Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.10.14. 17:58

Sziasztok!

Most cserélnék én is olajat és van itthon direkt motorba való (4 ütemûbe) 10W 40-es olaj. Ez jó szerintetek?
Ja és a másik, hogy a blokk alján van 2 csavar. A nagyobbik az olajleeresztõ, amelyik a gyújtás felõli oldalhoz van közelebb?

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.10.12. 21:52

kobraCode írta:
Norbedlee írta: és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???
Nem tudom mennyibe kerülhet. 5l-es kiszerelésben szoktam venni tavasszal, mert el sok kisgép van a ház tájékán és olyankor kell mindbe.
Nekem 251-es etz-m van, szerelési könyv 9dl-t ír, nem szoktam mérni mennyi megy bele.
Amíg meg nem jelenik a kontroll csavarnál addig töltöm, na meg még egy picit többet.

köszi :D

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.12. 21:29

Norbedlee írta:
kobraCode írta: Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.
és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???
Nem tudom mennyibe kerülhet. 5l-es kiszerelésben szoktam venni tavasszal, mert el sok kisgép van a ház tájékán és olyankor kell mindbe.
Nekem 251-es etz-m van, szerelési könyv 9dl-t ír, nem szoktam mérni mennyi megy bele.
Amíg meg nem jelenik a kontroll csavarnál addig töltöm, na meg még egy picit többet.

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.10.12. 21:26

kobraCode írta:
Norbedlee írta:most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?
Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.
és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.12. 21:23

Norbedlee írta:most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?
Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.10.12. 20:23

most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.10.11. 18:55

kuti írta:Üdv! Normális olajfolyatás mellett mennyi olajat lehet elhagyni a váltóból? Júliusban lett benne cserélve, kb 4000 km-t tettem meg vele.. És mostanában egyre gyakrabban jött ilyen fura hang váltáskor.. (mintha a berugókart lenyomnám menet közbe) Meg se fordult az eszembe, hogy kevés lehet az olaj.. meglestem, és simán benyelt olyan 3,5 decit.. :shock: Ez normális? vagy csak én vagyok túl nagy igényû, hogy egy évet elmotorozzak egy olajjal? :D
én is évente cserélek olajat,szereti a motor a friss terméket,mint ahogy én is :D

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.10.11. 16:56

Üdv! Normális olajfolyatás mellett mennyi olajat lehet elhagyni a váltóból? Júliusban lett benne cserélve, kb 4000 km-t tettem meg vele.. És mostanában egyre gyakrabban jött ilyen fura hang váltáskor.. (mintha a berugókart lenyomnám menet közbe) Meg se fordult az eszembe, hogy kevés lehet az olaj.. meglestem, és simán benyelt olyan 3,5 decit.. :shock: Ez normális? vagy csak én vagyok túl nagy igényû, hogy egy évet elmotorozzak egy olajjal? :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.10.04. 19:25

jaja... elõször én is hülyének néztem azt aki mondta, de nekem mûködött. körkörösen kell csinálni. nagyon pepecs meló, nagy türelmet, és odafigyelést igényel.

az elõzõ hsz-ból kimaradt h még az segíthet h melegen utána húzod még egy kicsit a hengerfejt.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.10.04. 18:40

conus írta:sík üveglappal
? :shock:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.10.04. 09:30

redocstomi írta:Szevasztok!!

Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.

Köszi!!!!
Egyip Tomi :D
sík üveglappal csiszold fel. elõtte persze teljesen zsírtalanítsd a felületeket. baromira egy pepecs munka de megéri. látni fogod h ilyen finom por keletkezik a "munka" hatására. én S51-nél voltam így, egy fél napot elkúrtam vele, de megérte :twisted:
a csavarokat meg úgy húzd meg h elõször csak finoman húzd meg mindegyiket aztán elkezded húzni az egyiket, a vele átlósan levõt ugyanennyire húzd meg, aztán a másik 2-t átlósan...

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.10.03. 20:56

darkMZ írta:Viszonylag gyorsan, mire 80 alá megy, vissza kell váltanom, mert lelassul. De nem fulladozik vagy ilyesmi, csak egyszerûen lassul, hiába húzom neki a gázt. Ha visszaváltok 4.be, akkor rögtön megjön az ereje és szépen gyorsul. :roll:
Szerintem ez áttétel probléma. Nézd meg az elsõ lánckereked!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.10.03. 20:47

Viszonylag gyorsan, mire 80 alá megy, vissza kell váltanom, mert lelassul. De nem fulladozik vagy ilyesmi, csak egyszerûen lassul, hiába húzom neki a gázt. Ha visszaváltok 4.be, akkor rögtön megjön az ereje és szépen gyorsul. :roll:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.10.03. 19:57

Ha kiforgatod 4-ben és felváltasz ötödikbe, milyen gyorsan esik vissza a fordulat? Nem tud csak tovább gyorsulni, vagy le is lassul, ismét vissza kell váltani?

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.10.03. 17:59

Igen, át kellene nézetni. Viszont jöttek utánam autóval és igazolták a sebességet - szóval tuti 95 volt.
Fura egy moci: városban 50-el csak 3.ban mehetek, de még úgy is rángat kicsit. Negyedikbe csak 70 körül lehet felváltani. :roll: Egyébként nem erõtlen, nagyon jól húz!

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.10.03. 14:03

darkMZ írta:Elnézést, ha mostanában valaki feszegette a témát, de hétvégén mennék motorozni és lenne egy kérdésem:

Mennyire bírja a 250-es ETZ, ha "pörgetik"? Úgy értem, 5.be nem nagyon tudok felváltani, mert lelassul (pedig 90-95-nél váltok fel), így 4.ben közlekedek 90-95-el. De nem merem nyúzni. Lehet-e? Nem esik szét alattam, ha 4.ben 100-al megyek??! Hosszú távon?
Nekem 5.-ben szépen elforog a végéig, még ha 70 körül váltok is fel. Az "utazó" fordulatszámom 5300-5600 körül van, ezt 4.-ben is bírnia kell. Szerintem vidd el orvoshoz, mert tuti hogy beteg a kicsike... :?

Üdv. Ghost

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.10.03. 14:01

250-es ETZ rol beszelunk? gyari lanckerekkel!!! (19) nahh annak: 5.-ben : 3000 ~ 64 km/h 4000 ~ 86 km/h 5000 ~ 110 km/h 6000 ~ 130 km/h
4.ben ugyanez 3000 ~ 54 km/h 4000 ~ 70 km/h 5000 ~ 90 km/h 6000 ~ 108 km/h

vagyis ha neked gyari a lanckereked akkor a 4700 negyedikben az ~ 85 km/h-nak felel meg, nincs az 95.....lehet csal az orad? vagy a lanckerek nem 19-es azt erdemes megnezni, ha 20-ast talalsz akkor lehet meg is oldodik a problemad ha visszacsereled a gyari meretre
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2008.10.03. 15:00-kor.

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.10.03. 13:05

95-nél 4700-t fordul,ennél többre nem mertem felnyomni. Ha nagy nehezen sikerül megemberesednie 5.ben, akkor viszont szépen viszi a 100-at is.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.10.03. 09:34

4-ben kibirja 125-ig is tapasztalat :twisted: amugy meg nezd a fordulatszammerot 5500 korul van 4-ben 100-on azt siman birni kell neki, mert ott adja le a max teljesitmenyt, de hogy 4-ben akarsz vegig motorozni haaaat arra vakarom a fejem talan azt azert megse kene :-) inkabb meg kellene oldani, hogy ne lassuljon vissza de az mar egy masik szervizes kerdes.....

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.10.03. 09:09

Elnézést, ha mostanában valaki feszegette a témát, de hétvégén mennék motorozni és lenne egy kérdésem:

Mennyire bírja a 250-es ETZ, ha "pörgetik"? Úgy értem, 5.be nem nagyon tudok felváltani, mert lelassul (pedig 90-95-nél váltok fel), így 4.ben közlekedek 90-95-el. De nem merem nyúzni. Lehet-e? Nem esik szét alattam, ha 4.ben 100-al megyek??! Hosszú távon?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.10.02. 21:21

Hali!

Lenne egy olyan problémám, hogy fog a kuplungom akkor ha sebességben van hiába húzom be csontig a kart meg az állítócsavar is koppra ki van tekerve...Szal gondolom lent kellene állítani a blokknál. Na a kérdés az lenne, hogy mennyit állítsak azon a csavaron? (1 esben hideg motornál nem lehet vele megállni fék nélkül és akkor meg lefullad...)

A válaszokat elõre is köszi!

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.10.01. 22:23

Valóban, a kicsi TS-nél és ES-nél nincs hengerfejtömítés. Síkra kellene köszörülni, és mind a négy csavart azonos nyomatékkal lehúzni...

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.10.01. 21:22

Ott nincs! Nekem is volt kis Trophy-m,az is folyton olajos volt a hengerfej alatt.

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.10.01. 21:19

Én úgy hallottam, hogy a TS-ben, és ES-ben nincsen gyárilag hengerfejtömítés. Jól tudom??? Ezért kell valami maszek módszer :P

Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Hozzászólás Szerző: redocstomi » 2008.10.01. 21:19

A 125-ös TS-nek És a Tropfinak a henger és a hengerfeje között nincs tömités

Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

mz

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2008.10.01. 21:12

Ott nincs aluminium tömítés?

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.10.01. 21:11

van benne rendesen tömítés és a mellett fúj ki? :roll:

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.10.01. 21:08

redocstomi írta:Szevasztok!!

Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.

Köszi!!!!
Egyip Tomi :D

Próbáld meg eltömíteni, pl. festékkel. Attól még le tudod majd szedni! 8)

Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Hozzászólás Szerző: redocstomi » 2008.10.01. 20:29

Szevasztok!!

Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.

Köszi!!!!
Egyip Tomi :D

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2008.09.27. 20:53

Stravkó írta:
horhaus írta:Sziasztok!

Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?

Várom az ötleteket. zoltán.
Mennyi olajat öntöttél a blokkba?

Hát sajnos nem tudom Töltöttem amíg meg nem jelent a nívónál. Késõbb rájöttem, hogy ez butaság volt. Kb 1-2 deci folyt ki utána lassan.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.27. 16:25

horhaus írta:Sziasztok!

Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?

Várom az ötleteket. zoltán.
Mennyi olajat öntöttél a blokkba?

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2008.09.27. 11:51

Sziasztok!

Kérdezem, hogy jól gondolom-e ? Ha az olaj kerül a váltóból a forgattyús házba, akkor az csak a fõtengely bal oldali szimeringjénél, a kuplung tárcsa alatt lehet. Másik nyílás nincs ahol bejuthat, jobb oldalon a dinamónál nincs olaj, a váltó felõl pedig nincs bejárat. Javítsatok ki ha tévedek. A gyújtólap állítgatásával elértem, hogy alapjáraton megy rendesen, de ha gázt adok jön a füst és puffogás. Lehet-e az probléma, hogy amikor az olajat töltöttem vissza kicsit sok lett. Nem vártam meg még lassan átér a túlsó oldalra?

Várom az ötleteket. zoltán.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.27. 08:56

én elõször a gyújtást nézném meg, aztán utánajárnék ennek a füstölésnek, erõsen fõtengelyszimering gyanús.
a /1-es fõtengelycsapágyait már nem váltóolaj keni ugye? azaz csak 2 db fõtengely szimmering van benne :?: mert ha így van akkor nem kell a blokkot széthúzni szimeringcseréhez.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2008.09.27. 08:17

Stravkó írta:
horhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.
Elõtte mûködött rendesen? Mert a rugócsere nem okozhat ilyet! Semmi köze hozzá.

Üdv: Stravkó
Elõtte is elõfordult hogy egy durranás kíséretében leált de motorozni lehetett vele. Most ha jár is a motor közben is durrog, és úgy füstöl mint ha csak olajjal menne. A berúgó kar tengelyét nehezen tudtam beilleszteni, mert azt a körbe forgó lapos vasat fejjel lefele próbáltam be erõltetni. Aztán megnéztem egy robbantott rajzot és az jó lett. Minden esetre gyanús egybe esés.

Üdv: Zoltán

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.26. 22:51

horhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.
Apám /1ese ugyanezt csinálta, de abba teljesen magától, külsõ ráhatás nélkül.. Abba valami feszítõ rugó ment el :roll: Pontosan nem tudom... Amúgy szerintem nem sok köze van a berugókar visszahúzó rugójához. Szimpla véletlen is lehet. Ha megint hülyeségeket beszélek, akkor javítsatok ki 8)

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.09.26. 22:46

horhaus írta:Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.
Elõtte mûködött rendesen? Mert a rugócsere nem okozhat ilyet! Semmi köze hozzá.

Üdv: Stravkó

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2008.09.26. 22:38

Kössz a gyors reagálást. Én is ettõl féltem, de arra gondoltam, ha szétszedés elõtt ment és nem nyúltam bele olyan mélyre. Megsérthettem valamit, ha csak a bal oldali deknit húztam le? Igaz küzdöttem eleget mire vissza ment.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.26. 22:10

Üdv! Szerintem a baj az lesz, hogy feleszi az olajat egy rossz szimering miatt :roll: Ettõl füstöl nagyon, és beköpi a gyertyát, emiatt nincs megfelelõ szikra, és fullad. És induláskor és leálláskor kellemesen nagyot tud ettõl durranni 8)

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2008.09.26. 21:56

Sziasztok

20 év után újra vettem egy 250/1 est. Néhány kilométer próbálgatás után eltört a berugókar visszahúzó rugó. Kicseréltem, de valami hibát követhettem el mert ha beindul (nehezen) iszonyatosan füstöl, a kipufogó óriási durranások jönnek és nem is pörög föl. Ha valakinek van ötlete mi a hiba kérem segítsen.

Különben nagyon jó érzés 20 év után újra motorozni, fõleg ugyan olyan motorral mint amit akkor eladtam.

kössz a segítséget

Zoltán

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2008.09.25. 15:15

Felesleges ebbe a vitába belemenni, maradjunk annyiban, hogy õ is ember :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.25. 09:35

Nem akartam ismeretlenül minõsíteni a szerelõt,de ha kiadja a kezébõl a motort úgy,hogy az nem jó,akkor azzal õ minõsíti magát.És azt mondtad,úgy hoztátok el,hogy nem volt jó.

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2008.09.24. 20:18

Seclusion írta:Elég pesszimista vagyok a kislánckerékkelkapcsolatban, de megpróbálom. ha így sem megy, akkor marad a gumikalapács.
A karburátor nem tudom, hogy jól van-e beállítva, akkor annak is lesz egy reset.

A hozzáértõ szerelõröl annyit, hogy a környéken az egyik legjobb szerelõhöz vittük, van mégegy, na de õt messzirõl elkerülöm inkább...

Jah! Mielõtt elfelejtem. A kuplungtányérnak viszont van "járása". Na nem székely járás, hanem olyan, mintha 8-as lenne benne. Azt mondták, ez normális, de ha már síkba van állítva, és mégis jár, ez is tönkreteheti a láncot.
Az van a hozzáértõkkel,hogy valamit alkot,oszt falura jólesz,városba mög nem nézik,szerintem fogd az egész vasat úgyahogy van,és keress egy igazi mániákust-az majd motort kreál belõle.Mennyiért?Ki tudja azt elõre?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2008.09.24. 17:33

Elég pesszimista vagyok a kislánckerékkelkapcsolatban, de megpróbálom. ha így sem megy, akkor marad a gumikalapács.
A karburátor nem tudom, hogy jól van-e beállítva, akkor annak is lesz egy reset.

A hozzáértõ szerelõröl annyit, hogy a környéken az egyik legjobb szerelõhöz vittük, van mégegy, na de õt messzirõl elkerülöm inkább...

Jah! Mielõtt elfelejtem. A kuplungtányérnak viszont van "járása". Na nem székely járás, hanem olyan, mintha 8-as lenne benne. Azt mondták, ez normális, de ha már síkba van állítva, és mégis jár, ez is tönkreteheti a láncot.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.24. 16:58

Seclusion írta:Nem igazán érzem, hogy nehezebb lenne a forgás. Most már mindenképp szét szedem.

Mi amikor megvettük, már rossz volt a kuplungja. Egyszer szét szedte szerelõ a blokkot, csapágycsere miatt. Akkor derült fény arra, hogy kissé meg van kalapálva a blokk, egy darab le van törve belõle. Ez nem funkcionális. Anno a kuplung agy, és az oldaldekni is fémragasztóval volt helyre téve... Hiányoztak a hézagolók többek között... Aztán összerakta szerelõ, lényegeset vesztett az erejébõl, nem pörgött fel 6000 fölé. Ez valószínû elektronika miatt volt. Aztán megégett a dugattyú, valószínû a noname sportolaj miatt... Mindig 1:40 es keveréket kapott, most 1:30 at. 125 ös henger lett felfúrva 150 re, mert nem lehetett hengert szerezni hozzá. Szóval kezd kicsit sok lenni. Ráadásul ráférne egy festés is mert undorítóan néz ki rajt a festés. Mindig csak a baj volt vele. Bíztam benne, hogy életemben elõször valamit én is meg tudok rajta csinálni jól, de úgy néz ki még nem jött össze :/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm :D

Köszönök minden választ :)
Ha gányolt állapotban veszel meg egy motort és hozzánemértõ szerelõ kezébe adod,persze,hogy nem lesz jó,de ez nem a konstrukció hibája :?
Ha rendberakatod valaki olyannal,aki ért hozzá,jó kis motor lesz belõle.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.24. 16:52

Seclusion írta::/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm :D
Na ha Diti hallaná ezt a mondatodat :twisted:

a karburátor szerintem qrvára xarul van beállítva a motorodon. nekem most van 260 km a blokkban, 10 km-t mentem most du. vele városi hajtásban és nem lángolt a henger. 1:30-as szintetikus keverés PROSINT olajjal.
úgy kell egy síkba állítani h felteszed a fõtengelyvégére a kisduplexkereket meg a kuplungtengelyre 1 db 0,5mm-es hézagolót, majd a kuplungkosarat is feldobod és megnézed egy vonalzóval h egy síkban futnak-e. ha nem akkor még a kosár alá teszel hézagolókat.
de akkor sem értem h mi a f*sznak kell megütni a kisduplexlánckereket? tiszta benzines ronngyal zsírtalanítod a kónuszos végét a fõtengelynek meg a lánckereket, fogod a primerláncot, beleteszed a kisduplexlánckereket meg a kuplungkosárt aztán felrakod így egy az egyben a tengelyekre. utána én fogtam egy 4mm-es laposvasat, beletettem majdnem átlósan a kuplungkosárba, ellentartott a lábtartón amíg megtéptem a kisduplexkereket. utána kuplungagy be, fel 5. fokozatba a sebességet, debill öcsémet behívtam h lépjen rá a hátsó fékre, megtéptem a kuplungagyat is. lehet ezt csinálni úgy is h használt lamellára ilyen pálcákat heggesztesz hogy ellentartson a kupungkosáron de én se heggeszteni nem tudok, se használt lamellát nem tudtam szerezni.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2008.09.24. 16:08

Nem igazán érzem, hogy nehezebb lenne a forgás. Most már mindenképp szét szedem.

Mi amikor megvettük, már rossz volt a kuplungja. Egyszer szét szedte szerelõ a blokkot, csapágycsere miatt. Akkor derült fény arra, hogy kissé meg van kalapálva a blokk, egy darab le van törve belõle. Ez nem funkcionális. Anno a kuplung agy, és az oldaldekni is fémragasztóval volt helyre téve... Hiányoztak a hézagolók többek között... Aztán összerakta szerelõ, lényegeset vesztett az erejébõl, nem pörgött fel 6000 fölé. Ez valószínû elektronika miatt volt. Aztán megégett a dugattyú, valószínû a noname sportolaj miatt... Mindig 1:40 es keveréket kapott, most 1:30 at. 125 ös henger lett felfúrva 150 re, mert nem lehetett hengert szerezni hozzá. Szóval kezd kicsit sok lenni. Ráadásul ráférne egy festés is mert undorítóan néz ki rajt a festés. Mindig csak a baj volt vele. Bíztam benne, hogy életemben elõször valamit én is meg tudok rajta csinálni jól, de úgy néz ki még nem jött össze :/ Lehet eladom, és az árát a Pannóniára költöm :D

Köszönök minden választ :)

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.09.24. 16:00

tigris írta:És amikor a koppanást hallod,akkor nehezebben is forog a kerék?
Egyébként én 6 éve vettem a kisTZ-t 75-ért és én is elég sokat ráköltöttem,de megérte,mert most van egy olyan MZ-m,amit ismerek,minden részéhez hozzányúltunk már és ezért tudom,hogy elindulhatok vele,nem fog cserben hagyni (illetve most nem indulhatok el,mert tûgörgõt kell cserélni :D de már másfél éve ez a görgõ van benne és azóta kapott túrát,várost,hegyet bõven).Szóval ha rendberakod,lesz egy frankó kis géped,amire számíthatsz,ilyen korú motorban pedig nincs olyan,amihez ne kellene hozzányúlni.
Én is ráköltöttem mégegyszer a vételárat , de az mzclubbal túrázni minden pénzt megér....... :D :D

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.09.24. 15:30

És amikor a koppanást hallod,akkor nehezebben is forog a kerék?
Egyébként én 6 éve vettem a kisTZ-t 75-ért és én is elég sokat ráköltöttem,de megérte,mert most van egy olyan MZ-m,amit ismerek,minden részéhez hozzányúltunk már és ezért tudom,hogy elindulhatok vele,nem fog cserben hagyni (illetve most nem indulhatok el,mert tûgörgõt kell cserélni :D de már másfél éve ez a görgõ van benne és azóta kapott túrát,várost,hegyet bõven).Szóval ha rendberakod,lesz egy frankó kis géped,amire számíthatsz,ilyen korú motorban pedig nincs olyan,amihez ne kellene hozzányúlni.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2008.09.24. 14:56

Közvetlenül a tengelyt nem is ütöttem... De a lánckerék másképp nem ment fel, csak ha gumikalapáccsal adtam neki. Egyébként most már tuti, hogy eléri a kuplung a deknit, mert kivett gyertya mellett, enyhe ütést érzek mikor sebességben forgatom a kereket. A henger továbbra is forró, alig, hogy hozzáérek, elkapom a kezem. Tojást lehet sütni rajta kategória. A blokk az elviselhetõ.

Megéri úgy ez a motor, hogy többet költöttem rá 1 év alatt, mint amennyiért vettük? (90 ért vettük)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.24. 14:01

felütötted a lánckereket? grat hozzá. fõtengelyt soha nem ütjük meg!
nálam a nyáron volt blokkgenerál, és ha én is csak "felteszem" a kuplungagyat, akkor most már nagy valószínûséggel primerláncszakadásom lenne, mert 2 mm-el több hézagoló alátét volt feltéve a kuplungtengelyre az elõzõ tulaj által. :shock:
etz125-150 szerelési kk. 44. oldal. 66. ábra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 25 vendég