Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

nfefe írta:
arovado írta:
Olaj milyen van benne? Az is okozhat ilyet.
Á rendes 10W40 van benne. Nem azzal van a gond...
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

arovado írta:
Olaj milyen van benne? Az is okozhat ilyet.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Lenne egy nagyon életbevágóan sürgős kérdésem... (holnap műszaki és még nem jó a kuplung :S )
Szóval: előzőleg nagyon gázul volt összerakva amit akkor láttam amikor szétszedtem: 4-4 lamella, és ráadásul a kuplungagy alatt volt az 1,95mm es alátét, a rugós, de a vastag az hiányzott. ezt nem tudtam mégis mentem sokezer kilométert és amikor szétszedtem nem láttam hogy le lenne élve stb...nem nyírta ki az alkatrészeket, semmi gond nem volt, de gondoltam akkor már összeteszem teljesen: lamellák 5-4 és vettem egy vastag alátétet...összeraktam, most meg nagyon nehéz behúzni, és ha üresben behúzott kuplunggal rugdosom, ugyanúgy forog a főtengely... valamiért tapadnak a lamellák, nem emel ki rendesen... lehet hogy a 3. vastag alátét miatt? Miután megnéztünk egy másik motort abban sem volt vastag alátét... akkor most az kell, vagy vegyem ki belőle?
Előre is köszi a segítséget!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi Béla valószinü,hogy nálam is ez lehet akkor a hiba!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

festékes írta:Sziasztok! Az a gondom,hogy a jobboldali deknibe az üresjárati vezetéknél szivárog az olaj,csak ott lánckeréknél nem.Igy a gravitáció és a dekni alján található kis nyilás segitségével bosszantóan csöpöget is. :oops: Már tömitőztem kétszer is agyba-főbe de csak nem szünik. Nem nagyon csak egy kicsit,de folyamatosan de azért engem zavar. :-k Ha valaki tudna egy jó tanácsot erre a problémára megköszönöm.
Nekem ki kellett cserélni az üresfokozat jelzőt.Ugyanis hiába tömítettem a menetet nem ott engedte az olajat,hanem a közepénél ahol az érintkező része van beleöntve a műanyagba. :?:
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok! Az a gondom,hogy a jobboldali deknibe az üresjárati vezetéknél szivárog az olaj,csak ott lánckeréknél nem.Igy a gravitáció és a dekni alján található kis nyilás segitségével bosszantóan csöpöget is. :oops: Már tömitőztem kétszer is agyba-főbe de csak nem szünik. Nem nagyon csak egy kicsit,de folyamatosan de azért engem zavar. :-k Ha valaki tudna egy jó tanácsot erre a problémára megköszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

uhh, nem semmik a kepek, elore felek a latvanytol ami majd esetleg fogad
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

z25z írta: egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz :-k
Biztos hogy nem bántja, már teszteltem többször is. Egyre kell csak figyelni, ha töröd szét a gyertyát a porcelán veszélyesen is tud repülni!

Amúgy kezet foghatunk z25z, én pont ebben a cipőben járok. annyi a különbség hogy én biztosan tudom már leforgott a kuplungom, első jelenség az volt hogy nem emelt ki, aztán hiába állítottam 1-be tettem fulladt. szétszedés és a kuplungot kézzel lehúztam.
viszont nekem valami szakbarbár szerelte össze még anno. hézagoló alátéteknél 2 nagy volt, a kicsit és a rugós alátétet kispórolták.
na meg a fordszám kihajtásnál egy menetet is megfaragtak.
így nézett ki a kuplungom:
http://picasaweb.google.hu/kobraCode/MZ ... 1704050738
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz :-k
Szerinted, mikor "robban" a benzin a hengerben, mekkora erő hat a hengerfejre? Gondold el, a motor ~ 150 kg + a Te súlyod, és csak úgy repít 100-zal!!!
Szóval, ne félj, ez talán a legjobb módszer a főtengely elforgásának megakadályozására ebben az esetben. Csak ne ütögesd a kulcsot, mikor lazítod a csavarokat, hanem szépen, fokozatosan, egyre nagyobb nyomatékkal tekerd! Így a dugó is kibírja! Ja, a csavar feje legyen sima, hogy minél nagyobb felületen feküdjön fel a dugó tetején.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta:
Kép

tyuuu, ez baszott jol nez igy ki, ezt szerintem még épp meg tudom csinalni (az a baj, hogy ugyebar szegeden alberletbe csak a legszuksegesebb dolgaim vannak, a fasza szerszamok karcagon dekkolnak)
egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz :-k
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Sajnos en eleg alulkepzett vagyok ahoz, hogy megallapitsam az rossz-e. Annyit tudok akkor tenni, hogy pentekre kiveszek egy nap szabadsagot, kibuszozok es nekiallok lebontani, viszem magammal a digitalis fenykepezogepet, es ha hazaertem feltoltom a kepeket ide a szakerto szemeknek...
Főtengely anya leszedéséhez a főtengelyt valahogy megkell fogni.
Legjobb a dugótámasz szerintem.Azt vigyél mindenképp.Ha leforgott a kupplung akkor másképp ugysem tudod levenni,hisz akkor a sebességbe tevés és közben féktaposás nem jön be.Tulajdonképp már ennél a mozzanatnál kiderül hogy leforgott-e a kupplungod,ha sebességbe rakod és mondjuk forgatod a hátsó kereket.Ha nem forgatja a főtengelyt akkor leforgott a kupplung.
Szóval dugótámaszt vigyél az a lényeg!!!
Itt egy könnyen kivitelezhető dugótámasz gyertyából és csavarból kobraCode-tól ha esetleg nincs neked és esztergályos sincs:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sajnos en eleg alulkepzett vagyok ahoz, hogy megallapitsam az rossz-e. Annyit tudok akkor tenni, hogy pentekre kiveszek egy nap szabadsagot, kibuszozok es nekiallok lebontani, viszem magammal a digitalis fenykepezogepet, es ha hazaertem feltoltom a kepeket ide a szakerto szemeknek...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:Sziasztok.

Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?

valaszokat elore is koszi
Sajnos le kell venni a deklit,hogy meg lehessen állapítani a hibát.Kuplung alaplapot ne vagyél,küldök,ha az a rosz.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:az a helyzet, hogy ez sem gyari szerintem, anno 2005-ben mikor elso blokkfelujitason volt a mesternel a motor, akkor ki lett cserelve a kuplungagy, mert szetszedeskor derult ki, hogy annak idejen szarul tettem fel, es hirtelen ugy szaladt el Levente az ETS-sel valamelyik motoros boltba
hogy valoban leforgott-e vagy sem meg sajnos kivulrol nem latom, erzesre olyan, de mondjuk egy berugokar lenyomasbol egyszer atfordul a fotengely, no meg tenyleg ha nem lett volna az a jelenseg legeloszor, hogy sebessegbe teve mar rogton hajtotta a kereket, hanem csak ez a jelenlegi, akkor teljesen biztos lennek a leforgasban, vagyis ha elforgott az agy, akkor miert volt az hogy sebessegbe teve nem volt kuplungkiemeles? vagy mas tortenhetett, hogy nem emelt ki es sebessegbe teve kapott egy akkorat, hogy leforgott.....nemtudom, egyelore tanacstalan vagyok, ezt a kuplunglehuzast azert kerdeztem, hogy ha megse leforgas, hanem pl lamellatores, akkor maceras 25 km-t oda vissza utazgatni szerszamokert
A piros betüsben van igazságtartalom.
A bolti kupplungagyra mondta nemrég a Mester hogy pontatlanok.Lehet 5 éve még más gyártotta és jó volt.
Kupplunglehuzásra házibarkács nincs(legalábbis én nem hallottam róla).Oda lehuzó kell.Hogy a boltokban kapható lehuzó mit ér azt nem tudom mert nekem saját készitésű erős anyagból készitett van.Ha van esztergályos ismerős akkor csináltass lehuzót.
Ördögi kör!
Hogy kell-e lehuzó azt akkor látod ha a deknit leveszed.Viszont ahhoz elkell utazni a motorhoz.De ha már elutazol,akkor vinni kéne lehuzót. #-o :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

az a helyzet, hogy ez sem gyari szerintem, anno 2005-ben mikor elso blokkfelujitason volt a mesternel a motor, akkor ki lett cserelve a kuplungagy, mert szetszedeskor derult ki, hogy annak idejen szarul tettem fel, es hirtelen ugy szaladt el Levente az ETS-sel valamelyik motoros boltba
hogy valoban leforgott-e vagy sem meg sajnos kivulrol nem latom, erzesre olyan, de mondjuk egy berugokar lenyomasbol egyszer atfordul a fotengely, no meg tenyleg ha nem lett volna az a jelenseg legeloszor, hogy sebessegbe teve mar rogton hajtotta a kereket, hanem csak ez a jelenlegi, akkor teljesen biztos lennek a leforgasban, vagyis ha elforgott az agy, akkor miert volt az hogy sebessegbe teve nem volt kuplungkiemeles? vagy mas tortenhetett, hogy nem emelt ki es sebessegbe teve kapott egy akkorat, hogy leforgott.....nemtudom, egyelore tanacstalan vagyok, ezt a kuplunglehuzast azert kerdeztem, hogy ha megse leforgas, hanem pl lamellatores, akkor maceras 25 km-t oda vissza utazgatni szerszamokert
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Sziasztok.

Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?

valaszokat elore is koszi
Ha leforgott akkor nem kell lehuzó,hisz leforgott a főtengelyről.Nincs miről lehuzni. :-k
Utángyártott kupplungagyat semmiképp ne vegyél!!!!
Inkább csiszold össze(ha még lehet) a leforgott gyáridat,vagy használt gyárit vegyél.
Az utángyártott kupplungagy csak motorkitámasztásra való :D :D :D Ugye Mester????
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok.

Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?

valaszokat elore is koszi
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Akit érdekel: MZ-hez, Simpson-hoz, robogókhoz alkatrészeket, gumikat, ruhákat kedvező áron vásárolhat! Ha valakit érdekel kérdezzen és küldök képet és mondok árat. Nyilván a 10% kedvezmény az él.
Csak egy példa: (német minőségű) első lánckerék 125/150 hez 1100ft... és szinte tényleg minden kapható...
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

Andrei írta:
conus írta:Andrei!

szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton :mrgreen:
ezt hogyan tudnám kiküszöbölni? az alapjárati levegőcsavarra nem reagál, a karbi összes csatlakozási pontja le lett tömítőzve, így a fals levegő kizárva (karbi felől legalábbis)
az alapjárat hol 2000, hol 3000, fordulatot nem ejti vissza csak olyan lassan, ahogy a videón láthattuk
ja és lámpakapcsolásra lelassul 1500-ra aztán köhög és leáll

biztos hogy karbi vagy fals levegő gond, mert egyszer kölcsönkaptam egy 125-ös etz-re való karbit és megjavult, 1200 alapjárat volt és a lámpakapcsolás nem befolyásolta, a fordulatot is gyorsan visszaejtette

amúgy ETZ 150 :)
Az mondjuk engem is erdekel, hogy hogyan kuszobolheto ki, ha az alapjarati csavarra nem reagal a motor, csak akkor ha tovig betekerem, de akkor meg lassan leall. Neha nekem is ugral az alapjarat, mar mindent kicsereltem a karbiba, kiveve a subert, ami kicsit kopott. Szivhat ott fals levegot a motor? Marmint a suber korul valahol.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:Andrei!

szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton :mrgreen:
ezt hogyan tudnám kiküszöbölni? az alapjárati levegőcsavarra nem reagál, a karbi összes csatlakozási pontja le lett tömítőzve, így a fals levegő kizárva (karbi felől legalábbis)
az alapjárat hol 2000, hol 3000, fordulatot nem ejti vissza csak olyan lassan, ahogy a videón láthattuk
ja és lámpakapcsolásra lelassul 1500-ra aztán köhög és leáll

biztos hogy karbi vagy fals levegő gond, mert egyszer kölcsönkaptam egy 125-ös etz-re való karbit és megjavult, 1200 alapjárat volt és a lámpakapcsolás nem befolyásolta, a fordulatot is gyorsan visszaejtette

amúgy ETZ 150 :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben? :P :-" :mrgreen:
És akkor hol marad az élvezet??? Ki nem szeret néha összetörni dolgokat? :smt021 :smt021 :smt021
(természetesen a porcelánra gondoltam a smile-val)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrei!

szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

gabsic írta:
Péter mz írta:én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi :D ,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.
Szerintem arra gondolt, hogy a ráperemezett acél részt körben leköszörülni, és akkor a porcelán egészben kijön belőle tördelés nélkül...
bingo-bango! :idea: :smt038 :smt045 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Péter mz írta:én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi :D ,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.
Szerintem arra gondolt, hogy a ráperemezett acél részt körben leköszörülni, és akkor a porcelán egészben kijön belőle tördelés nélkül...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

revlimit írta:Itt egy videó, hogy mi a baja az ETZm-nek. Teljesen hidegen megmarad az alapjárat olyan 2000-2200 között. A videón már megvolt hajtva egy kb. 4 km-t. Az elején az első két alkalommal kis gázfröccsel nem hagytam, hogy lejjebb essen a fordulat, harmadikra már magától esett le és emelkedett vissza. 35km hajtás után, már nincs alapjárata, szép lassan leejti és leáll. Gondolom amit írtam és amit látni az tipikus szimering probléma... :(
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWS7lubsYag[/youtube]
az enyém ugyanilyen, kölcsönkarbi megoldotta, aztán a kölcsönkarbit vissza kellett adnom, lehet nekem is szimeringbaj?
az jelent valamit, ha a gyújtásoldal tiszta ,mint a friss hó?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Péter mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.05.16. 22:53
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Péter mz »

én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi :D ,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.
motorzás=szabadság
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

conus írta:és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben? :P :-" :mrgreen:
Ááááá, nem az túl egyszerű.... Abban nincs semmi kihívás :lol:

Amúgy az nekem túl körülményes. Amit én csináltam: gyerty satuba befog, kalapáccsal a porcelára odavág, erre a kiálló rész tőből letörik. Középelektródát laza mozdulattal kitépni fogóbal a helyéről, gyertya satuban megfordít, testelektródát letörni, porcelánnak 2-3 jól irányzott kalapácsütés egy kiütő tüskével, és máris üres a gyertya. \:D/
Az egész kb egy perc, ennyi idő alatt a flexet elő se tudom szedni a szekrényből...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

conus írta:igen, tipikus gyújtásoldali szimmering :mrgreen:
"E öröm e bódottá" :mrgreen:
NA jó annyira azért mégsem :lol:
Remélem más baja nem lesz. :-"
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

igen, tipikus gyújtásoldali szimmering :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Itt egy videó, hogy mi a baja az ETZm-nek. Teljesen hidegen megmarad az alapjárat olyan 2000-2200 között. A videón már megvolt hajtva egy kb. 4 km-t. Az elején az első két alkalommal kis gázfröccsel nem hagytam, hogy lejjebb essen a fordulat, harmadikra már magától esett le és emelkedett vissza. 35km hajtás után, már nincs alapjárata, szép lassan leejti és leáll. Gondolom amit írtam és amit látni az tipikus szimering probléma... :(
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWS7lubsYag[/youtube]
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben? :P :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én is egy gyertyát törtem szét ilyenhez! Régi békebeli bakony gyertya volt az áldozat, egy kiütő tüskével tudtam belőle kiütni a porcelándarabokat, de ahhoz össze kellett törni a benne lévő darabot is. Elég kemény a porcelán szóval üsd csak, ne sajnáld, csak vigyázz a szemedre mert sok kis porcelán szilánk fröcsöghet!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Hali!

én ilyet csináltam magamnak egy régi gyertyából:


Szia!

Én is valami ilyesmit akartam, hogy az indikátorórát bele tudjam tenni a pontos és kényelmes gyújtás állításhoz, de hogy szedted ki a porcelánt? Sokat összetörögettem, de valahogy nem akart úgy kiesni a közepe.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Ha kék szimering akkor valószínűleg SOG.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm a gyors segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobraCode írta:Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül hogy mik a méretei vagy lehet e helyettesíteni valamivel a 18-19es alkatrészeket?
vagy egyáltalán lehet valahol kapni még? esetleg elfekvőben valakinek 2 ilyen alátét?
Köszi.

Kép
http://www.postimage.org/image.php?v=aVFDvQi
A 18-as egy hullámos acél alátét,a 19 meg egy speciális acél alátét
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül hogy mik a méretei vagy lehet e helyettesíteni valamivel a 18-19es alkatrészeket?
vagy egyáltalán lehet valahol kapni még? esetleg elfekvőben valakinek 2 ilyen alátét?
Köszi.

Kép
http://www.postimage.org/image.php?v=aVFDvQi
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

z25z írta:
nekem volt, hogy nagyon ra volt gyogyulva, turelemjatek: tekered a csavart mig megfeszul, kalapaccsal utogesd a fejet, megint feszitesz rajta-kalapacs-feszit-kalapacs, elobb utobb meg kell hogy adja magat
annyi kiegeszites, hogy nem kell sajnalni, de azert ne betontoro kalapacs uzemmodban :D
Akkor ezek szerint még többet kell erőlködni. ](*,)

Pénzhiány miatt valami kék duplaajkast rakok bele a márkáját nem tudom skf boltban rendeltem.

Köszi a segítséget.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Tudna nekem segíteni abban valaki, hogy a 4 sebességes ts 250-be milyen méretű lánckerék szimering való?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Köszi mindenkinek, közben sikerült megoldani, a lánckeréknél ki tudtam támasztani eléggé. :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta:Sikeresen megvolt az idei első járatás csak egy kis hiba kibukott. Esetleg valaki tudna nekem olyan helyet ajánlani ahol lehet 250 ETZ - hez jófajta erősített blokktartót kapni? Jól el van már ferdülve talán itt lenne az ideje kicserélni. Segítséget előre is köszönöm!

nagy valoszinuseggel ugyanazt fogod kapni minden boltban, eleg egy parat venned, majd a regit felhasznalva ossze kell hegeszteni az ujjal es mar kesz is a megerositett blokktartod
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Sikeresen megvolt az idei első járatás csak egy kis hiba kibukott. Esetleg valaki tudna nekem olyan helyet ajánlani ahol lehet 250 ETZ - hez jófajta erősített blokktartót kapni? Jól el van már ferdülve talán itt lenne az ideje kicserélni. Segítséget előre is köszönöm!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Seclusion írta:Ahoj!

Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen :D ) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?

Hali!

én ilyet csináltam magamnak egy régi gyertyából:

Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

matt1989 írta:Sziasztok!

A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.

De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.

Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre? :-k

nekem volt, hogy nagyon ra volt gyogyulva, turelemjatek: tekered a csavart mig megfeszul, kalapaccsal utogesd a fejet, megint feszitesz rajta-kalapacs-feszit-kalapacs, elobb utobb meg kell hogy adja magat
annyi kiegeszites, hogy nem kell sajnalni, de azert ne betontoro kalapacs uzemmodban :D
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

matt1989 írta:Sziasztok!

A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.

De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.

Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre? :-k
Hű ilyet még nem hallottam :shock:
Amúgy milyen szimeringet raksz bele a KTT helyett? Vitont?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.

De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.

Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre? :-k
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Seclusion írta:Ahoj!

Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen :D ) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?
Meg lehet, én mindig így csinálom és semmi baja nincs a dugónak.
Esztergálni kell egy finommenetes menetes szárat (mérd le mekkora... mint a gyertya), és addig kell betekerni hogy a hajtókar épp "középső" pozícióban álljon meg. Így hat a legkisebb erő a dugó tetejére (excenter-hatás miatt ugye). Az előírt meghúzási nyomatékokat tök simán lehet produlálni ilyen módszerrel, még csak nyoma sem fog maradni a dugó tetején, és a hengerfej menet sem fog elnyíródni. Ha nagyon finom és nőies akarsz lenni, az egyenesre köszörült végére ragassz pillanatragasztóval egy gumilapot.

Arra viszont nagyon figyelj h ne felejtsd benne, mert így rárúgva mindent összekócolsz ott bent :twisted: és az drága lesz.

Ennek ellenére jóval egyszerűbb megoldás a seprűnyél a kipufogónyílásba, ettől se lesz semmi baja.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Urobert írta: esetleg nem ártana felújítani magát a főtengelyt is... Valóban megérné? Azaz mik azok a jelek, melyek mindenképp szükségessé teszik ezt?
Nézd meg, hogy csilingel-e a főtengely. Kiszerelt állapotban emeld fel a főtengelyt a hajtórúdnál fogva úgy, hogy a markod feszítse a felső szem és a sonkák között. Aztán ha tenyérrel ütögeted a felső szemet és kopott akkor csilingelő hangot kell hallanod. Jól meg kell szorítani és nagy kéz szükséges. Ha jó akkor egyáltalán nincs hang, ha kicsit kopott, akkor halk, ha nagyon akkor hangos:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

conus írta:seclusion!

én nem b.sznám szét a dugó tetejét :P vagy beteszem 5. fokozatba és a kihajtásnál odadugok egy keményfadarabot, vagy ha le van szerelve az olaj oldali dekni, és a primer lánckereket kell levenni, akkor kiszedem a kuplungkosárból a lamellákat és egy 3mm vastag 4-5 cm széles laposvassal nekitámasztom a lábtartónak. tróger megoldás mindegyik, de ha nincs jobb kéznél... :-({|= :mrgreen:
Okés! Köszi :D Marad az 5. sebesség fokozat, mert a kuplungot nem akarom levenni, csak a fordulatszámmérő meghajtás miatt kellene kitámasztani.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

seclusion!

én nem b.sznám szét a dugó tetejét :P vagy beteszem 5. fokozatba és a kihajtásnál odadugok egy keményfadarabot, vagy ha le van szerelve az olaj oldali dekni, és a primer lánckereket kell levenni, akkor kiszedem a kuplungkosárból a lamellákat és egy 3mm vastag 4-5 cm széles laposvassal nekitámasztom a lábtartónak. tróger megoldás mindegyik, de ha nincs jobb kéznél... :-({|= :mrgreen:

Urobert!

ha már blokkfelújítás akkor alap a főtengely felújítása is: új hajtókar, tűgörgők, centírozás. csapágyakat csapágyragasztóval lehet berögzíteni, ami a köv generálig még elmegy, utána többnyire kuka a blokkfél :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég