Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2017.05.19. 09:18

aronpfabian írta:
Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)
30N3-1 a karbi. Kb a gázásllás első egyharmada után, az nagyjából a 3000 fordulat környéke, itt viszont a motor picit rángat, talán keveset kap. Köszi a tippet, megpróbálom egyel nagyobb alapjárati és egyel kisebb főfúvókával megjáratni, talán az mindkét problémán segíthet.

zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 » 2017.05.17. 23:14

Közben találtam egy tényleg gyárit. Az más. Ilyet kapni a boltba :D

zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 » 2017.05.16. 22:20

Hali!

Olyan kérdésem lenne hogy ez gyári kuplungagy?
Kép

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.16. 18:20

Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2017.05.16. 14:32

Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.05.12. 20:17

Nem feltétlen ide való kérdés de kapcsolódik picit a témához. Ha már bejáratás...Bejáratos 72,5-re fúrt hengerem 620. km-nél elkezdett csörögni a 2 éves Bambi Kipufogóm.. Alapjáraton lehet hallani, hogy valami zörög benne... Levéve sem tapasztaltam, hogy valami csörögne, pedig megráztam minden irányban nem csörög... De a vége kicsit mintha kijött volna, ezt gumi kalapáccsal vissza tudom pofozni, vagy maradjon?

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2017.05.10. 17:32

kiszsebi írta:
Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye...
Ja, és ez nem lehet ;)
:twisted: :twisted: :twisted:

Köszi :D

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.09. 10:40

szakember furta, préssávként a motorevüben olvastam róla, dugókat ösze hasomlitottam méret különbséget nem találtam rajta persze kivétel az átmérő igaz amit kiszereltem(ami megragadt) az sem eredeti de ezzel jól ment a gép de melegedett is rendesen gondolom ezt a hőt már nem tudta elviselni ekkor a préssáv 1mm volt ,100-115 között használtam igaz a fogyasztás is 5,5 volt de kisfordulaton 5ből tudtam gyorsitani na nem azt mondom hogy ki ugrott alólam de nem kellet visza kapcsolni örvendtem hogy így 30 év felleti gépem ilyen jól megy nem sokáig tartott megragadt el is estem vele de ez már a múlté

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.08. 20:01

Ez hamar kiderül,mert ha nem,lehet kiköpi a gyűrűket.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.08. 17:50

Fúrás után a persely ablakai ki lettek törve/reszelve?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.05.08. 16:56

Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye...
Ja, és ez nem lehet ;)
:twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.05.08. 16:54

Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye de mi az a préssáv?
A dugattyú teteje és a hengerfej közötti távolság (a szerelési kézikönyv résméretként említi):

Kép

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2017.05.08. 16:18

Lehet én vagyok hülye de mi az a préssáv?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.08. 15:53

csökkentetem a préssávot most 1,5, valamenyit javult, fötenely csapágy nem lehet rosz mert mikor még a megszorult henger dugó páros volt rajta nem csörgött abszolut, kicsivel több let az erő is világitással nem esik visza , előzöleg 1000 el eset visza 4000 ről kérdeztem itt még a multkor véleményt berta dugórol mindenki azt mondta nincs velük gond
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 16:39-kor.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.05.08. 14:10

jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
A túl nagy préssáv okozhat detonációt annak ellenére is, hogy ilyenkor a sűrítési végnyomás kisebb. A préssáv által, az égéstérben keltett örvénylés szerepe a detonációs hajlam csökkentése. Aztán hogy a te csörgésed detonáció-e az meg egy másik kérdés. A 3000-nél kezdődő ronda hangot nálam főtengely csapágy okozott.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.05.08. 14:06

jura györgy írta:hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget
Sajnos volt már nekem is hasonló élményem"anno egy Ts felújításnál,minden szép és jó volt azt mégse(csörgött mind a kígyó)azon a motoron akkor frissiben dugót és gyűrűket cseréltem és lás csodát nem csörgött.Szerintem a dugó gyűrű hornyai vagy maga a gyűrűk nem voltak frankók"sajnos néha bele lehet futni ilyenbe. Ambika dugó felejtős(én még jót nem láttam belőle) sajnos sok boltba minden Berta"ami dugattyú kezedbe nyomnak egyet azt szia.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.05.08. 13:00

jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölött kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
Nekem bőven 3 is volt, de ez nem okozott nagy problémát. Csak lomha volt mintha egy Simson lenne... A hosszú történetemben leírtam ezzel kapcsolatban mindent.ETZ-nél a préssáv 0,9...1,2mm lehet a gyári értékek, és a szakirodalom szerint.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.05.08. 12:12

Ha nagy a préssáv,akkor gyenge lesz a motorod.Gondolom indításnál könnyű a berugókart lenyomni.A hengertalp tömítésed(henger-blokk között) nem túl vastag?Olyankor nem megy fel a dugattyú teljesen.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.08. 10:37

Mekkora lehet a préssáv? Biztos,hogy etz dugó,és nem /1? Nem egyforma a magasságuk. Ha,csak fúrva volt,akkor esetleg gyűrűgond,vagy csapszeg lóg a dugóban? Nem tudom mi volt cserélve.... Lehet egy kis kezdeti "gyengeség" fúrás után,de szerintem ha jó a fúrás minősége,akkor ez nem lehet jelentős.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.08. 09:34

hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.05.08. 07:57

Ha nagyobb a préssáv,attól biztosan nem csöröghet,hacsak a hengerfej és a kompressziótér nincsen megfaragva házilag. Én mérnék egy sürítési végnyomást a tistánlátás kedvéért,de ha úgy van,akkor valószínű hogy nem is onnan jön a "csörgés". A hengerfej kokszosodás is okozhat csörgést. Mivel az izzó koksz kisebb robbanásokat hoz létre,ez adja azt a hangot. Trabantoknál volt ez jellemző.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.05.08. 05:50

sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 08:22-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.05.03. 17:25

TS250-t sajnos nem ismerem, de szerintem ugyanaz lesz, mint az ETZ-nél, amikor ott a 3-ik fokozatot kidobálja a kapcsolóvilla és körmök kopása okozza. Szóval ezt blokkszéthúzás nélkül valószínűleg nem úszod meg.

zoltan716
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
Tartózkodási hely: Rábapaty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zoltan716 » 2017.05.03. 10:33

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni. Van egy négysebességes ts 250-esem.Olyan hibája lett, hogy amikor 2-ből 3-ba rakom akkor 3 és 4 közé rakja. Ezt inkább közepesen kipörgetett elváltáskor vagy az felett csinálja. Azt,hogy 3 és 4 közé rakja abból gondolom,hogy ha ilyenkor felváltok 4-be rakja. Nem tudom,hogy lehetne ezt a hibát orvosolni. Előre is köszönöm a segítségeteket.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2017.05.01. 15:08

aronpfabian írta:
motrosmano írta:Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
O-gyűrű 20x2 NBR
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz
Köszi! :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.01. 13:21

motrosmano írta:Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
O-gyűrű 20x2 NBR
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2017.04.30. 22:44

Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2017.04.18. 13:48

sziasztok . kicsit még hozzá tennék a szimering témához, rugóval befelé tettem bele nem volt gond vele még Székelyországot is igy jártam meg .itt a környéket is de hogy nyugott legyek azért Déván le ellenőriztem a sebváltó olajszintet azzal sem volt gond most hogy volt benne olajterelő vagy sem arra már nem emlékszem de szerintem ennek nem nagy értelme van elég lenne oda egy 0,5 távtartó az olajterelő helyére simsonban sincs a cezet 175be sincs a cezet 350be se és nincs gond egyébként az utángyártott olajterelő csak emlékeztet a gyáriranem is értem miért tettem bele üdv. juragy

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.04.17. 02:56

martin9608070 írta:Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
Mr. Dok.-ot keressed, ő a te embered!

martin9608070
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.16. 21:22
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: martin9608070 » 2017.04.16. 21:26

Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2017.04.05. 11:13

Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)
Simsonnál a kuplung oldalon jóval kisebb a szimmering külső átmérője mint a csapágyé, oda nem is kell olajterelőlemez mert a ház kb el is látja ezt a feladatot. A gyújtás oldalon ugyanakkora a szimmering átm. mint a csapágy, mint az MZ-nél, oda viszont kell is terelőlemez.

Amúgy a Simson sem köpdösi ki a szimmeringet, ha nincs szétverve a blokkház, ill. mi be szoktuk ragasztani tömítőpasztával, sosem volt még gond vele a verseny blokkokban sem, erősen leszűkített kartertérfogat próbálásakor sem.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.04.04. 21:59

Simson ki is szokta köpdösni a szimeringet 1 mellégyújtás után... :lol:

Avatar
vlala67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 » 2017.04.04. 21:54

Stephanus írta:
vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.
Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)

Avatar
vlala67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 » 2017.04.04. 21:46

KILL3R etz írta:Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...

Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele... :roll:
Pontos a szimering, és kívülről ott van a biztosító gyűrű, ami megakadályozza a kicsúszást.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.04.04. 14:10

vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.04.02. 20:40

Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...

Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele... :roll:

Avatar
vlala67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 » 2017.04.02. 20:00

Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
vlala67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 » 2017.04.02. 19:55

csoka írta:Ha "M-zárolt" készletből való,akkor sok évig egy raktárban állt.Csak a telephelyi járműveket indították rendszeresen,az állóhelyi,raktári járművek csak rovancsolva(lajstromba véve)voltak évente egyszer.
A szimeringet cseréld ki.Nekem most pont egy ilyen szimering vágta vályú miatt fáj a fejem.Még nem találtam meg a jó megoldást...a keménykrómozás horror drága...
Csatolmányok
SKF2.jpg.pdf
(30.33 KiB) Letöltve 115 alkalommal.
SKF.jpg.pdf
Nekem rozsdamarta volt a szimmering pályánál, és ilyen megoldást találtam: SKF Speedi Sleeve. Keress rá neten. Érden kaptam a Rolling Kft-nél.
(18.84 KiB) Letöltve 112 alkalommal.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.03.31. 21:35

Bambi mestert keresd fel! Ő segít szinte mindenben ami MZ.

gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 » 2017.03.31. 11:09

Sziasztok!

Sajnos nem sokat haladtam a 250-es ETZ-vel, a segítségeteket kérném ismét! A gondom, hogy berúgás után üresben is hajtaná a kereket a motor, és nagyon rázkódik is közben. Gyorsan le is állítottam. Jól gondolom, hogy kuplung lesz a ludas? Kicseréltem a bowdent, mert nagyon meg volt nyúlva, és a blokknál ki is volt alátétezve 2 nagy anyával. Ezeket eltávolítottam, gondoltam visszaállítom a gyári állapotot. A youtubos szerelési videó alapján próbáltam mindent visszaállítani. Gondolom nem sikerült, vagy valami nagyobb baj is van az öreglánnyal. Ötletetek van valami? Vagy van valaki, aki itt Budapesten foglalkozik még ilyen régi motorokkal, és tudna segíteni nekem rendbe hozni szegénykét? Köszönöm

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2017.03.17. 21:30

Zsakfos!

Tudom hát! Megfelelő helyen dolgozom, azért lett meg az utolsó darab. Ez a legutolsó, amit eladtak. A TS és az ES mellett majd jól mutat a katonai 250 - es ETZ. Meló lesz vele tudom, de megéri feltámasztani.

Hatalmas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.03.17. 18:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hatalmas » 2017.03.17. 18:42

Sziasztok!

Egy komoly problémával fordulok a csoporthoz! Mivel van egy blokk problémám, így inkább ide írom. A mai nap előkerült nagyapám régi MZ ETZ motorja millió daradban, a blokk az nincs meg hozzá, így ismeretség révén szereztem egy blokkot hozzá. Ez lesz életem első motorja, így szeretném összerakni és körbejárni az országot vele. Ezzel kapcsolatosan 2 kérdésem lenne:

1. Van- itt a csoportban vagy tudtok-e ajánlani, olyan szmélyt aki eme blokott Á-tol Z-ig átnézné nekem és megjavítaná? Borsodban élek így itt lenne célszerű, de ha nagyon nincs, akkor a távolság sem olyan nagy gond, kocsival tudom szállítani.

2. Mivel életemben nem láttam MZ-t, így segítséget szeretnék abban kérni, hogy a részeit, hogyan is kelln összerakni,lefesteni, mi mire való. Amit tudok persze levadászom netről. Ha esetleg majd képekkel, leírásokkal tudnátok segíteni a világ legboldogabb emberévé tennétek!! :lol: :lol: \:D/ \:D/ \:D/

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2017.03.15. 22:34

Sziasztok!
Lehet kicsit hülye kérdés, de... 250-es ETZ-nél van valami olyan finomítás, változtatás, esetleg gépmunka, amit egy versenyzésre szánt blokkon érdemes megcsinálni, ha már úgy is szét van borítva (kuplung- és malomkerék könnyítést leszámítva)? A blokkház állapota jó, csapágyak nem estek ki belőle maguktól, tömítőfelületek szépek stb. Ez az első MZ blokkom, nem vagyok még képben a praktikákkal... egy-két menetes furat van csak, amit érzésre lehet inkább heli-coiloztatnék állapottól függetlenül, preventív jelleggel, aztán lehet hogy teljesen fölösleges.
Köszönöm előre is!

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.03.15. 18:57

Bár egy hónapja még úgy gondoltam, hogy én itt többet nem fogok írogatni, de ez kissé változott. 54 évesen a több mint 30 éves MZ-s szívet nehéz átprogramozni, ezért írok egy lehetőséget. Van egy ismerősöm Tatabánya környékén ( a második ETZ-met tőle vettem ) aki megvett egy "köteg katonai M zárolt ETZ-t" Azokat rendbe szedve, vagy éppen bontva értékesíti. Ha valakinek tényleg nagy szüksége lenne ez ügyben segítségre, tudok segíteni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2017.03.16. 08:14-kor.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.03.15. 15:21

Lóri írta:Üdv Urak!

Tanácsokat szeretnék kérni, elsősorban olyan Társaktól, akik ETZ 250 -nel járnak. Úgy néz ki a dolog, hogy néhány napon/héten belül szert teszek egy 250-es katonai ETZ-re.

Köszönettel: Lóri
Szerencse fia vagy tudod e?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.03.15. 09:53

Amikor én voltam katona, konkrétan az M-zárolt állományból javítottunk. Azok voltak a donorok, kellett valami alkatrész, mentünk a főtörzsel az M-zárolt telephelyre " böngészni".

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.03.15. 09:52

Ha "M-zárolt" készletből való,akkor sok évig egy raktárban állt.Csak a telephelyi járműveket indították rendszeresen,az állóhelyi,raktári járművek csak rovancsolva(lajstromba véve)voltak évente egyszer.
A szimeringet cseréld ki.Nekem most pont egy ilyen szimering vágta vályú miatt fáj a fejem.Még nem találtam meg a jó megoldást...a keménykrómozás horror drága...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csoka 2017.03.15. 09:55-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.03.14. 23:33

Nem mondasz hülyeséget.... :roll: Ha kapott kenést akkor is? Nem ismerem az eljárást az ilyen járműveknél, de nem úgy van, hogy időnként azért megjáratják? Vagy csak van , elvan egy raktárban csendesen 10-20 éve és el van felejtve?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.03.14. 23:12

Én inkább cserélnék szimeringet... Ha nagyon ki van keményedve a régi, akkor akár ki is eheti a főtengely felületét, amiből csak a szívás van később... A cserét megúszni meg ilyen idő távlatából gyakorlatilag képtelenség sztem... :roll:

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2017.03.14. 13:14

Szia!

Köszi a tanácsot! Ha nálam lesz, prezentálok képeket!

Lóri

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég