Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.30. 17:36

hát húzd már meg b.meg azt a tengely anyát :mrgreen: :mrgreen: ha lehet mindkét oldalon. :lol: 80 Nm.

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2016.09.30. 17:29

z25z írta:
BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/
de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire? :?
A Facebook oldalamon már-már blogot vezetek :D A lényeg, hogy a lánc feszességével szívok már 3 napja... Fogja magát és kilazul... A blokknak hála az égnek nincs baja, megy gyorsul mint a golyó! Csak egy idő után elmegy a lánc feszessége és kopog... Az adta azt a hülye hangot, így Hondusnak igaza lett! :) 3 dolgot kell már csak megcsinálnom a motoron. Első féklámpa kapcsoló, bal hátsó index, láncfesszesség. Illetve apró kis részletként egy komplett fényzés még hátra van.
De lényeg, hogy a blokknak nincs baja! A főúton nálunk 80-ig húztam neki, és semmi gond nem volt vele, csak az, hogy utána kigyorsításnál elment megint a lánc feszessége.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.29. 07:39

BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/
de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire? :?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.09.25. 14:13

sziasztok, mekkora ez a fordulat?3000 alatt sokat ne várjál tőle vagy jó esetben 2800 ha minden oké üdv. juragy

ggabor1028
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
MZ-d típusa: TS250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ggabor1028 » 2016.09.18. 23:40

Sziasztok!

Valaki el tudná küldeni nekem egy 250-es etz gyári palástrajzát? Vettem egy etz-t és nem úgy megy mint a többi, inkább fordulaton dolgozik és össze szeretném hasonlítani a vezérlését egy gyárival.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.14. 07:46

sunbim írta: Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.

...
Nem az eséstől félek, hanem, hogy nem olyan olcsó mulatság a következmény :? na meg ki tudja legközelebb lesz-e olyan szerencsém, hogy tök kihalt úton következik be és nem egy szembe jövő alatt végzem..esetleg pár száz (ezer km-rel arrébb) és hogy ezen rugózzak egy hosszú túra közben, hogy na megragad vagy sem? vajon kell ez nekem? nyerek a nagyobbal annyit, hogy végig aggódjam a túrát? szóval passz majd alszok rá egyet-kettőt. Aztán lehet eladósorba kerül, ha tényleg kell akkor te leszel az első akinek szólok :-)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.09.13. 22:21

z25z írta:ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsa :D esetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal :twisted: ) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta :wink:
Az enyémen is nagy henger dolgozik egy ideje.
Egyszer akart szorulni, hegyen fel egy autó után 30-al. Szivató, nyélgáz, elmúlt minden baja.
Akkor még bejáratós volt.
Azóta tartósan közlekedem vele 5e fordulaton ha az út engedi, (20-21 lánckerék, 100-110km/h). Még csak a közelébe sem jutott ragadásnak.
Szerintem ez karburálás kérdése, kell a lehető legnagyobb főfuvi amit elvisel, és jól belőtt részterheléstű.
Meg egy olyan szépen szóló karbi mint az enyém..... kolompol rendesen, cserélnem kéne.
Mi is van a csatos tű projektel?...........?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.09.13. 21:51

bambi írta: ... Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Kálcinak szólni kell, a következő Őrségen az ő motorját szereljük ... szét! :lol:

...

Szép kis társaság, berinyáltatjuk aztán bátorítjuk. :D
Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.

...

Téma: Blokk
zsakfos írta: Addig nincs is gond amíg akad aki hazavisz utánfutóval :)
:mrgreen:

Mindig akad egy jó ember a közelben akire számíthatok! :wink: :smt023
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.09.13. 22:39-kor.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 21:29

Zizi!

Szerintem ez a kis elméleti eszmecsere ne tántoritson el semmitől.
Csak elméletek,semmire nincs bizonyiték.
:D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 21:23

sunbim írta:Megveszem! :D

Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja. :lol:
Addig nincs is gond amig akad aki hazavisz utánfutóval :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 21:10

ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsa :D esetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal :twisted: ) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta :wink:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.09.13. 21:00

Megveszem! :D

Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja. :lol:
Nem fogom úgy a kormányt hogy ne legyen az ujjam a kuplungon.

Most akkor visszalépsz egy kategóriát Zé ? :wink:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 20:54

sunbim írta:Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van. :-) majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
Az a baj, hogy szemre még annyi sem marad...kukkants rá a képre, amit lőttem. Innen nézve tényleg nem túl bizalom gerjesztő...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 20:50

zsakfos írta: Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
ez 3 mm-rel nagyobb átmérő mint a mieink, ez alapján elvileg nem lehetne feltenni azt a hengert. a kérdés még, hogy vajon fentebb vastagszik-e (lépcsős kiképzés) és hogy a "szoknya" milyen vastag. Mert ha elbírja, akkor esetleg megoldás lehetne, hogy nem a kartert kimarni, hanem a szoknyából levenni 1,5-et.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 20:40

hááát tényleg nagyon vékony a persely: asszem egyelőre mégis "jegelem" a projectet. :-k
Kép

Kép

Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 20:31

bambi írta:Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Biztos hogy a régi maradt a karter nyílás?
Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.09.13. 20:41-kor.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.09.13. 19:44

zsakfos írta:
z25z írta:

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"



Kép


Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.
Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 14:01

kiszsebi írta:
zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)
Ha így van, akkor nem szóltam! ](*,)
Azért rémlik neked másként,mert a csatornák azok tényleg ferdén mennek,de a persely után,illetve egyedül a kipufogó nyílás alsó éle ami ferdén megy,de ugye az meg nem játszik a vezérlésben.Legalábbis szemre én így látom a hengeremen.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.09.13. 13:45

zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)
Ha így van, akkor nem szóltam! ](*,)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 13:31

kiszsebi írta:A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Mert az önmagában még nem lenne baj,hisz a túlméretes dugattyúkkal lehet utánamenni,ha szükséges.De egyébiránt miért mászna el a vezérlés?A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?


Magyarul nem ez az oka annak hogy a gyár nem ajánlja a 2mm-nél nagyobb méretre fúrást.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.09.13. 13:04

A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.09.13. 12:46

Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van. :-) majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 09:14

z25z írta:

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"



Kép


Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 09:03

zsakfos írta:Zizi.

A gyár 2 mm fúrást enged biztonsággal.100% hogy ez túlbiztostott érték.Csak saccra mondom,hisz kitudhatja ezt bizonyossággal,hogy ez elmehet mondjuk 74 mm-ig(ez is már a kétszerese a gyári adatnak) teljes biztonsággal....

Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál. =D> Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2016.09.13. 08:44

z25z írta: ...Nézegetem a képet és megkönnyítette volna a dolgot, ha bejelöli pontosan milyen hibát kellene látni. De ha ezt a szürke foltot, amit én most bejelöltem pirossal, akkor bezony sunbim neked van igazad. Azok ott a blokkösszefogató csavarok furatai. Amúgy hogy csak jobbra dőlésnél folyt nem értem, mert sokkal magasabban van, mint hogy egy egyszerű döntésnél odáig érjen az olaj. Esetleg felverődhet a fogaskerekekről, de az akkor folyik ott vízszintesen is.


Kép

...
Igaz. Pótolom a hiányt. A blokkfél összefogató csavarok a helyükön vannak. Csak paszta van felette. Korábban azt hittem onnét szivároghat az olaj. Most meg már feleslegesnek tartom a tömítést onnét eltávolítani.
A lánckerekes képet a beazonosíthatóság miatt tettem fel, a lyuk a második képen látszik/van a gumitömítés alatt. A kék nyíl pont a lyuk közepén van.


Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.13. 08:44

Zizi.

A gyár 2 mm fúrást enged biztonsággal.100% hogy ez túlbiztostott érték.Csak saccra mondom,hisz kitudhatja ezt bizonyossággal,hogy ez elmehet mondjuk 74 mm-ig(ez is már a kétszerese a gyári adatnak) teljes biztonsággal

Azért itt pld a te dugó méretedet elnézve igencsak túl van lépve a dolog.
69 mm alapméret,a megengedett túlfúrás 71 mm a gyári ajánlás szerint.
De a te dugód a megengedett 2 mm-nek a 4x-ese.!!!!!

A hengerből kilógó persely külső átmérője 80 mm
A gyári legnagyobb fúrás esetén is 4 mm falvastagság marad.
A te esetedben mennyi marad? 1,5 mm falvastagság.
Szerintem ez már azért igencsak túlmegy a biztonsági ráhagyás méretén is.
Persze ilyenkor jön az "ellentábor" hogy látod hogy működik a dolog ugye?
Igen működik persze.Ez olyan mint az én szakmámban a megengedett max utaslétszám.Többen is elférnek igen,de pld a Pajtás hajó ezért is süllyedt el anno,mert túllépték a megengedett létszámot többször is,soha nem volt gond,viszont amikor meg lett,akkor sokan meghaltak.Mert összejött mellé más is.

Hát itt is ez van.
Bírja,de a lehetőség erőteljesen benne van hogy esetleg nem fogja.
A klubon belül százalékos arányban mennyi a 300-asok közti megragadás?
Jóformán én 1 emberről tudok akinek nem ragadt meg még.A Czampa Miki,de ott meg a legnagyobb gondosság ellenére is más motor problémák jönnek elő mindig.
Elméletileg azok a problémák nem köthetők közvetlenül a 300-asitáshoz,de kitudja milyen ok-okozati összefüggések lehetnek? :?:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.09.13. 08:44-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.13. 07:42

zsakfos írta: Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni :D

Ez az utolsó mondat nagyon tetszett, én is hasonló okok miatt adok még egy esélyt a 300-as szettnek. Számtalan álmatlan éjszakám volt azon elmélkedve hogy vajon miért ragadt meg? Ami tény: valóban elég vékony a henger fala ekkora túlfúrásnál és más a hőelvezetés. Bambi mesterrel is értekeztünk erről a deformáció/ragadás kérdésről. A gyári 300-asoknak tényleg vastagabb a henger fala, a deformáció lehet már az összerakáskor is jelentkezik, mert a tőcsavarok meghúzásakor akár hordósodhat is. Amikor a megragadt hengert elvittem a fúróshoz akkor tőle is kérdeztem, hogy mit gondol a hengerfal vastagságáról? Azt mondta, ha jó az illesztés bírnia kellene megragadás nélkül. Nem emlékszem már melyik, de van olyan motor amit nem is lehet fúrni, mert olyan közel vannak egymáshoz a hengerek, hogy egymásba szakadhatnának és mégis bírják. (bár lehet nem összehasonlítási alap a vízhűtés miatt).
A megragadás pedig általában a teljes gáz közeli állapotban történt. Sokkal valószínűbb, hogy helytelen a karburálás. Esetleg egy többlépcsős (gyorsítófúvókás) karburátor segíthetne a dolgon, hogy teljesen nyitott toroknál plusz üzemanyagot toljon be.
Itt visszakanyarodok a saját ragadásomhoz. Az első ragadásom után nagyobbra lett dörzsárazva a fúvóka. Nem is volt vele semmi baj járatáskor és utána egy darabig, de amikor már bátran nyeleztem észrevettem, hogy van amikor gond nélkül megy, van hogy besokall. (mintha egy kis szivatót húztam volna rá). Először csak próbaképp tettem vissza a gyári méretű főfúvókát 118 (tudjuk ez kb 110) és meglepően kurva jó lett, eltűnt az a besokallás jelleg végig jól forgott bárhol egészen 6300-ig. A gyertyakép szép világos barna lett. Így ezt hagytam benne. Szerintem ez bosszulta meg magát. A fogyasztásom is nagyon szép lett. Zsebi a tanúja, hogy a lenygel túrát 4,4 es átlaggal tettem meg ( 2500 km-en számolva) és ebben benne van keresztül a magas Tátrán és az autópályán is több 100 km-t mentünk bőven 100 feletti tempóban, rohadtul felpakolva. Ez a fogyasztás némelyik 250-esnek is becsületére válna olyan "kevés" nemhogy egy 300-asnak. Aztán jött egy hűvös nyári reggel és nyélgázon megszorult. Hondussal is értekeztünk, hogy a hőmérséklet változása is elég nagy hatással van a karburálásra.
Na szóval, a feldörzsárazott fúvókával annyi volt a gond, hogy sötét volt a gyertyakép és időnként besokallt. (valószínűleg hőmérsékletfüggő volt a dolog) Mivel általában a sebességhatárokat betartva közlekedtem (országút 4000 környéke) és a 300-as simán elment 2400-on is városban ezért bőven hatással volt az alapjárati rendszer.
A gyári fúvókamérettel meg szép volt a gyertyakép, nem sokallt be, de teljesen nyitott toroknál megragadt a f.szba. No meg az olaj is 1:60-1:65 be volt keverve. Hiába a csúcsminőség, ha egyszerűen kevés a kenés.

Ha jó az elméletem, akkor ezt úgy szeretném kompenzálni, hogy nagyobb fúvókát teszek bele, de lejjebb teszem a tűt. Ekkor a tű ugyebár alapjáraton elvesz belőle, de nyitott állásban meg már nem szól bele és meg lesz a többlet üzemanyag.
És szigorúan 1:50

A ragadásról még annyit, hogy amikor kezdett megszorulni akkor olyan volt, mintha levettem volna a gyujtást. Első reakcióm az volt hogy elvettem a gázt, és ezzel adtam meg a kegyelemdöfést a motornak. Elzárt torok, üzemanyag nulla egyenes út, hogy 2 másodpercen belül már visított és ragadt, akkor már hiába húztam a kuplungot.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.12. 23:48

Teljesen hibátlan leírása a 300 történetnek zsakitól le a kalappal(annó volt erről a témáról szó). Az is kinek milyen szerencséje van hozzá (nekem 1000% nem lenne :D ). Van aki szeret kisérletezni és van aki nem. Biztosan kiszámolta annó a mérnök mi a jó. Ne boruljon el senki az a lényeg...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.12. 22:38

sunbim írta:
Szebik András írta:Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.

...

Nézegetem a képet és megkönnyítette volna a dolgot, ha bejelöli pontosan milyen hibát kellene látni. De ha ezt a szürke foltot, amit én most bejelöltem pirossal, akkor bezony sunbim neked van igazad. Azok ott a blokkösszefogató csavarok furatai. Amúgy hogy csak jobbra dőlésnél folyt nem értem, mert sokkal magasabban van, mint hogy egy egyszerű döntésnél odáig érjen az olaj. Esetleg felverődhet a fogaskerekekről, de az akkor folyik ott vízszintesen is.


Kép

És ha már a meddig ér az olajnál járunk, akkor megemlítem, hogy méricskéltem egy kicsit. Nem tudom aronpfabián olvassa/olvasod-e ezt a kommentet. Tudom, hogy az egyik "vesszőparipád" ( jó értelemben gondolom) az, hogy nem a nívót kell nézni, hanem, hogy 9 dl kell a 250 be. Nos, ha fogyott az olaj akkor honnan lehet tudni, hogy mennyit kell utána önteni, hogy 9 dl legyen és mennyi olaj van a nívónál ezt leméricskéltem. (1,5 órát szórakoztam vele) #-o de megvan az eredmény. :twisted: Kiváncsi vagy rá vagy tudod a választ? :D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.09.12. 20:16

Szebik András írta:Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.

...

Teljes mértékben osztom Zsaki a véleményed! Lehet már beszéltünk róla? Ha nem , akkor külön külön is ugyanarra a következtetésre jutottunk.
Erre a megoldás, bár nem teljesen szakszerű a gyárinál nagyobb illesztés,ahogy zizi írta. Nagyobb henger deformáció+a nagyobb dugattyú többet is tágul!
Kreppet tudnám idézni egy Őrségi szombat estéről: - ... én mondtam nekik ,hogy úgy fúrják meg hogy lógjon a .ecibe ! :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.09.12. 19:08

A 300-asok majd mind akkor ragadt meg(akié megragadt),amikor már sok km-t mentek.
Hogy miért?Fene se tudja,illetve nekem elméletem van róla,nem biztos így is van,csak elmélet.
Az tény hogy az a 250-es hengerpersely megvan erőszakolva nem kicsit.
A gyár nem ajánlja az alapméret utáni 2mm-nél nagyobb fúrást.Gyárilag nem is kapható nagyobb dugattyú.
Ami miatt 300-asitani lehet az az hogy a gyári 300-ashoz kapható dugattyú és ahhoz fúrják fel.Viszont a gyári 300-as henger perselye VASTAGABB IS!!Csak hogy azt viszont nem lehet kapni nálunk.
Magyarul túl a gyári ajánláson van megfúrva az a persely és vékony lesz,deformálódhat és már meg is tud ragadni.
És pont hogy nem bejáratás alatt fog,hanem akármikor előfordulhat,akár többezer km után is.
Lehet sosem ragad meg,szerencse kérdése.
Viszont benne van a pakliban hogy nem bírja és deformálódik.

Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.12. 17:03

z25z írta:
hell írta:Jó a 250 nem kell több... :D
Mert még nem volt alattad 300-as. :twisted: Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.
Ne is legyen alattam 300. A fenének hiányzik a ragadás és szorulás és egyéb jó dolgok. Olvasok eleget róluk az bőven elég... :D Alföldön nem kell az emelkedőkkel kinlódni nagyon az tény. :D Legyen szerencséd olyan illesztéshez és az erő legyen vele mást nem kívánhatok! :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.12. 15:48

hell írta:Jó a 250 nem kell több... :D
Mert még nem volt alattad 300-as. :twisted: Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.12. 10:55

Jó a 250 nem kell több... :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.12. 10:37

Úgy döntöttem kap még egy leges-legutolsó esélyt a túrázós...ez a dugattyúhoz van fúrva lazább illesztéssel, szépen hónolva, 0,50-es gyűrűhézaggal, almot dugóval.
Kép

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2016.09.09. 19:40

Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
A minap állogattam a gyújtást és gondoltam ha már leszedtem az oldalát, megnézem kompresszorral honnét folyhat a lánckerék felőli oldalon az olaj. Bár alig engedett, meg a blokk alját is letömítettem már, és csak hosszabb idő elteltével lett látszatja, azért mégis kicsit bántott a dolog. Mivel korábban a csavarokat is letömítettem fbs pasztával már nem volt nagyon elképzelésem, hol lehet a hiba, gondoltam a kompresszor kisziszegi.
Hát kisziszegte. Vagyis kifújta. :evil: Jött mindenfelől a levegő és nem értettem hogy miért. Aztán megláttam és azt hittem lehidalok. :shock: Elég sokminden felmenőjét megemlegettem alaposan.
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.

Kép

Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.05. 13:16

Be volt...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.09.05. 12:47

hell írta:Olyan mintha maga a papíron szivárogna át az olaj érdekes valami. Szinte egyformán körbe látszik rajta és a por persze megmutatja egyből...
A papírt érdemes bezsírozni (zsírspray mégjobb, az gyorsabban beszívódik!) mielőtt felteszed, mert különben valóban átfolyik rajta az olaj.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.09.05. 12:30

nekem sem volt papírtömítés, FBS-sel volt körbekenve, semmi baja nem volt 6 éven keresztül. Most se lesz, van piros pasztám....

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.05. 12:01

Olyan mintha maga a papíron szivárogna át az olaj érdekes valami. Szinte egyformán körbe látszik rajta és a por persze megmutatja egyből...

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2016.09.05. 11:57

hell írta:Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.
Sérülés nincs a tömítő felületen?
Nekem most tömítés nélkül, csak pasztával van összerakva, és így se folyik. Sima fekete paszta (gyakorlatilag ugyanaz, mint a piros, csak ennek szebb a színe ;)), féktisztítóval lepucolt tömítőfelületre, leheletvékony rétegben. Megvárom, míg legalább kicsit bebőrösödik, de minél jobban megköt, annál jobb, és utána lehet összerakni.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.09.05. 00:08

Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.

gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 » 2016.09.01. 17:26

Youtubon megnéztem a szerelési videót, és úgy raktam vissza, de ott is egyenes a lemez, nekem meg eléggé hullámos, nem a csavaron feltámaszkodó részénél, hanem a felhajlított T alakú rész előtt.http://futarmotorosbolt.hu/product_info ... cts_id=785 így kellene elméletileg kinéznie, ugye? Vagy volt többféle megoldás is? Forgatni forgatja a fogaskereket, csak mikor visszaengedem, akkor hallani ahogy a racsnik forognak, ha értitek, hogy mire gondolok. Elvileg működik, de aggódom, hogy nem kellene-e kicserélni azt a lemezt, vagy egy kalapáccsal kiegyengeti.
MrDok írta:
gabos666 írta:Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm
Nem egyenes az a lemez!
És persze nem mindegy hogy van a helyén.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.09.01. 16:43

gabos666 írta:Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm
Nem egyenes az a lemez!
És persze nem mindegy hogy van a helyén.

gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 » 2016.09.01. 09:32

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.08.28. 23:51

Minden él le van törve. 500km körül jár így még járatom és majd elválik...

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2016.08.28. 23:03

hell írta:Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl... :)
Nekem letörés nélkül nagyon gányul szólt. Letöréssel rögtön szép hangja lett. Ha a gyűrűk is le vannak élezve egy kicsit, akkor meg aztán tényleg nagyon tuti!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.08.28. 22:40

z25z írta:
aronpfabian írta: Ez sajnos gond :( a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.
Húber nem jó szerszámhibás

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.08.27. 12:47

Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl... :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.08.27. 08:41

aronpfabian írta: Ez sajnos gond :( a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 11 vendég