Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Péter mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.05.16. 22:53
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Péter mz » 2010.01.30. 00:14

utógyujtásnak igazából az számit ami az optimális gyujtási időpont után van,tehát az lehet pl.ha 3mm az opt.előgyujtás és 2.8 on van akkor az utógyujtás,de persze lehet 0mm is vagyis holtpont az is az de nem feltétlen a holtpont utáni gyujtás az utógyujtás.Csak pontositani akartam.

kw3v865
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.29. 22:08
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kw3v865 » 2010.01.29. 22:10

Sziasztok!
A TS 250 és a TS 250/1 gyújtás oldali deknije megegyezik?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.01.29. 21:25

Igen,én is azért kérdeztem,mert tudom hogy nagyon jó minőségű dugattyúkat,gyűrűket,csapágyakat gyárt! De azt nem tudtam,hogy MZ-hez is?!

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2010.01.29. 20:09

Az autó szerelő haverom szerint a világ legjobb dugattyú gyártója. Mercedes-be meg hasonló kategóriájú kocsikba is azt használják.

Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest » 2010.01.28. 17:32

Stravkó írta:
Forrest írta:Kolbenschmidt dugó jófajta?
Van MZ-hez???
Én vaterán vettem. 70-es furathoz volt, ES250/2 vagy TS250-hez jó, ha minden igaz. Igényesnek látszik.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.01.27. 21:04

Forrest írta:Kolbenschmidt dugó jófajta?
Van MZ-hez???

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.27. 08:38

Devil írta: mert ugye ha logikusan gondolkodsz akkor utogyujtasnal, semmifelekeppen nem fordul vissza a fotengely, mivel a szikra mar akkor jon letre, mikor a fotengely atfordul a holtponton, igy ha be is robb an a keverek akkor a megfelelo iranyba fog fordulni, viszon ha holtpont elott van a gyujtas es esetleg kicsi az initasi fordulat, nem rugsz ra eleg nagyot + nagyobbacska az elogyujtas akkor elofordulhat, hogy holtponton nem tud atfordulni es visszafele indul meg. A legjobb pelda, mikor jol beallitott gyujtasnal visszarug a motor, lenyegeben ez is az, hogy visszafele indul meg, de nincs akkora lendulete, hogy be is induljon, na meg a berugoszerkezet is megfogja es emiatt nem tud visszafele beindulni. Vannak ismeroseim, akik ezt mar kikiserleteztek es szerencses esetbe tobbszor is sikerul egymas utan hatrafele beinditani. Dehat nemhiszem, hogy tul jot tenne a motornak hosszutavon.
A csevegőben folytatom, ahogy KILL3R javasolta.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.01.27. 06:30

best off :D

Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest » 2010.01.27. 00:49

Kolbenschmidt dugó jófajta?

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.01.26. 21:03

kiszsebi írta:
Devil írta: na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.
Igen, elképzelhető, nem kizárt.
De minél nagyobb az előgyújtás, annál kisebb az esély a beindulásra, hiszen a dugó annál jobban elhagyja a felső holtpontot, hiszen visszafelé forog, azaz annál nagyobb az utógyújtás.
Egyszer érdemes lenne kipróbálnod, hogy mit tesz a motor, ha 3 mm utógyújtást állítasz.
Aztán nagyobbat.
Elindulhat, nem vitás. De rendesen azért nem fog járni. Tudom, a tolatásnál nem a rendes működést írták.
Egyébként megszakítós gyújtásnál a megszakító bütyök profilja sem szimmetrikus.
Ebből adódhat esetleg a nagyobb előgyújtásnál a beindulás?
Mi a zárásszöge egy MZ-nek általában?
mert ugye ha logikusan gondolkodsz akkor utogyujtasnal, semmifelekeppen nem fordul vissza a fotengely, mivel a szikra mar akkor jon letre, mikor a fotengely atfordul a holtponton, igy ha be is robb an a keverek akkor a megfelelo iranyba fog fordulni, viszon ha holtpont elott van a gyujtas es esetleg kicsi az initasi fordulat, nem rugsz ra eleg nagyot + nagyobbacska az elogyujtas akkor elofordulhat, hogy holtponton nem tud atfordulni es visszafele indul meg. A legjobb pelda, mikor jol beallitott gyujtasnal visszarug a motor, lenyegeben ez is az, hogy visszafele indul meg, de nincs akkora lendulete, hogy be is induljon, na meg a berugoszerkezet is megfogja es emiatt nem tud visszafele beindulni. Vannak ismeroseim, akik ezt mar kikiserleteztek es szerencses esetbe tobbszor is sikerul egymas utan hatrafele beinditani. Dehat nemhiszem, hogy tul jot tenne a motornak hosszutavon.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.26. 20:28

Devil írta: na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.
Igen, elképzelhető, nem kizárt.
De minél nagyobb az előgyújtás, annál kisebb az esély a beindulásra, hiszen a dugó annál jobban elhagyja a felső holtpontot, hiszen visszafelé forog, azaz annál nagyobb az utógyújtás.
Egyszer érdemes lenne kipróbálnod, hogy mit tesz a motor, ha 3 mm utógyújtást állítasz.
Aztán nagyobbat.
Elindulhat, nem vitás. De rendesen azért nem fog járni. Tudom, a tolatásnál nem a rendes működést írták.
Egyébként megszakítós gyújtásnál a megszakító bütyök profilja sem szimmetrikus.
Ebből adódhat esetleg a nagyobb előgyújtásnál a beindulás?
Mi a zárásszöge egy MZ-nek általában?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3826
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.01.26. 20:22

Nekem a 150-es volt ilyen. Valami stupekolt bütyök volt rajta...
Lehetett látni a csiszolásnyomokat a felületén...
Az viccelt meg lámpánál úgy, hogy ketyegett alapjáraton, és szépen leesett a fordulat. Durrant egyet és járt tovább, de leesett a fordulatmérő mutatója. Na mondom nagyon fain, elszakadt a spirál....

Én álltam elől, sárgára mondom kilövök.... És megugrott alattam a motor hátrafelé... :shock: :shock: :-k
Volt egy pár pillanat amíg azt sem tudtam hol vagyok... :D

Bambi mester reakciója egy külön történet amikor kezébe került ez a bütyök.... :mrgreen:

De ilyen történetekkel menjünk át szerintem a csevegőbe... :oops:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.01.26. 20:14

Tényleg van ilyen haverom is megcsinálta de neki vhogy a gyújtás fordult el vagy nemtom már de lényeg hogy bement szembe a bozótosba (nem szándékosan) aztán meg kitolatott :mrgreen:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.01.26. 20:10

Pedig én láttam és tényleg csak ennyi volt, elég megdöbbentő látvány, mikor győzköd, hogy tud tolatni, mi meg csak legyintünk, erre simán elindult hátra. :D Lehet el volt állítódva valami, azt nem tudom.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.01.26. 19:54

csikin írta:Haverom oldalas 634-ese is tud tolatni:)
Motor leállít, gyertyapipák felcserél, indít, tolat :D
az erdekes, mert ha felcsereled akkor also holtpontra kerul a gyujtas

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.01.26. 19:06

Haverom oldalas 634-ese is tud tolatni:)
Motor leállít, gyertyapipák felcserél, indít, tolat :D

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.01.26. 19:03

kiszsebi írta:
Devil írta: ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!
Ha nagy, akkor kisebb az esélye a beindulásnak, inkább kicsinek kell lennie az előgyújtásnak. Csak gondold végig: ha a motor jobbra forog, előgyújtsá, viszont ha balra, akkor ez már utógyújtás. Ugye? És miért van előgyújtás? Azért, hogy a beszívott benzin-levegő keverék robbanása a dugattyú felső holtpontjában legyen a legintenzívebb, hogy a lehető legnagyobb nyomással préselje le a dugót.
Akkor mi történik utógyújtáskor?
Egyébként meg ahhoz, hogy visszafelé forogjon, kell egy 3. fogaskerék is. Nem hiszem, hogy lenne hely a blokkban erre, de ha valaki nagyon akar valamit, biztosan meg tudja oldani. Tehát szerintem nem lehetetlen, de kérdés, hogy megéri-e.
Baki Máté hozzászólása alapján kivitelezhető, úgy még tán hely is akadna a blokkban a +1 tengelyhez.
na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.01.26. 19:02

Nagy előgyújtáskor, mivel még lejjebb van a dugó, így a robbanás is előbb következik be, ami lefelé(visszafelé) indítja el a motort
Unokanővérem első önálló szárnypróbálgatása is ilyen volt egy nagy TS-el , nem is lett több...

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.26. 18:49

Devil írta: ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!
Ha nagy, akkor kisebb az esélye a beindulásnak, inkább kicsinek kell lennie az előgyújtásnak. Csak gondold végig: ha a motor jobbra forog, előgyújtsá, viszont ha balra, akkor ez már utógyújtás. Ugye? És miért van előgyújtás? Azért, hogy a beszívott benzin-levegő keverék robbanása a dugattyú felső holtpontjában legyen a legintenzívebb, hogy a lehető legnagyobb nyomással préselje le a dugót.
Akkor mi történik utógyújtáskor?
Egyébként meg ahhoz, hogy visszafelé forogjon, kell egy 3. fogaskerék is. Nem hiszem, hogy lenne hely a blokkban erre, de ha valaki nagyon akar valamit, biztosan meg tudja oldani. Tehát szerintem nem lehetetlen, de kérdés, hogy megéri-e.
Baki Máté hozzászólása alapján kivitelezhető, úgy még tán hely is akadna a blokkban a +1 tengelyhez.

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2010.01.26. 17:34

szomisi írta:Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?
Simsonba is megoldható csak plusz fogaskereket kell beépíteni, van valahol egy linkem róla ha valakit érdekel megkereshetem. de ts be kicsit nagyon bonyolult lenne, max fordítós hajtóműházzal ha valami háztáji kocsiba kellene

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2010.01.26. 16:48

Devil írta:azt a hatramenetet max ugy lathattad, ha veletlen visszafele indult be a motor
E-e! Pannóniába házilagosan bele lehetett építeni egy plusz fogaskereket és akkor az első fokozat hátramenet volt. Csak egyszer láttam ilyet, de működött.

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.26. 16:43

a simsonomat ha visszafelé megtolom akkor van ugy hogy elindul alapgázon hátra :D :D . Ezt egyszer csináltam mivel én is hallottam de mivel a motor nem erre valo azért megmaradt proba szinten.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.01.26. 16:00

szomisi írta:Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?
azt a hatramenetet max ugy lathattad, ha veletlen visszafele indult be a motor, ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!

szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szomisi » 2010.01.26. 12:32

Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.26. 08:54

fenkri írta:Nagyon szépen köszönöm!én is néztem az alkatrészjegyzéket de németül van és nemigazán tok németül. :) még 1x kössz Kiszsebi!!
nincs mit!
a német nekem sem megy, de a következő linket figyelmedbe ajánlom, főleg, ha te csinálod a felújítást:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
és itt, a 22-24. oldalon van, amire kíváncsi voltál

fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri » 2010.01.26. 08:36

Nagyon szépen köszönöm!én is néztem az alkatrészjegyzéket de németül van és nemigazán tok németül. :) még 1x kössz Kiszsebi!!

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.01.25. 23:33

Olajcserekor én egy 1,5 l-es flakon levágott felsó harmadát használom, tökéletesen szuperál, ha odafigyel az ember, akkor a sztender száraz marad!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 22:34

kobraCode írta:Köszi skacok!
kiszsebi, Zsaki! Profik vagytok és precízek.
OFF
azért annyira nem, de igyekszem visszaadni azt, amit a klubtól kaptam.
ja, ha az lennék, most nem kéne keresnem a söröm
közben meglett: beraktam a kenyértartóba
:oops:
OFF

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.01.25. 22:15

Köszi skacok!

kiszsebi, Zsaki! Profik vagytok és precízek.

conus! nem szalagozunk, nehogy megrepedjen az öntvény! Inkább FBS-t használtam tavaly.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 22:14

fenkri írta:Hello mindenki!Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy etz 150-es moccom.Teljes generál előtt állok és kellene egy kis segítség a csapágy és szimering méretek terén.Kerestem neten de nem találtam (lehet bennem van a hiba :D ) .ha esetleg meg van vkinek az nagyon jól jönne!Előre is nagyon szépen köszönök mindent !
Navazze...
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... egyzek.doc
itt van minden.
nekem is ilyenem van, én is letöltöttem, megnéztem.
egyébként:
szimmeringek:
főtengely 20x30x7
lánckerék 25x35x7
csapágyak:
3db 6204 C4 (de legalább C3 illesztésű)
1 db 6304 C4 (de legalább C3 illesztésű)
Bambi szerint jobb, ha ezeket tesszük, bár a könyvben nincs utalás az illesztésre:
1 db 6202 C4 (de legalább C3 illesztésű)
1 db 6201 C4 (de legalább C3 illesztésű)
K15x19x13 tűgörgős csapágy
Ezek vannak a blokkban

fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri » 2010.01.25. 21:47

Hello mindenki!Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy etz 150-es moccom.Teljes generál előtt állok és kellene egy kis segítség a csapágy és szimering méretek terén.Kerestem neten de nem találtam (lehet bennem van a hiba :D ) .ha esetleg meg van vkinek az nagyon jól jönne!Előre is nagyon szépen köszönök mindent !

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:56

KobraCode!
94-68.133 Dichtring A 18x24 (TGL 0-7603-Al) - 4.3.35 = 1
a robbantott ábrák között igazolta a sejtésem, egyezik a 150-essel: 18-as az a csavar, tehát az alátét is :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.01.25. 20:47

Lényegében mindegy hogy réz vagy alu.
18x24 a mérete.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:37

kobraCode írta:kiszsebi!
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.
Kár, mert én sem tudom, de a 150-esét megnézem, szerintem akkora az is. 1/2 óra és jövök

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.01.25. 20:36

tekerd be teflonszalaggal a leeresztő csavart ha nem vagy biztos benne h tömít az alátét. am gyárilag alumínium van ott. :mrgreen:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.01.25. 20:29

kiszsebi!

Köszi, erre nem is gondoltam. Mondjuk a nagy csavart azért ki fogom tekerni hiszen a szennyeződések ott jobban kijönnek.
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:14

kobraCode írta:Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.
Sajnos az alátét méretét nem tudom, de szerintem a könyvben benne van. Én alu öntvényekhez inkább alut használnék, gyárilag is ez van.
Nekem a 150-esnél is gond a sztender (igaz, nem arra csöpög, de az edényt rossz betenni alá), de Bambi Mester mondta, 250-es blokkokon a nívócsavar alatti deklirögzítő csavart szokta kitekerni, a jobb oldalra a sztender alá tesz egy deszkát, hogy megdőljön a motor. Így nem folyik szerteszét az olaj, gyakorlatilag meg minden kifolyik.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.01.25. 19:47

Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.

lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 » 2010.01.25. 19:41

köszi mindenkinek a segitséget megoldodott a probléma eszembe jutott mikor meghuztam az alátétet nem néztem meg mi van alatta az a kis bigyo két tüskére üll fel na az nem volt a helyén.megigazitottam és minden renben azota.mondjuk azt nem értem miért nem birok képet feltenni ide rolla azt irja ki:A jpg kiterjesztés nem engedélyezett.:-(

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.25. 16:52

ja szoval ez a fokozás :D :D ok köszi már képben vagyok.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 16:47

balintmz írta:aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?
2010.01.24. 08:00 -kor írtam: köszörülni.

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.25. 16:45

aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.01.25. 15:10

azt a gumit már én raktam oda utólag hogy magasabban legyen ha sztenderen van míg nem volt ott a gumi addig se annak ment neki hanem elé a váznak

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.01.25. 02:22

balintmz írta:nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.

a kidobálást nem oldja meg villacsere. amikor kidobja, úgy hogy elötte rendesen bevette, akkor az kapcsolóköröm kopottság. természetesen ebböl kifolyólag a villa is elszaródik, de nem attól rosz igazából. nincs meg a 3 fok negatív fokolás.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.01.25. 02:17

Andrá$ írta:Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép
ha nem volna neked odarakva az a gumibaba a sztenderre, akkor annak ütközne, gyárilag is így gondolták.

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.24. 20:45

nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.01.24. 20:36

lui3 írta:könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?
Fokozat stabilizátor

lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 » 2010.01.24. 13:46

könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.01.24. 12:42

Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2617
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.24. 09:00

lui3 írta:sziasztok etz 250 motornál a válto rosszalkodik 1-2-jo 3 kidobálja 4-5-nincs.széthuztam a blokkot de semmi rendelleneset nem láttam benne igy összeraktam de az eredmény ugyan az még ami hibát fel tudtam fedezni a kuplungdekli alatt lévö nagyfogaskerék alatt a válto tengely végén a csavar teljes ki volt tekeredve alatta valami furcsa alaku kis vaslemez ami egy áttétellel rugoban végzödik ez szét volt esve meghuztam a csavart de nem változott semmi tudna valaki segiteni?

Sokszor volt már téma, a kapcsolókörmök kopása miatt dobja ki... Szedd szét, nézd meg a fogaskerekek oldalán lévő kis "korona szerű képződményeket", na azoknak a fogaskerék felé haladva szélesedniük kell (talán 3°). Nézd meg a könyvben a pontos értéket, az a tuti. Javítása köszörüléssel szokott történni, de baromi precizen kell csinálni, és nem eszetlen sokat leszedni a körmökből!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot], sunbim valamint 9 vendég