Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Zulesi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.24. 17:13

Hozzászólás Szerző: Zulesi »

Hali! A kuplung rendben van,kiemel rendesen. Az a baj,hogy el sem tudom képzelni,honnan jöhet a hang. A motorüzemben semmi gondot nem okoz (legalábbis egyelõre). Azért leveszem a kuplungoldali fedelet,hátha ott találok valamit.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Lehúzóval, azért van rajta a menet.
tigris írta:A kuplungoldalon lévõ kisfogaskereket kisTZ-n hogy a kínban kell leszedni??? :evil:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Zulesi!
Meg kéne nézni a kuplungot.Kiemel rendesen?nem kellett állítani rajta?csak me ha a kuplung felfogadó anya meglazul, akkor szokott adni érdekes hangot.Nekem legalábbis elég sokszor megtörtént, és olyasmi hangot szokott csinálni.
Conus!
Kell hozzá egy célszerszám.Motorosboltban álltalában kapható.Másik megoldás, ha 2 csavarhúzóval alányúlsz, és kifeszíted.Igazából nem ajánlatos, mert ad a fõtengelynek, meg a csapágynak is.Nembeszélve(én is jártam úgy) hogy a fogak, amik hajtják a fordulatszám mérõ meghajtást, eltörhetnek.De ha ovatosan csinálod, akkor lelehet szedni károsítás nélkül.
Üdv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A kuplungoldalon lévõ kisfogaskereket kisTZ-n hogy a kínban kell leszedni??? :evil:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Zulesi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.24. 17:13

Hozzászólás Szerző: Zulesi »

Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyat,hogy a kisETZ motorjából olyan mélyebb tónusú sivító hang jön? Mert egy rövid ideje nekem ilyet ad ki,egy rövid út alatt kezdte el ezt mûvelni,elõször csak halkan,most felhangosodott egy elég erõs szintre. Olyan,mintha a generátor tájékáról jönne,de nem tudom pontosan behatárolni. A szénkeféket ellenõriztem,azokkal nincsen baj. A motor ezelõtt úgy 1500 kilométerrel lett teljesen generáozva,új fõtengelycsapágyak,hajtókar,stb. Eddig nagyon szépen szólt,most meg elkezdte. Mit gondoltok,mi lehet ez? Talán valami olyasmi hang ez,mint mikor kocsin az ékszíj csúszik,csak mélyebb.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

blokkgenerálkor én nem mertem betömni azt az egyik fogaskeréken levõ kis lyukat(csapágyragasztó+henger alakú vasdarab) ami a kuplungpálcának adja a "kenõanyagot"... :roll:
aki eléggé vagány az bevállalhatja! :twisted:

wiki-be is belevéstem tapasztalataimat! 8)
amennyiben valaki kivetni valót talál benne, kérem szóljon!
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Kutyabõr
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.06.23. 08:58
Tartózkodási hely: Nyíradony
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Kutyabõr »

Üdv mindenkinek!
Kössz a tanácsokat! Holnap mégegyszer neki rugaszkodok.
Nyeregbe már a Rocker Nemzedék!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Olajfolyáshoz hozzászólva, én is csak azt tudom mondani, mint Stravkó, vagy Conus... Tipikus kis Tz probléma. Nekem is ez volt/van, És kizárásos alapon a pálcánál folyik. Ahogy idõm engedi, kipróbálom a tanácsokat, és remélem beválik :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:ki tudja h a nagy hõre hogy reagál az a kis perem(kinyúlik-e, stb)...
Láttam én már fõtengelynél is zárt csapágyat... :-(
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bakimate írta:
conus írta:nekem a 4. pontnál folyt... :roll:
Külsõ oldalon zárt csapágy esetleg?
hmm lehet benne valami, de akkor csakis gumi porvédõ, viszont egy idõ után az is elkopik, meg ki tudja h a nagy hõre hogy reagál az a kis perem(kinyúlik-e, stb)... bár a szervízkönyv mind2 oldalt nyitottat ír elõ... :roll:
mindenesetre én azt a 20-as számú kis távtartónak a kislánckerékkel felfekvõ felét kentem be szilikontakonnyal, és úgy jó lett. :smt023
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Már maga a megmunkálás elõtti leszorítás/megfogás is elnyomja a munkadarabor forgácsoláskor,ezért szokták egy befogásból megmunkálni az olyan munkadarabokat,amiknél fontos az egytengelyûség.Ezt én tudtam is,de cimborám ébresztett rá,hogy a blokkfelek is ilyenek :D
Szóval ha tudok szerezni két külön blokkfelet,akkor nem bízom a véletlenre magam.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

:lol: :lol: Ez jó volt!
MZ or nothing!
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Az egyikben a Döglégy Zoli van a másikban meg az olaj! :P
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:kartel
A kartel, az teljesen más. A mi esetünkben karterrõl van szó...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:nekem a 4. pontnál folyt... :roll:
Külsõ oldalon zárt csapágy esetleg?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

conus írta:ezzel a problémával én is küszködtem és rájöttem b.ssza meg h hol folyik az olaj.
1. a bronzperselynél -> csere
2. szimeringnél -> csere
3. kuplungpálca -> olajálló gumiból vágtam egy körlapot, közepét kilyukaszottam, szilikontrutymóval rögzítettem vagy O-gyûrûs megoldás a pálcára
4. a kislánckerék alól :!: :!: :!: mert az a távtartó(20-as) csak fémesen fekszik fel mindenhol
Kép
megoldás: szilikontrutymó a távtartó peremére körbe, elõtte zsírtalanítás a tömítendõ felületeken! 8)
Stravkó, kutyabõr!
Nem akarok belevauzni, de máshol is folyhat az olaj, nem csak a pálcánál! nekem a 4. pontnál folyt... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

elnézést ez egy kósza hsz :oops:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.10.30. 00:16-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Kutyabõr írta:CSõ Stravko!
Kösz a tippet de nem ez a konkrét probléma hanem az hogy váltóolaj átt szivárog a lánchoz és a onnan csepeg össze vissza igaz igy ahogy mondtad nem csöpög a motoralá hanem a lánc ahogy foaz szórja szét! belül nincs valami tömités a kuplungnál vagy a tökömtudja valami megoldás erre? elõre is kösz!
Ja! Akkor ha nem a lánckerékszimmeringnél,akkor a kuplungnyomórúdnál folyik! Tegyél rá O-gyûrût,a méretét nem tudom,finoman zsírozd be,hogy könnyen csússzon,és jó lesz! Szintén Kis-TZ-s Tóth Szilárd barátom így oldotta meg,neki bevált! (Szilárd javíts ki ha nem jól írtam!)

Remélem tudtam segíteni!

Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Kutyabõr
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.06.23. 08:58
Tartózkodási hely: Nyíradony
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Kutyabõr »

CSõ Stravko!
Kösz a tippet de nem ez a konkrét probléma hanem az hogy váltóolaj átt szivárog a lánchoz és a onnan csepeg össze vissza igaz igy ahogy mondtad nem csöpög a motoralá hanem a lánc ahogy foaz szórja szét! belül nincs valami tömités a kuplungnál vagy a tökömtudja valami megoldás erre? elõre is kösz!
Nyeregbe már a Rocker Nemzedék!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

:lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

többször nyomtam az elküld gombot azt 3 szor jelent meg ugyanaz.:oops:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2008.10.29. 17:13-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:jajj vazze!
én nem vagyok egy fémforgácsoló guru, de ha ugyanabba a szerszámba van befogva mindegyik bal blokkfél, vagy ha nem is ugyanabba, mert idõvel cserélték, de ugyanúgy van beállítva a megadott tûréssel, akkor lehetséges súlyos eltérés? az én esetem + stravkó haverjának esete ennek ellentmond :!:
Igen lehet.Ezt nem ugy csinálják ahogy te gondoltad.Elõször kiöntik a blokkfeleket,aztán sikba lapolják,belefurják a brezonokat.Eddig minden mehet még mindennel.Viszont ha ezzel megvannak akkor fognak egy balos és egy jobbos felet,öszzecsavarozzák és csak ezután készitik méretre a csapágy helyeket(vonalba furják).Persze azért nem ugy kell elképzelni hogy itt nagy eltérések lehetnek két egymásnak idegen blokkfél esetében.Viszont a fõtengely illetve a csapágyak ha nem futnak egy vonalban akkor hamarabb mehet tönkre a motor.Csapágy megszorul,elforog a blokkban vagy a fõtengelyen,meg még mit tudom én mit okozhat.Viszont próba cseresznye.Lehet szerencséje az embernek és esetleg semmi gond nem lesz belõle.Ha más lehetõségem nem lenne én is megpróbálnám.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

jajj vazze!
én nem vagyok egy fémforgácsoló guru, de ha ugyanabba a szerszámba van befogva mindegyik bal blokkfél, vagy ha nem is ugyanabba, mert idõvel cserélték, de ugyanúgy van beállítva a megadott tûréssel, akkor lehetséges súlyos eltérés? az én esetem + stravkó haverjának esete ennek ellentmond :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kár hogy kis etz-rõl van szó.250-hez volnának blokkfelek.Tudom ez rajtad nem segit.Ha valakit esetleg érdekel,van egy darabokban levõ etz250 blokkom.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Kösz a válaszokat,cimbora is azzal riogatott,hogy az egybedolgozottsága nagyon fontos,és jól belegondolva igaza is van,amikor ugyanazt a munkadarabot átfogom esztergán vagy marón,akkor kerül bele min. pár század ütés,hát még ha két külön gyártott darabról van szó.Persze lehet,hogy mákja van az embernek,de ebben félek bízni,szerintem vadászok inkább párban.

Bambi,Neked mi a véleményed a dologról?Tudnál szerezni egy összeillõ párost?

Conus,akkor Neked fasza?Háááát,nem tudom,én tartok tõle kicsit.
Azt nem tudom még,melyik csapágy a ludas,odáig még nem jutottunk a szétszedésben,majd ezen a hétvégén.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Átjött a levél, de az egyik kérdésemre nem válaszoltál.
Elküldtem a képeket a külsõs címedre.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Máté, küldtem privit, de hibakódot írt. :roll:

A képek nem töltõdnek le nekem....
MZ or nothing!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris írta:Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik :twisted: ).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
nem összetartozó? :o arra a blokkfélre gondolsz aminek a párját én vettem meg? teljesen zorall az egész. csak egy kicsit balf.sz voltam, és túl lassan kentem fel a szilikontaknyot, mire körbeértem már ahol kezdtem megkötött sztem ezért 1 helyen szivárog a 2T olaj a kartel alján... viszont amire nagyon figyeljél oda, az a váltóban levõ legkisebb csapágyba, a 6201-esbe menõ tengely! nekem annyira el volt kopva(megforgott a csapágyban), hogy az új csapágy hidegen is leesett róla! csapágyragasztózva lett azis :twisted:
melyik fõtengelycsapágyfészkek vannak kikopva?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Kutyabõr írta:Hello mindenkinek!
Segitség kellene lehet hülyén hangzik és nem is szerelõ a szakmám na az a lényeg hogy 125ös etzkóm kuplung deknijében ála az olaj vagyis szakad rendesen, milyen tömitéssel tudnám orvosolni a problémát?
Elõre is kösz.
Hello!
Én olajálló fekete szilikonpasztával vékonyan bekentem az új papírtömítés mindkét oldalát,és így raktam föl. Tuti lett,mondjuk az egész blokkot így raktam össze,sehol nem cseppen!

Üdv
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Kutyabõr
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.06.23. 08:58
Tartózkodási hely: Nyíradony
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Kutyabõr »

Hello mindenkinek!
Segitség kellene lehet hülyén hangzik és nem is szerelõ a szakmám na az a lényeg hogy 125ös etzkóm kuplung deknijében ála az olaj vagyis szakad rendesen, milyen tömitéssel tudnám orvosolni a problémát?
Elõre is kösz.
Nyeregbe már a Rocker Nemzedék!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

És még ez sem. Kb. 1,5-1,6 milimétert kotyog a közlõkerék.

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

És ez sem:

Kép


Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

És gondolom ez sem helyes:

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

tigris írta:az mennyire gáz
Ha már kis ETZ. Gondolom ez így nem helyes:

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

tigris írta:Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik :twisted: ).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
Tigris! Én úgy tudom,hogy a blokkfelek központba vannak fúrva,vagy marva! Könnyen lehet,hogy szorulni fog,ha összerakod!
Mondjuk az egyik haverom rakott igy össze kis ts-t,az jó lett,de lehet,hogy csak szerencséje volt.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

misi írta:Sziasztok
Azt szeretném kérdezni valaki megtudná e mondani nekem Etz 250-es fötengely tügorgös kosár méretét a csapszegnél.
Azt tudom hogy acsapszeg mérete 18mm -es fötengely vége ahova belemegy a tügörgös kösár az hány mm -es az átmérölye.
A kosár hossza kb 24mm -es.
Elöre is köszönöm.
Üdv:Misi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Srácok,az mennyire gáz,ha két olyan blokkfelet rakok össze,ami nem összetartozó?Ferdén fog állni bennük minden?
Elkezdtük szétszedni a blokkomat,nem a tûgörgõ csörgött,az hibátlan,viszont a fõtengelyem nem keveset kotyog oldalvást és a hengerben meg a dugón is bemaródás a csapszegnél,szóval fúrás lesz belõle (150ccm alapméret következik :twisted: ).
Sajna a kuplungot nem tudtuk még levenni,mert vasárnap beesteledett és Békésen van a szerkezet...
Gyanakszom,hogy a fõtengelycsapágyak fészkei vannak kikopva.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Mivel eljött a tél, vagyis az elõszele már itt van, azt tervezem, hogy full szétbontom a gépet, cserélek benne csapágyakat, fõtengelyt, szimeringeket, tömítéseket, valamint felfuratom 300asra. Aki már megtette, kérem írjon mi változott a gépen, a furatáson kívül milyen átalakításokat kellett rjta még végezni ezen kívül.

Köszönöm elõre is!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

köszi!
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kuti írta:Bocs, hogy csak most reagálok! Mivel az olaj még most is folyik, igaz csak kisebb mennyiségben(valószínûleg most már csak a "pálcánál"), ezért meg fogom csinálni ezt a lyuggatott olajálló kör alakú gumilap szilikontrutymóval való alkalmazását :D Köszi!

És lenne mégegy kérdésem.. apám ts-ébe még mindig nincs 3.sebesség.. A ts250/1 váltója mennyibe egyezik a nagy etz váltójával? Ugyanis sokan azt mondják, hogy gond nélkül cserélhetõ, de volt már ellenvélemény is... :roll:
stimmel a válto
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Bocs, hogy csak most reagálok! Mivel az olaj még most is folyik, igaz csak kisebb mennyiségben(valószínûleg most már csak a "pálcánál"), ezért meg fogom csinálni ezt a lyuggatott olajálló kör alakú gumilap szilikontrutymóval való alkalmazását :D Köszi!

És lenne mégegy kérdésem.. apám ts-ébe még mindig nincs 3.sebesség.. A ts250/1 váltója mennyibe egyezik a nagy etz váltójával? Ugyanis sokan azt mondják, hogy gond nélkül cserélhetõ, de volt már ellenvélemény is... :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ezzel a problémával én is küszködtem és rájöttem b.ssza meg h hol folyik az olaj.
1. a bronzperselynél -> csere
2. szimeringnél -> csere
3. kuplungpálca -> olajálló gumiból vágtam egy körlapot, közepét kilyukaszottam, szilikontrutymóval rögzítettem
4. a kislánckerék alól :!: :!: :!: mert az a távtartó(20-as) csak fémesen fekszik fel mindenhol
Kép
megoldás: szilikontrutymó a távtartó peremére körbe, elõtte zsírtalanítás a tömítendõ felületeken! 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: revlimit »

kuti írta:Köszi szépen! Holnap délután legurulok vele egy ismerõshöz, aki jópár Tz-t csinált már, és meglessük. Jobb lenne, ha csak a a lánckerék szimeringjét kéne cserélni, de meglátjuk :D Ezt az O gyûrût nem teljesen értem, hogy hogyan gondolod, de megemlítem a "szerelõnek". Õ csak nem olyan láma hozzá mint én :D A karbit meg már megrendeltem, mert alul csöpögött a benzin :mrgreen: Vagy csak tömítés kéne bele? :roll: Viccet félretéve, a tipikusnak hitt Mz betegséget, hogy folyik az benzin a karbiból, megoldottam egy filléres tömítéssel! nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó az utángyártott gumi :D
Lehet korán örülsz, mert pár hét után majd kiderül mennyire tartja magát az a gumitömítés. Bár ne legyen igazam.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Nah kész is a gép! ki lett cserélve a fogaskerék alatti szimering, reméljük most már jó lesz :D De jó is hogy megnéztük, mert így tudom, hogy a láncom és a fogaskerekek lassan cserére szorulnak.. És az elõzõ tulaj fordítva tette bele az elsõ lánckereket :? És ez most derült ki :shock:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi szépen! Holnap délután legurulok vele egy ismerõshöz, aki jópár Tz-t csinált már, és meglessük. Jobb lenne, ha csak a a lánckerék szimeringjét kéne cserélni, de meglátjuk :D Ezt az O gyûrût nem teljesen értem, hogy hogyan gondolod, de megemlítem a "szerelõnek". Õ csak nem olyan láma hozzá mint én :D A karbit meg már megrendeltem, mert alul csöpögött a benzin :mrgreen: Vagy csak tömítés kéne bele? :roll: Viccet félretéve, a tipikusnak hitt Mz betegséget, hogy folyik az benzin a karbiból, megoldottam egy filléres tömítéssel! nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó az utángyártott gumi :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Ja, Kuti! És vegyél rá egy új karbit is! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

kuti írta:Üdv! Az a problémám, hogy olajos a hátsó felnim :shock: Eddig is az volt, de mostanában egyre jobban, és többet köp rá., és ez a mennyiség pedig hiányzik a váltónak.. Úgy gondoltam, hogy a láncról köpi rá.. Igazam is lett, mert levettem a gyújtásoldali deknit, és folyt belõle az olaj.. Tudtommal ennek nem kéne.. Ugye? Tömítéscseréhez pedig szét kéne burítani blokkot?
Ez tipikus kis Tz hiba,nagyvalószínûséggel a kuplungpálcánál folyik(ez megmagyarázza a váltóolajod fogyását). Tóth Szilárd barátom,akit te is ismersz,mondott erre egy jó megoldást,0-gyûrût tett a pálcára,és megszûnt a probléma!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

Az olajterelõ tárcsának hogyan kell állnia?A közepén lévõ domborúbb résznek a kifelé,vagy befelé kell néznie?
fores
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kuti írta:Üdv! Az a problémám, hogy olajos a hátsó felnim :shock: Eddig is az volt, de mostanában egyre jobban, és többet köp rá., és ez a mennyiség pedig hiányzik a váltónak.. Úgy gondoltam, hogy a láncról köpi rá.. Igazam is lett, mert levettem a gyújtásoldali deknit, és folyt belõle az olaj.. Tudtommal ennek nem kéne.. Ugye? Tömítéscseréhez pedig szét kéne burítani blokkot?
Hali!

Nekem is ez a problémám... 3 lehetõséged lehet. Vagy a fõtengely szimmering ment szét. Ez a legrosszabb mert akko le kell venni az egész generátort... A 2. a lánckerék kihajtásnál ment szét a szimmeringed. Illetve még lehet a kuplung kinyomó pálcánál tolja át a kuplungkosárból.(Asszem csak a kis etz-nél van így. Ha tévedek javítsatok ki) Na ezzel nem tudsz sajna mit kezdeni... nekem is ez a bajom.. Én SKF szalaggal rászorítottam a porvédõt a hátsó bakelitre. Azóta nem folyik én nincs gondom a lánc kenésével sem :twisted:
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Az a problémám, hogy olajos a hátsó felnim :shock: Eddig is az volt, de mostanában egyre jobban, és többet köp rá., és ez a mennyiség pedig hiányzik a váltónak.. Úgy gondoltam, hogy a láncról köpi rá.. Igazam is lett, mert levettem a gyújtásoldali deknit, és folyt belõle az olaj.. Tudtommal ennek nem kéne.. Ugye? Tömítéscseréhez pedig szét kéne burítani blokkot?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 48 vendég