Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.10. 19:35

Grif írta:Sziasztok!

...
Vagy ha jó minőségűt akarok,mindenképp külföldről kell megrendelnem?
Mindenféle tanácsot szívesen fogadnék a témával kapcsolatban :)

Előre is köszönöm a segítséget!
a lengyel dugó jó ár érték/arányt képvisel. :mrgreen:

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.12.10. 19:16

ha jo helyre viszed felfurni a hengert akkor nem kell ilyenekkel foglalkoznod, mert a gepmuhelyes adja a dugot a csapszeget es a gyuruket is

Grif
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.11.07. 09:38

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Grif » 2009.12.10. 18:57

Sziasztok!

Friss MZ-s vagyok és egy kis segítséget szeretnék kérni.250-es ETZ-met szeretném felfúrni,de tanácstalan vagyok a dugó és egyéb alkatrészek kiválasztásában.A mofaker-hu-n néztem körül,van valakinek tapasztalata a náluk kapható dugattyúkról és egyéb cuccokról?Vagy ha jó minőségűt akarok,mindenképp külföldről kell megrendelnem?
Mindenféle tanácsot szívesen fogadnék a témával kapcsolatban :)

Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.12.10. 06:55

KantulyJani: A képek alapján egy kissé kopott a lánckereked. =; :-#

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.12.10. 01:50

Matthej01 írta:na lenne egy nagy tlányom igaz van rá pár teóriám de szeretném vérbeli mz-ek tanácsát is hallani. Tehát a probléma akövetkező: Amikor beindítom a motort akkor az alapjárat felpörög kb1500-2000 köré és ha fordulaton szeretném tartani tehát ezalatt azt értem hogy magasabban mint az alapjárat akkor nem szépen mfolyamatosan pörög hanem kihagy elég rendesen. Na mi a hiba a képen?vagyis a motorban?
első körben mindenképp cserélj gyertyát, nekem volt olyan látszólag hibátlan n14c amivel be sem indult (3000km-t lehúzott már nálam, az igaz).

Sőt még tavaly nyáron volt h 1 hetet szoptam a gyújtással, és 1 gyertyacsere mindent megoldott...

Ezen kívül még dugulás lehet valami fúvókában, amitől keveset kap, aztán általában ezek valamelyike.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.12.10. 00:37

Gyújtással minden ok? A gyertya jó, jó helyen van (úgy értem nincs 2 alátét vagy ilyesmi), bevan állítva minden? Ha ok nélkül fepörög az ugye fals levegő (vagy nemtom azzal ott mit szerettél volna közölni :D) de akkor nemigazán szokott kihagyni, vagyis nálam nem csinált ilyet. Ha a gyújtás bevan lőve akkor karbit pucolnám még át. Meg esetleg 2X miatyánk. :)
Kihagyásnál még a gyújtókábel környékén is szétnéznék, nem testel-e le? (ez jól hangzott)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1017
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2009.12.09. 23:09

na lenne egy nagy tlányom igaz van rá pár teóriám de szeretném vérbeli mz-ek tanácsát is hallani. Tehát a probléma akövetkező: Amikor beindítom a motort akkor az alapjárat felpörög kb1500-2000 köré és ha fordulaton szeretném tartani tehát ezalatt azt értem hogy magasabban mint az alapjárat akkor nem szépen mfolyamatosan pörög hanem kihagy elég rendesen. Na mi a hiba a képen?vagyis a motorban?

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.08. 00:58

KantulyJani írta:Ma kitakarítottam a blokkot, itt van egy pár kép is:


:-"
húú de fasza! bontatlan trophy blokk, nagy kincs!

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.08. 00:57

sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Zsakfos mindent leírt amit én írtam volna :mrgreen:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.07. 22:51

zsakfos írta:
sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Bár a kérdés nem nekem szólt,de válaszolni megtudom.Ts 250/1 és Etz 250-251 motorokra értendő.
Kapcsolókörmök gyárilag 3 fokos visszavágással rendelkeznek.Ha ez elkopik,akkor kidobálja sebességből.Ez főleg a 3-ik fokozatnál jön elő.Ezt kell kiigazitani mondjuk kis csapos köszörűvel(reszelő nem igazán viszi).Hogy miről is van szó : Etz 250 szerelési könyv(ami megtalálható itt is),27 oldal 37-es ábra.
Hézagolás a kislánckerék alatti fedél alá hézagoló lemezekkel.
Aham!
Most már tudom miről van szó csak ez a ,,szleng" néha becsap :lol:
Kösz a választ Zsakfos!

Hali!
Lenne egy kérdésem!
ETZ 150-es blokkot felfúrtuk-új dugó,új gyűrű,új csapszeg,
új tűgörgőkosár.Összeraktam,be is indult,jár szépen,de van egy kis baj.
Felváltások alatt,ill. amikor a motor nincs terhelés alatt-csörög!
De nem kicsit!
Mitől lehet ez?
Az utómunkák el lettek végezve-csatornaélek picit letőrve,stb.
Mitől csörög??
Jelenleg 125-ös hengerfej és 22N 2-1 es karbi van rajta,

... 125ös hf. a 150 re fúrt hengeren??? Hf.-jet nem alakítottátok hozzá a megnövekedett dugóátmérőhöz? [-(
1métert se menj vele tovább!
Tedd fel a 150es hf.-jet. meg fog szűnni!
Szerintem.
de megvan már a 150-es hengerfej és a 24N 2-2 es karbi is.
Sok sikert :smt023

U.i.: Hajrá Kantuly Jani :smt023 Szép a pucolás!

Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani » 2009.12.07. 19:44

Ma kitakarítottam a blokkot, itt van egy pár kép is:

Kép

Kép

Kép

:-"

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.12.07. 08:46

sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Bár a kérdés nem nekem szólt,de válaszolni megtudom.Ts 250/1 és Etz 250-251 motorokra értendő.
Kapcsolókörmök gyárilag 3 fokos visszavágással rendelkeznek.Ha ez elkopik,akkor kidobálja sebességből.Ez főleg a 3-ik fokozatnál jön elő.Ezt kell kiigazitani mondjuk kis csapos köszörűvel(reszelő nem igazán viszi).Hogy miről is van szó : Etz 250 szerelési könyv(ami megtalálható itt is),27 oldal 37-es ábra.
Hézagolás a kislánckerék alatti fedél alá hézagoló lemezekkel.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.12.07. 08:21

hat mondjuk elotte csereljetek ki a hengerfejet es sztem utanna kellene visszaterni a problemara!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.12.07. 07:29

Hali!
Lenne egy kérdésem!
ETZ 150-es blokkot felfúrtuk-új dugó,új gyűrű,új csapszeg,
új tűgörgőkosár.Összeraktam,be is indult,jár szépen,de van egy kis baj.
Felváltások alatt,ill. amikor a motor nincs terhelés alatt-csörög!
De nem kicsit!
Mitől lehet ez?
Az utómunkák el lettek végezve-csatornaélek picit letőrve,stb.
Mitől csörög??
Jelenleg 125-ös hengerfej és 22N 2-1 es karbi van rajta,
de megvan már a 150-es hengerfej és a 24N 2-2 es karbi is.

Örűlnék ha valaki tudna segíteni!
Már rég óta készültem erre és most ez az eset eléggé letört!

Segítségetek előre is köszönöm!

Üdv!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.07. 00:13

Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.04. 00:46

conus írta:
waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiatt :twisted:
mitől forgácsolódna szét? ](*,)
egyszerűen nem fut vonalba pl a két főtengelycsapágy. vagy akad a váltó. járulékos kopásnak van kitéve egy halom alkatrész. pl a hajtórúd. nem összetartozó blokkfeleket összepárosítani olyan dolog, mint új hajtórúddal összerakni egy blokkot anélkül hogy az ki lenne derékszögelve.. a motor soha nem fog annyit tudni,mint amennyit lehetne, mert van egy csomó surlódási pont ami hatványozottan fogja a motort.
na meg ha más szemszögből nézzük a dolgot, akkor a blokkfél párosítás sem túl nagy divat. neked pl milyen apropóból van így? én pl ilyen tákolt blokkal vettem a peregyest, abból a blokkból szobadísz lett. a motorba meg szereztem egy összetartozó még bontatlan blokkot henger nélkül, beállt főtengellyel, aztán azt újítottam föl és kész. és jééé, az összerakás után a centírozott főtengely új csapágyakkal vidáman szaladt több kőrt , ha a hajtórúdnál fogva megforgattam, míg a tákolt KOPOTT blokkban szabályosan szorult, még több ezer km után is. a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a párosításoknál.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.12.03. 14:54

Vannak ilyen blokkok, amik két különbözőből lettek összerakva. De nem szabad! A csapágyfészkeket ha jól tudom egyszerre fúrják át, így lesz pontos. Ha két különböző blokkfelet összeraksz, akkor az valószínűleg rohadtul nem fog pont olyan lenni mint a másik. Ha meg mrá egy kicsit is ferde esetleg, akkor ...
Legalábbis én így tudom, hogy ezért NEM szabad...

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.03. 09:24

waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Látom téged ez nagyon zavar :D amúgy rosszul írtam 1párat vettem

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.03. 09:22

waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiatt :twisted:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.12.03. 04:20

Az én raccing kis ts-em is különböző felekből van egyébként :mrgreen:
Megy mint az ökör, csak azt nem tudom meddig :-k

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.03. 03:27

Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.02. 10:11

Köszönöm Waresz
Így képpel sokkal érthetőbb számomra.
tegnap éjjel vettem vaterán 1 blokkfelet 1000 Ft ért amiben elméletileg megvan minden ehez szükséges és utána már sokkal egyszerűbb lesz.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.02. 00:09

na, erről dumálunk. az a kis tengelycsonk számodra az érdekes, amin a kisfogaskerék van, és még az hogy annak a tövébe is van mélyítés az öntényben. ha a tengelycsonk nincs meg, akkor szerintem kár kínlódni.
Kép

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.02. 00:00

Weedow írta:
waresz írta: ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.
hát nagy mák az olyan blokk, de még nagyobb a te esetedben az lenne, ha alapból fordulatmérős lenne :mrgreen: ne cserélj még blokkfelet(FŐLEG HOGY TILOS, csak a kettőt együt szabad, és csak összetartozó példányokra, na meg a blokkszám is abba van amit cserélnél) szerintem vedd le a kuplungdeklit, és nézd meg jól, ott a kihajtás bemarásánál kell legyen belül az öntvényben egy acél stift. ha nincs akkor szerintem ne kínlódj. ha van akkor már egész esélyes az átalakítás. ha van türelmed, akkor én úgyis szét fogom húzni a tél folyamán az enyémet generál végett, és akkor lemérek neked mindent. azt akkor már meg lehet oldani, csak nagyon pontos munkát, és minimum egy állványos fúrógépet igényel a dolog.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.01. 23:54

sunbim írta:Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:
én meg 2500at, és nekem sincs baja. a másik motoromba már közel 10000van ilyenekkel, az is jó. én is ajánlom, ár-érték arány győztes.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.01. 23:02

Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.01. 21:12

Nincs valakinek elfekvőbe Ts125/150 hez a fordulatszámmérő, kuplunghoz tartozó fogaskerekének tengelye? vagy pontos méreteket tudna valaki adni róla?
Milyen csapágyat javasolnátok a főtengelyhez? Fag? SKF? C3? C4? vagy másfajtát?
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek de Mz témában még "zöldfülű" vagyok :D

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.01. 10:15

waresz írta:
Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.12.01. 08:48

Ez a kérdés bennem is felvetődött, de kis ETZ-nél.
Van egy Standard 150-es blokkom, abba lehet-e építeni kihajtást, az vajon elő van-e készítve gyárilag? :-k
Mert akkor csak át kellene fúrni a bal blokkfelet, és mehet bele a "téma".
Ha ua. a helyzet, mint TS esetében, elektronikus lesz. :mrgreen:
De akkor már a km. óra is. :twisted:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.30. 23:51

Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.11.30. 23:39

Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.11.27. 17:59

Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Én elhiszem!
Megráznám a kezét :smt023
Ő mostantól gratulaj! =D>

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2009.11.27. 07:54

Sziasztok!

Kérdésem a következő:
ETZ 251 tranzisztoros gyújtásához milyen jelű csapágy kell?
És a procedúra rövid leírása

köszönettel:
csdani

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.26. 23:27

waresz írta:
Samu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegy :)
Minden motoros küllönc egy kicsit,talán ezért irígykednek azok akik az ezzel járó filinget nem tudják átélni. :D

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.26. 01:30

Samu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegy :)

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani » 2009.11.24. 20:20

Én 50 e km után fúrattam 300-ra, de csak a hajtókar-hézagoló feljövetele miatt...
Már elég nagy válla volt a hengernek, kiszereléskor a dugó szoknyája már elég barna volt az átfújás miatt
De még így is ment 130-at, 120-125-öt 2 személlyel.
A 130 at 7000-nél adta, mivel 19-es lánckerék a 251-eshez.
10 e km-t még simán elment volna jelentősebb teljesítménycsökkenés nélkül
Viszont a nyomaték már nem volt az igazi

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.11.24. 18:57

Valamikor a kilencvenes evek elejen kezembe akadt egy regebbi ujsag, ebben is volt olyan rovat, hogy olvaso kerdez, szerkeszto valaszol. Az olvaso leirta, hogy mar tobb mint 100 ezer km-t beletett a motorjaba es meg nem nyult a blokkhoz, igaz fogalma sincs mennyi lehet a vegsebessege stb. Ha jol emlekszem a kerdese valami olyasmi volt, hogy mi az MZ gyar elerhetosege, mert szeretne nekik egy koszono levelet irni....

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.11.24. 18:52

Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.24. 10:06

waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Láttam a motort én is, A srác több mint 10 éve vette kevés kilóméterrel,és úgy tudom,hogy 100000-ast ő tette bele.A baráti társasága akik velünk voltak,azok is mondták,hogy nem szedte még szét a motort..Minden előírt szervízt idő előtt megtett,Kopáscsökkentő adalékokat használ mindehova,és a Lengyel túránkon mi is megbizonyosodhattunk,hogy milyen kíméletesen használja .A végsebessége sem haladta meg a max 90km/órát.Szerintem elképzelhető,a sok Km,ahogy ő használja,és ápolja ráadásul még tanuk is vannak akikkel álandóan motorozik,így lehetséges a hosszú futásteljesítmény.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1660
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2009.11.24. 09:26

Én elhiszem! 8)

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.24. 01:12

100000km? meg ETZ250... :D :D :D sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.11.24. 00:01

sunbim írta:
Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Mi en moto ez? :shock:
ETZ 250!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.23. 23:31

KrisszETZ251 írta:
bambi írta:Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.

Ahha, értem mostmár, összeállt a kép. És ha belekerül az új hüvely és az is elkopik akkor kezdődhet előről a folyamat, csak már nem kell kiesztergálni, mert az új persely fala már sima lesz? (ez csak egy elméleti fejtegetés, ennyire azért nem kívánom széthajtani szegény MZ-met. :-))

Meg még annyi, hogy a vezérlés módosítás az mit takar? Miért kell módosítani ill mit?
Így van nem kell újra esztergálni,csak kivnni és csere.
Vezérlés módosítás alapfeltétele a tuningolásoknak.Ezzel lehet változtatni a nyitás és zárásszögeket.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.11.23. 23:13

Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Mi en moto ez? :shock:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2721
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.11.23. 23:00

Nemt'om hová lenne való a téma:-k Ha nem ide ne reagáljatok :lol:
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.11.23. 22:38

A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.23. 22:16

Alfa írta: Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.
Ez jól kiegészíti az én hsz.-om. :mrgreen:
De tényleg ezt így nem lehet kijelenteni, hogy x km-t megy egy fúrással. Ha túl nagy tűréssel van fúrva, sok ezer kilométert csökkenhet az egy fúrással megtehető km. Persze jó dugattyú is kell hozzá. :wink:

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.23. 22:03

Saját tapasztalat:
Motorom első tulajdonosa '90-től amíg én megvettem tőle, azaz 2002-ig, Arol 2T-vel hajtotta. Úgy tűnik jól sikerült bejáratni, ami a fő szempont! Én azóta (kb. 18e. km.-től) Agip szintetikus olajjal jártam, kevés MOL Sprint mellett. Közel 35e. km van most benne, de még elég erős, és szép a dugattyú, a hüvelynek is alig van "válla".
40e.-t biztos elmegy, de utána (legkésőbb akkor) rakom fel a 300-as hengert. :twisted:
Szerintem az már nem fog annyit bírni, de majd meglátom, még azt a sok kilométert meg is kell tenni vele...
Van aki 50e. után fúratta meg (vagy még mindig azzal jár) a gyári hengert, itt a fórumon írta valaki. :-k

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.23. 22:01

KrisszETZ251 írta:
Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál. :mrgreen:
Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?
Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2009.11.23. 18:14

Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál. :mrgreen:
Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég