Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sunbim írta: Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.
A töltésjelző is jóformán csak dísznek van, a generátorral kapcsolatos hibalehetőségek döntő többségét nem képes jelezni, abban sem bízom :) voltmérőnek van értelme, de még azt is ésszel kell leolvasni.

Szerintem egy közvetett és hiányos adatot kijelző "műszer" csak hamis biztonságérzetet ad, "még lehet húzni" - "még van töltés", közben pedig már a dugattyú rég túlhevült és mindjárt felkenődik a hengerfalra, a szénkeféket meg már az előző kanyarban elhagytad...

UI:
amúgy a vízhőmérő vízhűtéses blokknál sem ad tájékoztatást a motor üzemi hőmérsékletéről. Ott is annyit tudsz leolvani, hogy "kis kitérés = még hideg", "nagy kitérés = már bemelegedett"
A valódi célja annak a jelzése, mikor van veszélye hogy végzetes hiba bekövetkezzen a hűtőrendszerben, nem pedig a motorban! Soha nem volt cél a motor üzemállapotának kijelzése.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A képen látható műszer 3200Ft a híradástechnikai boltokban.Én motorra vettem,de a szobában maradt kb.5 éve.2 évente kell bele új elem.-50+300 fok a mérési tartománya.Mindenki gondoljon róla amit akar! :-k
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:
sunbim írta:
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.

Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.
Arra jó hogy még egy órával több legyen a műszerfalon :-)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Athem írta:Én őt választottam. Igazából teljesen univerzális, léghűtéses blokkoktól a kazánház vízhőmérséklet mérésére is teljesen jó.

Fött!
Ez tetszik. És nem is srága!

De ha a kazánházban már áll a víz van akkor ott már nagy a baj. Elázik a tüzelő! :mrgreen:

... Jólvan,értem na ! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Én őt választottam. Igazából teljesen univerzális, léghűtéses blokkoktól a kazánház vízhőmérséklet mérésére is teljesen jó.

Fött!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.

Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

MrDok írta:
aronpfabian írta:Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.........
És tulajdonképpen igazad is van.
A hétköznapokon egy működő motornál nem sok jelentősége van, hogy van-e rajta hőfokmérő.
Viszont egy esetben nagyon jó ha van akár saccolós visszajelzés is a hőfokról, ez pedig a karburálás, próbák, járatás időszaka. Vagyis mikor nyers a motor, látod az aktuális beállítás kicsit homályos tükrét, és tudsz módosítani rajta.
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.

Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

aronpfabian írta:Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.........
És tulajdonképpen igazad is van.
A hétköznapokon egy működő motornál nem sok jelentősége van, hogy van-e rajta hőfokmérő.
Viszont egy esetben nagyon jó ha van akár saccolós visszajelzés is a hőfokról, ez pedig a karburálás, próbák, járatás időszaka. Vagyis mikor nyers a motor, látod az aktuális beállítás kicsit homályos tükrét, és tudsz módosítani rajta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.

Nem írtad milyen műszer van felszerelve, de ez ahogy lejjebb is többen írták, csak egy hozzávetőleges, nagyon közvetett érték a motor üzemállapotáról. 10°C-okat nézegetni rajta sok értelme szerintem nincs.

Ha a szokásos vízhűtéses blokkhoz való vízhőmérőt szerelted fel, ezeknek az érintett hőmérséklet-tartományban semmilyen pontosság nem elvárt. A 80°C alatti hőmérsékletekre simán ráírhatták volna hogy "NE NÉZEGESD TÚL HIDEG" Egyátalán azért van itt beosztás, hogy a régebbi, csőszondás típusoknál legyen helye visszahúzódni a mutatónak leállított motornál - hülyén nézett volna ki ha a valós skáláról 120°-nyit lefordulva állna meg.
MZ esetén is csak arról tájékoztat hogy bemelegedett-e a blokkod - a skálát kb 2/3-1/3 (vagy inkább 3/4-1/4) arányban fel lehetne osztani "HIDEG, NE HÚZD" - "CSUTKAGÁÁÁZ" tartományokra, akkor mutatna "pontosan"

Ha digitális műszer, a hirtelen időjárásváltozás és a folyamatos rezgés simán okozhat benne mérési pontatlanságot növelő hibát. A rezgést amúgy az analóg műszer sem bírja igazán.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jura györgy írta:sziasztok én meg vettem azt a bolti tömítő készletet ezzel raktam össze prés =1mm szépen indult jól ment igen jól ment mert többen tudjuk el estem ,megragadt és szerintem ezek a hőfokmérők nem a valóságot mutatják üdv .juragy
Nem tudod úgy befúrni hogy a valóságot mutassa mert akkor már a perselyt (és a hőmérőt) teszed tönkre. Csak vásári kacat, "elektromos csellentyűcske" egy léghűtéses motoron a hűtőborda-hőmérséklet kijelzése.

A kipufogókönyökbe fúrt hőszonda esetleg mutatna valami hasznos adatot a motor üzemi állapotáról, de ahhoz tudni kéne, az adott blokkon mi számít normális és hibát jelző adatnak. Amúgy meg ronda, felszerelni macerás, az ára pedig természetesen többszöröse az MTZ/Lada vízhőmérőnek amit fel szoktak gányolni MZ-re.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok én meg vettem azt a bolti tömítő készletet ezzel raktam össze prés =1mm szépen indult jól ment igen jól ment mert többen tudjuk el estem ,megragadt és szerintem ezek a hőfokmérők nem a valóságot mutatják üdv .juragy
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

jaja :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta: Szóval van a HF-ek közt eltérés, de annyi talán nem, hogy 2,5-3 mm-t adjon csak ki. .
Annyi biztos nem,de tizedek igen.
Tudod nemrég játszottam ezzel én is :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Milyen dugó lehet? :-k Nekem most mindkét blokkban berta van és a hivataloson sikerült 1,1-re beállítani, a játszóson 1,8 ezen még egy kicsit tudnék "faragni" a tömítésekkel kb.: 1,4-ig, de az is sok, ezért hajkurászok hegngerfejet - sajnos egyelőre semmi sikerrel. Szóval van a HF-ek közt eltérés, de annyi talán nem, hogy 2,5-3 mm-t adjon csak ki. Amúgy nálam is valami szar van a palacsintában , mert a 0,4-es hf tömítés nem lapul össze (szerintem nem is az tömít - látni a légrést is). Gyanús, hogy a hf felfekszik a perselyre. Mindenesetre nem fúj ki és nem is panaszkodom, mert egész jól megy, erős is. 1730 km van eddig benne tartós 113-at már mentem vele GPS szerint, nem tudom mi lehet a vége. Lehet, hogy nem sokkal több.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:.............
ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam :shock: - bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is..... :twisted: :twisted:
Forrasztóón, összetekerve, majd ezt újra. Épp hogy elérte, nem igazán nyomta meg. Biztos hogy 2.5 felett van........
Hengerfejet kaptuk csak le, gyárinak tűnt, a dugó lehet hibás.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

z25z írta:Tömítésekkel nem hiszem, hogy normál értékre tudod hozni. Talp: 0,5 (ennyi általában a papír vastagsága) hf.:0,2 (elmondásod szerint most ennyi). Ha kiveszed őket és pasztázod (kb.: 0,1 mm a pasztázás) akkor is még bőven 2 mm felett maradsz. A hengerfej nem hiszem, hogy ennyit elcsal, de megpróbálkozhatsz másikkal. A dugattyú már inkább lehet huncut, de ha eddig jól ment akkor biztos nem állnék neki dugattyút variálni.

ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam :shock: - bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is..... :twisted: :twisted:
Nemén mértem, de lehetne egy ötös lottód... :D félbe hajtva sokszor a 0,5 mm-es :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tömítésekkel nem hiszem, hogy normál értékre tudod hozni. Talp: 0,5 (ennyi általában a papír vastagsága) hf.:0,2 (elmondásod szerint most ennyi). Ha kiveszed őket és pasztázod (kb.: 0,1 mm a pasztázás) akkor is még bőven 2 mm felett maradsz. A hengerfej nem hiszem, hogy ennyit elcsal, de megpróbálkozhatsz másikkal. A dugattyú már inkább lehet huncut, de ha eddig jól ment akkor biztos nem állnék neki dugattyút variálni.

ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam :shock: - bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is..... :twisted: :twisted:
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

z25z írta:
Athem írta:Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.

Kihez fordulhatok? Nagy a gond?

A nagyobb vagy egyenlő 3 mm az kurva sok, de a tömítés módosításával elvettél belőle kemény 0,2 mm-t, ami ekkora préssávnál majdnem semmit nem jelent....Huncutabb akkor lenne, ha 1-ről mennél le 0,8-ra. Hőfokmérő szerintem egyáltalán nem mérvadó. (nagyjából a jópofa dísz kategória) Ha meg akar szorulni, akkor régen megszorul,mire a hőfokmérő "túlhevülést" mutatna. A múltkor FB-n számolgattuk, hogy kb. 30 fok dugattyú-henger hőmérséklet különbségnél szorul meg. A vékonyka gyűrű az elsődleges hőelvezető adja át a hengernek a hőt, és jócskán késik ez a hőátadás. Gondolom az érzékelő a bordák közé van dugva, tehát ez arra jó, amit írtál, heogy eddig ilyen üzemi körülmények között ennyi volt, most meg ilyen. Ezért hőfokmérő szerint lehet 110 fokos a henger, amire ha ráköpsz "lepattan" mégsem szorul meg, míg mutathat 70 fokot csak és mégis beáll, mint a picsa.
Szerintem a ledadogás ettől független lesz. (hacsak nem 300-as 250-es HF-el és detonál). Első körben ellenőrízném a gyújtást.

ui.: amúgy juragynál a pont, lődd be 0,9-1,2 közé.

Dugó csere, vagy hengerfej? Gyújtás jó, MrDok ellenőrzésével jelenthetem.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Athem írta:Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.

Kihez fordulhatok? Nagy a gond?

A nagyobb vagy egyenlő 3 mm az kurva sok, de a tömítés módosításával elvettél belőle kemény 0,2 mm-t, ami ekkora préssávnál majdnem semmit nem jelent....Huncutabb akkor lenne, ha 1-ről mennél le 0,8-ra. Hőfokmérő szerintem egyáltalán nem mérvadó. (nagyjából a jópofa dísz kategória) Ha meg akar szorulni, akkor régen megszorul,mire a hőfokmérő "túlhevülést" mutatna. A múltkor FB-n számolgattuk, hogy kb. 30 fok dugattyú-henger hőmérséklet különbségnél szorul meg. A vékonyka gyűrű vezeti el a dugattyú hőjét elsődlegesen és adja át a hengernek. A henger elvileg ugyanakkora mértékben tágul, mint a dugattyú, de a felmelegedése jócskán késik. Gondolom az érzékelő a bordák közé van dugva, tehát ez arra jó, amit írtál, heogy eddig ilyen üzemi körülmények között ennyi volt, most meg ilyen. Ezért hőfokmérő szerint lehet 110 fokos a henger, amire ha ráköpsz "lepattan" mégsem szorul meg, míg mutathat 70 fokot csak és mégis beáll, mint a picsa.
Szerintem a ledadogás ettől független lesz. (hacsak nem 300-as 250-es HF-el és detonál). Első körben ellenőrízném a gyújtást.

ui.: amúgy juragynál a pont, lődd be 0,9-1,2 közé.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2016.10.05. 17:30-kor.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

Athem én úgy tudom hogy a présnek 0,9 - 1,2 közt a a jó MZ 250 setében nekem is 2 körül volt vissza vettem 1 milliméterre eredményként kaptam egy másik motort üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2016.10.09. 07:37-kor.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.

Kihez fordulhatok? Nagy a gond?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

De ez csak a beállításhoz kell, nem? Nem ez a vékony lemez tartja meg a lóerőket, hanem a megfelelően meghúzott anya. (persze, ha minden egyéb a helyén van) Nem megfelelő meghúzás miatt szoktuk látni a szépen összehajtogatott feszítőkről posztolt képeket......
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dani, a láncfeszesség állító rajta van a tengelyeden? A villa végén. Be van állítva rendesen?

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hát húzd már meg b.meg azt a tengely anyát :mrgreen: :mrgreen: ha lehet mindkét oldalon. :lol: 80 Nm.
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

z25z írta:
BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/
de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire? :?
A Facebook oldalamon már-már blogot vezetek :D A lényeg, hogy a lánc feszességével szívok már 3 napja... Fogja magát és kilazul... A blokknak hála az égnek nincs baja, megy gyorsul mint a golyó! Csak egy idő után elmegy a lánc feszessége és kopog... Az adta azt a hülye hangot, így Hondusnak igaza lett! :) 3 dolgot kell már csak megcsinálnom a motoron. Első féklámpa kapcsoló, bal hátsó index, láncfesszesség. Illetve apró kis részletként egy komplett fényzés még hátra van.
De lényeg, hogy a blokknak nincs baja! A főúton nálunk 80-ig húztam neki, és semmi gond nem volt vele, csak az, hogy utána kigyorsításnál elment megint a lánc feszessége.
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/
de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire? :?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, mekkora ez a fordulat?3000 alatt sokat ne várjál tőle vagy jó esetben 2800 ha minden oké üdv. juragy
ggabor1028
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
MZ-d típusa: TS250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ggabor1028 »

Sziasztok!

Valaki el tudná küldeni nekem egy 250-es etz gyári palástrajzát? Vettem egy etz-t és nem úgy megy mint a többi, inkább fordulaton dolgozik és össze szeretném hasonlítani a vezérlését egy gyárival.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta: Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.

...
Nem az eséstől félek, hanem, hogy nem olyan olcsó mulatság a következmény :? na meg ki tudja legközelebb lesz-e olyan szerencsém, hogy tök kihalt úton következik be és nem egy szembe jövő alatt végzem..esetleg pár száz (ezer km-rel arrébb) és hogy ezen rugózzak egy hosszú túra közben, hogy na megragad vagy sem? vajon kell ez nekem? nyerek a nagyobbal annyit, hogy végig aggódjam a túrát? szóval passz majd alszok rá egyet-kettőt. Aztán lehet eladósorba kerül, ha tényleg kell akkor te leszel az első akinek szólok :-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsa :D esetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal :twisted: ) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta :wink:
Az enyémen is nagy henger dolgozik egy ideje.
Egyszer akart szorulni, hegyen fel egy autó után 30-al. Szivató, nyélgáz, elmúlt minden baja.
Akkor még bejáratós volt.
Azóta tartósan közlekedem vele 5e fordulaton ha az út engedi, (20-21 lánckerék, 100-110km/h). Még csak a közelébe sem jutott ragadásnak.
Szerintem ez karburálás kérdése, kell a lehető legnagyobb főfuvi amit elvisel, és jól belőtt részterheléstű.
Meg egy olyan szépen szóló karbi mint az enyém..... kolompol rendesen, cserélnem kéne.
Mi is van a csatos tű projektel?...........?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bambi írta: ... Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Kálcinak szólni kell, a következő Őrségen az ő motorját szereljük ... szét! :lol:

...

Szép kis társaság, berinyáltatjuk aztán bátorítjuk. :D
Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.

...

Téma: Blokk
zsakfos írta: Addig nincs is gond amíg akad aki hazavisz utánfutóval :)
:mrgreen:

Mindig akad egy jó ember a közelben akire számíthatok! :wink: :smt023
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.09.13. 22:39-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Zizi!

Szerintem ez a kis elméleti eszmecsere ne tántoritson el semmitől.
Csak elméletek,semmire nincs bizonyiték.
:D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta:Megveszem! :D

Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja. :lol:
Addig nincs is gond amig akad aki hazavisz utánfutóval :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsa :D esetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal :twisted: ) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta :wink:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Megveszem! :D

Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja. :lol:
Nem fogom úgy a kormányt hogy ne legyen az ujjam a kuplungon.

Most akkor visszalépsz egy kategóriát Zé ? :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta:Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van. :-) majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
Az a baj, hogy szemre még annyi sem marad...kukkants rá a képre, amit lőttem. Innen nézve tényleg nem túl bizalom gerjesztő...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta: Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
ez 3 mm-rel nagyobb átmérő mint a mieink, ez alapján elvileg nem lehetne feltenni azt a hengert. a kérdés még, hogy vajon fentebb vastagszik-e (lépcsős kiképzés) és hogy a "szoknya" milyen vastag. Mert ha elbírja, akkor esetleg megoldás lehetne, hogy nem a kartert kimarni, hanem a szoknyából levenni 1,5-et.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hááát tényleg nagyon vékony a persely: asszem egyelőre mégis "jegelem" a projectet. :-k
Kép

Kép

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Biztos hogy a régi maradt a karter nyílás?
Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.09.13. 20:41-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:
z25z írta:

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"



Kép


Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.
Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)
Ha így van, akkor nem szóltam! ](*,)
Azért rémlik neked másként,mert a csatornák azok tényleg ferdén mennek,de a persely után,illetve egyedül a kipufogó nyílás alsó éle ami ferdén megy,de ugye az meg nem játszik a vezérlésben.Legalábbis szemre én így látom a hengeremen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)
Ha így van, akkor nem szóltam! ](*,)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Mert az önmagában még nem lenne baj,hisz a túlméretes dugattyúkkal lehet utánamenni,ha szükséges.De egyébiránt miért mászna el a vezérlés?A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?


Magyarul nem ez az oka annak hogy a gyár nem ajánlja a 2mm-nél nagyobb méretre fúrást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van. :-) majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"



Kép


Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta:Zizi.

A gyár 2 mm fúrást enged biztonsággal.100% hogy ez túlbiztostott érték.Csak saccra mondom,hisz kitudhatja ezt bizonyossággal,hogy ez elmehet mondjuk 74 mm-ig(ez is már a kétszerese a gyári adatnak) teljes biztonsággal....

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

z25z írta: ...Nézegetem a képet és megkönnyítette volna a dolgot, ha bejelöli pontosan milyen hibát kellene látni. De ha ezt a szürke foltot, amit én most bejelöltem pirossal, akkor bezony sunbim neked van igazad. Azok ott a blokkösszefogató csavarok furatai. Amúgy hogy csak jobbra dőlésnél folyt nem értem, mert sokkal magasabban van, mint hogy egy egyszerű döntésnél odáig érjen az olaj. Esetleg felverődhet a fogaskerekekről, de az akkor folyik ott vízszintesen is.


Kép

...
Igaz. Pótolom a hiányt. A blokkfél összefogató csavarok a helyükön vannak. Csak paszta van felette. Korábban azt hittem onnét szivároghat az olaj. Most meg már feleslegesnek tartom a tömítést onnét eltávolítani.
A lánckerekes képet a beazonosíthatóság miatt tettem fel, a lyuk a második képen látszik/van a gumitömítés alatt. A kék nyíl pont a lyuk közepén van.


Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Zizi.

A gyár 2 mm fúrást enged biztonsággal.100% hogy ez túlbiztostott érték.Csak saccra mondom,hisz kitudhatja ezt bizonyossággal,hogy ez elmehet mondjuk 74 mm-ig(ez is már a kétszerese a gyári adatnak) teljes biztonsággal

Azért itt pld a te dugó méretedet elnézve igencsak túl van lépve a dolog.
69 mm alapméret,a megengedett túlfúrás 71 mm a gyári ajánlás szerint.
De a te dugód a megengedett 2 mm-nek a 4x-ese.!!!!!

A hengerből kilógó persely külső átmérője 80 mm
A gyári legnagyobb fúrás esetén is 4 mm falvastagság marad.
A te esetedben mennyi marad? 1,5 mm falvastagság.
Szerintem ez már azért igencsak túlmegy a biztonsági ráhagyás méretén is.
Persze ilyenkor jön az "ellentábor" hogy látod hogy működik a dolog ugye?
Igen működik persze.Ez olyan mint az én szakmámban a megengedett max utaslétszám.Többen is elférnek igen,de pld a Pajtás hajó ezért is süllyedt el anno,mert túllépték a megengedett létszámot többször is,soha nem volt gond,viszont amikor meg lett,akkor sokan meghaltak.Mert összejött mellé más is.

Hát itt is ez van.
Bírja,de a lehetőség erőteljesen benne van hogy esetleg nem fogja.
A klubon belül százalékos arányban mennyi a 300-asok közti megragadás?
Jóformán én 1 emberről tudok akinek nem ragadt meg még.A Czampa Miki,de ott meg a legnagyobb gondosság ellenére is más motor problémák jönnek elő mindig.
Elméletileg azok a problémák nem köthetők közvetlenül a 300-asitáshoz,de kitudja milyen ok-okozati összefüggések lehetnek? :?:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.09.13. 08:44-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta: Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni :D

Ez az utolsó mondat nagyon tetszett, én is hasonló okok miatt adok még egy esélyt a 300-as szettnek. Számtalan álmatlan éjszakám volt azon elmélkedve hogy vajon miért ragadt meg? Ami tény: valóban elég vékony a henger fala ekkora túlfúrásnál és más a hőelvezetés. Bambi mesterrel is értekeztünk erről a deformáció/ragadás kérdésről. A gyári 300-asoknak tényleg vastagabb a henger fala, a deformáció lehet már az összerakáskor is jelentkezik, mert a tőcsavarok meghúzásakor akár hordósodhat is. Amikor a megragadt hengert elvittem a fúróshoz akkor tőle is kérdeztem, hogy mit gondol a hengerfal vastagságáról? Azt mondta, ha jó az illesztés bírnia kellene megragadás nélkül. Nem emlékszem már melyik, de van olyan motor amit nem is lehet fúrni, mert olyan közel vannak egymáshoz a hengerek, hogy egymásba szakadhatnának és mégis bírják. (bár lehet nem összehasonlítási alap a vízhűtés miatt).
A megragadás pedig általában a teljes gáz közeli állapotban történt. Sokkal valószínűbb, hogy helytelen a karburálás. Esetleg egy többlépcsős (gyorsítófúvókás) karburátor segíthetne a dolgon, hogy teljesen nyitott toroknál plusz üzemanyagot toljon be.
Itt visszakanyarodok a saját ragadásomhoz. Az első ragadásom után nagyobbra lett dörzsárazva a fúvóka. Nem is volt vele semmi baj járatáskor és utána egy darabig, de amikor már bátran nyeleztem észrevettem, hogy van amikor gond nélkül megy, van hogy besokall. (mintha egy kis szivatót húztam volna rá). Először csak próbaképp tettem vissza a gyári méretű főfúvókát 118 (tudjuk ez kb 110) és meglepően kurva jó lett, eltűnt az a besokallás jelleg végig jól forgott bárhol egészen 6300-ig. A gyertyakép szép világos barna lett. Így ezt hagytam benne. Szerintem ez bosszulta meg magát. A fogyasztásom is nagyon szép lett. Zsebi a tanúja, hogy a lenygel túrát 4,4 es átlaggal tettem meg ( 2500 km-en számolva) és ebben benne van keresztül a magas Tátrán és az autópályán is több 100 km-t mentünk bőven 100 feletti tempóban, rohadtul felpakolva. Ez a fogyasztás némelyik 250-esnek is becsületére válna olyan "kevés" nemhogy egy 300-asnak. Aztán jött egy hűvös nyári reggel és nyélgázon megszorult. Hondussal is értekeztünk, hogy a hőmérséklet változása is elég nagy hatással van a karburálásra.
Na szóval, a feldörzsárazott fúvókával annyi volt a gond, hogy sötét volt a gyertyakép és időnként besokallt. (valószínűleg hőmérsékletfüggő volt a dolog) Mivel általában a sebességhatárokat betartva közlekedtem (országút 4000 környéke) és a 300-as simán elment 2400-on is városban ezért bőven hatással volt az alapjárati rendszer.
A gyári fúvókamérettel meg szép volt a gyertyakép, nem sokallt be, de teljesen nyitott toroknál megragadt a f.szba. No meg az olaj is 1:60-1:65 be volt keverve. Hiába a csúcsminőség, ha egyszerűen kevés a kenés.

Ha jó az elméletem, akkor ezt úgy szeretném kompenzálni, hogy nagyobb fúvókát teszek bele, de lejjebb teszem a tűt. Ekkor a tű ugyebár alapjáraton elvesz belőle, de nyitott állásban meg már nem szól bele és meg lesz a többlet üzemanyag.
És szigorúan 1:50

A ragadásról még annyit, hogy amikor kezdett megszorulni akkor olyan volt, mintha levettem volna a gyujtást. Első reakcióm az volt hogy elvettem a gázt, és ezzel adtam meg a kegyelemdöfést a motornak. Elzárt torok, üzemanyag nulla egyenes út, hogy 2 másodpercen belül már visított és ragadt, akkor már hiába húztam a kuplungot.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég