Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri » 2010.01.25. 21:47

Hello mindenki!Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy etz 150-es moccom.Teljes generál előtt állok és kellene egy kis segítség a csapágy és szimering méretek terén.Kerestem neten de nem találtam (lehet bennem van a hiba :D ) .ha esetleg meg van vkinek az nagyon jól jönne!Előre is nagyon szépen köszönök mindent !

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:56

KobraCode!
94-68.133 Dichtring A 18x24 (TGL 0-7603-Al) - 4.3.35 = 1
a robbantott ábrák között igazolta a sejtésem, egyezik a 150-essel: 18-as az a csavar, tehát az alátét is :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.01.25. 20:47

Lényegében mindegy hogy réz vagy alu.
18x24 a mérete.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:37

kobraCode írta:kiszsebi!
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.
Kár, mert én sem tudom, de a 150-esét megnézem, szerintem akkora az is. 1/2 óra és jövök
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.01.25. 20:36

tekerd be teflonszalaggal a leeresztő csavart ha nem vagy biztos benne h tömít az alátét. am gyárilag alumínium van ott. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.01.25. 20:29

kiszsebi!

Köszi, erre nem is gondoltam. Mondjuk a nagy csavart azért ki fogom tekerni hiszen a szennyeződések ott jobban kijönnek.
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 20:14

kobraCode írta:Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.
Sajnos az alátét méretét nem tudom, de szerintem a könyvben benne van. Én alu öntvényekhez inkább alut használnék, gyárilag is ez van.
Nekem a 150-esnél is gond a sztender (igaz, nem arra csöpög, de az edényt rossz betenni alá), de Bambi Mester mondta, 250-es blokkokon a nívócsavar alatti deklirögzítő csavart szokta kitekerni, a jobb oldalra a sztender alá tesz egy deszkát, hogy megdőljön a motor. Így nem folyik szerteszét az olaj, gyakorlatilag meg minden kifolyik.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.01.25. 19:47

Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.

lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 » 2010.01.25. 19:41

köszi mindenkinek a segitséget megoldodott a probléma eszembe jutott mikor meghuztam az alátétet nem néztem meg mi van alatta az a kis bigyo két tüskére üll fel na az nem volt a helyén.megigazitottam és minden renben azota.mondjuk azt nem értem miért nem birok képet feltenni ide rolla azt irja ki:A jpg kiterjesztés nem engedélyezett.:-(

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.25. 16:52

ja szoval ez a fokozás :D :D ok köszi már képben vagyok.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.25. 16:47

balintmz írta:aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?
2010.01.24. 08:00 -kor írtam: köszörülni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.25. 16:45

aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.01.25. 15:10

azt a gumit már én raktam oda utólag hogy magasabban legyen ha sztenderen van míg nem volt ott a gumi addig se annak ment neki hanem elé a váznak
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.01.25. 02:22

balintmz írta:nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.

a kidobálást nem oldja meg villacsere. amikor kidobja, úgy hogy elötte rendesen bevette, akkor az kapcsolóköröm kopottság. természetesen ebböl kifolyólag a villa is elszaródik, de nem attól rosz igazából. nincs meg a 3 fok negatív fokolás.
Bokodi Áron- WARESZ

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.01.25. 02:17

Andrá$ írta:Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép
ha nem volna neked odarakva az a gumibaba a sztenderre, akkor annak ütközne, gyárilag is így gondolták.
Bokodi Áron- WARESZ

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.24. 20:45

nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.01.24. 20:36

lui3 írta:könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?
Fokozat stabilizátor

lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 » 2010.01.24. 13:46

könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.01.24. 12:42

Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.24. 09:00

lui3 írta:sziasztok etz 250 motornál a válto rosszalkodik 1-2-jo 3 kidobálja 4-5-nincs.széthuztam a blokkot de semmi rendelleneset nem láttam benne igy összeraktam de az eredmény ugyan az még ami hibát fel tudtam fedezni a kuplungdekli alatt lévö nagyfogaskerék alatt a válto tengely végén a csavar teljes ki volt tekeredve alatta valami furcsa alaku kis vaslemez ami egy áttétellel rugoban végzödik ez szét volt esve meghuztam a csavart de nem változott semmi tudna valaki segiteni?

Sokszor volt már téma, a kapcsolókörmök kopása miatt dobja ki... Szedd szét, nézd meg a fogaskerekek oldalán lévő kis "korona szerű képződményeket", na azoknak a fogaskerék felé haladva szélesedniük kell (talán 3°). Nézd meg a könyvben a pontos értéket, az a tuti. Javítása köszörüléssel szokott történni, de baromi precizen kell csinálni, és nem eszetlen sokat leszedni a körmökből!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.24. 01:24

könnyü rakni a sebességeket??

lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 » 2010.01.23. 19:05

sziasztok etz 250 motornál a válto rosszalkodik 1-2-jo 3 kidobálja 4-5-nincs.széthuztam a blokkot de semmi rendelleneset nem láttam benne igy összeraktam de az eredmény ugyan az még ami hibát fel tudtam fedezni a kuplungdekli alatt lévö nagyfogaskerék alatt a válto tengely végén a csavar teljes ki volt tekeredve alatta valami furcsa alaku kis vaslemez ami egy áttétellel rugoban végzödik ez szét volt esve meghuztam a csavart de nem változott semmi tudna valaki segiteni?

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.01.22. 19:17

Dénes írta:
z25z írta:
mi a lankadt f...sz van?
Mondjuk ezt a részt én sem értettem. :)


Semmi extra, csak azt akartam mondani, hogy addig nemigen érhet fel az olajszint, ne,m szuperálhat nívóként, nyáron csináltam a fordszámmérő-tengely kihajtás-tömítését egy O-gyűrűvel, és nem emlékszem különösebb olajfolyásra

Bocs

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.01.22. 18:04

z25z írta:
csdani írta:Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)

mi a lankadt f...sz van?
Mondjuk ezt a részt én sem értettem. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.01.22. 15:54

csdani írta:Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)

mi a lankadt f...sz van?

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2010.01.22. 12:44

Arra figyeljetek hogy rendesen zsírtalanítsatok előtte tehát a fészket és a csapágyat is! Én nitrohígítóval szoktam 2-3szor megtörlöm és tuti.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.01.22. 06:46

kis pontokat kell körben a csapágyra tenni a ragasztóból majd egy nejlonzacskó csücskét felhúzod az ujjadra és azzal szétkened a csapágy felületén. egyébként a kromofág oldja a kikeményedett csapágyragasztót :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.21. 23:31

KrisszETZ251 írta: Ahha, akkor beragasztom. ÉS hogyan kell felvinni a ragasztót? A csapágyra tegyem, vagy a csapágyfészekbe?
Mivel ebben a cipőbe járok én is, Bambi véleményét kértem ki én is, tehát
a csapágy felületét kend be ragasztóval, majd a felmelegített blokkfélbe "ejts bele" a csapágyat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2010.01.21. 23:28

zsakfos írta:Csapágyragasztót neki az a tuti.Legközelebbi szerelésnél engedni fog ne félj.
Ahha, akkor beragasztom. ÉS hogyan kell felvinni a ragasztót? A csapágyra tegyem, vagy a csapágyfészekbe?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.01.21. 22:59

Csapágyragasztót neki az a tuti.Legközelebbi szerelésnél engedni fog ne félj.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.01.21. 22:54

Weedow írta: Attól nem lesz baja, sokan általában felpontozzák de azzal nemlessz jobb neki.
Csapágycserénél a ragasztó ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, tapasztalat, olcsóbb mint blokkfelet cserélni.
Gondolj arra, hogy hidegen is laza, hát mi lehet melegen? Nekem is a nemakarásból kopott ki, most meg már majdnem lötyög... Szóval, ragassz, hogy ne siklócsapágyas legyen a főtengelyed.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2010.01.21. 22:52

" ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, "

Tehát, ha most beragasztom, és legközelebb cserélni akarom, be a sütőbe, 100-120 fok és akkor simán kijön?

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2010.01.21. 22:47

KrisszETZ251 írta:
conus írta:csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
Ha nem muszáj azért nem ragasztanám be. :twisted:
Attól nem lesz baja, sokan általában felpontozzák de azzal nemlessz jobb neki.
Csapágycserénél a ragasztó ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, tapasztalat, olcsóbb mint blokkfelet cserélni.

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2010.01.21. 22:44

conus írta:csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
Ha nem muszáj azért nem ragasztanám be. :twisted:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.01.21. 22:27

csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2010.01.21. 21:35

Hali!

Szétszedtem a blokkot, és a jobb oldali házfélbe viszonylag könnyen bele lehet tenni a főtengelycsapágyat (értem ezalatt, hogy hideg a házfél és a csapágy és simán bele lehet nyomni, kicsit erősebben kézzel, nem beleesik, szal szorul, csak nem annyira nagyon)
Ez nagy probléma?

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.01.21. 19:22

Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)

karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: karika200 » 2010.01.21. 16:02

Ahh, köszönöm a segítséget... Megint valami nagyon bonyolultra gondoltam... Pedig az NDK-s mérnökök szerették az egyszerű de nagyszerű megoldásokat.. ;]

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.01.21. 15:50

hmmmm a fordulatszammerokihajtas zarofedele nem a nivocsavar szintje felett van? ha nincs tultoltve nem kene hogy ott folyjon.....

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.01.21. 15:47

Naugye! De hamar rájöttél volna amikor a 2. csavart veszed ki! :D

update: Így utólag énis gondoltam rá, tényleg nem kell hogy kifolyjon, amikor én csináltam nálam folydogált, lehet sok volt az olaj.
Akkor bocs, nem kell megdönteni! :oops:

De a másik irányba semmiképp se döntsd! ha ha :mrgreen:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.01.21. 15:58-kor.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.01.21. 15:47

Jó meglátás! :mrgreen: Én ezt ha magam csinálom akkor is elfelejtettem volna :roll:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.01.21. 15:44

csikin írta:Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.

Üdv.: Csikin
Csak előtte borítsd meg a motort a jobb oldalára, mert különben kifolyik az olaj a fordulatszámmárő kihajtásánál. A jobb oldali lábtartó alá raksz egy fa tuskót pl., és rádöntöd a motort.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.01.21. 15:38

Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: karika200 » 2010.01.21. 15:22

Üdv!

A kuplungomon szeretnék állítani picit, emrt elég nagy a holtjátéka. Egy ETZ 250-ről van szó, ennek kicsit másabb a kuplungja mint a simsonnak :) Fennt a kormánynál már tovább nem tudok ráállítani, lennt kellene valahogy,d e lövésem sincs. Ott az a menetes szár, aminek a végén van a bóvden. Azt kellene gondolom valahogy behajtani, de hogy?:\

Köszi, karika200

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2010.01.21. 13:53

Nem kell.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.01.21. 13:51

Köszi szépen!

Még 1 kérdés, ha ki akarom cserélni, akkor a váltóból le kell engedni az olajat?

balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz » 2010.01.21. 13:46

hát szerintem benzin olaj (2T) olaj folyhat ott. szivásnál megy be levegö, amikor nyomás lesz lent és nyomná fel a felömlökön akkor a rossz szimeringnél kinyomja a keveréket. Én igy gondolom, de lehet hogy hülyeség :D Bálint

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2010.01.21. 13:45

matt1989 írta:Ha a gyújtásoldalon falsot szív a motor, akkor a szimeringnél kell hogy folyjon az olaj? :-k
Nem kötelező neki de kiszokott.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.01.21. 13:32

Ha a gyújtásoldalon falsot szív a motor, akkor a szimeringnél kell hogy folyjon az olaj? :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.01.20. 23:35

Igyekszik az ember!
Hajtok a piros pontokért hogy vehessek egyszer klubzászlót! :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 7 vendég