Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valahogy én is így szoptam ezzel a kuplung bowden témával(végre nem egyedül :) ). Egy rakat szar nekem is nagyon hosszú(a boltban 10db volt és mind ugyanolyan méretű volt szóval nem kellett sokat válogatnom :) ).

MrDok elnézésed kérem nem jelentkeztem de rengeteg dolgom volt mint írtam is nemrégen. Természetesen nincs elfelejtve részemről a projekt hamarosan írok priviben...
gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Kölcsön kaptam egy 250-es ETZ-t, ami amúgy nagyon jó állapotnak örvendett. A gondom az lenne vele, hogy mikor nemrég be szerettem volna rúgni ,a berúgó kar érdekes hangot hallatott, és azóta is olyan furcsa érzetű, nem úgy mint régen. A dolgokat forgatja, de érzésre valami nincs rendben. Ezzel egy időben a kuplung bowden is elszakadt, az érdekes viszont, hogy az új bowden is túl hosszú, semmilyen beállításnál nem emel ki rendesen, pedig a rövid verziót szereztem be hozzá. A régi bowden is ki volt hézagolva egy nagy anyával, meg egy közdarabbal, hogy. Tehát pontosan meg nem tudnám mondani, hogy hol a baki, mert sem a berúgás, sem a kuplung, sem a váltó nem működik jól. Most álló helyzetben nem nagyon tudom betenni sebességbe. Megpróbáltam leszedni a blokk fedelet a kuplung oldalon, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni? Szeretnék belenézni, hátha valami egyszerű esett szét, vagy valami rugó, vagy ilyesmi mászott el. Tudom, hogy így nem egyszerű segíteni, de hátha valakinek van valami tippje, hogyan is kezdjek a hibafeltárásnak, vagy mit nézzek meg ahhoz, hogy segíteni tudjatok?

Köszönettel: Gábor
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
1. Benyúlsz egy kisebb csavarhúzóval a szimmering lemez és a tömítő él közé, finoman kiemeled.
2. Finoman óvatosan két kilós kalapáccsal meg megfelelő csavarhúzóval beleb@szol egy szépet a szimmering lemezébe, de csak úgy hogy éppen átérjen a szerszám. Kifordítod.
3. Dugó felső holtpontba, féktisztító a forgattyússházba, majd megnézed cigivel a szádban hogy jól áll e a tömítés a karbi csonknál. Kijön magától. mondjuk a másik oldali is.
:mrgreen:
Jó volt ez a túra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

KILL3R etz írta:Én előtte az összes tömítést átfújkálnám a karbi eleje, és az égéstér között. Ha sehol se szívja be (nem pörög fel), akkor szim. csere.

Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?

Nem, tökre betekerve sem állt le, na meg gondolom a szimeringnek nem kellene olajosnak lennie kivülről...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szimering (gyújtásnál) fújkálása inkább az olaj kimosásának az esélye miatt nem ajánlott, mert ha megtapad a tomítőajak a főtengelyen, akkor biztos lesz a csere... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nyilvánvalóan ilyen művelethez nem kell megfürdeni benne! :D Kevés is elég belőle és nagy baj csak tán nem lesz. :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem az Opelom fűtőmotorját pucolta a szerelő, miután készen lett vele, egy akkumlátor segítségével ki is próbálta! Égett ott minden, a kezétől a motorig. El is olvadt rendesen a műanyag háza is. Ja meg lett egy új fűtőmotorom! Szóval csak óvatosan a fújkálással!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A féktisztítóval lepucolt gyertyával egyszer megpróbáltam gyújtást állítani. Szép kék lángja van. Szerencsére nem maradt már rajta sok... a tűzoltóság nem volt túlzás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én előtte az összes tömítést átfújkálnám a karbi eleje, és az égéstér között. Ha sehol se szívja be (nem pörög fel), akkor szim. csere.

Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:
hell írta:A féktisztítót odafújsz egyből elválik az-e a baja... :)
Na kérlekszépen: féktisztítót sosem fújkálunk szikrázó alkatrészek közé. Még ha kurva közel van a tűzoltóság akkor sem!
Jolvan te ne fujkálj, én szoktam és a világon semmi baj nem volt még belőle. Viszont egyből megmutatja hol a baj. :)

Ja meg ha megtudod a pacás víz(víztározó vagy valami) nevét majd írod... :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta:A féktisztítót odafújsz egyből elválik az-e a baja... :)
Na kérlekszépen: féktisztítót sosem fújkálunk szikrázó alkatrészek közé. Még ha kurva közel van a tűzoltóság akkor sem!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A féktisztítót odafújsz egyből elválik az-e a baja... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ahogy mondod nem lehet...
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Mennyire lenne elfogadhatatlan megoldás a meglévő blokkomban az egyik blokkfelet egy másikkal kicserélni? Konkrétan a kuplung oldalin gondolkodom, csak nem hiszem hogy ezek csereszabatosak lennének egymással. (gondolom gyártáskor minden blokkfél a párjával lett esztergálva)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha semmit nem tettél volna oda,akkor sem dőlt volna össze a világ.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Stephanus írta: Szerintem házibarkács.
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
Na, ezt a megoldást választottam. Elég felesleges pénzkidobás és valószínűleg simán hülyének nézett volna a webshop ha megrendelek egy 0,5 négyzetcentis kis 40 ft-os gumidarabot 1200 Ft-ért. :wink: Használt hengerfejtömítésből vágtam ki két karikát. Az elég merev, hőálló és kisollóval könnyen vágható. És ahogy írtad, tömítőpaszta és happy. Egész pofásan is néz ki :twisted:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Oda lehet tenni a szivató tuskó gumiját is.Méretben azonos,olajálló,és valamelyest hőálló is.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. =D> Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
Szerintem házibarkács.
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
KépKép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. =D> Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
Kép

És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről :evil: amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
Ha ez az, ami a forgattyús házban az olajzsebet osztja ketté, akkor mindenképp javasolnám a pótlását.
A forgattyúsház aljában összegyűlik a keverékből kivált olaj. Ha lehúzott hengernél megforgatod a főtengelyt, akkor a sonkának ezt szépen hoznia kell felfele. Működés közben a sonka ezt az olajat fröcsköli körbe fel a hengerbe, a dugattyú aljára, és a forgattyúsház falára is. Az olajzsebek ennek az olajnak egy részét felfogják, és a végükből induló furatokon keresztül a főtengely csapágyaihoz vezetik.
Ha nem tökéletesen egyenesen ülsz a motoron, akkor az elválasztás nélkül az egyik oldalon a csapágy nem fog kenést kapni, mert az összes olaj a másik oldalon folyik le.
KépKép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én egyik blokkomba se tettem bele, semmi hátránya nincs. Annyi lenne a feladata, hogy elossza a keverékmennyiséget a csapágy, szimering felé.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
Kép

És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről :evil: amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Fiuk! A 16005 és 6302-es csapágyak is C3-asok vagy a kuplungnál nincs szükség a laza illesztésűre?
Az alkatrészjegyzék szerint a 16005-ös normál illesztésű, a 6302 az C3
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem mindenhol c3 műanyag kosaras koyo van. Nem panaszkodik... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fiuk! A 16005 és 6302-es csapágyak is C3-asok vagy a kuplungnál nincs szükség a laza illesztésűre?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

z25z írta:szerintem a rezgéscsillapító gumiba belülről:
Kép
Az a nagy nem amit bejelöltél?
köszönöm a képet így már világos! :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

szerintem a rezgéscsillapító gumiba belülről:
Kép
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

zsakfos írta:
polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!

úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.

Köszönöm!!

Pontosan hova kell a kis távtartó? mert tegnap én is leszedtem, hát nekem is hiányzik...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Zsaki! Azért Te ott vagy a spiccen!!! Nem jössz mostanában Pestre? A TS kormánnyakat le kéne adjam a lányodhoz, tőle bármikor elviheted.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!

úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.

Köszönöm!!
Megmondtam vagy nem mondtam hogy a felső blokktartó a hibás? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

sunbim írta:
polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!

úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.

Köszönöm!!
Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper! :smt023
http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... rovid.html
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!

úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.

Köszönöm!!
Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

elnézést kérek!!!!

úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.

Köszönöm!!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta:Rosszul egyensúlyozták ki a főtengelyt!
Nekem is pont ez jutott eszembe :wink:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Rosszul egyensúlyozták ki a főtengelyt!

Ééés a hosszú túrázások alkalmával mikor már izott a blokk, tiltásig forgatgatva helyrerázódott. ... Vagy megszoktam? :mrgreen:
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.07.22. 17:43-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

zsakfos írta:
polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....

PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?

ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?


Felső blokktartó.
nem régi, nincs elöregedve.... más ötlet?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....

PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?

ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?


Felső blokktartó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....

PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?

ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

aronpfabian írta: Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
Gondolom ilyesmire vadászni olyan mint fehér hollóra.... 3 napja túrom a netet de azon a videón kívül még csak képet sem találtam ilyen deknis blokkról. Szerintem szerzek egy ilyet: http://www.ebay.com/itm/Marine-Tachomet ... 1882436649 és megpróbálom beleépíteni az elektronikát és a mutató mechanikát a gyári órába, más ötletem már tényleg nincs hogy hogyan lehetne újra működtetni az órát.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tomdee írta:Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nem kellene ennyire fosni a műanyag kosaras csapágytól! Ha!megbízható gyártótól vesszük. A műanyag kosár rugalmasabb, halkabb, önkenő képességű. Általában azok nem bíznak benne akik nem cserélik az alkatrészeket a futásteljesítményük lejárta után! ... Óóó,jó ez még címszóval.
A csapágygolyók keményített felületét sem koptatják annyira.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Bocsánat,nem szeretnék bele vaúú..vaúú..de,mikor a /1-hez kerestem csapágyat,főként műanyag kosarast,felvetődött a nagy kérdés,vajon mennyire lesz hosszú távon benzin álló.? :roll: Mert hát szerintem,,bár ezt nem tudom pontosan de, mikor készítették a csapágyat, nem az MZ-ETZ -re gondoltak. Általában véve.
Lehet baromság amit írtam,de minden esetre gondolva mi van ha!!!. :-k .idő múlva kárt tesz a benzin a műanyag kosárban,, a fém kosaras került bele. [-o<
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta: És akkor mi van?
A fémkosaras sem életbiztositás.
Én tutira nem tennék vissza blokkba használt csapágyat párezer ft spórolás végett.
Tudod, szerintem tudod, hogy régebben nem mindig a pénztárcád határozta meg lesz e új csapágy a blokkba vagy nem.
Ha a szoci korszakban volt csinálva az a blokk......... ami van.
Csak azért írtam, hogy általában a fémkosaras dől össze így, akkor meg cserélték már.
Ami tényleg nem életbiztosítás, mert ha nem szakszerűen került a helyére a cucc, akkor akár a szerelési hiba miatt is hamar és könnyen előjön a probléma.
De tudod Te ezt.
:wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
KILL3R etz írta:Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen... =;
És azért megjegyezném, hogy a gyári csapágyak műanyag kosarasak......
És akkor mi van?
A fémkosaras sem életbiztositás.
Én tutira nem tennék vissza blokkba használt csapágyat párezer ft spórolás végett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen... =;
És azért megjegyezném, hogy a gyári csapágyak műanyag kosarasak......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen... =;
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Oké, zsaki meggyőztél! Ennél jobb érvet nem hiszem, hogy lehet találni :D Ez a zozy blokkja? :shock:
Igen.
Zozy mondta hogy az előző gazdája már húzta szét a blokkot.Ezek szerint csapagyat visszarakta a használt gyárit és ez lett a vége.Kitudja mennyit futott már előtte is.Ha akkor új csapagyat rak bele,valoszinuleg nem történik meg Szerintem ilyenen nem érdemes spórolni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Oké, zsaki meggyőztél! Ennél jobb érvet nem hiszem, hogy lehet találni :D Ez a zozy blokkja? :shock:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég