Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

albatros írta:Szèp jó estét mindenkinek!
Volna egy kérdésem: mi a külümbség a TS250/1 és az ETz250 blokk között. Ha van hogy lehet megkülömböztetni ránézésre öket?
Köszi!
Ránézel, külsőleg eléggé eltér egymástól a két blokk. De a belsejében is!
albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: albatros »

Szèp jó estét mindenkinek!
Volna egy kérdésem: mi a külümbség a TS250/1 és az ETz250 blokk között. Ha van hogy lehet megkülömböztetni ránézésre öket?
Köszi!
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

aronpfabian írta:
Dgergely írta:Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
Súber(tű) esetleg?
Köszönöm a tippet, de szerencsére meglett a probléma okozója: hiba volt a gyújtás jeladónál és gondolom a helytelen gyújtás miatt volt a csörgéshez hasonló hangja. A jeladó rendberakása után már csendesen jár újra.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dgergely írta:Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
Súber(tű) esetleg?
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Van, konyhanyelven fogalmazva: rugó menetirány szerint bal oldalon (mindkettőre érvényes)
Ha tudsz esztergáltatni az jó dolog, de a bolti lehúzó is megfelelő. Én is azt használok már vagy 10 éve megvan, bírja. Akkor van baj, ha az előző tulaj rásavazta/ráverte/ráragasztotta stb a kuplungagyat, akkor megroggyanhat a lehúzó, de a szakszerűen szerelt 90 Nm-rel felhúzottal simán elbír. Sőt egyszer leszedtem vele egy ragasztottat is, ott már nyúlt a lehúzón a menet de nem szakadt ki. Azóta kicsit nehezebben forog benne a csavar de már 2 kuplungot leszedtem azóta.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Hali!

1. Van jelentősége annak 250/1-nél a kuplung oldalon, hogy áll szimering?
Inkább úgy kérdezem, hogy kell lenni-e a szimeringnek?

2. Jobban járok, ha veszek egy kuplung lehúzót (pl a futár motorosboltból), vagy esztergáltassak egyet?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Áh... Köszönöm! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Athem írta:Szeretném kérni a segítségeteket, Az üres jelző környékén van gondom, mert szakaszosan jelez. Maga az üreset jelző kapcsoló, vagy plomba, jó megfelelő, használható.De az azzal testelő karral gondom van. Mert nem mindig érintkezik vele. A gyári kapcsoló majdnem eléri, egy kikopott kráter van azon a karon, amibe a kapcsoló kúpja érne, mely nem mindig érintkezik vele. Tehát kapcsoláskor csak egy pillanatra, Üresben nem jelez egyáltalán. Ez a kar, a tengelykapcsoló hengeren(hernyón) vagy hol van? Valaki megtudná súgni?

A @ tengely végén van egy bakelit tárcsa és abban van egy süllyesztett fejű szeg.Azt kell cserélni.

Tárcsa:
Kép

Szeg:


Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahogy mondod, a kukac(program)tengelyen van. :wink:
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Szeretném kérni a segítségeteket, Az üres jelző környékén van gondom, mert szakaszosan jelez. Maga az üreset jelző kapcsoló, vagy plomba, jó megfelelő, használható.De az azzal testelő karral gondom van. Mert nem mindig érintkezik vele. A gyári kapcsoló majdnem eléri, egy kikopott kráter van azon a karon, amibe a kapcsoló kúpja érne, mely nem mindig érintkezik vele. Tehát kapcsoláskor csak egy pillanatra, Üresben nem jelez egyáltalán. Ez a kar, a tengelykapcsoló hengeren(hernyón) vagy hol van? Valaki megtudná súgni?
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

aronpfabian írta:
bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.
Az üresjelző pasztázásánál én nem engedném le az olajat, hanem balra dönteném a motort, addig, hogy az olajszint ne érje el a kapcsolót.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Tony91 írta:Nem választ akartam, arra kattintottam... :D
Na azé! Oké Jó! :twisted: :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Nem választ akartam, arra kattintottam... :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Tony91 írta:
hell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)
Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs probléma :)
Komolyan nekem akartad írni nyilván nem nekem szivárog ott.... :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)
Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs probléma :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bluerider írta:Kép

FBS-sel raktam össze de nem lett tökéletes sajnos! Ami a kapcsoló mellett van az micsoda valami vak dugó? Ott nem folyhat? Vagy csak olyan az öntvény? :-k
Az a kapcsolódob tengelyfuratának a fedele. Folyhat!
...emellett a képen látható csavarnál is.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Kép

FBS-sel raktam össze de nem lett tökéletes sajnos! Ami a kapcsoló mellett van az micsoda valami vak dugó? Ott nem folyhat? Vagy csak olyan az öntvény? :-k
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tony91 írta:
z25z írta:


ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
FBS a lelke, én is azt adtam neki, azóta is csontszáraz az egész környezete :D
Szerintem is szilikonpaszta. Illetve mellette a kapcsolódob tengelyének a fedelét is kend be. Meg ahol a fém csatlakozó találkozik a műanyaggal. A legegyszerűbb ha rányomsz 2 kg pasztát az egészre... nem lesz szép de nem nézegetni kell ;)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

z25z írta:
bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
FBS a lelke, én is azt adtam neki, azóta is csontszáraz az egész környezete :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én piros motortömítő pasztát tettem alá vékonyan és tökéletes. Nekem is így szivárgott...
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
Meg kell pasztázni a menetet. Ez a gyári utasítás. Szerintem, ha alá teszel valamit, ami kiemeli, nem biztos, hogy érintkezni fog.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
ja, gyárilag :? :
:mrgreen:

(ciki, de erről megfeledkeztem...)
köszi!
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
Köszi! Erre nem is gondoltam, hogy a /1 még a 6 voltos rendszerrel van szerelve.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

kiszsebi írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)
igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).

Köszi. :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)
igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:
hell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép
visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogva
Ja ok te rátaláltál köszönöm az adatot. Remélem használhatóak ezek...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép
visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogva
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

KILL3R etz írta:Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás. :wink:
Nem fejtegetném,mert komoly viták szoktak kialakulni e témában,de a trabi 6-os végnyomással már csak hidegindítóval indul el hűvösebb időben,és harmat gyenge.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Köszi, akkor jó. Csak azért kételkedtem benne mert az irodalom 9,5-10:1 -hez kompressziós viszonyt ír, aztán gondoltam hogy a sűrítési nyomásnak bar- ban nagyobb értéknek kellene lenni ha már amúgy is 1 bar-ról indul a sűrítés vagy lehet hogy többről is.

üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás. :wink:
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!

250-es TS- nél hány bar lehet a gyertyánál mérhető sűrítési nyomás? Kicsit gyengébbnek éreztem, 9,5-et mértem.

üdv.

Tibi
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Sziasztok!
Nagyon köszönöm a segítségeteket, valóban több olaj volt a blokkban a kelleténél. 9dl-rel feltöltve , megszűnt az olajfolyás!
gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyümi »

Köszönöm a segítséget :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

gyümi írta:Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.

Előre is köszönöm.



UI:

Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra :)))))
Alkatrészjegyzék itt: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s251e.html
Szimeringből FPM ("Viton") alá ne add, az ilyen kék-zöld csodákkal csak szívni fogsz (a motor is, falsot...). Csapágyból se a legolcsóbbat; C3 széria géphez megfelel ha nincs C4 vagy jelentősen drágább.

Dugattyúból ha nincs gyári, akkor Berta, de a fúrást-hónolást végző gépműhely is nagyon sokat számít (Szikszai Károlyt keresd a Facebookon)
Főtengelyből a gyárit újíttasd fel YOKO hajtókarkészlettel, az utángyártottak méretpontatlanok és anyaghibásak is lehetnek.
gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyümi »

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.

Előre is köszönöm.



UI:

Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra :)))))
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2316
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kolibri írta:Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda. :(
Ok.
Bitte: https://www.youtube.com/watch?v=5jdypza ... sults_main
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

"Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve)"

A leeresztőcsavar nem ez hanem a másik, tehát a váltó alatt is maradt, és a kuplung alól nem jött le semmi. Azt külön, a fedél alsó rögzítőcsavarja kitekerésével tudod leengedni.

Most kb 1.3 liter olaj van a rendszerben ha így töltötted rá a frisset.
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Holnap leeresztem újra az olajat, és egész nap hagyom csorogni, kissé furcsállom a dolgot, hogy csak menet közben jön az olaj, állóhelyzetben hiába járattam, semmi. Bár nyilván ez jóval rövidebb ideig tartott.
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda. :(
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2316
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kolibri írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
Azért láttam én már csodát blokk belsőben.
Az olajleengedésnél mindkét lehetőségnél kiszedted a csavart, vagy csak az egyiket?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sík talajon állva szedd ki a nívócsavart, tegyél alá egy edényt, amibe csoroghat az olaj, és hagyd így egy estét. Így a szint tuti jó lesz.

A betöltőnyílás gumidugója egyben a szuszogó is, annak átjárhatónak kell lennie. Ha a szint rendben, és a szuszogó is, akkor sanszos hogy valami miatt nyomás van a váltóházban, pl rossz szimering miatt... :roll:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég