Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Etz-be pedig valahogy nem passzol. :evil: Na szóval, már egy jó hónapja keresek váltóvillát. És börzén láttam meg ezt, az eladó égre-földre esküdözött, hogy márpedig ez ETZ-jé. Mondtam, hogy amilyen etz váltóvillát láttam eddig az 010 011 012 stb.-ként volt számozva, és nem ilyen "réz" színű, a másik oldalán pedig 2.2 vagy hasonló számozás, ennek nincs semmi a másik oldalán. De ment az erősködés hogy ez higgyem el tuti jó lesz, na elhoztam..de megint csak úgy néz ki kár volt. A fogaskerekek közé elég passzosan megy be-ami a kisebbik baj lenne talán, de a tengelyre nem csúszik rá. Mi a szart csináljak vele? Ha ezt tényleg tuti ETZ akkor miért szorul bele a tengely? Csiszoljam fel a belsejét?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:És egy újabb nem tudom mibe való akadt a kezembe, tipp? (nyakam rá, hogy nem ETZ):

Kép
Ez 10-es léptetővilla (1-3 fokozat) a /1 és Etz250-251-be való.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:RAM dugattyúról tud valaki infót? Mit lehet róla tudni?
Esetleg a doboza ha mond valakinek valamit...

Kép
Én csak annyit, hogy a nyíl a kipufogó felé mutat :D ( ránézésre nem tűnik gagyinak )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

KILL3R etz írta:
MrDok írta:Hát, ha korábban nem volt beállva, akkor én kitekerném a gyertyát, és gyújtás nélkül kipumpálnám belőle a benyát........
Mert hogy álló helyzetben nem szokott besülni az MZ.
Régi szar benzin+valamilyen adaléktól tud ilyet csinálni, én is jártam már így... #-o
Éppen azért jó amit ajánlottam. Jobbra - balra is lehet kicsit mozdítani és lassan megindulhat. Az előzetes gyertya kivétel jó ötlet.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

És egy újabb nem tudom mibe való akadt a kezembe, tipp? (nyakam rá, hogy nem ETZ):

Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MrDok írta:Hát, ha korábban nem volt beállva, akkor én kitekerném a gyertyát, és gyújtás nélkül kipumpálnám belőle a benyát........
Mert hogy álló helyzetben nem szokott besülni az MZ.
Régi szar benzin+valamilyen adaléktól tud ilyet csinálni, én is jártam már így... #-o
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

RAM dugattyúról tud valaki infót? Mit lehet róla tudni?
Esetleg a doboza ha mond valakinek valamit...

Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hát, ha korábban nem volt beállva, akkor én kitekerném a gyertyát, és gyújtás nélkül kipumpálnám belőle a benyát........
Mert hogy álló helyzetben nem szokott besülni az MZ.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

[quote="Szőke Roland"][quote="Tri-Ton"][quote="Szőke Roland"]Sziasztok!

Az a gondom, hogy nem megy le a berúgókar teljesen kemény. Legutóbbi használatkor még ment be is rúgtam ment is a gép, de hibát nem vetem rajta észre. Megszorulhatott a blokk vagy csak a berúgónak lett valami baja?

Akkor pedig a gyújtás felőli dekni levesz, üresbe a váltó és egy csillagkulccsal próbáld meg a főtengelyt forgatni.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Tri-Ton írta:
Szőke Roland írta:Sziasztok!

Az a gondom, hogy nem megy le a berúgókar teljesen kemény. Legutóbbi használatkor még ment be is rúgtam ment is a gép, de hibát nem vetem rajta észre. Megszorulhatott a blokk vagy csak a berúgónak lett valami baja?
Próbáld meg sebességbe tenni és megnézni, hogy tolásra mit csinál ?
Próbáltam de semmit meg se mozdul a kerék, aztán rá is hagytam nehogy nagyobb baja legyen.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Szőke Roland írta:Sziasztok!

Az a gondom, hogy nem megy le a berúgókar teljesen kemény. Legutóbbi használatkor még ment be is rúgtam ment is a gép, de hibát nem vetem rajta észre. Megszorulhatott a blokk vagy csak a berúgónak lett valami baja?
Próbáld meg sebességbe tenni és megnézni, hogy tolásra mit csinál ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Sziasztok!

Az a gondom, hogy nem megy le a berúgókar teljesen kemény. Legutóbbi használatkor még ment be is rúgtam ment is a gép, de hibát nem vetem rajta észre. Megszorulhatott a blokk vagy csak a berúgónak lett valami baja?
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

ETZ 125

Nemrég írtam, hogy csúszik a kuplungom. Segítettetek kihézagoltam, jó volt.
A tegnapi túra után hazafelé jövet ismét csúszott. kb 370km.

Most szétszedtem, a hézag 20,7mm-ről lement 20,4mm-re. Elvileg ez lehet ismét a hiba. De mitől? Nem csúsztattam, nem égettem, normálisan használtam.

Kuplung lamella vastagság és fém lamella vastagság értékeket tudtok mondani, mennyinek kell lennie?

Időnként a fém lamellákat is kell cserélni?
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem érdekes a kuplung hézagolási kérdésem majd lesz valahogy, válasz nem lesz rá...

Ha ez érdekel valakit ilyen egy eredeti dugó és tűgörgő ha minden igaz...

Kép

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem kell "megolvasni" !!! :D Amúgy nem tudom mi tudott tönkre menni egy vas csövön, de persze nem is lényeges. Akkor a bakelit ütközőn. A gumi sapka na jó az szétmegy. A bowdent meg ne részletezzük hányingerem van tőle. :D Na mindegy lényegtelen az egész az a lényeg te örülsz mi is örülünk mindenki örül... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

hell írta:Sokmindent meg feleslegesen... :D
Hát nem tudom, nekem más az észre vételem a csere után. De megolvasom a tied ha leírod miért. :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
happyxj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.05.01. 21:38
MZ-d típusa: Mz Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: happyxj »

z25z írta:Ahha, tehát az alapméreteset vitted 2-szer furatni és mindkét fúrás után megszorult. Háát elgondolkoznék azon a helyen... Vitted a dugattyút, hogy hozzáfúrják a hengered? Elvileg precíz helyen a dugattyú is kell a hengerfúráshoz nemcsak bemondás alapján teszik bele a lyukat :D És mint írtuk a német minőség sajnos semmit nem jelent ráírják, de köze nem sok van a német gyártmányhoz. Ha meg szarul van fúrva akkor az 1:40 es keverék sem fog segíteni. Egyébként, mint tudjuk sokkal jobb a más faszával verni a csalánt: nem basztam el a furást, hanem a dugó anyaga a szar....
De ha nyomon követed a fórumot akkor kiderül, hogy kár volt lecserélni a jól működőt. Szerintem Frici bekerül a halhatatlanok klubjába most már, mert épp reneszánszát éli a mondás, hogy lógjon a gecibe, de nem szorul meg. :twisted:
Lehet én is úgy fogom javíttatni, hogy mondom majd: ez a dugó olyan legyen benne, mint harangban a nyelv...
Vittem a dugót is és két külön helyen lett megfúrta. Egyébként igazad van, azzal a szettel legalább működött, leborulok Frici bácsi tudása előtt.
Honnan érdemes dugót rendelni, a futármotorost meg a Motoshopot ismerem szerintem ugyan az a készlet.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

sunbim írta:
Ez nálad következett be? Stunt közben vagy hogy?? :shock: :D Vagy kuplung leszedéskor?

Milyen gyártmány?

Igen saját motor a mofakeres alaplap szerintem magyar lehet . Egy kigyorsítást követően :twisted: eltűnt a kuplung kar holtjáték és elkezdett csúszni a drága :) gondoltam leforgott de mikor megláttam meglepődtem :shock: ilyen erő van ebben a gépben :twisted: vagy csak xar az alkatrész ? :-k
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Sokmindent meg feleslegesen... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Najó, de mindent kicserélt amit linkeltünk... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Srácok! Mindenkinek igaza volt! =D> :lol:
Nem nem.Nekem volt igazam ha visszaolvasol :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Srácok! Mindenkinek igaza volt! =D> :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ahha, tehát az alapméreteset vitted 2-szer furatni és mindkét fúrás után megszorult. Háát elgondolkoznék azon a helyen... Vitted a dugattyút, hogy hozzáfúrják a hengered? Elvileg precíz helyen a dugattyú is kell a hengerfúráshoz nemcsak bemondás alapján teszik bele a lyukat :D És mint írtuk a német minőség sajnos semmit nem jelent ráírják, de köze nem sok van a német gyártmányhoz. Ha meg szarul van fúrva akkor az 1:40 es keverék sem fog segíteni. Egyébként, mint tudjuk sokkal jobb a más faszával verni a csalánt: nem basztam el a furást, hanem a dugó anyaga a szar....
De ha nyomon követed a fórumot akkor kiderül, hogy kár volt lecserélni a jól működőt. Szerintem Frici bekerül a halhatatlanok klubjába most már, mert épp reneszánszát éli a mondás, hogy lógjon a gecibe, de nem szorul meg. :twisted:
Lehet én is úgy fogom javíttatni, hogy mondom majd: ez a dugó olyan legyen benne, mint harangban a nyelv...
happyxj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.05.01. 21:38
MZ-d típusa: Mz Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: happyxj »

z25z írta:Én ezt nem nagyon tudom követni, de megpróbálom értelmezni: volt egy 300-as hengered (mekkora dugattyú volt benne?) de az lötyögött (????) Erre feltettél egy isten tudja mekkora hengert amihez rendeltél 3 gyűrűs dugattyút, ami meg megszorult. Ekkor visszatetted a 300-as hengert és innen elvesztettem a fonalat. De közben tavaly furattad (mit?) Most milyen kombináció van rajta? Amúgy a 300-asok azok 75 mm feletti dugattyúátmérőjűek jellemzően és 2 gyűrűs. A 250-es az max 73-ig és 3 gyűrűs.
A német minőségert meg tudjuk mit jelent, azt semmiképp, hogy ne lehetne megszorítani....
Szeva .

Tehát az a henger amivel vettem 76 mm volt azzal ment de harangozott a dugó benne ami 2 gyűrűs . Volt egy másik hengerem a mi alapméretes volt de meg kellett fúrni ahhoz vettem a 3 gyűrűs dugót ami 200 km után megszorult. Utána visszaraktam a régi harangozós szettet és a megszorultat elvittem újra megfúratni szintén 3 gyűrűs dugót raktam bele és az szorult meg megint. Amire aki fúrta azt mondta a dugó anyaga volt szar. A karbi hozzá volt állítva a gyertya egy picit sötétebb volt az ősz barnánál.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok

Nekem is megfordult a fejemben a sodrony téma az elég bivaj cucc. Abból esetleg nem tudnál nekem valami atomot készíteni a teflonos köpenyben? Persze a vastagsága olyan legyen mint a gyárié és akkor talán bírni fogja pár évig és talán nem nyúlik mint a takony. :) Priviben küldj már valami árajánlatot mennyiért tudnád nekem kivitelezni ezeket? Kuplung kellene meg gáz bowden amenyiben kivitelezhetőek(utángyárik közül nyilván mind a két fajtából a rövid változatom van fent ami méretre jó). A diókat meg fogalmam sincs hogyan miből lehet atomra megcsinálni hogy ne esen le(a nagypáka az ügyes dolog ilyenre az biztos). :)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én is forrasztom(1000w-os bádogos forrasztóval) a bowdeneimet, 1,5mm-es "sodronyt",és teflonos "köpenyt" használok,a "diókat" én csinálom hozzá.Kb.:4-5 éve csináltam egy garnitúrát,azt használom ma is.Gumiharangokat (kuplungkar töve,karburátor becsatlakozások)lehet venni börzéken,vagy ritkán motoros boltokban.A hozzávalókat biciklis boltban veszem.Szegeden a brüsszeli körúton,az Árkádhoz közel van egy drótkötél-szemeslánc-görgőslánc bolt,ott is van sok minden.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:
Nem értek hozzá így nem tudom a vékony az mennyire bírná a strapát hosszú távon. A többit majd priviben...
Nekem pont egy éve van ilyen.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:
Na ilyenről még nem is hallottam. A biciklijé amúgy nem vékony? Na meg a vég csinálás... Nagyon meggyőzően hangzik az tény. Szóval tudsz nekem csinálni ilyet? :)
Vékony? Igen, vékonyabb.
Teflonos házban viszont könnyen csúszik, és nem kell szaggatni a behúzáskor= elég jó.
Megoldható, de legközelebb csak esős időben leszek műhelyben.
Nem értek hozzá így nem tudom a vékony az mennyire bírná a strapát hosszú távon. A többit majd priviben...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:
Na ilyenről még nem is hallottam. A biciklijé amúgy nem vékony? Na meg a vég csinálás... Nagyon meggyőzően hangzik az tény. Szóval tudsz nekem csinálni ilyet? :)
Vékony? Igen, vékonyabb.
Teflonos házban viszont könnyen csúszik, és nem kell szaggatni a behúzáskor= elég jó.
Megoldható, de legközelebb csak esős időben leszek műhelyben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Feladták a leckét! :D Mindegy nem lényeges az a lényeg a bowden egy semmi az tuti. Gyártatni akartam, de lebeszéltek róla olyan drága lenne. Így marad a kisipari szar sűrűn cserélve... :)
Mi drága?
Biciklis bolt, méteres teflonos bovdenház, meg fékbovden. Egy véget kell csinálni neki. Örökös.
Na ilyenről még nem is hallottam. A biciklijé amúgy nem vékony? Na meg a vég csinálás... Nagyon meggyőzően hangzik az tény. Szóval tudsz nekem csinálni ilyet? :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

nova001155 írta:Pakoltam a műhelyben egy régi mesterdarabot találtam nem volt olyan vicces mikor történt :D
Kép
Ez nálad következett be? Stunt közben vagy hogy?? :shock: :D Vagy kuplung leszedéskor?

Milyen gyártmány?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:De ha nem sikerül megszorítani szólj bátran és segítek ....asszem lassan kezdek profi lenni ezügyben :twisted: :evil:
Várj még egy kicsit a következővel.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

De ha nem sikerül megszorítani szólj bátran és segítek ....asszem lassan kezdek profi lenni ezügyben :twisted: :evil: (bár jegenyét kurva nehéz lesz befogni....)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2016.05.31. 22:29-kor.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

happyxj írta:Szevasztok !

Kis segítséget szettnék kérni két éve vettem ...................Most egy drágább készlete vettem (német minőség színén futármotoros) ez vajon jól lesz?
Ha szeretnél egy újabb szorulást nyugodtan tedd be, szereld össze, használd.
Hanem, akkor most kivételesen ne felejtsd el hozzáállítani a karbit is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Feladták a leckét! :D Mindegy nem lényeges az a lényeg a bowden egy semmi az tuti. Gyártatni akartam, de lebeszéltek róla olyan drága lenne. Így marad a kisipari szar sűrűn cserélve... :)
Mi drága?
Biciklis bolt, méteres teflonos bovdenház, meg fékbovden. Egy véget kell csinálni neki. Örökös.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én ezt nem nagyon tudom követni, de megpróbálom értelmezni: volt egy 300-as hengered (mekkora dugattyú volt benne?) de az lötyögött (????) Erre feltettél egy isten tudja mekkora hengert amihez rendeltél 3 gyűrűs dugattyút, ami meg megszorult. Ekkor visszatetted a 300-as hengert és innen elvesztettem a fonalat. De közben tavaly furattad (mit?) Most milyen kombináció van rajta? Amúgy a 300-asok azok 75 mm feletti dugattyúátmérőjűek jellemzően és 2 gyűrűs. A 250-es az max 73-ig és 3 gyűrűs.
A német minőségert meg tudjuk mit jelent, azt semmiképp, hogy ne lehetne megszorítani....
happyxj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.05.01. 21:38
MZ-d típusa: Mz Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: happyxj »

Szevasztok !

Kis segítséget szettnék kérni két éve vettem egy ETZ-250 háromszázasra fel volt fúrva de 95km/h-nál harangozott a dugó benne. Kaptam hozzá egy másik hengert amihez a futármotoros boltból rendeltem egy három gyűrűs olcsobb dugókészletet amit (Kom-eszt-megye) Dudás Gyuribá fúrt fel, itt az öreg isten ezekben a dolgokban. 200km után megszorult 80Km/h-nál visszaraktam a régi hengert. Tavaj telejes generál csapágy,szimering, hengerfúrás (készlet szintén Futármotoros olcsobb készlet három gyűrűs) a 90km/h jól vitte de ha fölé akartam vinni nagyon erőlködött. Két hete fúrás után kb 1000km után kicsit meghuzattam 110km/h-ra szintén megált, ha Környe- Tata között jártok érdemes figyelni az utat mert ott hagytam a gumim nagy részét kb 60m hosszan. Keverék 1:40 aki a fúrást végezte azt mondta a dugó anyaga szar. Most egy drágább készlete vettem (német minőség színén futármotoros) ez vajon jól lesz?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A sapka szerintem vagyis sok helyen a gumi kupakot mondják. De lehet persze hogy mégsem... :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Szerintem meg ez:
Kép

:P
Nem nem.Szerintem az a "sapka"amit te mutatsz.Mert ezt írta:
kuplungház cserével valamint a sapkát cserélve

Vagy akkor ha nem így van,mi az a sapka???
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Feladták a leckét! :D Mindegy nem lényeges az a lényeg a bowden egy semmi az tuti. Gyártatni akartam, de lebeszéltek róla olyan drága lenne. Így marad a kisipari szar sűrűn cserélve... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem meg ez:
Kép

:P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ezen én is töröm a fejem hogy konkrétan melyik alkatrész.
2 tippem van
Ez:

Kép


vagy ez(szerintem ez lesz az):


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Athem írta:
hell írta:"kuplungház cserével" az igen... :)
bocsánat: Kuplung bowden ütköző ház cserével.
küldök képet, róla ha érdekesnek tartod. ;)
Nem tudom mit kellene érdekesnek tartani rajta. Bár lehet van valami rajta a tieden. :D Ilyenről még nem hallottam csak azért pislogtam... :D
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

hell írta:"kuplungház cserével" az igen... :)
bocsánat: Kuplung bowden ütköző ház cserével.
küldök képet, róla ha érdekesnek tartod. ;)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A csiga mellett a kuplung állító gyűrű....
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:
Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom... :)
Alul? Hol? A fordulatszám kihajtó csigánál vagy a bowden kivezető csőben, a diónál? Mert ott is tudsz állítani. A sz@r bowden az meg sz@r ... nem tudsz vele mit csinálni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

"kuplungház cserével" az igen... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

hell írta:
Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom... :)
Köszönöm, bovden és kuplungház cserével valamint a sapkát cserélve megoldódott... Enyhén megnyúlt... :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Pakoltam a műhelyben egy régi mesterdarabot találtam nem volt olyan vicces mikor történt :D
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 76 vendég