Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Üdvözlet Bambi Mester!
Úgy hallottam,Te vagy a GURÚ és szervízzel is foglalkoztok.
Árajánlatot szeretnék kérni egy ETZ 125-ös motorblokk fõtengelycsapágy cseréjére.Sajnos,lóg a megszakító felõli oldalon.
Ha az segít-kiveszem a blokkot.
Elõre is köszönöm!

Üdv!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
"
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem. "

szerintem ez a kosian által ajánlott bejáratási szeánszot fogom alkalmazni és akkor már én is ott tudok lenni az Alföld-túrán!!!
Etz 150 87'
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2352
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

most akkor a olajban dús a kezdõ keverék vagy nem? vagy mi a legjobb?
Etz 150 87'
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

én 1:30-cal kezdtem aztán 1:40 és a 3. tank már 1:50 volt, de a szerelési kézikönyvben meg mindenhol írják hogy az 1:50 vonatkozik a bejáratási idõszakra is, szóval nemtudom
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Norbedlee írta: Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?
Nekem szerelõ tanácsolta, én simsont járattam be így, aztán mentem vele még 10.000 km-et gond nélkül mielõtt eladtam. Mondjuk az jól lett megcsinálva, így járattam be és nagyon tuti kis gép volt. Szóval nem tudom. Az sem kizárt, hogy rosszul tudom és végig dússal kell járni és egyszer csak simán átállni hígabbra, de én a fokozatosság híve vagyok... :)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kosian írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.
Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?
Etz 150 87'
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Etz 150 87'
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahham azért köszönöm szépen! Megpróbálok lengyel gyártmányt keresni! Asszem a hubertnél olyan van.
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
A perselyben mérve van benne 1mm :? Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...
Helló.
Én szabolcsi vagyok igy nem tudom hol lehet Pest környékén jó minõségû gyürüt kapni.
Nekem a lengyel gyártmányú jó merem ajánlani.
Nyiregyházán a Suzuki kereskedésben szoktam beszerezni és eddig még semmi gond nem volt vele.
A hengert vidd magaddal és próbáld bele ott a helyszinen igy biztos hogy jót veszel mármint méretileg.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
A perselyben mérve van benne 1mm :? Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bambi írta:
RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század :D
Köszi Bambi! Bevallom én bizti nem illeszteném 0,07 alá az tuti :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
lehet csak gyûrût cserélni.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

egyébként táboriék príma munkát végeztek a szutyok berta dugattyú illesztésével...
igazad volt Zozy, ha jól van illesztve nem csörög.
csak az a kib*szott felsõ csapszeggel nemtudom h mi a f*szt csináljak... honnan vegyek nagyobb átmérõjût? és egyáltalán mit értünk nagyobb átmérõn? :P 0,01mm-t? :P francba... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a stiftnél levõ hézag kb 0,1mm szemre :P
jól saccoltam bambi? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

killer!

nem értem mit akarsz csinálni a gyûrûvel... milyen hézagot akarsz összereszelni?
a gyûrûk külsõ éleit húzd le tûreszelõvel aztán nyomás összerakni. 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
a dugóban,mennyi km van?
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

Gshp írta:
KILL3R etz írta:Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Nemtom ezután kopik be 4-5 századosra nyilván de nem biztos :D
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

KILL3R etz írta:Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Nemtom ezután kopik be 4-5 századosra nyilván de nem biztos :D
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Nyilván max 2 század
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy kérdésem. Mekkorának kell lennie új gyûrûnél az illesztési hézagnak?

A válaszokat elõre is köszi!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

és akkor mivan ha le kell venni a deknit, és leereszted az alig használt olajadat? nem úszkál benne a teflonszalag maradék? :P
én melegen szoktam utánahúzni a leeresztõ csavarokat. :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Folyik? Csöpög?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali rájderek.
Akinek csöpög egy picit az olaj, majd a téli kényszerpihenõn vegye le a váltóoldalon is a deklit, és cserélgesse ki szorgosan az O gyûrûket. Aki csak kezdõ (mint én), inkább szakemberrel csináltassa meg. Az O gyûrûk ára (több helyre kell) százasokból kijön, a munkadíj gondolom egy-két ezres lehet.
Csöpöghet alul is az olajleeresztõ csavar tömítése. Alul két nagy csavar van, mindegyik járhat ugyanígy, ha elõzõleg szakszerûtlenül nyúltak hozzá. Bambi mesélte (nagygenerált a messere mûvelte Murcielagoval kb 12000 km-mel ezelõtt), hogy ennek az egyenetlen felület lehet az oka. Házilag nem lehet rendesen a blokk, és a csavar síkját egybe hozni, ne farigcsáljátok. Ebonit alátétet ajánl Bambi mester, de nekem bevált a teflon szalag is. Murcielago azóta szobatiszta. Valami olajmaszatot látok a sztenderen, nyilván O gyûrûket kell majd cserétessek én is. De cseppek a motor alatt gyakorlatilag nincsenek a szalaggal való tömítés óta.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Kris89
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.26. 20:34
Tartózkodási hely: Gyermely

Hozzászólás Szerző: Kris89 »

Sziasztok!!
Pár nappal ezelõtt mentem a motorral és kigyulladt az üresjárat jelzõ lámpa és azóta nem alszik el. Ez a kisebbik gond a nagyobb az az , hogy azóta a 4. sebességet sem akarja mindig be venni. Nem tudom, hogy összefügg-e a égõ visszajelzõ és sebesség nem bevétele de ez van. Ha valaki tudna nekem ebben valamilyen választ adni az elõre is nagyon megköszönném.
Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Dr. Diti :lol: megerõsítette hitemet abban miszerint felsõ csapszegem csörög. De ezzel már sokaknak volt gondjuk innen is. Kérdem: mi a megoldás? mert hiába veszek a boltban egy ugyanolyat azis ugyanolyan xar lesz. A tûgörgõ jó minõségû INA.

Elõre is kösz a helpet! 8)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.08.26. 20:47-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Figyelem !! Akinek valami nyûgje van a motorjával vagy fejleszteni akar az most viheti Bambihoz a motorját mert van kapacitása rá énis most viszem hogy Zemplénben nagyon jó legyen !!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Köszönöm a segítséget!
Sajnos az egyik éjszaka valami suhancok ellopták, és szétgyilkolták a mocit. Ha már újjá kell építenem, akkor miért ne lehetne egyedi!
Kb 2 év múlva valamelyik túrán be is mutatom a nagyközönségnek! :D
jó motorozást!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
szerintem semmit sem árt, így is "túl van hûtve" az egész, mert ha megnézed, a nyári 50 fokos aszfalt felett való huzatást is simán veszi a moci, szóval nem kell aggódni hogy gyenge lesz a hûtés
mit mondjunk akkor amikor télen mondjuk -10 fokos menetszél csapja, be sem melegszik igazán :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

köszi Bambi!
Akkor Én lehet, hogy visszahozok egy régi divatot...! :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
régebben divat volt a hengereket lefesteni.mi matt feketére festettük,és nem volt probléma.
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:forrósodott a kartell is.
A "kartell" az egy kicsit más... :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

áthúzod csapágyzsírral.
de elõtte tiszta benzines ronggyal zsírtalanítottam az egész tengelyt.
eddig egész jól bírja, 3 csepp olaj jött ki ott 200 km alatt, de nekem most bejáratós a motor, ezért iszonyúan forrósodott a kartell is.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

kerdesem az hogyha szet szedem s csapagyzsirral bekenem akkor fog fojni? vagy neked jol visszatartsa?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Berugokar

Hozzászólás Szerző: Andrei »

coco írta:Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen :D ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja :) folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi :D Elore is koszi :D
nekem is folyik ott, leszarom :D
tettem alá kartonpapírt
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hát nagyon semmit...
én annyit csináltam h kemény csapágyzsírral áthúztam a váltótengelyt aztán annyi 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Berugokar

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen :D ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja :) folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi :D Elore is koszi :D
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:figyu! etz 125/150 kuplungnál úgy van h
Conus! A kis TS kuplungjában nincs ilyen dolog. Ott csak a hernyócsavarral tudsz állítani.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Samu írta:Laci írta rossz helyre:

Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen :cry: , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.

Elölre is köszi mindent!
figyu!

etz 125/150 kuplungnál úgy van h
Kép
van a 8-as számú háromszögalakú lemez. ez felel azért, h mennyire van leszorítva a lammellaköteg teljesen visszaengedett kuplungkarnál. azaz minél több van belõle egymásra téve(minél vastagabbak), annál jobban leszorítja a köteget. valami hasonlót keress a kisTS kuplungjánál... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3372
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bakimate írta:
bambi írta:látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári :D
Én csak annyit mondok: Ennél nagyobb baja sohase legyen! :D
Ugyanilyet raktam a /1-be én is(legalábbis a szine ugyanez).A boltos azt mondta ez a legjobb amit most adni tud.Mondjuk az ára is 3x annyi volt mint a Huberes zöld szinû.Most akkor kezdjek aggódni hogy mégsem olyan jó??
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1908
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Laci írta rossz helyre:

Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen :cry: , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.

Elölre is köszi mindent!
Kép
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Samu írta:Ne aggódj! Motorozz! ... :)
Oké, nem aggódom! Gondolom én, hogy nem para ez, mert mit is várunk egy 23 éves, egy hengeres 2 ütemû motortól...?
De azért mégis csak jobban megnyugtat, ha hozzáértõ(bb) véleményét is hallja az ember. :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég