Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

KILL3R etz írta:
Jumper írta:Sziasztok!
Felmerült bennem valami és arra gondoltam, hogy foglalkozott e már vele valaki.
Nagyon tetszik az ETZ-m, egyetlen egy dolgot irigylek az újabb mociktól. Az önindítót. :-) Nem kíséreletezett vele valaki ETZ-n? Esetleg meg is csinálta és mûködik?
Érdekelne a véleményetek.

Tamás
Hali!

Én fél füllel hallottam olyanról, hogy a yamahának volt olyan motorja ahol a generátor volt egyben az önindító is. (Ha hülyeség akko javítsatok ki...elektronikához nem sokat értek...még 8) )És gondolom ezt fel lehetne valahogy barkácsolni a generátor helyére...Bár nem kis munka lenne sztem ha egyáltalán elfér...:D
De akkor kiveszed a feelinget az Mz-bõl... Meg el fog gyengülni a lábad is :lol:
Önindítóhoz szokott ismerõsöm egyszerûen nem tudta berúgni a 250es ts-t :smt119 Pedig az még nem is 300as :D Nah bocs a topik OFFolásáért :shock:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jumper írta:Sziasztok!
Felmerült bennem valami és arra gondoltam, hogy foglalkozott e már vele valaki.
Nagyon tetszik az ETZ-m, egyetlen egy dolgot irigylek az újabb mociktól. Az önindítót. :-) Nem kíséreletezett vele valaki ETZ-n? Esetleg meg is csinálta és mûködik?
Érdekelne a véleményetek.

Tamás
Hali!

Én fél füllel hallottam olyanról, hogy a yamahának volt olyan motorja ahol a generátor volt egyben az önindító is. (Ha hülyeség akko javítsatok ki...elektronikához nem sokat értek...még 8) )És gondolom ezt fel lehetne valahogy barkácsolni a generátor helyére...Bár nem kis munka lenne sztem ha egyáltalán elfér...:D
De akkor kiveszed a feelinget az Mz-bõl... Meg el fog gyengülni a lábad is :lol:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én Agip hajtómûolajat használok,motorosboltban adták,teljesen elégedett vagyok vele.Fél liter valami ezres környéki áron volt...még tavaly.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Stravkó írta: Nyugi,ez ilyen! Majd megszokod.
:D
Jó, én már megszoktam, csak azért kérdeztem, mert eddig ezt még nem mondta nekem senki és felmerült bennem, ha esetleg nem normális jelenség akkor nehogy baja megyen a pacimnak. Engem egyáltalán nem zavar és ha ráadásul tök természetes, akkor no problem. Ja még valami: milyen olajat érdemes a váltóba rakni és mennyit? Szeretném kicserélni...
Széles utat, hátszelet!
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Sziasztok!
Felmerült bennem valami és arra gondoltam, hogy foglalkozott e már vele valaki.
Nagyon tetszik az ETZ-m, egyetlen egy dolgot irigylek az újabb mociktól. Az önindítót. :-) Nem kíséreletezett vele valaki ETZ-n? Esetleg meg is csinálta és mûködik?
Érdekelne a véleményetek.

Tamás
Jumper
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szerintem meg minden motor ilyen,talán a szárazkuplungosok nem.
Egyszer láttam tanulóvezetõt Harley Sportster 883-mal,berakta egyesbe és majdnem hanyattesett :D
Ja,és olyan hangja volt,mintha 2 kilós kalapáccsal oldalba vágták volna a blokkot.
De pl az SV1000-esem is csattan,amikor 1-be teszem (ja,Stravkó,Nerbinál beszéltünk róla,Castrol GP 20W50 van benne,Motorrados Laci azt mondta,tökéletes,annyi,hogy kicsit tovább tart,míg filmet képez az olaj a hengerfalon,mint a szintetikus,10mp helyett fél perc,de a segédje is ezzel az olajjal versenyez gixxerrel).
Cimbora ETZ 250-je is csattan kicsit és ránt,de ez normális.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

kosian írta:Az normális, hogy amikor berakom egyesbe, akkor ránt egy kicsit a motor és érzõdik ahogy összekapcsolódnak odabenn az fogaskerekek. Nem reccsen, meg semmi ilyen rendellenes hangot nem ad, csak nem tudom, hogy ez természetes-e. Hondánál tapasztaltam ilyet, de arra azt mondták, hogy természetes és minden Honda ilyen. Van elég olaj a váltóban és amúgy nincs is semmi baj vele.
Nyugi,ez ilyen! Majd megszokod.
:D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Az normális, hogy amikor berakom egyesbe, akkor ránt egy kicsit a motor és érzõdik ahogy összekapcsolódnak odabenn az fogaskerekek. Nem reccsen, meg semmi ilyen rendellenes hangot nem ad, csak nem tudom, hogy ez természetes-e. Hondánál tapasztaltam ilyet, de arra azt mondták, hogy természetes és minden Honda ilyen. Van elég olaj a váltóban és amúgy nincs is semmi baj vele.
Széles utat, hátszelet!
Pisti61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.09.14. 08:41
Tartózkodási hely: Szlovákia

Kuplung

Hozzászólás Szerző: Pisti61 »

Koszi Fores

Az alátéteket megcsináltatom szerszámacélból na de hiányzika rugós
alátéttárcsa is azt meg hol kaphatnék.
Nagyon kritikus ha nincsen ott.
Koszi a tanácsot
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Jumper írta:Köszi a válaszokat!
Kosian! Teljesen jól megfogalmaztad, amit én nem tudtam. Totál így van.
Akkor nem foglalkozok vele. Ilyen és kész!
Köszi!
Sziasztok!
:wink:
Széles utat, hátszelet!
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Köszi a válaszokat!
Kosian! Teljesen jól megfogalmaztad, amit én nem tudtam. Totál így van.
Akkor nem foglalkozok vele. Ilyen és kész!
Köszi!
Sziasztok!
Jumper
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszi a gyors válaszokat, nagyjából megnyugodtam ;)

De a generál marad :P
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

A kis ETZ is ugyanilyen...Ez természtes sztem. Már a 2 ütemû motor mûködésébõl adódóan is... A Simson is ugyanilyen... 8)
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Jumper írta:Sziasztok!
Nagyon kezdõ ETZ-s vagyok, nem mentem sokat a géppel (egyenlõere). Most vettem egy 250-est. Menet közben azt tapasztalom, hogy 5-ik fokozat kivételével mindegyikben 4000-es fordulat alatt, amikor a csak egy adott sebességet tartok (hogy mennyi az lényegtelen, az a lényeg, hogy ne lassuljak és ne gyorsuljak közben) a motornak fura hangja van. Nem rángat, megy szépen, csak olyasmi, mint amikor egy személyautót leszabályzásik forgat az ember és akkor olyan dadogo hangja van, de nem hagy ki. Ha húzok neki egy kis gázt, rögtön reagál, megváltozik a hangja is, de ha elérem a 4000-4500-as fordulatot, akkor is megszûnik. 5-ösben ezt nem tapasztaltam.
Sajna érthetõbben nem tudtam leírni. Lehet, hogy gyárilag ilyen és azért mert a gép 4000 fölött érzi jól magát?
Köszi!
Sziasztok!
Tamás
Szerintem ez normális. Ha jól értelmezem amit írtál, az enyém is ilyen. Utazni az is 5-ösben szeret igazán, a többi sebességben olyan mintha kívánná a gyorsítást és nem akarna egy adott sebességgel menni. Persze megy úgy is és nincs vele semmi baj, de a hangján azt érzem, hogy vagy gyorsítsak, vagy lassítsak, de valami legyen, mert nem így szeret utazgatni. 5-ben semmi ilyesmi. Szerintem ez normális, legalábbis én eddig ennek semmi jelentõséget nem tulajdonítottam.
Széles utat, hátszelet!
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Sziasztok!
Nagyon kezdõ ETZ-s vagyok, nem mentem sokat a géppel (egyenlõere). Most vettem egy 250-est. Menet közben azt tapasztalom, hogy 5-ik fokozat kivételével mindegyikben 4000-es fordulat alatt, amikor a csak egy adott sebességet tartok (hogy mennyi az lényegtelen, az a lényeg, hogy ne lassuljak és ne gyorsuljak közben) a motornak fura hangja van. Nem rángat, megy szépen, csak olyasmi, mint amikor egy személyautót leszabályzásik forgat az ember és akkor olyan dadogo hangja van, de nem hagy ki. Ha húzok neki egy kis gázt, rögtön reagál, megváltozik a hangja is, de ha elérem a 4000-4500-as fordulatot, akkor is megszûnik. 5-ösben ezt nem tapasztaltam.
Sajna érthetõbben nem tudtam leírni. Lehet, hogy gyárilag ilyen és azért mert a gép 4000 fölött érzi jól magát?
Köszi!
Sziasztok!
Tamás
Jumper
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Alacsony fordulaton a kocsi is rangat az erolkodestol...az enyem is rangat az ETZ 4-5 be alacsony fordulaton, de nincs annak semmi baja. Szerintem ez normalis.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..Matt,nem teszi tönkre...de viszont megváltozik a keverési arány,a fals miatt,meg a karbiöntvényt megkoptatja..cseréld ki.

mathe,mint rángat?A láncot,vagy fúlni kezd?Nyilván,mert terhelést kap,és kicsit erõlködik..célszerübb visszaváltani..

pisti:
Kép

3asnál..nem azért,mert visszaesik a fordulat,és a generátor által termelt áram leesik,kihagy ezáltal a gyujtás?
fores
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Matee!

Nekem is ugyanez a problémám, csak nekem néha 3asnál is elkezdi... Érdekel engem is megoldási javaslatok áradata. Én teljes motorgenerált hirdettem a fura hangok és nem megfelelõ reakciók ellen :P Remélem beválik!
Pisti61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.09.14. 08:41
Tartózkodási hely: Szlovákia

MZ 250 kuplung segítség

Hozzászólás Szerző: Pisti61 »

Szevasztok

Lenne egy kis problémám a fiam motorján megadta magát a hajtókaron az alsó tugorgo cserélve lett az egéssz. Na most ahogy rakom ossze
hiýnyzik a kuplungkosár allati hézagoló alátét nem tudom a méreteit sot azt sem ho kapható. tudna valaki segíteni hogy hogyan rakjam a
fótengelyre a kuplungkosarat , és milyen sorrendben + a alátétek méretét? Esztergályos van tehát megoldható.
Koszi a segítséget és minden infót elore is.
István
Szlovákia
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!

Tudom,hogy multkor volt róla szó,de szeretném megkérdezni,hogy ha 4 5 ös fokozatban a motor kis fordulaton ránagt az normális?ha nem mit tudok tenni ellene...a ránagtás alatt azt értem,ha mondjuk 5ösben 3ezres forulaton olyan 70kmh-vál visszaenegedem vagy ráhúzok,akkor kicsit rángat...

üdv:máté :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nem tom jó helyre írom-e de nekem a karbi úgy csörög nit a vekker!!! a suber háza elkopott vagyis bearódott és ezért amikor gázt adok rezeg és rezgeti a tût a fõfúvókában. Ez most tönkreteheti a fõfúvókát?????
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..semmi baj a géppel.Lehet,hogy a felhordja az olajat a fogaskerék,vagy az olajgõz..nekem is olyan..DE mivel közelben van a benzincsap,azis lehet,hogy ez nem az az olaj,amit gondolsz...Lecsuroghat a csaprol is..
fores
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Szia Misi!
A kérdésedre nem tudom a választ, de amit a képen a kezedben tartasz az nagyon szimpatikus! :P :smt016
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok misi vagyok!
azt szeretném kérdezni miért olajos kivurol az olaj beontö nél gumi dugo.
etz 250 röl van szo. most vásároltam olaj nivocsavarig van nem sok benne az olaj.
le akarom cserélni benne milyet olajat javasoltok.
koszonom aválaszt:misi
Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Akkor tudna,ha ki lenne esve a levegõcsavar,de ez most nem áll fenn.
Tipikusan kikopott fõtengelyszimmering mellõl vagy a szívócsonknál szívhat falsot.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
sarositamas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.09.11. 17:43

Hozzászólás Szerző: sarositamas »

Kösz az eddigi hozzászólásokat !
Ha kijjebb csavarom a lev. csavart, akkor jobban detonál. Egyébként is elvileg le kellene fulladnia teljesen becsavart lev. csavarral.
Szerintem falsot szív valahol de vajon hol ? Vannak tipikus helyek, amiket meg kellene nézni ?

Kösz és üdv.:

Tamás :?:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: detonáció: vajon mitõl ?

Hozzászólás Szerző: tigris »

sarositamas írta:Sziasztok !

Elõször vagyok a fórumon, elnézést ha a forma v. tartalom nem stimmel v. korábban ki lett a téma tárgyalva.
Egy ETZ250-esem van és meleg motornál motorfék esetén (csak és kizárólag ekkor ill. ha elveszem a gázt és üresben magától lassul a motor alapjáratra) detonál (mintha nagy lenne az elõgyújtás). Gyertya színe ok., gyújtás rendben.
Alapjárati levegõcsavar tekergetésére nem változik semmi (csak ha 5-6 fordulatra kicsavarom, akkor lefullad, de egyébként semmi sem változik, ezért most teljesen be van csavarva). Nem tudom mi lehet a gond. Tudnátok segíteni néhány ötlettel hogy merre induljak ?

Elõre is köszönöm a segítséget, üdv.:

Tamás
#-o
Teljesen becsavarva nem jó!!!
Lehet,h alapjáraton nem veszed észre a különbséget,de tekergesd és menj vele!
Ha egyhelyben állsz,Neked sem akkora gond,ha majdnem teljesen befogják az orrod meg a szád,mintha futni kell :D

A gyári beállítás a teljes betekeréstõl másfél tekerés kifelé,utána próbálgasd és lõdd be a legjobbat,de így elvileg már jónak kell lenni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

az :twisted:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z írta:
udv a klubban :twisted: :twisted: de maceras lesz a dolog vagy csak kihult es go tovabb? vagy sikerult utanoznod a produktumomat? :twisted:
Kép
zizi!

ez a 300-as dugó? :o
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
sarositamas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.09.11. 17:43

detonáció: vajon mitõl ?

Hozzászólás Szerző: sarositamas »

Sziasztok !

Elõször vagyok a fórumon, elnézést ha a forma v. tartalom nem stimmel v. korábban ki lett a téma tárgyalva.
Egy ETZ250-esem van és meleg motornál motorfék esetén (csak és kizárólag ekkor ill. ha elveszem a gázt és üresben magától lassul a motor alapjáratra) detonál (mintha nagy lenne az elõgyújtás). Gyertya színe ok., gyújtás rendben.
Alapjárati levegõcsavar tekergetésére nem változik semmi (csak ha 5-6 fordulatra kicsavarom, akkor lefullad, de egyébként semmi sem változik, ezért most teljesen be van csavarva). Nem tudom mi lehet a gond. Tudnátok segíteni néhány ötlettel hogy merre induljak ?

Elõre is köszönöm a segítséget, üdv.:

Tamás
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszönöm a válaszokat :)

Elég kezdõ vok szerelgetésben, de azért alapokat vágom :) Akkor jah, azt is cserélni kell :P Még egy kiadási forrás :)
Mennyivel nõtt a te fogyasztásod?

Tuningban leírtam a levegõszûrõs kérdésemet, ha tudsz válaszolj oda is(fejtsd ki a véleményedet), hogy ne szedjem szét a rovatot :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

ugy latom meg mindig nem erted :P ha nagyobb a kobcenti akkor tobb levego is jut a hengerbe, ehez hozza kell karburalni kulonben mivel tobb levego megy a hengerbe de ugyanannyi uzemaanyag ezert a keverek elszegenyedik es megragadashoz vezehtet. Vagyis ha 50 kobcentivel megemeled a hengerurtartalmat akkor a fofuvokat is illik nagyobbra cserelni. Nagyobb fofuvoka: tobb tuzeloanyagfogyasztas.
Direkt szuro meg szereny velemenyem szerint faszsag, ha hetkoznapi modon hasznalod a gepet, annyit nem dob a teljesitmenyen, mint amennyivel leroviditi a motor elettartamat.
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Direkt szûrõt akakrok betenni, sztem az segít a több levegõhöz jutásban nem?

Kb mennyivel evett többet? Mert enyém most kb 5, 5.5 öt kajol 100 on
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Karak írta:besültél?

ergó ha nagyobb a köbcenti akkor több olaj kell a keverékbe?
nem, nagyobb kobcenti tobb beszivott levego, tobb levegobe tobb uzemanyag kell, a keverek aranyon nem kell valtoztatni
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

besültél?

ergó ha nagyobb a köbcenti akkor több olaj kell a keverékbe?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Karak írta:sziasztok!

Hallottam egy pár olyan urban legendet, hogy ha felfuratom 300asra a blokkot, kevesebbet fogyaszt. errõl mik a vélemények?

az hogy urban legend......hogy enne mar kevesebbet? nagyobb ccm-hez tobb kajat illik adni kulonben leszegenyedik a keverek es ugy jarsz, mint en....
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

sziasztok!

Hallottam egy pár olyan urban legendet, hogy ha felfuratom 300asra a blokkot, kevesebbet fogyaszt. errõl mik a vélemények?
Továbbá reed szelep beépítésén gondolkodom. Bambi szerint megeszi a végsebességet. Hiszek neki, viszont azt olvastam, hogy tovább csökkenti a fogyasztást. Ki mit tud errõl?
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

bambi írta:
Fittboy írta:Réz alátét van alatta, kb. 1 mm-es! Köszi a gyors választ
Gyárilag is van alatta?
igen van gyárilag,tegyél még 1 alátétett,ha most van és szorul a váltó.
Nagyon köszi! Remélem jó lesz,de csak sajnos hétvégén tudom kipróbálni :(
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fittboy írta:Réz alátét van alatta, kb. 1 mm-es! Köszi a gyors választ
Gyárilag is van alatta?
igen van gyárilag,tegyél még 1 alátétett,ha most van és szorul a váltó.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Réz alátét van alatta, kb. 1 mm-es! Köszi a gyors választ
Gyárilag is van alatta?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bambi írta:
Fittboy írta:Sziasztok!

Vettem nemrég 1 nagyon klassz 250-est. Full gyári, több éve nem használt. Aztán godoltam lecserélem az olajat. Ugye 2 csavar van az ETZ alján! Letekertem nagynehezen az olajleeresztõ csavart(a nagyobbikat), elég szürkés volt a színe! Gondoltam kitekerem a másik kisebb csavart is és kiugrott 1 kis golyó meg még nem tud mi. A golyó megleet,továbbá volt 1 rugó! A váltó üres állásban volt! Amint visszatekertem és elindítottam meglepõdve tapasztaltam,h. nem veszi a sebességet.Persze addigra feltöltötem olajjal. Mégegyszer szétszereltem és azt tapasztaltam,h. ha kézzel tekerem vissza veszi a sebességet,ha meghúztam kulcscsal nem,ezért úgy döntöttem teszek alá alátétet! Nem tudom,h. eredetileg volt-e alatta,de sajnos nem úgy mûködik a váltó mint régen,kicsit akad.
Azóta nem megyek vele,mert félek,h. valami baja lesz! Szeretném minél elõbb használni KÉRLEK SEGÍTSETEK!
Mit tehetek ez ellen? Az is érdekelne,h. gyárilag van-e alatta alátét & ha van milyen vastag.
Elõre is köszönöm a válaszokat
tegyél vastagabb alátétett a csavarra
bocs 1 mm-es réz,vagy alu
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fittboy írta:Sziasztok!

Vettem nemrég 1 nagyon klassz 250-est. Full gyári, több éve nem használt. Aztán godoltam lecserélem az olajat. Ugye 2 csavar van az ETZ alján! Letekertem nagynehezen az olajleeresztõ csavart(a nagyobbikat), elég szürkés volt a színe! Gondoltam kitekerem a másik kisebb csavart is és kiugrott 1 kis golyó meg még nem tud mi. A golyó megleet,továbbá volt 1 rugó! A váltó üres állásban volt! Amint visszatekertem és elindítottam meglepõdve tapasztaltam,h. nem veszi a sebességet.Persze addigra feltöltötem olajjal. Mégegyszer szétszereltem és azt tapasztaltam,h. ha kézzel tekerem vissza veszi a sebességet,ha meghúztam kulcscsal nem,ezért úgy döntöttem teszek alá alátétet! Nem tudom,h. eredetileg volt-e alatta,de sajnos nem úgy mûködik a váltó mint régen,kicsit akad.
Azóta nem megyek vele,mert félek,h. valami baja lesz! Szeretném minél elõbb használni KÉRLEK SEGÍTSETEK!
Mit tehetek ez ellen? Az is érdekelne,h. gyárilag van-e alatta alátét & ha van milyen vastag.
Elõre is köszönöm a válaszokat
tegyél vastagabb alátétett a csavarra
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok!

Vettem nemrég 1 nagyon klassz 250-est. Full gyári, több éve nem használt. Aztán godoltam lecserélem az olajat. Ugye 2 csavar van az ETZ alján! Letekertem nagynehezen az olajleeresztõ csavart(a nagyobbikat), elég szürkés volt a színe! Gondoltam kitekerem a másik kisebb csavart is és kiugrott 1 kis golyó meg még nem tud mi. A golyó megleet,továbbá volt 1 rugó! A váltó üres állásban volt! Amint visszatekertem és elindítottam meglepõdve tapasztaltam,h. nem veszi a sebességet.Persze addigra feltöltötem olajjal. Mégegyszer szétszereltem és azt tapasztaltam,h. ha kézzel tekerem vissza veszi a sebességet,ha meghúztam kulcscsal nem,ezért úgy döntöttem teszek alá alátétet! Nem tudom,h. eredetileg volt-e alatta,de sajnos nem úgy mûködik a váltó mint régen,kicsit akad.
Azóta nem megyek vele,mert félek,h. valami baja lesz! Szeretném minél elõbb használni KÉRLEK SEGÍTSETEK!
Mit tehetek ez ellen? Az is érdekelne,h. gyárilag van-e alatta alátét & ha van milyen vastag.
Elõre is köszönöm a válaszokat
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok!

Vettem nemrég 1 nagyon klassz 250-est. Full gyári, több éve nem használt. Aztán godoltam lecserélem az olajat. Ugye 2 csavar van az ETZ alján! Letekertem nagynehezen az olajleeresztõ csavart(a nagyobbikat), elég szürkés volt a színe! Gondoltam kitekerem a másik kisebb csavart is és kiugrott 1 kis golyó meg még nem tud mi. A golyó megleet,továbbá volt 1 rugó! A váltó üres állásban volt! Amint visszatekertem és elindítottam meglepõdve tapasztaltam,h. nem veszi a sebességet.Persze addigra feltöltötem olajjal. Mégegyszer szétszereltem és azt tapasztaltam,h. ha kézzel tekerem vissza veszi a sebességet,ha meghúztam kulcscsal nem,ezért úgy döntöttem teszek alá alátétet! Nem tudom,h. eredetileg volt-e alatta,de sajnos nem úgy mûködik a váltó mint régen,kicsit akad.
Azóta nem megyek vele,mert félek,h. valami baja lesz! Szeretném minél elõbb használni KÉRLEK SEGÍTSETEK!
Mit tehetek ez ellen? Az is érdekelne,h. gyárilag van-e alatta alátét & ha van milyen vastag.
Elõre is köszönöm a válaszokat[/b]
Gabesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.09.06. 11:04
Tartózkodási hely: Az asztal alatt...

Hozzászólás Szerző: Gabesz »

bakimate írta:Szia! A berugónál O gyûrû van, nem szimmering.

Heló. Kössz a hejesbítést.
:) Annak az O-gyûrûnek a mérete 20x2?
Ja, és azt nem tudnád megmondani,
hogy mi a mérete a hajtókar tûgörgõinek? :roll:
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia! A berugónál O gyûrû van, nem szimmering.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Gabesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.09.06. 11:04
Tartózkodási hely: Az asztal alatt...

Hozzászólás Szerző: Gabesz »

Sziasztok.

Rátudnátok bóllintani, hogy jó adatokat találtam? :)
MZ TS (125-150) =>
Fõtengely szimmeringek: 20x30x7
Kihajtás szimmering: 25x35x7
Berúgókar szimmering: ??? <- (ezt még nem sikerült megtalálnom :? ...)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mostanában egyre többet hallok az ilyen dugó megragadós esetekrõl. Mi az oka ezeknek? Hogy lehet elkerülni? Vagy ez csak úgy egyszer csak bekövetkezik ha nincs szerencséd? Én is szoktam autópályán 120-szal menni és elég érzékenyen érintene ha ott megragadnék és hasalnék egyek.
Szerintem az utángyártott alkatrészek silány minõsége miatt... Nekem utángyártott a hengerem és a dugóm is.. A múltkor nekem is megragadt 3500 km-es dugóval...
Sajnos ennyire mást hõtágulású anyagokkal dolgoznak... :?
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

A Dugo altalaban a bejaratas idoszakaban szokott megragadni...
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Mostanában egyre többet hallok az ilyen dugó megragadós esetekrõl. Mi az oka ezeknek? Hogy lehet elkerülni? Vagy ez csak úgy egyszer csak bekövetkezik ha nincs szerencséd? Én is szoktam autópályán 120-szal menni és elég érzékenyen érintene ha ott megragadnék és hasalnék egyek.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég