaszolt. :-k
Addig nem állok neki szétszedni a blokkot, amíg nincs hozzá célszerszámom. :!:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Mert?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Kérdés!

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Volna egy olyan problémám, hogy ha fix sebességgel megyek legyen az 30-40-50km/h a motor elkezd vibrálni rázkódni, amint gázt adok, vagy elveszek ez a vibráció megszűnik!
Mi okozhatja a problémát? A motor egy Etz 251-es. Elképzelhető, hogy a motortartó bakokkal van gond? Bár jónak tűnnek!
Üdv!
Zsolt
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

MiszterQ írta:Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták :D

http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
ok hajlottnak hajlott de nem annyira hogy az olyan drasztikus lökethosszváltozást hozott volna magával mint amire számítottál...
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

daranyi68 írta:
kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!

Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. :) Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....
Szia én az elektromosságra is ránéznék. Minden saru le "kontakt spré" :D aztán fogóval összébb nyomni és vissza.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Fittboy írta:sziasztok.

Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.


U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van :)

http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20

Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva :)
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Blokk összefogató csavarok.A 2 blokkfelet fogja össze,na persze nemcsak ez a kettő.
Szép tiszta a generátorod az már biztos. :smt023
Nem onnan szivja a levegőt.Az a gumi a sztender ütköző gumija.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere :D 10 évet állt motornál kell :P
A TS125-öm 81-es gyártású volt, 85-ben lett először forgalomba helyezve. 89-ben műszakizott utoljára, aztán állt 2002-ig. Ekkor megvettem, motoroztam vele kb 10 ezret, és 2005-ben szedtem szét, de nem szimering, hanem hajtókar gond miatt.
A gyári pneumant szimeringek voltak benne, 24 évesen sem volt velük gond!!!! Ja és ebből 4+13=17 évet állt!!!!
Persze "okos" voltam, kicseréltem őket újra, na utána a mai gagyi szimeringeket már szinte évente kellett cserélni...
Az 1967-es 250-es Jawámban is még a gyári szimering volt mikor tavaly szétszedtem. A motor ment gyönyörűen, csak a váltója volt szétmenve, de azért a 42 éves szimeringeket már én is csereérettnek gondoltam :)
Nem kötekedésnek szánom, ezt csak azért írom le, mert szerintem nem érdemes egy gyári cuccot szétkapni amíg nem 100% hogy az a baja.... utána már biztos hogy lesz vele gond...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Fittboy írta:sziasztok.

Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.


U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van :)

http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20

Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva :)
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Nem tudom :-k Nekem nem volt semmi baja az alapjáratnak,hanem egyszer csak menet közben lehörgött és kész.Most sem jó,de szimmering csere után néha már működik.A trafócserétől sokat várok!iztos hogy az a baja csak mérgemben nem láttam az orromig.
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J[/quote] ja ez hol van a motorodon?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere :D 10 évet állt motornál kell :P
Függetlenül az előzőektől én most cseréltem szimmeringet elősször.A motorom pedig 23 éves.Idáig szinte nem volt baja,most csőstől :) #-o
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták :D

http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Relax, don't do it
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Blokk

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

sziasztok.

Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.


U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van :)

http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20

Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva :)
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2010.04.17. 14:59-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

És az elmaradhatatlan szimmeringcsere :D 10 évet állt motornál kell :P
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég