Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Zorka írta: 2018.04.12. 22:11
csitni írta: 2018.04.12. 15:58 Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
Szia!
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka
Robbantott ábrán a 7 számmal jelólt rugó... :shock:
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Zorka írta: 2018.04.15. 09:33
csitni írta: 2018.04.15. 08:16 Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
Nincsen rajta állítási lehetőség, mint a Simsonon.
Bontani kell.
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Gexxx írta: 2018.04.12. 19:05 Nem tört el / akadt ki a váltó rugó a tengely végén?
2018-04-12 19.12.44.jpg
Üdv!
Nekem volt olló rugó törès lehet nem ez a neve de eltört a vàltókar visszahúzó rugó a kis 125ös etkómon ès azt eredmènyezte hogy csak úgy tudtam vàltani ha a vàltókart lefelè vàltàsnàl felfelè emeltem felvàltàsnàl lefelè nyomtam.
De nekem ezt onnantól kezdve mindig kelett.
Ezt annyira megszoktam hogy kèsőbb mikor màr 250 etz-m volt,bàr jó volt a vàltója de mindig tologatni akartam a váltókart.
Mire meg megszoktam hogy nem kel tologatni a vàltókart akkor meg eltört a 250-es etz vàltókar visszahúzó rugója!Pont annàl a jelzőlàmpànàl ès pont úgy mint a kis etz -nèl.Pirosat kaptam ès mikor indúlnèk nincs sebessèg,nem tudok vàltani.
Akkor jöttem rà hogy ha fel le tologatom a vàltókart úgy lehet vàltani..
Csak volt hogy 2-ből visszatapostam vèletlenűl 1-be vagy 30-nàl!
Mikor szèt lett húzva a blok a gyujtàs oldal felől ès ki lett cserèlve a 250-es etzn az a jelzett tengelyen lèvő rugó mint a képen van.
Akkor sàpadtam csak el igazàn mikor a rugó letört darabjàt meglàttam az oldaldekni aljàba az olajsàrba tapadva!
Mondanom se kell hogy èn mèg azutàn is mentem vele vagy 1500 km-ert miutàn a rugó letört.
Màzli volt hogy nem kapta fel semmi mert akkor igen csak leamortizàlta volna az a rugó darab.
Nèha mèg most is ràellenőrzök a vàltóra lent vagy fent van-e😁
Elkèpzelhetőnek tartom mèg hogy neked elgyengülhetett a rugó ès ezèrt kel nèha a váltókart làbbal tologatnod.
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

csitni írta: 2018.04.15. 08:16 Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
Nincsen rajta állítási lehetőség, mint a Simsonon.
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni »

Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

Olló rugó /7/lesz ott a hiba forrás!
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

csitni írta: 2018.04.12. 15:58 Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
Szia!
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3007
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Nem tört el / akadt ki a váltó rugó a tengely végén?
2018-04-12 19.12.44.jpg
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni »

Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

csitni írta: 2018.04.10. 21:44 Sziasztok!

Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
Annak csak az üreshez van köze. Rugó által odafeszített golyó beleakad egy kizárólag 1 és 2 közt létező vályúba, hogy könnyebb legyen megtalálni az ürest. Semmi máshoz nincs köze.
A tulaj által elmondott "utángyártott alkatrész" nem tudom mit fedhet egy közönséges csapágygolyó esetén... valami itt nem OK.
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni »

Sziasztok!

Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen kopottas, de reméltem nem vészesek nagyon azért, de ettől tartottam igen párban vettem őket. Arról a jobb állapotúakról meg fotót kérnék pánikszerűen akkor(ha van párja arról is és árat)! Valahogy egyszerűen nem tudok jobbat beszerezni. Nem gondoltam volna ennyire nem egyszerű... Amúgy recék meg javarészben minden gond nélkül látszanak. Bár így is fényévekkel jobb az enyémnél ami benne van...

Terészetesen ha van másnak is jobb állapotú ELADÓ akkor kérem jelleze! Persze van egy sanda gyanum nem lesz túl nagy a választék sőt ha 1 jönne már örülnék ami jobb... :)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Szerintem,a kép alapján,ez "lyuk korózió".Vegyél egy egészségesebbet,mert így "szabadidő motorod" lesz...amikor lesz szabadidőd,akkor javítod,és hamarosan a "szar MZ"-t kiabálók táborát fogod erősíteni.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Húha... Viseletes egy darab....

No mérjük le először is a fogak korona vastagságát. Utána értekezünk.
Nem tudom mikori az öntvény,de a legtöbbnek a fogán még látszanak a recék... Ezen nem látom, szóval eleve kopottasabbnak tűnik számomra... 5 ezrekért dobálnak jobbat. Sőt ha szeretnéd én is dobhatok feléd. ;) :)
Egy Almot malom kerék és a menesztő ilyen vastag újonnan.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Kérdés lenne a sokat látottaktól! Szerintük ez milyen állapotban lehet? A volt tulaj most nem szólhat bele mert az nem ér persze! :D
Tehát kérdezném én mennyire kopottak ezek vagy csak öntési hibásak. Annó volt erről szó évekkel ezelőtt, de már nem emlékszem. Vagy ez nem egy 10+ ezret futott példány. Friss szerzemény lenne, de én már nemtudom hol az igazság. Az enyimnél ami benne van a gépben jobban néz ki, de abban 80+ ezer van már. Mutattak annó egy "állítólagos" 18000km futottat is ahhoz képest talán jobb ez. Mit kell ilyenkor nézni amiről el lehet dönteni ez használható lesz-e még? Az enyém visíteni kezd szóval lassan cserés... "Párja" is megvan ennek persze tán az volt azon nem nagyon látszik semmi.
Szóval hol az igazság döglött vagy nem döglött? Egyszerűen jót nem találok 10+ éve az biztos amire azt mondtam na ez azt atom szép. Lehet igaz nincs is... :)
DSC_2351.JPG
DSC_2358.JPG
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Főtengely kérdésem lenne. Adott egy gyári felújított tengely. A szimering ajak résznél eléggé kikopottnak tűnik. A körmöm beleakad,de újjal nem tapasztalható. simán elképzelhető, hogy emiatt ott ahol találkozik szimeringgel ott gondom lehet? Pl. kifúj. Érdemes megvenni? 20E-et kérnek érte.
1
2
3

Adhatok pontosabb képet is a tengelyről.
Kérj árajánlatot a környéki csapágyboltokból ilyen szimeringpálya-javító perselyre http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html

Ezzel az infoval felfegyverkezve alkudj azért még az árból...
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Főtengely kérdésem lenne. Adott egy gyári felújított tengely. A szimering ajak résznél eléggé kikopottnak tűnik. A körmöm beleakad,de újjal nem tapasztalható. simán elképzelhető, hogy emiatt ott ahol találkozik szimeringgel ott gondom lehet? Pl. kifúj. Érdemes megvenni? 20E-et kérnek érte.
1
2
3

Adhatok pontosabb képet is a tengelyről.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:
aronpfabian írta: A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.

szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.

Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)

Persze, már vissza küldtem neki, csak ebből kiindulva gondoltam, hogy akkor kétféle megszakítóbütyük is létezik.
Még az előző tulaj rendelte, és tette fel a Szabolcs féle gyújtást, ami egyébként működött is, de nem volt az igazi. ( igazából én levétel után nem bírtam sosem normálisan beállítani a gyújtást, 4,5-11mm-ig tudtam állítani előgyújtást. )
Bár a motor üzemelt, jónak is tűnt, de nem tudom, hogy hogyan volt felrakva a helyére...

Köszönöm a segítséget!
4.5-tel még működik bár kicsit korán gyújt. Lehet ott volt.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).

Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?

Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem. :)

Előre is köszönöm!
A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.

szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.

Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)

Persze, már vissza küldtem neki, csak ebből kiindulva gondoltam, hogy akkor kétféle megszakítóbütyük is létezik.
Még az előző tulaj rendelte, és tette fel a Szabolcs féle gyújtást, ami egyébként működött is, de nem volt az igazi. ( igazából én levétel után nem bírtam sosem normálisan beállítani a gyújtást, 4,5-11mm-ig tudtam állítani előgyújtást. )
Bár a motor üzemelt, jónak is tűnt, de nem tudom, hogy hogyan volt felrakva a helyére...

Köszönöm a segítséget!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).

Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?

Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem. :)

Előre is köszönöm!
A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.

szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.

Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).

Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?

Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem. :)

Előre is köszönöm!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nem, hiába volt csapszeg csere, tűgörgő csere.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem nem kereg teszi a dolgát...
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A Vertex nagyon jó márka,viszont az MZ nem igényel ilyen szélsőséges igénybe vételre tervezett dugattyút.Az áráról nem is beszélve(20 000Ft-tól indul az ár).A Mahle katalógusban is van MZ méretekkel megegyező dugattyú...kb. 50 000Ft.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Nem kerreg az a berta? Mert akárhogy is nekem volt 2x is és mindkettő úgy kerreget, mint a kereplő... 1000 km felett... Pedig jó áron van.
Csapszeg nem lötyögött már benne amikor "kerregett"?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nem kerreg az a berta? Mert akárhogy is nekem volt 2x is és mindkettő úgy kerreget, mint a kereplő... 1000 km felett... Pedig jó áron van.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Athem írta:Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
Annó jókat hallottam róla nagyon azt a fene tudja most valójában milyen... :) Nekem a Berta is hibátlan közel 20év és a második van benne amibe még 1000 párszáz km van csak... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Az enyémbe meg egy hosszú menetes persely van belehegesztve atom stabil megoldás, de szerintem a belső égéstér alakjában van kis gebasz lehet nem tesz annyira jót neki igaz. Bár eddig nem panaszkodott érte... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?

Kár volt megmentenem az enyészettől?

https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
Igen ez sajnos perselyezett, menthetetlen. Ennél még a kiszakadt (de nem meggányolt) menet is jobb lenne.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?

Kár volt megmentenem az enyészettől?

https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nem hajolt el szerencsére. A ragadás is olyan volt, hogy a hengerben a gyűrű hagyta ott a nyomát a hónolásban, és ezáltal a kompresszió is eltűnt. Nem egyértelmű a megragadás, mert a ragadás utáni pár óra után szét lett kapva a henger kárfelmérést végeztünk, majd azt láttuk, hogy a blokkból dől a benya gőz... beszívtunk kicsit :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko

Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
Ne felül nézd, így tudod ellenőrizni: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1.html#b45
A gyárilag megadott 0.02-0.05 érték egy utángyártott hajtókar-csap-tűgörgő hármas esetén nem feltétlenül ennyi lesz, de ha ettől nagyon eltér, akkor gyanús. Magától a ragadástól inkább a hajtórúd hajolhat el ha már valaminek baja lesz, de ha kenéshiány miatt történt, akkor valóban kaphatott az alsó csapágyazás is.

A Futárnál ez a török nem lehet Kanuni alkatrész? Ránézésre nem Rocket, és a szövegben sem írja. A YOKO itt "japán minőség" tudom :( valójában ennyi erővel azt is kiírhatnák már hogy brit vagy brazil.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko

Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A Rocketet hol írják töröknek? Tősgyökeres tajvani a YOKOval együtt, mindkettő még a dobozán is büszkén mutatja Tajvan zászlajat.

Az egyes boltokban feltüntetett "japán" YOKO meg nagyobb kamu mint a "német" MZA (még a forgalmazónak sincs köze az országhoz)

Amúgy meg mindkettő használható. A CKR (szintén TWN) is.

Athem: az alsó görgőscsapágy kiverődésének csúnya hangja van (...vagy nem, csak fogja magát és beáll, pl. gyári hiba miatt). Ha ilyet nem tapasztalsz, csak emiatt szétszedni és rángatni szerintem nincs értelme. Miért gondolod hogy hibás?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Ha már hajtókar. Nem tudom miért, de a yoko-t mostanában sokszor TW jelzésként tüntetik fel a boltok. Ez mennyire lehet igaz? Viszont a Rocket maradt Török. Ha hajtókaros a motor hogyan állapíthatom meg? Elég ha leveszem a dugót róla és megnézem az axiális értékét?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sok választásod sajnos nincs: YOKO kb. 7000 HUF. Másik a ROCKET , bár ezt mostanában nem nagyon láttam webshopokban - jelenleg ilyen muzsikál a motoromban 35 000 km óta és még nincs hangja.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

Szevasztok! ETZ 250-es hajtókar csere esetén milyen gyártmányt érdemes beépíteni? Ami jelenleg bolti szinten kapható az felejtős vagy jól használható?
frenki61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.15. 10:33
MZ-d típusa: mz trophi
Tartózkodási hely: algyo

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frenki61 »

aronpfabian írta:Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
Koszonom a gyors valaszt,,udv
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
frenki61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.15. 10:33
MZ-d típusa: mz trophi
Tartózkodási hely: algyo

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frenki61 »

Hello tudna e valaki segiteni trophi valtoval kapcsolatossan ?most raktam osze es nincs 4 sebessege,van e valahol video ?vagy tanacs?koszi,,trophi 150 es rol van szo
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Magyarul esztergáljak le belőle? Nem tudom... Nagyon Gyárias értéket megőrző típus vagyok. :D Ami más lehet az a Gumi, és a csapágyak, és amit nem lehet DDR alkatrésszel pótolni... Minden másnál eredetire törekszem. De gondolkodom az ötleteden... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A hengerfejet nem lehetne hozzáalakítani a Bertáék Trabant-MZ hibrid dugattyújához? Ha jól rémlik a dugattyútetű ívével volt gondod. Ezt viszont esztergályos megoldja a hengerfejen könnyen.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Többször készítettem feljegyzéseket a generálozott motor viselkedéséről. Átmeneti időben, amikor melegből hideg lett hirtelen, vagy fordítva nagyon furán viselkedett, volt mikor jobban ment volt mikor elnyúltan vette a gázreakciókat.. Gondoltam karburálás lesz, nem... Folytatódott ugyan így, akkor még bvf karbival. Aztán rákerült a Koso, amivel ment 500 km is gond nélkül átlag 5l-es fogyasztással ami nem hiszem, hogy sok.. Persze nem tudom az okát pontosan csak gyanakszom, de a hiba oka egyszerű is lehet. Amire alapozom a gyanúmat az a 72,5-es TW dugó. Ami az én esetemben kényszer megoldás volt a felújításnál, és nem biztos hogy a berta ekkora méretnél jobb lenne több okból sem. Lengyel K20-as dugót ilyen méretben nincs már, és a következő az már a 300-as hengernek való méret lenne ami jó is lehetett volna akár. Aki ismeri a történetem tudja miért került végül ez TW dugó a hengerbe, miért nem csináltattam nagyobbra. Ha valakinek, akkor Bambi szavára adok én is többek közt, így elfogadtam, legyen inkább ez minthogy kockáztassunk. Nem írtam még le, de hosszab vizsgálódás után ezek a TW gyűrűk nem voltak már annyira rugalmasak, olyan mint meg keményedett gumi, nagyon érdekes... A Berta dugón levő gyűrűk 2500 km után is rugalmasak. Sajnos ez a kisipari cucc is okozhatta a ragadást. Csak egy közepes gáz adás is elég volt. Saját felelőségre lehet felfúratom majd 300-asra, és lesz belőle pót henger az olyan időkre, de a hónolást is ki lehet javítani, csak nem tudom érdemes-e megint ezzel a dugóval próbálkoznom... Lehet hülyeség a felvetésem, de csak próbálom logikusan nézni.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

A szívócsonknál biztosan, még gyanakodom a hengertalpra, de az nem nagyon valószínű.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Kiváncsian várjuk a megfejtést, ezek szerint elfalsolt? Hol?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Athem írta:Zudori elvtárs, a gyanúd beigazolódott? :)

Itt vagyok! A mondatod végén kérdőjel van, a saját motoromnál biztos vagyok, ugyan is más nem lehetett.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Zudori elvtárs, a gyanúd beigazolódott? :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég