Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Vidd el olyan gépműhelybe ahol autó alkatrészeket javítanak újítanak.
Az autók hengerfeje is alumínium mègis síkoltatjuk minden esetben.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

szketo írta:Sziasztok!

Beteg lett a peregyesem. :( Jó, eddig ez nem nagy ügy....szóval,, :roll: Ha már minden kép "műtő asztalra került,, akkor nem szeretném úgy össze varrani, hogy nem sikoltatom fel a blokk feleket.
Ötleteket,jó tanácsokat, várok mi lenne a helyes eljárás,hogy összeszerelés után, ne bosszankodjam a későbbiek folyamán, a szivárgó olaj miatt.
Persze ha nincs benne olaj ,akkor nem szívárok, :oops: jó megoldásnak tűnik, =D> de ez igazán rövid távú. =;
Tehát valami spéci megoldásra gondolnék. :-k Voltam pár esztergályos műhelyekben de, nem vállalnak alu síkozást,vagy köszörülést. [-X
Jó megoldás lehet még sík lapra helyezett csiszoló vászonón való ide-oda csiszolása,..az se rossz,,ezt tenném ha végképp nincs más megoldás. Nos, tehát? :roll:
Köszi szépen előre is. :smt006
Annak idején Hermosal al raktuk össze a blokkot,de most is vannak hasonló tömítőpaszták amik olaj és benzin állók.A csiszoló
vásznas történetet felejtsd el mert kicsiszolod a síkból.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!

Beteg lett a peregyesem. :( Jó, eddig ez nem nagy ügy....szóval,, :roll: Ha már minden kép "műtő asztalra került,, akkor nem szeretném úgy össze varrani, hogy nem sikoltatom fel a blokk feleket.
Ötleteket,jó tanácsokat, várok mi lenne a helyes eljárás,hogy összeszerelés után, ne bosszankodjam a későbbiek folyamán, a szivárgó olaj miatt.
Persze ha nincs benne olaj ,akkor nem szívárok, :oops: jó megoldásnak tűnik, =D> de ez igazán rövid távú. =;
Tehát valami spéci megoldásra gondolnék. :-k Voltam pár esztergályos műhelyekben de, nem vállalnak alu síkozást,vagy köszörülést. [-X
Jó megoldás lehet még sík lapra helyezett csiszoló vászonón való ide-oda csiszolása,..az se rossz,,ezt tenném ha végképp nincs más megoldás. Nos, tehát? :roll:
Köszi szépen előre is. :smt006
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

pnlaci írta:
zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
A Hév vonalától messze laksz?Mert Kistarcsa-Zsófialigeti megállónál van egy motoros bolt.Mz hez mindent kapsz,a csajnak a férje meg ráadásul szerelő.Ha kel!

Köszi sajnos nem esik ,de nem baj.... majd netennézek boltot és futárral megoldom.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

aronpfabian írta:
Thomas_Hun írta:Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
Beteszed a legmagasabb fokozatba a váltót, és valaki tapossa neked a hátsó féket.
Vagy,, lehet nem túl jó ötlet,de eddig nálam bejött. Kiveszed a gyertyát,és helyére egy rossz kibelezett gyertyával kitámasztod a főtengelyt.Persze a kibelezett gyertya elektróda helyére, olyan csavart raksz bele, ami még belefér, Azt hiszem 8-as csavar.Így kitámasztottad a motort.nem kell se sebesség, se fék, se plusz ember a művelethez. m
Hajrá.. \:D/
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas_Hun írta:Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
Beteszed a legmagasabb fokozatba a váltót, és valaki tapossa neked a hátsó féket.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
2 stroke force...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
A Hév vonalától messze laksz?Mert Kistarcsa-Zsófialigeti megállónál van egy motoros bolt.Mz hez mindent kapsz,a csajnak a férje meg ráadásul szerelő.Ha kel!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

csoka írta:
zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Én ETZ125-be csináltattam Proxx hajtókaros főtengelyt,40 000Ft körül volt gépmunkával.10 évre csináltattam,abból kettő letelt.Semmi hangja...
jól hangzik ,csak most inkább az olcsó,de elfogadhatót kell válasszam ennyit nem tudok rá áldozni. amúgy ez a proxx milyen gyártmány ?
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

Patrik írta:Szia!
Szerintem ez jó: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=895

szia néztemezt de sajnos nem értem miért írják japánnak ez tajwani ,de attól még lehet jó
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Én ETZ125-be csináltattam Proxx hajtókaros főtengelyt,40 000Ft körül volt gépmunkával.10 évre csináltattam,abból kettő letelt.Semmi hangja...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

Sziasztok!

Milyen dugattyút tudnátok ajánlani kis TS-be amely be is szerezhető?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:
pempelli írta:Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Ha 14x1,25-ös akkor igen
Amit leírtál az az MZ mérete?mert annál kisebb a gyertya való bele.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Ha 14x1,25-ös akkor igen
Avatar
Hlaci
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 590
Csatlakozott: 2009.07.09. 12:07
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hlaci »

Szia. Eiméletileg autószerelőnél kell lenni menetjavítónak. Ott érdeklődj. Üdv Hlaci
Hazugságot mondani ne merj, igazságot mondani ne félj! (Cicero)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tibike74 írta:Sziasztok az lenne a kérdésem 250 etz kuplung felől úgy 4000 - 5000 fordulat között kattanás hallatszik nem mindig és nem mindig ugyan annál a fordulatnál mi okozhatja a segítséget előre is köszönöm
Esetleg az egyik csapágy kosara széteshetett
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Sziasztok az lenne a kérdésem 250 etz kuplung felől úgy 4000 - 5000 fordulat között kattanás hallatszik nem mindig és nem mindig ugyan annál a fordulatnál mi okozhatja a segítséget előre is köszönöm
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

pnlaci írta:MzsGabi szia.Ha megfogadsz egy tanácsot, az új bovdent egy párcsepp olajjal itasd meg a könnyebb járás érdekében és kisebb lesz az esélye annak hogy úgy járjál mint az előzővel.
Oké. jól átolajozom. Remélem rendbe jön.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Így van,az új bowdent mindig olajozd meg én személy szerint,addig pötyögtetem bele a wd-40-t míg a másik végén el nem kezd csepegni,időbe telik mire átér de megéri másképp darabos lesz a kuplung,szorulhat a gáz,nem megy vissza rendesen a szivató stb.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

MzsGabi szia.Ha megfogadsz egy tanácsot, az új bovdent egy párcsepp olajjal itasd meg a könnyebb járás érdekében és kisebb lesz az esélye annak hogy úgy járjál mint az előzővel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!

Neten hol találok jó minőségű kuplung bowdent?
Az enyém meg volt sérülve ezért vettem egyet a futár motoros boltban, mert onnan kellett mást is vennem.
De a bowden nem az igazi, csere után jó volt próba kör végére pedig már szorult alig tudtam behúzni a kuplung kart.
És hallani, hogy "reszel" mikor behúzom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Köszönöm a segítséget mindenkinek Már csak 1 kérdésem lenne ha az ETZ kuplung lehúzó nem jó a Trophy kuplunghoz hol lehet venni hozzá
Szerintem sehol
Csináltass esztergályossal,amúgy is gyenge szar a bolti.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Köszönöm a segítséget mindenkinek Már csak 1 kérdésem lenne ha az ETZ kuplung lehúzó nem jó a Trophy kuplunghoz hol lehet venni hozzá
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
A 4 sebis Ts250-ben is ilyen csapágy van. 51106 számú csapágy
A rajzon az 5-ös számú alkatrész
Kép


Gondolom neked is az van az Etz-ben.
Lehúzó más méretű kell,nem olyan mint az Etz-hez !!!!!!
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.09.21. 22:27-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:


Nem hinném hogy a blokkban széthullott volna valami és ez okozná !

A hengerfejnél a gumiágyas felfügesztést még tüzetesebben megvizsgálnám! Szerintem szétmorzsolódott, és veri a vázat a blokktartó csavar, vagy a keret.

tibike74

Akkor a tied az acélból készült ,,csillagos", kinyomótalpas, ez a régebbi szériákon volt támcsapágyas, pl az enyémen '88-as, már a Zsaki által belinkelt , alumínium kinyomótalpas, normál csapágyazású van. Ez a kisebb forgótömeg miatt előnyösebb.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.09.21. 22:03-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerelték a régi MZ-ket ilyen megoldással is. Régebben én is börzéztem egy ilyen kuplung csillagot+csapágyat. Ritkaságnak, érdekességnek jó, viszont azt hiszem a csillag nem csereszavatos, ha át akarsz térni a mélyhornyú csapágyas megoldásra, akkor csillagot is kell cserélni, vagy átalakítani.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
Erre gondolsz?


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
Kép
a képen láthato csapágy helyet van nekem támcsapágy { más néven csilag csapágy }
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tibike74 2015.09.21. 21:57-kor.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

djpety írta:igen éppek nincs elszakadva esetleg a kuplung okozhatja? bár nem hinném hogy le van pörgve az nem ilyen :)
Nem hinném, hogy a kuplung lenne, mert azt azonnal észrevennéd menet közben, már ha egyáltalán lehetne vele menni. A motor hangja milyen ? Szó szerint a motoré és nem a kipufogóé. Egy-két dologra gondolok így első körben, mivel minden körkörös és mint olyan, egyben kiegyensúlyozott is. Ezért a főtengely környékén keresném a gondot, ugyanis az tud kimozdulni egyedül az egyensúlyából. Főtengelycsapágy, illetve rolni kosár kopása esetén is, vagy egy nagyobb gond, a főtengely sonkák ( 1-2 századnyi ) elmozdulásakor bomolhat fel az egyensúly. Ez okozhat fordulatszám függő rezonálást, viszont ennek már hangja is kell, hogy legyen. Ha nem hallod tisztán, próbáld meg egy 50-60 cm-es 1/2 colos vascsővel, vagy egy hatalmas csavarhúzóval meghallgatni. Úgy mint az orvos a sztetoszkóppal. Egyik végét nekitámasztod a blokknak itt is ott is és a másik végét marokba fogva nagyon közelről meghallgatod. ( a legkisebb csapágyhibát is hallani lehet így ) Ha hallod a csapágy kopogást akkor megvan a hiba, ha nem akkor sajnos lehet, hogy a sonkák mozdultak el, de azért a szétszedés előtt mindenképp várd meg a többiek véleményét is. Lehet, hogy Bambi mester is bejelentkezik és kapásból mondja a "tutit".
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

igen éppek nincs elszakadva esetleg a kuplung okozhatja? bár nem hinném hogy le van pörgve az nem ilyen :)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

djpety írta:Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:
Motortartók épek ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

nyakas írta:
zuzi996 írta:Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
a háromszög alakú feszitő lemezből tenni kell még be,
Köszi :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

zuzi996 írta:Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
a háromszög alakú feszitő lemezből tenni kell még be,
A viz szalad, a kő marad!
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

sunbim írta:Gázbowden nem akadt meg Atti ? Mindkét kormány végállásban ugyanaz a jelenség?
Sajnos szimeringes, szétszedtem. Köszi.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gázbowden nem akadt meg Atti ? Mindkét kormány végállásban ugyanaz a jelenség?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Üdv,Ts 250n az alapjáratot nem tudom állítani és magas, nem volt ilyen, jó volt, elkezdett rendetlenkedni és ez lett a vége. Olyan mintha "pörögne".Főtengely szimeringes lett? Előre is köszönöm a segítségeket, válaszokat.
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Szia!

A "nagyon szaki" itt Bambi, ha az én TS-em Bp-n lenne, én hozzá vinném, nagyon jó híre van.
http://www.mzclubhungary.com/index.php/ ... 47-szerviz
Hatwagner György írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy TS 125ös Mz mi okozhatja azt, hogy a II. sebességfokozatot fölfelé dobálja a III.at lefelé ejti,így elég kényelmetlen motorozni vele. A hátsó lengővillát is fel szeretném újíttatni, egy megbízható és minőségi felújító címét szeretném elkérni Budapest és vonzáskörzetében.
Köszönettel :
Gyuri
Hatwagner György
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.01. 18:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hatwagner György »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy TS 125ös Mz mi okozhatja azt, hogy a II. sebességfokozatot fölfelé dobálja a III.at lefelé ejti,így elég kényelmetlen motorozni vele. A hátsó lengővillát is fel szeretném újíttatni, egy megbízható és minőségi felújító címét szeretném elkérni Budapest és vonzáskörzetében.
Köszönettel :
Gyuri
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Najó, de ez hány km? :)

Amúgy a "lángfogó" kiesik, marad egy kis gyűrű ott a hengerfej alatt, de nem kell vele foglalkozni, kárt nem okoz. Bizonyos tartományokban lehet, hogy detonálni fog, de ez hozzá tartozik az élményhez. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
atilu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.09.21. 22:12
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atilu »

Helló!
A tartossággal nincs probléma etz trabantdugóval! 15 évig nyüstöltem az első 5 év az nyélgáz motorfék meg minden amit bír most már papásan 90-100.De a 15 év alatt azért elkophatott.300-asra alakításnál a hengerre hogy esztergáltassam rá azt a központosító lángfogó izékét mikor ott már nincs mit leesztergálni ??

30-40 000 Km pontosan nem tom pár évig mem mért az óra lánckerék megette e csigakereket.
Ahol csinálták annó a főtengelyt azok már nincsenek.
Egyébként 150 ftOs hézagoló maradt ki a főtengely sonka és a hajtókar közül és azért kell a hajtókart cserélni.a sonka beleevett a hajtókarba A kopás viszont minimális lenne csak a keletkezett forgács karcolgatott.
Pl felső tűgörgős csapágyba a csapszeget húzósan kell betolni mégis gyönyörűen forog és nem megy el onnan ahol betolom a csapot, gyűrűk 0.9 hézagot hagynak( határeset asszem 1.5 az már kuka)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára atilu 2015.08.28. 15:10-kor.
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

kuplung

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy TS 125-höz milyen vastag a gyári kuplung lamella méret? Nem a fém, hanem a ferodor (régen talán parafa volt)...
Most új szett van benne (3,5mm vastag), de nem emel ki maxi állításnál sem... Valamit tennem kell mert szétb... cseszem a váltót...
Mi lehet még a baj??? A kinyomó orsó el tud kopni annyira, hogy hogy nem tolja szét eléggé a szerkezetet?
A válaszokat köszönöm!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Egyszerűbb ha veszel egy hengert meg hengerfejet,nem nagy pénz,jófogáson nézd meg,és legalább lesz egy normális henger rajta,ez a trabi duós téma amúgy is marhaság,ha meg 300-ast akarsz akkor legyen 300-as,etz dugattyúval,hosszútávon jobban jársz.
Így se furatni nem tudod se semmiés előbb utóbb elkopik akkor megint ott vagy ahol a part szakad.
Annyi,hogy kell még egy etz hajtókar.

http://www.jofogas.hu/csongrad/Etz_250_ ... tm?first=1

Ráteszed oszt csű! :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez jó kérdés, én elsősorban ott érdeklődnék ahol csinálták , persze ha van rá lehetőség...
atilu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.09.21. 22:12
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atilu »

Sziasztok!
Trabantdugóra van átalakítva ami azzal járt hogy a hengerből és a hengerfejböl is le lett esztergálva mert vagya dugó vagy a hajtókar is rövidebb azért nem jó a 300-asra való átalakítás! Sajna nem miliomos sarja vagyok.... :?
Senki nem tudja milnek van ilyen hajtókarja?
[-o<
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vegyél gyári felújítókészletet, és gyári "300"-as dugót. Jobb is lesz a motorod, mert így kisebb lesz az alternáló tömeged, valamint a lökettérfogat is növekszik.

Ha profi 300-asítást szeretnél, keresd Bambit szerintem. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég