Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

csikin írta:A hengeren a 0 azt jelenti hogy 52.00 mm az átmérője. Ha fúrva lenne akkor is 0 maradna nem írják át. A dugattyú 51.97 ami alapméretet sugall:) Nem tudom miért 3 századra illesztették úgy tudom 4-re készítették a gyárban.
Szerintem tedd bele nyugodtan, úgyis kopott a henger nem szorul meg olyan könnyen, mondjuk én úgy tudom a Berta dugók kilincsből vannak:D Hírből ismerik a szilíciumot meg a magnéziumot.
ha utángyártott dugó kell akkor inkább ambica, vagy al-mot, ezek egész jók. a 250esek lettek 4századra illesztve gyárilag, a kicsik, és asszem ráadásul csak a 125ös lett egyedül 3századra. ilyen. ha +1 szám lenne a 0 helyén, akkor 51,98as dugattyú kéne bele ha -1 akkor 51,96 de mai dugattyút inkább 5 századra mint 4re.. ugysem, a dugattyú a lényeg, hanem a gyűrűhézag. az 0,15-0,2mm kell legyen.
Bokodi Áron- WARESZ
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

Devil írta:
waresz írta: semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez is

nekem első pillantásra az etz lamella ugyanolyannak tűnt mint a simsoné. 125ös és 150es között pedig biztos h nincs különbség, mert ugyanaz a blokk
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

waresz írta:
rohrwilderik írta:valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez is
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A hengeren a 0 azt jelenti hogy 52.00 mm az átmérője. Ha fúrva lenne akkor is 0 maradna nem írják át. A dugattyú 51.97 ami alapméretet sugall:) Nem tudom miért 3 századra illesztették úgy tudom 4-re készítették a gyárban.
Szerintem tedd bele nyugodtan, úgyis kopott a henger nem szorul meg olyan könnyen, mondjuk én úgy tudom a Berta dugók kilincsből vannak:D Hírből ismerik a szilíciumot meg a magnéziumot.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Délután teszek fel képet hengerről. 0 van beleütve, tehát elvileg alapméretes? Dugóba 51 97 van beleütve. A hengeren semmi sérülést nem látok. Hozzáteszem, hogy alapjáraton tört el. :roll: De a legkisebb Berta dugó miért 51.96os? Vagy ennyi nem számít?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

kuti hát khm... nem fogod megúszni henger fúrás nélkül + új dugó + gyűrű... :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik írta:valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Csak az a gáz, hogy legutolsó tisztítás kb 1 hónapja volt. :roll: valószínüleg nem volt alapos. Úgy néz ki, hogy a forgattyúsházból sikerült kimosnom benzinnel a cuccot a blokk kiszedése után. Henger nem sérült, főtengely, hajtókar sem. Úgy néz ki megúszom egy új dugóval. Ilyenkor mennyire kell bejáratni?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem hiába írja a gépkönyv:
"porlasztót megtisztítani és az alkatrészek rögzítését utánahúzni"
Érdemes több figyelmet szentelni a karbantartási tervnek.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üresjárat megoldódott. Fény derült a csörgésre is. Ki volt lazulva a főfuvóka. Amikor raktam össze karbit, elgörbült a tű, elgyengült, majd eltört. beketült hengerbe, eltörte a dugattyú egyik szoknyáját, ami darabokban landolt forgattyúsázban. :-k
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

jarumasz írta:Figyi skacok. Simóba nem vagyok otthon, de szegény haveromnak gondja akadt. felújjította a blokkot, úgy rakta össze ahogy volt, és el is indult, szép a hangja, csak nem nagyon vannak benne sebességek. 1-2-3 megvolt egyszer, csak nem a helyén, és már nincs is. De a váltókaron érezni, hogy beveszi, de semmi. Tudom nem Mz, de a kistesója. :mrgreen:
Köszi.
kicserélte a "váltócsőt" is? nekem volt olyan, hogy kicseréltem utángyártottra, utána csak úgy voltak sebességek, hogy felváltás után vissza kellett pöccintenem a váltókart.
namost ha egyáltalán nincsnek se fel se le, akkor lehet hogy a váltóba nem megfelelő méretű golyókat rakott (ha kicserélte).
szerintem kapja le a kuplung oldali deknit és nézze meg hogy nem esett e szét valami a mechanikában
Furgeszarvas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.08.18. 23:09
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Furgeszarvas »

borutalp06, nem tudom.. előtte mindig szép "őzbarna" volt a gyertya, és most sem látszik rajta hiány vagy deformáció, csak rajta van ez a finom szürkés réteg.. ja és elvileg megfelelő hőértékű isolator gyertya.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Furgeszarvas !
Szerinte a nem megfelelő hőértékű gyertgya olvadt,meg,majd elcsöppent..... :(
Furgeszarvas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.08.18. 23:09
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Furgeszarvas »

Sziasztok!
Tudja e valamelyikőtök (illetve találkozott e már olyannal), hogy mitől lyukad ki a dugó teteje?:D Épp hazafelé tartottam nemrég (TS 250/1), egyszercsak nem fogadta a gázt, teljesen hangtalanul gurult, néha még reagált a gázra aztán teljesen leállt. Utána berúgókar nem mozdult. Vártam míg hűl, gyertya ki, egy réteg szürkés fémpor ráégve, a dugó pont fenti állásban volt, már akkor látszott rajta a kráter a lyukkal a közepén:) Itthon leszedtem a hengerfejet, volt egy két olvadt kilapított fémtócsa is a dugó tetején:) 1:50es keveréket használtam, még ha kevés is neki akkor is csak beragadt volna nem? Mitől van a lyuk?:) Gyertya tuti hogy nem ért hozzá. Ja és miután levettem a hengerfejet mozdult simán a dugó, marásnyomok nem látszanak/érezhetőek.. Volt már valakivel ilyen?:)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Az üresjárat rögzítőben mekkora golyónak kell lennie? ábrán ahogy néztem, csavar, rugó, és golyó. De nálam olyan kicsi a golyó, hogy beleesik a rugó közepébe. Ez így jó?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

lolo írta:hello,

az üresjárat rögzitő csavart csak úgy ki lehet csavarni? vagy van vmi módja, mert a szakkönyv szerint nem szabad kicsavarni.
előre is köszi a választ.

Üdv:

Lolo
Pécs
Én kicsavartam, mert rugót cseréltem benne. Nem lett semmi gondja.

Üdv.: horhaus a szomszédból
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Figyi skacok. Simóba nem vagyok otthon, de szegény haveromnak gondja akadt. felújjította a blokkot, úgy rakta össze ahogy volt, és el is indult, szép a hangja, csak nem nagyon vannak benne sebességek. 1-2-3 megvolt egyszer, csak nem a helyén, és már nincs is. De a váltókaron érezni, hogy beveszi, de semmi. Tudom nem Mz, de a kistesója. :mrgreen:
Köszi.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

25x35x7. a dugattyúba meg belevalót :D
szerintem lehet kapni motoros boltokban. és ne zégert, hanem sima rugós biztisítót
Bokodi Áron- WARESZ
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

üdv!
valaki légyszi mondja meg nekem, hogy mekkora szimering van 125-ös etz-nél a kislánckerék alatt és hogy mekkora seeger gyűrűt vegyek a dugattyúba.
válaszokat előre is köszönöm
lolo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.08.23. 11:54
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lolo »

Hello Sai!

Köszi.

Üdv:

Lolo
Pécs
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sai »

Hát én csak úgy kivettem :-" Illetve előtte leengedtem az olajat, hogy ne ott folyjon ki.
Én annyit olvastam, hogy olajcseréhez ne azt használd...
Aztán visszaraktam és jobb lett :D
Persze lehet, hogy el is tolhattam volna vmit :-k :D
lolo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.08.23. 11:54
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lolo »

hello,

az üresjárat rögzitő csavart csak úgy ki lehet csavarni? vagy van vmi módja, mert a szakkönyv szerint nem szabad kicsavarni.
előre is köszi a választ.

Üdv:

Lolo
Pécs
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Hali!Tudna nekem valaki linket,vagy infót mondani,hogy 300-as lengyel dugattyúhoz (75,45) hol tudok gyűrűket szerezni? \:D/ :-({|=
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

jót fogtál ki! :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én is sokáig vacakoltam a tűvel, de aztán meguntam és a gyárit és az utángyártottat 1 mm-enként lemértem mikrométerrel, (átmérőt a kúpban, meg a többi részét), és pontosan ugyanaz volt a méret század mm-re.

Sőt azt is észrevettem hogy jobban megy az új utángyártottal mint a gyárival (C6 ról beszélünk), és az utángyártott anyaga valami ezüstszínű alu, vas, spiáter mittom, míg a gyári réz, így sokkal könnyebben deformálódik.

Szóval súbertűből az utángyártott épp nem rossz szerintem. Hosszú távon nemtom pl hogy feloldja-e a benzin :twisted: , de nekem már 3000 km óta jól szuperál.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

sajnos nincs tűm a géphez, mert nem is volt :D
az utángyártott nem jó, szeptemberbe van még börze, vagy legkésöbb október elején, ott nézz szét.
tűszelep: ha van egy bekopott tűd, meg egy hozzá kopott fúvókád, akkor egy másik házasításával el is lehet rontani. 15ös is jó bele. próbáld bele a tűt a fúvókába.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

waresz írta:Perec!

karbi folyás lehet kosztól is.. attol nem zár a tűszelep.

ellenpélda: a frissen összerakott fémtiszta porlasztóm az úszóház megtelte után rögtön orrán száján folyt. gyors megoldás: csavarhúzónyéllel odab@szni a porlasztónak. még gépkönyvek is javasolják.
Szia waresz!
Az lenne a kérdésem, hogy TS 150-nek a tűszelepjében mekkora a fúvóka mérete? Van 15ös 20as meg 25ösöm is. Ja és nincs véletlenül 22n1-3 as porlasztóba c3-as gyári súbertűd, mert nekem van egy csak az sajnos görbe és használhatatlan.
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: triton »

Gyurmooo írta:Pontos okát nem tudom, de a gyógymód ideiglenesen az, ha a berúgó tengelyét picit kihúzod, ekkor kb. 2mm a hézag a kar és a dekni között, és egy közepes erősségű határozott rugással "helyére teszed". Ekkor újra zár a berúgó szabadonfutója. :mrgreen:
Nem szakszerű javítás ez így,
de be tudod majd rúgni legalább. :D
Enyém is csinálja nagy ritkán, ha már indul a moci, azaz visszarúg a karra, de a lábam még rajta van. Ekkor megüti és onnét szabadonfutós... ](*,)
Szét kéne szedni, de ez olyan ritkán fordul elő, hogy csak ezért nem álltam még neki. Majd nemsokára valamikor megnézem, mi a bajság odabent, úgyis festeni akarom a blokk oldalát. :-({|=
Köszi a választ! Kipróbálom :)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Perec!

karbi folyás lehet kosztól is.. attol nem zár a tűszelep.

ellenpélda: a frissen összerakott fémtiszta porlasztóm az úszóház megtelte után rögtön orrán száján folyt. gyors megoldás: csavarhúzónyéllel odab@szni a porlasztónak. még gépkönyvek is javasolják.
Bokodi Áron- WARESZ
lolo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.08.23. 11:54
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lolo »

Köszi a választ mindenkinek.

A kuplung rendben van, az üresjárat rögzítő csavart megnézem, hátha annak a megtisztítása segít, aztán ha nem lecserélem a váltóműolajat.

Jó motorozást mindenkinek!

Lolo
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Sziasztok!

Lehet, hogy lehetne valami gyorsjavító tippeket összegyűjteni?
Ezt a berúgókar javítást nem ismertem.
Ha elúszik a karbi mit kell csinálni? Kijáratni belőle az üzemanyagot, vagy megüvegezni
a motort, hogy a rázkódás helyretegye?
Nekem néhány éve a kuplungom szeretett beragadni (ha behúztam ottmaradt).
Ezt csak az állító kupakjának levételével tudtam orvosolni, de
a rutinvizsgán egy fickó megmutatta a tutit: keményen megrángatta a
bovdent és az pikk-pakk megjavult.

Most meg olyan gondom van, hogy néha megálláskor, ha nem veszem ki előtte üresbe nem tudok
üreset kapcsolni. Egyszerűen eltűnik! Akárhogy tologatom, kapcsolgatom- semmi. Amúgy-
nem tudom van-e jelentősége - kb. 4 alkalomból 2 Lidl-nél történt...
Először addig fajult a dolog, hogy be kellett tolni, aztán rájöttem, ha felkapcsolok 5. -ig (inkább biztosra megyek) és onnan vissza akkor előjön.
Én valami hézagolási dologra tippelnék, de amennyire tudom a váltónál nem kell ilyesmivel foglalkozni.
Most azt is újra csinálta, hogy elsőből rögtön harmadikba vált. Ha papisan huzatom
ki az egyest akkor ezt nem szokta csípni a 2T erőforrás.
Kép
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

lolo írta:hello,

olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogyha sebességben állok meg, akkor lehetetlen berakni üresbe, mintha nem is létezne más sebesség, próbáltam már kettőből kivenni, vagy egyből, de lehetetlen, elég zavaró, már lámpánál előfordul, hogyha vált (főleg most h sárgán se lehet átmenni) h nem veszem ki üresbe, míg mozog a motor, utána meg nem lehet. Tudja vki hogyan lehetne orvosolni a problémát?

Előre is köszi!

Lolo
lehet hogy túl sűrű a váltó olaj
Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sai »

Nekem is ezt csinálta a 125ös és a rugó(vhol a blokk alján egy csavar fölött) megtakarítása segített :D , bár hidegen még mindíg nem tökéletes...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kuplung holtjáték fent a karon rendben van? 4 mm
lolo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.08.23. 11:54
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lolo »

hello,

olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogyha sebességben állok meg, akkor lehetetlen berakni üresbe, mintha nem is létezne más sebesség, próbáltam már kettőből kivenni, vagy egyből, de lehetetlen, elég zavaró, már lámpánál előfordul, hogyha vált (főleg most h sárgán se lehet átmenni) h nem veszem ki üresbe, míg mozog a motor, utána meg nem lehet. Tudja vki hogyan lehetne orvosolni a problémát?

Előre is köszi!

Lolo
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

triton írta:Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, miért van az, hogy a berúgókar
üresen lemegy, ha be akarom indítani? (ETZ-250)
Tavaly novemberben óta múlt héten próbáltam először indítani,
de semmi, a kar csak úgy simán lemegy. Tolásra indul.

Ha esetleg nem ebbe a topicba való a kérdés, akkor bocsánat!
A válaszokat előre is köszönöm.
Pontos okát nem tudom, de a gyógymód ideiglenesen az, ha a berúgó tengelyét picit kihúzod, ekkor kb. 2mm a hézag a kar és a dekni között, és egy közepes erősségű határozott rugással "helyére teszed". Ekkor újra zár a berúgó szabadonfutója. :mrgreen:
Nem szakszerű javítás ez így,
de be tudod majd rúgni legalább. :D
Enyém is csinálja nagy ritkán, ha már indul a moci, azaz visszarúg a karra, de a lábam még rajta van. Ekkor megüti és onnét szabadonfutós... ](*,)
Szét kéne szedni, de ez olyan ritkán fordul elő, hogy csak ezért nem álltam még neki. Majd nemsokára valamikor megnézem, mi a bajság odabent, úgyis festeni akarom a blokk oldalát. :-({|=
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ott van a letöltések között... [-o<
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

revlimit írta:Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy TS 125ös hengert fel lehet-e fúrni pl. a 150es első túlméretére, 56,5re, vagy akár ennél is nagyobbra, anélkül, hogy a hüvely nagyon elvékonyodna?
Lehet fúrni, a 150-esnek is vékony a hüvelye.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy TS 125ös hengert fel lehet-e fúrni pl. a 150es első túlméretére, 56,5re, vagy akár ennél is nagyobbra, anélkül, hogy a hüvely nagyon elvékonyodna?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

string32 írta:Hello mindenki!megtudná mondani valaki, hogy kb mennyibe kerül egy MZ főtengely felújítása??előre is köszi :D
kb 8-10000ft
string32
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.08.20. 17:09
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: string32 »

Hello mindenki!megtudná mondani valaki, hogy kb mennyibe kerül egy MZ főtengely felújítása??előre is köszi :D
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A Koyo japán,és jónak számít! Sok japán motor,és autógyárnak a csapágybeszállítója,és mint tudjuk azok jól birják a gyűrődést! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

Koyo márkáról még nem hallottam, de hiszek nektek :)
Sztem majd télen lesz csak szétszedve, annyira nem sürgős, most elsősorban a papír gondjai vannak.... :? amin el kell gondolkodnom h megéri e nekem :-k
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

RR_ZOZY írta:A különolajozást úgy érted, h a főteng. csapágyakat a váltóolaj keni? A tiéd ha /1-es (habár leírásod szerint "/0,5" :-) ) akkor ott is a keverék keni a csapágyakat....
Igen a váltóolaj keni. Azért írtam /0.5-öt mert a /1-be régebbi TS blokkot szereltek valamikor /talán a gyárban/ és úgy gondoltam így igazán egyik tipushoz sem sorolható. :D
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

A különolajozást úgy érted, h a főteng. csapágyakat a váltóolaj keni? A tiéd ha /1-es (habár leírásod szerint "/0,5" :-) ) akkor ott is a keverék keni a csapágyakat....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nekem még eredeti DDR csapágyak vannak benne és 32év és 50e km után is tökéletesek.
Nem tudom ez mitől van de nagy a valószínűsége, hogy a TS különolajzásának köszönhető.
Bizonyos szempontokból az ETZ visszalépés volt a TS után.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sokan szidják az ilyen-olyan "márkájú" csapágyakat pedig állítom legtöbbször a tré gépmunka és szerelés az oka hogy "nem jók".
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

coco írta:Sziasztok. TS 150 vagy 125 kuplungjat bele lehet rakni kicsi ETZ be? Ja es a TS nek hany soros a kuplung lanca? Ha jol tudom van 1 soros es 2 soros is...

TS-nek 1974 óta dupla lánc(2soros)
vagy A 125ccm-es motorokban 7324450, a 150 ccm-s motorokban a 6444237 motorszámtól dupla lánc van
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. TS 150 vagy 125 kuplungjat bele lehet rakni kicsi ETZ be? Ja es a TS nek hany soros a kuplung lanca? Ha jol tudom van 1 soros es 2 soros is...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 40 vendég