Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 » 2016.03.18. 19:40

csoka írta:Prox a hajtókar,vagy a tűgörgő?Dugtál bele csapszeget is?Amúgy nem igazán jó,ha a hajtókaron akár felül,akár alúl kotyogás van.
1 nefelejtsunk oldal kotyogás megengedet 1-2mm felle kotyogás már rossz!!!!!!!!!!!!!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.03.18. 19:29

Prox a hajtókar,vagy a tűgörgő?Dugtál bele csapszeget is?Amúgy nem igazán jó,ha a hajtókaron akár felül,akár alúl kotyogás van.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.03.18. 15:29

Úgy érzem valami nem stimmel! A fotók alapján a prox nem barátja a YOKO-nak vagy nem tudom, de kicseréltem a tűgörgőt és lóg benne jobban mint a gyárija. Az most mennyit számít? Valami mintha nem stimmelne. De lehet csak benéztem így szabad szemmel. Biztos jobb ötlet lesz mint a gyárija?

Kép

Kép

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.12. 14:10

sziasztokmajd ha el érek odáig hogy tudjam inditani akkor kiderül hogy jó vagy ne jó ami eddig biztos most a főtengely vége nem üt egyik oldalon sem üdv. juragy

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.03.12. 12:13

jura györgy írta:sziasztok bambinak meg az a válaszom nem rosz a csapágy szépen fut és csendbem és nem tajwáni volt hanem KOYO c 3 ide tettm ujjat ami LOCTITE 641-el rögzitetem üdv juragy
Kézben szépen forognak terhelésen szoktak kijönni a hibák.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.11. 17:08

sziasztok bambinak meg az a válaszom nem rosz a csapágy szépen fut és csendbem és nem tajwáni volt hanem KOYO c 3 ide tettm ujjat ami LOCTITE 641-el rögzitetem üdv juragy

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.11. 15:37

sziasztok, sok mindent én sem értek ,neemtudom a körülményeket aban a mühelyben oda nem lehet bejutni ,mielőtt oda vitem volna meg kérdeztem hogy gond-e neki ha az egyik csapágy rajta marad aztén jött a válasz ebben a hangnemben nem köll töküni gáz pörzsülővel jól meg köl melegitene és ugy esik le fell is tettem maganmnak a kérdést hogy érdemese ezt ilyen helyre vinnem akkor nem volt más választás de oda többet nem, a blokk bent van a vázban ha majd eljutok odáig hogy be inditom akkor tudom meg hogy a gondok mgszüntek vagy nem ha nem akkor egy papiros blokk vagy másik motor ez meg bontás üdv. juragy

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.03.11. 14:34

sell írta:Ebben a dologban azt nem értem, a jól emlékszem, hajtókar cserés volt a tengelyed.. Akkor ott, a préselés után nem is "centírozták" , mert akkor csak kiderült volna , hogy baj van a tengellyel. Vagy rosszul gondolom?
Több variációs lehet pl a csapágygolyók kezdenek oválisra kopni ami rázást eredményez és kikavitálja a kartert ami már elviszi a centírt a főtengelyben.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.03.11. 06:13

Ebben a dologban azt nem értem, a jól emlékszem, hajtókar cserés volt a tengelyed.. Akkor ott, a préselés után nem is "centírozták" , mert akkor csak kiderült volna , hogy baj van a tengellyel. Vagy rosszul gondolom?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.10. 18:22

sziasztok , igen sell ütöt rendesen szemmel láthatóan a generátor odalt (jobb) gondolom ez miatt volt a gyujtás kimaradás 5000 felett üdv. juragy

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.03.10. 06:03

jura györgy írta:siasztok m öze állt a blokk talán jövöhéten beregni is fog kiváncsi vagyok milyen leszés hogy 5nél kimarad-e a gyujtás és hogy a 4ezernél lesz-e kopogás üdv. juragy
Hali, majdcsak összeáll a gép, végülis a csapágyház mitől szopósodott ki? A főtengely görbe volt?

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.03.09. 22:20

Veszíteni fogsz az amúgy sem sok nyomatékból,fúrás helyett meg egészségesebb lenne egy 150 es henger.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.09. 14:34

siasztok m öze állt a blokk talán jövöhéten beregni is fog kiváncsi vagyok milyen leszés hogy 5nél kimarad-e a gyujtás és hogy a 4ezernél lesz-e kopogás üdv. juragy

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.03.06. 21:17

Attila19900318 írta:
aronpfabian írta:Ha itt kell kérdezni mennyit ad ez a "tuning" akkor NE vele csináltasd mert fogalma sincsen mit kaparászik a hengeren!! Ezt neki kellene tudnia, mert ő tervezi/tervezné
ö csak mondta ,hogy megtudja csinálni nem kérdeztem részleteket :)
Akkor viszont tőle kérdezd, mit tud kihozni a hengerből :)

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.03.06. 21:14

aronpfabian írta:Ha itt kell kérdezni mennyit ad ez a "tuning" akkor NE vele csináltasd mert fogalma sincsen mit kaparászik a hengeren!! Ezt neki kellene tudnia, mert ő tervezi/tervezné
ö csak mondta ,hogy megtudja csinálni nem kérdeztem részleteket :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.03.06. 21:04

Ha itt kell kérdezni mennyit ad ez a "tuning" akkor NE vele csináltasd mert fogalma sincsen mit kaparászik a hengeren!! Ezt neki kellene tudnia, mert ő tervezi/tervezné

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.03.06. 20:53

Üdv! Volna egy ismerősöm aki megcsinálná nekem 4 felömlősre a hengert és fel is fúrná igény szerint 125-öt 150 re az érdekelne, hogy ez a 4 felömlő menyit dobna a motor teljesítményén ? megérné kimaratni 4 felömlősre ? durván 5 e ft ba volna nekem azt mondta a ismerős

(eddig könnyítettem a főtengelyt meg raktam rá Stihl gyújtást )

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.03.01. 13:06

jura györgy írta:sziasztok, 5 ml LOCTITE 648 csapágyrögzitöt vettem 1800 forint, méregettem. tolómérőőm szerint 72mm, kotyogni nem kotyogott ,remélen ez az anyag megfogja a csapágyat üdv. juragy
A LOCTITE nal biztos hogy nem jársz rosszul.A lehető legjobb választás.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.03.01. 09:46

sziasztok, 5 ml LOCTITE 648 csapágyrögzitöt vettem 1800 forint, méregettem. tolómérőőm szerint 72mm, kotyogni nem kotyogott ,remélen ez az anyag megfogja a csapágyat üdv. juragy

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.02.27. 10:24

kezdő motoros ts125 írta:sziaszok lenne 1 kérdésem kezdő motoros vagyok nagyon kezdő :) az én hibám vagy a kumlung nem jól van beállítva ha behúzom a kuplunkot berakom 1 be a motort tolom akkor nem hajt a főtengely ha kiengedem a kuplunkot akkor hajt (3mmhoilt játék karnál megvan) szerintem ez jó beállítás, alapjáraton 1esbe kuplung behúzva nem fulladozik a motor jár ahogy kel nah a baj ott jön elő mikor indulnék motor indít ráülők kuplung be leteszem 1 be húzok 1-2 gázfröcssöt és engedem fel a kuplunkot közbe lassan húzom a gázt de a 125 ts befúl
Azért 9 pacitól ne várj csodát. Lehet hogy ahogy megmozdul a motor,rávágod a kuplungot ezért fullad le.Egy erősebb motornál kiugrana alólad. Vagy egy kicsivel több gázzal. Gyakorlás a tudás atyja. :D

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.02.27. 09:08

sziazto Stephanus még nem mértem de az tény a csapágy ugy esik bele de nem érzem hogy kotyogna a fészekbe akkor csapágyrögzitő beválna ? de mindenképen megmérem hogy mennyire kopott a csapágyfészek üdv.juragy

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.02.26. 22:03

Na csak,hogy jól értem e, sebességben behúzott kuplunggal tudod tolni könnyedén,ha kiengeded a kuplungot akkor nem.Ez így normális másképp érdekes lenne megállni a motorral.
Az elindulásra nem tudok mit mondani,majd hátha valakinek lesz ötlete,mennyire vagy kezdő nem lehet,hogy csak gyakorolni kell még?

kezdő motoros ts125
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.02.26. 15:46
MZ-d típusa: 125 mz ts deluxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kezdő motoros ts125 » 2016.02.26. 16:29

sziaszok lenne 1 kérdésem kezdő motoros vagyok nagyon kezdő :) az én hibám vagy a kumlung nem jól van beállítva ha behúzom a kuplunkot berakom 1 be a motort tolom akkor nem hajt a főtengely ha kiengedem a kuplunkot akkor hajt (3mmhoilt játék karnál megvan) szerintem ez jó beállítás, alapjáraton 1esbe kuplung behúzva nem fulladozik a motor jár ahogy kel nah a baj ott jön elő mikor indulnék motor indít ráülők kuplung be leteszem 1 be húzok 1-2 gázfröcssöt és engedem fel a kuplunkot közbe lassan húzom a gázt de a 125 ts befúl

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2016.02.26. 15:15

jura györgy írta:sziasztok végre van megint net és akkor kérdezném mit lehet csinálni kikopott csapágyfészekkel (főtengely)jobb blokkfél most derült ki hogy öszeraktam lehet ez volt a kopogás oka? üdv. juragy
Igen, az tud kopogni rendesen. Nekem is rossz a jobb oldali. Tavaly Bakony túra előtt beragasztottam Loctite 641-el. Azóta csendben van a blokk.
Ez egy közepes erősségű csapágyragasztó, később elvileg szét lehet majd szedni. Viszont tart amennyire kell.
Az ára kicsit horror, tavaly valahol 5000Ft körül volt a 10ml-es kiszerelés. És beszerezni is csak a Farnell-nél sikerült. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer tőlük veszek csapágyragasztót.

Az összerakott blokkról lebontottam a generátort, szimmeringet, olajterelő lemezt, hogy hozzáférjek a csapágyhoz. A külső gyűrűje "szépen" forgott körbe a fészekben. Féktisztítóval lezsírtalanítottam a rést a csapágy és a fészek között, megszárítottam, majd a csapágy és a blokk közé elkezdtem adagolni a ragasztót, miközben forgattam körbe a csapágy külső gyűrűjét. A csapágyragasztó a fémet nagyon jól nedvesíti, ezért szépen befutott a résbe, és kitöltötte. Nekem 0,08mm volt a hézag felül, ha alulról felfeküdt a csapágy. Alúlról megtámaszottam a csapágyat egy 0,04mm-es hézagmérő lappal, amíg nagyjából megkötött a ragasztó, hogy középen legyen, és kb mindenhol egyforma vastag legyen a ragasztó réteg. Na meg, hogy lehetőleg ne legyen 0.05-nél több sehol a rés (ha jól emlékszem nagyobb réshez ez a ragacs már nem ajánlott)
Kicsit talán gány (na jó, nagyon), de mikor összerakásnál próbáltam megragasztózni, sose lett jó.
A csapágyat előtte cseréltem a főtengellyel együtt, szóval remélem mostanában nem lesz baj vele. Eddig valahol 5-10e Km lehet benne, és még szépen szól.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.02.26. 13:58

sziasztok végre van megint net és akkor kérdezném mit lehet csinálni kikopott csapágyfészekkel (főtengely)jobb blokkfél most derült ki hogy öszeraktam lehet ez volt a kopogás oka? üdv. juragy

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.21. 20:41

meg kaptam köszi

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.02.21. 18:58

xl2 írta:szia nem akartunk csak ezt adták a henger hez most már legalább tudom mié köszi
..Ja!! Meg kaptad a festék kódot??.Írtam a sport motorra.. :smt006

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.02.21. 18:56

xl2 írta:szia nem akartunk csak ezt adták a henger hez most már legalább tudom mié köszi
De, legalább szépen alakul a /1..? :-k

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.20. 12:53

szia nem akartunk csak ezt adták a henger hez most már legalább tudom mié köszi

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.20. 11:59

pnlaci írta:
xl2 írta:fater rátette a hengert megint a blokk ra hogy meg mutassam fényképpel hogy mi volt a gondom mert nem tutam el magyarázni tudom fogalmazásom egyes de a kép többet mutat
Kép
Basszus ilyent én még nem láttam!!! #-o Ez azért nagyon durva!
Nincs ebben semmi durva.Etz 250 dugattyut akartak beletenni. :)

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.20. 00:31

de már sikerült legaláb normális belevalo dugot venni

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.20. 00:30

akor ez csak velem fordult elö edig?

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.02.19. 23:22

xl2 írta:fater rátette a hengert megint a blokk ra hogy meg mutassam fényképpel hogy mi volt a gondom mert nem tutam el magyarázni tudom fogalmazásom egyes de a kép többet mutat
Kép
Basszus ilyent én még nem láttam!!! #-o Ez azért nagyon durva!

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.19. 22:20

sikerült Sóstón venni a henger hez dugot hála az égnek igy már a blokk ot ösze tudja rakni fater végre és ez már jo hozzá

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.16. 09:06

csoka írta:Kössz'a listát!Darabonként fogom megvenni.Abban a csavar boltban,ahol a kis ETZ-hez vettem csavarokat,vannak 5mm-re végződő csavar méretek(persze nem minden méretben)..
Igazad van,vannak 5-re végződőek is,de bizonyos hosszúság felett már nincs.
M6x65 még létezik,de M6X85 már nem valószínű,sőt szerintem nincs is,de csak 3 db-ról van szó,nem nagy dolog kisebbet csinálni az M6X90-ből.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.02.16. 00:16

csoka írta:.A katona viselt társaink emlékeznek rá,hogy mennyit kellett olajozni/ápolni a gépfegyvereket,a rozsda ellen...
Az a baj, hogy azt szart akkor is olajozni/ápolni kellett ha úgy ragyogott, mint Salamon pöcse..nem sok dolgot utáltam jobban, mint fegyvert karbantartani, de ugye az alapelv az volt, hogy unatkozó katona nincs ezért ha nem volt más akkor reggel 8-délután 4-ig fegyverpucolás...pfujjj :evil:

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.02.16. 00:10

Kössz'a listát!Darabonként fogom megvenni.Abban a csavar boltban,ahol a kis ETZ-hez vettem csavarokat,vannak 5mm-re végződő csavar méretek(persze nem minden méretben).Gyakorlott szerelő vagyok(szakmám szerint légi járműszerelő),a vágástól sem riadok vissza. :lol:
Tanácsom a csavar vásárlás előtt állóknak:Csak fényes csavart vegyetek!A fekete csavarok nagyon jól néznek ki,de hamar rozsdásodnak.A barnítás nem olyan felület kezelés,mint a kadmiumozás,vagy a horganyzás.A katona viselt társaink emlékeznek rá,hogy mennyit kellett olajozni/ápolni a gépfegyvereket,a rozsda ellen...

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 364
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2016.02.15. 20:04

zsakfos írta:
csoka írta:Van valakinek leírása/listája ETZ250 blokkba való csavarokról? M átmérő x hosszúság / darabszám.Kis segítség lenne a helye is,de ez már csak utójáték...ki tudom kombinálni. :D
Jó dolog az egységcsomag,de ha mégis inkább te vennéd meg:
Alkatrész katalógus alapján:
Blokk összefogató csavarok: 7db M6X50 , 6 db M6X60, 1db M6X70

Bal dekni: 3db M6X85 2db M6X65
Jobb dekni: 4db M6x40

Ami nincs benne a kép szerint a futáros csomagban:

fordmérő kupak:3db M6X25
olajszintellenörző : 1db M6X10
Van Zsaki! A csavarok hosszai 5 mm.enként emelkednek! És ez a csavar szükséglet kb 1000 Ft csavarboltban!
Ha jól emlékszem 5-ös végződésű csavarok nincsenek a boltokban,így vagy hosszabbat veszel és levágsz belőlük vagy rövidebbet veszel.Te döntesz.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.15. 19:39

Dgergely írta:
A hosszabb csavart véletlenül se vedd meg, ha nem tudsz levágni belőle( aztán persze menetet újravágni)! Ezt saját tapasztalatból mondom, én is úgy gondoltam, hogy " semmi az az 5mm" és szakítottam bele a hossz végett csavart.
Azért nem egy ördöngösség elvágni egy csavart.Menetet sem kell újat vágni.
Legközelebb te is csinálhatod így:
Anyát ráhajtani a csavarra,vasfürésszel levágni méretre,reszelővel vagy köszörűvel kicsit kúposra leszedni a végét(sorjátlanitás is egyben),majd letekerni az anyát,azt ennyi. :D

Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely » 2016.02.15. 19:33

zsakfos írta:
csoka írta:Van valakinek leírása/listája ETZ250 blokkba való csavarokról? M átmérő x hosszúság / darabszám.Kis segítség lenne a helye is,de ez már csak utójáték...ki tudom kombinálni. :D
Jó dolog az egységcsomag,de ha mégis inkább te vennéd meg:
Alkatrész katalógus alapján:
Blokk összefogató csavarok: 7db M6X50 , 6 db M6X60, 1db M6X70

Bal dekni: 3db M6X85 2db M6X65
Jobb dekni: 4db M6x40

Ami nincs benne a kép szerint a futáros csomagban:

fordmérő kupak:3db M6X25
olajszintellenörző : 1db M6X10

Ha jól emlékszem 5-ös végződésű csavarok nincsenek a boltokban,így vagy hosszabbat veszel és levágsz belőlük vagy rövidebbet veszel.Te döntesz.
A hosszabb csavart véletlenül se vedd meg, ha nem tudsz levágni belőle( aztán persze menetet újravágni)! Ezt saját tapasztalatból mondom, én is úgy gondoltam, hogy " semmi az az 5mm" és szakítottam bele a hossz végett csavart.

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.15. 18:41

fater rátette a hengert megint a blokk ra hogy meg mutassam fényképpel hogy mi volt a gondom mert nem tutam el magyarázni tudom fogalmazásom egyes de a kép többet mutat
Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.15. 12:52

csoka írta:Van valakinek leírása/listája ETZ250 blokkba való csavarokról? M átmérő x hosszúság / darabszám.Kis segítség lenne a helye is,de ez már csak utójáték...ki tudom kombinálni. :D
Jó dolog az egységcsomag,de ha mégis inkább te vennéd meg:
Alkatrész katalógus alapján:
Blokk összefogató csavarok: 7db M6X50 , 6 db M6X60, 1db M6X70

Bal dekni: 3db M6X85 2db M6X65
Jobb dekni: 4db M6x40

Ami nincs benne a kép szerint a futáros csomagban:

fordmérő kupak:3db M6X25
olajszintellenörző : 1db M6X10

Ha jól emlékszem 5-ös végződésű csavarok nincsenek a boltokban,így vagy hosszabbat veszel és levágsz belőlük vagy rövidebbet veszel.Te döntesz.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2016.02.15. 12:14

csoka írta:Van valakinek leírása/listája ETZ250 blokkba való csavarokról? M átmérő x hosszúság / darabszám.Kis segítség lenne a helye is,de ez már csak utójáték...ki tudom kombinálni. :D
Ha nem jönne más válasz a kérdésedre, szerintem ez egy jó kis csomag:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2903
Én ezzel raktam össze a blokkomat. Nagyon nem lett volna kedvem összevadászni a méreteket.
Imbuszfejű csavarok. Sokkal jobb velük dolgozni, mint a gyárival.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.02.15. 11:55

Van valakinek leírása/listája ETZ250 blokkba való csavarokról? M átmérő x hosszúság / darabszám.Kis segítség lenne a helye is,de ez már csak utójáték...ki tudom kombinálni. :D

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.14. 19:52

igen tudom ki szoktam kérni a dugót a hengerel együt kaptam nem külön vetem
pár kép father garázsáról itt minden meg talál ható ami a szereléshez kel
Kép
Kép

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.02.14. 19:48

xl2 írta:tudom mert ezeket én mértem le sajnos rám igaz a mondás az alma mesze eset a fájátol
Senki nem úgy születik hogy mindent tud. Inkább azt érdemes szem előtt tartani hogy "a jó pap holtig tanul" :)

Vásárlás előtt viszont érdemes lenne vagy apukád véleményét kikérni, vagy itt utánakérdezni, és akkor nem lesz ilyen gond mint pl. hogy fölöslegesen vettél alapméretes dugattyút a hengerhez.

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.14. 19:40

tudom mert ezeket én mértem le sajnos rám igaz a mondás az alma mesze eset a fájátol

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.14. 19:27

xl2 írta:igen sajnos nem értek hozzá de az a szerencsém hogy fater ért hozzá ö neki már volt /1 gépe azt is régen darabok ra szete mikor felujitota és uj ra össze rakta meg simson is van in hon 4 db azt is father szereli azt is nem egy szer szete már szét meg rakta ösze meg a kocsit is öszereli meg traktor is van it hon azt is meg tudja saját maga csinálni meg rotakapátol kezdve fönyiro ig mindent komreszort is épitet már fater szóval egy igazi ezermester
régen még más nak is ö csinálta a simsont meg a mz csak sajnos én nem igazán tudom meg tanulni töle a vázon mindent meg tudok csinálni de blokk már fel adja a leckét
Nem bántani akartalak se téged sem pedig a faterodat.
De amiket mérsz és ide beirogatsz,az nem tükrözi ezt a hozzáértést ne haragudj.

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.02.14. 19:18

igen sajnos nem értek hozzá de az a szerencsém hogy fater ért hozzá ö neki már volt /1 gépe azt is régen darabok ra szete mikor felujitota és uj ra össze rakta meg simson is van in hon 4 db azt is father szereli azt is nem egy szer szete már szét meg rakta ösze meg a kocsit is öszereli meg traktor is van it hon azt is meg tudja saját maga csinálni meg rotakapátol kezdve fönyiro ig mindent komreszort is épitet már fater szóval egy igazi ezermester
régen még más nak is ö csinálta a simsont meg a mz csak sajnos én nem igazán tudom meg tanulni töle a vázon mindent meg tudok csinálni de blokk már fel adja a leckét

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.02.14. 19:07

pnlaci írta:Látom jól bele szaladtatok a történetbe,azért két észrevételt én is hozzá fűznék.Mind a kettő a dugóval kapcsolatos.
-A méret különbségre térve,lehet hogy a régi tulaj gondolt egyet és kurtított a szoknya részén olyan megfontolásból
hogy könnyítsen a dugón.Ezért nem stimmel a két méret (sajnos már láttam ilyet!)
-A másik is ehhez kapcsolódik. Ha mész dugóért ( már nem tudtam követni hogy alapméretesnél marad vagy nem!)akkor
vidd magaddal azt amit kaptál újat és hasonlítsd össze,mert nem kettő forint egy dugó!Legalább azt ne keljen potyára venni.
Ha jól értelmezem az új dugó nem megy bele a jó menetes /1 hengerbe? Lehet hogy nyers hengert kaptál?
Akkor felkel fúrni az alapméretes dugóhoz.
A régi hengered meg nem /1 esé ,hanem sima ts !
Akkor én is beleokoskodom :)
Ha annyit leszednének a dugattyúból,akkor az a motor el sem indulna.
A szívóoldalból szoktak leszedni kis tuning miatt,de kb 1-1,5 mm-t,nem ám 9-et ](*,)
A sima TS henger ha jól tudom ugyanaz mint a /1 a rezgéscsillapító gumikat kivéve( nem mondom hogy ez 100%,de nekem így rémlik)
A kollegánál igencsak sok hozzáértés hiányzik,ilyenkor kellene átgondolni hogy inkább elvinni a blokkot szakemberhez vagy akár futárral elküldeni mondjuk Bambihoz,ha messze lakik,mert a végére sokkal többe fog fájni és még a motor sem lesz jó.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég