Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Jó ötlet, akkor elõ is veszem holnap a hõlégfúvót, mert csak az van.
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Furcsa hang jön ki az etz250-es blokkomból.
Ez egy ilyen sivitós hang amit etzknél álltalában inkább induláskor lehet hallani,de ezen mindig és minden sebbeségben a blokkot szétszedtem de semmi probléma nem látszódott.A fogaskerék oldalról hallani leginkább/de nem a lánc/.
Nem rég van nálam a motor de ez azóta tapasztalható.
Járt már valaki így?
ETZ 251
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mzgergõ!
villanyrezsóra dobjad fel az egész blokkot úgy a hogy van, üresbe tedd a váltót, majd ha felforrósodott akkor puffogtasd gumikalapáccsal a jobb blokkfelet a fõtengelycsapágynál.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia probáld melegiteni a házat hõlégfúvoval (esetleg egy nagyobb teljesitményü hajszáritoval)nekem ez be szokott válni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

csá
kistz-m blokkját szedem szét szokásosan, csak nem tudom széthúzni.A csapágyházak rendesen megfogták a csapágyakat, meg az fbs is a kartereket.Én nem emléxem semmi trükkre amivel sikerülne.Gumikalapáccsal már agresszívan is körbe ütöttem.Valaki segítsen, mert ma 3-ig érek rá szerelni.
Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz »

Köszi a segitséget!!!

Segitett ebben is meg csapágyakra vonatkozó dolgokban is.

Szilárd Mz
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz »

Akkor most nekem ez a csapágy egyszerre lenne "mûanyag (gumi) porvédõs mindkét oldalon" és "fémporvédõs mindkét oldalon"???

Mert nekem erre a csapágyra ez van irva: CBF 6306 2RS S ZZ

De egyszerre mûanyag és fém porvédõs nem lehet egy csapágy...

Nézd meg: http://kepfeltoltes.hu/view/081120/DSC0 ... es.hu_.jpg

Szilárd Mz
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

RS = mûanyag (gumi) porvédõs az egyik oldalon
2RS = mûanyag (gumi) porvédõs mindkét oldalon

Z = fémporvédõs az egyik oldalon
ZZ = fémporvédõs mindkét oldalon
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szilárd Mz írta:CBF 6306 2RS S ZZ

Az érdekelne, hogy a csapágyon lévõ 3 jelölés (2RS, S, ZZ) mit jelentenek? Valaki tudja e?

Vagy tud e valaki olyan oldalt ami a csapágyak jelöléseire vonatkozik?

Szilárd Mz
en csak a zz-t ez emlekeim szerint annyit jelent, hogy mindket oldalon zart a csapagy (nem latod a golyokat vagy fem vagy muanyag boritas takarja, egyfajta porvedo funkcio, ha egy z, akkor csak egyik oldalon)
Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz »

CBF 6306 2RS S ZZ

Az érdekelne, hogy a csapágyon lévõ 3 jelölés (2RS, S, ZZ) mit jelentenek? Valaki tudja e?

Vagy tud e valaki olyan oldalt ami a csapágyak jelöléseire vonatkozik?

Szilárd Mz
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bakimate írta:Sziasztok!
Errõl mi a véleményetek?
Kép
SKF gyárt javitóperselyt szimmering alá.kb 3000 ft körül van.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Nalatok ilyen komolyan veszik a vizsgat bakker??????
bkv_ellenor

fõtengelyszimering

Hozzászólás Szerző: bkv_ellenor »

sziasztok.Bambi szerint fõtengelyszimeringes az mz-m.tudja valaki ezt hogy lehet javítani?elõre is köszi
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A ragasztást nem eröltetném,ezelõtt is ragasztóval lett berakva,de így is elforgott,mostmár annyira ki van kopva a fészek,hogy hidegen beesik a csapágy,akkor mi lenne,ha bemelegszik? :?

mzgergõ!
Kis vagy nagyTZ-n csináltátok a szémkiköszörülést?A nagyon neccesebb,de a kicsin egy kidudorodásra van felütve a szám,nem síkban van,nem olyan feltünõ.Ha tudtad,akkor nem szóltam! :)
Egyébként postaautóhoz viszem majd,ott amikor nagyon ütött a hátsó fékem,megmérték nekem az elsõt kétszer,remélem nem fognak kukacoskodni,vagy intézek okos vizsgát valahol,még jövõ nyárig ráérek ezen törni a fejem.
A perselyt meg tudnám csinálni,de a felmarás nem megy,a körasztal túl kicsi,hogy befogószerszámmal megfogjam a blokkfelet,ilyen átmérõjû maró meg nincs itt bent,ezek MOM-os mûszerészgépek,legfeljebb egy nagyobb marón dolgozó embert tudnék megbízni.

Bambi!
Neked mi a véleményed arról,hogy összehozzam a tõleg vett gyujtásoldali blokkfelet az én kuplungoldalimmal,nem fognak "összeveszni?"
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Sz.Sz. Miklóson.
Lehet rossz helyre vittem...De máshol se kockáztatnék.Egyébként is tegnap elestem a motorral, és a lánckerék, és láncnak annyi, középsztender állás a vázon eltört, és a gyári láncvédõ bakelit.Azt sajnálom a legjobban, nehezen tudtam megszerezni.Szóval, most nemtudom mit csináljak a motorral...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mzgergõ írta:Tigris!
Meglehet perselyezni, de marógépen.A számbeütéssel meg ne próbálkozz.Én bambi által emberrel csináltam, szép is, meg minden, de a mûszakin egybõl levágták...úgyhogy most perselyezem a régi blokkomat(ugyan az a szitu miatt).
Hoppá
fejlõdnek a biztosok? :( Hol vizsgáztattad?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Tigris!
Meglehet perselyezni, de marógépen.A számbeütéssel meg ne próbálkozz.Én bambi által emberrel csináltam, szép is, meg minden, de a mûszakin egybõl levágták...úgyhogy most perselyezem a régi blokkomat(ugyan az a szitu miatt).
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bakimate írta:Sziasztok!
Errõl mi a véleményetek?
Kép
ez nem a fémmel felszórás témája? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris írta:Na a jobb oldali blokkfelem a ludas,mehet a kukába,a fõtengelycsapágy és a váltótengely csapágy is beleesik a fészekbe hidegen :evil: Az utóbbi idõben tuti,hogy el is forogtak.Lehet ezzel olyat csinálni szerintetek,hogy perselyt gyártani bele és kisebb külsõ átmérõjû csapágyat bele?Ha nem,akkor jöhet az új blokkfél meg a számbeütõ...
hova teszel kisebb átmérõjû csapágyat bele? 6204-est tehetnél a 6304-es helyett, de az még annyit se bírna ki. arra figyelj oda, h a kihajtásnál levõ kislánckeréknél levõ 6204-es csapágy normál illesztésû, míg az összes többi C3-as a blokkban! :idea:
egyébként én a váltónak az összes csapágyát ragasztóval applikáltam+a bal fõntegelysonkához közelebb esõ csapágyat, mert a két egymás mellet levõ 6204-es közül az kapja a nagyobb ütést.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

tigris írta:Na a jobb oldali blokkfelem a ludas,mehet a kukába,a fõtengelycsapágy és a váltótengely csapágy is beleesik a fészekbe hidegen :evil: Az utóbbi idõben tuti,hogy el is forogtak.Lehet ezzel olyat csinálni szerintetek,hogy perselyt gyártani bele és kisebb külsõ átmérõjû csapágyat bele?Ha nem,akkor jöhet az új blokkfél meg a számbeütõ...
lehet perselyt gyártani, meg a csapágy is megoldható! de a gyári, a tökéleteshez közeli méretezésnek a paramétereit nem fogja tudni a gép. ergo: minden összefügg mindennel, ha változtatsz itt, akkor kis idõ múlva máshol kel, aztán dominószerûen, / nem írok részleteket/ szépen eljutsz oda, hogy inkább egy blokkfél, és a gyári értékek...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Na a jobb oldali blokkfelem a ludas,mehet a kukába,a fõtengelycsapágy és a váltótengely csapágy is beleesik a fészekbe hidegen :evil: Az utóbbi idõben tuti,hogy el is forogtak.Lehet ezzel olyat csinálni szerintetek,hogy perselyt gyártani bele és kisebb külsõ átmérõjû csapágyat bele?Ha nem,akkor jöhet az új blokkfél meg a számbeütõ...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Samu írta:
bkv_ellenor írta:sziasztok.ma mentem motorozni és egyszer csak útközben fólyni kezdett az olaj.megálltam és a bolk alja teljesen olajos volt sõt még a kuplunknál a kormánynál is nyomta ki az olajat.ha van valakinek ötlete mi lehet a kuplungal az léci írja meg.elõre is köszi szépen!
fõtengelyszimmeringes valószínû
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

És a kék szimmering milyen tulajdonságokkal bír?
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Errõl mi a véleményetek?
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

bkv_ellenor írta:sziasztok.ma mentem motorozni és egyszer csak útközben fólyni kezdett az olaj.megálltam és a bolk alja teljesen olajos volt sõt még a kuplunknál a kormánynál is nyomta ki az olajat.ha van valakinek ötlete mi lehet a kuplungal az léci írja meg.elõre is köszi szépen!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Fõtengelyem nem kottyan! Holnap felhívom pápai mz-szakit :) Majd jelzek mi volt.. Köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

conus írta:van már 30.000 km a fõtengelyben?
mert ha igen, akkor könnyen lehet, h a fõtengelyed szétverte magát, és már kalapálja széjjel a blokkfeleidet. bal oldalt ha leveszed a blokkdeknit fogd meg a fõtengely végét amikor a felsõ holtponton van és rángasd meg föl-le. ha kottyan, akkor azzonnal blokkgenerál!
óra szerint 27000 van a gépbe, de lehet hogy van az 30 is.. :roll: holnap meg is lesem! Amúgy fõtengelynek semelyik ponton se kellene kottyannia nem? :roll: Köszi a válaszokat!! Én még arra gondolok, hogy amikor a tömítést csináltam a pálcához, a pálca nehezebben fordul el így valamivel.. ennek lehet egyáltalán köze hozzá? Csak azért a feltételezés, mert nagyjából utána jelent meg ez :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Hege14
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.08.22. 12:37

kuplung

Hozzászólás Szerző: Hege14 »

Sziasztos!
Van egy 250es ETZ-em, meghalt a kuplungom (kiuvegesedtek a lammelák), vettem bele újjakat, össze is raktam csak amikor próbálom indítani, meg csuszik mindha rálenne állítva a kuplung állíton. De NINCS!!!! Szerintem a fõtengely kúpos részén csúszik el csak azt nem értem hogy oda hogy lehet rögzíteni??? vagy a kuplung automatikája szorítja oda fel??? vagy mi????
Jah, és még arra is kiváncsi lennék, hogy mennyit mozog a kuplung kosár szét????
Légyszi segítsetek!!! Tanácstalan vagyok!
Elõre is köszi szépen!!!!!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

van már 30.000 km a fõtengelyben?
mert ha igen, akkor könnyen lehet, h a fõtengelyed szétverte magát, és már kalapálja széjjel a blokkfeleidet. bal oldalt ha leveszed a blokkdeknit fogd meg a fõtengely végét amikor a felsõ holtponton van és rángasd meg föl-le. ha kottyan, akkor azzonnal blokkgenerál!
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! mitõl csinálhatja azt a motorom, hogy jobban pörög? eddig 5ezer felett berángatott, szebb napjain 6ezret pörgött terhelés alatt.. most olyan 6800 körül is pörög terhelés alatt, minden fokozatba. Kivéve 5. gyári méretû fogaskerekek vannak.
másodikba 50, harmadikba 70, negyedikbe 95, ötödikba visszalassul. És minttha kicsit gyengébbnek érzõdne a gép, de ugyanazon a dombon, ahol eddig negyedikbe 80-85 körül mentem fel, most felmegyek 90-95tel.. :roll: szimplán a hideg okozhatja? vagy hengerkopás? vagy befog a kuplungom? :roll: jah és mintha kicsit erõsödne a csörgés hangja..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:mate! a 2. képen mi történt? elforgott a duplexkerék kónuszos fõtengelyvégen?
Harmadik kép az. :D Szétnyírt fejû csavarok, nem olajálló sziloplaszt, nem fõtengelyhez való szimmering. Csupán ennyi...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Szia Kupi!

Köszönöm a felvilágiosítást. Szerintem maradok akkor a 250es hengernél, és csak membránt teszek bele!Köszi a felvilágosítást!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mate!

a 2. képen mi történt? elforgott a duplexkerék kónuszos fõtengelyvégen?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Karak írta:ohh!


Köszi a felvilágosítást! Mekkora akkor az az mz dugó, amekkorára fel lehet furatni, és amekkorát még kapok is a boltokban? Gondolom a hengerfej igazítást is meg tudja csinálni aki henger fúrással foglalkozik.

Atudjátok esetleg milyen mellékhatásai vannak, ha nem igazítod a hengerfejet? Mert egyik barátomnak ilyen a gépe, nekem is fura volt, hogy nem igazíttatta hozzá...

ELõre is kösz mindent!!!
Szia nem akarlak elkeseriteni de amikor nekem volt ilyen 300 as"ETZ-m én ezért adtam el,én egy rendõr sráctol vetem õ pedig a jardról (selejteztezett)akkor vonták ki az MZ ket.A hengerfely egészen más volt belülröl (az égéstér) mind a normál gépen és a dugó is egyedi volt nem Trabi"de boltba sem volt olyan,azt mondta mindenki õntetni kell de a henger ha kikopik azt már nem igazán furják meg az kuka.A karbiba is nagyobb fuvokák voltak már nem igazán emlékszem mekorák de a kuplung az álandoan lepörgött" ezért nem is foglalkoztam komolyabban a dologgal igy mikor meguntam a 7-liter fölöti fogyasztást eladtam pedig jól ment.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Kis ETZ rémképek..


Kép

Kép

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

ohh!


Köszi a felvilágosítást! Mekkora akkor az az mz dugó, amekkorára fel lehet furatni, és amekkorát még kapok is a boltokban? Gondolom a hengerfej igazítást is meg tudja csinálni aki henger fúrással foglalkozik.

Atudjátok esetleg milyen mellékhatásai vannak, ha nem igazítod a hengerfejet? Mert egyik barátomnak ilyen a gépe, nekem is fura volt, hogy nem igazíttatta hozzá...

ELõre is kösz mindent!!!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ráadásul a Trabi dugó még talán nehezebb is, plusz a csapszeg átmérõje kisebb, mint az ETZ-é. Még megnézném a felömlõ méreteket, csapszeg-dugótetõ távolságát is...
bluerider írta:A trabant dugóval nem lesz 300-as mert kisebb a lökete mint a trabinak! A rendes méretû dugóhoz ugy tudom igazitani kell a hengerfejen is! 8)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A trabant dugóval nem lesz 300-as mert kisebb a lökete mint a trabinak! A rendes méretû dugóhoz ugy tudom igazitani kell a hengerfejen is! 8)
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Ha blokkot felfuratom 300asra, trabant dugóval,akkora a hengerfejet is hozzá kell méreteztetni? MIlyen egyéb munkálatok vannak még ezzel?

Köszönöm a válaszokat elõre is!
Pisti61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.09.14. 08:41
Tartózkodási hely: Szlovákia

Hozzászólás Szerző: Pisti61 »

fores írta:
Pisti61 írta:Hali

Keresek szerelot vagy akár hozzáérto magánszemélyt aki ETZ 250 - en be tudná állítani
a kuplungot Sárospatak és kornyéke .
Koszonom a segítséget a motort elvinném kocsival.
István
Mi van a kuplungoddal?Finom,v durva beállitás,esetleg bontani kell?Tudok egy szakembert (Miskolc mellett,vidék)szóljak neki?
A kuplungal az a bibi hogy ha a hézagoló alátétet fölteszem a kuplungkosarat nem lehet lehúzni mivel csúszik lamellák stb minden
rendben van tehát a dúrva és a finom beálitásra is szükség lenne.
Elvinni Miskolc mellé nem nagy probléma kb.az nekem 90Km.
Keress meg az email cimemen hogy ne terheljük a topicot : curi@minet.sk
Köszi mindent.
István
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Pisti61 írta:Hali

Keresek szerelot vagy akár hozzáérto magánszemélyt aki ETZ 250 - en be tudná állítani
a kuplungot Sárospatak és kornyéke .
Koszonom a segítséget a motort elvinném kocsival.
István
Mi van a kuplungoddal?Finom,v durva beállitás,esetleg bontani kell?Tudok egy szakembert (Miskolc mellett,vidék)szóljak neki?
fores
Pisti61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.09.14. 08:41
Tartózkodási hely: Szlovákia

Hozzászólás Szerző: Pisti61 »

Hali

Keresek szerelot vagy akár hozzáérto magánszemélyt aki ETZ 250 - en be tudná állítani
a kuplungot Sárospatak és kornyéke .
Koszonom a segítséget a motort elvinném kocsival.
István
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

OK köszi szépen!

Már megkonzultáltam Bambi mesterrel. Õ is ezt ajánlotta. Holnap viszem is hozzá gyógyítani:D
Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz »

Adnék egy tanácsot: a 125 ös Ts emen cseréltem láncot 18e km -t ment a gyári.
kicsit csörgött meguntam és lecseréltem. Tök mindegy milyen fajta volt a lánc ha lánckerekeket nem cserélsz vele együtt szart nem ér az egész. Kicsit zsebbenyulós a két lánckerék meg szegecseltetni is kell de megéri megcsináltatni.....

Gondolj erre :arrow: NO CSÖRGÉS...... csak szélzaj :!:

Szilárd Mz



ja a lánc amugy olyan 1500 körül van
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Na ez az...
Mi betekertünk oda egy csavart és nekiálltunk a bika lehúzóval,eredménytelenül... :(
Akkor próbáljuk még eröltetni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy kérdésem. Kinyúlt a primerláncom a 150-es etz-men,de olyan szinten hogy már kidörzsölte a dekni alját :? Szal a kérdésem az lenne, hogy milyen láncot ajánlotok bele és hol kapható? esetleg mennyibe kerül?

A válaszokat elõre is köszi
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Õõõ.... ...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Zulesi!
Hja jobban jársz csak oda kukkantani.

Egyébként nekem is az a bajom, hogy rövid csavart adnak hozzá, én esztergáltam magamnak egy megfelelõt.
És igaz nem kell nagy szakembernek lenni megcsinálni azt a célszerszámot, de elég érdekes menet van rajta, külön menetfésû, és menetfúró kell hozzá.De szerintem menetvágó késsel csinálják.Legalábbis én úgy vettem észre.Ha valakinek szüksége van olyanra, és letudok neki gyártani, de nem horganyozva lenne, hanem KO anyagból.Ugye az nem rozsdásodik, és jóval keményebb, mint a sima ST anyag :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris!

melyiket mondod? a fõtengelyvégén levõ duplexkereket?
motorosboltban kapható lehúzóval, bár nem kell egy nagy fémforgácsológurunak lenni ahhoz h csinálj egy célszerszámot.
én úgy szedtem le h a kuplungkosárból kiszedtem mindent, majd egy jó 3mm-es laposvasat tettem a kosárba átlósan úgy h ellentartson a lábtartón, majd dugókulccsal meglazítottam a fõtengely végén a csavart, kitekertem egy kb 5mm-t, aztán feltettem a "célszerszámot" és így húztam le vele, mert a "célszerszám"ban "gyárilag" olyan rövid csavar van h vagy le tudod vele húzni vagy nem, ráadásul így még a fõtengelyvéget sem b.szod széjjel :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 47 vendég