Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.26. 19:05

Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.11.26. 19:00

Friggyes Mester írta:tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...
ha tényleg az lenne a baja akkor hanyagolom xd nincs most arra se költségvetés se kedv kicserélni mikor levolt véve egyszer a henger akkor nem látszódott semmi a hajtókaron nem is kotyogott meg úgy jónak tűnt.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.26. 18:58

tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.11.26. 18:42

hmm érdecache.

nekem is hasonlót produkál a masina, hidegen beindítva szivatóval járatva szépen jár magasabb fordulaton is, bemelegedve viszont nekem is ott van ez a csörgés. de engem olyan nagyon nem zavar :x

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.11.26. 17:44

Valaki tudna nekem ötletet adni abban hogy mi csöröghet a gépemben?
Beindítom szép a hangja emelem a fordulatot szép a hangja de ha megforgatom 6000-7000 gáz fröccsel akkor miközben esik a fordulat furcsa csörgés hallható. Ezt a csörgést menet közben is produkálja pl. 5.ben 4000 ezres fordulatszám kb 90km/h -s sebesség állandó sebességnél nem aggya de ha elkezdek gyorsítani akkor elkezd "csörögni" és erősödik ahogy gyorsulok. 4000 ezres fordulatszám fölött szokott jelentkezni bármilyen sebességi fokozatban. Gyertyát cseréltem használtam már másfajta olajat benzint. Érdekes módon mikor 0 körüli hőmérsekletben mentem vele akkor nem volt annyira hajlamos a csörgésre kitolódott 4500 körül jelentkezett akkor. Nem tudom mi lehet a gond így tanácstalanul ide írom a blokkba de ha kapok valami tanácsot akkor költözik a kérdés a megfelelő tpoic-ba.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.26. 10:21

Perec írta:
kiszsebi írta: nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.
Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.
Ja, hogy leveszed a porvédőt! Ezt nem írtad. Én csapágyboltban szoktam vásárolni, ott a porvédős drágább. A növelt hézagú meg sokkal drágább. Ha jól emlékszem legutóbb a főtengelycsapágyak 20 000 Ft körül voltak. (Illetve lettek volna, ha olyat veszek.)

Teljesítmény téma: Kezdem érteni, mit akarsz mondani. Amit írsz az a kettes receptnek felel meg amit pár napja írtam, nagy főtengelyfordulat kis nyomaték, amit a kerékre megfelelően áttételezve nagy forgatónyomatékot kapunk, ami gyorsít.
Gyakorlatban:
Áttételt módosítani mindenképp kell, mivel ha 6000-nél 130-al megy a széria ETZ és megcsinálsz valami űrtechnikás tuningot amivel 12000-et forog, akkor dupla akkora teljesítménye lesz. (mondjuk 42 ló) viszont 6000-nél ugyanúgy 130-at megy. Akkor pedig 12000-nél elméletben 260-at menne. De mivel nagy fordulat-kis nyomaték, és mellé a nagy sebesség sok veszteség, soha nem fog elpörögni addig. Hasamra ütök, nagy nehezen elszenved a motor 150-ig. Ezt csak szemléltetésnek írtam, a lényeg hogy a valóságban nem fog lényegesen jobban menni. Ezért áttételt kell módosítani, optimális esetben úgy, hogy a görbe csúcspontjára essen az elérhető legnagyobb sebesség. (ismét hasamra ütök) mondjuk 12000-nél fog menni 150-et.
Az áttételmódosítás miatt a fordulatszámot elvesztetted, (az új áttétel hatására ugye lassabban forog a kerék) ugyanúgy 150 a vége, viszont nyertél sok forgatónyomatékot a hátsó kerékre, amitől fog gyorsulni mint a rakéta.
Pedig 42 ló az ugyanúgy 42 ló, és a 150 es végsebesség is ugyanúgy 150-es végsebesség. Csak a keréken a forgatónyomaték más, attól pedig a gyorsulás.
Érthetőbb példával már nem tudom leírni, hogy a keréken mért forgatónyomaték gyorsít, nem a motor teljesítménye.
Úgyhogy ennyit erről a témáról, szétoffoljuk csak a fórumot és ráadásul ugyanarról beszélünk, csak teljesen máshogy.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.11.25. 23:35

kiszsebi írta:
gabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )
nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.
Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.11.25. 20:59

gabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész :mrgreen:
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )
nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.

bár a "téjeszekben" a kombájnhoz olyan kell...


nekem is onnan volt az első felújításhoz

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.11.25. 20:47

Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész :mrgreen:
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.25. 20:34

A váltóba nagyon nem való porvédős csapágy, de ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza az előző témához.

"Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni"
Akkor a te elméleted szerint, ha fogok egy pörgős ETZ-t, amit leáttételezek úgy, hogy egyesben mondjuk 7000-es fordulaton 100-at megy, akkor jól fog gyorsulni? :shock:
Egyébként kipróbálhatod, tedd be a motorod álló helyzetben harmadikba, alapos kuplungnyüstöléssel indulj el és mérd az időt! :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.11.25. 19:04

Perec írta:Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010).
:mrgreen:
Hol motorozol,hogy a váltóba is porvédős csapágyat teszel? Bamacora készülsz?
:-"

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.11.25. 18:18

Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010). Bagatel összeg volt az egész készlet, meg hát váltócsapágyakat elég 15-20 évente cserélni. Már többször olvastam itt, hogy drága, de a csapágyboltban szerencsére nem olvassák a fórumot, így nem tudtak róla - szóval nem volt jelentős különbség a C3 javára :) Sokkal többet számított az árban a porvédők mennyisége, milyensége, megléte.
Az SKF kerékcsapágy, meg a viton szimering. Na az drága :shock:

Tuning: Az én gépem 51-et ment 1-esben mikor teszteltem a leszabályzást, 42-őt mikor rendben működött. Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni ... szívesen kipróbálnék egy olyat!!!

Kuplung: Amióta vettem vaterán, 5lamellás kuplungom van. Valahogy elég lomhának, darabosnak érzem a váltót, hiába cseréltem olajat. A 3 lamellás az jó volt, de kissé csúszott, a 4-es, na az volt a jó kompromisszum... Vagy valami más lehet a bibi?
Atilla írta:Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!

A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.25. 01:13

Akkor Bambi megmondta a tutit!
Ezek szerint az ETZ-t szerelték eleinte vékonyabb alsó csapszeggel, nem a /1-est vastagabbal a gyártás vége felé.
Ebbe jó nagy kavarodás szokott lenni!

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.25. 01:08

Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!

A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2010.11.24. 23:07

Kösz Attila a mérést, ezek szerint csak az alsó csapszegben és a szélességben térnek el. Most már bátrabban berendelem az alkatrészt:
http://cgi.ebay.de/Pleuelsatz-Pleuel-St ... 0301009919
Amúgy érdekes amit írtál, mert a TZ dugó, ami nálam van, kb 26-os felső szem szélességet enged meg.
Majd leírom a tapasztalataimat.
Tényleg, a váltócsapágyak C3-asak, vagy normál illesztésűek?

kr

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.11.24. 22:01

bambi írta:
festékes írta:Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.
Köszönöm Mester!

Megnézem,de igy hogy mondod valszeg nem passzol,ugyanis 87-es kiadású volt a gép!
Nagyon szuper volt az unokaöcsém volt az első gazdája,tőle került hozzám,csak mikor megvettem életem első kocsiját azt gondoltam,hogy itt vége lesz a motoros éveimnek és sajna eladtam #-o
De mint látható, ez óriási tévedés volt,az Mz-t semmi sem pótolja igazán \:D/

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.11.24. 21:53

festékes írta:Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.11.24. 21:47

Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!

Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alex_TS » 2010.11.24. 21:46

A következő lennne a problémám: Van egy MZ TS 125-ösöm, amin egy ETZ 150 karburátor van (már így vettem). A motornak nincs alapjárata csak hidegen, amikor rajta van a szivató. Amikor már meleg, és levettem a szivatót, ha megállok üresben folyamatos gázfröccsökkel kell megakadályoznom a lefulladást. Kezdetben még motorfékes üzemben szépen püffögött, de már csak búg. Amúgy jól húz, csak ez az alapjárati problémája van. Ha valaki tud, kérem segítsen!

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.24. 21:35

Most nézem, nem is TS dugót mértél, hanem ES! Na de mind1 :D

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.24. 21:33

Igen a dugó fejmagassága alacsonyabb a Ts-nek, illetve a gyűrűk elfordulását akadályozó pöckök is máshol vannak.
Ha ez segít, az ETZ és /1-es hajtókar adatai:
Szélesség lent és fönt is 22 (Ezért mértem meg, de jól emlékeztem!) =D>
Alsó szem: 40 (32-es csapszeg)
Felső szem: 22 (18-as csapszeg)
Teljes hossz: 173,5
Két szem legközelebbi pontja közti hossz: 99 (ebből következik, hogy a központok távolsága pedig 130)
Hozzá való hézagoló lemezek: 32 x 49.5 x 0.65

ES és TS hajtókarom sincs, azt sajnos nem tudom megmérni. És katalógust sem tudok amiben szerepelne.
Remélem ez is segít valamit.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2010.11.24. 20:34

Közben összehasonlítottam egy ETZ és az ES dugattyút, csak a magasságukban térnek el, így a hajtókar felső részének hasonlónak kell lennie. Eltérés szerintem csak a alsó csap átmérőjében, esetleg a hajtókar hosszában lehet. Aki akar majd ES-t felújítani, hasznos lehet.

kr

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.23. 23:49

Felrakva ftp-re

Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 » 2010.11.23. 22:52

Nekem megvan. Akinek kell írjon privit.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.23. 22:28

ha leszedtem megy ftp-re
De ha valakinek már lent van akkor, fölteheti ő is..vagy mail ba ha belefér...

Nekem még küzdenem kell hogy leszedjem

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.11.23. 22:16

Friggyes Mester írta:Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Megkérdezhetem hogy hol? :roll:
letölthető példányban?

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.23. 21:49

Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.23. 21:41

kr írta:Kösz a hozzászólásokat,

én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély :) Ha az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.

kr
Akkor ne hallgass rám, mert én a TS-nél alul-fölül 22mm-re emlékszem! :shock:
Vagy az az ETZ :?:
Már teljesen elbizonytalanodtam... :?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.11.23. 21:33

5-10 perces járatás többet árt, mint használ... :roll:

Szerk: Inkább amikor elrakod zárd el a benzincsapot, és járasd ki belőle amennyire tudod... A maradék meg max az úszóház aljába pudvásodik bele...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.11.23. 21:46-kor.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.11.23. 21:33

Motor téliesités? Hm.... Amikor az idő engedi,röff neki,hadd menjen egy kicsit! :D Igy egyikőtök sem puhul el,vagy megy tönkre :twisted:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.11.23. 21:28

->havonta 1x fel kell tölteni az akksit árammal, desztillált vízzel,
->havonta célszerű beböffenteni a motort egy 5-10 percre h a karburátorban ne rakódjon le a gané(bár ha jó helyen tankolsz akkor no para),
->gumiabroncsokban a nyomást célszerű a felére visszaengedni,
->végül, a legfontosabb: NE MOSSAD LE!

:twisted: :x

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.11.23. 21:00

Üdv mindenkinek!
Tudom h nem ide való a téma amivel kapcs. írni szeretnék de remélvén h itt is kapok választ szeretném megkérdezni h mit kell elvégezni 1 Mz-n ha le akarom tenni télire? Annyit tudok h az akksit ki kell venni és elrakni fagymentes helyre és teletankolni a tankot h ne rozsdásodjon. Meg persze a motort olyan helyre tenni ahol nincs kitéve az időjárásnak :) Ha esetleg van még vmi hasznos tipp mit kell elvégezni, akkor várom a hozzászólásokat! :)
Köszi előre is!

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2010.11.23. 20:15

Kösz a hozzászólásokat,

én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély :) Ha az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.

kr

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.23. 17:29

kr írta:Azt én írtam Attila :)

Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.
Tényleg te írtad! :-# :D
Pedig ott alul a képeken látszik a rajz a méretekkel.
A TS-ES ugyanaz, az ETZ már tuti alul megvezetett, és 32-es csapszeget kapott, ezért 40-es az alsó mérete.
Úgy tudom, hogy a TS250/1-nél váltottak, abból van ilyen is-olyan is.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.11.23. 16:14

ES és TS ugyanaz felül vezetett hajtórúd.
250/1 méretben ugyanaz, de alul vezetett
etz 250 méretben alsó csap nagyobb és alul vezetett
Elvileg ES TS és /1 összecserélhető, Bamibi biztos tudja, én már kérdeztem tőle, de elfelejtettem pontosan mi a helyzet :(

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2010.11.23. 16:09

Azt én írtam Attila :)

Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2010.11.23. 12:42

Atilla írta:Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót, :D olvasd el a "Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.
Hülye azért nem vagyok :D Ahogy az egyik tuning könyvben írták, "A fémet, amit egyszer kiszedtél, nem tudod visszatenni" :) Megfontolt vagyok ilyen téren. Az a könyv meg könyvtárban is megvan, meg ha jól emlékszem, pár hete töltöttem le digitálisan. De lehet keverem egy másikkal :P

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.23. 12:29

kr írta:Sziasztok!

A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.

kr
A válasz pont itt van a szomszéd topikban!

http://www.yatego.com/teilesiggi/p,497669536543e,493950e5d3b5a7_7,pleuel---satz-mz-es-ts-250-inklusive-nadellager

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.23. 12:23

Seclusion írta:
MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!
Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót, :D olvasd el a "Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.23. 12:17

sunbim írta:Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops: ,,

:lol: Jaa. :mrgreen: Sok sikert hozzá Atti. :smt023

...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz :lol:

Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk! :D

Hatalmas munka lesz részemről, de biztos sikerül! :D

Egyébként én is a kis fordulat nagy nyomaték híve vagyok, szinte már erotikusan ívelő teljesítménygörbével. :smt023
Nem gyorsulok, nem versenyzek, csak haladok, meg dombot mászok.
Valóságban MZ-ből a 250 ccm növelése nélkül nem tudom megcsinálni, ha teljesítményt akarok, akkor a teljesítménygörbe csúcsosodik és eltolódik nagyobb fordulatszám felé. ](*,)
Mostanában ezért szolidabbra vettem a figurát. Inkább a megbízhatóságra meg a vezethetőségre kezdtem gyúrni. Már öregszem, úgyhogy inkább többet tanulok, meg számolok és kevesebb forgácsot állítok elő! :wink:
És egy csomó dolgot nem csinálok meg, amitől jobban menne a MZ, de kevésbé lenne kezes/ hamar széthullana.
Például ezért fogok a Bambival kuplungot csináltatni, mert nem tudom hol a könnyítés határa. Azért az évek alatt összegyűltek róla információim, na meg mikor a harmadik is széthullott biztos rájönnék meddig lehet könnyíteni. :D
De erre már nem vagyok hajlandó.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2010.11.23. 11:35

Sziasztok!

A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.

kr

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fores » 2010.11.23. 09:21

Na akkor segitsetek...Sikerült a Páromat rávenni a motorvezetésre,tavasszal kezdjük...viszomt,a kis TS-t fel kell ujitsam neki,kb 3 dc viz jött ki a blokkbok(6 éve nem üzemelt)és megette a csapágyákat..Kérdés:MILYEN számozásu a nagyobb csapágy az,ami a ftg-nél van?(szimplán)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.11.23. 00:33

Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops: ,,

:lol: Jaa. :mrgreen: Sok sikert hozzá Atti. :smt023

...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz :lol:

Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk! :D

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2010.11.23. 00:27

MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.11.22. 22:50

Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2010.11.22. 22:41

MP1 írta:Seclusion!

Az angol MZ tuningleírásból másoltam ki ezt a kis részt.
P.
Köszi! Hasznos infó!

Még azt a kérdést tenném fel - és ez már nem OFF :) -, hogy a váltó, mi miatt nem bírja a fordulatot? SÚLY? Vagy eleve a szerkezeti kialakítás az, ami miatt kudarcba fullad a dolog? - Mellesleg a 8000, amennyiben valós, még elég biztató.

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.11.22. 22:28

Seclusion!

Az angol MZ tuningleírásból másoltam ki ezt a kis részt.
P.

Kép

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.11.22. 22:26

Szóval észrevetted, hogy mi a rossz, módosítottad a receptet és rá akarsz beszélni, hogy nem vicces az a könnyítés, hiszen a tiéd nem csúszik meg 300ccm-el sem! :D
Hát ez nem szép dolog! [-X

Elolvastam újra azt a cikket, még van pár hibája, de inkább hagyjuk. Én amúgy sem vagyok nagy kuplungkönyítgető szakember!
Az enyém elég gyáva módon módosított ezekhez képest, évek óta bírja de azóta sem bátorodtam. Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni... :oops:

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.11.22. 22:21

Mennyi okos ember van itt...De tényleg
(Itt mindenki gépészmérnök?)
:mrgreen:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.11.22. 22:10

2008. augusztusa óta nyúzom a konstrukciót. De a vita nem az én asztalom. :mrgreen:

Kép

Attila. Igen, a cikkben leírta a szerző (Csorba Tamás) hogy egy acél és egy parafa lamellát kispórolt. De én ezt nem javasolnám.

..."ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.,,
Megvan rá az esély. Kockáztatok. :wink:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 8 vendég