Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

KILL3R etz írta:Hali!

Lenne egy kérdésem... Tud valaki olyan helyet ahol gyártanak króm gyûrût a dugóhoz?
Mert 3000 km alatt 1 mm-es hézag van a gyûrûk közt... nem akarom ien sûrûn cserélgetni...

A válaszokat elõre is köszönöm!
1mm-es hézag 3ekm alatt? :shock: biztos h jó méretû gyûrûk lettek betéve?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

mzgergõ írta:atescoba lehet venni polírozó pasztát 1000ft körül.Azzal polírozd át, és száraz pamutrongyal polírozd át.Meglátod, hogy tud ennél még jobban csíllogni :wink:
GErgõ !!!


A krómpolírpasztára gondolsz ? mert vettem olyat de még nem használtam . A 7vg-e fele vagy jövõhéten már megcsinálok pár fényképet :lol: A régi és a mostani állapotról :twisted:

Szerintem jó óóóóóóó lesz :) 114 ezresnél járok :P 8)

Üdv : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy kérdésem... Tud valaki olyan helyet ahol gyártanak króm gyûrût a dugóhoz?
Mert 3000 km alatt 1 mm-es hézag van a gyûrûk közt... nem akarom ien sûrûn cserélgetni...

A válaszokat elõre is köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris írta:Ilyet még nem hallottam,hogy ajánlják,de nem muszályhozzá az aktivátor :?
Mi a cégnél többfajta Loctite cuccot is használunk,volt is nálunk rövid elõadást tartani a cég egyik képviselõje,minden termékük profi és k*rvajó szerintem,nem véletlenül világvezetõk ezen a téren.Szóval vagy félreértelmeztél valamit és CSAK aktivátorral mûködik,vagy az jöhet még szóba,hogy nem zsírtalanítottad teljesen a felületet,ezt mindenképp tedd meg,mielõtt újra próbálod.
Egyébként az a baj h én a csapágyat a fészkénél körben IS ahogy van a blokkban a bemarása neki azt a kis vályút körben feltöltöttem csapágyragasztóval... úgy voltam vele ha szétszáll a fõtengely csapjai akkor legalább a blokkfél ússza meg... ne járjak úgy mint amivel vettem... meg most a kb 100 fokos blokkfél amibe beletettem mennyire tesz jót a csapágyragasztónak, fogni fogja-e egyáltalán... bár tegnap kb a felét ki tudtam egy tiszta darab ronggyal szedni, de ettõl függetlenül annyi ideje van neki megkötni (kb 1,5 hét) amíg megjön a jogsi :twisted:
Annyi idõ alatt már illene neki megkötnie :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

A napokban érdekes dolgot vettem észre vagyis nekem az volt. Már régóta ha mentem a motorral stabilan nem tudtam menni vele 95km/h sebességgel sem(250ETZ) mert fura pattogó hangot adott ki a motor vagyis úgy hallottam(majd azt hittem hengerdarabok potyognak a kipufogón kifele lassan :) )! És kiderült a gyertya volt a bûnös NGK 6.... volt és ez nem volt jó most beletettem NGK 9... és mint a rakéta úgy megy semmi pattogó fura hang tökéletes lett a gép 110 meg se kotyan neki! Régebben olvastam más is panaszkodott ilyesmire nem hittem volna az enyémnek is az a baja!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ilyet még nem hallottam,hogy ajánlják,de nem muszályhozzá az aktivátor :?
Mi a cégnél többfajta Loctite cuccot is használunk,volt is nálunk rövid elõadást tartani a cég egyik képviselõje,minden termékük profi és k*rvajó szerintem,nem véletlenül világvezetõk ezen a téren.Szóval vagy félreértelmeztél valamit és CSAK aktivátorral mûködik,vagy az jöhet még szóba,hogy nem zsírtalanítottad teljesen a felületet,ezt mindenképp tedd meg,mielõtt újra próbálod.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gshp!

A 401-et nem tudom h mire szolgál, de ez kifejezetten csapágyak tengelyek rögzítésére való. A poén az volt délután h már majdnem rátettem a másik blokkfelet mikor észrevettem h a váltótengely félig kicsúszott a csapágyból... :shock: wtf? hát vazz... na gondoltam egyet csapágyragasztó aztán be, utána gondoltam megnézem h megfogta-e ,de már se ki se be... :twisted:
ha nagyon pöpecül akarod, akkor a két oldaldeknit lefújod színtelen lakkal polírozás után, mert anélkül vagyon hamar megmattul... :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

atescoba lehet venni polírozó pasztát 1000ft körül.Azzal polírozd át, és száraz pamutrongyal polírozd át.Meglátod, hogy tud ennél még jobban csíllogni :wink:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

conus írta:Szikrázik a fejem a méregtõl :evil:
!#@f... csapágyragasztó megszívatott. Loctite 638. "kézi szilárdság 10 perc után".
Erre mivan? Több mint fél nap eltelt és még mindig ragad. Az agyam elszáll. Lejjebb olvasom h ilyen meg ilyen aktivátorral lehet gyorsítani a kikeményedést. De hát úgy voltam vele ha 10 perc alatt "kézi szilárdság" van akkor miafaxnak a kikeményedés gyorsító?
Aki használt már ilyet kérem segítsen: mennyi idõ míg kikeményedik? 1 hét alatt talán megköt?
:evil: max 1,5 hetet tudok várni, mert addigra megjön a jogsi :twisted:

Nekem azzal nincs tapasztalatom de a loctite 401 az 5 másodperc után már nem ragadt amivel a szimeringet ragasztottam be
:roll:

Szerintem szabványszerint a száradási idõ max 24 óra :) :? Mármint én a teljes megkötésre gondolok ! Deee menj be a boltba és mond meg a tagnak h adjon normális cuccott :lol:

Nah csocsi mz-sek : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Végre összeállt a blokkom !!!!!! :lol: Mindenhová SKF csapágy került , ami szükséges volt cserélve lett , a neoluxos feketérõl is lemondtam, lehomokfújattam majd 1000-es csiszólópapírral mindenhol átcsiszoltam, és végül jöhetett a müanyagkorong :wink: Rakok képet milyen lett :wink:

http://kepfeltoltes.hu/080802/01-08-08_ ... es.hu_.jpg

Üdv innen az Alföldrõl : Ádám
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Szikrázik a fejem a méregtõl :evil:
!#@f... csapágyragasztó megszívatott. Loctite 638. "kézi szilárdság 10 perc után".
Erre mivan? Több mint fél nap eltelt és még mindig ragad. Az agyam elszáll. Lejjebb olvasom h ilyen meg ilyen aktivátorral lehet gyorsítani a kikeményedést. De hát úgy voltam vele ha 10 perc alatt "kézi szilárdság" van akkor miafaxnak a kikeményedés gyorsító?
Aki használt már ilyet kérem segítsen: mennyi idõ míg kikeményedik? 1 hét alatt talán megköt?
:evil: max 1,5 hetet tudok várni, mert addigra megjön a jogsi :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Mivel Bambi szervízelte a motort én ettõl fogva nem kételkednék abban amit õ mondott! Blokktartót meg erõsítsd meg, vegyél még egy párat, hegeszd össze õket és tedd fel :)
kosian írta:
z25z írta:mit jelent, hogy "picit" es mennyi a "keves" kilometer? nem mindegy, hogy 12 000-et mutat az ora es 4 centi elteres van a kozevonalhoz kepest vagy ugyanennyi elteres 75 000-en.....
amugy a blokktartokat ettol fuggetlenul erdemes megerositeni, nem egy bonyolult muvelet
problemat a lenyeges elhuzodas okoz, hiszen a ket lanckerek nem fut sikban, es az a lancnak nem igazan tesz jot
Az a picit maximum 1 cm és a blokktartó vason nem is látszik semmi deformáció abszolút, viszont jobban megnézve a blokkot látszik, hogy kicsit kiáll.. Amúgy 13500-at mutat az óra. Ez Rorik motorja volt, többen ajánlották itt, hogy megéri és a kilóméter is garantált. Megnézettem egy szakival aki azt mondta rá, hogy a blokk állapotából és hangjából ítélve is elképzelhetõ, hogy valós adat.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

z25z írta:mit jelent, hogy "picit" es mennyi a "keves" kilometer? nem mindegy, hogy 12 000-et mutat az ora es 4 centi elteres van a kozevonalhoz kepest vagy ugyanennyi elteres 75 000-en.....
amugy a blokktartokat ettol fuggetlenul erdemes megerositeni, nem egy bonyolult muvelet
problemat a lenyeges elhuzodas okoz, hiszen a ket lanckerek nem fut sikban, es az a lancnak nem igazan tesz jot
Az a picit maximum 1 cm és a blokktartó vason nem is látszik semmi deformáció abszolút, viszont jobban megnézve a blokkot látszik, hogy kicsit kiáll.. Amúgy 13500-at mutat az óra. Ez Rorik motorja volt, többen ajánlották itt, hogy megéri és a kilóméter is garantált. Megnézettem egy szakival aki azt mondta rá, hogy a blokk állapotából és hangjából ítélve is elképzelhetõ, hogy valós adat.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

mit jelent, hogy "picit" es mennyi a "keves" kilometer? nem mindegy, hogy 12 000-et mutat az ora es 4 centi elteres van a kozevonalhoz kepest vagy ugyanennyi elteres 75 000-en.....
amugy a blokktartokat ettol fuggetlenul erdemes megerositeni, nem egy bonyolult muvelet
problemat a lenyeges elhuzodas okoz, hiszen a ket lanckerek nem fut sikban, es az a lancnak nem igazan tesz jot
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Mitõl van az, hogy a blokk egy picit jobbra kiáll. Úgy hallottam, hogy ha sok a kilóméter, vagy húzatták sokat akkor a lánc kihúzza. De ez egy megkímélt motor kevés kilóméterrel. Okoz ez bármi gondot? Érdemes kicserélni és megerõsíteni a blokktartókat?
DAvidee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
Tartózkodási hely: Kõtelek
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: DAvidee »

Helosztok
remélem valaki tudna segiteni. Vettem egy MZ TS 125 ös motort 78 as kiadásu 22000km-t futott. Pár napja észrevettem amikor motorozok vele az udvaron ha kettesböl tenném le egyesbe nem teszi vissza ojan mintha venné de nem egyesbe teszi hanem kettesbe. elöször az olajra gyanakodtam mert csuszott a kuplung nagyon lecseréltem kuplung már nem csuszik de ugyanolyan a váltó. A váltorugo msot lett kicserélve . Ha valaki tudna segiteni nagyon megköszönném. Kérem aki segitene ide irja : davidee@citromail.hu mert még nem nagyon vagyok járatos ezen az oldalon
Mégegyszer köszi
helo
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hi all!
Conus vettem a váltóba Agip Rotra Hy Sae 80-90W olajat nem nagy drágaság volt és biztos hogy jó olaj is többen is dícsérték pl te is :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sörtank írta:Pedig mogul a hajtómûolaj neve
jo kis olaj az a mogul en a kiscimconyba hasznalom a 2T valtozatot, olcso es nem is fustol annyira :lol:
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Pedig mogul a hajtómûolaj neve
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

conus írta:teljesen szintetikus hajtómûolaj nem ajánlott a váltóba, mert a lamellák megcsúszhatnak :!:
Mogul olajról se hallottam. nem Motul akart az lenni véletlenül? :roll:
Én a váltóba Castrol Actevo GP 20W-50-est tettem, hibátlan!
Ja,én mintha hallottam volna már Mogul olajról,de sose láttam még!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

teljesen szintetikus hajtómûolaj nem ajánlott a váltóba, mert a lamellák megcsúszhatnak :!:
Mogul olajról se hallottam. nem Motul akart az lenni véletlenül? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Sörtank írta:Köszi Conusz a választ a motorolaj nevét az Arol 2T csak elírtam de az elõzõ gazdája ezt tett bele de akkor le is cserélem!
Nálunk a közelbe Mogul Trans 80-90W hajtómûolajat lehet kapni az is jó bele vagy inkább vegyek bele Agip Rotra Hy Sae 80-90W olajat?
tökmindegy, 80w90 olajat a váltóba és kész, mondjuk én vagyok a kivétel mert én 15w40 sima motorolajat töltöttem :) hibátlan vele a gép
benzinbe meg mol sprint 2T a minimum, bár sokféle olajat használnak az MZ-sek, Shell 2T, erpsol moto scooter, Mol Dynamic, Motul Scooter Expert 2T, Stihl, Castrol 2T
lehet válogatni, általában 1000 forint / liter ártól kezdõdnek a használható 2t olajak (benzinbe ugye)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Köszi Conusz a választ a motorolaj nevét az Arol 2T csak elírtam de az elõzõ gazdája ezt tett bele de akkor le is cserélem!
Nálunk a közelbe Mogul Trans 80-90W hajtómûolajat lehet kapni az is jó bele vagy inkább vegyek bele Agip Rotra Hy Sae 80-90W olajat?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Én még sosem hallottam Arol T2-rõl. Arol 2T-rõl igen, de az benzinhez való, de nem ajánlott. Minimum Mol Sprint, a többség szerint a legoptimálisabb valami márkás félszintetikus olaj.

A sebváltóba én Agip Rotra Hy Sae 80-90W-t használok.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Conus!
Hello!
Érdeklõdnék hogy Etz 150 ccm motorba milyen sebváltóolaj kell?
Akitõl vettük a mocit szerinte Arol T2-es motorolaj kell bele de én inkább titeket szakértõket kérdezek meg
A Választ elõre is köszönöm
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ne keverjük a szezont a fazonnal! :P

sebességváltóba is másfajta olaj kell, meg a benzinbe is.
most neked melyikrõl kell infó? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Ezekszerint az Mz-be nem sebváltó olaj kell hanem sima motorolaj?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

én Agip Rotra Hy SAE 80-90W-t használok bele.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hello!
Érdeklõdnék hogy Etz 150 ccm motorba milyen sebváltóolaj kell?
Akitõl vettük a mocit szerinte Arol T2-es motorolaj kell bele de én inkább titeket szakértõket kérdezek meg :)
A Választ elõre is köszönöm
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bambi írta:
conus írta:Emberek egy kis segítséget szeretnék kérni!

már csak 1-2 apróság hiányzik a motorösszerakáshoz, viszont a gyöngyösi omega motors-al már tele van a... (puttonyom) :x

a 19-es számú rugóra lenne szükségem (sebesség rögzítô rugó), viszont ilyet szerintük nem gyártanak :?
Kép

viszont a 250-es ETZ váltójában (13-as számú) is van egy hasonló funkciójú rugó:

Kép

a kérdésem az hogy ez a két rugó valójában egy, és ugyanaz (méret, hossz)? :roll:
csak hasonlít
van rugó meg váltó alkatrész is
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na megoldódott a gondom. Az úszó nem állt megfelelõen és nem engedte kinyílni teljesen a tûszelepet. Emiatt volt nagy sebességnél az üzemanyagelfogyás és ezért szaggatott. Köszi a tippeket, végül megoldódott.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

conus írta:Emberek egy kis segítséget szeretnék kérni!

már csak 1-2 apróság hiányzik a motorösszerakáshoz, viszont a gyöngyösi omega motors-al már tele van a... (puttonyom) :x

a 19-es számú rugóra lenne szükségem (sebesség rögzítô rugó), viszont ilyet szerintük nem gyártanak :?
Kép

viszont a 250-es ETZ váltójában (13-as számú) is van egy hasonló funkciójú rugó:

Kép

a kérdésem az hogy ez a két rugó valójában egy, és ugyanaz (méret, hossz)? :roll:
csak hasonlít
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek egy kis segítséget szeretnék kérni!

már csak 1-2 apróság hiányzik a motorösszerakáshoz, viszont a gyöngyösi omega motors-al már tele van a... (puttonyom) :x

a 19-es számú rugóra lenne szükségem (sebesség rögzítô rugó), viszont ilyet szerintük nem gyártanak :?
Kép

viszont a 250-es ETZ váltójában (13-as számú) is van egy hasonló funkciójú rugó:

Kép

a kérdésem az hogy ez a két rugó valójában egy, és ugyanaz (méret, hossz)? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha a légszûrõ lenne a gond,akkor attól erõtlenebbenek kéne lennie kisebb sebességnél is szerintem.Én Sástó elõtt cseréltem légszûrõt,és kisebb sebességnél/fokozatokban is éreztem,hogy jobban megy.

Esetleg egy kondicserét még kipróbálhatsz,lehet,hogy nagyobb fordulaton szaggat be a gyújtás,másra már nem tudok gondolni... :roll:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

A levegõszûrõt nem néztem még... Az úszószintet pedig a club honlapjáról letöltött karburátorbeállító segédanyag alapján állítottam be. fejjel lefelé 27mm, normál állásban 33mm a tömítõ felülettõl mérve tömítés nélkül. Direkt kipróbáltam és a többi sebességi fokozatban semmilyen fordulaton nem csinálja. Sõt. Nagyon jól megy a moci, jó az alapjárat, szépen, megtorpanás nélkül húz és nagyon jó erõben van. De amint 100 fölé érek egy kicsivel, kezdõdik a gond...
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Stravkó írta:
kosian írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a 250-es ETZ-m 5. sebességben 100 fölött elkezd "szaggatni". Olyan mintha nem kapna üzemanyagot és szaggatás közben elkezd lassulni. 100-nál nem tudok gyorsabban menni, mert akkor mindig ezt csinálja. Elõször üzemanyag ellátási gondra gyanakodtam és azóta már kitakarítottam a tankot, vettem új benzincsapot, kipucoltam, beállítottam a karburátort, a síbertût is kipróbáltam minden állásban, de semmi. Úgy tûnik, hogy kap üzemanyagot, de eddig bármit próbáltam csinálni, állítani, semmi sem volt jó. Cseréltem gyertyát, megnéztem a trafót, belõttem a gyújtást, de semmi :( Hozzáteszem, hogy ez kb másfél hete jelentkezett és azóta próbálom megcsinálni. Elõtte semmi baja nem volt. Egy-egy elõzést 120-al is be lehetett vállalni vele. És most meg 100-nál meghal. Ha valaki találkozott már hasonló problémával, vagy csak van egy ötlete, hogy mi lehet ez, szivesen venném a tanácsát. Elõre is köszönöm. Üdv.
Hello!
A levegõszûrõt megnézted? Nem nagy összeg,egy próbát megér. És egy új szûrõ sosem árthat!

Üdv: Stravkó
pedig tuti benzinellátási probléma, próbáld ki hogy szaggatás közben behúzod a kuplungot és pöfög-e a kiupfogó (kap-e alapjárati keveréket), ha kevés a benzin akkor nem fog pöfögni hanem némán jár majd a motor
tanksapka nincs bedugulva és vákum keletkezik a tankban?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Hát én vagy úszószintre gondolok vagy a gyertyára/trafóra...Bár írtad hogy ezeket ellenõrizted... esetleg kipuffogó?
A többi sebességben ugyanazon a fordulaton is szaggat?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

kosian írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a 250-es ETZ-m 5. sebességben 100 fölött elkezd "szaggatni". Olyan mintha nem kapna üzemanyagot és szaggatás közben elkezd lassulni. 100-nál nem tudok gyorsabban menni, mert akkor mindig ezt csinálja. Elõször üzemanyag ellátási gondra gyanakodtam és azóta már kitakarítottam a tankot, vettem új benzincsapot, kipucoltam, beállítottam a karburátort, a síbertût is kipróbáltam minden állásban, de semmi. Úgy tûnik, hogy kap üzemanyagot, de eddig bármit próbáltam csinálni, állítani, semmi sem volt jó. Cseréltem gyertyát, megnéztem a trafót, belõttem a gyújtást, de semmi :( Hozzáteszem, hogy ez kb másfél hete jelentkezett és azóta próbálom megcsinálni. Elõtte semmi baja nem volt. Egy-egy elõzést 120-al is be lehetett vállalni vele. És most meg 100-nál meghal. Ha valaki találkozott már hasonló problémával, vagy csak van egy ötlete, hogy mi lehet ez, szivesen venném a tanácsát. Elõre is köszönöm. Üdv.
Hello!
A levegõszûrõt megnézted? Nem nagy összeg,egy próbát megér. És egy új szûrõ sosem árthat!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a 250-es ETZ-m 5. sebességben 100 fölött elkezd "szaggatni". Olyan mintha nem kapna üzemanyagot és szaggatás közben elkezd lassulni. 100-nál nem tudok gyorsabban menni, mert akkor mindig ezt csinálja. Elõször üzemanyag ellátási gondra gyanakodtam és azóta már kitakarítottam a tankot, vettem új benzincsapot, kipucoltam, beállítottam a karburátort, a síbertût is kipróbáltam minden állásban, de semmi. Úgy tûnik, hogy kap üzemanyagot, de eddig bármit próbáltam csinálni, állítani, semmi sem volt jó. Cseréltem gyertyát, megnéztem a trafót, belõttem a gyújtást, de semmi :( Hozzáteszem, hogy ez kb másfél hete jelentkezett és azóta próbálom megcsinálni. Elõtte semmi baja nem volt. Egy-egy elõzést 120-al is be lehetett vállalni vele. És most meg 100-nál meghal. Ha valaki találkozott már hasonló problémával, vagy csak van egy ötlete, hogy mi lehet ez, szivesen venném a tanácsát. Elõre is köszönöm. Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha már szóba került a berügókar megszorulás...
Azt tapasztalta már valaki hogy ha berúgásnál visszarúg a kar akko utána nem lehet lenyomni? Max egy kis gyõzködés után...:D Mit lehet ezzel csinálni?
Avatar
Sittes
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008.07.10. 12:18
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Csökmõ

Hozzászólás Szerző: Sittes »

Köszike a választ majd írok hogy hogy sikerült!
Kevés vagy mint taposóaknán a lábnyom!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Sittes írta:Mz ETZ 150 a moca típusa! Még a jóisten se húzta vissza azt a kart! Köszi a választ!
az új fogas ív elsõ fog részét
bõl, le kell reszelni belõle kicsit belõle,hogy könnyebben tudjon egymásba kapaszkodni.szerintem össze szorult,talán ez lehet a hiba.
Avatar
Sittes
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008.07.10. 12:18
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Csökmõ

Hozzászólás Szerző: Sittes »

Mz ETZ 150 a moca típusa! Még a jóisten se húzta vissza azt a kart! Köszi a választ!
Kevés vagy mint taposóaknán a lábnyom!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gshp írta:
bambi írta:milyen mz?
Etz-nél , a berugótengely végén levõ félkör alakú fogas alkatrészed lehet lenyúzva azaz a fogak lekerekedhedtek kb ~2000 ft egy olyan új cuc bele, az enyémben most cseréltük mert lent maradt az én berukarom is .

Üdv : Ádám :wink:
és nincs semmi rugóerõ a visszahúzáshoz?
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

bambi írta:
Sittes írta:Köszönöm! Volt egy nagy baja is csak nem tom h mi lehetett az! Olyan volt h mikor rátettem eggyet akkor a berugókar lent maradt! Mi lehetett ennek az oka??? A rugót kicseréltem vadonat újra és ugyan olyan volt!! S.O.S. ETZ tesók!!! :D
milyen mz?
Etz-nél , a berugótengely végén levõ félkör alakú fogas alkatrészed lehet lenyúzva azaz a fogak lekerekedhedtek kb ~2000 ft egy olyan új cuc bele, az enyémben most cseréltük mert lent maradt az én berukarom is .

Üdv : Ádám :wink:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Sittes írta:Köszönöm! Volt egy nagy baja is csak nem tom h mi lehetett az! Olyan volt h mikor rátettem eggyet akkor a berugókar lent maradt! Mi lehetett ennek az oka??? A rugót kicseréltem vadonat újra és ugyan olyan volt!! S.O.S. ETZ tesók!!! :D
milyen mz?
Avatar
Sittes
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008.07.10. 12:18
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Csökmõ

Hozzászólás Szerző: Sittes »

Köszönöm! Volt egy nagy baja is csak nem tom h mi lehetett az! Olyan volt h mikor rátettem eggyet akkor a berugókar lent maradt! Mi lehetett ennek az oka??? A rugót kicseréltem vadonat újra és ugyan olyan volt!! S.O.S. ETZ tesók!!! :D
Kevés vagy mint taposóaknán a lábnyom!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az aláírása:ETZ 150 Forever! :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Amennyiben 250-es a gép akkor 9 deci olaj kell a váltóba! Nem írtad milyen!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

minoor írta:Köszönet mindenkinek!!
Nem csörög, olajfolyásmentes! csörgés=tûgörgõ, csapszeg, olaj=bronz izé
Mehet krómoztatni :D
és a tûgörgõ/csapszeg kombinációt hogyan korrigáltad? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 49 vendég