Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dobd ki a picsába a használt csapágyat nehogy így járj:

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nahh, köszi a felvilágosítást. :smt023 Belegondolva/számítva jogos amit írtál teljesen , mert 2 csapágy ára nem futna ki egy hazaszállítást az biztos. Akkor a köríves javítás előtt még átnézem. Amúgy egy városi "nyúzzad neki" blokk épül(getne) -egyszercsak, még van jó pár alkatrész híjja.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha szemre (a golyópálya nincs kipittingesedve, golyókon nem látsz alakváltozást/kopást), és érzésre (megpörgetve nem zörög/morog, nem kottyan) jó, akkor ne dobd ki. Nekem a Varacskos blokkja ilyen bontott csapágyakból épült, idén már elmentem vele ~3000km-t, és semmi baja nincs, pedig kapja rendesen... :D

Ugyanakkor ha olyan motorba lesz, ami tényleg túrázásra használsz, akkor érdemes új csapágyat rakni, kb akkora költség mint az ország másik végéből hazavinni a motort, ha összeszaladnak a golyók... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

okés, értem. Az összeszerelésről nem tudok nyilatkozni, de szétbontani én bontottam, szerszámokkal (szerelőhíd, csapágyszétválasztó, villanyrezső stb) elvileg szakszerűen. A blokkról nem tudom mennyit futott, de ránézésre a csapágyak nem sokat, c3 lévén is alig van érezhető kottyanása. Félreértés ne essék, nem vagyok annyira fillérbaszó, hogy mindenáron fel akarok használni egy bontott csapágyat , de azért érdekelt mások véleménye ezzel kapcsolatban mielőtt kivágom a "vasba" :twisted:
És pusztán a kíváncsiság, hogy meg lehet-e állapítani vagy valahogy következtetni a használtságára :-k
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A csapágyakat azért is érdemes cserélni szerelésekkor,mert nagy többségünk nem rendelkezik szerelőhíd,csapágy lehúzó,csapágy kinyomó...stb. speciális szerszámokkal,ezért kalapács+dugókulcsfej párosítással ütjük-erőszakoljuk a helyére,vagy onnan ki a csapágyakat.Mivel a csapágy anyaga hihetetlen kemény,ellenálló,rugalmatlan anyag,ezért az ilyen "erőszakolások" sérüléseket okoznak a felületén,amit ugyan szabad szemmel nem látunk,de a futásán,élettartalmán tapasztaljuk.Otthoni szereléshez legalább egy hólégfúvó pisztoly,vagy egy villanyrezsó szükséges.Ezzel,az anyagok közötti hőtágulás különbség kihasználásával,jelentősen csökkenthetjük az "erőszakolás" mértékét.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nem használunk fel újra, nem gyengítjük azt a bizonyos láncot! Ha szétszedted, mindent cserélni!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Van valami módja annak, hogy ismeretlen futásteljesítményű csapágyat (FAG 6306 C3-főtengely) meg lehessen ítélni, hogy felhasználható-e? Avagy használt csapágyat tököm mindegy mennyit futott -akár csak 3-4 ezret- akkor sem használunk fel újra?
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Azt sajnos nem csináltam, egyszerűen a tengely ami tartja a ferde és egyenes fogazású fogaskereket nincs bent, helyette egy csavar van beletekerve a blokkba. Nekik anno könnyű megoldás volt, nekem most komoly feladat helyrehozni :\
Kép
Ez az amire gondoltam. de nem tudom mennyire lenne tartós....
Kép
Ötletem sincs hogyan lehetne máshogy megcsinálni, de mindenképpen össze akarom hozni hogy működjön az óra.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tomdee írta:Sziasztok!
Sajnos ma szomorúan tapasztaltam hogy szétment valamikor az előző tulajnál a fordulatszám hajtás :
Fénykép esetleg?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!

Kb hány kilométer után kell generálozni a kis ETZ-t normál használat mellett?
Az enyém teljesen gyári 16 ezer kilométeres. Fekete a gyertya és ha felmelegszik eléggé szenvedős hangja van a blokknak, leszámítva a fordulatszám mérő fogaskerék csörgését. A gyári kipufogóját telekormolta. Az előző tulaj is így használta valószínűleg.
Váltani is nehezebb egy kicsit.
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Sziasztok!
Sajnos ma szomorúan tapasztaltam hogy szétment valamikor az előző tulajnál a fordulatszám hajtás :/ sejtettem hogy valami nem oké mert a meghajtó tengely és a kis fogaskerék külön járt a motorhoz de azt hittem csak valamiért nincs beszerelve. Ma levettem a deknit és akkor láttam hogy a fogaskereket tartó tengely helyére egy csavar van betekerve.... Létezik bármi megoldás hogy innen még össze lehessen hozni egy működő fordulatszám kihajtást? Ami nekem így eszembe jutott az az, hogy a fogaskerék belső részét felfúrni akkorára, hogy a belsejébe beleférjen egy kicsi cső darab, majd ebbe a blokkban lévő csavar, és így becsavarozni csapágy ragasztóval biztos ami biztos. Így tulajdonképpen egy kis perselyt csinálnék amin foroghat a fogaskerék. Más ötletem jelenleg nincs.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én elhiszem. Most kivettem a régi gázbovdent ami egyezik a gyárival a bogyója mindene. A Bing egy kutya ilyen szempontból a gyárival. Csak azt nem tudom mi lenne a megfelelő méret. Szóval ma megyek és veszek egy hósszú gázbovdent hátha az jó méretileg és akkor azt le lehet kopintani valami jó anyagból. :) A szívató nem lényeges az a gyárinál a köpenye rövidebb de azt annó csináltam az jó lesz. A kuplungnak meg mondok majd egy pontos köpenyhossz méretet. Az hogy a bovden benne mekkora meg a tökö tudja. :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Na tehát szétszedtem ezt a rohadékot de szerintem fel is gyujtom. A töltés 13V főlé nem megy tavaj még fasza volt.
+ Igen a gázbovden az kuka. Ki milyet használ elárulhatná valaki!? A rövidet vagy a hosszút a kisipari szarok közül?
Teljesen mindegy ki milyent használ, ha a TE motorodon más a kormány és a karbi.
Egyedileg kell megcsinálni és jó lesz.
Hidd el.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Na tehát szétszedtem ezt a rohadékot de szerintem fel is gyujtom. A töltés 13V főlé nem megy tavaj még fasza volt.
+ Igen a gázbovden az kuka. Ki milyet használ elárulhatná valaki!? A rövidet vagy a hosszút a kisipari szarok közül?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Na fasza úgy jártam mint zé nyilván, annó amik voltak rövid gázbovdenek jók voltak krossz kormánnyal ma már nem a köpenyből vágni kell le valamennyit. Zéé te mennyit vágtál hogy a Bingel jó lett? + a kuplung olyan hosszú hogy távtartót kellett beletenni jó legyen. A durva állító kopon + fent is alig maradt pár menet a későbbi áligatáshoz. Ez valami röhely már ami van ezekkel...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Hazakerült a gépezet. 50km körül van benne. Nagyon nyers hangja van még és a gyűrűk ciripelnek benne kicsit remélem majd aláb hagynak. Kíváncsi leszek milyen erőben lesz a gép most még nem az igazi... :)

Ja igen és bovden terén az utángyáriak közül a hoszab vagy a rövidebb van közelebb az igazi gyári mérethez?
Mivel AS szabvány, ezért a konkrét bowdent mérd le inkább... gyári hossza innen http://s11.postimg.org/vq302jf9e/mzbowden.jpg
Sok jóval nem kecsegtet a pontosságot illetően, hogy a gyártó annyira tisztában van azzal mit készít, hogy az ETZ szerintük kétféle kormánnyal került piacra...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Hazakerült a gépezet. 50km körül van benne. Nagyon nyers hangja van még és a gyűrűk ciripelnek benne kicsit remélem majd aláb hagynak. Kíváncsi leszek milyen erőben lesz a gép most még nem az igazi... :)

Ja igen és bovden terén az utángyáriak közül a hoszab vagy a rövidebb van közelebb az igazi gyári mérethez?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Hagyad a fenébe a saccolást én mondom! :) Indikátor óra van az öreg összekókányolta hogy oda lehetett fogni és saccolni egyet. :) Én így látatlanra megmondom neked jó az úgy ahogy van!!! :D

Az viszont biztos az összes bowden amit vettem egy rakás sz.r hozzá. Egy hitvány utángyártott méretpontatlan valami... :D Esetleg nincs kedved gyártatni mert akkor beleszálnék a buliba pánikszerűen. Errefele nincs akik ilyet csinálnak nem tudom Szeged körül van-e vagy tudsz olyat ahol ezzel foglalkoznak. Valami atom minőségűt csináltatni kellene mert ez így nem állapot. Én keresem hol foglakoznak ilyennel, de nagyon...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na látod, elbaszol rá 2 hónapot, akkor sem lesz teljesen néma és jó lesz 2 hónapig, aztán megint megjön a hangja. A megoldás: nem kell alapjáratot hallgatni, hanem felülni rá oszt húúúúúzni neki :D :D :D
Amúgy hogy mértél hézagot? Van olyan spéci indikátorórád? Azért érdekelne, mert a játszós blokkhoz majd nekem is meg kellene saccolni a lógást :-D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Összállt a gép úgy néz ki. Vannak még simítani valók, de legalább hallottam a hangját. :) Hát igen a kuplung hézagolással kár az időt tölteni. Megcsináltuk 0 vagy 0,02 lett a hézag és bizony hangja van így is nem olyan mint volt de van... :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.07.03. 10:11-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:puff neki, mindig tanul az ember....mentségemre sose tettem bele még más csavart, inkább megvettem kőkemény 500 ft-ért a bele valót :twisted:
Persze 1 ha beteszed akkor megy lefele és belelóg. :)
A fene se tudta melyik a bele való ami jó hoszúságra jópár évre nézve(menetek ne menjenek ki hamar stílusban). De ha tudtad mi a jó méret akkor miért nem mondtad itt el. És akkorát teszünk bele... :twisted: :D De most megtanultuk asszem... :D A helicoil kellett volna meg vissza a gyárit... :D
Ultra csumi most meg kocsma ON... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

puff neki, mindig tanul az ember....mentségemre sose tettem bele még más csavart, inkább megvettem kőkemény 500 ft-ért a bele valót :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Javasolom nézd meg mert az amivel hajtja a fogakat az lentebb van a blokk aljánál magyarul belelóg a olajleeresztő furatba! Azt hittem megbolondulok mikor valahogy spontán megláttam. Levágtunk belőle és egyből jó lett bár a nagy teszt eztán lesz mikor összeáll az egész. Mondhatni csukot szemmel megy a blokkszerelés annyiszor szét és ösz lett téve... :D
A lényeg tartva volt a váltókar és elkezdtük belecsavarni a csavart mikor kezdtük érzeni tolja a váltót megálj és alatta 1-2 menettel vágtunk. Azaz mikor ott voltál szintben volt na most kb. jó 5mm lentebb került a csavar...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nem egészen értem, ha szintben van, akkor nem szabadna beleérnie. A gyári olajleeresztő az nem éri el a blokk belső síkját, ha sima csavarral helyettesíted egy kicsivel lehet hosszabb, mert az még nem lóg túl. De leméricskéltük hogy mekkora lehet, (ha jól emlékszem 18 mm-nél kevesebbnek kell lennie) mekkorát tettél bele?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Mindegy nem érdekes majd meglesz valahogy vagy nem....

A jó életben egy hét szopás után meglett a gondja. Egy kurva csavar! Zéé te ott voltál mikor beletettük! Az a piszok olajleeresztő csavart nem szabad szintesre hagyni!!!! Szigorúan tilos mert beleér a váltótengelyen ami hajtja csigát! Ez mekkora szopás azt a jó életbe. Olyan kicsit senki nem gondolta... 1 hét ivászat fog következni... :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:A fenébe a berugó rosszul lett összerakva benézés volt. A lemez nem a fogaskerék felől volt hanem a bütyökön túl. :D
Na de nem ez a fő baj hanem az mitől van csak feleket teker a váltó. 2x kell taposni mire beveszi a sebességet kinlódva? Valahogy nem jöttünk rá a turpiszságra...
15 éve szereltük utoljára nyilván többet felejtettünk mint kellett volna. :)
Ja igen és a csiga ha kicsit is be van maródva akkor az már dobós igaz?
Görgős lemezkar és a rugója.
Ha az a helyén van, akkor szorul a cucc.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A fenébe a berugó rosszul lett összerakva benézés volt. A lemez nem a fogaskerék felől volt hanem a bütyökön túl. :D
Na de nem ez a fő baj hanem az mitől van csak feleket teker a váltó. 2x kell taposni mire beveszi a sebességet kinlódva? Valahogy nem jöttünk rá a turpiszságra...
15 éve szereltük utoljára nyilván többet felejtettünk mint kellett volna. :)
Ja igen és a csiga ha kicsit is be van maródva akkor az már dobós igaz?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sajnos előfordulhat, hogy szarul centirozták ki, hasonló szívásról számolt be nemrég egy tag az FB csoportban.... :?
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

ts 125 motorom van, nemrég felújíttattam a főtengelyt és a gyújtást azóta nem lehet beállítani. Lehetséges e hogy elrakták a tengelyt és rosszkor vezérel a megszakítóbütyök?
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

ETZ-n a megszakítót vezérlő bütyök alatti alátét méreteit tudja valaki?
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Csak tipp, de a berugó kiemelő lemezkét jó helyre raktátok? Amúgy a berugó fogaskereke az 1.-es fokozat fogaskerekéhez kapcsolódik, szóval sanszos, hogy összefügg a két hiba... :roll:
Hoppi nagyon köszönöm pánikszerű mustra lesz...
Ettől lehet nehezen veszi az egyest amúgy? Mink arra is gondoltunk mivel másik motorból való nincsenek összekopva rendesen és azért eszi a fene. Többszöri próbálkozásra veszi csak be és az üreset sem találni olyan könnyen ott....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Csak tipp, de a berugó kiemelő lemezkét jó helyre raktátok? Amúgy a berugó fogaskereke az 1.-es fokozat fogaskerekéhez kapcsolódik, szóval sanszos, hogy összefügg a két hiba... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Na fasza össze lett rakva a gép és holnap lehet szétszedni újra a fene egye meg. Valamiért nem akarja szépen venni az 1. (a többi hibátlan). A első fokozat fogaskereke lett cserélve mert kagylósodni kezdett az eredetije + valami beleér vagy a fene tudja a berugó körül valami mert hallatszik és mikor leáll a berugókar mozdul egyet.
Esetleg valaki nem tudja mi a fene lehet ennek a 2 dolognak a gondja?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem mondom de én a helyedben nem aggodnék olyan pici oda van belőle. Ma tettük fel az enyémre a kuplungot és az enyémből ehhez képest rengeteg hiányzik. Bajom nem volt vele... Bár most annyi módosítás lesz vele hogy másik helyen lesz belevágva egy kis rés és oda lesz téve a lemez azt szebb jövőt ha minden igaz... :) Ha meg nem jönne össze a művelet akkor baj van... :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thomas_Hun írta: A fordulatszám mérőt visszatettem és lehúztam az össze esetben. Így néz ki a lemez:

Kép
Akkor ki kéne deríteni miért nem szorítja meg a fedél ezt a lemezt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

MrDok írta:
Thomas_Hun írta:Beállítottam alul a 11m-t. Feszesre vettem a bovdent, majd egy kuplung behúzás után a bovden teljesen laza lett. Ezt megismételtem néhányszor...
Az említett hibás alkatrész ellendarabja (lyukas lemez tárcsa) hogy érzi magát?
Mert amíg a fordulatszám mérő kihajtás fedelét nem húzod meg, addig fordulhat elő a leírt tünet, utána nem.
A fordulatszám mérőt visszatettem és lehúztam az össze esetben. Így néz ki a lemez:

Kép
2 stroke force...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thomas_Hun írta:Beállítottam alul a 11m-t. Feszesre vettem a bovdent, majd egy kuplung behúzás után a bovden teljesen laza lett. Ezt megismételtem néhányszor...
Az említett hibás alkatrész ellendarabja (lyukas lemez tárcsa) hogy érzi magát?
Mert amíg a fordulatszám mérő kihajtás fedelét nem húzod meg, addig fordulhat elő a leírt tünet, utána nem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Beállítottam alul a 11m-t. Feszesre vettem a bovdent, majd egy kuplung behúzás után a bovden teljesen laza lett. Ezt megismételtem néhányszor...
2 stroke force...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thomas_Hun írta:Szóval ha teszek bele egy épet, akkor számíthatok rá, hogy be lehet állítani rendesen a kuplungot?
Viszonylag gyakori probléma, általában egyszerre törik. Vissza lehet pótolni hegesztéssel, vagy cserélheted is.
Viszont a kuplung beállításához nincs köze, vagyis van, de ha szar a kuplungod, akkor csere után is az lesz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Szóval ha teszek bele egy épet, akkor számíthatok rá, hogy be lehet állítani rendesen a kuplungot?
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Finom... :) Nem valami nagynak tűnik a gond innen nézve...
Annyira sem, hogy nem is látom jóformán hol a gond! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.06.21. 21:12-kor.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Állítólag egy hozzáértő rakta össze...
2 stroke force...
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Egy kis darabka hiányzik belőle.


Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Thomas_Hun írta:Hétvégén vettem egy 250-es ETZ-t.
A kuplung durva állítója így néz ki:
ezt ha kicserélem egy jóra, van rá remény, hogy be lehet állítani normálisan?
Kép
Valamiről lehet lemaradtam, de ezzel mi a gond?
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Hétvégén vettem egy 250-es ETZ-t.
A kuplung durva állítója így néz ki:
ezt ha kicserélem egy jóra, van rá remény, hogy be lehet állítani normálisan?
Kép
2 stroke force...
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Sziasztok! Nemrég indítottam be egy 150-es Etz-t ami több évet állt. Jelenleg az a gond ha beállítom a leírás szerint a kuplungot ( csavar a blokk oldalán addig beteker amíg ellenállásba nem ütközik, majd kormányon 2mm holtjáték beállítása) akkor az nem old szét. Váltani lehet de ha megállok akkor fogja a motort és nem lehet kivenni üresbe. Ha viszont picit jobban betekertem a csavart akkor nics hajtás, cdúszik a kuplung. Erre a problémára mi lehet az ok? Kopott kuplung tárcsák, vagy a több évnyi állás és az olaj sűrűsödése nem tett jót neki? (Már friss olaj van benne 10w40 hajtómű) Sajnos még nem tudtam hazahozni a motort és elég messze van, különben már szétkaptam volna hogy megnézzem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Annyira nem öreg, nem is nagy darab, de fehér doboz autóból árul, bár ez majd mindegyikre igaz. Szóval van egy újabb macskahajigátorom...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A nagydarab öregtől vetted? Sok MZ cucca van, valami fehér dobozosból árul...

Engem egy ugyanilyennel b..szott át... ](*,) :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tolómérővel (saccolóval) pedig nem tűnik méretpontatlannak, ennek ellenére megszorul rajta, mint a picsa. Lehet megpróbálom megcsiszolni egy kicsit aztán összerakni a hengerrel, csak megmutatja működik-e vagy sem....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Etz-be pedig valahogy nem passzol. :evil: Na szóval, már egy jó hónapja keresek váltóvillát. És börzén láttam meg ezt, az eladó égre-földre esküdözött, hogy márpedig ez ETZ-jé. Mondtam, hogy amilyen etz váltóvillát láttam eddig az 010 011 012 stb.-ként volt számozva, és nem ilyen "réz" színű, a másik oldalán pedig 2.2 vagy hasonló számozás, ennek nincs semmi a másik oldalán. De ment az erősködés hogy ez higgyem el tuti jó lesz, na elhoztam..de megint csak úgy néz ki kár volt. A fogaskerekek közé elég passzosan megy be-ami a kisebbik baj lenne talán, de a tengelyre nem csúszik rá. Mi a szart csináljak vele? Ha ezt tényleg tuti ETZ akkor miért szorul bele a tengely? Csiszoljam fel a belsejét?
Ja hát mert utángyártott fos.
Amúgy is egy fosok ezek,nem csak méretileg.
Nekem legalábbis egyszer egy ilyen utángyártott eltört mint a szar 300 km után,mint ahogy beépitettem.Gondolhatod hogy örültem hogy huzhatom szét újra a blokkot.Mondjuk azon azért csodálkozom hogy atengelyre nem megy rá.Arra azèrt rászokott menni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 48 vendég