Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.26. 10:36

És bertáék nem tudnak 72-est gyártani MZ-hez? :shock:

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.11.26. 10:26

z25z írta:Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?
A hengerfejnek van egy homorú felület, abban egy égéstér. Ezt azért illene követnie a dugónak, hogy ki tudjon alakulni a süritési arány.
Így a széléig tolva a cint 2.5 mm jön ki.
Szóval ez a próbálozás a 71 feletti túlmérettel nem nyert.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.26. 10:04

jahhh.....és tényleg, úgy már más a leányzó fekvése :twisted: :lol: (b.meg lassan tényleg szemüveg kell :? ) pár napja v oltam üzemorvosnál távolra kurva jól megy még a kis pilótabetűket is láttam, de közlre kezd baj lenni

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.11.26. 09:28

z25z írta:Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?
nagyítsd a képet, vazze!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.26. 07:03

Lehet a képen nem látszik csak jól, de a préssáv mérést nem a dugattyú tetejénél méred, hanem a szélénél. Az ok, hogy a kupola magasabb, de a széle nekem egyformának tűnik, vagy csak a kép nem adja vissza?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.11.25. 23:00

Athem írta:A következő irományt MrDok engedélyével adom közre.
A lényeget meg kihagyod......
Hogy miért is nagy a préssáv:
Kép
Köszi a dicséretet, de csak egyszerűen az eddigi tapasztalataimat és azt a néhány célszerszámot használom a rendberakáshoz....... :D

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.11.25. 22:21

A következő irományt MrDok engedélyével adom közre.

A motorom MrDoknál van műtő asztalon már egy ideje. Első sorban prés méret és váltó gond miatt, kértem ki szakértelmét, hozzáértő kézügyességét. A bontás után megvilágosodtunk, mert több a gond a motorral mint azt elsőre tudni lehetett.Amit doki közölt velem az eléggé elszomorított több ízben is, de hát ez egy ilyen popszakma, mint az informatika.
MrDok a következőket állapította meg a túl méretes dugattyúról (6.) Berta 72.00Ø ami a motoromban volt:

"Első látásra a trabi másolat dugattyúteteje laposabb, lejjebb vannak a gyűrűk, és a szoknyája rövidebb.
Második látásra a dugattyú belsejében a gyűrűhornyok számára megvastagított rész a lejjebb került hornyok miatt érzésre és közelítő mérésre vészesen kevésnek tűnik. Vagyis a vastag rész alsó pereme szinte egy magasságban van az alsó horony aljával.
Ami nem látszik, a csapszeg az anyag zömülése miatt nagyon könnyen esik be a helyére. Nagyon kicsi a kottyanása, de ilyenek az agyonhasznált dugók szoktak lenni. "

Kép

baloldali a kopott gyári a jobboldalon a berta dugó.

Kép

Kértük ez ügyben a segítségüket, egy igen válaszra vártunk... Hogy tudnak-e gyárihoz jobban kinéző dugattyút készíteni? De sajnos nem fognak nekünk ebben segíteni. Pedig jó lett volna.

Ezután 3 lehetőséget vázolt elém MrDok.

1 marad ez a felállás, használod míg el nem kopik, akkor fúrás 300-ra, ahhoz van rendes dugó.
2 lengyel dugó beszerzése (erre gondoltam)
3 másik henger/dugó, esetleg egy még normál mérettartományban lévő megvétele, fúrása. Itt

Ötleteket szívesen várok Ti mit javasolnátok!

Ezúton is Köszönöm szépen az eddigieket MrDok-nak mély tisztelettel hajlok meg tudása és hozzáértése előtt. Minden hozzá közel, távol lakó MZ barátot szívesen rábeszélnék, hogy ő hozzá vigye beteg motorját. Eddig csak pozitívan csalódtam benne, és abban amit csinál...

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.11.22. 22:43

Közel 400 kalória 16perc alatt motoron ülve az nem is rossz. Egy komolyabb túra és elfogysz. :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.21. 00:23

alakul ez, még mindig nem volt koppon, csak nem mertem tovább húzni, mintha kezdett volna elkevesellni, de addig finomítom, amíg azt nem tudja amit gyárilag írtak róla :twisted:
Kép

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.11.20. 19:56

Elektronikus fordulatszámmérő? :roll:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.11.20. 17:07

MrDok írta:
mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
Áron írja a tutit, nem cserélgetünk blokkfelet, csak végszükség esetén.
Össze vannak fúrva, illesztve. Párban.
Ezt nem is mertem említeni mert nyilvános lincselés szokott lenni belőle... :D mindenkinek tökéletesen működik a háromféle blokköntvényből összetákolt blokkja, és mi maradjunk csendben ;)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.11.20. 16:04

mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
Áron írja a tutit, nem cserélgetünk blokkfelet, csak végszükség esetén.
Össze vannak fúrva, illesztve. Párban.

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2016.11.20. 15:42

mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
ETZ-nél jobb oldalon van! ;)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.11.20. 13:58

mzetz125 írta:Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.
Sejtettem hogy erre gondolsz, leírtam hogy miért nem javaslom :)

mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzetz125 » 2016.11.20. 13:53

Azért kérdem,mert a bal oldali blokkfelet cserélném,amin van lyuk a fordulatszámmérő kihajtásnak felül.A simsonnál úgy van,hogy bal oldali blokkfélen van a motorszám.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.11.20. 13:35

mzetz125 írta:Mz Etz 125-ön hol van a motorszám?A motor melyik részén van?
A blokk tetején lesz.
Én továbbra sem próbálkoznék a gyári hajtással. Főleg a bontott blokk(felek) általános állapotát tekintve... ha a tieden még vannak csapágyfészkek, örülj neki, és ne megszabadulni akarj tőle!

Kis ETZ-nél még hatalmas ötlet volt a gyár részéről hogy a már említett besajtolt fordulatszámhajtás-tengely fészke a forgattyúsházba vezet. Ha valaki már feszegette vagy rendkívül szakszerűen cserélte, akkor nem érted majd miért falsol meg olajozza össze a gyertyát amikor minden szimering rendben van.

mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzetz125 » 2016.11.20. 12:32

Mz Etz 125-ön hol van a motorszám?A motor melyik részén van?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.20. 12:19

ejjjha, mindig tanul az ember valami újat! :smt023 azt tudtam, hogy 250-esből látezik standard (ford.mérő nélküli), de, hogy kicsiből is volt... :shock:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.11.20. 11:03

A Standard kivitelnél ("egy órás") csak az öntvényben van meg a kihajtás helye, nincs kifúrva és nincs besajtolva a csigahajtás tengelye sem. Ez gyárilag ilyen, nem kókányolással tüntették el. Elég ritka az ilyen motor amúgy, ismerek pár embert aki akár ölne egy ETZ Standard műszerfalért ;) Semmiképpen sem kezdeném el kifúrkálni, főleg mert előbbre sem lennél vele: a gyári mechanikus fordulatszámmérő nem egy túl pontos sem gondozásmentes műszer.

Elektronikus fordulatszámmérő kapható ezeregy változatban az ebayen, olyat kell keresni ami nem a gyújtásvezérlőtől kapja a jelet (mert ilyen MZ-n nincs) hanem a nagyfeszültségű kábelről veszi indukciós elven (magyarul: rátekered a drótját kívülről)

mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzetz125 » 2016.11.20. 09:20

Ez olyan Etz,hogy még az óratartó konzol is egy órás.A fordulat.mérő óra helyén van a gyújt.kapcsoló.

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2016.11.20. 00:29

Lennie kell pedig gyárilag kihajtásnak! :) Ha csak tervezel venni, megnyugtatlak, hogy lesz rajta! ;)

mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzetz125 » 2016.11.19. 18:58

Köszi a választ z25z!Mz-khez nem értek annyira,én egyenlőre Simsonos vagyok.Mz-t csak tervezek venni.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.19. 18:40

hááát nem, kuplung oldali dekninek semmi köze hozzá, kicsinél a blokkfélből van a kihajtás. gyárilag lennie kellene, nem csak le van vakdugózva vagy egyéb sufnikókányolással eltüntetve?
Kép

mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzetz125 » 2016.11.19. 18:31

Sziasztok!Egy olyan kérdésem lenne,hogy Mz Etz 125-höz fordulatszámmérőt szerelnék be,de nincs a motoron fordulatszámmérőnek kihajtás hely.A kuplung deknit kell csak cserélni?Előre is köszi!

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2016.11.18. 11:36

z25z írta:Jól mondja nyakas, a lengyellel nem járnál rosszul. Almot K20, volt alkalmam mikroszkóp alatt megnézni az anyagszerkezetét, lenyűgözött. De ebben a méretben én sem találtam sehol. Indiait semmiképp ne vegyél, nekem van egy vadi új indiai, feleslegessé vált feltettem ide-oda hirdetésben, remélem sikerült már levennem mindenhonnan, mert nem az eladható kategória, mint kiderült - a dugattyú csapszeg átesik rajta. Kizárásos alapon marad a berta. Hidd el nagyon jó dugattyú! Zsomborék méricskélték a hőtágulását stb és meglepően jól szerepelt.

Így igaz, jó a Berta!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 11:11

Jól mondja nyakas, a lengyellel nem járnál rosszul. Almot K20, volt alkalmam mikroszkóp alatt megnézni az anyagszerkezetét, lenyűgözött. De ebben a méretben én sem találtam sehol. Indiait semmiképp ne vegyél, nekem van egy vadi új indiai, feleslegessé vált feltettem ide-oda hirdetésben, remélem sikerült már levennem mindenhonnan, mert nem az eladható kategória, mint kiderült - a dugattyú csapszeg átesik rajta. Kizárásos alapon marad a berta. Hidd el nagyon jó dugattyú! Zsomborék méricskélték a hőtágulását stb és meglepően jól szerepelt.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2016.11.18. 10:50

Jééé a nyakas! 8)

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2016.11.18. 05:13

Athem írta:72-es dugattyút hol vennétek ? Gondolom az indai gyártó itt is felejtős.
lengyel gyártásút keress

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2016.11.18. 00:17

Már csak egy kis esztergálás meg hegesztés és kész, gyári rajz alapján. Ha valakit esetleg érdekel, a rajzokat dxf-ben el tudom küldeni, ill. az egyik szerintem eladó lesz, ha használható lesz :)

Kép


Kép

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.11.17. 22:33

72-es dugattyút hol vennétek ? Gondolom az indai gyártó itt is felejtős.

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2016.11.06. 22:51

Sziasztok!
Került hozzám két szívócsonk, elvileg etz250, első ránézésre egyformák, de a hosszuk különbözik. Az egyiken 5-ös, a másikon 7-es jelölés van az öntvényen. Ezekről mit kell/lehet tudni?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.11.06. 16:17

jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy mennyi az gyári olajtereló vastagsága ?mert ez az utángyári csak emlékeztet rá üdv. juragy
0.5

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.11.06. 13:34

sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy mennyi az gyári olajtereló vastagsága ?mert ez az utángyári csak emlékeztet rá üdv. juragy

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.11.03. 08:06

Athem írta:Semmi gond, túrára max Dokival megyek 2 keréken. :D
Vagy kistraktorral,hisz kitudja mit csinál a gépedből?? :)
Minden kitelik tőle

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.11.02. 18:14

Semmi gond, túrára max Dokival megyek 2 keréken. :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.02. 09:43

MrDok írta:Köszönöm.
De nem sértődtél meg ugye? Hiszen csak viccelünk :-)
Itt üzenem Athem-nek, hogy nyugi, mi csak dilizünk jó helyen van a motorod. Kevés ember van, akire rá merném bízni az enyémet, de Dok köztük van :-)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.11.02. 08:46

Kérlek szépen már régen eltettem a gépet olyan 700km környékénél! Szóval majd jövőre folyt. köv. Olyan 95 körül ment a legtöbbet ameddig húztam neki tovább nem.
A lényeg akkor a 2 tűállás annyira nem szar. :) Nem hiszem ebből lesz egy rakéta de majd még elválik...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.11.01. 22:08

Köszönöm.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.01. 20:55

kiszsebi írta:
Athem írta:Irigyellek... Lehet a lábai közt is néha :D... :)
hát igen... MrDoknak vannak perverziói.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:twisted: nekem is eszembe jutott egy rakás hasonló beszólás, de nem mertem beírni öööööö olyanok, mint pl. nehogy azt kapd vissza ami ott van stb stb. :twisted: :twisted:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.11.01. 20:53

Athem írta:Irigyellek... Lehet a lábai közt is néha :D... :)
hát igen... MrDoknak vannak perverziói.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.11.01. 19:18

Irigyellek... Illetve mindenkit aki most tud az MZ-jével menni. Szombat óta Mr.Dok kezei közt van az enyém... Lehet a lábai közt is néha :D
Örülök, hogy mén a paripa. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.01. 18:08

zsakfos írta: Ez szuper lett.
Mondjuk azt azért te is tudod hogy pont a vége felé már nem egyenesen arányosan nő a sebesség a gáz húzásával.
Köszönöm! És ez pontosan, így van ahogy mondod! :smt023 :D valamivel túl volt a félállásnál, de hát ezután már tényleg hiába tűnik úgy, hogy óóó mennyi van még hátra, nem sokkal lehet messzebb a vége. Igazából ha ezt stabilan tudja nekem ennyi is bőven elég :-)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.11.01. 17:59

z25z írta:Hell! Te hogy állsz a bejáratással? :D 2077 km után idejét éreztem, hogy egy kicsit odacsavarjam neki, nem koccant még a gázkar, hanem egy hosszabb egyenesben gyorsításkor értem el ezt, de kanyar jött és visszaengedtem. 11 fok, fák leveleit nézve szélcsend, de időkép szerint 1,9 Km/h-ás szél, az is szembe. Úgy néz ki jól sikerült ez a blokk és a fúrás is. Érzésre amennyi még hátra volt a gyári 130-at valószínűleg tudja. :D
Kép
Ez szuper lett.
Mondjuk azt azért te is tudod hogy pont a vége felé már nem egyenesen arányosan nő a sebesség a gáz húzásával.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.01. 17:42

Hell! Te hogy állsz a bejáratással? :D 2077 km után idejét éreztem, hogy egy kicsit odacsavarjam neki, nem koccant még a gázkar, hanem egy hosszabb egyenesben gyorsításkor értem el ezt, de kanyar jött és visszaengedtem. 11 fok, fák leveleit nézve szélcsend, de időkép szerint 1,9 Km/h-ás szél, az is szembe. Úgy néz ki jól sikerült ez a blokk és a fúrás is. Érzésre amennyi még hátra volt a gyári 130-at valószínűleg tudja. :D
Kép

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.11.01. 09:39

Tsigga írta:
Na igen :D
Alapvetően abból indulok ki, hogy valószínűleg heli coil fog kelleni, vagy szimplán nagyobb menetre fúrás, és valami egyéb nemgyári megoldás...
azért a nagyobb menettel vigyázz, mert nem fogod tudni leszedni a forgórészt!
(ha jól emlékszem, a hatos csavarhoz való dűbel 8-as külső átmérőjű, abba pedig már csak a 10-es menet jó...)

szóval, nem is olyan rossz megoldás az a dűbel.

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2016.10.31. 21:42

z25z írta:hááát kérdés, hogy van beletéve, beleütve, vagy menettel beletéve...úgy akár még jó is lehet. De ez megint csak nem derül ki, amíg ki nem veszed és megnézed. Félreértés ne essék nem arra akarlak biztatni, hogy mindenképp vedd ki, mert tudvalevő, hogy ami működik - ráadásul jól azt nem bántjuk :D főleg ha bizonyítottan jól működik....
Na igen :D
Alapvetően abból indulok ki, hogy valószínűleg heli coil fog kelleni, vagy szimplán nagyobb menetre fúrás, és valami egyéb nemgyári megoldás...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.10.31. 21:20

hááát kérdés, hogy van beletéve, beleütve, vagy menettel beletéve...úgy akár még jó is lehet. De ez megint csak nem derül ki, amíg ki nem veszed és megnézed. Félreértés ne essék nem arra akarlak biztatni, hogy mindenképp vedd ki, mert tudvalevő, hogy ami működik - ráadásul jól azt nem bántjuk :D főleg ha bizonyítottan jól működik....

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2016.10.31. 21:07

z25z írta:
Az a helyzet, hogy amíg nem szeded ki belőle azt a "dübelt" (?) addig nem lehet tudni, hogy mi a megoldása a javításnak. Nem tudom jól értem-e: most egy M6-os menetes rész áll ki és anyával rögzíted a megszakítóbütyköt? Ha a javításon gondolkoznék akkor én mindenképp kivenném belőle, akkor válna láthatóvá a roncsolás mértéke. Lehet csak elég lenne kitisztázni a menetet. Ki tudja, lehet nem volt megszakadva, csak nem volt hozzá speckó csavarja (M7x1 90 mm) aki csinálta és nem tudott 850 Ft-ért venni így volt a sufniban valami, amit belevert. Ha ez a helyzet, akkor egy 7x1-es kézi menetfúróval kellene kitakarítani a menetet hátha menthető. Ha teljesen odavan, akkor jöhet a helicoil szintén M7x1, nem beszerezhetetlen, de ritka és elég drága. Főtengelyt még nem helicoiloztam, de mivel az elég kemény anyag, nem tudom, hogy a helicoil készlet sima HSS fúrója elég lenne-e. Lehet HSS-G vagy méginkább HSS-E kellene hozzá ugyebár 7,5-es (!!!) méretben.
Egy ilyen van belepaszírozva:
Kép
És a gyári csavar vége van átmetszve M6-ra... :(
Azt leszámítva, hogy műszakilag kb undormány, működni működik. A heli coil-nál meg bennem is hasonló kérdések merültek föl, gondoltam nem bántom addig amíg valaki meg nem nyugtat abban, hogy meg lehet csinálni kulturáltan :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.10.31. 08:05

Tsigga írta:Sziasztok!
250-es ETZ főtengely generátor felőli menetének javításával próbálkozott már valaki, Heli Coil vagy valami egyéb módszerrel? A gyászmenet pontos állapota még nem ismert, egy csodálatos fém dübel van belegyilkolva, a csavar vége meg leszedve M6-osra. Még nem mertem kiműteni, de nem tűnik egy életbiztosításnak :D Emiatt nem szívesen cserélnék főcit, és kicsit tartok tőle hogy a menetjavítás nem sikerülne, ezért érdeklődöm, hátha van valakinek tapasztalata.
Az a helyzet, hogy amíg nem szeded ki belőle azt a "dübelt" (?) addig nem lehet tudni, hogy mi a megoldása a javításnak. Nem tudom jól értem-e: most egy M6-os menetes rész áll ki és anyával rögzíted a megszakítóbütyköt? Ha a javításon gondolkoznék akkor én mindenképp kivenném belőle, akkor válna láthatóvá a roncsolás mértéke. Lehet csak elég lenne kitisztázni a menetet. Ki tudja, lehet nem volt megszakadva, csak nem volt hozzá speckó csavarja (M7x1 90 mm) aki csinálta és nem tudott 850 Ft-ért venni így volt a sufniban valami, amit belevert. Ha ez a helyzet, akkor egy 7x1-es kézi menetfúróval kellene kitakarítani a menetet hátha menthető. Ha teljesen odavan, akkor jöhet a helicoil szintén M7x1, nem beszerezhetetlen, de ritka és elég drága. Főtengelyt még nem helicoiloztam, de mivel az elég kemény anyag, nem tudom, hogy a helicoil készlet sima HSS fúrója elég lenne-e. Lehet HSS-G vagy méginkább HSS-E kellene hozzá ugyebár 7,5-es (!!!) méretben.

Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga » 2016.10.30. 20:50

Sziasztok!
250-es ETZ főtengely generátor felőli menetének javításával próbálkozott már valaki, Heli Coil vagy valami egyéb módszerrel? A gyászmenet pontos állapota még nem ismert, egy csodálatos fém dübel van belegyilkolva, a csavar vége meg leszedve M6-osra. Még nem mertem kiműteni, de nem tűnik egy életbiztosításnak :D Emiatt nem szívesen cserélnék főcit, és kicsit tartok tőle hogy a menetjavítás nem sikerülne, ezért érdeklődöm, hátha van valakinek tapasztalata.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég