Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.05.11. 10:46

hell írta:
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... :) Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...

Csak vicceltem a csörgésről, mert MZ-ben aztán csörög minden. Gyűrűk, csapszegek, kuplung, stb... Talán a dugó kolompolás a legkevésbé aggasztó hang. :D

Amúgy ezt a dugó csere-berét nem javaslom, még azonos márkából se garantált hogy mérethelyes a dugó (jobb helyeken megmérik a leendő dugót, és ahhoz illesztik a furatot), teljesen különböző gyártónál meg simán benne van pár század diffi...

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2016.05.11. 07:32

Úgy veszem ki, hogy errefelé laksz, mint én, szóval...

"Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... :)"

Próbálj szerezni TS125-höz bármilyen alkatrészt, nem is feltétlenül gyárit, aztán majd megtudod, hogy nehéz-e Etz-hez

Hódmezővásárhelyen volt egy kis garázsbolt az oldalkosár utca és a csengettyű köz közötti emeletes ház aljában, nekik számtalan ddr-es alkatrészük volt Etz-hez. (dugó, súber, és sok más is)
Szegeden a dorozsmai úton a vasúti átjáró után "ipartelepen" (sok simsonos-tól hallottam, hogy jók) szintén van egy műhely, ahol fúrással foglalkoznak, nekik is volt ddr-es dugójuk Etz-hez, amikor ott jártam.
Szentesen a vásárhelyi úton, a víz-toronyhoz közel szintén van egy bolt, ahol vannak eredeti ddr alkatrészek, bár itt nem tudom, hogy etz-hez van-e, mert nem érdekelt, de ES-hez voltak cuccok

A 0,05-ös illesztésről az én véleményem, meg az, hogy igen jó lesz, de éppen csak "ezer kilométerekkel" rövidítik meg a két fúrás közötti időtartamot ezzel. Persze a fúró szemszögéből ez a kívánatos, mert szarok az alkatrészek, és ma az emberek 99%-ának fogalma sincs, hogy kell bejáratni, és így biztosan nem szorul meg.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.11. 00:14

KILL3R etz írta:
hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá! :lol:
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... :) Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.05.10. 19:35

hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá! :lol:

liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 » 2016.05.10. 16:04

liter6 írta:
liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. :lol: Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Köszi: Liter

Megismétlem a kérdést, hátha valaki tud segíteni [-o< : letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Mégegyszer köszi: Liter

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.05.10. 15:18

Sajnos Griecs Mátyás műhelye bezárt. :(

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.10. 10:28

MrDok írta:
hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. Hát igen ha azt nézem a bertából is ha kifogok egy szarabbat akkor baj van de ha a lengyelből akkor is ugyan ott vagyok... :) Van aki látott már több MZ versenyt végigment Bertát van aki szidja. Szóval a fene se tudja manapság mi itt már a jó, vagyis én nem az tuti... :) Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... :)
Na meg ez a bizonyos ami régen jó volt az most már nem annyira. Mint említették a yoko-ra az sem olyan jó mint volt... Hát igen nem egyszerű dolgok ezek hogy csinálja az ember nem lőjön nagyon mellé... :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.05.10. 10:12

hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.10. 09:30

csoka írta:
hell írta:Nem hiszem sokat fog mondani ha azt mondom Székkutasra Horváth-k csinálják. Itt a környékben jó hírük van...
Békéscsaba Griecs Mátyás.Ő is nagyon régóta csinálja,és megbízható.
Most nem ez a fő kérdésem talán.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.05.10. 09:27

hell írta:Nem hiszem sokat fog mondani ha azt mondom Székkutasra Horváth-k csinálják. Itt a környékben jó hírük van...
Békéscsaba Griecs Mátyás.Ő is nagyon régóta csinálja,és megbízható.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.10. 09:19

Nem hiszem sokat fog mondani ha azt mondom Székkutasra Horváth-k csinálják. Itt a környékben jó hírük van...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.05.10. 09:15

hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hova vitted? Így hogy "jó nevű műhely" nem sokan fogják tudni, kikről van szó...

(löket)térfogat = (furat/2)^2 * PI * löket

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.10. 09:01

Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2016.05.08. 19:19

Megtudja mondani valaki nekem, a lehúzási nyomatékát a Ts125 kis lánckerekének?
Nagy Etz-n 60nm-t láttam, de a kis Ts-hez nem találok értéket.

Asszem maradok a 60nm-nél


Olyankor mi van, ha "csak" 35nm-rel tudtam lehúzni? Lelazul, szétcsesz mindent?

A menetes részen is ott vannak 60 fokonként a hornyok, lehet nem is kell 60nm-rel lehúzni, mint az Etz-nél?

liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 » 2016.05.08. 13:12

liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. :lol: Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Köszi: Liter

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2016.05.08. 12:11

liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Nekem ugyanez a problémám. De évek óta. :lol: Csak emiatt nem akarom szétkapni a gyári hibátlan, még bontatlan blokkomat, ezért hát együtt élek a problémával azóta is (2012 óta). :D De két hét alatt annyira hozzászoktam, hogy már szinte nem is probléma... :D

Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely » 2016.05.07. 22:05

Patrik írta:Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.
Hát nemrég húztam szét én kis etz-n a blokkot, és sajnos az ollórugóhoz ha hozzá akarsz férni ahhoz szét kell kapni a blokkot.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.05.07. 21:24

Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.

liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 » 2016.05.07. 15:08

Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.05.07. 14:20

Már évek óta csipegeti az olajat a motorom. Most a lengyel túrán viszonylag pontosan le tudtam mérni, 2500 km-en 1,5 decit nyelt el. Mivel olajfolyás sehol nincs ezért az a valószínű, hogy elszipákol a kuplung felőli szimeringnél belőle. Erre utal valószínűleg az is, hogy a szuszogónál finoman olajpárás a blokk. Menet teljesítményben, használhatóságban semmi gondot nem okoz, de nem tudom mekkora probléma ez? Érdemes egy szimering csere miatt lebontani azt az oldalt, vagy ez nem jelentős és ráér akkor cserélni ha drasztikusan megugrik a fogyás vagy egyéb probléma miatt le kell húzni a kuplungot?
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.06. 14:03

Igen köszönöm! Erre gondoltunk...

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.05.06. 08:47

Nem kötekedés,csak egy kis figyelmeztetés arra hogy egy kis munkával lehet magunkon segiteni,ne mindig a másikra várjunk :) Ezekben minden kérdésedre választ kapsz szakszerűen,érthetően.
Ja és ez másoknak is írom nem csak neked :)

http://hu.lmgtfy.com/?q=mz+etz+250+service+film


Már az elsőben is ott van 45:15-nél a válasz a kérdésedre

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.05. 19:03

Nagyon köszönöm, de ez etz 250-re is működik? :)

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.05.05. 16:16

hell írta:Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom... :)

Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.

De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. :) Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem :) ).

Megpróbálom bemásolni remélem sikerül..

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors » 2016.05.05. 08:55

Sziasztok!

Egy főtengely kérdésben kérnék némi segítséget:

A 150-es etz-m-ben megforgott a főtengely a csapágyban, eléggé fel volt fényesedve. Vettem bele, egy keveset használt főtengelyt
(tényleg az nem lóg, nincs felfényesedve stb.). -Viszont a minap rámértem esztergán és 8 század ütés van benne - a két oldalon egyszerre.- tehát a két sonka az alsó csapszegen eltekeredve nincs. Egy helyi szaki véleménye szerint ezt így nyugodtan berakhatom.- ti mit gondoltok?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.04. 19:43

Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom... :)

Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.

De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. :) Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem :) ).

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.05.04. 17:21

Hell! Itt vannak az alapméretek.
Kép
És a túlméretek.

Kép
Ez meg emlékeztetőül.
Kép
Használd egészséggel.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.03. 18:28

pnlaci írta:És mi az alap méret ahonnan indulunk?
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!) :D[/quote]

Nagyon köszönöm előre is!

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.05.03. 17:55

És mi az alap méret ahonnan indulunk?[/quote]
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!) :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.02. 23:45

pnlaci írta:
hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.
És mi az alap méret ahonnan indulunk?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.05.02. 23:21

Ha a berúgó és a váltó közt folyik, ott sajnos nincs O-gyűrű. Lehet beleszúrni nútot és akkor betehető, de az esztergáláshoz ki kell szerelni a váltókart (tehát blokkhúzás)

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2016.05.02. 21:45

aronpfabian írta:
Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)

Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.

Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne :)

Köszönöm!
Tényleg lyukas, majd nézek valamit a helyére.. :)

Esetleg a váltókarnál az olajfolyásra valami tipp? Ha jól emlékszem, ott egyy "o" gyűrű van, amit tavaly cseréltem, de nem hozta a várt eredményt.. :(

Még egyszer köszönöm a segítséget!

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.05.02. 20:47

hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.

Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely » 2016.05.02. 14:46

Sziasztok, megvoltak az első próbakörök a felújított járgánnyal :D ,szerencsére tökéletesen jár. Egy hibát találtam, hogy a kuplungkiemelő rúdnál elég durván folyik az olaj, olvastam hogy valamilyen gumidarab kéne oda, csak nem tudom milyen, légyszi segítsetek.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.01. 23:05

Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.05.01. 18:06

hell írta:Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?

Kép

Másik oldalán valami CKR felirat is van.

+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne.

Nekem most 69,47-es van benne, első túlméretre fúrt

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.05.01. 18:00

Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?

Kép

Másik oldalán valami CKR felirat is van.

+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne. Ez most mit is jelent nekem amúgy hol tartok a fúratásban hanyadik méretnél?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.05.01. 18:10-kor.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.04.30. 23:15

KILL3R etz írta:Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.
Oké, nekem munkahelyi ártalom, hogy egyből köszörű jut eszembe, mert abból van a cégnél mindenféle :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.04.30. 22:54

Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.04.30. 22:48

Tibi85 írta:A kúp rendben van, rendesen fent volt.
Ha lamellákat kell cserélni, azt hol érdemes beszerezni? A mofakeres használható?

Utángyártott lamellákkal csak annyi probléma van, hogy vastagabb az eredetinél. Finomabb köszörűvel, vagy hasonló eljárással kell belőle elvenni, és akkor jó lesz. A 251-es ETZ-mnél is ez volt, amikor az előző gazda tette rendbe, vastagok voltak a lamellák, köszörűn elvettek belőle, és azóta is passzentos

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.04.30. 19:49

Szerencsére nagyon rég kellett lamellát vennem, így passzolom a kérdést, de nemrég valamelyik topicban volt erről szó, ott meg van fejtve a dolog... :wink:

Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 » 2016.04.30. 19:27

A kúp rendben van, rendesen fent volt.
Ha lamellákat kell cserélni, azt hol érdemes beszerezni? A mofakeres használható?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.04.30. 18:36

Vagy a kúpon forog a kuplung, vagy maga a szerkezet csúszik meg... Ha szimeringet cserélsz, úgyis látni fogod a kúpot. Ha az ép, akkor meg kell nézni a kuplungot, hogy mi a helyzet benne...

Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 » 2016.04.30. 16:53

Mi okozhatja azt, hogy berúgáskor olyan érzés mintha be lenne húzva a kuplung? Nem mindig csinálja, be lehet indítani. Kompresszió van, viszonylag szépen jár.
250-es ETZ-ről van szó. Kb. 5 évet állt.
Szétszedtem a blokkot, és semmi rendelleneset nem véltem felfedezni. Mindenesetre cserélek szimeringet, és gyűrűt. Az nem árthat.
A kuplungot nem szedtem szét. Lehet az, hogy az állás miatt összetapadtak a lamellák? Egyáltalán az okozhatna ilyen problémát?
Nem mentem a motorral, középtámaszon menet közben váltogattam. Ekkor működött a kuplung.

Első indításnál nem produkálta a problémát. Pár perc járatás után, mikor újra be akartam indítani akkor kezdődött.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.04.30. 09:54

Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)

Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.

Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne :)

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2016.04.29. 22:48


madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2016.04.29. 22:46

aronpfabian írta:A blokkról és erről a lyukas gumiról kérhetek egy képet? (sejtem miről van szó de a te motorodon már nagyon nem kéne legyen)

Rezgés: a kis TS nem egy halk, sima járású konstrukció. A bölcsővázba csak bele van csavarozva a blokk, nem szilentes mint pl. a Simson vagy az ETZ-k.
Kicsit megkésve, de itt vannak a képek:

A segítséget köszönöm!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.04.29. 20:06

Időközben rájöttem... A kipufogó könyök és a dob csatlakozásánál kifúj, azt hallom...

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.04.29. 11:55

jujj rosszat linkeltem... Felteszem a sajátomat mindjárt...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.04.29. 11:39

Athem írta:Szerintetek kell tartanom attól, hogy megszorul a dugattyú ha üzem hőmérsékleten és alatta nem sokkal ilyen kattogó hangot ad a blokk?
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
nekem a karburálás nem tetszik inkább, húzol egy gázt és hörög, nagyon sok késéssel reagál

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 8 vendég