Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.15. 18:41

próbáld valami ügyes esztergályossal megperselyeztetni :mrgreen:

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.04.15. 18:39

Hali!
Rossz hír!
Sajnos nem tudok részt venni a Gyurma túrán!
Még mindig ömlik az olaj a berugókar mellől.
Ami a legrosszabb:a Zichy utcában azt mondták,hogy nincs új dekni,próbálkozzam bontottal.
De-úgy gondolom-ez olyan "nesze semmi,fogd meg jól" dolog.
Vagy jó lesz,vagy nem.
Van valakinek ötlete?
](*,)

Üdv!

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.04.14. 21:42

Puerto Rico-i !!! :lol: :lol: :lol:
Bocsi,nem tudtam kihagyni!
Amugy még nem találkoztam ilyennel,vagy csak nem figyeltem.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.04.14. 21:02

Hello!
Milyen hajtókar az amire az van irva, hogy RICO? (ETZ 251)

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.14. 14:50

oh köszi =D> ez jól jött most kielemezem :roll: :)

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.04.14. 12:43

András!

Kép

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.14. 10:12

kosian írta:Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h

Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.


Nem épp idevaló csak hogy olvastam, egyszer kihúzattam én is 3.-ba mentem 90-et igaz már 6 ezret forgott de csak 125 TS
de akkor azért nem is rossz nah :wink: :roll:

Üdv.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.14. 10:02

Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h

Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.

Üdv.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.14. 09:12

zsakfos

Ilyen diagrammod véletlen nincs 125 TS-hez :) :roll:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.04.13. 23:06

Itt van ni.
Kép

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.13. 17:40

Nagyon jó hsz, sose jutott volna eszembe :lol: Nekem van diagramom, és 130nál kerek 6 ezret forog ötödikben.

Szóval ha "megy 130 at" akkor vagy a km óra nem jó, vagy a fordulatmérő, vagy a kettő bármely lehetséges lineáris kombinációja lehet :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.04.13. 17:37

Kosian!

Ott valami nagyon nem kerek akkor... :?

Úgy emlékszem hogy a 250-es a gyári áttételekkel 130-nál bőven 5000 felett forog...
Bár ez nem biztos... Most nem találok sebesség-diagramot :?

Ha nem így lenne javítsanak ki a 250 tulajok :twisted:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.13. 16:56

Kosian! Ha gyári lánckerekeid vannak, és 60al 3.ban 4ezer a fordulatod, akkor az órád jól mutat!
130at ha megy az nagyonis oké, de annyit is eszik :P

(folytatás az olaj topicból, mielőtt a Moderátor seggberúg xD)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.12. 18:57

annyira nem nagy probléma sztem kb fél óra alatt megvan amennyiben ügyes a szerelő :mrgreen:

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.04.12. 12:57

Üdv! nekem is kissé veszélybe került gyurma túra. ](*,) Kérdésem: Kis tz-nél a jobb oldali dekniben levő kuplung állító csavarról sikerült letörni az anyát #-o A motor így is jó, csak mintha kicsit csúszna a kuplung. Kedden viszem szerelőhöz. Péntekre remélem elkészül. Nagy probléma ez? :roll:

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Segítség !!

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2009.04.12. 11:54

Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)
Sziasztok!

A dugattyú ill. a gyűrűk lehet hogy rossz minőségűek, vagy a másik ok hogy nem jó a benzin olaj keverési arány.

A MOL termékei között van kimondottan fűkaszákhoz benzinmotoros láncfűrészekhez benzinolaj 0,5l kiszerelésben.
Én is ezt használom az ETZ-hez,nekem bevált!

Én is a három állású benzincsapot ajánlom, a tartalék szint elválasztó csővet próbáld "belőni" 2l -re.Ezt úgy értem hogy 2l -nél kelljen átállítani tartalékra.
Üdv:Peti

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.12. 11:21

Robi

Egyszer én is úgyannígy jártam csak nekem még a lánc is elszakadt + kiszakadt a meghajtótengely. Nálam a szimeringnél beszívott fals levegő okozta /megszorúlt a motor/.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.12. 10:55

Robi!

hát persze h van! a 3 állású benzincsap! 1. zárva, 2. nyitva, 3. tartalék. viszont a tartalék szint elválasztó csőnek a hosszát ajánlatos leelenőrizni, mert magyarországon vmiért divat megrövidíteni... :mrgreen:

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Segítség !!

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.12. 10:37

Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)

Szerintem megragadt a dugó! Az produkál ilyet...
Nem volt mostanában motorfelújítás? Nem bejáratós a gép? Mikor vetted és milyen állapotban?
Általában az utángyártott fos alkatrészek szoktak megragadni és azok is főleg a bejáratós időszak alatt. Ezért kérdeztem.
A benzinszintet én úgy figyelem, hogy amikor már teszteled egy ideje és nagyjából tudod a pontos fogyasztást, akkor ha tudod mennyit tankoltál, akkor tudod, hogy az kb. mennyire lesz elég... ;)

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Segítség !!

Hozzászólás Szerző: Robi » 2009.04.12. 10:24

Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.04.11. 19:12

Hali!
Mégegyszer köszönöm a segítséget és a tippeket.
Úgy néz ki,hogy deknit kell cseréljek,a berugókar
tengelye eléggé lóg!
Üdv!

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.04.11. 12:00

E. Istvan, esetleg folyhat meg a berugo es a valto tengely kozott is, nekem onnan FOLYIK.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.04.11. 11:21

Köszönöm a segítséget!
Majd meglátjuk mi lesz. Közben beszélgettem tesómmal a dolgokról. Még régebben apám állítólag azt mondta, hogy nincs valami túl jó állapotban szegény motor :( Biztos örülne ha láthatná, hogy újra elindul...

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.04.11. 05:40

Nezd meg a tengelyt lehet ,hogy log a dekliben ,ha log akkor deklicsere :idea:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.10. 22:39

E.István írta:Sziasztok!
Megvolt a szervíz.
Szétszedtem,kicseréltem a gumigyűrűt a berugókarnál,dekni alá tömités+paszta.
És még mindig ömlik!!!De úgy,hogy a cipőm bokáig olajos!
A guta üt meg!
Kérlek titeket-segítsetek!
Mi lehet a baj?Mit rontottam el?
Ha nem tudom megcsinálni-ugrott a Gyurma túra!
Előre is köszi!

Üdv!
dekni nincs elrepedve valahol?

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.04.10. 22:25

Apám peregyese is több mint 10 évet állt. fúrva volt, bejáratás után már állt. Első indításkor csörgött, zörgött, majd szépen elhalkult :) nem szenvedett nagyobb károsodást.

Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Deje » 2009.04.10. 22:12

Nfefe!
Én előszöris megpróbálnám beindítani, járatni kicsit, menni vele, hogy ha rozsda jelent meg a fogasokon, akkor azt lenyomja róla. Aztán széthúznám a blokkot a csapágyak, szimeringek cseréje végett. A hengerről csak annyit hogy nekem volt régen egy simsonom. az is állt vagy 10 évet az előző gazdájánál. a dugót kalapáccsal meg tudtuk indítani a henegerben, aztán ment..:D

Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Deje » 2009.04.10. 21:48

Sziasztok!
A túl erős blokkom szépen elhajtotta a blokktartó lemezeket. A következő módon lett korrigálva.: vettem 2 új lemezt, és a régivel összeheggesztettük. összeraktuk, az elején jól futott a lánc a fogaskereken, de első kicsit nagyobb huzatásnál ismét elhajlott... Most mit tegyek? :S :'(

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.04.10. 19:23

Üdv mindenkinek!

Még új vagyok itt.
Apám ES 250/2 MZ-jét szemeltem ki magamnak :) A problémám az, hogy 10-15 éve áll. A blokkban mik lehetnek cserések? Csapágyak, szimmeringek biztos. Főtengelyt illetve a váltót és egyéb alkatrészek mennyire lehetnek rozsdásak illetve használhatatlanok? Próbálok felkészülni a legrosszabbakra is. Illetve ami még érdekelne, hogy a henger perselye, mennyire tud oxidálódni? Tehát ha nagyon rozsdás akkor vajon még menthető elég fúrással? Perselyt ki lehet venni és kicserélni esetleg egy újra? (Simsonnál működött)
Így elsőre ennyi kérdésem lenne.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.10. 19:22

Berúgótengely felülete sima? Dekniben a furat sima (nem karcos, barázdás, berágódott stb)? A furat és a tengely mérete közel azonos (0,1-0,2 mm kb az eltérés, azaz igencsak passzentosnak kell lennie)

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.04.10. 19:19

Sziasztok!
Megvolt a szervíz.
Szétszedtem,kicseréltem a gumigyűrűt a berugókarnál,dekni alá tömités+paszta.
És még mindig ömlik!!!De úgy,hogy a cipőm bokáig olajos!
A guta üt meg!
Kérlek titeket-segítsetek!
Mi lehet a baj?Mit rontottam el?
Ha nem tudom megcsinálni-ugrott a Gyurma túra!
Előre is köszi!

Üdv!

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.04.09. 23:24

Köszönöm a választ! Akkor nem alapméretesként árulom :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.04.09. 23:15

Pacso83 írta:Sziasztok!
Leszedtem a deklit, a berúgó szerkezet úgy nézett ki mintha, a rugó kiakadt volna és újra visszaakadt volna a pördülés után a saját helyére. Tehát olyan volt mintha nem lenne előfeszítve. A berúgókarból sehogy nem lehetett kiszedni az éket, úgyhogy az ellenkező feléről szétbontottam és visszakasztottam a rugót úgy, hogy tekertem rajta egyet. Szárazon kipróbálgattam, nem volt vele gond. Megtisztítgattam az összefekvő felületeket, tömítés vágás klingeritből, tömítőanyag, dekli fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj bele... Elsőre rúgásra nem indult, másodikra megint az a jelenség állt elő, hogy mintha nagyon-nagyon meg lenne szorulva a dekliben a berúgó szerkezet (de nem volt) nem jött vissza a berúgókar. Valami szét-, vagy összeakat, össze-vissza kalimpált a kar, ha sebességben próbáltam tolni a motort, akkor meg vagy iszonyatosan előrefeszült, vagy tehetetlenül lógott. Nem volt még késő, vissza a garázsba, olaj le, dekli le... Fogtam a kezemben egy másik berúgó szerkezetet, és bróbáltam valami eltérést keresni a kezemben és a dekliben lévő között, de nem volt. A rugó megint úgy nézett ki mintha, visszapörgött volna egyet, és visszakadt volna a saját helyére. Szétszedtem, visszaakasztottam a rugót, eljátszottam kézben a működését, kipróbáltam utánna összerakva szárazon, nem volt semmi gond, tökéletesen úgy történt minden ahogy kellett. Lefelé mozdítottam, összeakadtak a ricnik, forgatta a motort, visszaengedtem, szétakadtak a ricnik, tudott szabadon forogni a motor... Új tömítés vágás, felülettisztítás, tömítőpaszta, delki fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj be... És az indítási próbánál teljesen ugyan az a jelenség történt mint amit az előbb leírtam. Mintha semmit se csináltam volna. Ez volt kb fél tizenegykor. Az agyam kezdi ledobni az ékszíjat, roppant elkeserítő a helyzet...

Mondjuk a tömítés a dekli alá úgy a kezemben van már, nemhogy mintát venni nem kell róla, még látnom se kell, akár-mikor fejből, csukott szemmel vágok tömítést a kuplung oldali dekli alá...

Itt az új motorom, komplett felújítva, és nem tudom használni. A kuplung problémám elvileg megoldva, de azt se tudom kipróbálni, hogy jó-e.

Valakitől várok valami okosat, a berúgó szerkezetet nem tudom kiszerelni a dekliből, mert az ék nem jön ki a berúgókarból. Fékolajoztam, ütöttem, préseltem, fúrtam, faragtam... Reménytelem. Max levágni lehet onnan, de nem szeretném.

Mondjatok valami ötletet amivel talán előrébb jutok... Köszi!
Valahogy szedd ki azt az éket,mert különben nem tudod előfesziteni rendesen a visszahuzó rugót.Szerintem csak ez a baj.Még esetleg lehet olyan is hogy eltörött a rugó vége és mindig kiakad a helyéről.Valamikor réges régen(1980-as évek)jártam igy.Szemre jónak tűnik de közben rövid a vége.Ajánlom figyelmedbe ezen honlapon található szerelési videókat,amik között ott a berugó szerkezet szerelése is.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.04.09. 22:02

kuti írta:Valaki megtudná nekem mondani, hogy a 251es alapméretes dugója mekkkora? Henger alapjára bele van ütve egy nullás, a henger falán oldal irányú csiszolások láthatok, amik nem érezhetők. (állítólag gyárilag így fúrták) A dugón pedig 69,5 szerepel.

Köszi
68.95 az alap dugó,az már első túlméretes.nem hiszem,hogy gyári fúrás

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2009.04.09. 19:42

Nandor írta:Hello

A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. A következő hibát produkálja:
-Általában rendesen működik /bár nem túl határozottan kattannak be a sebességek/. Aztán egyszer csak egy váltás következtében eltűnik az összes fokozat, ilyenkor ugyanúgy próbálok váltani mint normál esetben csak éppen minden fokozat gyakorlatilag üres. Ha megállok és visszarakom egyesbe
/az egyetlen ami működik ilyenkor/ utána minden megy tovább mint ha mi sem történt volna /persze csak a következő ilyen hibáig/.
Szerintem szét kellene szedni... Lehet valami kopás/szétesés. Én megnézném, mert egyszer összeakad és akkor pisloghatsz..

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.04.09. 13:10

Valaki megtudná nekem mondani, hogy a 251es alapméretes dugója mekkkora? Henger alapjára bele van ütve egy nullás, a henger falán oldal irányú csiszolások láthatok, amik nem érezhetők. (állítólag gyárilag így fúrták) A dugón pedig 69,5 szerepel.

Köszi

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.04.09. 11:08

bambi írta:szerelő
Ámen! :D

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.04.09. 09:09

Pacso83 írta:Sziasztok!
Leszedtem a deklit, a berúgó szerkezet úgy nézett ki mintha, a rugó kiakadt volna és újra visszaakadt volna a pördülés után a saját helyére. Tehát olyan volt mintha nem lenne előfeszítve. A berúgókarból sehogy nem lehetett kiszedni az éket, úgyhogy az ellenkező feléről szétbontottam és visszakasztottam a rugót úgy, hogy tekertem rajta egyet. Szárazon kipróbálgattam, nem volt vele gond. Megtisztítgattam az összefekvő felületeket, tömítés vágás klingeritből, tömítőanyag, dekli fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj bele... Elsőre rúgásra nem indult, másodikra megint az a jelenség állt elő, hogy mintha nagyon-nagyon meg lenne szorulva a dekliben a berúgó szerkezet (de nem volt) nem jött vissza a berúgókar. Valami szét-, vagy összeakat, össze-vissza kalimpált a kar, ha sebességben próbáltam tolni a motort, akkor meg vagy iszonyatosan előrefeszült, vagy tehetetlenül lógott. Nem volt még késő, vissza a garázsba, olaj le, dekli le... Fogtam a kezemben egy másik berúgó szerkezetet, és bróbáltam valami eltérést keresni a kezemben és a dekliben lévő között, de nem volt. A rugó megint úgy nézett ki mintha, visszapörgött volna egyet, és visszakadt volna a saját helyére. Szétszedtem, visszaakasztottam a rugót, eljátszottam kézben a működését, kipróbáltam utánna összerakva szárazon, nem volt semmi gond, tökéletesen úgy történt minden ahogy kellett. Lefelé mozdítottam, összeakadtak a ricnik, forgatta a motort, visszaengedtem, szétakadtak a ricnik, tudott szabadon forogni a motor... Új tömítés vágás, felülettisztítás, tömítőpaszta, delki fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj be... És az indítási próbánál teljesen ugyan az a jelenség történt mint amit az előbb leírtam. Mintha semmit se csináltam volna. Ez volt kb fél tizenegykor. Az agyam kezdi ledobni az ékszíjat, roppant elkeserítő a helyzet...

Mondjuk a tömítés a dekli alá úgy a kezemben van már, nemhogy mintát venni nem kell róla, még látnom se kell, akár-mikor fejből, csukott szemmel vágok tömítést a kuplung oldali dekli alá...

Itt az új motorom, komplett felújítva, és nem tudom használni. A kuplung problémám elvileg megoldva, de azt se tudom kipróbálni, hogy jó-e.

Valakitől várok valami okosat, a berúgó szerkezetet nem tudom kiszerelni a dekliből, mert az ék nem jön ki a berúgókarból. Fékolajoztam, ütöttem, préseltem, fúrtam, faragtam... Reménytelem. Max levágni lehet onnan, de nem szeretném.

Mondjatok valami ötletet amivel talán előrébb jutok... Köszi!
szerelő

Pacso83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.04.01. 15:29

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pacso83 » 2009.04.09. 08:02

Sziasztok!
Leszedtem a deklit, a berúgó szerkezet úgy nézett ki mintha, a rugó kiakadt volna és újra visszaakadt volna a pördülés után a saját helyére. Tehát olyan volt mintha nem lenne előfeszítve. A berúgókarból sehogy nem lehetett kiszedni az éket, úgyhogy az ellenkező feléről szétbontottam és visszakasztottam a rugót úgy, hogy tekertem rajta egyet. Szárazon kipróbálgattam, nem volt vele gond. Megtisztítgattam az összefekvő felületeket, tömítés vágás klingeritből, tömítőanyag, dekli fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj bele... Elsőre rúgásra nem indult, másodikra megint az a jelenség állt elő, hogy mintha nagyon-nagyon meg lenne szorulva a dekliben a berúgó szerkezet (de nem volt) nem jött vissza a berúgókar. Valami szét-, vagy összeakat, össze-vissza kalimpált a kar, ha sebességben próbáltam tolni a motort, akkor meg vagy iszonyatosan előrefeszült, vagy tehetetlenül lógott. Nem volt még késő, vissza a garázsba, olaj le, dekli le... Fogtam a kezemben egy másik berúgó szerkezetet, és bróbáltam valami eltérést keresni a kezemben és a dekliben lévő között, de nem volt. A rugó megint úgy nézett ki mintha, visszapörgött volna egyet, és visszakadt volna a saját helyére. Szétszedtem, visszaakasztottam a rugót, eljátszottam kézben a működését, kipróbáltam utánna összerakva szárazon, nem volt semmi gond, tökéletesen úgy történt minden ahogy kellett. Lefelé mozdítottam, összeakadtak a ricnik, forgatta a motort, visszaengedtem, szétakadtak a ricnik, tudott szabadon forogni a motor... Új tömítés vágás, felülettisztítás, tömítőpaszta, delki fel, csigás anya megtép, kuplung állítás, olaj be... És az indítási próbánál teljesen ugyan az a jelenség történt mint amit az előbb leírtam. Mintha semmit se csináltam volna. Ez volt kb fél tizenegykor. Az agyam kezdi ledobni az ékszíjat, roppant elkeserítő a helyzet...

Mondjuk a tömítés a dekli alá úgy a kezemben van már, nemhogy mintát venni nem kell róla, még látnom se kell, akár-mikor fejből, csukott szemmel vágok tömítést a kuplung oldali dekli alá...

Itt az új motorom, komplett felújítva, és nem tudom használni. A kuplung problémám elvileg megoldva, de azt se tudom kipróbálni, hogy jó-e.

Valakitől várok valami okosat, a berúgó szerkezetet nem tudom kiszerelni a dekliből, mert az ék nem jön ki a berúgókarból. Fékolajoztam, ütöttem, préseltem, fúrtam, faragtam... Reménytelem. Max levágni lehet onnan, de nem szeretném.

Mondjatok valami ötletet amivel talán előrébb jutok... Köszi!

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.08. 20:03

Hello

A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. A következő hibát produkálja:
-Általában rendesen működik /bár nem túl határozottan kattannak be a sebességek/. Aztán egyszer csak egy váltás következtében eltűnik az összes fokozat, ilyenkor ugyanúgy próbálok váltani mint normál esetben csak éppen minden fokozat gyakorlatilag üres. Ha megállok és visszarakom egyesbe
/az egyetlen ami működik ilyenkor/ utána minden megy tovább mint ha mi sem történt volna /persze csak a következő ilyen hibáig/.

Pacso83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.04.01. 15:29

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pacso83 » 2009.04.08. 07:57

Köszönöm a segítségeket! Egyenlőre annyit csináltam, hogy jól letakarítottam a két összefekvő felületet féktisztító sprével, aztán meg csapágyrögzítő kétkomponensű valami loctite cuccal bekentem szépen és összehuzattam >130Nm nyomatékkal. Vártam vele pár órát, aztán visszatettem a deklit, újra visszatekertem az anyát megint valamivel több mint 130Nm-el lehúztam, mindent beállítgattam, kapott olajat... beindítottam :lol: , de mivel már volt vagy fél tíz, ezért le is állítottam (a szomszédok miatt) amíg összekészülődök a próba úthoz. Összekészültem, rúgnám a paripát, olyat visszarúgott majdnem eltört a lábam, és valami úgy széthullott a berúgó szerkezetben, hogy teljesen használhatatlan lett. Lefelé nyomáskoz akadozik, ha sebességben próbálom mozgatni a motort, akkor kalimpál a berúgókar... Valami, nem tudommi van. Lefeküdtem, nem foglakoztam már vele. Majd ma, újra olaj le... dekli le...
Mi fogadhat odabent? Valakinek van valami ötlete? Ját már hasonló képp? Előfeszítő rugó kiakadt, eltört? Egy éve használom a paripát, nem volt még baja a berúgószerkezetnek és nem is szedtem még szét.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.04.07. 22:12

Hali Pacsó
mindenféleképpen új kuplung agy kell,és ha maszek ajánlatos az előző hozzászolásban leírt becsiszolást alkalmazni,és utána felrakni

Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Deje » 2009.04.07. 21:38

Hali Pacso83!
Nekem nem egyszer forgott le a kupplungom a főtengelyről. Szám szerint 7X egymás után. Kicsit idegebeteg voltam már miatta.... Próbáltunk sokmindent... kupplungot melegíteni, felütni, felhuzatni anyával. semmi. aztán hallottunk egy olyan (már tudom baromság) ötletet hogy ékeljük meg. Megcsináltuk. Első berúgásnál eltépte, és leforgott természetesen. rájöttünk hogy ez nem jó. Na akkor új főtengely, mivel a régibe ugye ékpályát köszörültünk. Új kupplung agy. összetettük ismételten.)melegítéssel, és 90Nm huzatással. egyszer egy nagyobb forgatásnál fogta magát és ismét elengedett... persze azt hozzáteszem hogy az M0-áson..:D nah de mondom a lényeget, hogy nekem hogyanis oldódott meg ez a leforgás... Lehet kapni autósboltokba(pl Bárdi) szelep összecsiszoló pasztát. ez egy szürke színű zselé szerű anyag. Akármennyire is hiszi az ember hogy amit vesz boltban az biztos jó, hát nem.... Kupplungagynak a kúpja olyan mint a csiszolópapír. érdes szar. tükörsimának kellene lennie. nos fogtuk ezt a pasztát, és addig forgattuk a főtengelyen, míg végre felfeküdt az egész felület, és sima is lett... jah igen. az agynak a nagysága is szar annak amit megvettünk. abból is köszörülni kellett hogy felfeküdjön a felület. miután láttuk rajta hogy felfekszik, és sima is a felület, felmelegítettük, és 90Nm-el ismételten felhuzattuk. Azóta 600 km-ert mentem vele. El ne kiabáljam de nekem megszűnt a probléma. Remélem tudtam segíteni ;)

Pacso83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.04.01. 15:29

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pacso83 » 2009.04.07. 08:17

Sziasztok!
Tegnap kelt életre az új blokkom. Elmentem vele próbaútra. Szép óvatosan... 98-as benzin, Castrol olaj, ólompótló... 30-as keverék... Először csak a környéki utcákban, utakon, de hogy legyen rendesen hűtése elmentem egy nagyobb körre, a városon kívülre. Hébe-hóba meg kellett álni lámpáknál meg kereszteződésnél, szépen volt alapjárat akkor is, nem szorult semmi, szépen működött 2500-3500 fordulat között használtam. Kb. 40-50km után 2000-es fordulat felett berezonált a motor és nem haladtam. Próbáltam kicsit játszani a gázzal, úgy nem vettem észre semmi problémára utaló jelet, de amikor megint haladni akartam, és kiengedtem a kuplungot akkor 2000-ig megintsemmi gond utánna megint berezonált és nem haladt. Na félreálltam. Utánfutóval hazavittük a paripát. Este leengedtem az olajat, és azt vettem észre, hogy megforgott a kuplung.
Én tettem fel, úgy, hogy (még télen) kitettem a blokkot a fagyba (lefóliázva), a kuplung szerkezetet meg felmelegítetettem olyan 100 fokra. Mind a kettőnek a kapcsolódó felületeit letakarítottam féktisztító sprével. Utána kiszaladtam a kuplungal, gyorsan felillesztettem úgy, hogy rajta volt a lehúzószerkezet, és rákoppintottam egy határozottat kalapáccsal. Aztán ráhuzattam egy anyával is.
Azt mondták hozzá értők, hogy ez így kizárt, hogy leessen. Hát ez leesett.
Kérdésem az, hogy lehet-e ennek a megforgásnak az az oka, hogy valami akasztgatja a főtengelyem picikét minden fordulatnál, és ez a vibráció miatt meg a saját tehetetlensége miatt, "lerázódik"?
Vagy csak rossz volt valahol a felrakás folyamata?
Nekiálljak visszarakni-rakatni, vagy keressek valami hibát ami milyat lerázkódott???
Nagyon el vagyok keseredve. Írjatok légyszives valami okosat.
Bamabitól is várnék, valami okosat.
Ja egy 250-es ETZ ről van szó, ami most lett 300-ra fúrva, főtengely felűjítva, dugó új, csapágyak újak, kuplung lamellák újak (visszacsiszoltam őket 3,1-re). Bambi intézte a fúrást, meg a főtengelyt, meg ő nézte át a váltó alakatrészeit, hogy nem túl kopottak-e...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.04.06. 22:30

Ekecs írta:
Szabi89 írta:Helló!
Mi lehet annak az oka ,hogy a Mz-m kidobálja az 5-et?
Vagy túl gyors a lábad, (de mér'pont 5-ben,) Vagy léptetővilla.
Megnyugtattalak? Nem hinném.
meg még fogaskerék is ha a villa rossz

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.04.06. 21:18

Szabi89 írta:Helló!
Mi lehet annak az oka ,hogy a Mz-m kidobálja az 5-et?
Vagy túl gyors a lábad, (de mér'pont 5-ben,) Vagy léptetővilla.
Megnyugtattalak? Nem hinném.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.04.06. 20:39

Szia!
Köszi a segítséget.
Ha csak cseperegne,nem volna nagy baj,de ez ömlik!
Egyik napról a másikra!
Köszi mégegyszer!
Kár,hogy meg kell bontani!

Üdv!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.04.06. 20:06

István!

Igen az az O-gyűrű néha meghal a dekniben. Próbáld meg azt kicserélni. Sajnos csak úgy tudod ha leveszed a deknit. Esetleg meg lehet próbálni a berugó és a dekni közé tenni egy O-gyűrűt de az ideig-óráig jó, és persze nem tömít rendesen. Vagy nézd meg nem-e a blokkfélnél folyik. Nekem sajnos ott csepereg. Ha leveszed a deknit akkor a tömítést kend át vagy zsírral vagy olajjal, akkor talán nem fog ereszteni.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.04.06. 19:44

Hali!
Segítséget kérek S.O.S.
Valahonnan dől az olaj,de nem tudom,hogy honnan.
Szárazra töröltem az alját és 15 km után minden olajos.
Csavarok meghúzva!
Létezik az hogy a berugó kar alatti gumitömités térdelt le?
Ha igen,lehet cserélni a blokk megbontása nélkül?
Veszélyben a Gyurma-túra!!

Előre is köszi!

Üdv!

Szabi89
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.05.17. 22:23

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szabi89 » 2009.04.06. 18:16

Helló!
Mi lehet annak az oka ,hogy a Mz-m kidobálja az 5-et?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég