Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dögöljek meg ha értem az utángyártó emberkéket. :-k
Hát miért nem tud 3mm-st gyártani??Annak a hűlye gépnek amivel csinálják a 3mm-t is tudnia kell.Vagy előtte nem is veszi az ilyen gyártó a fáradságot hogy utánjárjon??Nem értem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

szia bambi !
egykéréssel fordulnák hozzád,mocimon kuplunglamellát szeretnék cserélni.
az a bajom hogy nemkaptam 3mm vastagságut,csak 3.3mm volt.
igy a kiemelésselgond lessz.azt kérdezném töled mit kelltennem hogy jo legyen.
vagy hatudsz segiteni abban hollehet kapni. neked van e ?
segitségedet elöre is köszönöm. ja a moci etz 250 es.
üdv:misi
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én is azon a véleményen vagyok tapasztalat alapján mint waresz kolléga. Alap 250-es ha rendben van, minőségi cuccokkal és korrekt hozzáértő szaki általi gépmunkával, helyes bejáratás után jó beállításokkal...és voilá: van egy motorod amit nem kellett felfúrni és bírja a hegyet cuccolva barátnőstül.
Ne az enyémről, hanem legyen szó pl. a BigBigJoe motorjáról amit Bambi újított tavasszal....mentem vele....no comment...pont olyan amilyennek lennie kell.

Mindezzel együtt nem szólom le aki a 300 mellett dönt. A lánckeró dologban már inkább látom a rációt, én is tököltem rajta hogy 18-ast rakok előre a cserekor, de mivel minden szemszögből elégnek ítélem a 19/48 párosítást, így ez is maradt.

Ahány ház....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát biztos műhelyfüggő, de amit Bambinál csinálnak az elsőosztályú. Yoko (vagy milyen) hajtókar sem olyan rossz.

Az enyém 70 es tempónál 2,9 liter/100 al ment, mindenféle túlmelegedés nélkül, 100as utazóval sem ment 4,5 fölé (de minek annyira túlhajtani...) . Szóval a minőségi meló után nem lesz 6 literes fogyasztás...

Jah és pluszban még direktszűrő is volt fent, amire szintén mindenki azt mondja növeli a fogyit. Hát, ez sem igaz.

Majd egyszer befényképezem a menetnaplóm, aztán kiszámolhatja mindenki szabadon.

A hatás pedig? egy sosefúrt kopott 250es helyett kaptam egy vadiúj 300ast, jól beállított gyújtással mindennel, konkrétan rövid időre egykerékre álltam az első lámpánál. Semmit csináltam, csak ugyanakkora gázzal indultam, mint a "régi" géppel.

Szerintem érdemes felfúratni, főleg kis sebességeknél (kb 70 ig) elég durván csökken a fogyasztás, mert a gép erőlködése is (jóval nyomatékosabb lesz ugye). Erre rárakva egy lapáttal lánckerékcsere, és már szinte annyival elmegy mint egy 250es robogó (főleg egyhangú utakon, ahol a sebességet tartani lehet). Ha az ember húzza a szarvát, akkor persze eszik, de akkor sem 5nél többet.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

csdani írta:Üdv Mindenkinek!

Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)

Köszönettel:
csdani

szerintem egyszerűbb egy igazán jó 250est összehozni. tiszta gyári kipufogó, megfelelő karburálás, gyujtásbeállítás,és akkor nincs az hogy a mai gagyi hajtórúd 10ezer után kuka, meg nincs 6littyó körüli fogyasztás, amellett, hogy kb csak 10%-al megy jobban. amúgy ha ragaszkodsz hozzá, akkor hengerfejen, hengeren kell alakítani(a fúráson túl) de ha 251-esed van, akkor még egy kicsit nagyobb szopás megoldani.. és hát dukál hozzá a gyári kipuff, mert egy utángyártott dobbal, kb anyit se tud mint egy gyári 250es. blokkhoz amúgy nem kell nyúlni.
Bokodi Áron- WARESZ
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

[-X nempasszol
A viz szalad, a kő marad!
tibike931
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.06.05. 12:31
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike931 »

Sziasztok! olyan kérdésem lenne hogy a 125 etz mz be jó e a 250 es etz váltókar visszahúzó rugó! Köszönöm
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

bakimate írta: Privátban átküldöm a telefonszámom, hívj fel valamikor!
Rendben, megvan. Köszi. Holnap valamikor kereslek.
Bye
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

moyos írta:
bakimate írta:
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban. :-)
Ha így van át is viszem, ha magamhoz térek valamikor éjszakás meló után :lol:
De mikor? Hová?
Na és ugye: Köszi szépen :)
Privátban átküldöm a telefonszámom, hívj fel valamikor!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Üdv Mindenkinek!

Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)

Köszönettel:
csdani
Avatar
htq
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szakály
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: htq »

conus írta:sokmindent nem tudsz kezdeni a 9kw-os meg a 10.5kw-os 150-es etz vel, mert a hüvely köré van öntve a bordázat. ha nem hiszed, nézz meg h hova fekszik fel a kipuff könyöke a hengernél. onnan tudod meg, h 10.5 kw-os vagy 9kw-os a 150es etz henger, h a szívó csatornába bele van ütve egy 2-es szám.
a gyár vezérlési szögeket ad meg, ált iskola geometriából ha valaki tudja azt h a teljes szög 360°, akkor egy kis számolással ki tudja számítani, h pl a felső holtponttól hány mm-re kell h nyisson v. zárjon a dugattyú a kérdéses nyíláson.
Kép

viszont van még egy bökkenő akkor is ha sikerült meggyőződni arról, h 10.5 kw-os henger:
a 150-es etz porlasztójához csak egyfajta fúvókakészletet lehet kapni, és a fővúkát leszámítva a többit marha nehéz előállítani kisipari szerszámokkal. :-" :mrgreen:
A szögeket nem olyan egyszerű kiszámolni, mert a hajtókar alsó vége egy körhagyón mozog és nem függőleges irányban, ezért az első fokoknál csak alig mozdul meg a dugattyú, 90fok körül sokkal többet. 1 mm dugattyú mozgáshoz különböző szögek tartoznak. A szocimotoroson a rezó építési cikkben található egy jó kis progi a szögek kiszámolására.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

bakimate írta:
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban. :-)
Ha így van át is viszem, ha magamhoz térek valamikor éjszakás meló után :lol:
De mikor? Hová?
Na és ugye: Köszi szépen :)
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

moyos írta:Szal abban segítsetek plíz, hogy kell-e a HF alá valami, és ha kell akkó milyen anyag?
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban. :-)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
puppino
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.05.31. 15:52
MZ-d típusa: MZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: puppino »

Üdv!

Most vettem észre hogy rossz helyen tettem fel az előző kérdésem, ezért mindenkitől elnézést kérek.

Üdv.:puppino
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Hali!
Asszem leginkább ide illik:
150-es Trophy-hoz régebben vettem hengerfejpakolást. Ez egy alu-cucc volt, ami azóta már kukába került.
Hallottam már olyat, hogy nem is kell oda semmi, csak az a hőálló trutyi; más azt szakértette, hogy elég kartonból vágni. -Utóbbit én még csak a blokk és henger közé szabtam anno.
Szal abban segítsetek plíz, hogy kell-e a HF alá valami, és ha kell akkó milyen anyag?
Thx.
puppino
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.05.31. 15:52
MZ-d típusa: MZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: puppino »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van e valamilyen egyértelmű kűlső jele annak, ha egy kipufogó gyári, vagy utángyártott. Elsősorban a 250-es ETZ érdekel.

Üdv.: puppino
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Akkor valószínű,hogy az egyik lamella feltámaszkodik
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

bambi írta:
Tibi85 írta:Sziasztok!

Úgy néz ki végre össze tudom rakni a blokkot. A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy jó ez így?


Kép



Kép
nem jó vastagok a lamellák
így nézet ki a kuplung fölszerelés előtt:

http://www.postimage.org/image.php?v=aV1wLimJ

A lamellák vastagsága gyári méretű.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Standard: nincs fordulatmérő
De Luxe: van fordulatmérő
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
puppino
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.05.31. 15:52
MZ-d típusa: MZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: puppino »

Sziasztok!

Bár gondolom nem ez a legjobb hely megkérdezni (csakhát más nem jutott eszembe), de arra lennék kíváncsi, hogy mi különbözteti meg a Standard ETZ-től a De Lux-ot. A válaszokat előre is köszönöm, és mégegyszer bocs.

Üdv.:puppino
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Tibi85 írta:Sziasztok!

Úgy néz ki végre össze tudom rakni a blokkot. A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy jó ez így?


Kép



Kép
nem jó vastagok a lamellák
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Sziasztok!

Úgy néz ki végre össze tudom rakni a blokkot. A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy jó ez így?


Kép



Kép
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

z25z írta:erdemes egyaltalan ezt beletenni vagy inkabb majd mocis boltban kimondottan ETZ fotengelyszimeringet hajkurasszak? :shock:
Nem. Szimmeringet szimmering boltból, Viton anyagból, 1500-2000 ft/db

---

Javítok, 30X62X10 (TS250 főtengely), 2375 forint.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

sztem
szimeringet a szimering boltba inkább mint motoros boltba :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

na tartoztam az ordognek egy korrel...megneztem vagy 10 boltot itt szerbiaban az esetek 50 szazalekaban az elado csak huhogott, hogy hat ilyen meretu szimmeringrol (25x72x7) nem is hallottak, na hirtelen felindulasbol visszateptem szegedre, persze a motoros boltok mar bezartak, igy az SKF nel probalkoztam, ott volt megfelelo meretu kemeny 260 HUF-ert, megvettem aztan jottem vissza Zentara, hat alaposabban megnezve KTT markaju, nem valami bizalomgerjeszto a kidolgozas, azt se tudom mennyire hoallo stb, valaki hallott mar errol a markarol? erdemes egyaltalan ezt beletenni vagy inkabb majd mocis boltban kimondottan ETZ fotengelyszimeringet hajkurasszak? :shock:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

sokmindent nem tudsz kezdeni a 9kw-os meg a 10.5kw-os 150-es etz vel, mert a hüvely köré van öntve a bordázat. ha nem hiszed, nézz meg h hova fekszik fel a kipuff könyöke a hengernél. onnan tudod meg, h 10.5 kw-os vagy 9kw-os a 150es etz henger, h a szívó csatornába bele van ütve egy 2-es szám.
a gyár vezérlési szögeket ad meg, ált iskola geometriából ha valaki tudja azt h a teljes szög 360°, akkor egy kis számolással ki tudja számítani, h pl a felső holtponttól hány mm-re kell h nyisson v. zárjon a dugattyú a kérdéses nyíláson.
Kép

viszont van még egy bökkenő akkor is ha sikerült meggyőződni arról, h 10.5 kw-os henger:
a 150-es etz porlasztójához csak egyfajta fúvókakészletet lehet kapni, és a fővúkát leszámítva a többit marha nehéz előállítani kisipari szerszámokkal. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors »

köszi a választ! még azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a különbség a 9, és a 10,5 KW-os henger közt?(felömlők, kipunyílás,kompresszió stb.), esetleg nincs-é meg valakinek a henger rajza?
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

boors írta:üdv! Tanácsot szeretnék kérni! Van egy 150-es etz-m, amin most épp 58-asra fúrt henger van, valami ismertetlen dugattyúval. Így a gyorsulása nagyon jó, viszont a végsebessége nem annyira, mert tartósan 5.ben 5500tól kissé csörög. Viszont most vettem egy http://www.mz-b.de féle dugatyút, ami viszont csak 56,5-ös, és jobban néz ki mint ami most benne van. Az lenne a kérdésem, hogy ha ehhez a dugóhoz fúratok egy hengert, akkor az elvesző másfél mm,észerevehetően visszaveszi a motor teljesítményét, gyorsulálsát stb?


lehet hogy tapasztalhatsz majd változást, de nem számottevő. kicsit veszít a nyomatékából talán...
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Gyújtás, gyertya, beállítás.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Dada273
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.06.12. 13:42
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Győr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dada273 »

amúgy 3km alatt 120 fokos lesz a hengerfej szobahőmérsékletről, lézereshőmérővel megmértem. ez sok?
1 ütem kevés a 4 meg túl sok
Dada273
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.06.12. 13:42
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Győr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dada273 »

Üdv! még májusban vettem egy 125ös etz-t mentem vele 650 km ert jól is ment de az utolsó pár kilométeren túlforrósodott és nem volt ereje 4esben. aztán szétszedtem mert kattogot már amikor megvettem mert ki volt nyúlva a váltólánc + dugattyúgyűrűket cseréltem benne és elvittem műszakira teherautóval, amikor jöttem haza 7 kilométer után megint forró lett a blokk pedig nem ment 5000 fölé a fordulat de ereje ugyan úgy nem volt. szerelőismerősöm azt mondta meg kéne nézni a gyűrűhézagot de sztem nem az lesz mert a régiekkel is ezt csinálta. Tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja?
1 ütem kevés a 4 meg túl sok
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors »

üdv! Tanácsot szeretnék kérni! Van egy 150-es etz-m, amin most épp 58-asra fúrt henger van, valami ismertetlen dugattyúval. Így a gyorsulása nagyon jó, viszont a végsebessége nem annyira, mert tartósan 5.ben 5500tól kissé csörög. Viszont most vettem egy www.mz-b.de féle dugatyút, ami viszont csak 56,5-ös, és jobban néz ki mint ami most benne van. Az lenne a kérdésem, hogy ha ehhez a dugóhoz fúratok egy hengert, akkor az elvesző másfél mm,észerevehetően visszaveszi a motor teljesítményét, gyorsulálsát stb?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:Bambi!
Készül a moci, a közdarab amiről beszéltünk elkészült.
Tettem fel képeket ide:http://iam.home.tetye.hu/~torrent/moci/
Jó lett köszönöm a képeket :D
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tetye »

Bambi!
Készül a moci, a közdarab amiről beszéltünk elkészült.
Tettem fel képeket ide:http://iam.home.tetye.hu/~torrent/moci/
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ma elmentem egy kicsit motorozni mikor már jól bemelegedett a motor mondom egyet 4-be csutkagázon megpróbálom kicsit nehogy ellustuljon a gép.
tapasztalat:olyan 100körül volt a kilóméteróra eléggé füstölt sőt.. a fordulatszámmérő óra meg csak olyan 5500körül volt nem ment feljebb pedig 4 csutkagáz
ez normális szerintetek? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kép
A 19-es alkatrész a szimmering.

Ha ilyen alkatrészrajz érdekel,vagy bárkit érdekel az jelezze és felteszem valahová.Ts 250/1-hez
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tetye írta:
Hali!
Hát igen, a nyár már csak ilyen menni kell...:P
Az az igazság hogy zsakfos kicsit megkavart az etz miatt..
1-2 kérdésem azért van igy hirtelen is:
A szimering a lánckeréknél az most akkor 25x35x7 vagy a 25x37x7 nincs most a környiékemen a blokk.
A főtengely csapágyai egyértelmüen 6306 osak de kell-e hogy bárhonnan is zárt legyen mert szerintem nem lenne szabad, de az etz szerelésiben pedig zártak vannak.
A főtengelynél az olaj terelő lemezeket hogy kell betenni? egyik fele picit domborúbb a pici pont megy gondolom a házban lévő furathoz. De milyen pozicóban hova kerül?
A szimeringeknek hogy kell állnia? mind kettő egyformán van bent? Mert akkor a váltóba bejuthat a keverék a forgatyusházból.
Szerintem ugy kéne legyen hogy csapágy - utánna puppal kifelé a terelő lemez - zéger - majd a szimering lapos felével kifele - rugós gyűrű utánna generátor v. kuplung.... Vagy rosszul mondom?
Melyik része nem volt érthető amit irtam??
Na mindegy újra leirom:
a te Ts250/1 blokkod szerkezetileg ugyanaz mint az Etz 250 illetve Etz 251 blokk.
Az ezen honlapon is megtalálható Etz 251-es szerelési videó teljes mértékben használható a te /1-es blokkodhoz.Egyetlen db csapágy van ami az Etz-be nagyobb külső átmérővel rendelkezik,egyébként minden ugyanazon méretű.
Ami különbség adódik még a ts 250/1 és az etz 250-251 blokkok között az szerelés szempontjából nem érdekes.Ilyen pl hogy az Etz már 4 felömlős,nem 2.Vagy az hogy az Etz-be már generátor van nem dinamó.

Akkor a kérdésekre a válasz:-szimmering a lánckeréknél 25x35x7
-ami a szerelési videón zárt főtengelycsapágynak néz ki az valójában műanyagkosaras csapágy nem zárt,az Mz-be nyitott csapágy a jó.
-a szimmeringek ugy vannak benne hogy a kupplungoldalinál a rugós fele a szimmeringnek kifelé néz,a dinamó oldalinál meg befelé a főtengely felé.
-az olajterelő lemez meg a videón is nagyon szépen látszik hogy a csapágy és a zéger gyűrű között van méghozzá úgy hogy az a kis kidomborodó pöcök az az olajfurathoz kerüljön és a zéger nyitott része is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tetye »

horhaus írta:Tetye

Bocs hogy nem reagáltam de el kellett mennem nyaralni.

Megoldódott a problémád, vagy keresgéljek a papírjaim közt?
Hali!
Hát igen, a nyár már csak ilyen menni kell...:P
Az az igazság hogy zsakfos kicsit megkavart az etz miatt..
1-2 kérdésem azért van igy hirtelen is:
A szimering a lánckeréknél az most akkor 25x35x7 vagy a 25x37x7 nincs most a környiékemen a blokk.
A főtengely csapágyai egyértelmüen 6306 osak de kell-e hogy bárhonnan is zárt legyen mert szerintem nem lenne szabad, de az etz szerelésiben pedig zártak vannak.
A főtengelynél az olaj terelő lemezeket hogy kell betenni? egyik fele picit domborúbb a pici pont megy gondolom a házban lévő furathoz. De milyen pozicóban hova kerül?
A szimeringeknek hogy kell állnia? mind kettő egyformán van bent? Mert akkor a váltóba bejuthat a keverék a forgatyusházból.
Szerintem ugy kéne legyen hogy csapágy - utánna puppal kifelé a terelő lemez - zéger - majd a szimering lapos felével kifele - rugós gyűrű utánna generátor v. kuplung.... Vagy rosszul mondom?
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

bugyi18


Az egyik kolléga úgy oldotta meg a dolgot hogy az eredeti csavarba fúrt mentet, tett bele egy másik csavart. Az eredeti csavart meg beleragasztotta a helyére és a kisebbik csavaron letudja engedni az olajat!


Üdv.
bugyi18
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.14. 14:37
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi18 »

Hello

Olyan problémám lenne hogy beleszakítottam a blokkba az olajleengedő csavart. Így is szorul egy kicsit de mindenképp ki kell majd cserélni mert csöpög az olaj egy kicsit ha bemelegszik.
Ha a menet a blokkban szakadt meg akkor mit tudok csinálni?
Segítséget előre is köszönöm.

üdv. bugyi18
az új ETZ-s
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

matt1989 írta:Sziasztok!

Tudtok ajánlani valami jó dugattyút, ami elfogadható áron van és jó minőségű?

Előre is köszi

ja! Belcord Kft. sokan dícsérik, egyfajta alternatívaként ajánlják a (hadd ne minősítsem) BERTA dugattyú helyett. sajnos nem kaptam meg idejében a nevét a cégnek, így kénytelen voltam a (megint hadd ne minősítsem) BERTA dugattyút belefaragtatni a frissen fúrt hengerbe. azóta is szépen csörög a dugattyú a hengerben. szal ha meg akarod kímélni magadat a csörgő hengertől akkor: http://www.belcord.hu/kontakt.htm :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

htq írta:Ha fémragasztóval teszik fel a kuplungot, akkor a leszedéssel nem lesznek problémák?
kromofág oldja a fémragasztót. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Még annyit ehhez a ragasztásos hülyeséghez kupplungnál.Ugyebár a ragasztónak akkor van értelme ha a 2 felület egymáshoz mindenhol egyformán felfekszik,különben vastagon kell rakni a ragasztót ami már nem hatásos annyira.Ha meg egyébként jól felfekszik a kúpra a kupplung,akkor már csak rá kell huzni megfelelő nyomatékkal és kész.
A legtöbb kupplungleforgás a helytelen szerelésből adódik:
-nincs megfelelő szerszám
-nem tudja hogy kell ellentartani hogy ne forogjon el a főtengely
-nem megfelelő erővel van feltéve a kupplung(a leggyakoribb hiba)
-felütik felhuzás helyett
Ugy hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

RR_ZOZY írta:A kuplung nagy szívások forrása. A csisz.pasztás megoldás jó dolog ha még nem rágódtak össze nagyon a felületek. A pasztázás és összedolgozás közben néha nem árt tisztára törölni, alkotó mentén feljelölni filccel és úgy rápróbálni-forgatni az agyat. Ha teljes kúphosszon törli a filc nyomát akkor jól fekszik fel, lehet feltenni és nyomikulccsal meghúzni ahogy Zsakfos írja.

Fémragasztót, savazást, ékelést én mellőzném...de mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Ez igy teljes!
Felejtse már el mindenki ezeket a barkács megoldásokat!Használtam már én is fémragasztót(más célra).Nekem az a meglátásom hogy sosem lesz olyan erős és oldható kötés a ragasztás, mint egy jól felfekvő,megfelelő nyomatékkal feltolt kúpos illesztés.
Persze hiába beszél az ember ugyis megmaradnak ezek a "szomszéd szaki igy csinálta,tök jó lett" megoldások.Utána meg ha megint leforog a kupplung akkor meg a "hülye német szarul találta ki" szöveg jön.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Tetye

Bocs hogy nem reagáltam de el kellett mennem nyaralni.

Megoldódott a problémád, vagy keresgéljek a papírjaim közt?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Tudtok ajánlani valami jó dugattyút, ami elfogadható áron van és jó minőségű?

Előre is köszi
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha loctite-al (csapágyragasztó) rakjátok fel, annak nagy előnye hogy jól felmelegítve simán elenged, így szétszedhető 8)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

A kuplung nagy szívások forrása. A csisz.pasztás megoldás jó dolog ha még nem rágódtak össze nagyon a felületek. A pasztázás és összedolgozás közben néha nem árt tisztára törölni, alkotó mentén feljelölni filccel és úgy rápróbálni-forgatni az agyat. Ha teljes kúphosszon törli a filc nyomát akkor jól fekszik fel, lehet feltenni és nyomikulccsal meghúzni ahogy Zsakfos írja.

Fémragasztót, savazást, ékelést én mellőzném...de mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

htq írta:Ha fémragasztóval teszik fel a kuplungot, akkor a leszedéssel nem lesznek problémák?
sztem nem mivel azért a fémragasztó nem olyan mint a hegesztés nem olyan erős csak biztosan tartja bár azért nem lehet olyan könnyen leszedni mintha anélkül lenne

de ez csak az én véleményem :oops: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
htq
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szakály
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: htq »

Ha fémragasztóval teszik fel a kuplungot, akkor a leszedéssel nem lesznek problémák?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 47 vendég