Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: érdekes hangok és ragadás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Vörcsi írta:
bambi írta:legalább 5-el nagyobb fõfúvoka,és a tût egy rovátkával feljebb kell tenni,szerintem
Amikor megragadtam vele akkor 110-es fõfúvóka volt, most 120-as és ugyanúgy csinálja a hangot. Így is kajál a gép szóval üzemagyagot kap rendesen. Szóval olyan sziten hogy városba nem használom, mert akkor pucolhatom heti 2X a gyertyát.
Ha csak csörög,de nem ragadt meg,akkor már történt valami pozitívum,a csörgés már lehet,a dugó deformálodása miatt is,a ragadás miatt.Persze nehéz így megállapítani,de egy új gyári karbi berszerzését is ajánlom.De akár lehet más is a probléma.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszöntem :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

kuti írta:Tudom hogy volt már itt téma a váltóolaj, de egy gyors kérdés: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ehhez mit szólhat a kistézé? Jelenleg már ez van benne, azon kívül, hogy túl gyorsan eltûnt beõle, más gondot nem tapasztaltam.. még. A boltosnak elhittem, hogy jó ezis, de azért kíváncsi lennék 8)
Én a nagy ETZ-mben használtam ilyet és kiválóan mûködött!!
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

bluerider írta:Amikor nekem ilyen csörgés jött elõ húztam picit a szívatón és megszünt a csörgés!
Valószínû keveset kapott! 8)
Köszi szépen! Remélem csak ennyi a baja tényéleg, de eléggé érdekes amikor jól raktuk össze elvileg a blokkot és még a fõtengelyt is felpontoztuk hogy szoruljon rajta a csapágy nyaka...
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Nekem a MOL Hykomolt ajánlották 251-esbe, de sztem a "kicsinek" sem lehet rossz
Etz 150 87'
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kénytelen leszek beledõlni a saját kardomba, mert kézzel lábbal elleneztem a 4T olajat etz1xx-be, még annó simsonnal krvára rábsztam. :? viszont a hajtómûolajjal nekem az a bajom h amíg hideg a blokk, a lamellák nagyon nehezen forognak el egymáson, ezáltal csak a váltót nyírom, 1bõl 2be alig bírok felváltani :(
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Tudom hogy volt már itt téma a váltóolaj, de egy gyors kérdés: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ehhez mit szólhat a kistézé? Jelenleg már ez van benne, azon kívül, hogy túl gyorsan eltûnt beõle, más gondot nem tapasztaltam.. még. A boltosnak elhittem, hogy jó ezis, de azért kíváncsi lennék 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Amikor nekem ilyen csörgés jött elõ húztam picit a szívatón és megszünt a csörgés!
Valószínû keveset kapott! 8)
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Re: érdekes hangok és ragadás

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

bambi írta:
Vörcsi írta:Üdv!

Volna egy problémám szeretett Trophy-mmal. Tavaj októberben lett felújítva és a blokk is nagygerálon esett át új hajtókat, tûgörgõk csapágyak és henger tekintetében, meg ami kell. 5000km-t raktam a Angyalkába és azt tapasztaltam egyik alkalommal amikor a szokás szerinti 500-km-enkénti órakasztásos kipuffkiköptetést csináltam hogy óra 115-120-ig elmegy a gép (ez rendesen 100-105km/h-t jelent óracsalás miatt) akár két személlyel is, de utána egy röcsögõ hangot hallat és volt egy eset amikor be is álltam vele, de akkor azonnal újraindult fél perc után.
A csapágyak valami amcsi márka ami jó drága volt, meg lehet az is a fõtengelyé is. A géppel amúgy semmi baj nincs, szóval két személlyel is erõs, Balatonkenesére is gond nélkül elvitt. Fonyódon a kilátóra vezetõ "gyalogos" kaptatón is felment, Egerbe vezetõ úton található emelkedõn pedig túrára megrakodva is simán felment 4-esbe. Ez a hang aggaszt engem. Kérlek segítsetek, mi lehet a baj. Ha valami van komolyabb akkor úgyis szétszedem érte a blokkot ha kell, de remélem nem.

Válaszotokat is elõre köszönöm.
A jó idõre való tekintettel pedig meleg kesztût és kényelmes térdmelegítõt kívánnék!
legalább 5-el nagyobb fõfúvoka,és a tût egy rovátkával feljebb kell tenni,szerintem
Amikor megragadtam vele akkor 110-es fõfúvóka volt, most 120-as és ugyanúgy csinálja a hangot. Így is kajál a gép szóval üzemagyagot kap rendesen. Szóval olyan sziten hogy városba nem használom, mert akkor pucolhatom heti 2X a gyertyát.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: érdekes hangok és ragadás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Vörcsi írta:Üdv!

Volna egy problémám szeretett Trophy-mmal. Tavaj októberben lett felújítva és a blokk is nagygerálon esett át új hajtókat, tûgörgõk csapágyak és henger tekintetében, meg ami kell. 5000km-t raktam a Angyalkába és azt tapasztaltam egyik alkalommal amikor a szokás szerinti 500-km-enkénti órakasztásos kipuffkiköptetést csináltam hogy óra 115-120-ig elmegy a gép (ez rendesen 100-105km/h-t jelent óracsalás miatt) akár két személlyel is, de utána egy röcsögõ hangot hallat és volt egy eset amikor be is álltam vele, de akkor azonnal újraindult fél perc után.
A csapágyak valami amcsi márka ami jó drága volt, meg lehet az is a fõtengelyé is. A géppel amúgy semmi baj nincs, szóval két személlyel is erõs, Balatonkenesére is gond nélkül elvitt. Fonyódon a kilátóra vezetõ "gyalogos" kaptatón is felment, Egerbe vezetõ úton található emelkedõn pedig túrára megrakodva is simán felment 4-esbe. Ez a hang aggaszt engem. Kérlek segítsetek, mi lehet a baj. Ha valami van komolyabb akkor úgyis szétszedem érte a blokkot ha kell, de remélem nem.

Válaszotokat is elõre köszönöm.
A jó idõre való tekintettel pedig meleg kesztût és kényelmes térdmelegítõt kívánnék!
legalább 5-el nagyobb fõfúvoka,és a tût egy rovátkával feljebb kell tenni,szerintem
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

érdekes hangok és ragadás

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Üdv!

Volna egy problémám szeretett Trophy-mmal. Tavaj októberben lett felújítva és a blokk is nagygerálon esett át új hajtókat, tûgörgõk csapágyak és henger tekintetében, meg ami kell. 5000km-t raktam a Angyalkába és azt tapasztaltam egyik alkalommal amikor a szokás szerinti 500-km-enkénti órakasztásos kipuffkiköptetést csináltam hogy óra 115-120-ig elmegy a gép (ez rendesen 100-105km/h-t jelent óracsalás miatt) akár két személlyel is, de utána egy röcsögõ hangot hallat és volt egy eset amikor be is álltam vele, de akkor azonnal újraindult fél perc után.
A csapágyak valami amcsi márka ami jó drága volt, meg lehet az is a fõtengelyé is. A géppel amúgy semmi baj nincs, szóval két személlyel is erõs, Balatonkenesére is gond nélkül elvitt. Fonyódon a kilátóra vezetõ "gyalogos" kaptatón is felment, Egerbe vezetõ úton található emelkedõn pedig túrára megrakodva is simán felment 4-esbe. Ez a hang aggaszt engem. Kérlek segítsetek, mi lehet a baj. Ha valami van komolyabb akkor úgyis szétszedem érte a blokkot ha kell, de remélem nem.

Válaszotokat is elõre köszönöm.
A jó idõre való tekintettel pedig meleg kesztût és kényelmes térdmelegítõt kívánnék!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mreni írta:Köszi szépen.És esetleg valami más átalakítást is tudsz ajánlani,hogy jobban menjen a gép?:)Például fúvókacsere nagyobbra?
A fúvoka csak az ideális beállítására szolgál,ami persze egy rossz beállításhoz képest biztos javít a teljesítményen.
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Köszi szépen.És esetleg valami más átalakítást is tudsz ajánlani,hogy jobban menjen a gép?:)Például fúvókacsere nagyobbra?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Etz250>>>300ccm

Hozzászólás Szerző: bambi »

mreni írta:Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 250-es ETZ-t szeretnék felfúrni 300ra.A kérdésem az lenne,hogy hallottam arról hogy van gyári 300-as dugó hozzá.Ha valaki tudna egy ilyen dugót gyûrûkkel az szólhatna.A második megoldásként a tábori tuningal csináltatok egy dugót gyûrûvel.
250-es ETZ-t meddig lehet fúrni??
Elõre is köszi a válaszokat.
Üdv.:mreni
Gyári dugót nem lehet kapni.Általában lengyelt szerelek be,vagy esetleg berta dugót.
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Etz250>>>300ccm

Hozzászólás Szerző: mreni »

Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 250-es ETZ-t szeretnék felfúrni 300ra.A kérdésem az lenne,hogy hallottam arról hogy van gyári 300-as dugó hozzá.Ha valaki tudna egy ilyen dugót gyûrûkkel az szólhatna.A második megoldásként a tábori tuningal csináltatok egy dugót gyûrûvel.
250-es ETZ-t meddig lehet fúrni??
Elõre is köszi a válaszokat.
Üdv.:mreni
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Norbedlee írta:Valaki segítsen már, most sztném lecserélni a váltóolajat a gépemben, és Samu ajánlotta a MOL Hykomolt, de ennek a típusnak is van több fajtája, és nem tudom, hogy konkrétan melyk kell nekem?
A másik hogy milyen fékolajat vegyek? (jó lenne egy pontos név)

köszi
Fékolajból nekem a Agip DOT 4-es bevált , ilyen fehér alapon van rajta sárga betûkkel írva h Dot 4 és fekete a betûk keretei .
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Valaki segítsen már, most sztném lecserélni a váltóolajat a gépemben, és Samu ajánlotta a MOL Hykomolt, de ennek a típusnak is van több fajtája, és nem tudom, hogy konkrétan melyk kell nekem?
A másik hogy milyen fékolajat vegyek? (jó lenne egy pontos név)

köszi
Etz 150 87'
Pisti61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.09.14. 08:41
Tartózkodási hely: Szlovákia

ETZ 250 Kuplungprobléma

Hozzászólás Szerző: Pisti61 »

Hali

Segitséget kérek mert már tanácstalan vagyok. Problémám az hogy hiába raktam a helyére a kuplungkosarat úgy ahogyan az MZ videón is
látható mégsem jó tehát nem köt ki a kuplung. Ha fölteszem mind a két hézagoló alátétet a kosarat nem lehet lehúzni csak akkor ha kihagyom a kosár alatt lévõt a hézagolók vasgsága 2,0 és 2,3 mm mind a kettõ pontosan ott van ahol lennie kell nincs fölcserélve.
Na most mi a fenét csináljak még vele? Más hézagolók kellenének? hogyan mérjem ki milyen lenne a jó.
Már teljesen tanácstalan vagyok tudna valaki segiteni mit nézzek még meg.
Elõre is mindent köszönök
Pisti
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A 10W-40-es,az félszintetikus. Az is jó,csak hígabb az ásványinál. A teljesítményszintje általában magasabb,mint az ásványié,ártani nem fog!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

z25z írta:
kosian írta:Sziasztok!

Most cserélnék én is olajat és van itthon direkt motorba való (4 ütemûbe) 10W 40-es olaj. Ez jó szerintetek?
Ja és a másik, hogy a blokk alján van 2 csavar. A nagyobbik az olajleeresztõ, amelyik a gyújtás felõli oldalhoz van közelebb?
jo lesz, csak ne legyen full szintetikus asvanyi/felszint jo, a nagyobbik az olajleereszto igen, a kicsi a valtopozicionalo rugot, golyot tartja, azt ne bantsd
Na ezt majd megnézem, nem tudom ásványi-e... Köszi :wink:
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én 20W-50-es 4T ásványi olajat tettem bele,nekem bevált! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kosian írta:Sziasztok!

Most cserélnék én is olajat és van itthon direkt motorba való (4 ütemûbe) 10W 40-es olaj. Ez jó szerintetek?
Ja és a másik, hogy a blokk alján van 2 csavar. A nagyobbik az olajleeresztõ, amelyik a gyújtás felõli oldalhoz van közelebb?
jo lesz, csak ne legyen full szintetikus asvanyi/felszint jo, a nagyobbik az olajleereszto igen, a kicsi a valtopozicionalo rugot, golyot tartja, azt ne bantsd
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok!

Most cserélnék én is olajat és van itthon direkt motorba való (4 ütemûbe) 10W 40-es olaj. Ez jó szerintetek?
Ja és a másik, hogy a blokk alján van 2 csavar. A nagyobbik az olajleeresztõ, amelyik a gyújtás felõli oldalhoz van közelebb?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:
Norbedlee írta: és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???
Nem tudom mennyibe kerülhet. 5l-es kiszerelésben szoktam venni tavasszal, mert el sok kisgép van a ház tájékán és olyankor kell mindbe.
Nekem 251-es etz-m van, szerelési könyv 9dl-t ír, nem szoktam mérni mennyi megy bele.
Amíg meg nem jelenik a kontroll csavarnál addig töltöm, na meg még egy picit többet.

köszi :D
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Norbedlee írta:
kobraCode írta: Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.
és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???
Nem tudom mennyibe kerülhet. 5l-es kiszerelésben szoktam venni tavasszal, mert el sok kisgép van a ház tájékán és olyankor kell mindbe.
Nekem 251-es etz-m van, szerelési könyv 9dl-t ír, nem szoktam mérni mennyi megy bele.
Amíg meg nem jelenik a kontroll csavarnál addig töltöm, na meg még egy picit többet.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:
Norbedlee írta:most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?
Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.
és kb mennyi az ára?
És te mennyit szoktál bele rakni? (deci liter) ???
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Norbedlee írta:most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?
Hali.
Én a MOL kuton szoktam venni az olajat, 10W-40, eddig bevált.

Üdv.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

most vettem egy új 251-es Etz-t és sztném lecserélni az olajat. milyet ajánlatok? kb menniy árban?
Etz 150 87'
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kuti írta:Üdv! Normális olajfolyatás mellett mennyi olajat lehet elhagyni a váltóból? Júliusban lett benne cserélve, kb 4000 km-t tettem meg vele.. És mostanában egyre gyakrabban jött ilyen fura hang váltáskor.. (mintha a berugókart lenyomnám menet közbe) Meg se fordult az eszembe, hogy kevés lehet az olaj.. meglestem, és simán benyelt olyan 3,5 decit.. :shock: Ez normális? vagy csak én vagyok túl nagy igényû, hogy egy évet elmotorozzak egy olajjal? :D
én is évente cserélek olajat,szereti a motor a friss terméket,mint ahogy én is :D
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Normális olajfolyatás mellett mennyi olajat lehet elhagyni a váltóból? Júliusban lett benne cserélve, kb 4000 km-t tettem meg vele.. És mostanában egyre gyakrabban jött ilyen fura hang váltáskor.. (mintha a berugókart lenyomnám menet közbe) Meg se fordult az eszembe, hogy kevés lehet az olaj.. meglestem, és simán benyelt olyan 3,5 decit.. :shock: Ez normális? vagy csak én vagyok túl nagy igényû, hogy egy évet elmotorozzak egy olajjal? :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

jaja... elõször én is hülyének néztem azt aki mondta, de nekem mûködött. körkörösen kell csinálni. nagyon pepecs meló, nagy türelmet, és odafigyelést igényel.

az elõzõ hsz-ból kimaradt h még az segíthet h melegen utána húzod még egy kicsit a hengerfejt.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:sík üveglappal
? :shock:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

redocstomi írta:Szevasztok!!

Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.

Köszi!!!!
Egyip Tomi :D
sík üveglappal csiszold fel. elõtte persze teljesen zsírtalanítsd a felületeket. baromira egy pepecs munka de megéri. látni fogod h ilyen finom por keletkezik a "munka" hatására. én S51-nél voltam így, egy fél napot elkúrtam vele, de megérte :twisted:
a csavarokat meg úgy húzd meg h elõször csak finoman húzd meg mindegyiket aztán elkezded húzni az egyiket, a vele átlósan levõt ugyanennyire húzd meg, aztán a másik 2-t átlósan...
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

darkMZ írta:Viszonylag gyorsan, mire 80 alá megy, vissza kell váltanom, mert lelassul. De nem fulladozik vagy ilyesmi, csak egyszerûen lassul, hiába húzom neki a gázt. Ha visszaváltok 4.be, akkor rögtön megjön az ereje és szépen gyorsul. :roll:
Szerintem ez áttétel probléma. Nézd meg az elsõ lánckereked!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Viszonylag gyorsan, mire 80 alá megy, vissza kell váltanom, mert lelassul. De nem fulladozik vagy ilyesmi, csak egyszerûen lassul, hiába húzom neki a gázt. Ha visszaváltok 4.be, akkor rögtön megjön az ereje és szépen gyorsul. :roll:
MZ or nothing!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ha kiforgatod 4-ben és felváltasz ötödikbe, milyen gyorsan esik vissza a fordulat? Nem tud csak tovább gyorsulni, vagy le is lassul, ismét vissza kell váltani?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Igen, át kellene nézetni. Viszont jöttek utánam autóval és igazolták a sebességet - szóval tuti 95 volt.
Fura egy moci: városban 50-el csak 3.ban mehetek, de még úgy is rángat kicsit. Negyedikbe csak 70 körül lehet felváltani. :roll: Egyébként nem erõtlen, nagyon jól húz!
MZ or nothing!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

darkMZ írta:Elnézést, ha mostanában valaki feszegette a témát, de hétvégén mennék motorozni és lenne egy kérdésem:

Mennyire bírja a 250-es ETZ, ha "pörgetik"? Úgy értem, 5.be nem nagyon tudok felváltani, mert lelassul (pedig 90-95-nél váltok fel), így 4.ben közlekedek 90-95-el. De nem merem nyúzni. Lehet-e? Nem esik szét alattam, ha 4.ben 100-al megyek??! Hosszú távon?
Nekem 5.-ben szépen elforog a végéig, még ha 70 körül váltok is fel. Az "utazó" fordulatszámom 5300-5600 körül van, ezt 4.-ben is bírnia kell. Szerintem vidd el orvoshoz, mert tuti hogy beteg a kicsike... :?

Üdv. Ghost
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

250-es ETZ rol beszelunk? gyari lanckerekkel!!! (19) nahh annak: 5.-ben : 3000 ~ 64 km/h 4000 ~ 86 km/h 5000 ~ 110 km/h 6000 ~ 130 km/h
4.ben ugyanez 3000 ~ 54 km/h 4000 ~ 70 km/h 5000 ~ 90 km/h 6000 ~ 108 km/h

vagyis ha neked gyari a lanckereked akkor a 4700 negyedikben az ~ 85 km/h-nak felel meg, nincs az 95.....lehet csal az orad? vagy a lanckerek nem 19-es azt erdemes megnezni, ha 20-ast talalsz akkor lehet meg is oldodik a problemad ha visszacsereled a gyari meretre
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2008.10.03. 15:00-kor.
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

95-nél 4700-t fordul,ennél többre nem mertem felnyomni. Ha nagy nehezen sikerül megemberesednie 5.ben, akkor viszont szépen viszi a 100-at is.
MZ or nothing!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

4-ben kibirja 125-ig is tapasztalat :twisted: amugy meg nezd a fordulatszammerot 5500 korul van 4-ben 100-on azt siman birni kell neki, mert ott adja le a max teljesitmenyt, de hogy 4-ben akarsz vegig motorozni haaaat arra vakarom a fejem talan azt azert megse kene :-) inkabb meg kellene oldani, hogy ne lassuljon vissza de az mar egy masik szervizes kerdes.....
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Elnézést, ha mostanában valaki feszegette a témát, de hétvégén mennék motorozni és lenne egy kérdésem:

Mennyire bírja a 250-es ETZ, ha "pörgetik"? Úgy értem, 5.be nem nagyon tudok felváltani, mert lelassul (pedig 90-95-nél váltok fel), így 4.ben közlekedek 90-95-el. De nem merem nyúzni. Lehet-e? Nem esik szét alattam, ha 4.ben 100-al megyek??! Hosszú távon?
MZ or nothing!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy olyan problémám, hogy fog a kuplungom akkor ha sebességben van hiába húzom be csontig a kart meg az állítócsavar is koppra ki van tekerve...Szal gondolom lent kellene állítani a blokknál. Na a kérdés az lenne, hogy mennyit állítsak azon a csavaron? (1 esben hideg motornál nem lehet vele megállni fék nélkül és akkor meg lefullad...)

A válaszokat elõre is köszi!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Valóban, a kicsi TS-nél és ES-nél nincs hengerfejtömítés. Síkra kellene köszörülni, és mind a négy csavart azonos nyomatékkal lehúzni...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Ott nincs! Nekem is volt kis Trophy-m,az is folyton olajos volt a hengerfej alatt.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska »

Én úgy hallottam, hogy a TS-ben, és ES-ben nincsen gyárilag hengerfejtömítés. Jól tudom??? Ezért kell valami maszek módszer :P
Kicsi a bors, de vannak barátai :)
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel :)
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

A 125-ös TS-nek És a Tropfinak a henger és a hengerfeje között nincs tömités
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

mz

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Ott nincs aluminium tömítés?
ETZ 251
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

van benne rendesen tömítés és a mellett fúj ki? :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska »

redocstomi írta:Szevasztok!!

Van egy 1969-es évjáratú MZ ES 125/1-em. Az a gondom vele hogy a henger és a hengerfej között kifuj. Akárhogy van meghuzva nem jó. Már a 3. hengerfej van rajt de nem jó. Hogy lehetne ezt megoldani. Nem akarok venni uj hengert, mert meg lett furva és egy csomo pénzem benn van már. Ahhoz képest hogy kifuj elég jol emgy, tegnap hutzam még csak ki igazábol nagyon és igy is 100-zal mentem. aki tud az lécci segitsen. Mer ha nem fujna ki akkor kurvára bika lenne.

Köszi!!!!
Egyip Tomi :D

Próbáld meg eltömíteni, pl. festékkel. Attól még le tudod majd szedni! 8)
Kicsi a bors, de vannak barátai :)
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég