Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.
Ó basszus, ez ennyire bonyolult? :oops: :evil:
Szanaszét kell szedni a dekni miatt. Mondom, a katonai lábtartó miatt még azt is le kell szednem.
Bezzeg annak idején a simsonnál ez sokkal egyszerûbb volt...
Na jó, majd holnap elvileg ráérek, meglátom, hogy tudom megoldani.
Széles utat, hátszelet!
mz125
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.01.15. 21:17

Hozzászólás Szerző: mz125 »

Hello!
Azt szeretném tudni, hogy melyik 125-ös mz blokk a legerõsebb, leggyorsabb és ha simsonba szeretném építeni akkor érdemes-e az egész vázat cserélni? :?
A válaszokat elõre is kössz!
Üdv!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.
kosian írta:
kobraCode írta: Ha esetleg sebességbe teszed akkor nem fog olyan könnyen átfordulni a fõtengely.

Üdv.
Beraktam sebességbe, de úgy is átfordul. Egyébként mi az rajta? Csak simán a fordulatszám mérõ meghajtása a fõtengely végére csavarva? Ha leszedem, máshoz nem nyúlok vele?
ETZ 251
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

...hiába, az üzemanyag-tartályban is lejár a szavatosság...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?
igaza van :!:
nekem tavaly 3 hónapot állt a motor, karbiban is a benzin, aztán az elsõ indítás után szét kellett vennem a karburátort mert belecsomósodott a tüzelõanyag :oops:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Én inkább az aksimat járatnám egy csepptöltõn...
...egy messze földön híres szakembertõl pedig azt tanultam, hogy azzal a keverékkel a tankban tavaszra úgysem lesz valami fényes a köridõm :D
Szóval aksi be a párna alá, a dugattyút meg lehet noszogatni az indítókarral is. A hideg blokkot (ez a blokk nem összetévesztendõ a motoros szezon alatt megfigyelhetõ példányokkal) nem kell néha járatni. Úgysem lehet és nem is érdemes motorozni télen. Ha pedig a téli álomból felébredt aksink beszerelése után tavasszal nem indul kifogástalanul a vas...
...a hiba az ön készülékében van :|

Üdv. Ghost
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

jártatom mióta megvan :) avagy e télen már állt egy hetet összesen :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:Norbedlee, szerintem a karbi miatt biztosan nem lenne vele gond. Hiszen ha javítod a karbit és össze szereled akkor is tök üres.
Megnyitod a csapot, vársz míg tele folyik, szivató rá, megrúgod 2-3 szor, gyújtás rá és már indulnia is kell.
Mondjuk tényleg nem árt megjáratni a gépet, én is megfogom.

Üdv.
köszi kobra!
csak azért kérdeztem mert az enyém nagyon bonyolúlt helyen van (letakarva+felpockolva) és ha nem lenne muszály nem nagyon pakolnék ki a kazángázból, de lehet hogy megjáratom, ha jobb az idõ egy kicsit....

Üdv
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Norbedlee, szerintem a karbi miatt biztosan nem lenne vele gond. Hiszen ha javítod a karbit és össze szereled akkor is tök üres.
Megnyitod a csapot, vársz míg tele folyik, szivató rá, megrúgod 2-3 szor, gyújtás rá és már indulnia is kell.
Mondjuk tényleg nem árt megjáratni a gépet, én is megfogom.

Üdv.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

ghostrider írta:Nem árt a tél folyamán néha megmozgatni a dugattyút a hengerben...
...akkor biztosan nem érhet meglepetés tavasszal :wink:

Üdv. Ghost
köszi Ghost
Etz 150 87'
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Nem árt a tél folyamán néha megmozgatni a dugattyút a hengerben...
...akkor biztosan nem érhet meglepetés tavasszal :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?

Szerintem azért is érdemes néha beindítani hogy az olajat megforgasd benne. De ha egyszer elindítod akkor már üzemmeleg állapotáig járasd !!!
Amúgy ha szétszeded a karbit mert javítod akkor tök üres lesz. és utána is elindul a vas.

Üdv.
köszi a gyors válasz kobra! de ha nem indítom be (mert szépen elvan csomagolva és nem akarok kipakolni a fél kazánházból)
akkor nem lesz gond tavasszal?
Etz 150 87'
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

kobraCode írta:
kosian írta:Hogy kell leszedni a fordulatszám mérõ meghajtását (spirál alakú csavar)? Bármit csinálok, forgatja a fõtengelyt, így nem tudom lelazítani. Elvileg már csak ennyi kéne és lejönne a dekni.
Ha esetleg sebességbe teszed akkor nem fog olyan könnyen átfordulni a fõtengely.

Üdv.
Beraktam sebességbe, de úgy is átfordul. Egyébként mi az rajta? Csak simán a fordulatszám mérõ meghajtása a fõtengely végére csavarva? Ha leszedem, máshoz nem nyúlok vele?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?

Szerintem azért is érdemes néha beindítani hogy az olajat megforgasd benne. De ha egyszer elindítod akkor már üzemmeleg állapotáig járasd !!!
Amúgy ha szétszeded a karbit mert javítod akkor tök üres lesz. és utána is elindul a vas.

Üdv.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

kosian írta:Hogy kell leszedni a fordulatszám mérõ meghajtását (spirál alakú csavar)? Bármit csinálok, forgatja a fõtengelyt, így nem tudom lelazítani. Elvileg már csak ennyi kéne és lejönne a dekni.
Ha esetleg sebességbe teszed akkor nem fog olyan könnyen átfordulni a fõtengely.

Üdv.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?
Etz 150 87'
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Hogy kell leszedni a fordulatszám mérõ meghajtását (spirál alakú csavar)? Bármit csinálok, forgatja a fõtengelyt, így nem tudom lelazítani. Elvileg már csak ennyi kéne és lejönne a dekni.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Ebben az olaj buliba van valami"mivel a szakmámba elég sok olajal találkozom és sokszor ugyan az a márka is feltünöen különbözõ állagú tud lenni,pl:Sthil 2T motor olaj két origi 1 literes flakon az egyik mind a viz és a szinük is elgondolkodtató"(elvileg szép megy piros lenne)de nem mindig van amikor csak halovány.Sajnos halotam is ilyen sztorit egy bizonyos multinál dolgozó ismeröstöl,ök is áttöltögeték az olcsot a drágábba és igy a saját kocsijukba került a márkás olaj.Résen kell lenni mert nem tudhatlyuk mitöl szorul meg a szeretett motorunk.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

janer6328 írta:Mindkétt Castrol szuper olaj, a legjobb ár/minõség viszonylatában. Vannak drágábbak is ,de azok sem tudnak %-osan többet. Pl. OMW, Repsol...

Viszont a 5w40(szintetikus, drága) és a 10w40(félszintetikus, olcsó de föleg a gagyi tesco-s ujrahasznosítot :S ) tudtommal motor olajak, és nem hajtómû olajak. Ami nem biztos hogy túl szerencsés.

Ugyanis a motorolajnak csapágyakat kell csak kenni, ami nem nagy dolog.

Ahhoz képest, mint amikor a hajtómûben két fogaskerék fogainak pillanatnyi találkozási felületei között fellépõ nyomó-nyíróerõ hatásait kell csillapítani.

Ugyanis a fogak kiszorítják maguk közül a olajat, annál jobban minél nagyobb erõt kell átadniuk. (pl. egy 400Le ferrári váltója kb. 10km út alatt ledarálja a fogakat olaj nélkül...)

Ezért olyan olajra van szükség ami mindezen fizikai akadályok ellenére is képes olajfilmréteget létrehozni a felületek között ezzel megvédeni a fogaskerekek fogait váltóban.

Ezt oktatómtól tudom, aki rally magyar bajnok, eddig csak Mitsubishi lancher-rel, Opel GTI-vel, Suzuki JapánGTI-vel és megannyi korabeli csodával versenyzett. És számtalan utcai autót rakott össze rally alkatrészekkel megrendelésre, egy-kettöt nitróval is... De volt már hogy a Mol sponzorálta õket. Ezért a reklám miatt a pályákon mindig Mol olajosflakont használtak, amiben Castrol olajat töltöttek a mühelyükben... :D

Azt hiszem ö jobban ért a technikai dolgokhoz mint én valaha is fogok...

Ezért a váltóba - váltó olaj kell! Csak nem a tescos, és sajnos amit itthon kapunk a mûanyag flakonokban, azokon is néha csak a cimke Castrol, Agip, Shell, Repsol vagy stb. Mert mikor 1kg 600ft-os húst átcímkéznek, nem nagy valami az 1000Ft/ 5l-es ujrahasznosított fáradt olajat (Bélapátfalván) márkás 3000Ft/ 1l-es flakonba tölteni... 15x haszonért. A kurv.nyukat! Ezért az oktatóm külföldröl hordja be, a versenyautókba, vagy itthon csak fémkonzerves olajat vesz az import-törtõl.

Én eddig a agip rotra hy-t használtam semmi baj vele, és nem is drága.

Üdv: Janer!
A 4T Japán motorokba milyen váltó olajat tennél?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amúgy hogy lehet egy hajtómûolaj jó vagy rossz? Mert a 2t még oké, méshogy megy vele a gép, vagy más keverés is elég -> kisebb füst, kisebb lerakódás , nade a hajtómû?

Beleöltöd, megy, x km után kiszeded, vagy ott kell nézni a különbséget mennyire sáros/habos stb? :roll:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez szép kimerítõ iromány volt! Bár a végére kicsit becsúnyult a dolog (átvágásos részre gondolok becsúnyuláson)!
Az agip rotra hy-t 6 évig használtam azt az olajat már ismerem elég jól talán ez jobb lesz!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2009.01.15. 01:50-kor.
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Mindkétt Castrol szuper olaj, a legjobb ár/minõség viszonylatában. Vannak drágábbak is ,de azok sem tudnak %-osan többet. Pl. OMW, Repsol...

Viszont a 5w40(szintetikus, drága) és a 10w40(félszintetikus, olcsó de föleg a gagyi tesco-s ujrahasznosítot :S ) tudtommal motor olajak, és nem hajtómû olajak. Ami nem biztos hogy túl szerencsés.

Ugyanis a motorolajnak csapágyakat kell csak kenni, ami nem nagy dolog.

Ahhoz képest, mint amikor a hajtómûben két fogaskerék fogainak pillanatnyi találkozási felületei között fellépõ nyomó-nyíróerõ hatásait kell csillapítani.

Ugyanis a fogak kiszorítják maguk közül a olajat, annál jobban minél nagyobb erõt kell átadniuk. (pl. egy 400Le ferrári váltója kb. 10km út alatt ledarálja a fogakat olaj nélkül...)

Ezért olyan olajra van szükség ami mindezen fizikai akadályok ellenére is képes olajfilmréteget létrehozni a felületek között ezzel megvédeni a fogaskerekek fogait váltóban.

Ezt oktatómtól tudom, aki rally magyar bajnok, eddig csak Mitsubishi lancher-rel, Opel GTI-vel, Suzuki JapánGTI-vel és megannyi korabeli csodával versenyzett. És számtalan utcai autót rakott össze rally alkatrészekkel megrendelésre, egy-kettöt nitróval is... De volt már hogy a Mol sponzorálta õket. Ezért a reklám miatt a pályákon mindig Mol olajosflakont használtak, amiben Castrol olajat töltöttek a mühelyükben... :D

Azt hiszem ö jobban ért a technikai dolgokhoz mint én valaha is fogok...

Ezért a váltóba - váltó olaj kell! Csak nem a tescos, és sajnos amit itthon kapunk a mûanyag flakonokban, azokon is néha csak a cimke Castrol, Agip, Shell, Repsol vagy stb. Mert mikor 1kg 600ft-os húst átcímkéznek, nem nagy valami az 1000Ft/ 5l-es ujrahasznosított fáradt olajat (Bélapátfalván) márkás 3000Ft/ 1l-es flakonba tölteni... 15x haszonért. A kurv.nyukat! Ezért az oktatóm külföldröl hordja be, a versenyautókba, vagy itthon csak fémkonzerves olajat vesz az import-törtõl.

Én eddig a agip rotra hy-t használtam semmi baj vele, és nem is drága.

Üdv: Janer!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

hell írta:Ha már olajoknál tartunk ezekrõl mi a vélemény ezeket tervezem használni az idõ javulásával!?

Kép
Nekem ilyen hajtómûolaj volt benne a motor megvételétõl a mostani felújításig, nem volt vele semmi gond, ára is egész jó. Most váltottam Challoilsra, mert 2T olajam is az, és akkor egy márkát használok az egészhez...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha már olajoknál tartunk ezekrõl mi a vélemény ezeket tervezem használni az idõ javulásával!?

Kép
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

ha már olajcsere:
azt tudtommal "jobb" megcsinálni, ha a motor üzemmeleg :?: :?:
Etz 150 87'
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:A fõtengely végén levõröl beszéltem ha azt még nem vetted le.
Na azt nem vettem le még... Akkor valószinûleg errõl beszélt a másik kolléga is. Na majd holnap ha jó idõ lesz. Annyi a jó benne, hogy nem sürgõs, mert most úgysem tudok motorozni. Olajat amúgy is akartam cserélni benne, de így legalább bele is kukkantok, hogy mi újság odabenn. Amúgy milyen olajat ajánlotok bele? Van itthon vagy 5W40-es, vagy 10W40-es, most nem tudom hirtelen, de valami jó minõségû olaj, talán Castrol, vagy hasonló.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

bocs ahogy tovább olvastam már rájöttem, hogy rég túl haladtatok a témán.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kosian írta:
Devil írta:szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!
Na ja, de gondolom nem lehet nagy baja, mert mondom be is indul, csak lent marad a kar. Ha kicsit jobb idõ lesz szétkapom és megnézem. Ha valaki járt már így, vagy van ötlete, szintén szívesen várom.

nekem ugyan ezt csinálta mikor a visszahúzó rugó tört el.
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

6 os alkatrész
Kép
ETZ 251
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

A fõtengely végén levõröl beszéltem ha azt még nem vetted le.
ETZ 251
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:A fordulatszám meghajtó spirál alakú csavart is vedd le ha még nem történt meg az is fogja.
Nem tudom milyen spirál alakú csavarról beszélsz... Konkrétan a fordulatszám mérõ spirálját kiszedtem, a másikat pedig nem tudom kiakasztani. Más nincs
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

bakimate írta:
kosian írta:Azt írja, hogy a De-Luxe változatnál ehhet ki kell csavarni a fordulatszám mérõ tengelyét is
Úgy bizony!
Uhh, akkor azt is ki kell csavarnom? Épp csak megpróbáltam, de forog és ha csavarom, mozgatja a berúgókart is. Ha azt kiszedem, után vissza lehet gond nélkül rakni?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

A fordulatszám meghajtó spirál alakú csavart is vedd le ha még nem történt meg az is fogja.
ETZ 251
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

kosian írta:Azt írja, hogy a De-Luxe változatnál ehhet ki kell csavarni a fordulatszám mérõ tengelyét is
Úgy bizony!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Nem sikerült leszednem a deknit. Leszedtem a fordulatszám mérõ házát, kicsavartam a csavarokat és szépen meg is indul, de a fordulatszám mérõnél valamiben megakad és érzem, hogy ott nem engedi. Kiszedtem onnan a tömítést és alóla valami fémlemezt is. Ezek után sem jön. Nekem a katonainak a lábtartója van rajta, ami gondolom kicsit másképp áll, mert nem jön le tõle a váltókar, de biztos, hogy nem az a baj, mert ott még engedné. Ezt majd késõbb leszedem, elõbb arra szeretnék rájönni, mi fogja még? A szerelési kézikönyv szerint vonóhuzalfelvevõként emlegetett dolog házát is kicsavartam, de a bovdent nem sikerült kiakasztani. Mit kéne még kiszednem? Azt írja, hogy a De-Luxe változatnál ehhet ki kell csavarni a fordulatszám mérõ tengelyét is, de ezt nem mertem csak úgy... Segítsetek légyszi!
Elõre is köszi!
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Kösz az infót. Legfõképp kipuffot és gumikat akartam rendelni és a lamellákat. Azok talán jók lesznek.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A Mofa nagyon jó ruhákat gyártat, ott vettem a teljes cuccom, olcsó és még mindig újszerû, pedig nyúztam télben nyárban esõben stb :twisted: , gumikat is érdemes ott venni, az olajok is jók, a tükreim is onnan vannak és tökéletesek (nem etz tükör) de a többi... egy fékkart és egy kuplungbowdent vettem náluk, mind a kettõ olyan szinten volt selejtes hogy faragással sem tudtam a helyére illeszteni... szal az a minimum hogy onnan nem rendel az ember, hanem személyesen megnézi, beleróbálja, és csak ha jó veszi meg.

Persze bátrak próbálkozhatnak :lol:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

MOKAFERES cuccokkal óvatosan!!!
Én hátsó telót vettem tõlük,nem kis kálvária és barkácsolás volt,mire fel is tudtam rakni õket!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Kösz szépen. Naná, hogy megéri. Úgy is kell innen rendelnem csomó dolgot. Az a 600 forint már nem oszt nem szoroz. THX
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Itt láttam azt nem tudom megéri-e.
http://www.mofaker.hu/megjelen.php?visz ... nu3_id=147
ETZ 251
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Sziasztok. Nem tudná nekem valaki megmondani, hogy honnan tudok rendelni ETZ 251-hez kuplung lehúzót? A lamellák megégtek és nem tudom levenni a kuplungot a helyérõl, hogy kicserélhessem. Láttam a szétszerelési útmutatóban mindenféle spéci szerszámot, de gondolom anélkül is szétszedhetõ. Vagy nem?
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:
kupi írta:...
Épp ezt akartam kérdezni, hogy ha ez a baj, akkor mennyire nehéz kicserélni? Milyen nehéz hozzáférni? Az egyértelmû, hogy leszedem a deknit, de nem tudom milyen mélyen van ez beágyazva, illetve mit kell még szétszedni hozzá? Sok mindent szereltem már a mocin és sok mindent láttam már ezzel kapcsolatban, de konkrétan ilyet még nem. Vajon meg tudnám csinálni én is otthon? Nem kell hozzá szerelõ? Illetve, ha el van törve, én pedig járatom a motort akkor nem kerülhet be valami belõle forgó alkatrészek közé? Nem okozhat galibát ha törött?
simán meg tudod csinálni, nem kell hozzá semmi extra. A berúgószerkezet magával a deknivel együtt lejön, a berúgókart sem kell leszedni, utána már látni fogsz mindent :P Egy tengelyen van egy fogaskerék, egy rugó meg egy nyomorék alakú vaslemezbõl kivágott izé (de az gyárilag olyan), na neked a rugó tört el, ami egyébként sztem nem tud lejönni a tengelyrõl, de azért nem jó úgy járatni...
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

kupi írta:Szia probáld meg melegre járatni hátha csak a hideg.Egyébként nem csak a motorokat(MZ) viseli meg ez a nekünk szokatlan hideg minden masinát legyen az elektromos kapu vagy autobusz,de szerintem hidegbe a berugó rugó is könyeben eltörhet legalább is nekem ha törött mindig téli idöszakba.De a csere nem bonyorult,a tárolással ne idegeskedj hisz a zárt garázsba is nagyon hideg van.
Épp ezt akartam kérdezni, hogy ha ez a baj, akkor mennyire nehéz kicserélni? Milyen nehéz hozzáférni? Az egyértelmû, hogy leszedem a deknit, de nem tudom milyen mélyen van ez beágyazva, illetve mit kell még szétszedni hozzá? Sok mindent szereltem már a mocin és sok mindent láttam már ezzel kapcsolatban, de konkrétan ilyet még nem. Vajon meg tudnám csinálni én is otthon? Nem kell hozzá szerelõ? Illetve, ha el van törve, én pedig járatom a motort akkor nem kerülhet be valami belõle forgó alkatrészek közé? Nem okozhat galibát ha törött?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia probáld meg melegre járatni hátha csak a hideg.Egyébként nem csak a motorokat(MZ) viseli meg ez a nekünk szokatlan hideg minden masinát legyen az elektromos kapu vagy autobusz,de szerintem hidegbe a berugó rugó is könyeben eltörhet legalább is nekem ha törött mindig téli idöszakba.De a csere nem bonyorult,a tárolással ne idegeskedj hisz a zárt garázsba is nagyon hideg van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Devil írta:szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!
Na ja, de gondolom nem lehet nagy baja, mert mondom be is indul, csak lent marad a kar. Ha kicsit jobb idõ lesz szétkapom és megnézem. Ha valaki járt már így, vagy van ötlete, szintén szívesen várom.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

kosian írta:Sziasztok!

Kb 2 hete hozzá se nyúltam a mocimhoz (ETZ 250), gondoltam ma beröffintem, hogy megnézzem minden oké-e, beindul-e. Benzincsap kinyit, gyújtás ráad, szívató, berúgtam és a berúgókar lent maradt. Nem teljesen, egy picit visszalökte és lehet is rugdosni, sõt be is indul, viszont olyankor teljesen lent marad a berúgókar és recseg is (mint amikor beindítjuk, de egy pillanatig még lenyomva marad a kar, olyankor, csak így folyamatosan...). Ha leállítom, akkor olyan félállásba visszalöki a kart. Mi lehet a baja? Valami szétfagyott? Esetleg a visszahúzórugó? Sajnos nincs módomban garázsban tartani a mocit. Tetõ alatt van és egy pokróccal letakarva, de nem zárt térben.
szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok!

Kb 2 hete hozzá se nyúltam a mocimhoz (ETZ 250), gondoltam ma beröffintem, hogy megnézzem minden oké-e, beindul-e. Benzincsap kinyit, gyújtás ráad, szívató, berúgtam és a berúgókar lent maradt. Nem teljesen, egy picit visszalökte és lehet is rugdosni, sõt be is indul, viszont olyankor teljesen lent marad a berúgókar és recseg is (mint amikor beindítjuk, de egy pillanatig még lenyomva marad a kar, olyankor, csak így folyamatosan...). Ha leállítom, akkor olyan félállásba visszalöki a kart. Mi lehet a baja? Valami szétfagyott? Esetleg a visszahúzórugó? Sajnos nincs módomban garázsban tartani a mocit. Tetõ alatt van és egy pokróccal letakarva, de nem zárt térben.
Széles utat, hátszelet!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

bakimate írta:Mondtam, ha lesz egy kis idõm, akkor összenézem neked a két vázat.

Személy szerint én lehet, hogy nem csinálnám...
OK azt megköszönöm. Amúgy miért nem tennéd? Másik mekkora 250 etz nél agyûrû hasitékánál a hézag ha behelyezem a hengerbe újonan? Megérkezett a blokk postán 11000ft volt
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Mint mindenki én is 1 kicsit jobbá szeretném tenni a motorom, de kevés pénz áll rendelkezésemre.
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.

Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...

Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:

- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)

- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:

http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem :P (és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)

http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!) :P

http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki :? )

http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)

http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg... :lol: )

http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)

Vannak videók is

http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)

http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek... :wink: )


Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73


Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...

Lassan kezdett összeállni a kép.

Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...

Kép

Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm

Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.

Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.

Én 5000rpm-re állítottam be a programot!

És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!

10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm

Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!

Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:

A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.

A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.

Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!

Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!

-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt! :wink:
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen... :twisted:

Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!


Nekem 1 dologgal volt csak problémám:

Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...

Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól

Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok

Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.

(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.

És íme a blokkomhoz méretezett terv:

Kép

Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü! :idea:
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!

A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!

Tehát szétdaraboltam a gyárit!

És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)

Kép

Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!

(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )

Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.

Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások... :P



A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami... :roll:

Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!

Üdv: Janer! :)
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Mondtam, ha lesz egy kis idõm, akkor összenézem neked a két vázat.

Személy szerint én lehet, hogy nem csinálnám...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég