Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár... :twisted: :D
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
Persze a főtengely szimeringen keresztül 2T olajjal és benzinnel tölti a váltót. :mrgreen:
Aha hát hogyne! :twisted: :D
Jót el poénkodtunk, de semmi nem derült ki...
MTZ-nél csak azt mondjuk örülünk hogy látjuk ha folyik belőle mert akkor tudjuk, hogy van benne még. :)
De ez nem az a játék...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár... :twisted: :D
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
Persze a főtengely szimeringen keresztül 2T olajjal és benzinnel tölti a váltót. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. :) Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
Persze, túltöltötted, vagy az oldaltámaszod görbült, és nagyon dől a gép....... :mrgreen:
Magas a szint.
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár... :twisted: :D
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. :) Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
Persze, túltöltötted, vagy az oldaltámaszod görbült, és nagyon dől a gép....... :mrgreen:
Magas a szint.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. :) Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Mz trophy 125 kuplungot szeretném leszedni!
Addig eljutottam hogy a lamellákat leszedtem, de a kuplung kosarat nem sikerült.
Mit kell kitámasztanom vagy minek kell ellent tartanom hogy letudjam lazítani a csavart?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Ádám
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ott hivatalosan nincsen olaj, ha van akkor a másik oldalról jön át. Jöhet:
-kuplungpálca, üresjelző, generátor alól-szimeringnél és azt tartó csavarok alól is.
Itt keresgéljél.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Ahol a bovden kijön a blokkból, ott a bovden mentén meleg motornál 1-2 apró olaj csepp jelentkezik, hogyan tudnám megszüntetni?

(Mellékelek egy netes képet amin bejelöltem)

Etz 150-ről van szó



Köszi az infókat
Kép
Etz 150 87'
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ere tipeltem én is de nem voltam benne biztos gondolom ball oldalon is zégeren belül kell lennie
üdv juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok az érdekelne hogy jobb oldalon az olajterelő tárcsa a zégeren kivül vagy belöl kell legyen ? üdv. juragy
Belül
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok az érdekelne hogy jobb oldalon az olajterelő tárcsa a zégeren kivül vagy belöl kell legyen ? üdv. juragy
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

z25z írta:Tess:

3000: 48 km/h
4000: 64 km/h
5000: 80 km/h
6000: 96 km/h
7000: 112 km/h
Nagyon köszönöm!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta:Valóban érdekes a dolog, a kerékátmérőmet megmértem (egy fordulat, földön jelölve, mérve) 192.5 cm. Tiéd mennyi? Csak , hogy össze lehessen hasonlítani. Mellesleg én is kiváncsi lennék rá mennyinek kellene lenni a gyári méretű gumival( 18/ 3.50) esetleg ha valakinek az van fent , és fáradna vele, hogy megméri, azt megköszönném.

Támogatom az ötletet, ha van valakinek és lemérné én is megköszönném!
Nahh lemértem, az enyémnek 1 körbefordulás: 196,5 cm
De ez megint paradox, mert minél nagyobb az átmérő annál gyorsabbnak kellene lennie.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Lehet inkább a futómű topicban kellene folytatni.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Valóban érdekes a dolog, a kerékátmérőmet megmértem (egy fordulat, földön jelölve, mérve) 192.5 cm. Tiéd mennyi? Csak , hogy össze lehessen hasonlítani. Mellesleg én is kiváncsi lennék rá mennyinek kellene lenni a gyári méretű gumival( 18/ 3.50) esetleg ha valakinek az van fent , és fáradna vele, hogy megméri, azt megköszönném.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tess:

3000: 48 km/h
4000: 64 km/h
5000: 80 km/h
6000: 96 km/h
7000: 112 km/h
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

z25z írta:Fiuk van-e valaki, aki tesztelte már a saját motorján, hogy 5.-ben mekkora fordulatszámnál mekkora sebességgel megy?
Tehát a szervízkönyv szerint:
5000 : 107 km/h
6000 : 130 km/h
6300 : 136km/h kb. ennyit kellene tudnia gyárilag
7000 : 150 km/h

ebből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent

visszatettem a 19-es lánckereket (tehát gyári áttétel) feltettem a GPS-t, de nálam nagyon durva eltérés mutatkozik :-k
Ezeket a fordulatszám, sebesség értékeket meg tudnánd nézni nekem a kis ETZ-hez is?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na összegzem a méricskéléseimet és megosztom a dilemmámat:

gyári: 5000 : 107 km/h mért: 95 km/h
gyári: 6000 : 130 km/h mért: 115 km/h
gyári: 6300 : 136km/h mért: 121 km/h
gyári: 7000 : 150 km/h

A gyári értékekből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent.

Tételezzük fel, hogy csal a fordulatszámmérőm. Ez esetben a fentebbi számolás alapján 700 f/perccel mutat többet, mint amennyit valójában forog.
Ennek viszont ellentmond az, hogy az ETZ alapjárati fordulata ~1300 f/p. És valóban egyenletes alapjáraton 1200-1500 között libeg a mutató. (csak alapjáraton libeg, 3000-től nincs kalimpálás)
Másik ellentmondás, hogy 5-ben óra szerint 6300-at fordult (ez majdnem a max. gáz volt) nagyjából ezt kell tudnia és a motorhang inkább erre utalt, mint 5600-ra.
De ha a fordulatszámmérő jó, márpedig miért ne működne jól? Az előző órával is nagyjából ugyanez volt (nyélgázon 6600-at forgott)
akkor hova a francba tűnik el ~15 km/h sebességkülönbség?
Egyetlen ötletem maradt, hogy valami az áttételnél nem kóser. A lánckerék 19-es, ez kizárva. A gumiméretnél lehet egy kis huncutság, annyiból, hogy nem 110/90-18 van rajta, hanem 110/80-18 eléggé megkopva (de még megfelelő profilmélységgel) így nagyjából 3 cm-rel kisebb az átmérője. Ez jelenthet kb. 5 km/h-át. De hol a maradék 10???
És ami végképp összezavarja a dolgot, hogy a gps által mért sebesség szinte hajszál pontos a km óra által mutatottal.
Ezek alapján valakinek tipp?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Az 1600 tuti sok, de nekem ott jár annyira simán a motor , hogy a blokk már nem rázkódik benne. Szerintem a felső gumibakom lehet már megfáradva.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Akkor vegkepp nem ertem. Nekem szep pocorgosen 1300 korul mutat (soknak talalom) . Nem a motor hangjat, hanem a mutatott erteket.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Én óra szerinit 1600 körülire szoktam állítani, alatta berázkódik rajta minden kiálló dolog doboz, plexi , tükrök stb. Ott szépen simán ketyeg.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Alapjáraton mennyit szokott/illene mutatni?
Egyébként amit mértél 5000 = 108 az elméletileg egész pontos....
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Persze, a valós méréshez a fordulatszámmérőket is le kellene ellenőrizni.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

A multkori binges teszt után néztem én is a sajátomon nekem az 5000-nél 108km/h mutatott a műholdas mérő. ( speed view) telefonon.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fiuk van-e valaki, aki tesztelte már a saját motorján, hogy 5.-ben mekkora fordulatszámnál mekkora sebességgel megy?
Tehát a szervízkönyv szerint:
5000 : 107 km/h
6000 : 130 km/h
6300 : 136km/h kb. ennyit kellene tudnia gyárilag
7000 : 150 km/h

ebből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent

visszatettem a 19-es lánckereket (tehát gyári áttétel) feltettem a GPS-t, de nálam nagyon durva eltérés mutatkozik :-k
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez megnyuktató megállja helyét. Bár én sem tudom van-e olyan. Remélem van és olcsobból kijön mintha behegesztetem és új menet bele...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Olajleeresztő csavar menet ha tropa ott megáll a Helicoil? Vagy maradjon a behegeszt és új menet téma?
Megáll,mert úgyis nagyobbra fúrják a Helicoil betétnek.
Amúgy az a legjobb megoldás ilyen esetekben.
Utána a büdös életbe nem megy tönkre,nyugodtan huzigálhatod a csavart :D

Na persze az más kérdés hogy van e ilyen méretben és mennyibe kerül :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hell!
http://www.lincos.co.hu/olajcsere/olajt ... wwod7lAAHg

Nem konkrétan ez,van olyan amibe különböző méretek vannak.
Nagyobbra fúr,menetbele,új csavar beteker,örül.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Olajleeresztő csavar menet ha tropa ott megáll a Helicoil? Vagy maradjon a behegeszt és új menet téma?
Lacus
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.09. 07:55
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lacus »

Köszönöm a hozzászólást.Holnap megnézem amit írtál.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Lacus írta:Tehát hidegen tömit melegen nem ha jól értem? Náladis ez a jelenség volt?
Nem tömít hidegen, hanem akkor még elviseli a motor a többlet anyagot. Ha bemelegszik sok neki.
Tapasztalatokat szoktam írni, nekem a szivató dugattyú szorult meg egyszer a kosztól (terepMZ+ homok, bovdenről lerohadt a porvédő) nem ment teljesen vissza a helyére, akkor csinál ilyent.
DE! Távgyógyász nem vagyok, ez csak ötlet, hogy merre indulj.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Lacus
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.09. 07:55
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lacus »

Akkor már jártál igy a motorral?
Lacus
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.09. 07:55
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lacus »

Tehát hidegen tömit melegen nem ha jól értem? Náladis ez a jelenség volt?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Lacus írta:Sziasztok.Van egy 125 ös etz.A problémája következő.Hidegen szépen megy a motor.De ha bemelegszik 3000 ezer alatt elszál belőle az erő.Fullad majdnem leis áll ebben a 0 3000 ezres tartományban.Gyújtás jólvan belőve.Gyertya új.Kondi trafó gyertyakábel új.Karbit próbáltam már legalább 5őt.Semmi javulás.Főtengely szimeringek újjak.Valaki találkozott már ilyennel?Mi lehet a hiba?Várom a márkatársak hozzászólásait.Köszönöm
Igen, átereszt a szivató gumi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Lacus
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.09. 07:55
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lacus »

Sziasztok.Van egy 125 ös etz.A problémája következő.Hidegen szépen megy a motor.De ha bemelegszik 3000 ezer alatt elszál belőle az erő.Fullad majdnem leis áll ebben a 0 3000 ezres tartományban.Gyújtás jólvan belőve.Gyertya új.Kondi trafó gyertyakábel új.Karbit próbáltam már legalább 5őt.Semmi javulás.Főtengely szimeringek újjak.Valaki találkozott már ilyennel?Mi lehet a hiba?Várom a márkatársak hozzászólásait.Köszönöm
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

sikerült levenni a kis lánckereket egy 2 körmös lehúzatóval meg kis melegítéssel, de azt hiszem hogy készítetek egy "gyárit" :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Mr Dok talán 0,1 a hézak így hogy már elkente a távtartót mikor még rajta volt enyhén szorúlt , megtettem a reklamációt pénteken viszik vissza és javitják a bibát üdv. juragy
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jura györgy írta:hali, szét húztam, az van amire gondoltam túl van préselve a bal sonkán a csapszeg 1 miliméterrel holnap teszem meg a reklamációt a boltban mert tulajdonkápen 50 kilométert mentem vele 75/h sebeséggel tudom tudom jobban szemügyre kellett volna vnni öszerakáskor üdv. juragy
Kép
A 0.4-0.5 mm jó alap lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali, szét húztam, az van amire gondoltam túl van préselve a bal sonkán a csapszeg 1 miliméterrel holnap teszem meg a reklamációt a boltban mert tulajdonkápen 50 kilométert mentem vele 75/h sebeséggel tudom tudom jobban szemügyre kellett volna vnni öszerakáskor üdv. juragy
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

jura györgy írta:szia pnlaci én is úgy tudom hogy valamennyi oldalra mozgásnak lennie kel a hajtókarnak 2-3 mm nem a felső szemnél fogva hanem az alsó csapszegen elcsusztatva lehet a 3 mm már sok de ezen semennyit sem lehetett mielőtt beszereltem volna a dugó meg nem utal henger derékszögelési hibára , most megyek folytatom és este még írok üdv. juragy
Oké várom a fejleményeket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

szia pnlaci én is úgy tudom hogy valamennyi oldalra mozgásnak lennie kel a hajtókarnak 2-3 mm nem a felső szemnél fogva hanem az alsó csapszegen elcsusztatva lehet a 3 mm már sok de ezen semennyit sem lehetett mielőtt beszereltem volna a dugó meg nem utal henger derékszögelési hibára , most megyek folytatom és este még írok üdv. juragy
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

jura györgy írta:sziasztok pnlaci tegnap szét boritottam és most épen a jobb oldali bronz távtartót kente el a kuplung fel rakást meg nem kalapáccsal végzem de szerintem a csapszeget túl préselték a főtengely sonkán de kérdezném mi van ha a bronz perselyeket ki hagynám?a barátomnak a simsonjából is ki lettek hagyva és semmi gongja nem volt vele neem mg nagy szerencsém volt hogy az új dugó és henger nem sérült nem is értm hogy ez hogy történt igaz én ahogy meghatoltam a nem oda való hangokat azonnal le állitottam üdv. juragy
Én azért nem hagynám ki a bronzperselyt.Gondold el mi lenne ha a két kemény öntvény érintkezne azon a terhelésen.
Pláne ha a bronzzal ezt csinálta ami ugye lágyabb mint az öntvény.Inkább figyeljenek oda a préselésnél hogy a türés
megfelelő legyen.Azért kell legyen egy minimális játékának lennie a hajtókarnak? Ugy tudom,vagy nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a segítséget, Közbe egy sima 2 körmös lehúzatóval meg kis melegítéssel sikerült levenni.Úgyhogy most hogy már lent van lehet széthúzni a blokkot aztán vmit kezdeni vele :? :roll:
De egy ilyen lehúzatót mint az ETZ-hez van mindenképp csináltatok esztergályossal.Akkor már legközelebb könnyebb dolgom lesz,meg lesz róla rajz hogyha vki akar csinálni :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok pnlaci tegnap szét boritottam és most épen a jobb oldali bronz távtartót kente el a kuplung fel rakást meg nem kalapáccsal végzem de szerintem a csapszeget túl préselték a főtengely sonkán de kérdezném mi van ha a bronz perselyeket ki hagynám?a barátomnak a simsonjából is ki lettek hagyva és semmi gongja nem volt vele neem mg nagy szerencsém volt hogy az új dugó és henger nem sérült nem is értm hogy ez hogy történt igaz én ahogy meghatoltam a nem oda való hangokat azonnal le állitottam üdv. juragy
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
Andrá$ írta:Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból :? nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? :roll: Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?

Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális? :roll:
Ez ugyanaz mint a kis Etz lánckereke?
Mert ahhoz ez kell:

Kép
Én úgy tudom, a menet nem egyezik, de a szerszám maga valóban ugyanolyan.
Egy mérés a biztonság kedvéért és kiderül :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

jura györgy írta:sziasztok nagy gondjaim vannak az ETZ-mnek az van hogy most már a harmadik hajtókarom keni el az alsó szemnél lévő távtartót és mindig a baloldalit és el is szokott a hajtókar színeződni valakinek valami elképzelése van-e erről eg valami tanács hogy miér van ez? üdv. juragy
Szia.Az a kuplung oldal? Nem lehet hogy amikor össze rakod a kuplungal pont annyit mozdul a másik irányba a főtengely
hogy oda feszíti a hajtókart a bronz perselynek?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Andrá$ írta:Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból :? nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? :roll: Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?

Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális? :roll:
Ez ugyanaz mint a kis Etz lánckereke?
Mert ahhoz ez kell:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hail mind a 3 hajtókar új volt a hengert cseréltem az sem segíttet rajta üdv. juragy
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

A hengered, nem lehetséges, hogy ferdére van fúrva? Hajtókar minden esetben ugyanaz volt? Esetleg nincs meghajolva?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok nagy gondjaim vannak az ETZ-mnek az van hogy most már a harmadik hajtókarom keni el az alsó szemnél lévő távtartót és mindig a baloldalit és el is szokott a hajtókar színeződni valakinek valami elképzelése van-e erről eg valami tanács hogy miér van ez? üdv. juragy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég