Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.21. 17:45

waresz írta:na, erről dumálunk. az a kis tengelycsonk számodra az érdekes, amin a kisfogaskerék van, és még az hogy annak a tövébe is van mélyítés az öntényben. ha a tengelycsonk nincs meg, akkor szerintem kár kínlódni.
Kép
Hello

Akkor számíthatok rád hogy megméred nekem majd a tengelycsonkot és képet is küldenél róla? hogy az esztergályosom tudja hogy mi legyen a dolga.
Végülis a méretekkel nem is lenne gondom csak azt nem tudom hogy mi módon van befogatva a blokkba.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2009.12.20. 20:30

o_O :D Majd megpróbálok egy új tűgörgőt beletenni, abba bele a tengelyt, és megnézni mekkorát kottyan... Aztán talán nem lesz baj. A régi, amit nem én cseréltem, az elkopott, ami most benne van, az kb 8000 kmert futott... Talán kevesebbet... A tűgörgő szétpotyogott 8-[
Köszi a választ!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.20. 17:12

én "tapintó" szerszámmal mértem meg 3 helyen a belső átmérőjét. jobb esztergályosoknak van ilyenjük.
egyébként gyárilag az annyira kemény anyag, h kb 40e km után valami 2 v. 3 század körüli kopást mértem vele.
a tűgörgő hamarabb elkopik mint az. de ha el is kopott akkor felmerülhet benned a kérdés, h a váltótengelynek a vége
ami ebben a tűgörgőben forog az mennyire kopott el? :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2009.12.20. 11:38

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150es ETZ sebváltótengelyének végén lévő perselyről, hogy tudom megállapítani, hogy kopott-e? Teljes felújítás lesz, aztán nem akarom pár hét/hónap után szétszedni a blokkot ilyen "apróság" miatt :)

Üdv.: Szilárd

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2009.12.17. 23:30

Köszi a tanácsot hétvégén ki is próbálom majd írok mi lett a vége:D Üdv!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2759
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.16. 23:36

[quote="Laczkó"]Üdv! Segítséget szeretnék kérni 250-es Etz ből amikor leengedtem a hajtóműolajat a kapcsolásrögzítőnél az a golyó nem volt benn csak a rugó. ...

Ja és ha szereled be a csavart, akkor a váltó üresben legyen! A kapcsolóhengerben van egy kis "kátyú,, (ha a lukon alulról benézel elemlámpával lehet hogy látod is) az megtartja a golyót hogy ne pattanjon félre :-({|=
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.12.16. 23:20

conus írta:bambi!

nekem 10-es golyó volt benne, kisTZ-be nagyobb kell? :roll: :mrgreen:
Igen a kicsibe nagyobb kell :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.16. 19:53

bambi!

nekem 10-es golyó volt benne, kisTZ-be nagyobb kell? :roll: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.12.16. 19:34

Máté írta:sziasztok!
etz-nél blokktartó cserélésnél szét kell szedni a lácot? azt néztem hogy a hátsó lengővilla tengelyét húznám ki a helyéről úgy hogy a blokkot alátámasztom alulról.
köszi előre is.
Máté
Ajánlatos szétszedni

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.12.16. 19:32

Laczkó írta:Üdv! Segítséget szeretnék kérni 250-es Etz ből amikor leengedtem a hajtóműolajat a kapcsolásrögzítőnél az a golyó nem volt benn csak a rugó. Lehet még az előző tulaj veszthette el, nem tudom. A kérdésem az lenne, hogy mennyiben probléma ez hogy a golyó nincs meg és ha gond hol lehet beszerezni. Köszönöm előre is! Üdv!
Gond lehet,8-as golyó kell bele,csapágyboltban próbálkozz,vagy ha pesti vagy adok neked.

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2009.12.16. 18:40

Üdv! Segítséget szeretnék kérni 250-es Etz ből amikor leengedtem a hajtóműolajat a kapcsolásrögzítőnél az a golyó nem volt benn csak a rugó. Lehet még az előző tulaj veszthette el, nem tudom. A kérdésem az lenne, hogy mennyiben probléma ez hogy a golyó nincs meg és ha gond hol lehet beszerezni. Köszönöm előre is! Üdv!

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.12.16. 13:41

sziasztok!
etz-nél blokktartó cserélésnél szét kell szedni a lácot? azt néztem hogy a hátsó lengővilla tengelyét húznám ki a helyéről úgy hogy a blokkot alátámasztom alulról.
köszi előre is.
Máté

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.12.14. 18:46

Üdv. A honlapon vannak szerelési útmutatók, videók szerelésről. A váltóhoz nem is kell hozzányúlni ha nincs baja. Ha először csinálsz valami bonyolultabbat akkor célszerű lefényképezni, hogy milyen volt. :)
Tömítésként én fbs-t ajánlok, nálam nem csöpög a dekliből az olaj. Nemhiszem, hogy sok mindenre kéne figyelni, minden kerüljön vissza a helyére, ne maradjon ki alátét, anya. :) De a lényeg, hogy nézd át a szerelési könyveket.

Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx » 2009.12.14. 18:38

Helló!
Mostanában vettem 1 ETZ 125-ös vasat és fel szeretném újítani.A blokkot szétszedtem és vettem hozzá új szimeringet meg tömítéskészletet.Kérdésem az lenne,hogy mire figyeljek oda összeszereléskor?A váltó kicsit bonyolult,attól félek,hogy esetleg rosszul rakom össze.Nem volt még dolgom ETZ-vel.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.12. 00:17

nekem olyanok a gyári 30 éves műszerek, mint ha szervósak lennének, titka a dolognak, jól bekopott gyári meghajtóegység(lánckeréknél hátul, és a blokkba) jó minőségű spirál(ebből sajnos ki kell fogni a jót...) ezt alaposan meg kell kenni sűrű olajjal, és a műszereket amikor szétszedtem, akkor a csillapító tagot beállítottam bennük, hogy a mutatók végállásból pont ugyanolyan gyorsan essenek vissza. ilyenkor ennek müszerolajból kell egy csepp, akárcsak a benne lévő sikló csapágyas meghajtóegységnek. a végeredmény: rezzenésmentes gyors, nem himbálódzó pontos műszerek. :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2009.12.11. 21:25

Hát igen ,de ledes fsz mérő gagyi. szerintem. nekem tetszik az eredeti óra. Persze az se jó ha a külső főtengely csapágy kapja a fémforgácsot. Tapasztalat, még valaki?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2642
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2009.12.11. 19:08

KILL3R etz írta:Üdv!

ETZ-250- nél ki lehet cserélni az üres visszajelzőt, úgy is ha fel van töltve olajjal? Nem folyik ott ki? Most töltöttem fel, de elfelejtettem kicserélni a kapcsolót, nincs kedvem leengedni... :cry:

Előre is köszi a válaszokat!

Szerintem nyugodtan nekiállhatsz, nem fog kifolyni sok olaj, főleg, ha nem rögtön a motor leállítása után akarod megcsinálni. Feltétlenül döntsd meg a motort az ellenkező oldalára, így az olaj elfolyik onnan (persze ez után is várj egy kicsit). Ha a lábtartóig lefekteted, vigyázz, hogy ne szakadjon ki a gumi vége!

Jó munkát!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.12.11. 18:30

Üdv!

ETZ-250- nél ki lehet cserélni az üres visszajelzőt, úgy is ha fel van töltve olajjal? Nem folyik ott ki? Most töltöttem fel, de elfelejtettem kicserélni a kapcsolót, nincs kedvem leengedni... :cry:

Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.12.11. 03:51

Az én utángyértott fordulatszám cuccom azóta tökéletesen működik mióta megvettem (2000 km). Meiki cucca viszont 200 kmenként elkopik. Lutri, az igazi az elektronikus fsz mérő...

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr » 2009.12.10. 20:23

Sziasztok!

Van valakinek infója az utángyártott fodulatszám kihajtásokkal (ETZ 250)? Vagy vevő lennék eredetire is. Tudnék adni standard-kupakot + anyát.

kr

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.10. 19:35

Grif írta:Sziasztok!

...
Vagy ha jó minőségűt akarok,mindenképp külföldről kell megrendelnem?
Mindenféle tanácsot szívesen fogadnék a témával kapcsolatban :)

Előre is köszönöm a segítséget!
a lengyel dugó jó ár érték/arányt képvisel. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.12.10. 19:16

ha jo helyre viszed felfurni a hengert akkor nem kell ilyenekkel foglalkoznod, mert a gepmuhelyes adja a dugot a csapszeget es a gyuruket is

Grif
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.11.07. 09:38

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Grif » 2009.12.10. 18:57

Sziasztok!

Friss MZ-s vagyok és egy kis segítséget szeretnék kérni.250-es ETZ-met szeretném felfúrni,de tanácstalan vagyok a dugó és egyéb alkatrészek kiválasztásában.A mofaker-hu-n néztem körül,van valakinek tapasztalata a náluk kapható dugattyúkról és egyéb cuccokról?Vagy ha jó minőségűt akarok,mindenképp külföldről kell megrendelnem?
Mindenféle tanácsot szívesen fogadnék a témával kapcsolatban :)

Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.12.10. 06:55

KantulyJani: A képek alapján egy kissé kopott a lánckereked. =; :-#
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.12.10. 01:50

Matthej01 írta:na lenne egy nagy tlányom igaz van rá pár teóriám de szeretném vérbeli mz-ek tanácsát is hallani. Tehát a probléma akövetkező: Amikor beindítom a motort akkor az alapjárat felpörög kb1500-2000 köré és ha fordulaton szeretném tartani tehát ezalatt azt értem hogy magasabban mint az alapjárat akkor nem szépen mfolyamatosan pörög hanem kihagy elég rendesen. Na mi a hiba a képen?vagyis a motorban?
első körben mindenképp cserélj gyertyát, nekem volt olyan látszólag hibátlan n14c amivel be sem indult (3000km-t lehúzott már nálam, az igaz).

Sőt még tavaly nyáron volt h 1 hetet szoptam a gyújtással, és 1 gyertyacsere mindent megoldott...

Ezen kívül még dugulás lehet valami fúvókában, amitől keveset kap, aztán általában ezek valamelyike.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.12.10. 00:37

Gyújtással minden ok? A gyertya jó, jó helyen van (úgy értem nincs 2 alátét vagy ilyesmi), bevan állítva minden? Ha ok nélkül fepörög az ugye fals levegő (vagy nemtom azzal ott mit szerettél volna közölni :D) de akkor nemigazán szokott kihagyni, vagyis nálam nem csinált ilyet. Ha a gyújtás bevan lőve akkor karbit pucolnám még át. Meg esetleg 2X miatyánk. :)
Kihagyásnál még a gyújtókábel környékén is szétnéznék, nem testel-e le? (ez jól hangzott)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2009.12.09. 23:09

na lenne egy nagy tlányom igaz van rá pár teóriám de szeretném vérbeli mz-ek tanácsát is hallani. Tehát a probléma akövetkező: Amikor beindítom a motort akkor az alapjárat felpörög kb1500-2000 köré és ha fordulaton szeretném tartani tehát ezalatt azt értem hogy magasabban mint az alapjárat akkor nem szépen mfolyamatosan pörög hanem kihagy elég rendesen. Na mi a hiba a képen?vagyis a motorban?

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.08. 00:58

KantulyJani írta:Ma kitakarítottam a blokkot, itt van egy pár kép is:


:-"
húú de fasza! bontatlan trophy blokk, nagy kincs!
Bokodi Áron- WARESZ

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.08. 00:57

sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Zsakfos mindent leírt amit én írtam volna :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2759
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.07. 22:51

zsakfos írta:
sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Bár a kérdés nem nekem szólt,de válaszolni megtudom.Ts 250/1 és Etz 250-251 motorokra értendő.
Kapcsolókörmök gyárilag 3 fokos visszavágással rendelkeznek.Ha ez elkopik,akkor kidobálja sebességből.Ez főleg a 3-ik fokozatnál jön elő.Ezt kell kiigazitani mondjuk kis csapos köszörűvel(reszelő nem igazán viszi).Hogy miről is van szó : Etz 250 szerelési könyv(ami megtalálható itt is),27 oldal 37-es ábra.
Hézagolás a kislánckerék alatti fedél alá hézagoló lemezekkel.
Aham!
Most már tudom miről van szó csak ez a ,,szleng" néha becsap :lol:
Kösz a választ Zsakfos!

Hali!
Lenne egy kérdésem!
ETZ 150-es blokkot felfúrtuk-új dugó,új gyűrű,új csapszeg,
új tűgörgőkosár.Összeraktam,be is indult,jár szépen,de van egy kis baj.
Felváltások alatt,ill. amikor a motor nincs terhelés alatt-csörög!
De nem kicsit!
Mitől lehet ez?
Az utómunkák el lettek végezve-csatornaélek picit letőrve,stb.
Mitől csörög??
Jelenleg 125-ös hengerfej és 22N 2-1 es karbi van rajta,

... 125ös hf. a 150 re fúrt hengeren??? Hf.-jet nem alakítottátok hozzá a megnövekedett dugóátmérőhöz? [-(
1métert se menj vele tovább!
Tedd fel a 150es hf.-jet. meg fog szűnni!
Szerintem.
de megvan már a 150-es hengerfej és a 24N 2-2 es karbi is.
Sok sikert :smt023

U.i.: Hajrá Kantuly Jani :smt023 Szép a pucolás!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani » 2009.12.07. 19:44

Ma kitakarítottam a blokkot, itt van egy pár kép is:

Kép

Kép

Kép

:-"
Vigyázz a motoromra Viktor!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.12.07. 08:46

sunbim írta:Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
Bár a kérdés nem nekem szólt,de válaszolni megtudom.Ts 250/1 és Etz 250-251 motorokra értendő.
Kapcsolókörmök gyárilag 3 fokos visszavágással rendelkeznek.Ha ez elkopik,akkor kidobálja sebességből.Ez főleg a 3-ik fokozatnál jön elő.Ezt kell kiigazitani mondjuk kis csapos köszörűvel(reszelő nem igazán viszi).Hogy miről is van szó : Etz 250 szerelési könyv(ami megtalálható itt is),27 oldal 37-es ábra.
Hézagolás a kislánckerék alatti fedél alá hézagoló lemezekkel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.12.07. 08:21

hat mondjuk elotte csereljetek ki a hengerfejet es sztem utanna kellene visszaterni a problemara!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.12.07. 07:29

Hali!
Lenne egy kérdésem!
ETZ 150-es blokkot felfúrtuk-új dugó,új gyűrű,új csapszeg,
új tűgörgőkosár.Összeraktam,be is indult,jár szépen,de van egy kis baj.
Felváltások alatt,ill. amikor a motor nincs terhelés alatt-csörög!
De nem kicsit!
Mitől lehet ez?
Az utómunkák el lettek végezve-csatornaélek picit letőrve,stb.
Mitől csörög??
Jelenleg 125-ös hengerfej és 22N 2-1 es karbi van rajta,
de megvan már a 150-es hengerfej és a 24N 2-2 es karbi is.

Örűlnék ha valaki tudna segíteni!
Már rég óta készültem erre és most ez az eset eléggé letört!

Segítségetek előre is köszönöm!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2759
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.07. 00:13

Üdv Waresz!
,,a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a...,,

"kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam,, ilyenkor mit csinálsz pontosan, milyen mz-d van?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.04. 00:46

conus írta:
waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiatt :twisted:
mitől forgácsolódna szét? ](*,)
egyszerűen nem fut vonalba pl a két főtengelycsapágy. vagy akad a váltó. járulékos kopásnak van kitéve egy halom alkatrész. pl a hajtórúd. nem összetartozó blokkfeleket összepárosítani olyan dolog, mint új hajtórúddal összerakni egy blokkot anélkül hogy az ki lenne derékszögelve.. a motor soha nem fog annyit tudni,mint amennyit lehetne, mert van egy csomó surlódási pont ami hatványozottan fogja a motort.
na meg ha más szemszögből nézzük a dolgot, akkor a blokkfél párosítás sem túl nagy divat. neked pl milyen apropóból van így? én pl ilyen tákolt blokkal vettem a peregyest, abból a blokkból szobadísz lett. a motorba meg szereztem egy összetartozó még bontatlan blokkot henger nélkül, beállt főtengellyel, aztán azt újítottam föl és kész. és jééé, az összerakás után a centírozott főtengely új csapágyakkal vidáman szaladt több kőrt , ha a hajtórúdnál fogva megforgattam, míg a tákolt KOPOTT blokkban szabályosan szorult, még több ezer km után is. a váltója rémálom volt, amivel késöbb semmit sem csináltam, csak a kapcsolókörmöket fokoltam vissza, meg kihézagoltam(ahogy az elő is van írva) és egy igazi egy ujjas váltó lett belőle. ennyi a lényeg a párosításoknál.
Bokodi Áron- WARESZ

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.12.03. 14:54

Vannak ilyen blokkok, amik két különbözőből lettek összerakva. De nem szabad! A csapágyfészkeket ha jól tudom egyszerre fúrják át, így lesz pontos. Ha két különböző blokkfelet összeraksz, akkor az valószínűleg rohadtul nem fog pont olyan lenni mint a másik. Ha meg mrá egy kicsit is ferde esetleg, akkor ...
Legalábbis én így tudom, hogy ezért NEM szabad...

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.03. 09:24

waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Látom téged ez nagyon zavar :D amúgy rosszul írtam 1párat vettem

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.12.03. 09:22

waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiatt :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.12.03. 04:20

Az én raccing kis ts-em is különböző felekből van egyébként :mrgreen:
Megy mint az ökör, csak azt nem tudom meddig :-k
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.03. 03:27

Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Bokodi Áron- WARESZ

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.02. 10:11

Köszönöm Waresz
Így képpel sokkal érthetőbb számomra.
tegnap éjjel vettem vaterán 1 blokkfelet 1000 Ft ért amiben elméletileg megvan minden ehez szükséges és utána már sokkal egyszerűbb lesz.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.02. 00:09

na, erről dumálunk. az a kis tengelycsonk számodra az érdekes, amin a kisfogaskerék van, és még az hogy annak a tövébe is van mélyítés az öntényben. ha a tengelycsonk nincs meg, akkor szerintem kár kínlódni.
Kép
Bokodi Áron- WARESZ

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.02. 00:00

Weedow írta:
waresz írta: ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.
hát nagy mák az olyan blokk, de még nagyobb a te esetedben az lenne, ha alapból fordulatmérős lenne :mrgreen: ne cserélj még blokkfelet(FŐLEG HOGY TILOS, csak a kettőt együt szabad, és csak összetartozó példányokra, na meg a blokkszám is abba van amit cserélnél) szerintem vedd le a kuplungdeklit, és nézd meg jól, ott a kihajtás bemarásánál kell legyen belül az öntvényben egy acél stift. ha nincs akkor szerintem ne kínlódj. ha van akkor már egész esélyes az átalakítás. ha van türelmed, akkor én úgyis szét fogom húzni a tél folyamán az enyémet generál végett, és akkor lemérek neked mindent. azt akkor már meg lehet oldani, csak nagyon pontos munkát, és minimum egy állványos fúrógépet igényel a dolog.
Bokodi Áron- WARESZ

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.12.01. 23:54

sunbim írta:Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:
én meg 2500at, és nekem sincs baja. a másik motoromba már közel 10000van ilyenekkel, az is jó. én is ajánlom, ár-érték arány győztes.
Bokodi Áron- WARESZ

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2759
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.12.01. 23:02

Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.01. 21:12

Nincs valakinek elfekvőbe Ts125/150 hez a fordulatszámmérő, kuplunghoz tartozó fogaskerekének tengelye? vagy pontos méreteket tudna valaki adni róla?
Milyen csapágyat javasolnátok a főtengelyhez? Fag? SKF? C3? C4? vagy másfajtát?
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek de Mz témában még "zöldfülű" vagyok :D

Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow » 2009.12.01. 10:15

waresz írta:
Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.12.01. 08:48

Ez a kérdés bennem is felvetődött, de kis ETZ-nél.
Van egy Standard 150-es blokkom, abba lehet-e építeni kihajtást, az vajon elő van-e készítve gyárilag? :-k
Mert akkor csak át kellene fúrni a bal blokkfelet, és mehet bele a "téma".
Ha ua. a helyzet, mint TS esetében, elektronikus lesz. :mrgreen:
De akkor már a km. óra is. :twisted:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.30. 23:51

Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Bokodi Áron- WARESZ

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég