Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.07.06. 09:08

aronpfabian írta:
bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.
Az üresjelző pasztázásánál én nem engedném le az olajat, hanem balra dönteném a motort, addig, hogy az olajszint ne érje el a kapcsolót.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.07.06. 07:30

bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.07.05. 18:26

Tony91 írta:Nem választ akartam, arra kattintottam... :D
Na azé! Oké Jó! :twisted: :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 17:58

Nem választ akartam, arra kattintottam... :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.07.05. 17:45

Tony91 írta:
hell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)
Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs probléma :)
Komolyan nekem akartad írni nyilván nem nekem szivárog ott.... :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 16:37

hell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)
Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs probléma :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.07.05. 15:22

Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. :) De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. :) Vagy ragacs oda is... :)

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2017.07.05. 14:12

Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.07.05. 12:32

bluerider írta:Kép

FBS-sel raktam össze de nem lett tökéletes sajnos! Ami a kapcsoló mellett van az micsoda valami vak dugó? Ott nem folyhat? Vagy csak olyan az öntvény? :-k
Az a kapcsolódob tengelyfuratának a fedele. Folyhat!
...emellett a képen látható csavarnál is.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2017.07.05. 12:31

Kép

FBS-sel raktam össze de nem lett tökéletes sajnos! Ami a kapcsoló mellett van az micsoda valami vak dugó? Ott nem folyhat? Vagy csak olyan az öntvény? :-k

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.07.03. 21:22

Tony91 írta:
z25z írta:


ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
FBS a lelke, én is azt adtam neki, azóta is csontszáraz az egész környezete :D
Szerintem is szilikonpaszta. Illetve mellette a kapcsolódob tengelyének a fedelét is kend be. Meg ahol a fém csatlakozó találkozik a műanyaggal. A legegyszerűbb ha rányomsz 2 kg pasztát az egészre... nem lesz szép de nem nézegetni kell ;)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.03. 20:08

z25z írta:
bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
FBS a lelke, én is azt adtam neki, azóta is csontszáraz az egész környezete :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.29. 17:01

Én piros motortömítő pasztát tettem alá vékonyan és tökéletes. Nekem is így szivárgott...

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.06.29. 16:47

bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
Meg kell pasztázni a menetet. Ez a gyári utasítás. Szerintem, ha alá teszel valamit, ami kiemeli, nem biztos, hogy érintkezni fog.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.29. 16:45

bluerider írta:Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!
ezek szerint: igen :mrgreen: egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2017.06.29. 16:39

Vettem egy új üres lámpa kapcsolót! Kell az alá tömítés?

Kép

Este letöröltem reggelre így nézett ki!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.06.25. 17:47

aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
ja, gyárilag :? :
:mrgreen:

(ciki, de erről megfeledkeztem...)
köszi!

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2017.06.25. 16:21

aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
Köszi! Erre nem is gondoltam, hogy a /1 még a 6 voltos rendszerrel van szerelve.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.25. 09:51

Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2017.06.25. 05:11

kiszsebi írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)
igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).

Köszi. :)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.06.24. 21:41

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)
igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2017.06.24. 18:26

Sziasztok!

Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi. :-)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.20. 14:02

z25z írta:
hell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép
visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogva
Ja ok te rátaláltál köszönöm az adatot. Remélem használhatóak ezek...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.20. 14:00

hell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép
visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogva

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.20. 13:54

Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. :) Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá. :)

Kép

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.09. 14:40

KILL3R etz írta:Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás. :wink:
Nem fejtegetném,mert komoly viták szoktak kialakulni e témában,de a trabi 6-os végnyomással már csak hidegindítóval indul el hűvösebb időben,és harmat gyenge.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2017.06.09. 11:48

Köszi, akkor jó. Csak azért kételkedtem benne mert az irodalom 9,5-10:1 -hez kompressziós viszonyt ír, aztán gondoltam hogy a sűrítési nyomásnak bar- ban nagyobb értéknek kellene lenni ha már amúgy is 1 bar-ról indul a sűrítés vagy lehet hogy többről is.

üdv.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.06.09. 10:16

Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás. :wink:

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2017.06.09. 09:25

Sziasztok!

250-es TS- nél hány bar lehet a gyertyánál mérhető sűrítési nyomás? Kicsit gyengébbnek éreztem, 9,5-et mértem.

üdv.

Tibi

kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri » 2017.06.08. 15:51

Sziasztok!
Nagyon köszönöm a segítségeteket, valóban több olaj volt a blokkban a kelleténél. 9dl-rel feltöltve , megszűnt az olajfolyás!

gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyümi » 2017.06.06. 12:11

Köszönöm a segítséget :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.05. 19:27

gyümi írta:Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.

Előre is köszönöm.



UI:

Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra :)))))
Alkatrészjegyzék itt: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s251e.html
Szimeringből FPM ("Viton") alá ne add, az ilyen kék-zöld csodákkal csak szívni fogsz (a motor is, falsot...). Csapágyból se a legolcsóbbat; C3 széria géphez megfelel ha nincs C4 vagy jelentősen drágább.

Dugattyúból ha nincs gyári, akkor Berta, de a fúrást-hónolást végző gépműhely is nagyon sokat számít (Szikszai Károlyt keresd a Facebookon)
Főtengelyből a gyárit újíttasd fel YOKO hajtókarkészlettel, az utángyártottak méretpontatlanok és anyaghibásak is lehetnek.

gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyümi » 2017.06.05. 19:18

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.

Előre is köszönöm.



UI:

Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra :)))))

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.06.03. 23:13

kolibri írta:Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda. :(
Ok.
Bitte: https://www.youtube.com/watch?v=5jdypza ... sults_main

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.03. 15:49

"Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve)"

A leeresztőcsavar nem ez hanem a másik, tehát a váltó alatt is maradt, és a kuplung alól nem jött le semmi. Azt külön, a fedél alsó rögzítőcsavarja kitekerésével tudod leengedni.

Most kb 1.3 liter olaj van a rendszerben ha így töltötted rá a frisset.

kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri » 2017.06.02. 23:16

Holnap leeresztem újra az olajat, és egész nap hagyom csorogni, kissé furcsállom a dolgot, hogy csak menet közben jön az olaj, állóhelyzetben hiába járattam, semmi. Bár nyilván ez jóval rövidebb ideig tartott.

kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri » 2017.06.02. 23:08

Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda. :(

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.06.02. 17:28

kolibri írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
Azért láttam én már csodát blokk belsőben.
Az olajleengedésnél mindkét lehetőségnél kiszedted a csavart, vagy csak az egyiket?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.06.02. 08:23

Sík talajon állva szedd ki a nívócsavart, tegyél alá egy edényt, amibe csoroghat az olaj, és hagyd így egy estét. Így a szint tuti jó lesz.

A betöltőnyílás gumidugója egyben a szuszogó is, annak átjárhatónak kell lennie. Ha a szint rendben, és a szuszogó is, akkor sanszos hogy valami miatt nyomás van a váltóházban, pl rossz szimering miatt... :roll:

kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri » 2017.06.02. 07:47

Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...

fél_race
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.05.28. 20:38
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fél_race » 2017.06.02. 05:59

aronpfabian írta:
kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)
Mézd meg nincs e kosz a blokk szuszogójában.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.02. 01:15

kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)

kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri » 2017.06.01. 23:39

Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.30. 13:32

Stephanus írta:
mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Egy a lényeg: Nem szabad megvárni amíg magától hullik szét! ...és nem szabad "kísérletezni",hogy vajon mennyit bírnak ki a csapágyak. Én erre fáztam rá,pedig tudtam,hogy lóg a lánckerék csapágy. mire kicseréltem volna,szétment,mire hazaértem szétverte a váltót is. Igaz, hazavitt ! ](*,)

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.05.29. 10:00

mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Nem értek a 150-esekhez, de így látatlanban tippelnék egy főtengely csapágyat. Abban viszont biztos vagyok, hogy nem a motor típushibája miatt tágult ki a csapágyfészek, hanem kókányolás miatt. De ez azért nem feltétlenül egy megoldhatatlan probléma. Nagyon jó csapágy-ragasztókat lehet kapni, de a csapágy-fészek felhegesztése + újramunkálása sem lehetetlen.
Viszont alkualapnak biztos, hogy nagyon jó az ilyen. ;)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.05.29. 07:59

Azért azt is számba kell venni, ha pl. nekem, vagy akárkinek lenne több járműve, és meg kell válni valamelyiktől, világos , hogy nem a tip-top , üzembiztos hibátlan gépet dobják piacra...

mumus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.05.25. 22:41

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mumus » 2017.05.28. 06:58

Köszönöm a választ. Elgondolkodtató, hogy foglalkozzak-e a motorral... :-k

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.25. 23:42

mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Többszöri, minden szakszerűséget nélkülöző szerelésre tudok gondolni. Elég nehéz "megoldani" hogy egy ilyen hiba összejöjjön. Nem igazán lehet jó állapotban a motor többi része sem ez alapján :(

mumus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.05.25. 22:41

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mumus » 2017.05.25. 22:57

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.19. 09:49

Egyszerre csak egy dolgot módosíts és utána hosszabb ideig teszteld az új felállást (kivétel ha használhatatlan a motor vele)

Harmadgáznál az alapjárati rendszert és főleg a tűállást nézegetném.

Az N3 karbi nem a leghibatűrőbb szerkezet a világon, 25-30 éves korában az élettartamát (~30.000km) akár többször kiszolgálva már nem igazán lesz pontos

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég