Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

minél több van abból a háromszög alakú vasból a 3 csavar alatt, annál jobban leszorítja a laprugó a lamellákat. de hogy miért nem emel ki ennek ellenére, gõzöm sincs :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Az lenne a problámám, hogy a kuplung nem emel ki rendesen(ETZ 125), az ürest is néha eléggé nehezen veszi be!
Az állító csavar rendesen rá van állítva, ((szóval szerintem nem azzal van a gond)),
de ahogy néztem nincs a kuplungon hézagoló lemez("3csavar alatt aza háromszög":) )! :arrow: Elképzelhetõ hogy ezért nem emel ki????
Elörre is kössz a HELP-t!
Bálint
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
DJ Chris

Nem vesszi be a sebeséget a motorom.

Hozzászólás Szerző: DJ Chris »

Hellosztok.Nem veszi be a sebeséget az MZ 250.Nem tudom miért.De szétszetuk a blokkot és a kapcsolat rogzito nem volt benne lehet azért vagy más a probléma.
OssyeR
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.05.29. 23:08
Tartózkodási hely: Cegléd

Hozzászólás Szerző: OssyeR »

Sziasztok!
A kuplungot szeretném leszedni a fõtengelyrõl, de nem megy. Lehúzóval és melegítéssel is próbálkoztam de a kuplung meg se mozdul, valószínûleg a motor elõzõ gazdája összesavazta a 2 felületet, mit tehetek még?!
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
Most írok ide elõször.
Pár hete lett 300-as a 251-esem, de 250-es hengerrel. Kicsit nehéz volt összerakni, mert a dugó szoknyája hozzáért valamihez, innen lereszeltünk kb 0,5-1 mm-ert. Így már jó volt, nem kolompolt. A hajtókar utángyártott és felül perselyezett és derékszögelésnél egy pici nyomásra is hajlott és ráadásul elég furcsán rakták össze a fötengelyt, alul elvileg van 2 bronztávtartó a hajtókat mellet, de nekem nincs, viszont mégse kottyan. Ezelõtt színte makulátlan hangja volt minden fordulaton. Na jó némi csapágyhang azért volt, de semmi éles. Így tettem bele kb 7000km-ert.
Most van benne kb 400km. Azt tapasztalom, hogy úgy csörög, mintha egy csavar rázkódna valahol. Ezt csak kb 3500-4000 felé kezdi és ahogy melegszik be, a zaj egyre hangosabb és egyre lejjebrõl jelentkezik.
Eléggé zavar, mert amikor Bambi mûhelyébe voltam láttam elég csúnya hajtókart, meg mondta is hogy nem jók az újak. És az az igazság, hogy félek, hogy beáll a hatókar vagy a fõtengely és tönkreteszi az eddig megcsnált hengert is. Mik ennek az elõjelei??
Gondoltam még arra is, hogy lehet hogy a gyûrû tört el, mert berúgóval átforgatva viszonylag könnyen megy, régebben nagyobb komressziót éreztem, annak ellenére, hogy azért jól megy, de lehet hogy ez csak a 2 gyûrû miatt van.
Remélem tud valaki segíteni, amit elõre is köszönök.
hello Tamás
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv,
ha elforog a primer lánckerék a fõtengelyen (TS 125), hogyan rögzítsem? Gondoltam kicsit becsiszolom a felületeket, zsírtalanítom, a lánckereket hõlégfúvóval felmelegítem. Ezen kívül van más humánus megoldás? Esetleg lehet még kapni ilyen lánckereket?
Elõre is köszönöm
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

gondolom fémkosarasat vettél... :roll:
a mûanyagkosár vagy textilbakelitkosár a zorall! :arrow: kisebb surlódás :arrow: kisebb kopás, és hõképzõdés :arrow: nehezebben fog megforogni a csapágy a fészkében, hosszabb élettartam... bár arra készülj fel h kb 30ekm után ígyis-úgyis szétveri magát a fõtengelycsapjaid :arrow: fõtengely=kuka... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszönöm szépen. Hatalmas kõ gördült le a szívemrõl. Tiszta stresszben voltam.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

illesztesi hezag, teljesen jo lesz hozza a C3
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Vlakitõl jól jönne egy kis segítség csapágy ügyben: Ugyanis én a 150 etz alkatrészjegyzékébõl néztem ki a csapágytípusokat számait és egy ismerõsöm szerezte be õket. A fõtengelyre való csapágyak amik a tengelykapcsoló felé vannak (2db) a számuk 6204C4 és amit én kaptam az pedig 6204C3-as. Na most a "C" betû után mit jelölnek a számok? És egyáltalán akkor ez most jó vagy jó lesz macskát dobálni vele?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a válaszokat!

Nem hinném hogy a kuplung miatt van mert ha kiveszem üresbe akkor ugyanígy marad amig magához nem tér...
Ha elengedem a gázt akkor jár tovább a motor de kb. 1000 es fordulaton...Most arra gondoltam hogy a szivató a ludas..

Akinek van valami ötlete az légyszi írjon mert megõrülök :(
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

somanova írta:Köszönöm a tanácsokat, a problémát sikerült megoldanom. Conus-nak tökéletesen igaza van ivvel való hegesztéssel kapcsolatba, ezért én is a co-t használtam, mondhatom hogy fasza lett. :P
RR_ZOZY hát nem tom de én marha nehezen tanultam meg lángal hegeszteni, de csöszerelõ lévén belekellet tanulnom. Ivvel co-val nem nagy kunszt hegeszteni szerintem :twisted: :D
Én viszont ívvel csak taknyolok :-/ ...ám lehet hogy csak a pofám nagy és már a láng sem menne :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Igen,talán a kuplungod nem emel ki,azért nem tud felpörögni.Ha hagyod alapjáratra,akkor leáll?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

kuplung lehet a ludas.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy érdekes kérdésem. Mostanában olyat játszik a kis etz-m,hogy ha melegen megállás után( pl.: piroslámpa) leteszem 1-be akkor esik a fordulat kb 500 at az alapjárathoz képest és nem hajlandó felpörögni...Hiába húzom rá a nyélgázt akkor is csak maximum 2000 ig jön vissza a fordulat....Ha kiveszem üresbe akkor még mindig ezt csinálja kb fél percig... utána magáhoztér és újra vidáman pörög :D Elõször arra gondoltam hogy az alapjárati rendszerrel nincs valami rendben de ma takarítottam karbit,légszûrõt,tankot. És ami érdekes hogy elötte alapjáraton nagyon szépen elforog... csak sebességbe váltáskor szórakozik...
Lehet hogy a váltótól szív farsot? Egyáltalán elképzelhetõ? Nem ismerem annyira a felépítését... :? Légyszi segítsetek mert felgyújtom :D

Válaszokat elõre is köszi!
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Köszönöm a tanácsokat, a problémát sikerült megoldanom. Conus-nak tökéletesen igaza van ivvel való hegesztéssel kapcsolatba, ezért én is a co-t használtam, mondhatom hogy fasza lett. :P
RR_ZOZY hát nem tom de én marha nehezen tanultam meg lángal hegeszteni, de csöszerelõ lévén belekellet tanulnom. Ivvel co-val nem nagy kunszt hegeszteni szerintem :twisted: :D
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Jah...meg nehogy elhúzódjon..
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Szépen lebontod úgy hogy kényelmesen hozzáférj, aztán kigyökölöd sarokcsiszolóval, és gyönyörûen meg lehet heggeszteni ívvel, csak figyelni kell hogy ne legyen zárványos, továbbá mind a két oldalról meg legyen a varrat.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ha valaki tud hegeszteni, akkor simán és jól visszavarrja villannyal. Nem magamról beszélek, mert ami még talán menne az a láng és a CO :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

nem vagyok egy minõsített hegesztõ, de villannyal szerintem semmiféleképp ne hefteld vissza. villanyal való heftelésnek az az átka, hogy kiégeti a szenet az acélból, továbbá merev lesz a varrat, ezáltal könnyen törik :( lánggal vagy CO-val, vagy AVI-val hefteld! 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Sziasztok!
Segitséget kérnék a következõben: Közepes fordulaton az Etz-men olyan rezonancia van hogy elég a lábamat a helyén tartani, tegnap már ThUnDeR adott egykét tanácsot de sajnos nem lett igaza.
Ma utánajártam a dolognak és eléggé ledöbbentett a látvány. A vázról letört a lábtartó és a középsztender tartókonzolja, ahogy lepucoltam láccik rajt volt már hegesztve villannyal. De ez még mind nem elég , annyira eldeformálódott , hogy a lábtartóra támaszkodik a olajleeresztõ csavar.
http://kepfeltoltes.hu/view/080526/DSC0 ... es.hu_.jpg
Adjatok tanácsot hogyan lenne célszerû a helyreállitása!??? vagy csak simába hegesszem vissza????
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

bakimate írta:
ko.zsolti írta:Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.
Ha 250-es MZ-rõl van szó, a dekli levételéhez NEM kell kivenni a berugót, csak a váltókart!
A váltókart nem, ellenben a lábtartó vasat le kell venned hogy le tudd húzni a kupplung oldali fedelet... :) Ugyanis nem fér el ha fennvan a lábtartó.

ThUnDR
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

ko.zsolti írta:Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.
Ha 250-es MZ-rõl van szó, a dekli levételéhez NEM kell kivenni a berugót, csak a váltókart!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ko.zsolti írta:Tegnap este - felhasználva a segítségeteket - bekötöttem a hátsó "fogyasztó részleget is".
Igaz az is, hogy 1 bizosítékkal kevesebb van otthon.
Itt a hétvége. Veszek egy mély lélegzetet és neki kezdek a kuplungnak.
Remélem kevesebb dolgot fogok elrontani, mint javítani...
Kicsit tartok tõle. Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam
a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.
Mindenkinek kívánok száraz, jó kiránduló idõt a hétvégére!

U.i.: Köszönöm a kupkunggal kapcsolatos infókat is!

Üdv!
A berugókart nem kell leszedni az deknistõl lejön.Csak a váltókart kell elõtte leszedni.Egész pontosan.Leszeded a váltókart,utána a fordulatmérõ kör alakú deknijét amit 3 csavar fog.A spirált nem fontos kitekerni belõle.A dekni alatt levõ fordulatszámmérõ meghajtócsigáját ami egyben a kupplungkiemelõ öntvény csavarja is letekered.Alátétet leveszed azt ennyi.Kicsit mozgatva le kell jönnie a dekninek.Óvatosan szedd le ha van alatta papirtömités és nincs másik hogy el ne szakadjon.Ha pasztával rakták össze akkor mindegy.Ha nem fordulatszámmérõs a motor attól még ugyanez a helyzet csak nem csigakerék az anya hanem egy normál kinézetû csvaranya.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

conus írta:és a csapágyat hogyan melegítsem? mûanyag kosarasat akarok beletenni, de azt hõlégfúvóval nem lehet megmelegíteni, mert elolvad a kosár(tapasztalat)... esztergáltassak fûtõgombát? a szevízkönyv ilyen fûtõgombákat ír. :roll:
elõször a forró blokkfélbe beleteszem a csapágyat, utána behúzatom a fõtengelyt... ez a helyes sorrend, ugye? :roll:
így van.Fûtõgomba majd segít.Nézd meg a videót a 251-es tz blokk összerakásáról, sokat segít.Legalábbis nekem.Ha jól emléxem, neked is kis tz-d van.Arra akkor figyelj, hogy a fõtengely oldali csapágyaknál, nincs zeeger gyûrû, és ha bele ütöd a csapágyakat a helyére, akkor a szimmering házat, és alátéteket rakd a helyére, mert akkor pontosan beáll a csapágy, és nem megy túl(Bambi mestertõl kaptam az ihletet 8) ).
ko.zsolti

Hozzászólás Szerző: ko.zsolti »

Ezek szerint az baj ha susog?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

belso meneszto....(nem magamtol vagyok ilyen okos, a bambi sugott :D ) szoval az enyemnek is valtozik kicsit a hangja, de meg joparezret vigan le fogok motorozni vele :-)
ko.zsolti

Hozzászólás Szerző: ko.zsolti »

z25z írta:a valto igen, de a berugokart nehogy levedd! a kuplungbowdent kell meg kiakasztanod meg kicsavarni azt a csovet valamint a fordulatszammero kihajtast rogzito 3 csavart meg az az alatti meghajtocsigat aztan a blokkcsavarokat es ennyi
OK! Szerintem a bowdent is cserélni kell. Elég rosszul néz ki. Számomra az az érdekes, hogy (mielõtt
letettem a motort, még jól mûködõ állapotában) amikor behúztam a kuplungkart a "motor hangja" megváltozott. Susogós hangja lett.
Amikor kiengettem újra visszaált. Azt mondták ez normális. Na! Ez most is úgy van, hogy ha behúzom a kart
ez a susogás elõjön. Akkor valami csak történik ott bent a sötétben. Kíváncsi vagyok. Ma fény derülhet rá.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

a valto igen, de a berugokart nehogy levedd! a kuplungbowdent kell meg kiakasztanod meg kicsavarni azt a csovet valamint a fordulatszammero kihajtast rogzito 3 csavart meg az az alatti meghajtocsigat aztan a blokkcsavarokat es ennyi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

és a csapágyat hogyan melegítsem? mûanyag kosarasat akarok beletenni, de azt hõlégfúvóval nem lehet megmelegíteni, mert elolvad a kosár(tapasztalat)... esztergáltassak fûtõgombát? a szevízkönyv ilyen fûtõgombákat ír. :roll:
elõször a forró blokkfélbe beleteszem a csapágyat, utána behúzatom a fõtengelyt... ez a helyes sorrend, ugye? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

conus írta:Blokkösszerakó zsonglõrök! 8)

Ha úgy húzatnám be a fõtengelyt a csapágyba, hogy elõtte a tengelyt bekenem 2T olajjal, az ki fog onnan égni? :roll:
A tengely és a csapágy között lehet elmozdulás?
Nem!

Ez hogyan valósítható meg?
Szoros illesztéssel.

Ha jól rakom össze lesz közöttük idegen anyag?
Nem.

Amúgy ezt nem a csapágy melegítésével és a tengely hûtésével szokták megoldani?
De igen!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Blokkösszerakó zsonglõrök! 8)

Ha úgy húzatnám be a fõtengelyt a csapágyba, hogy elõtte a tengelyt bekenem 2T olajjal, az ki fog onnan égni? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Megtaláltam a kattogó hang okát!A kuplung kis lánckeréknek a fogai, ami a fordulatszámhoz van köze, onnan 1 darab fog kitört valahogy :evil: és mindig ütközött azon a helyen a fordulatszám fogaskerekével...pedig új, pár km-t mentem vele.Ha esetleg érdekli valakit fél áron, pl nem kell neki fordulatszám mérõ, akkor írjon rám.
a fémes surranó hang, meg egyszercsak eltünt.Feltöltöttem olajjal, és csak a kattogó hang volt.De nem baj, legalább nem kell széthúznom a blokkot.Legalábbis remélem :roll:
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

össze raktam a motort.szárazon(nincs benne olaj) beindítottam, de valami fémes surranó hangja van a blokknak.És a fõtengely valamelyik holpontján, ad egy kattogó hangot(ha kézzel mozgatom a forgó generátort).Esteleg tudna mondani valaki egy lehetséges okot?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ETZ 150, fúrás óta 250 km van a mociban, mikor engedhetem lejebb a részterheléstût? most teljesen fenn van, elég fekete így a gyertya és sokat is fogyaszt, de azt olvasgattam hogy a dugattyú belsõ hûtését segíti a bejáratási idõszak alatt
nem szeretném emiatt megszorítani a dugót, úgyhogy várok amíg kell, csak meddig kell? :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mzgergõ írta:kistz-be a váltóhoz való egy darab csapágygolyónak mi a mérete?
8mm
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

torokb írta:Sziasztok!

A 250-es ETZ durva kupplungbeállításának mikéntjérõl érdeklõdnék. Ha valaki lépésenként leírná, annak is örülnék, de lényegében csak az nem tiszta hogy a fordmérõ kiajtás mögött azt a lemezt elforgatom valameddig mielõtt a fedéllel leszorítom és ezzel állítok, vagy kell valamit ott is tekergetni, ahol a kupplung bowden bemegy a blokkba?
Töltsd le errõl az oldalról a szerelési videokat és a blokkösszerakásról szólóban ott van.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

kistz-be a váltóhoz való egy darab csapágygolyónak mi a mérete?
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

A 250-es ETZ durva kupplungbeállításának mikéntjérõl érdeklõdnék. Ha valaki lépésenként leírná, annak is örülnék, de lényegében csak az nem tiszta hogy a fordmérõ kiajtás mögött azt a lemezt elforgatom valameddig mielõtt a fedéllel leszorítom és ezzel állítok, vagy kell valamit ott is tekergetni, ahol a kupplung bowden bemegy a blokkba?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

mzgergõ írta:Hali!

Pont jó témát mondok, mert nekem is szükségem van egy normális pasztára...múltkor vettem egyet, hõ, és olaj álló, +200 valamennyi fokot bír.Na, viszont amíg felkenem és próbálom felrakni a blokk másik oldalát, 2-3 perc alatt megszikkad, és nem ragad, és cseszhetem az egészet... :evil:
Nem tudom milyet vettél,de nem feltétlenül baj ha nem ragad.A lényeg hogy még képlékeny legyen.Általában a szilikonalapú pasztáknál még jobb is ha várunk kicsit amig elkezd "gumisodni".Azt meg feltétlenül tartsa be mindenki hogy éppen csak be kell kenni a blokkfeleket,mert attól nem lesz jobb sõt inkább rosszabb ha vastagon kenjük.Ha jók a blokkfelek felülete,tulajdonképp egy kis késsel vagy valami hasonlóval kenjük fel mint a kenyérre a vajat.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Pont jó témát mondok, mert nekem is szükségem van egy normális pasztára...múltkor vettem egyet, hõ, és olaj álló, +200 valamennyi fokot bír.Na, viszont amíg felkenem és próbálom felrakni a blokk másik oldalát, 2-3 perc alatt megszikkad, és nem ragad, és cseszhetem az egészet... :evil:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

http://www.szinvonal-festek.hu/submenu. ... &sub2id=91
itt van olyan de árat nem láttam.Ez a "MAKROSIL HA 145".Igy keress rá.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kép
Na szóval ez az.Nem tudom hol lehet venni én csak halkan mondom a cégtõl hozom ahol dolgozom.Henkel termék.Szó szerint ezt irják a dobozon"autóalkatrészek,szelepdekni,olajteknõ,vizpumpa,sebváltófedél,olajszûrõ stb."Öregedésálló,nem reped nem zsugorodik.Negtapad üvegen,fémen,mûanyagon.Hõállóság -65-+260C'.A cégnél minden motorhoz ezt használjuk.Még nem volt panasz rá pedig sok helyen van már.
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Én a Tábori Tuningba vettem szerelõpasztát, fekete színû, és semmi gondom nincs vele, bírja a hõt és az olajat is.
400 forint egy kis tubus belõle, de sztem az is vagy 2 blokkra elég.

Egy próbát megér sztem.

ThUnDeR
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Hát ezaz, melyik bírja az olajat tényleg? :roll:
Nem akarok úgy járni mint Diti, akinek azért kell blokkot húznia, mert az "olajálló" tömítõpasztát megette az olaj... A LOCTITE-nak ide való tömítõpasztái meg nagyon drágák nekem...
JA meg ami szintén fontos szempont: 50-100ml közti kiszerelés lenne jó, mert a többi utána úgyis beledöglik a tubusba :evil:

RR_ZOZY!
És annak a szilikontrutyinak mi a neve?

zsakfos!
Errõl a makrosil-rõl pontosabb infót tudnál adni? Guglival nem jutottam elõbbre :(

Ezt találtam, nem tudom hogy valaki használt-e már ilyet:
http://www.atas.hu/catalog/product_info ... ucts_id=58

De a többiek is mondják el a véleményüket! :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

RR_ZOZY írta:
conus írta:Blokkfelek tömítéséhez milyen pasztát ajánlotok? MOFAKER-es tömítõpasztákról vélemény?
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu2_id=233
Esetleg kelomotor-nál van valami zorall paszta? :roll:
Az enyémet valami sziloplaszt-szerû trutyival tették össze (elõzõ gazdi). Dekninél azt a módszert követem h. papírtömítés egyik felét festékkel kenem, majd rárakom a deknire.........az így "felragasztott" tömítés másik fele gépzsírt kap, aztán össze. Ennek elõnye az hogy ha le kell venned, nem szakad a tömítés, nem kell egy másikkal bíbelõdni, szak újra zsírozni. Ja és a legfontosabb: tökéletesen tömít. Egyszer használtam valami fekete tömítõ pasztát-masszát, de nem vált be. Azt is hozzá kell tenni, hogy nálam a dekni és a blokkfél síkjaihoz is lehetett régen közük az aranykezûeknek akik csavarhúzóval feszegették, és van rajtuk némi sérülés :x
Makrosil nevû szerelõpaszta tökéletes.Egyébként szerintem bármilyen tömitõpaszta megfelel ha birja az olajat.De a Makrosil az tuti jó szerelõpaszta.Hõ és olajálló.Biztosan jó a Mofakeres is,bár hogy a kék meg apiros között csak a hõállóságban van e különbség azt nem tudom de majd megmondják.Dekni tömitést én is zsirozni szoktam mint Zozy,de a festék szerintem felesleges meg kicsit macerás is.Ha mindkét felét bekenem zsirral olyan szépen megfogja a blokkon mig visszarakom a deknit mint ahogy a nagykönyvben meg van irva.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

conus írta:Blokkfelek tömítéséhez milyen pasztát ajánlotok? MOFAKER-es tömítõpasztákról vélemény?
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu2_id=233
Esetleg kelomotor-nál van valami zorall paszta? :roll:
Az enyémet valami sziloplaszt-szerû trutyival tették össze (elõzõ gazdi). Dekninél azt a módszert követem h. papírtömítés egyik felét festékkel kenem, majd rárakom a deknire.........az így "felragasztott" tömítés másik fele gépzsírt kap, aztán össze. Ennek elõnye az hogy ha le kell venned, nem szakad a tömítés, nem kell egy másikkal bíbelõdni, szak újra zsírozni. Ja és a legfontosabb: tökéletesen tömít. Egyszer használtam valami fekete tömítõ pasztát-masszát, de nem vált be. Azt is hozzá kell tenni, hogy nálam a dekni és a blokkfél síkjaihoz is lehetett régen közük az aranykezûeknek akik csavarhúzóval feszegették, és van rajtuk némi sérülés :x
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Blokkfelek tömítéséhez milyen pasztát ajánlotok? MOFAKER-es tömítõpasztákról vélemény?
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu2_id=233
Esetleg kelomotor-nál van valami zorall paszta? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mzgergõ írta:na, és ma sikerült megkapni bambitól a blokkot.Ahogy pucoltam, feltünt, hogy ennek az öntészeti kialakítása más, mint a másik 2-é.Tehát akkor ez most fiatalabb kiadás?Vagy ez utántártott?Csak érdekességbõl kérdem. :roll:
hali a fõtengely miatt hívj holnap
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

kuti írta:Üdv! Igaz nem pont blokkhoz kapcsolódik, inkább karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira? :roll:
Ennek valahol az üzemanyagellátás környékén lenne a helye... :?

No problem, Ghost
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 47 vendég