Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest » 2010.10.09. 21:06

Üdv Urak
Mennyire kell leélezni a nyílásokat a hengerben? Elég csak a dugóra merőleges éleket? Köszi

Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor » 2010.10.09. 19:09

MZ ES 250-be mennyire macerás cserélni a kuplung lamellát? 250-es ETZ-é jó bele?

Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx » 2010.10.09. 17:44

Köszi a segítséget mindenkinek,már össze is dobtam de most kell vennem 1 mekszakítót mert az halt meg :x

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.10.09. 10:24

kiszsebi írta:
xxgabikaxx írta:Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?
Általában a kétütemű motorokra igaz, hogy a dugattyúgyűrű egy stifttel rögzítve van, hogy ne tudjon körbe-körbe forogni. Ez azért fontos, mert az átömlő és a kipufogó csatornáknál el tudna törni a gyűrű. Ezért a tuti megoldás, ha leellenőrzöd, hogy mely esetben nem ér bele a gyűrű vége ezekbe a csatornákba. Általános jelölés, hogy a nyíl a terhelt oldal felé mutat. Azaz a forgásirány felé. Ezt a gyújtásnál lehet ellenőrizni.
De conus megmondta a tutit, jelen esetben a kipufogó felé kell néznie.
Igen a nyilak 99.9%-ban a kipufogó felé mutatnak,ha nincs nyíl akkor általában Ex felirat van oda írva.Ha meg semmi nincs akkor ahogy Kiszsebi mondja stiftek helyzete adja meg.A 4 T-nél a szelepek nagysága a dugó tetején elárulja az irányát.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2558
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.09. 08:17

xxgabikaxx írta:Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?
Általában a kétütemű motorokra igaz, hogy a dugattyúgyűrű egy stifttel rögzítve van, hogy ne tudjon körbe-körbe forogni. Ez azért fontos, mert az átömlő és a kipufogó csatornáknál el tudna törni a gyűrű. Ezért a tuti megoldás, ha leellenőrzöd, hogy mely esetben nem ér bele a gyűrű vége ezekbe a csatornákba. Általános jelölés, hogy a nyíl a terhelt oldal felé mutat. Azaz a forgásirány felé. Ezt a gyújtásnál lehet ellenőrizni.
De conus megmondta a tutit, jelen esetben a kipufogó felé kell néznie.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.08. 21:46

a kipufugó nyílasába 8) :x :mrgreen:

Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx » 2010.10.08. 21:44

Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2010.10.08. 17:01

szisztok

Melyik főtengely felújító szettet ajáljátok?
Taiwan, török, yoko
Elöre is köszönettel
üdv Paqka

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.08. 14:57

Alfa írta:Lehet hogy nem volt jól kiegyensúlyozva és szétverte magát. Mindenképp cserés, ez hatalmas ütés benne, mert könnyen megeshet (kis túlzással) hogy kikönyököl a blokk elején egy rossz pillanatában... :roll:

Nekem egy simson motoros fűnyíróm van amiben van vagy 3 mm (nem is működik)... a főtengelyben. Szépen bele lett hajtva egy kőszegélybe, és kapott egy baromi nagy ütést. Neked is hasonló lehet...
Bambi mester azt mondta hogy tegyekrá optos vagy hall-os gyújtást és simán mehetek vele tovább nem lesz gond....
Csak azt nem tudom hogy melyik legyen...

Amint irtam az érdekelne hogy mi kotyogosodott ki....
A csapágynak nincs hangja(elvileg 1000 km van benne csere óta).
Én sajnos(vagy hál istennek) még nem tudom hogy hogyan néz ki a főtengely.Azt se tudom hogy a generátor hogyan van rajta.De pl a forgórész nem mocorog (legalább is nem ennyit)a tengelyvég meg igen.
Szóval ez van...

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.10.08. 10:40

Lehet hogy nem volt jól kiegyensúlyozva és szétverte magát. Mindenképp cserés, ez hatalmas ütés benne, mert könnyen megeshet (kis túlzással) hogy kikönyököl a blokk elején egy rossz pillanatában... :roll:

Nekem egy simson motoros fűnyíróm van amiben van vagy 3 mm (nem is működik)... a főtengelyben. Szépen bele lett hajtva egy kőszegélybe, és kapott egy baromi nagy ütést. Neked is hasonló lehet...

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.07. 22:14

conus írta:
young boys írta:Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB
onnan h a főtengelyed szétverte a csapágy belső gyűrűjét. gyorsan cselekedj, különben blokkfeleket is cserélhetsz. (saját tapasztalat) :P :x :mrgreen:
Egy hozzá értő azt mondta hogy vagy főtengelyt cserélek vagy gyújtást...
Csak azt nem értem hogy ha nem ment el a csapágy miért lóg a tengelyvég...
Telefonon nem kértem hogy magyarázza el.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.10.07. 21:48

young boys írta:Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB
onnan h a főtengelyed szétverte a csapágy belső gyűrűjét. gyorsan cselekedj, különben blokkfeleket is cserélhetsz. (saját tapasztalat) :P :x :mrgreen:

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.07. 16:14

nncs átreszelve van benne ék, a bütyök stabilan van a helyén, egyébként a hogyan tovább 0,3mm +/- 0,1mm-t ír a hogyan tovább érintkezőköznek, köszi a segítséget

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.06. 22:39

Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.10.06. 21:47

Smate!
Totózzál!
1.: Fordítva ülsz a motorra, megtanulsz hátrafelé menni!
2.: Szétszeded a blokkot, és a főtengelyt (meg a hengert) fordítva teszed bele.
X.: Megfordítod egy fél fordulattal a bütyköt. (Vagy az állórészt.)

Félretéve a tréfát, az X a nyerő!

A TS-nél fél fordulattal elfordítva is föl lehet szerelni a dinamó állórészét is, meg a bütyköt is. Úgy rakd össze, hogy a felső holtpont előtt nyisson a megszakító.
Üdv: P.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.10.06. 20:45

smate!
Benne van az ék a forgórészben?
Nincs átreszelve a bütyök pozícionálója?
Esetleg a bütyök átreszelve? (nekem emiatt fordult meg néha a kis-etz járása)

Ha betolod, utána rendesen üzemel?

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.06. 20:18

aha, én próbáltam az egyik és másik szélére is teljesen kitolt tárcsával, meg pontosan középre állítottal is de mindig hátra fele ment

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys » 2010.10.06. 18:22

Dénes írta:Csak a gyújtás tehet. Be kéne állítani a szakirodalomban leirtak szerint. Főoldalon a letöltéseknél keress infót.

Felső dugattyú-holtpont előtt valószínűleg 2,5mm-nél kell, hogy jöjjön a szikra.
Megszakító 0,4 mm.

Csak tippeltem valaki nézzen utána. :)

A 125-ös ETZ-n ezek az értékek...
Valszeg a ts-nél is...
YB

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.06. 17:54

kössz, ez már zsinórban a harmadik hetem és most h kimentem egy próbakörre és hátrafele indult el azt hittem ideget kapok
ezer kössz, főleg a gyors válaszért [-o< [-o< [-o<

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2732
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.06. 17:51

Csak a gyújtás tehet. Be kéne állítani a szakirodalomban leirtak szerint. Főoldalon a letöltéseknél keress infót.

Felső dugattyú-holtpont előtt valószínűleg 2,5mm-nél kell, hogy jöjjön a szikra.
Megszakító 0,4 mm.

Csak tippeltem valaki nézzen utána. :)

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.10.06. 17:39

kis ts-nél mért van az hogy hátra fele megy ?
erről tehet a gyújtás vagy szét kell szedni a váltót?

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2558
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.10.06. 07:05

Dénes írta:Egyszóval ha minden úgy van beállítva ahogy kell (hú ez több szó) mégse bírja az 5. sebességet akkor motorgenerál, irány bambi. :wink:
De itt Apriliat látok. Inkább Levi :D

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2732
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.10.05. 22:01

Szembeszél! :twisted:

Viccet félretéve, ha gyári vagy kisebb a fogaskereked, akkor gyenge a motor. Ez sok mindentől lehet:

-kopott henger
-nem megfelelő gyújtás
-nem megfelelő karburálás
-lapos gumik
-befogó fék

Karburátort lehet állítgatni, mellé a gyújtással játszani, cserélni gyertyát, trafót, kondit stb. hogy erősebb szikrát kapj. Felfújni a gumit, fékeket ellenőrizni. :) Levegőrendszert átnézni: falsolás, tiszta légszűrő. Kipufogó nincs-e eltömődve?

Egyszóval ha minden úgy van beállítva ahogy kell (hú ez több szó) mégse bírja az 5. sebességet akkor motorgenerál, irány bambi. :wink:

kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kugi » 2010.10.05. 20:59

Sziasztok! Olyan problémám van, hogy az etz-m 5.ben már nem nagyon akar forogni, inkább már hörög le, meg esik a sebesség. mi okozhatja ezt ?

Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cickány » 2010.10.05. 00:53

osonte írta:Sziasztok!

Ezt szeretném letölteni, de nem jön le:

MZ ES 175/2 és 250/2 szerelési kézikönyv - NÉMET nyelvû, PDF

Ha esetleg megvan valakinek és el tudná nekem küldeni, akkor nagyon megköszönném: osonte@gmail.com

Előre is köszi!

Szia!

Hibákhoz írd be:)
Akkor az illetékes is észreveszi, és tud segíteni!
http://www.mzclubhungary.com/forum/viewforum.php?f=15

Üdv Cic

osonte
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.10.02. 23:18
MZ-d típusa: MZ 250 ES 2

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: osonte » 2010.10.05. 00:42

Sziasztok!

Ezt szeretném letölteni, de nem jön le:

MZ ES 175/2 és 250/2 szerelési kézikönyv - NÉMET nyelvû, PDF

Ha esetleg megvan valakinek és el tudná nekem küldeni, akkor nagyon megköszönném: osonte@gmail.com

Előre is köszi!

Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ » 2010.10.03. 17:56

Na. Kiderült hogy nem is forgott le a kuplungom, semmi baja. Nincs savazás :D Amikor megcsúszott, lehet az olaj miatt csúszott meg (most 80w90 MOL van benne, semmi baja). Ez a hülye rángatás gyertya cserével először megszűnt, majd megint előjött. Most úgy járok vele, hogyha így csinál, akkor jól kihúzatom és olyankor elhagyja végleg. Fene tudja, gyújtás nem jó valahol. Eltömődött kipu lehet esetleg? :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.01. 12:52

Paqka írta:Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot
A Ts250/1 is 0,04 illesztésű gyárilag.
Az lehet hogy a dugattyúd az 68,97,viszont akkor a hengered meg 69.01 kell hogy legyen.
Ha legközelebb leveszed a hengerfejet,akkor a hengerbe beütve láthatsz egy +1 beütést ami azt jelenti hogy a névleges méretnél(69,00) 1 századdal több.
Erről olvashatsz a Hogyan tovább Mz című könyvben a 94.oldalon.

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2010.10.01. 09:51

Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.10.01. 06:07

MP1 írta:Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.
joltudod :D

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.09.30. 21:41

Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.30. 20:41

3. kérdésedre a válasz: 1116, Budapest Kondorosi út 7., 1119, Budapest Andor u. 60.
4. -"- : tátra túra élménybeszámolóban 40e km-t se bírt ki a DKF csapágy.
faterom mesélte, h amikor elbontották a vasfüggönyt, a dkf gyár küldött egy szállítmány csapágyat a vw-nek.
a vw-nél megcsinálták a futáspróbát, aztán gyorsan visszaküldték az egész hóbelemancot.
én nem nosztalgiáznék a helyedben. :-({|= :x :mrgreen:

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2010.09.30. 12:13

Sziasztok

Négy kérdésem volna.
Az egyik h melyiket érdemes venni taiwani vagy török főtengely felujjító szettet 250-es ETZ főtengelyhez.

A másik kérdés:
Ugy tudom h régen az mz-k gyártásakor a 250/1-eseket 0,03mm -rel illesztették a dugót és a hengert.
Viszont ha most fúrat valaki és magyar dugót vesz bele akkor 0.06-re szokták illeszteni.
Nekem vaterán egy sráctól sikerült eredeti német javítóméretes dugót talnom. Na most a kérdés az volna h ezt ilesztethetem e 0,03mm-re vagy engedjem h az esztergályos ezt is 0,06-ra illesze.

A harmadik:
Pesten hol lehet venni emberi áron jó szimeringet és csapágyat?

És végül a negyedik.
Szintén a vaterán vagy egy srác aki komplet csapágy garniturát árul mz-hez és ebben DKF csapágy található.
Mit tudtok erröl? Gyárilag ténleg DKF csapágy van benne, és azzal az én MZ-t több mint 70 ezer kilométert kihuzott.
Ez amit most árul lehet ugyan olyan jó? vagy vegyek bele valami márkásat (kojo skf)

Válaszokat elöre is köszönöm
További szép napot
Üdv Paqka

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.09.26. 20:54

zsakfos írta:
mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Motorszámra mindenképp figyelj kereséskor, mert kisTS blokk kétféle volt!
Ez a szükséges csapágyakat is befolyásolja!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.26. 18:00

mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm

mrkuplungwerbung
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2009.06.03. 20:29
MZ-d típusa: simson/mz
Tartózkodási hely: celldömölk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrkuplungwerbung » 2010.09.26. 17:52

Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 20:10

conus írta:tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:
Hát fogalmam sincs.
Azt tudom hogy szimmering által berágódott felületre nagyon jó.A cégnél használunk néha ilyet,csak kissé nagyobb méretben.
Ezért is tudtam hogy létezik ilyen azSkf-nél,dehogy megkopott csapágyfelülethez jó-e azt nem tudom.Hülyeséget meg nem akarok mondani.Viszont én tutira esztergályoshoz mennék ilyen gonddal.A csapágy által megkoptatott részből leszedni amennyit kell.Egy közbetét szorosan illesztve a leszabályozott felületre azt kész.Valami jó anyagból.Rozsdamentes acélból pld.
Szerintem. :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 19:05

tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 18:46

conus írta:zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)
Csapágy esetében a mérettel van a gond,hisz a gyári tengelyméretnél nagyobb lesz a persellyel.
A szimmering ugye elbírja,sőt még jobban rászorul a tengelyre ami még plusszban javitja a tömitést.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 18:25

zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)

Geri :!:

akkor elnézést, elnéztem :x :mrgreen:

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 17:06

Conus!

A motor nem BAZ megyei. Édesapám hozta Drezdából 73-ban.
kb 10 évet pihent aztán gondoltam megcsinálom OT-sre.
41 ezer kilométer van benne.

Zaky,

egy felni kb 6 óra volt onnantól, hogy szétfűztem. Kis csiszolás aztán fúrógépbe fogható rongykoronggal políroztam. Lehetetlen nincs, ha van elég időd és türelmed! :) (de azért pénz sem árt... :) )

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 16:10

conus írta:
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:
Ez most beugratós kérdés? :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 16:05

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
Hát ez valami eszméletlen szép!
Gratula.
Nem semmi munkát végeztél.

Az a kerékpolirozás az eszméletlen.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 15:29

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
OFF

ezt a motort VÉLETLENÜL nem az első tulajtól vetted BAZ megyéből?
mert ha igen akkor ezt én is meg akartam venni annó, csak úgy akartam felújítani, h a blokkot /1-esre cserélem... :x :mrgreen:

ON

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 14:59

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 14:49


Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 12:19

Geritoo írta:
zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét....
Köszi a jó ötletet! :)
illetve nem szívesen cserélném le taiwanira

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 12:18

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét.
Köszi a jó ötletet! :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 12:04

Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.09.25. 12:18-kor.

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 11:15

zsakfos írta:
Geritoo írta:Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?

Igazából még gyári szimering volt benne ami annyira kemény volt már, hogy szépen bemarta a tengelyt.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég