Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

1. igen ki kell hézagolni a fordulatszámmérõ hajtást úgy h zorall legyen, nekem pl. 3 db aláltéttel van megoldva: 2 van alul, 1 felül, de egy kb 0,5 mm-es hézagot illene hagyni.
robbantott ábra az etz125150alkatreszjegyzek.doc-ban, a letöltések-nél.

2. primer láncot úgy lehet levenni, hogy le kell venni a fõtengõ végérõl a láckereket, meg az egész kuplungot. de ha primer láncot cserélsz, illene az itt levõ lánckerekeket is. favorit láncot kell bele venni. neked még az ndk-s van benne?
a mágneses olajleeresztõ csavar a váltóházból gyûjti össze a vasport elsõsorban, mert amikor leveszed az olajoldali deknit, akkor láthatod h a váltó alsó tengelyénél van egy fém tárcsa ami eltakarja az a nevetséges méretû 6201-es csapágyat. ez akadályozza meg h az olaj szabadon keveredjen a váltóház meg a kuplungház között. meg szerintem az a kis fing csapágy be is döglene pár ezer km után attól a dzsuvától ami a kuplungházban kialakul.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
John Grape
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.04.05. 16:36
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.

ETZ 150 fordulatszám mérõ meghajtás

Hozzászólás Szerző: John Grape »

Sziasztok !

Kérem a segítségeteket hátha valaki jártas ebben a témában.

1. A fordulatszám mérõm rosszalkodik. Az alapjáratot nem mutatja, sõt közvetlenül az elindulás után sem mûködik, de egyszerre életre kell és mutatja az aktuális 4000-et és a többit úgy mint azelõtt.
Lekötöttem a spirált a blokkról és fúrógéppel megforgattam. Tökéletesen jelez. Tehát nem az óra romlott el.
Levettem a kuplung oldali deklit (természetesen olajleeresztés után), hogy lássam magát a meghajtást.
Rögtön rájöttem a hiba okára.
A váltó felõl kijön egy kis tengely rajta egy homlok fogazatú fogaskerékkel egy darabból gyártott csigafogazású hüvely, ami egy rövid kúpkerék fogazatú függõleges tengelyt hajt meg, aminek a blokkon kívüli vége csatlakozik a spirálhoz.
A bajt az okozza, hogy a fenti hüvely csúszkál a tengelyen és hol összeér a csigafogazatú rész a kúpkerékkel, hol nem.
A homlokfogaskerék van a tengely külsõ végéhez közelebb a dekli felé (ez kapja a meghajtást a kuplungtengelyen lévõ fogaskeréktõl) és a tengely végét egy zéger gyûrû zárja le. A meghajtás akkor mûködik jól, (akkor csatlakozik a csigahajtás a kúpfogaskerékhez) ha a zéger gyûrû benyomva tartja a homlokfogaskereket, de a zéger gyûrû és a fogaskerék között egy rés van ami lehetõvé teszi a kifelé csúszást.
Úgy néz ki hogy a rést egy alátét töltötte ki ami nincs ott.
Ezt még meg tudnám oldani egy a zéger gyûrû elé tett távtartó alátéttel, de szeretnék látni egy robbantott, vagy valamilyen rajzot, hogy eredetileg ez hogy nézett ki. Sajnos ilyen rajzot sehol sem találtam.

2. A másik probléma (ez nagyobbnak látszik), hogy ugyanitt a fõtengely kihajtást a kuplungházzal összekötõ kétsoros lánc nagyon meg van nyúlva, valószínûleg erõsen meg is kopott, mert a meghajtó és meghajtott fogaskerekek fogait elkezdte lemarni.
Most már értem, hogy az olajleeresztõ csavar mágnese miért van tele állandóan vasreszelékkel és úgy néz ki mint egy sündisznó.
A láncon nem találtam patentszemet. Levétele akkor ezek szerint csak fõtengelyen és a kuplungházon lévõ fogaskerekekkel, tulajdonképpen a kuplungházzal együtt lehetséges ha cserélni akarom. Vagy nem ?
Ehhez is jó lenne egy robbantott rajz.
A következõ gond az, hogy hol tudok ilyen láncot venni ?

Ezekben kérnék sûrgõs segítséget, ha lehet akkor az email címemre is: johngrapesi1@t-online.hu

Üdv minden kedves MZ tulajnak.

John Grape


:P
Az Öreg Cowboy
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Sziasztok.
Nagy nehezen sikerült megcsinálni a kuplungomat.
Megint akadt egy kis gond.
Az a probléma hogy a berúgókart nemhúzza vissza a rugó.
Ez hogy mûködik?Hová kell beakasztani a rugót?Vagy esetleg kihagytam volna valamit belõle?:O
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok! A napokban kicseréltük a 250-esem blokktartó vasait és a szilentblokkokat alatta. Mitõl van az, hogy egy bizonyos fordulaton (1000 körül) jóval erõsebben rázkódik a motor, mint eddig? Nem vészes, de eddig sokkal kisebb volt ez a rázkódás. Hosszú távon nem lehet ebbõl valami?
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Re: Henger

Hozzászólás Szerző: merojoc »

300cm3-re biztos fel lehet nekem olyan van és még van fala,még eggyet lehetne fúrni. A trabidugós még nem biztos hogy 300-as.
p.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.

A választ köszönöm.
ETZ 251
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Henger

Hozzászólás Szerző: bambi »

p.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.

A választ köszönöm.
nincs cementált felület
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Henger

Hozzászólás Szerző: yofo »

p.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.

A választ köszönöm.
Nekem is ilyen blokk volt a gépemben , de ez nem a legegészségesebb megoldás mert trabantdugattyút raknak hozzá . Ha nagyobb ccm - et akarsz , akkor Bambi 300-asa a nyerõ . Ha mégis megvennéd , akkor jól nézd át , mert az ilyenhez ,már kellene az erõsített blokktartó , meg a fuvókákat is nagyobb méretûre kell cserélni , ami tapasztalatot igényel . :roll:
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
p.m2005
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.08.15. 12:55
Tartózkodási hely: Mz-n, Békés

Henger

Hozzászólás Szerző: p.m2005 »

Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.

A választ köszönöm.
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Fogalmam sincs hogy mit raktam össze rosszul,de most kezdem elõröl az egészet és átnézek mindent rendesen.Az nem lehet gond ,hogy hónapokig ált a motor úgy hogy olaj nem volt benne és a dekni sem volt rajta.Kiszáradt valami vagy nem tudom.
Avatar
janika
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.08.12. 20:46

Hozzászólás Szerző: janika »

bambi írta:
mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
a bowdent a kuplung rugói húzzák vissza,valószinû,hogy mégsem sikerült a kuplungot jól összerakni,szerintem.

nem lehet hogy a kuplung kosár fedelét roszul raktad fel ?
vagy a ki emelõ szerkezetnél valami nem jó
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Lehet hogy nem értem jól a problémát, de nem lehet hogy annyira befeszül a bowden a házba hogy azért nem csúszik vissza? Biztos én vagyok amatõr, de már szívtam meg azzal hogy nem kentem meg a bowdent...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
a bowdent a kuplung rugói húzzák vissza,valószinû,hogy mégsem sikerült a kuplungot jól összerakni,szerintem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Köszi a válaszokat!

De van egy kis félreértés... Ez nem bejáratós...3000km van benne...
Mondjuk ez sokat nem változtat a dolgon... :twisted:
Hát igen 3000km hajjaj az nem kevés.......
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a válaszokat!

De van egy kis félreértés... Ez nem bejáratós...3000km van benne...
Mondjuk ez sokat nem változtat a dolgon... :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:
hell írta: Örülök neki nem azt érted!

still=még olaj? :lol: még még még bele abbol a funyiroolajbol....hatha nem erre terveztek, de meg meg meg bele bele tobbet :twisted: :twisted: vagy stihl? :?:
Ja ja jól elirtam a nevét de már mindegy..... :oops:
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem a bejáratás 1100km sikerült ragasztanom annó 25 keverékkel hogy hogy azt ne kérdezze senki 95km/h tempóval mentem egy 25km mikor jött a baj vártam vele. Azóta már 16000 km mentem vele még gurul szépen nekem mákom volt akkor nem lett nagyobb a baja.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta:
ghostrider írta:Teljesen szintetikus kétütemû motorolaj alatt én nem igazán a "still"-t értem... :D
Örülök neki nem azt érted!

still=még olaj? :lol: még még még bele abbol a funyiroolajbol....hatha nem erre terveztek, de meg meg meg bele bele tobbet :twisted: :twisted: vagy stihl? :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

KILL3R etz írta:Hali!

Ha már így a dugó-ragadásról beszélünk...
Tegnap sikerült megragasztanom... stiftgázon pucoltam a kipuffot egy transit mögöt... gondolom nem kapott elég hütést :( De amikor hallottam hogy kezd vonyítani akko behúztam a kuplungot és ráhúztam a szivatót.Utána kigurultam vele hogy hûtsem és vártam 10 percet...Utána simán beindult 8)

Szal szerintetek mennyire károsodhatott a henger :? :?:
szerintem 1 megragadás belefér, de én pl most járok 80 km-nél, elindulok otthonról fel 5.be(egyenes és majdnem sík úton lakott területen kívül), 4 km után 10 perc pihi aztán irány haza. 2-3 óra múlva ha úgy van kedvem akkor megint bedörrentem aztán megint ez. én nem merek még jampiskodni 500 km-ig egyálatlán nem. :roll:
persze mindenki másképp csinálja :P
viszont én még sosem ragadtam meg 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

ghostrider írta:Teljesen szintetikus kétütemû motorolaj alatt én nem igazán a "still"-t értem... :D
Örülök neki nem azt érted!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Ha már így a dugó-ragadásról beszélünk...
Tegnap sikerült megragasztanom... stiftgázon pucoltam a kipuffot egy transit mögöt... gondolom nem kapott elég hütést :( De amikor hallottam hogy kezd vonyítani akko behúztam a kuplungot és ráhúztam a szivatót.Utána kigurultam vele hogy hûtsem és vártam 10 percet...Utána simán beindult 8)

Szal szerintetek mennyire károsodhatott a henger :? :?:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

conus írta:
conus írta:elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ? :roll:
kösz, de a dugattyú még sosem ragadt meg :twisted:

bambi mit mondasz erre? éghet a gumi a borda között? vagy a hengerfejnél levõ szilentben? :roll:
nem
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

conus írta:elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ? :roll:
kösz, de a dugattyú még sosem ragadt meg :twisted:

bambi mit mondasz erre? éghet a gumi a borda között? vagy a hengerfejnél levõ szilentben? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Teljesen szintetikus kétütemû motorolaj alatt én nem igazán a "still"-t értem... :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

conus írta:elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ? :roll:
Szerintem kizárt dolog! Alattam egyszer régen ragadt már meg 250 ETZ és ott azt meleg volt és semmi baja se lett a guminak. /De minden Mz más és más ki tudja. :)/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

ghostrider írta:
z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t :twisted:
Teljesen korrekt amit Zizi írt, én magam is így "közlekedem" (még ha nem is pörgetem 7000-ig :D :wink: ).
Nálam egyébként az a helyzet, hogy szintetikus motorolajat használok 1:50-be...ha bemelegszik a motor akkor húzom ahogy lehet, a tehetetlenség, a súrlódás, a légellenállás és az MZ-s többi ellensége meg egyszer csak leszabályoz valamikor... 8)

Üdv. Ghost
Én is használtam still olajjal sokáig de kopogósabb lett a gép és ráhagytam! De holnap kihajtom a lelkét! :twisted:
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t :twisted:
Teljesen korrekt amit Zizi írt, én magam is így "közlekedem" (még ha nem is pörgetem 7000-ig :D :wink: ).
Nálam egyébként az a helyzet, hogy szintetikus motorolajat használok 1:50-be...ha bemelegszik a motor akkor húzom ahogy lehet, a tehetetlenség, a súrlódás, a légellenállás és az MZ-s többi ellensége meg egyszer csak leszabályoz valamikor... 8)

Üdv. Ghost
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t :twisted:
Hu ezekhez az adatokhoz képest én is le vagyok maradva jócskán. 6000 fordulatnál elváltani az enyém akkor már rég felrobbant. Utazó 5000-5200 az is szép. Kormolás megvan szépen! :twisted: Az enyémet 4500 körül már simán elváltom mert fura pattogó, nyavajgó, és még sokfajta hang jön ki a motorból! Hmmm lehet hogy ideje a motorgenerálnak pedig alig 20000km van benne! Minél melegebb annál szebbek a hangok. :) De örömmel olvason van akinek faszául megy a gépe!
Anonimus

Hozzászólás Szerző: Anonimus »

Vigyázni kell, mert a német oldalakon árult cuccok nagyrésze is magyar/taiwani/egyéb utángyártás, ugyanaz, mint ami nálunk is kapható.[/quote]

Köszi nekem is volt 1 ilyen gyanúm,
próbálkozom tovább hátha találok valami normális minõségû alkatrészt.
Köszi a segítséget.
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Köszi a választ!
A kis ETZ sokkal kevésbé volt pörgös, most megnyugodtam. :wink:
MZ or nothing!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gshp írta:Hali !

Olyan problémám lenne, hogy a kuplung csúszik . A robbantott ábra alapján van összerakva, mégis 30 fölé nem megy a motor, ezután elforog . 3500-ig bírja onnan elforog . Nincs ellenállása .

Szerintetek ?

Elõre is kösz a válaszokat : Ádám
tenni kell még bele azt a háromszög alakú lemezt, 0,2 mm-erenként haladj, minél többet teszel a 3 db M6-os csavar alá, annál jobban összeszorul a köteg. elõször próbáld ki sztenderen, (olajos legyen a köteg!) ha szerencséd van sikerül egybõl belõnöd, ha nem akkor +/-0,2 mm. én most raktam össze a motort, és 1db 1mm-es + 1 db 0,5 mm-es hézagoló háromszög van benne.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t :twisted:
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Lenne egy kérdésem: én mindig azt hallottam, hogy a kétütemû motor szeret pörögni, szóval nagyobb fordulaton járni, de hétvégén egyik ismerõsöm mondta, hogy ha túl pörgös a motor, akkor gyorsan tönkremegy. Ebbõl csak azt akarom kihámozni, hogy pl. ha 3.ban járok vároban és akkor pörög 4 ezret, illetve ha 5.be csak 90-nél váltok fel, akkor az gyorsan kinyírja a motort? (még nagyon új nekem ez a 250es...)
MZ or nothing!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Anonimus írta:Ill. van e valakinek infója arról hogy a németeknél kapható alkatrészek milyen minõségûek,
Vigyázni kell, mert a német oldalakon árult cuccok nagyrésze is magyar/taiwani/egyéb utángyártás, ugyanaz, mint ami nálunk is kapható.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Hali !

Olyan problémám lenne, hogy a kuplung csúszik . A robbantott ábra alapján van összerakva, mégis 30 fölé nem megy a motor, ezután elforog . 3500-ig bírja onnan elforog . Nincs ellenállása .

Szerintetek ?

Elõre is kösz a válaszokat : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Anonimus

Hozzászólás Szerző: Anonimus »

Hi mindenkinek!

Kérdésem a következõ tud e valaki jó minöségû kuplungalaplapot valahol (250 etz-be)(nem a boltokban kapható kisiparit...)
Ill. van e valakinek infója arról hogy a németeknél kapható alkatrészek milyen minõségûek, találtam ugyan kuplung alaplapot amire azt írták a németek hogy originál alkatrész (na de a mesének nem igazán hiszek)
Avatar
Motormann
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2008.02.22. 12:57
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Motormann »

Köszönöm a válaszotokat.Tud nekem vki egy megbízható jó szerelõt ajánlani Gyõr és környékén aki foglalkozik szoci motorokkal?
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

ghostrider írta: Én használom a motorféket
és nem rángat közben.
...és nem lett még baja...
Üdv. Ghost
Én is.
Nekem se.
Enyémnek se.

:)

De persze kétütemû, szóval tényleg csak óvatosan. :wink:
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Gshp írta:Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !


Üdv : Ádám . :wink:
Nincs kenés :?: Hát akkor zárt gázkar-állásnál csak a levegõtõl zörög a vas :?:
Én használom a motorféket és nem rángat közben. Nyári kánikulában stiftgázról gyakran lezárom a kazánt és nem lett még baja...

Üdv. Ghost
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Ez a kétütemû motorok tulajdonsága! Fõleg hogy 1 hengeres!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !


Üdv : Ádám . :wink:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
Motormann
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2008.02.22. 12:57
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Motormann »

Sziasztok.Nem régen vettem egy ETZ250-est.Felújítottam,de nem tetszik,hogy ha egy kicsit visszaveszem a gázt rögtön rángat.Nem lehet a motorféket kihasználni.Tapasztalatokra lennék kíváncsi.Mindeggyik ilyen,vagy valami baja van?Elõre is köszönöm.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Köszi szépen!

Elég húzós... mennyire érdemes iet venni? mennyit bír kb? És nem eszi meg a perselyt?
természetesen jobban fogyasztja a hengert.ezért szerintem nem kell króm gyûrû.verseny motorra érdemes lenne,de csak egy gyûrû.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi szépen!

Elég húzós... mennyire érdemes iet venni? mennyit bír kb? És nem eszi meg a perselyt?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Köszi a választ Bambi!
Azt nem tudod véletlenül hogy mennyibe kerülne?
2000ft/db ha jól emlékszem
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Lenne egy olyan kérdésem, hogy miért jobb/rosszabb a kevesebb illetve a több gyûrûs dugattyú?:?:
Neten néztem 300-as hengerszettet és találtam beöle 2db ill. 3db gyûrûvel rendelkezõt?
((Robogó dugónál meg egy gyûrûssel is találkoztam már....)):roll:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a választ Bambi!
Azt nem tudod véletlenül hogy mennyibe kerülne?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

conus írta:
KILL3R etz írta:Hali!

Lenne egy kérdésem... Tud valaki olyan helyet ahol gyártanak króm gyûrût a dugóhoz?
Mert 3000 km alatt 1 mm-es hézag van a gyûrûk közt... nem akarom ien sûrûn cserélgetni...

A válaszokat elõre is köszönöm!
1mm-es hézag 3ekm alatt? :shock: biztos h jó méretû gyûrûk lettek betéve?
négy kelemen kft ot készítenek króm gyûrût
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1mm-es hézag 3ekm alatt? Shocked biztos h jó méretû gyûrûk lettek betéve?
Biztos... A hengerrel együtt adták szettben... :(
Mégegy oan alkatrész ami naggggyyyon minõségi... :evil:
Gondolhatod hogy szemem kiesett amikor beraktam a perselybe....
De a kérdés még nyitott.. tud valaki oan helyet ahol krómgyûrût gyártanak :?:

A válaszokat elõre is köszi!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég