Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.01.16. 13:33

madigergo írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).

Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?

Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem. :)

Előre is köszönöm!
A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.

szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.

Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.01.15. 23:18

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).

Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?

Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem. :)

Előre is köszönöm!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.15. 08:42

Nem, hiába volt csapszeg csere, tűgörgő csere.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.01.15. 00:17

Nekem nem kereg teszi a dolgát...

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.01.14. 14:04

A Vertex nagyon jó márka,viszont az MZ nem igényel ilyen szélsőséges igénybe vételre tervezett dugattyút.Az áráról nem is beszélve(20 000Ft-tól indul az ár).A Mahle katalógusban is van MZ méretekkel megegyező dugattyú...kb. 50 000Ft.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.01.14. 11:20

Athem írta:Nem kerreg az a berta? Mert akárhogy is nekem volt 2x is és mindkettő úgy kerreget, mint a kereplő... 1000 km felett... Pedig jó áron van.
Csapszeg nem lötyögött már benne amikor "kerregett"?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.14. 10:17

Nem kerreg az a berta? Mert akárhogy is nekem volt 2x is és mindkettő úgy kerreget, mint a kereplő... 1000 km felett... Pedig jó áron van.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.01.14. 01:47

Athem írta:Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
Annó jókat hallottam róla nagyon azt a fene tudja most valójában milyen... :) Nekem a Berta is hibátlan közel 20év és a második van benne amibe még 1000 párszáz km van csak... :)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.13. 13:32

Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.01.09. 00:21

Az enyémbe meg egy hosszú menetes persely van belehegesztve atom stabil megoldás, de szerintem a belső égéstér alakjában van kis gebasz lehet nem tesz annyira jót neki igaz. Bár eddig nem panaszkodott érte... :)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.06. 14:00

Köszönöm!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.01.06. 11:01

Athem írta:Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?

Kár volt megmentenem az enyészettől?

https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
Igen ez sajnos perselyezett, menthetetlen. Ennél még a kiszakadt (de nem meggányolt) menet is jobb lenne.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.06. 10:52

Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?

Kár volt megmentenem az enyészettől?

https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.28. 16:56

Nem hajolt el szerencsére. A ragadás is olyan volt, hogy a hengerben a gyűrű hagyta ott a nyomát a hónolásban, és ezáltal a kompresszió is eltűnt. Nem egyértelmű a megragadás, mert a ragadás utáni pár óra után szét lett kapva a henger kárfelmérést végeztünk, majd azt láttuk, hogy a blokkból dől a benya gőz... beszívtunk kicsit :D

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.12.28. 15:40

Athem írta:futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko

Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
Ne felül nézd, így tudod ellenőrizni: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1.html#b45
A gyárilag megadott 0.02-0.05 érték egy utángyártott hajtókar-csap-tűgörgő hármas esetén nem feltétlenül ennyi lesz, de ha ettől nagyon eltér, akkor gyanús. Magától a ragadástól inkább a hajtórúd hajolhat el ha már valaminek baja lesz, de ha kenéshiány miatt történt, akkor valóban kaphatott az alsó csapágyazás is.

A Futárnál ez a török nem lehet Kanuni alkatrész? Ránézésre nem Rocket, és a szövegben sem írja. A YOKO itt "japán minőség" tudom :( valójában ennyi erővel azt is kiírhatnák már hogy brit vagy brazil.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.28. 12:52

futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko

Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.12.28. 09:10

A Rocketet hol írják töröknek? Tősgyökeres tajvani a YOKOval együtt, mindkettő még a dobozán is büszkén mutatja Tajvan zászlajat.

Az egyes boltokban feltüntetett "japán" YOKO meg nagyobb kamu mint a "német" MZA (még a forgalmazónak sincs köze az országhoz)

Amúgy meg mindkettő használható. A CKR (szintén TWN) is.

Athem: az alsó görgőscsapágy kiverődésének csúnya hangja van (...vagy nem, csak fogja magát és beáll, pl. gyári hiba miatt). Ha ilyet nem tapasztalsz, csak emiatt szétszedni és rángatni szerintem nincs értelme. Miért gondolod hogy hibás?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.28. 06:41

Ha már hajtókar. Nem tudom miért, de a yoko-t mostanában sokszor TW jelzésként tüntetik fel a boltok. Ez mennyire lehet igaz? Viszont a Rocket maradt Török. Ha hajtókaros a motor hogyan állapíthatom meg? Elég ha leveszem a dugót róla és megnézem az axiális értékét?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.12.27. 22:06

sok választásod sajnos nincs: YOKO kb. 7000 HUF. Másik a ROCKET , bár ezt mostanában nem nagyon láttam webshopokban - jelenleg ilyen muzsikál a motoromban 35 000 km óta és még nincs hangja.

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák » 2017.12.27. 17:22

Szevasztok! ETZ 250-es hajtókar csere esetén milyen gyártmányt érdemes beépíteni? Ami jelenleg bolti szinten kapható az felejtős vagy jól használható?

frenki61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.15. 10:33
MZ-d típusa: mz trophi
Tartózkodási hely: algyo

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frenki61 » 2017.11.16. 14:30

aronpfabian írta:Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
Koszonom a gyors valaszt,,udv

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.11.15. 23:28

Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.

frenki61
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.15. 10:33
MZ-d típusa: mz trophi
Tartózkodási hely: algyo

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frenki61 » 2017.11.15. 10:59

Hello tudna e valaki segiteni trophi valtoval kapcsolatossan ?most raktam osze es nincs 4 sebessege,van e valahol video ?vagy tanacs?koszi,,trophi 150 es rol van szo

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.29. 18:23

Magyarul esztergáljak le belőle? Nem tudom... Nagyon Gyárias értéket megőrző típus vagyok. :D Ami más lehet az a Gumi, és a csapágyak, és amit nem lehet DDR alkatrésszel pótolni... Minden másnál eredetire törekszem. De gondolkodom az ötleteden... :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.10.29. 13:23

A hengerfejet nem lehetne hozzáalakítani a Bertáék Trabant-MZ hibrid dugattyújához? Ha jól rémlik a dugattyútetű ívével volt gondod. Ezt viszont esztergályos megoldja a hengerfejen könnyen.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.29. 10:03

Többször készítettem feljegyzéseket a generálozott motor viselkedéséről. Átmeneti időben, amikor melegből hideg lett hirtelen, vagy fordítva nagyon furán viselkedett, volt mikor jobban ment volt mikor elnyúltan vette a gázreakciókat.. Gondoltam karburálás lesz, nem... Folytatódott ugyan így, akkor még bvf karbival. Aztán rákerült a Koso, amivel ment 500 km is gond nélkül átlag 5l-es fogyasztással ami nem hiszem, hogy sok.. Persze nem tudom az okát pontosan csak gyanakszom, de a hiba oka egyszerű is lehet. Amire alapozom a gyanúmat az a 72,5-es TW dugó. Ami az én esetemben kényszer megoldás volt a felújításnál, és nem biztos hogy a berta ekkora méretnél jobb lenne több okból sem. Lengyel K20-as dugót ilyen méretben nincs már, és a következő az már a 300-as hengernek való méret lenne ami jó is lehetett volna akár. Aki ismeri a történetem tudja miért került végül ez TW dugó a hengerbe, miért nem csináltattam nagyobbra. Ha valakinek, akkor Bambi szavára adok én is többek közt, így elfogadtam, legyen inkább ez minthogy kockáztassunk. Nem írtam még le, de hosszab vizsgálódás után ezek a TW gyűrűk nem voltak már annyira rugalmasak, olyan mint meg keményedett gumi, nagyon érdekes... A Berta dugón levő gyűrűk 2500 km után is rugalmasak. Sajnos ez a kisipari cucc is okozhatta a ragadást. Csak egy közepes gáz adás is elég volt. Saját felelőségre lehet felfúratom majd 300-asra, és lesz belőle pót henger az olyan időkre, de a hónolást is ki lehet javítani, csak nem tudom érdemes-e megint ezzel a dugóval próbálkoznom... Lehet hülyeség a felvetésem, de csak próbálom logikusan nézni.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.10.26. 16:08

A szívócsonknál biztosan, még gyanakodom a hengertalpra, de az nem nagyon valószínű.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.10.26. 16:04

Kiváncsian várjuk a megfejtést, ezek szerint elfalsolt? Hol?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.10.26. 11:24

Athem írta:Zudori elvtárs, a gyanúd beigazolódott? :)

Itt vagyok! A mondatod végén kérdőjel van, a saját motoromnál biztos vagyok, ugyan is más nem lehetett.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.26. 10:11

Zudori elvtárs, a gyanúd beigazolódott? :)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.19. 08:01

A felfogatás? Rá esztergáltattam a karbira két közgyűrűt, egyet a szívócsonk felőli részre, egyet a légszűrő gumi méretére mind kettő fix nem forog el. A szívócsonkba ment bele a az elülső közgyűrű nem Falsol teszteltem, a végét(karburátor tolattyús felőlit) fbs-el is tömítettem, hogy biztosra menjek. Szóval jó kérdés. A bejáratást biztos óvatosan végeztem. Emiatt is megszorulhatott. Csak semmivel sem különbözött ez az előzés az előző 20-hoz képest... :) Szándékosan 1600km-ert óvatosan járattam nem az első 600km után nyélgáz had szóljon. Hanem mindig fokozatosan... Egyébként a jelenség előtt takarítottam karbit, tankot mert lehörrögött a motor nem kapott anyagot. Megálltam 2x mire rájöttem h dugulás van a csapnál a szűrűnél. Utána jó lett... Csak megállt a motor harmadnapra.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.10.18. 19:31

Az első ~10 km után pörgesd 5500-6000-en és nézd ahogy elindul a lila csík a könyökön ;) viccet félretéve, szerintem sokan a túlzott óvatossággal rontják el a bejáratást. Gyakorlatilag nem járatják be a motort, nagy sávon ugyanolyan nyers marad a hengerfal mint frissen. Tötymörögve kiszámolják az 1000 km-t méterre pontosan, aztán csőgáz, és garantált ragadás.

A versenyek előtt az ebből a szempontból teljesen és kötelezően gyári MZ-ket sem babusgatják, nem is lehet, nincs rá se idő se hely.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.10.18. 19:11

"Az első 600km-ig max 4250rpm volt"

Na itt rontottad el igazán véleményem szerint! Én az első 100 km-en 4.000 rpm-ig engedtem, 100 km után pedig minden nap munkába menet üzemmeleg motornál szépen, nem erőltetve kihúzattam 6.000 - 6.500-as fordulatig. Eddig 12.800 km van benne fúrás óta (ebben egy Tátra-túra is, ahol bizony nem kellett finomkodni a motorral, hogy mássza az emelkedőt :D ), és semmi baja

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.10.16. 23:54

Érdekes amit mondasz, és lehet benne valami. Bár én nem annyira elfalsolásra gondolok, hanem arra hogy az úszó fent tud ragadni valahogy (átmenetileg) és elégtelen az üzemanyag magasság. 1 hónapja jártam úgy hogy 2-3 napon keresztül a reggeli indítás után az istennek nem akart menni mintha nem lenne benne benzin (kb mikor elzárod a csapot és már a leállás előtti pillanat van) Aztán ez a jelenség anélkül, hogy bármit csináltam volna vele eltűnt és azóta sem jött elő.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.10.16. 22:53

Erősen erre gyanakszom!
Én is feltettem- kíváncsiságból, próbaképen egy ilyen karburátort. Igaz kis ETZ, de a lényeg ugyan az. Nekem a hengerben kb. 15 ezer km van. Szépen húzott, ment, nyomatékosabbá vált. Elindultam, a Balaton parton, ott domb sem volt 3-4 km lakott területi menet után elkezdtem vele gyorsítani, 80-90 felé, nem nagyon akart menni, mire átgondoltam volna a dolgot meg is ragadt. Ilyen a legnagyobb melegen sem fordult elő, még két személlyel sem. Most meg igen- 20 fok volt.
Olvasva kollégánk esetét, összefüggést vélek felfedezni a két eset között.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.10.16. 20:33

zudori írta:Egy kérdés: hogyan oldottad meg a KOSO karbi csatlakozását a szívócsonkra?
Van ugyan is egy gyanúm!

Kiváncsivá tettél. Elfalsolhat valahogy?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.10.16. 19:20

Egy kérdés: hogyan oldottad meg a KOSO karbi csatlakozását a szívócsonkra?
Van ugyan is egy gyanúm!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.16. 10:12

A képek:

https://kephost.com/image/BzKD
https://kephost.com/image/BzKt
https://kephost.com/image/BzKn
https://kephost.com/image/BzK7

A bejáratás: Az első 600km-ig max 4250rpm volt, 1000 km felett már 4500-4750 rpm. 1600 km után 5000 rpm és 2000 km felett kezdtem 5500-6000rpm-et adogatni neki. Szóval szerintem jól járattam... A keverék arányt nem babráltam. Egyszer beállítottam a Koso karbit a táblázat is segített benne, meg a sok-sok tapasztalat amit megosztottatok vele. Nem rég takarítottam 2 hete de azóta lementem 150 km is szóval nem tudom. 600 km körül lehet amit mentem a kosoval, szóval passz. (120 főfúvóka, emelt tű egy rovátkával és 35ös alapjárati). Egyébként kolega is megszorult ugyan azzal a benyával tankolt mint én. Szóval marad számomra gyanús anyagaként a benya.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.10.16. 08:19

Hasonló véleményen vagyok mint zsebi. Anno ifjú csikó koromban életem első fúrása utáni bejáratással jártam így. 3000 km-t szépen óvatosan aztán úgy gondoltam mostmár oké hagy szóljon. Beállt mint a gerely. Na azóta nem óvatoskodok a bejáratással.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.10.16. 08:01

Athem írta:Akkor valami más, de érdekes...
--------------------------------------------------------

...

Ez pont a papás bejáratás miatt lehetett: ha nem pörgetjük a motort, akkor a gyűrűk nem mennek fel teljesen, így az első nagyobb fordulaton megakad...
Persze feltételezem, a benzin-levegő és a benzin-olaj aránya is az előírásoknak megfelelően volt beállítva.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.16. 07:50

Akkor valami más, de érdekes...
--------------------------------------------------------

Tegnap mivel szép idővolt, úgy éreztem du. el kellene menni motorozni egy kicsit. Minden szép volt, a motor is ment. Majd egy körforgalmat követően két nyugdíjas tempóba közlekedő autóssal találtam szembe magam. 70-el mentek főúton városon kívül. Én szerettem volna menni egy kicsit jobban. Utólag ez a döntés rossz ötlet volt. Ugye friss generálon esett át a blokk januárban... Szépen járattam 1600 km-ig ahogy kérte a szerelő is tőlem, illetve aki a fúrást végezte a motoromon Ő is említette a bejáratási időt. A bejáratás után sem kezdtem el neki úgy igazán a bajusz húzásnak, mindig fél gázon mentem fele és max 80-90km/h, néha néha mentem csak 100 fölé..Ez az egy alkalom lehetett kivétel neki. Mert sajnos az előzéskor 4. sebesség fokozatban 90-ig húztam majd adtam neki egy kövér gázt 5. sebességben. Volt egy kis ellenszél. De jól ment a gép gyorsult is. Megelőztem közben a legelső autót is aki közben elkezdte nyomni a gázt miközben előztem... Az előzés befejezése kezdődött volna olyan 100-105 km/h körül járhatott a mutató (eddig a tartományig pontosan mért mindig az óra GPS szerint +- 2 km/h különbséggel), majd egy lehörrenés jött. Azt hittem kifogyott a benya majdnem nyúltam is le a csapér, hogy át állítsam tartalékra, és egy csattanás a blokk felől, és azonnal besatuzott a hátsó fék, és szitázott alattam a motor egy jó 4-5 méteren keresztül, közben nyúltam a kuplungkarért, hogy behúzzam mire behúztam megállt a szitálás. Körbe néztem, amennyire ilyenkor lehet, hova húzódjak le gyorsan... Szerencsére akiket lehagytam mind félre álltam mögém. Látták, hogy gond van. Megvárták míg behúzott kuplunggal legurulok. Nem mertem egy darabig a motorhoz nyúlni. Úgy hagytam hűlni amíg le nem hűlt. Első dolgom az volt, hogy megnézzem a gyertya képet. Őz barna volt... Mondom ez mi volt akkor? Üresbe raktam a váltót, és kézzel elkezdtem finoman mozgatni lefele a berúgókart. Nem volt semmi különleges. Vissza raktam a gyertyát. Rá rúgtam semmiellenállása nem volt... Könnyen lenyomtam a dugót. Éreztem, hogy baj lesz. Hívtam a helyi havert, vajon mekkora lehet a baj. Sajnos a gyanúm beigazolódott. Eltoltam a garázsba 1km-t kb. Majd levettem a kipufogó könyököt. Megállt bennem az ütő... A dugó fala szemben végig nyúzva, leszedve a hengert, hátul még nagyobb volt. Kollega addigra elért a garázsig, közösen azt is megállapítottuk, hogy a főtengely, a dugó olajos volt. Nem száraz. Semmi előjele nem volt ennek a szorulásnak. Csak jött. Pontosan 2411 km-ert futott. Ami érdekesség, és erről teszek fel fotót is a napfolyamán. A henger fala is kapott rendesen... A dugó teteje kormos volt, A baleset előtt készült pár fotó a hengerről, dugattyúról... Akkor nem sejtettem, hogy ez lesz... Úgyhogy Ma előveszem a "pót" hengert, dugóval és megnézzük mi sérült még. A hajtó karon oldal irányú elmozdulást vettünk észre, de hosszantit nem érzékeltünk, vagy hogy ütés próbával nézve nem ütött vissza. A Csapágyaknak nem volt fura hanga finom mozgatással. Remélem nagyobb baj nem lett.
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/BzlZ
https://kephost.com/image/BzlG
https://kephost.com/image/BzlM

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.10.15. 20:54

Kuplung láncot 100km-el ezelőtt cseréltem.. :(

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.10.14. 12:22

A kuplung lánc nem laza? De a tűgörgő is csinálhat ilyent... :)

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.10.08. 19:55

Sziasztok!
Ismét én! :D Ma megvolt az első komolyabb gurulás a már elmletileg teljesen kész gépemmel. Még valami nagyon nem jó, mert 90. nél(6000-6500 ford kb) váltok egy 5.-et és nem tud feljebb menni a mutató, sőt a fordulat is kezd lemenni, hörög, mintha sokat kapna. Érdekes, mintha sokat kapna, vagy sok levegőt. 3/4 gát felett hallható is. Levegő csavarral hiába játszottam(nagyon ki vot tekerve). 1 egész fordulatot tekertem vissza, majd mentem vele pár km-ert és mindig fél fordulatokat ég ki, de nem javult a helyzet. Ez ment kb 5 fordulatig. Mindenhol ugyan az kb. Érdekes mert tű utolsó elöttin van és 115 ös gyári méretű fúvóka van benne.
Na de ezzel majd még szórakozok, ami jobban zavar az az , hogy a hengerből jön valami csörgő hang. Alapjáraton nincs, magasabb fordulaton hallható, behúzott kuplungnál is. De érdekes mert mintha terhelés alatt nem lenne. Meg van mikor felpörgetem 5000-ig akkor hallom, de mikor visszaesik akkor nem. Mi adhat ki ilyen hangot? Felső tűgörgő? Generál előtt is volt talán egy pici hangja, de nem nagoyn emlékszem, hogy ekkora lett volna. Akkor arra gondoltam, hogy friss fúrás után nagyon meghajtotta, akkor szokott talán kiadni ilyen hangot.
Valaki ötlet?

De itt a videó, ebben szzerintem jól hallható.
https://youtu.be/xvLIIIFYQJ8

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.10.03. 05:04

Gratulálok, sok közös hibamentes kilométert kívánok. Azért tanulságos is az eseted, képzeld el, ha egy tip-top motort vettél volna, most ez a sok elméleti , és ami még fontosabb ,gyakorlati tudás még most is valakiknél máshol lenne. És azért szerintem az önbizalom is rendesen meghízik ilyen esetekben. =D>

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.10.01. 12:55

Kedves fórum és márkatársak! :D

Elkészült a blokk. Új, belevaló csapágyakkal! Hihetetlen, de minden esőre sikerült a szétszedésnél és összerakásnál, főtengelyt még véletlenül se ütöttem meg, hogy összemenjen. Minden csapágynak adtam egy kis csapágyrgasztót a biztonság kedvéért. Belekerült a blokk a vázba. Kicseréltem a szénkeféket is, viszont a kis fekete kerek jeladót csak úgy feldobtam, tuti nem ugy ahogy volta(habar szeritnem ugy sem volt jo.. ) mondom lesz ami lesz. Összedugdostam mindent. 3. rugásra beindult. Gyönyörű hangja van, eltűnt egy csúnya csörgős han is. Kerültem vele az utcában az összes sebességet gyönyörűen veszi. Minden jó, csoda. Jött a cimborám, hogy elmegyünk kipróbáljuk. Rárugok, erre leesik a berugokar, valami nem fasza. Letekeredett a főtengelyről a kisfogas. Jó, béna voltam pik pakk megcsináltam, meghúztam 75Nm re. Nah akkor menjünk. Ez már lb este 7 volt kb. de azért mentünk 80 km-ert. Minden tökéletes volt. Hát én úúgy megkönnyebültem, hogy hihhetetlen. Ma elmentem megint csorogni egy kicsit, minden fasza, de mikor jövök haza és vissza akrok váltani az utca végén a kuplungom olyan puha volt, mint a guminő valaga. Gondoltam biztosan elszakadt a bowden, azért meg akartam bizonyosodni róla és leszedtem a deknit, de nem a bowden volt. Nem emel ki az a kis szar. Csak nem értem miért.. Egyébként ennek a dekniben a "pálca nyomója" olyan bután van kitalálva..Valami örökösebb módszert is kitalálhattak volna.
De ezt majd jövőhéten megoldom, remélem :shock:
Jah és amiért először írtam ide: A töltésem tökéletes!! \:D/ :mrgreen: Nem gondoltam volna, hogy egy teljes blokk generál vezet hozzá :D
Ezúttal ismét szeretném megköszönni minden kedves fórumtársamnak a segítségét, nagyon hálás vagyok!! [-o< Remélem, ha ezt megcisnálom már nem lesz többé baja, mert már nagyon unom a folamatos szerelgetést :D

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.30. 09:11

bartal96 írta:Na végre ma sokat haladtam. Széthúztam, új csapágyakat raktam bele, szépen melegítettem, hűtöttem a cuccokat, semmi suszterkodás. Minden klappolt. Most olyan helyzetben van, hogy az összes csapágy benne van szimeringekkel. Kuplung felől még semmi sincs.
Gondoltam kipróbálom a váltót. De csak 1-es üres és 2. fokozatokat veszi be talán, mikor feljebb akartam váltani csak kattogott. Ezt betudhatom annak, hogy nincs összerakva és járó motornál jó lesz(Simsonnál például így volt), illetve ha össze lesz rakva a blokk és közben nyomogatom a berugókart? Bocsi a hülye kérdésért megint, de inkább már mindent megkérdezek, mert ennél a motornál már semmit sem lehet tudni 8-[
Simsonnál sem kell járó motor hozzá. Váltás közben forgasd lánckeréktengelyt hogy fokozatba ugorjon. Ha így se jó, akkor lehet hogy utánállítást igényel (kis ETZ-nél nem tudom hol kell, az oktatófilmben kéne szó legyen róla), rosszabb esetben rosszul raktad össze.

A csapágyfészkekkel mi lett? Vagy ez már egy másik blokköntvény?

bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bartal96 » 2017.09.30. 01:14

Na végre ma sokat haladtam. Széthúztam, új csapágyakat raktam bele, szépen melegítettem, hűtöttem a cuccokat, semmi suszterkodás. Minden klappolt. Most olyan helyzetben van, hogy az összes csapágy benne van szimeringekkel. Kuplung felől még semmi sincs.
Gondoltam kipróbálom a váltót. De csak 1-es üres és 2. fokozatokat veszi be talán, mikor feljebb akartam váltani csak kattogott. Ezt betudhatom annak, hogy nincs összerakva és járó motornál jó lesz(Simsonnál például így volt), illetve ha össze lesz rakva a blokk és közben nyomogatom a berugókart? Bocsi a hülye kérdésért megint, de inkább már mindent megkérdezek, mert ennél a motornál már semmit sem lehet tudni 8-[

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.29. 19:40

Javkönyv -> http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... z15re.html (forrás: miraculis.de)

csucsu91
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.09.29. 15:54
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csucsu91 » 2017.09.29. 19:14

Köszönöm válaszod

De tanították csak amin én gyakoroltam az egy suzuki gn 125, és ott ötből simán letudtam kapcsolgatni egy kuplunggal mondjuk egy stoptáblás megálláshoz ,ugyhogy nem kellet vissza engedni a kuplungot. Mert sajnos az én motorm ezt nem engedi mindig egy picit vissza kell engednem kb 0,5-1 cm a kuplungkaron és akkor engedi a következő sebességbe lekapcsolni. A másik kérdés szerelési kézikönyve van valakinek hozzá,illetve volt ilyen egyáltalán a motorhoz

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég